abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111537741
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb ik met jou niet eens van gedachten gewisseld in een ander pest topic waarin je aangaf dat je ook bij je werkgever gepest werd, en heb je daar toen ook niet een voorbeeld bij gegeven van een collega die in jouw bijzijn steeds scheten liet?
Dit is toch best wel triest eigenlijk. :') :')
  maandag 14 mei 2012 @ 16:43:41 #152
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111537787
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb ik met jou niet eens van gedachten gewisseld in een ander pest topic waarin je aangaf dat je ook bij je werkgever gepest werd, en heb je daar toen ook niet een voorbeeld bij gegeven van een collega die in jouw bijzijn steeds scheten liet?
Shit.. :') :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator maandag 14 mei 2012 @ 16:48:12 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111537965
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:41 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@ zegt zoiets niet meer over die collega dan over de "gepeste" in dit geval? :')
Ja natuurlijk, maar dat verandert niks aan het feit dat YellowCab zich, door de manier waarop hij daar op reageert in zo'n positie brengt dat hij qua pesten wel weer de lul is, en dat is nou precies wat hij niet wil gaf hij toen aan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111542266
Ja die collega liet wel heel letterlijk merken dat hij schijt aan me heeft maar goed ;)

Waar ik nog regelmatig over lig te piekeren is de vraag hoe deze situatie is ontstaan. Het is een soort gedachtegang van "wat was er eerst de kip of het ei?" Ben ik altijd al een moeilijk persoon geweest of ben ik zo geworden door het pesten?

Voor het eerste antwoord kan ik maar bij 2 personen terecht: mijn ouders. Volgens hun was ik altijd al moeilijk met andere mensen. Vanaf de eerste contacten op de peuterschool had ik altijd al ruzie met de andere hummeltjes. Ook als kleuter kreeg ik vaak straf voor vechten (slaan met plastic schepje in de zandbak). Ook al hadden anderen daarvoor zand in mijn mond gepropt maar goed dat doet er niet meer toe. Mijn ouders houden vol dat ik nooit heb kunnen omgaan met andere mensen. Ze hoopten dat het over zou gaan als ik ouder en wijzer werd. Mijn wijsheid is boekenwijsheid en feitenkennis. Ik ben wel hoog opgeleid alleen sommige dingen leer ik maar niet. Sociale vaardigheden kun je net zoals bijvoorbeeld voetbal niet uit een instructieboek leren. (Ik heb het wel geprobeerd via zelfstudie psychologie en sociologie boeken door te nemen).

Zelf heb ik de neiging om de schuld bij anderen te leggen.(Het tweede deel dus "ik ben zo gevormd door het pesten"). Doordat ik altijd alleen ben geweest en nooit vrienden heb gehad heb ik nooit sociale vaardigheden kunnen ontwikkelen. Mensen hebben me de kans niet gegeven.

Dit heeft in het verleden tot verhitte huiskamer discussies geleid. Gelukkig niet zo erg dat ik niet meer welkom ben in mijn ouderlijk huis.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik me beter voel door de schuld bij anderen te leggen. Voor mijn gevoel behoud ik zo mijn eigenwaarde. "Ik ben niet zo slecht het ligt aan hun."

Het alternatief is alle schuld bij mezelf te leggen. Het is mijn eigen fout dat mensen me zo behandelen. Ik ben gewoon een klootzak iedereen ziet het behalve ikzelf. Het probleem dat ik hiermee krijg is dat ik mezelf zo een depressie aanpraat. In het verleden had ik hier veel vaker last van. Ik haalde ook mijn eigen zelfbeeld omlaag. "Ik ben een loser niemand mag me." Over automutilatie enzo zal ik het maar niet meer hebben.

Als mijn ouders zeggen dat het wel aan mezelf lag dan zal het wel zo zijn....alleen hoe nu verder?

