abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109107266
Ik ben opgegroeid in een omgeving van jarenlange diverse stevige en soms uit de hand lopende burenruzies. Ik heb ook wel jaren dat ik veel gepest werd, gelukkig ook jaren dat het wat minder was. Ik had daardoor wel een achterstand in sociale vaardigheden en ik kon heel claimerig zijn, waardoor ik ook moeizaam relaties kon opbouwen. En ik kon niet het onderscheid maken tussen plagen en pesten en ik kon mensen niet goed op hun waarde schatten. En dat vertaalde zich naar een laag zelfvertrouwen. Daarna staafde ik mijn zelfvertrouwen op prestaties. Op deze manier voelde ik me wat minder afhankelijk van vrienden. Het claimerige gedrag stopte, maarja dat betekende dus ook dat ik een overachiever werd en toen ben ik uiteindelijk ingestort en kon ik voor de tweede keer puin ruimen.

Nu sinds kort zoek ik eigenlijk niet meer zo naar bevestiging vanuit buiten, want ik had wat wijze lessen geleerd over hoe je gedachtes invloed hebben op je gedrag en gevoelens. En je gedrag en gevoelens en gedrag hebben weer invloed op je uitstraling en dat heeft weer invloed op de feedback uit je omgeving en je prestaties. Dus ik moest het bij de bron aanpakken, namelijk mijn gedachtes. Ik moest gewoon goed denken over mezelf ongeacht of daar een reden voor is. En dus begon ik altijd te kijken naar dingen om goed te kunnen denken over mezelf en die zijn er eigenlijk altijd wel, hoe klein ook. Ik moet zeggen dat dit me een stuk weerbaarder heeft gemaakt, maar op het gebied van liefde&relatie heb ik wel het e.e.a. in te halen, ik durfde de meiden nooit helemaal te vertrouwen of ik zag hun hints gewoon domweg niet of ik was te onzeker naar hun smaak. Maar omdat ik veel meer positieve feedback uit de omgeving krijg en daardoor een stuk gelukkiger ben vind ik dit niet zo'n punt. Want eindelijk had ik geleerd dat het veel belangrijker is hoe je over jezelf denkt dan hoe anderen over je denken.

Ik ben nu 26.
pi_109107897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef Daboman het volgende:
Want eindelijk had ik geleerd dat het veel belangrijker is hoe je over jezelf denkt dan hoe anderen over je denken.

