Dit sowieso wel ja, dat afreageren op dieren is niet gezond.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Franknfurter het volgende:
als ik jou was zou ik eens even heel snel een psychiater zoeken. Het paranoide gevoel is nog tot daar aan toe, maar mensen en dieren mishandelen getuigt van een veel groter probleem. Dit is niet om je af te kraken maar je het een probleem dat groter is dan 'ik ben gepest'. Je hebt waarschijnlijk een trauma van het pesten én de omgang met je ouders, waardoor je nu een agressieprobleem hebt.
Dus mijn advies is écht om zo snel mogelijk een psychiater te zoeken en het daar vooral niet te snel op te geven als het pijnlijk wordt.
Wat dacht je van het afreageren op andere mensen danquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dit sowieso wel ja, dat afreageren op dieren is niet gezond.
dit dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben vroeger ook jaren gepest op de basisschool en middelbare school. Ik heb daar veel onzekerheid aan overgehouden. Verder denk ik bijvoorbeeld nog steeds als er gelachen wordt in mijn omgeving dat ik uitgelachen wordt (dat werd ik vroeger ook).
Mijn ouders zeggen nu steeds dat ik niet zo hard moet zijn en meer mijn gevoelens moet uiten.
Dieren en mensen mishandelen heb ik nog nooit gedaan. Dus ik raad je aan om hulp te gaan zoeken.
Dat vind ik dolkomisch natuurlijk, duh.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:21 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Wat dacht je van het afreageren op andere mensen dan![]()
What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Lithia het volgende:
Enige wat bij mij gebeurde was dat ik enorm veel moeite had om mensen te vertrouwen en extreme zelfhaat. Kon het goed verbergen though, niemand die dit wist als ik niets had verteld. Later professionele hulp gezocht, verhuisd en een nieuw leven opgepikt.
Nu heb ik veel meer zelfvertrouwen en ik ebn nu een klein beetje minder streng op mezelf, maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Was een rustige, vrij intelligente maar daardoor denk ik wel wat sullig jochie.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Ben wel benieuwd waarom TS gepest is eigenlijk? Of zijn gedrag op dit moment daar uit voor gekomen is, of juist de reden was van het pesten.
Dan doe ik mezelf pijn, om subtiel te zijn. Maar een dikkere huid hebben helpt enorm. Hierdoor is de kans een stuk kleiner dat zoiets ooit gaat gebeuren. De proces gaat langzaam, maar ik merk wel dat het werkt. Gewoon door blijven vechten (niet letterlijkquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef superkoos het volgende:
[..]
What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?
Ben daar geweest maar helpt niet. Bovendien de vraag zou jij je eigen stront eten door die hele beerput van vroeger weer opnieuw open te trekken?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je moet echt serieus hulp zoeken.
Dat klinkt zo afkrakerig of negatief maar het is niet zo bedoeld.
Mensen of dieren slaan of mishandelen door problemen of dingen die je mee hebt gemaakt vroeger.. dat is gewoon totaal niet goed.
Ook voor jezelf niet uiteraard.
Dus niet bang zijn.
Gewoon GGZ bellen of doorverwezen worden door je huisarts.
Je word echt niet lullig behandeld en er word dan ook naar je verhaal geluisterd en gekeken van hoe je geholpen kan worden.
(medicatie kan altijd besproken worden.. je wil dan ook niet naar een psychiater maar een psycholoog)
En misschien helpt dat alleen al.
Dat iemand luistert.
Invloed op gedrag heeft zoiets altijd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Ben wel benieuwd waarom TS gepest is eigenlijk? Of zijn gedrag op dit moment daar uit voor gekomen is, of juist de reden was van het pesten.
Als iemand tegenwoordig echt heel vervelend wordt, echt gaat kleineren en de grond in gaat trappen, dan kan ik heel hard uit de hoek terugkomen. Ik zal schreeuwen, maar ik zal niet grof gaan schelden. Ik vind het niet leuk dat ik zo reageer, want het is een beetje te heftig. Aan de andere kant verwachten mensen dat niet, omdat ik 95% van de tijd toch heel kalm ben. Het is een andere zijde van mijn persoonlijkheid.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef superkoos het volgende:
[..]
What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?
Ah ja, meisjes.vrouwen projecteren negatieve emoties meestal op zichzelf en mannen op hun omgeving maar is wel mooi dat je er aan kan werken voor jou zelfquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:27 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dan doe ik mezelf pijn, om subtiel te zijn. Maar een dikkere huid hebben helpt enorm. Hierdoor is de kans een stuk kleiner dat zoiets ooit gaat gebeuren. De proces gaat langzaam, maar ik merk wel dat het werkt. Gewoon door blijven vechten (niet letterlijk).
Ok kan je wel zo doen maar in een relatie is dat funest. Dan heb je teveel 2 gezichten en gaan ze weg die meiden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als iemand tegenwoordig echt heel vervelend wordt, echt gaat kleineren en de grond in gaat trappen, dan kan ik heel hard uit de hoek terugkomen. Ik zal schreeuwen, maar ik zal niet grof gaan schelden. Ik vind het niet leuk dat ik zo reageer, want het is een beetje te heftig. Aan de andere kant verwachten mensen dat niet, omdat ik 95% van de tijd toch heel kalm ben. Het is een andere zijde van mijn persoonlijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |