abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109079270
Van mijn 8e tot mijn 14e ben ik steeds periodes enorm gepest. Nu merk ik nu nog steeds dat als ik het gevoel heb dat mensen over me praten, of gewoon een beetje plagen ik direct boos ben en ze het liefst iets ergs aan zou doen of tenminste ruzie trappen.
Ook een serieuse relatie aangaan zit er niet in want als ik kritiek of commentaar krijg, of dingen lukken niet dan maak ik het direct uit. Soms na 1 dag al of ik sla haar weer in een refleks. Ook ruzie maken is dan altijd weer aan de orde van de dag.

Vertelde me eigen ouders ook nooit iets uit schaamde en heb daardoor ook niet met emoties om leren gaan. Reageerde het wel vaak af op de hond bijvoorbeeld door hem te mishandelen psychisch of lichamelijk. Huilen doe ik ook echt nooit maar ben wel gewelddadig dus periodes met wapens op straat lopen bijvoorbeeld. Ook een periode dat ik medicatie slikte waardoor ik was gaan stelen in winkels (remmingen verdwenen) en opeens heel populair was kreeg zelfs een paar vrienden maar die sloeg ik dan ook weer voor niks en kwam de ouders weer aan de deur zodat ik later naar internaat moest.

Zijn er hier meer mensen die vroeger ook heel erg gepest zijn op school bijvoorbeeld? En wat hebben jullie er zelf aan over gehouden of aan gedaan?
pi_109079328
Ik ben zelf ook heel veel gepest maar heb er niets anders aan overgehouden dan onzekerheid. Heb het ook nooit aan mijn ouders verteld. Weet je zeker dat dit niet door iets anders komt?
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:15:34 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109079358
Enkele herkenbare punten wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_109079399
als ik jou was zou ik eens even heel snel een psychiater zoeken. Het paranoide gevoel is nog tot daar aan toe, maar mensen en dieren mishandelen getuigt van een veel groter probleem. Dit is niet om je af te kraken maar je het een probleem dat groter is dan 'ik ben gepest'. Je hebt waarschijnlijk een trauma van het pesten én de omgang met je ouders, waardoor je nu een agressieprobleem hebt.

Dus mijn advies is écht om zo snel mogelijk een psychiater te zoeken en het daar vooral niet te snel op te geven als het pijnlijk wordt.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:19:37 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109079419
Jij hebt gewoon duidelijke problemen man. Ga hulp zoeken.
pi_109079428
Ik ben vroeger ook jaren gepest op de basisschool en middelbare school. Ik heb daar veel onzekerheid aan overgehouden. Verder denk ik bijvoorbeeld nog steeds als er gelachen wordt in mijn omgeving dat ik uitgelachen wordt (dat werd ik vroeger ook).
Mijn ouders zeggen nu steeds dat ik niet zo hard moet zijn en meer mijn gevoelens moet uiten.
Dieren en mensen mishandelen heb ik nog nooit gedaan. Dus ik raad je aan om hulp te gaan zoeken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:20:24 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109079435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Franknfurter het volgende:
als ik jou was zou ik eens even heel snel een psychiater zoeken. Het paranoide gevoel is nog tot daar aan toe, maar mensen en dieren mishandelen getuigt van een veel groter probleem. Dit is niet om je af te kraken maar je het een probleem dat groter is dan 'ik ben gepest'. Je hebt waarschijnlijk een trauma van het pesten én de omgang met je ouders, waardoor je nu een agressieprobleem hebt.

Dus mijn advies is écht om zo snel mogelijk een psychiater te zoeken en het daar vooral niet te snel op te geven als het pijnlijk wordt.
Dit sowieso wel ja, dat afreageren op dieren is niet gezond.
pi_109079438
Zelf ben ik gedurende een vrij korte periode gepest geweest en heb niet het idee alsof ik daar nog last van heb.

Het is een bekender fenomeen dat mensen op latere leeftijd toch nog "last" kunnen hebben door pesterijen welke jaren eerder plaatsvonden.

Een goede vriend van mij is ook veel gepest vroeger, Hij heeft afgelopen jaar (10 jaar na dato) een jaar in een soort inrichting gezeten om weer goed met mensen om te leren gaan. Dit om zijn negatieve zelfbeeld wat te veranderen en dit lijkt wel te hebben geholpen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:20:33 #9
333374 Lithia
Too serious
pi_109079440
Enige wat bij mij gebeurde was dat ik enorm veel moeite had om mensen te vertrouwen en extreme zelfhaat. Kon het goed verbergen though, niemand die dit wist als ik niets had verteld. Later professionele hulp gezocht, verhuisd en een nieuw leven opgepikt.
Nu heb ik veel meer zelfvertrouwen en ik ebn nu een klein beetje minder streng op mezelf, maar ik heb nog een lange weg te gaan. :P
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:21:27 #10
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109079460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dit sowieso wel ja, dat afreageren op dieren is niet gezond.
Wat dacht je van het afreageren op andere mensen dan :') :P
pi_109079463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben vroeger ook jaren gepest op de basisschool en middelbare school. Ik heb daar veel onzekerheid aan overgehouden. Verder denk ik bijvoorbeeld nog steeds als er gelachen wordt in mijn omgeving dat ik uitgelachen wordt (dat werd ik vroeger ook).
Mijn ouders zeggen nu steeds dat ik niet zo hard moet zijn en meer mijn gevoelens moet uiten.
Dieren en mensen mishandelen heb ik nog nooit gedaan. Dus ik raad je aan om hulp te gaan zoeken.
dit dus
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:22:36 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109079485
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:21 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Wat dacht je van het afreageren op andere mensen dan :') :P
Dat vind ik dolkomisch natuurlijk, duh.
pi_109079507
Zo was ik toen he nu ben ik wel wat rustiger haha behalve in relaties. Dieren pijn doen heb ik wel spijt van dat was echt een actie van een sad fuck.
Maar nu weglopen is makkelijker (soms) psychiater ben ik geweest maar boos weggelopen omdat die mannetje me pille wou geven waarvan je dik gaat worden en suikerziekte van krijgt.

Agressie en vechten doe ik nooit loop liever weg, behalve als mense me voor het blok zetten 1x veroordeling ernstige lichamelijke (niet mijn schuld) en 2x geweldpleging omdat turke in de tram uit het niets werkelijk op me spuugden en dergelijke heb ik er een tegen een stang geramd.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:23:59 #14
333374 Lithia
Too serious
pi_109079509
Mja, hulp moet ie sowieso zoeken. TS kan hier duidelijk niet mee omgaan, of hij nou anderen mishandelde of niet.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:24:04 #15
320653 Vaseline_
Fuck's sake.
pi_109079513
Ik heb dit nu niet meer want ik heb hulp gehad van jeugdzorg etc. maar die punten van heel snel boos worden op mensen had ik wel ja. Ook al was het als grapje bedoelt, ik geloofde ze nooit.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:24:19 #16
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109079519
Ben wel benieuwd waarom TS gepest is eigenlijk? Of zijn gedrag op dit moment daar uit voor gekomen is, of juist de reden was van het pesten.
pi_109079533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Lithia het volgende:
Enige wat bij mij gebeurde was dat ik enorm veel moeite had om mensen te vertrouwen en extreme zelfhaat. Kon het goed verbergen though, niemand die dit wist als ik niets had verteld. Later professionele hulp gezocht, verhuisd en een nieuw leven opgepikt.
Nu heb ik veel meer zelfvertrouwen en ik ebn nu een klein beetje minder streng op mezelf, maar ik heb nog een lange weg te gaan. :P
What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?
pi_109079543
Je moet echt serieus hulp zoeken.

Dat klinkt zo afkrakerig of negatief maar het is niet zo bedoeld.

Mensen of dieren slaan of mishandelen door problemen of dingen die je mee hebt gemaakt vroeger.. dat is gewoon totaal niet goed.

Ook voor jezelf niet uiteraard.

