abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109079270
Van mijn 8e tot mijn 14e ben ik steeds periodes enorm gepest. Nu merk ik nu nog steeds dat als ik het gevoel heb dat mensen over me praten, of gewoon een beetje plagen ik direct boos ben en ze het liefst iets ergs aan zou doen of tenminste ruzie trappen.
Ook een serieuse relatie aangaan zit er niet in want als ik kritiek of commentaar krijg, of dingen lukken niet dan maak ik het direct uit. Soms na 1 dag al of ik sla haar weer in een refleks. Ook ruzie maken is dan altijd weer aan de orde van de dag.

Vertelde me eigen ouders ook nooit iets uit schaamde en heb daardoor ook niet met emoties om leren gaan. Reageerde het wel vaak af op de hond bijvoorbeeld door hem te mishandelen psychisch of lichamelijk. Huilen doe ik ook echt nooit maar ben wel gewelddadig dus periodes met wapens op straat lopen bijvoorbeeld. Ook een periode dat ik medicatie slikte waardoor ik was gaan stelen in winkels (remmingen verdwenen) en opeens heel populair was kreeg zelfs een paar vrienden maar die sloeg ik dan ook weer voor niks en kwam de ouders weer aan de deur zodat ik later naar internaat moest.

Zijn er hier meer mensen die vroeger ook heel erg gepest zijn op school bijvoorbeeld? En wat hebben jullie er zelf aan over gehouden of aan gedaan?
pi_109079328
Ik ben zelf ook heel veel gepest maar heb er niets anders aan overgehouden dan onzekerheid. Heb het ook nooit aan mijn ouders verteld. Weet je zeker dat dit niet door iets anders komt?
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:15:34 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109079358
Enkele herkenbare punten wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_109079399
als ik jou was zou ik eens even heel snel een psychiater zoeken. Het paranoide gevoel is nog tot daar aan toe, maar mensen en dieren mishandelen getuigt van een veel groter probleem. Dit is niet om je af te kraken maar je het een probleem dat groter is dan 'ik ben gepest'. Je hebt waarschijnlijk een trauma van het pesten én de omgang met je ouders, waardoor je nu een agressieprobleem hebt.

Dus mijn advies is écht om zo snel mogelijk een psychiater te zoeken en het daar vooral niet te snel op te geven als het pijnlijk wordt.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:19:37 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109079419
Jij hebt gewoon duidelijke problemen man. Ga hulp zoeken.
pi_109079428
Ik ben vroeger ook jaren gepest op de basisschool en middelbare school. Ik heb daar veel onzekerheid aan overgehouden. Verder denk ik bijvoorbeeld nog steeds als er gelachen wordt in mijn omgeving dat ik uitgelachen wordt (dat werd ik vroeger ook).
Mijn ouders zeggen nu steeds dat ik niet zo hard moet zijn en meer mijn gevoelens moet uiten.
Dieren en mensen mishandelen heb ik nog nooit gedaan. Dus ik raad je aan om hulp te gaan zoeken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:20:24 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109079435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Franknfurter het volgende:
als ik jou was zou ik eens even heel snel een psychiater zoeken. Het paranoide gevoel is nog tot daar aan toe, maar mensen en dieren mishandelen getuigt van een veel groter probleem. Dit is niet om je af te kraken maar je het een probleem dat groter is dan 'ik ben gepest'. Je hebt waarschijnlijk een trauma van het pesten én de omgang met je ouders, waardoor je nu een agressieprobleem hebt.

Dus mijn advies is écht om zo snel mogelijk een psychiater te zoeken en het daar vooral niet te snel op te geven als het pijnlijk wordt.
Dit sowieso wel ja, dat afreageren op dieren is niet gezond.
pi_109079438
Zelf ben ik gedurende een vrij korte periode gepest geweest en heb niet het idee alsof ik daar nog last van heb.

Het is een bekender fenomeen dat mensen op latere leeftijd toch nog "last" kunnen hebben door pesterijen welke jaren eerder plaatsvonden.

Een goede vriend van mij is ook veel gepest vroeger, Hij heeft afgelopen jaar (10 jaar na dato) een jaar in een soort inrichting gezeten om weer goed met mensen om te leren gaan. Dit om zijn negatieve zelfbeeld wat te veranderen en dit lijkt wel te hebben geholpen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:20:33 #9
333374 Lithia
Too serious
pi_109079440
Enige wat bij mij gebeurde was dat ik enorm veel moeite had om mensen te vertrouwen en extreme zelfhaat. Kon het goed verbergen though, niemand die dit wist als ik niets had verteld. Later professionele hulp gezocht, verhuisd en een nieuw leven opgepikt.
Nu heb ik veel meer zelfvertrouwen en ik ebn nu een klein beetje minder streng op mezelf, maar ik heb nog een lange weg te gaan. :P
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:21:27 #10
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109079460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dit sowieso wel ja, dat afreageren op dieren is niet gezond.
Wat dacht je van het afreageren op andere mensen dan :') :P
pi_109079463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben vroeger ook jaren gepest op de basisschool en middelbare school. Ik heb daar veel onzekerheid aan overgehouden. Verder denk ik bijvoorbeeld nog steeds als er gelachen wordt in mijn omgeving dat ik uitgelachen wordt (dat werd ik vroeger ook).
Mijn ouders zeggen nu steeds dat ik niet zo hard moet zijn en meer mijn gevoelens moet uiten.
Dieren en mensen mishandelen heb ik nog nooit gedaan. Dus ik raad je aan om hulp te gaan zoeken.
dit dus
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:22:36 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109079485
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:21 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Wat dacht je van het afreageren op andere mensen dan :') :P
Dat vind ik dolkomisch natuurlijk, duh.
pi_109079507
Zo was ik toen he nu ben ik wel wat rustiger haha behalve in relaties. Dieren pijn doen heb ik wel spijt van dat was echt een actie van een sad fuck.
Maar nu weglopen is makkelijker (soms) psychiater ben ik geweest maar boos weggelopen omdat die mannetje me pille wou geven waarvan je dik gaat worden en suikerziekte van krijgt.

Agressie en vechten doe ik nooit loop liever weg, behalve als mense me voor het blok zetten 1x veroordeling ernstige lichamelijke (niet mijn schuld) en 2x geweldpleging omdat turke in de tram uit het niets werkelijk op me spuugden en dergelijke heb ik er een tegen een stang geramd.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:23:59 #14
333374 Lithia
Too serious
pi_109079509
Mja, hulp moet ie sowieso zoeken. TS kan hier duidelijk niet mee omgaan, of hij nou anderen mishandelde of niet.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:24:04 #15
320653 Vaseline_
Fuck's sake.
pi_109079513
Ik heb dit nu niet meer want ik heb hulp gehad van jeugdzorg etc. maar die punten van heel snel boos worden op mensen had ik wel ja. Ook al was het als grapje bedoelt, ik geloofde ze nooit.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:24:19 #16
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109079519
Ben wel benieuwd waarom TS gepest is eigenlijk? Of zijn gedrag op dit moment daar uit voor gekomen is, of juist de reden was van het pesten.
pi_109079533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:20 schreef Lithia het volgende:
Enige wat bij mij gebeurde was dat ik enorm veel moeite had om mensen te vertrouwen en extreme zelfhaat. Kon het goed verbergen though, niemand die dit wist als ik niets had verteld. Later professionele hulp gezocht, verhuisd en een nieuw leven opgepikt.
Nu heb ik veel meer zelfvertrouwen en ik ebn nu een klein beetje minder streng op mezelf, maar ik heb nog een lange weg te gaan. :P
What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?
pi_109079543
Je moet echt serieus hulp zoeken.

Dat klinkt zo afkrakerig of negatief maar het is niet zo bedoeld.

Mensen of dieren slaan of mishandelen door problemen of dingen die je mee hebt gemaakt vroeger.. dat is gewoon totaal niet goed.

Ook voor jezelf niet uiteraard.

Dus niet bang zijn.
Gewoon GGZ bellen of doorverwezen worden door je huisarts.
Je word echt niet lullig behandeld en er word dan ook naar je verhaal geluisterd en gekeken van hoe je geholpen kan worden.
(medicatie kan altijd besproken worden.. je wil dan ook niet naar een psychiater maar een psycholoog)

En misschien helpt dat alleen al.
Dat iemand luistert.
pi_109079568
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Ben wel benieuwd waarom TS gepest is eigenlijk? Of zijn gedrag op dit moment daar uit voor gekomen is, of juist de reden was van het pesten.
Was een rustige, vrij intelligente maar daardoor denk ik wel wat sullig jochie.
Speelde ook met dingen in de natuur of ging naar de bieb terwijl mijn klasgenootjes elkaar met stokken te lijf gingen. Life in the hood zeg maar waar ik ben opgegroeid :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:27:56 #20
333374 Lithia
Too serious
pi_109079588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef superkoos het volgende:

[..]

What happens als iemand je trigger raakt? Ben je dan weer je oude ik zeg maar? Of ben je echt een andere persoon geworden door de lessen die je heb geleerd?
Dan doe ik mezelf pijn, om subtiel te zijn. Maar een dikkere huid hebben helpt enorm. Hierdoor is de kans een stuk kleiner dat zoiets ooit gaat gebeuren. De proces gaat langzaam, maar ik merk wel dat het werkt. Gewoon door blijven vechten (niet letterlijk :+ ). *O*
pi_109079601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je moet echt serieus hulp zoeken.

Dat klinkt zo afkrakerig of negatief maar het is niet zo bedoeld.

Mensen of dieren slaan of mishandelen door problemen of dingen die je mee hebt gemaakt vroeger.. dat is gewoon totaal niet goed.

Ook voor jezelf niet uiteraard.

Dus niet bang zijn.
Gewoon GGZ bellen of doorverwezen worden door je huisarts.
Je word echt niet lullig behandeld en er word dan ook naar je verhaal geluisterd en gekeken van hoe je geholpen kan worden.
(medicatie kan altijd besproken worden.. je wil dan ook niet naar een psychiater maar een psycholoog)

En misschien helpt dat alleen al.
Dat iemand luistert.
Ben daar geweest maar helpt niet. Bovendien de vraag zou jij je eigen stront eten door die hele beerput van vroeger weer opnieuw open te trekken?
Kost trouwens ook honderden euro's en ben nu bezig met een koksopleiding.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:29:28 #22
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109079624
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Invloed op gedrag heeft zoiets altijd.
pi_109079632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef superkoos het volgende:

[..]

Als iemand tegenwoordig echt heel vervelend wordt, echt gaat kleineren en de grond in gaat trappen, dan kan ik heel hard uit de hoek terugkomen. Ik zal schreeuwen, maar ik zal niet grof gaan schelden. Ik vind het niet leuk dat ik zo reageer, want het is een beetje te heftig. Aan de andere kant verwachten mensen dat niet, omdat ik 95% van de tijd toch heel kalm ben. Het is een andere zijde van mijn persoonlijkheid.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109079638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:27 schreef Lithia het volgende:

[..]

Dan doe ik mezelf pijn, om subtiel te zijn. Maar een dikkere huid hebben helpt enorm. Hierdoor is de kans een stuk kleiner dat zoiets ooit gaat gebeuren. De proces gaat langzaam, maar ik merk wel dat het werkt. Gewoon door blijven vechten (niet letterlijk :+ ). *O*
Ah ja, meisjes.vrouwen projecteren negatieve emoties meestal op zichzelf en mannen op hun omgeving maar is wel mooi dat je er aan kan werken voor jou zelf ;)
pi_109079672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als iemand tegenwoordig echt heel vervelend wordt, echt gaat kleineren en de grond in gaat trappen, dan kan ik heel hard uit de hoek terugkomen. Ik zal schreeuwen, maar ik zal niet grof gaan schelden. Ik vind het niet leuk dat ik zo reageer, want het is een beetje te heftig. Aan de andere kant verwachten mensen dat niet, omdat ik 95% van de tijd toch heel kalm ben. Het is een andere zijde van mijn persoonlijkheid.
Ok kan je wel zo doen maar in een relatie is dat funest. Dan heb je teveel 2 gezichten en gaan ze weg die meiden.
pi_109079697
Ik ben vroeger gepest omdat ik echt een sukkel was, die zich onaangepast gedroeg en out-of-style kleren aan had enzo (en nog steeds ben zolang ik niet mijn problemen heb gefixed).
pi_109079727
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:31 schreef superkoos het volgende:

[..]

Ok kan je wel zo doen maar in een relatie is dat funest. Dan heb je teveel 2 gezichten en gaan ze weg die meiden.
Die meiden komen waarschijnlijk toch niet, maar dat even terzijde. Ik laat alleen die andere gezicht zien als mensen echt heel vervelend beginnen te worden. Normaal gesproken doe ik dat niet, vandaar die 95% in mijn post. De 5% hoort bij de interacties met vervelende mensen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:34:25 #28
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109079728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Invloed op gedrag heeft zoiets altijd.
Ja tuurlijk, logisch.
pi_109079775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Die meiden komen waarschijnlijk toch niet, maar dat even terzijde. Ik laat alleen die andere gezicht zien als mensen echt heel vervelend beginnen te worden. Normaal gesproken doe ik dat niet, vandaar die 95% in mijn post. De 5% hoort bij de interacties met vervelende mensen.
Vrouwen halen het slechtste in je naar boven. Instinctief, omdat ze willen weten of jij met hun jongen kunt handelen zonder ze iets aan te doen als ze vervelend gaan doen.
Hele nare, primaire emoties zijn dat. Bij sommige andere zoogdieren zie je dat gedrag ook terug. Ook bij zwanen trouwens.
pi_109079796
Vroeger had ik last van wat jij zegt. Nu heb ik er gewoon schijt aan, laat ze maar lachen of over me praten. Doen ze toch wel. Als ik er boos om word hebben ze nog meer om over te praten.

Wat het met me gedaan heeft, op dit punt, is dat ik mensen niet vertrouw, ik zal niet snel bij klasgenoten op bezoek gaan (Lees, laten we daar maar een jaartje mee wachten), als iemand bevriend wil raken of aardig doet ben ik argwanend en kijk de kat uit de boom. Ik wil niet weer gekwetst worden door mensen waar ik een vriendschap mee opbouw die dan geen zin meer hebben in mijn gezelschap.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:40:43 #31
333374 Lithia
Too serious
pi_109079843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef superkoos het volgende:

[..]

Ah ja, meisjes.vrouwen projecteren negatieve emoties meestal op zichzelf en mannen op hun omgeving maar is wel mooi dat je er aan kan werken voor jou zelf ;)
Joa, je open proberen te stellen aan anderen, zodat ze je een handje kunnen helpen, helpt ook vaak goed. Tenminste, dan weet je dat je er niet alleen voor staat.
pi_109079856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:40 schreef Lithia het volgende:

[..]

Joa, je open proberen te stellen aan anderen, zodat ze je een handje kunnen helpen, helpt ook vaak goed. Tenminste, dan weet je dat je er niet alleen voor staat.
Het is lastig als je dat doet en men laat je vallen en probeert je op iedere manier mogelijk te kwetsen. Keer op keer weer. Mensen zomaar vertrouwen gaat steeds lastiger, hoe ouder ik word.
pi_109079869
Ik heb er veel onzekerheid aan overgehouden.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_109079893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:37 schreef superkoos het volgende:

[..]