Momenteel probeer ik sociale vaardigheden te leren via soaps op televisie. Wat zeggen mensen en hoe reageren anderen daarop? Als mensen ruzie maken waar is het ontstaan en bij welke passage ging het verkeerd? Als mensen vrienden worden hoe is dat gekomen en hoe was hun begingesprek? Het bestuderen van conversaties van anderen dus.
  maandag 14 mei 2012 @ 18:40:30 #155
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111542628
Ik denk dat "schuld bij jezelf leggen" iets te hard is eigenlijk. Jij kunt er waarschijnlijk niets aan doen dat je nou eenmaal zo in de omgang bent.
Heb je het idee dat soaps bestuderen iets helpt?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_111554973
na al die volgeschreven forums heb ik nauwelijks oplossingen gezien...
Als het verleden kut is, maak dan een nieuw verleden... begin nu.
Je bent goed zoals je bent, leg contact. Juist omdat velen van ons daar weinig ervaring mee hebben kom je meteen heel authentiek over. Mensen voelen dat en raken er onbewust door geïnspireerd.

Het voordeel van jezelf kut voelen, is dat het alles wat je doet het alleen maar beter kan maken.

Je hebt het recht om over lijken te gaan om jezelf goed te voelen. Dat deden de pesters vroeger ook.
Leef egoïstischer en handel uit eigen belang, gebaseerd op een niets anders dan hedonistische levensstijl. Naarmate je hier in vordert komt de nuance vanzelf... en ben je een heel sterk persoon :)

Makkelijk gezegd, maar de eerste stap is extreem lastig.
Goede nieuws: alléén de eerste stap is lastig. Daarna volgt alles vanzelf.

Hoe lang duurt die eerste stap? 10 minuten. Dat is alles wat je nodig hebt om ~5 leuke mensen te kennen. Vanaf dat moment leef je door naar het volgende moment.
asdfasdfasdfasdfasdf
  maandag 14 mei 2012 @ 22:21:46 #157
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111556574
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:01 schreef novusordoseclorum het volgende:
Je bent goed zoals je bent, leg contact. Juist omdat velen van ons daar weinig ervaring mee hebben kom je meteen heel authentiek over. Mensen voelen dat en raken er onbewust door geïnspireerd.

Het voordeel van jezelf kut voelen, is dat het alles wat je doet het alleen maar beter kan maken.

Je hebt het recht om over lijken te gaan om jezelf goed te voelen. Dat deden de pesters vroeger ook.
Leef egoïstischer en handel uit eigen belang, gebaseerd op een niets anders dan hedonistische levensstijl. Naarmate je hier in vordert komt de nuance vanzelf... en ben je een heel sterk persoon :)

Hoe lang duurt die eerste stap? 10 minuten. Dat is alles wat je nodig hebt om ~5 leuke mensen te kennen. Vanaf dat moment leef je door naar het volgende moment.
Volgens mij kan die eerste stap wel jaren duren :{
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:29:45 #158
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_111579586
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Volgens mij kan die eerste stap wel jaren duren :{
Dat ligt er aan hoe gemotiveerd je bent ;)

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:01 schreef novusordoseclorum het volgende:

Hier ben ik het niet mee eens man. Op het moment dat je anderen uit gaat lachen omdat je hier zelf beter van denkt te worden(als ik het goed lees) ben je niet alleen onzeker, maar ook een eikel. Mensen prikken daar vrij snel doorheen.

Yellowcard, je komt helemaal niet over als een slechte dude. Ik vind het alleen ongelooflijk dat jij nooit de ''basis'' van sociale vaardigheden heb geleerd, dit mag je zeker op je ouders afschuiven. Daar wordt het alleen niet beter van.

Als je toch met boeken bezig ben, lees mss eens een NLP boekje. Dat leert je misschien in te zien hoe je dingen positief kan benaderen en op welke manier je dingen kunt leren(het is sowieso interessant;)). Zoek iig professionele hulp.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_111589190
Ik was thuis de jongste. Het nam met zich mee dat ik ook echt als de jongste werd opgevoed en behandeld. Mede daardoor mocht ik 's-avonds vaak niet meer naar buiten, die enkele keren dat ik wel even mocht werd ik al vroeg geroepen om naar binnen en naar bed te gaan. Toen ik alleen overbleef thuis mocht ik niet uit.
Al deze ingrediënten zorgden ervoor dat ik vooral met de buurgenootjes last had. Ze pestten mij natuurlijk eerst om het feit dat ik vroeg naar bed moest, dan ben je al heel snel het papkindje van zijn moeder. Ik ervoer het als bijzonder vervelend in ieder geval. Daar kwam later de sociale achterstand bij die ik opliep omdat ik niet uit mocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')