Dus niet bang zijn.
Gewoon GGZ bellen of doorverwezen worden door je huisarts.
Je word echt niet lullig behandeld en er word dan ook naar je verhaal geluisterd en gekeken van hoe je geholpen kan worden.
(medicatie kan altijd besproken worden.. je wil dan ook niet naar een psychiater maar een psycholoog)

En misschien helpt dat alleen al.
Dat iemand luistert.
pi_109079568
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Ben wel benieuwd waarom TS gepest is eigenlijk? Of zijn gedrag op dit moment daar uit voor gekomen is, of juist de reden was van het pesten.
Was een rustige, vrij intelligente maar daardoor denk ik wel wat sullig jochie.
Speelde ook met dingen in de natuur of ging naar de bieb terwijl mijn klasgenootjes elkaar met stokken te lijf gingen. Life in the hood zeg maar waar ik ben opgegroeid :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:27:56 #20
333374 Lithia
Too serious
pi_109079588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef superkoos het volgende:

[..]

What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?
Dan doe ik mezelf pijn, om subtiel te zijn. Maar een dikkere huid hebben helpt enorm. Hierdoor is de kans een stuk kleiner dat zoiets ooit gaat gebeuren. De proces gaat langzaam, maar ik merk wel dat het werkt. Gewoon door blijven vechten (niet letterlijk :+ ). *O*
pi_109079601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je moet echt serieus hulp zoeken.

Dat klinkt zo afkrakerig of negatief maar het is niet zo bedoeld.

Mensen of dieren slaan of mishandelen door problemen of dingen die je mee hebt gemaakt vroeger.. dat is gewoon totaal niet goed.

Ook voor jezelf niet uiteraard.

Dus niet bang zijn.
Gewoon GGZ bellen of doorverwezen worden door je huisarts.
Je word echt niet lullig behandeld en er word dan ook naar je verhaal geluisterd en gekeken van hoe je geholpen kan worden.
(medicatie kan altijd besproken worden.. je wil dan ook niet naar een psychiater maar een psycholoog)

En misschien helpt dat alleen al.
Dat iemand luistert.
Ben daar geweest maar helpt niet. Bovendien de vraag zou jij je eigen stront eten door die hele beerput van vroeger weer opnieuw open te trekken?
Kost trouwens ook honderden euro's en ben nu bezig met een koksopleiding.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:29:28 #22
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109079624
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Invloed op gedrag heeft zoiets altijd.
pi_109079632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef superkoos het volgende:

[..]

Als iemand tegenwoordig echt heel vervelend wordt, echt gaat kleineren en de grond in gaat trappen, dan kan ik heel hard uit de hoek terugkomen. Ik zal schreeuwen, maar ik zal niet grof gaan schelden. Ik vind het niet leuk dat ik zo reageer, want het is een beetje te heftig. Aan de andere kant verwachten mensen dat niet, omdat ik 95% van de tijd toch heel kalm ben. Het is een andere zijde van mijn persoonlijkheid.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109079638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:27 schreef Lithia het volgende:

[..]

Dan doe ik mezelf pijn, om subtiel te zijn. Maar een dikkere huid hebben helpt enorm. Hierdoor is de kans een stuk kleiner dat zoiets ooit gaat gebeuren. De proces gaat langzaam, maar ik merk wel dat het werkt. Gewoon door blijven vechten (niet letterlijk :+ ). *O*
Ah ja, meisjes.vrouwen projecteren negatieve emoties meestal op zichzelf en mannen op hun omgeving maar is wel mooi dat je er aan kan werken voor jou zelf ;)
pi_109079672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als iemand tegenwoordig echt heel vervelend wordt, echt gaat kleineren en de grond in gaat trappen, dan kan ik heel hard uit de hoek terugkomen. Ik zal schreeuwen, maar ik zal niet grof gaan schelden. Ik vind het niet leuk dat ik zo reageer, want het is een beetje te heftig. Aan de andere kant verwachten mensen dat niet, omdat ik 95% van de tijd toch heel kalm ben. Het is een andere zijde van mijn persoonlijkheid.
Ok kan je wel zo doen maar in een relatie is dat funest. Dan heb je teveel 2 gezichten en gaan ze weg die meiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')