Vrouwen halen het slechtste in je naar boven. Instinctief, omdat ze willen weten of jij met hun jongen kunt handelen zonder ze iets aan te doen als ze vervelend gaan doen.
Hele nare, primaire emoties zijn dat. Bij sommige andere zoogdieren zie je dat gedrag ook terug. Ook bij zwanen trouwens.
Ik zal kleine kinderen nooit iets aan doen. Dat doe ik nu ook niet, ook al luisteren ze niet naar mij. Ik heb het over een heel specifieke manier van vervelend zijn. Ik zie dat je er moeite mee hebt om goed te interpreteren over wat voor soort "vervelend" ik het heb.
pi_109079946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:38 schreef RenRen- het volgende:
Wat het met me gedaan heeft, op dit punt, is dat ik mensen niet vertrouw, ik zal niet snel bij klasgenoten op bezoek gaan (Lees, laten we daar maar een jaartje mee wachten), als iemand bevriend wil raken of aardig doet ben ik argwanend en kijk de kat uit de boom. Ik wil niet weer gekwetst worden door mensen waar ik een vriendschap mee opbouw die dan geen zin meer hebben in mijn gezelschap.
Nou laat ik het zo stellen, ik zou nooit nimmer niet op een reünie komen, ook niet na 50 jaar. Ik ben helemaal klaar met die lui eigenlijk.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:45:32 #36
333374 Lithia
Too serious
pi_109079952
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:41 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Het is lastig als je dat doet en men laat je vallen en probeert je op iedere manier mogelijk te kwetsen. Keer op keer weer. Mensen zomaar vertrouwen gaat steeds lastiger, hoe ouder ik word.
Ik heb hetzelfde als jouw vorige post. Toch heb ik het geluk om een handvol mensen in mijn leven te hebben, waar ik op kan steunen. De risico datje gekwetst wordt zal er altijd zijn. Ik ben gewoon een sucker dat weigert om alleen te zijn, want ik verdrink snel in zelfmedelijden en zelfhaat. En een sucker die mensen altijd een kans geef, hoe veel pijn ze me ook geven (want, ik geef mezelf tenslotte de schuld, niet anderen). Het duurde lang voordat ik mezelf 100% kan openen, maar ik kom er wel, daar heb ik wel vertrouwen in.
pi_109080042
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo stellen, ik zou nooit nimmer niet op een reünie komen, ook niet na 50 jaar. Ik ben helemaal klaar met die lui eigenlijk.
Ik heb 2 echt leuke middelbare school-jaren gehad. Dat was toen ik van de andere school af werd getrapt omdat ik de pesterijen niet de baas kon worden. Toen heb ik 2 leuke laatste jaren gehad met vrienden en al. De eerste school, waar ik 3 jaar heb gezeten, werd ik heel erg gepest. Ik heb er leuke vrienden aan overgehouden, maar die zaten niet in mijn klas. Dus ik snap heel goed waar je het over hebt.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:45 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde als jouw vorige post. Toch heb ik het geluk om een handvol mensen in mijn leven te hebben, waar ik op kan steunen. De risico datje gekwetst wordt zal er altijd zijn. Ik ben gewoon een sucker dat weigert om alleen te zijn, want ik verdrink snel in zelfmedelijden en zelfhaat. En een sucker die mensen altijd een kans geef, hoe veel pijn ze me ook geven (want, ik geef mezelf tenslotte de schuld, niet anderen). Het duurde lang voordat ik mezelf 100% kan openen, maar ik kom er wel, daar heb ik wel vertrouwen in.
Ik heb ook wel mensen in mijn leven waar ik op kan steunen, ook een handvol, maar op school heb ik dat eigenlijk niet. Ik heb dagen dat niemand met me praat. Ik ben 21, doe mijn eigen ding en kan er prima mee omgaan, maar sommige dagen zijn best eenzaam. Want de laatste jaren was het geen risico, maar een zekerheid dat ik gedumpt zou worden door 'vrienden', dus daar heb ik nu geen zin meer in.

Ik herken me wel in wat je post, dat heb ik heel lang gehad, maar nu niet meer. Ik wil geen hoop meer hebben (Dat klinkt dramatisch, maar zo bedoel ik het niet). Ik wil geen vrienden meer in de klas of iets. Het hoeft van mij niet meer, vage kennissen zijn genoeg.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:56:47 #38
333374 Lithia
Too serious
pi_109080195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:49 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik heb 2 echt leuke middelbare school-jaren gehad. Dat was toen ik van de andere school af werd getrapt omdat ik de pesterijen niet de baas kon worden. Toen heb ik 2 leuke laatste jaren gehad met vrienden en al. De eerste school, waar ik 3 jaar heb gezeten, werd ik heel erg gepest. Ik heb er leuke vrienden aan overgehouden, maar die zaten niet in mijn klas. Dus ik snap heel goed waar je het over hebt.

[..]

Ik heb ook wel mensen in mijn leven waar ik op kan steunen, ook een handvol, maar op school heb ik dat eigenlijk niet. Ik heb dagen dat niemand met me praat. Ik ben 21, doe mijn eigen ding en kan er prima mee omgaan, maar sommige dagen zijn best eenzaam. Want de laatste jaren was het geen risico, maar een zekerheid dat ik gedumpt zou worden door 'vrienden', dus daar heb ik nu geen zin meer in.

Ik herken me wel in wat je post, dat heb ik heel lang gehad, maar nu niet meer. Ik wil geen hoop meer hebben (Dat klinkt dramatisch, maar zo bedoel ik het niet). Ik wil geen vrienden meer in de klas of iets. Het hoeft van mij niet meer, vage kennissen zijn genoeg.
Is niet zo dramatisch, ik begrijp het wel. Maarja, ik had het dus over die handvol mensen waar je op kan steunen, wat jij dus ook hebt. Mensen vertrouwen in het algemeen is een ander verhaal, maar dat is bij mij ook een stuk beter geworden nadat ik verhuisd ben.
pi_109080226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:56 schreef Lithia het volgende:

[..]

Is niet zo dramatisch, ik begrijp het wel. Maarja, ik had het dus over die handvol mensen waar je op kan steunen, wat jij dus ook hebt. Mensen vertrouwen in het algemeen is een ander verhaal, maar dat is bij mij ook een stuk beter geworden nadat ik verhuisd ben.
Dat is wel een goed teken! :D Echt helemaal alleen, zonder die handvol mensen, zou ik ook nooit kunnen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:00:07 #40
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109080271
Ik ben er wel overheen gegroeid. Toen ik naar de middelbare school ging kreeg ik wat meer vrienden en toen is het wel gestopt en werd ik zekerder. Inmiddels heb ik er geen last meer van; sterker nog; ik denk dat ik er weerbaarder van ben geworden (icm met nog een aantal andere gebeurtenissen in mijn jeugd)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_109080410
Ik ben echt helemaal alleen. Ik heb die "handvol mensen" niet. Ik heb ook bijna geen contact met mijn ouders, terwijl ik wel in hetzelfde huis woon. Ik denk dat ik hier op het forum in 1 dag meer zeg dan wat ik zeg tegen mijn ouders in 1 week.
  Miss 200.000.000! woensdag 14 maart 2012 @ 10:17:18 #42
367000 roos94
pi_109080624
Je hond mishandelen?? Vanaf daar stopte ik met lezen
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:19:56 #43
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109080688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben echt helemaal alleen. Ik heb die "handvol mensen" niet. Ik heb ook bijna geen contact met mijn ouders, terwijl ik wel in hetzelfde huis woon. Ik denk dat ik hier op het forum in 1 dag meer zeg dan wat ik zeg tegen mijn ouders in 1 week.
Hoe is dat gekomen dan? Of stel ik een rare vraag?
  Miss 200.000.000! woensdag 14 maart 2012 @ 10:20:48 #44
367000 roos94
pi_109080709
Als je je hond mishanDelt ben je gewoon ziek in je hoofd.
pi_109080713
Ik ben er ook overheen gegroeid ik heb er eigenlijk geen problemen meer mee gehad.
2 jaartjes op gesloten gezeten in mijn "zolder kamertje" Daarna heb ik besloten mijn leven weer op de rails te krijgen en ik moet zeggen kan nu terug kijken op best wel een geslaagde jeugd.
In het begin wat onzeker maar nu ben ik eigenlijk de sociaalst van de groep en dat had ik nooit verwacht.

Het leven is wat je er zelf van maak, en ik zou de school reünie best wel willen volgens mij heb ik het er ook nog het beste van gemaakt. :).
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_109080751
Nee hoor, je stelt geen rare vraag. Het is al jaren zo. Het was op de middelbare school ook al zo. Elk weekend gingen de meeste mensen uit. Ik werd niet uitgenodigd dus ik bleef thuis. Ik heb ze ook niet benaderd, daarvoor was ik (en ben nog een beetje) te sukkelig.
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:22:01 #47
333374 Lithia
Too serious
pi_109080752
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Daarom zei ik ook dat ik het geluk heb om ze te ontmoeten. Er zijn namelijk ook mensen zoals jij, die helemaal niemand heeft. Hierom hecht ik veel waarde aan ze.
Heb je geprobeerd om er iets aan te doen om je situatie te verbeteren of niet? Zoja, wat heb je tot nu toe gedaan? Of het kan zijn dat je het allemaal niet zo erg vindt.
pi_109080841
Ik heb het eigenlijk een lange tijd niet erg gevonden. Of laat ik het zo stellen, ik ben een lange tijd (jaren) down en gedemotiveerd geweest. Ik heb pas recent ontdekt dat mijn sociale situatie wel eens de primaire oorzaak zou kunnen zijn. Ik ben door een erg diep dal gegaan en in die diepe dal heb ik besloten om me hier te registreren als een soort van "last resort measure" zeg maar.
pi_109080937
Heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje slap en kortzichtig om bepaalde misdragingen heel makkelijk af te schuiven op 'ik ben gepest vroeger'...

als ik in de OP lees dat je bv je partner slaat in relaties, dieren mishandelt, crimineel en geweldadig was, vind ik het alelrminst gepast jezelf gelijk als 'slachtoffer' presenteren...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_109080968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:28 schreef RM-rf het volgende:
Heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje slap en kortzichtig om bepaalde misdragingen heel makkelijk af te schuiven op 'ik ben gepest vroeger'...

als ik in de OP lees dat je bv je partner slaat in relaties, dieren mishandelt, crimineel en geweldadig was, vind ik het alelrminst gepast jezelf gelijk als 'slachtoffer' presenteren...
Ik denk dat dat deels in je aard moet zitten. Maar dat traumatische gebeurtenissen dit getriggerd kunnen hebben of verergerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')