Ik ben nu 26.
:Y
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109108489
Ik ben er achtergekomen dat ik niet meer te vertrouwen ben door jullie. Mijn vorige post is verwijderd dus al mijn posts hebben nu een trollgehalte gekregen. Ik zal stoppen met posten voordat er meer twijfel ontstaat over mijn intenties.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:03:52 #254
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_109109347
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben er achtergekomen dat ik niet meer te vertrouwen ben door jullie. Mijn vorige post is verwijderd dus al mijn posts hebben nu een trollgehalte gekregen. Ik zal stoppen met posten voordat er meer twijfel ontstaat over mijn intenties.
Valt wel mee, het was meer dat jij reageerde op een troll, post gerust verder voor de rest is jouw bijdrage nuttig.
pi_109109535
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:03 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Valt wel mee, het was meer dat jij reageerde op een troll, post gerust verder voor de rest is jouw bijdrage nuttig.
Okee dank je wel voor je reactie. Als het voor anderen lijkt dat ik een troll ben dan worden al mijn posts misschien niet meer serieus genomen.
pi_109109540
Ik ben in de eerste en tweede van de middelbare school heel erg gepest. Ik heb een chronische gewrichtsziekte waardoor ik heel vaak in het gips of verband zit, de kinderen in mijn klas vonden dat ik mij aanstelde en dat ik het expres deed om aandacht te krijgen. Als ik op krukken liep pakte ze mijn krukken af of ze gooide water met zeep op de grond waardoor mijn krukken weggleden en nog meer van dat soort dingen. Toen ik 8 was is mijn broer overleden aan een te groot hart, ook dit was een aanleiding om mij te pesten, dagelijks riepen ze dat hij het had verdient of dat het mijn schuld was dat hij was overleden en meer van dat soort dingen. Ik heb er toen best veel onder geleden, ik kreeg anorexia en begon heel veel te blowen, Uiteindelijk ging ik ook bijna niet meer naar school waardoor ik van VWO naar VMBO-tl ben gegaan, eerst vond ik dat heel erg maar uiteindelijk was het voor mij een zege ik vond op het VMBO heel veel aansluiting en kreeg weer lol in school en het leven.
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
pi_109109785
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef mangler_fcu het volgende:
Ik ben in de eerste en tweede van de middelbare school heel erg gepest. Ik heb een chronische gewrichtsziekte waardoor ik heel vaak in het gips of verband zit, de kinderen in mijn klas vonden dat ik mij aanstelde en dat ik het expres deed om aandacht te krijgen. Als ik op krukken liep pakte ze mijn krukken af of ze gooide water met zeep op de grond waardoor mijn krukken weggleden en nog meer van dat soort dingen. Toen ik 8 was is mijn broer overleden aan een te groot hart, ook dit was een aanleiding om mij te pesten, dagelijks riepen ze dat hij het had verdient of dat het mijn schuld was dat hij was overleden en meer van dat soort dingen. Ik heb er toen best veel onder geleden, ik kreeg anorexia en begon heel veel te blowen, Uiteindelijk ging ik ook bijna niet meer naar school waardoor ik van VWO naar VMBO-tl ben gegaan, eerst vond ik dat heel erg maar uiteindelijk was het voor mij een zege ik vond op het VMBO heel veel aansluiting en kreeg weer lol in school en het leven.
Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat kinderen een dood kunnen aangrijpen om mensen te pesten ofzo. Hoezo zou dat jouw schuld zijn? Wtf? o_O
pi_109109824
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef mangler_fcu het volgende:
Uiteindelijk ging ik ook bijna niet meer naar school waardoor ik van VWO naar VMBO-tl ben gegaan, eerst vond ik dat heel erg maar uiteindelijk was het voor mij een zege ik vond op het VMBO heel veel aansluiting en kreeg weer lol in school en het leven.
Heel goed :)
Heb je je na het VMBO weer omhooggewerkt? (qua studie of werk?)
pi_109117060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Heel goed :)
Heb je je na het VMBO weer omhooggewerkt? (qua studie of werk?)
Ja heb uiteindelijk mij havo in 1 jaar afgerond en ik studeer nu
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:10:12 #260
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_109119347
Ik ben ook gepest; ik heb rood haar en dat was een eerste aanleiding. Dit heeft de gehele middelbare school (muv 6VWO) geduurd. Variërend van schelden, spullen afpakken, knijpen. Tevens was ik vroege een van de kleinste van de klas. Ik ben iets later gaan groeien, pas op mijn 20ste uitgeroeid en ben nu 1.93.

Dit heb heb ik nadien naast me neergelegd. Tijdens studie heel veel zelfspot gecreëerd, zodat niemand mij kon 'pakken'. Zelf beeld was ook flink gedeukt en ben nog steeds erg bescheiden terwijl mijn baas geen enkele reden kan vinden om dat te zijn in mijn situatie.

Wel leuk als je die pester later eens tegenkomt en zij zijn redelijk klein gebleven (1.75) en werken als visboer. Toen gooide ik met mijn sarcastische blik een melding erover heen als: "Dan heeft dat gepest van je, je toch nog ergens gebracht... Bij fris ruikende vis.". Toen werd ie rood, en zijn vriendjes begonnen schaapachtig te lachen. Heerlijk gevoel :D

Ben eigenlijk wel blij hoe het is gelopen. De zelfspot heeft me vaak gered en ik kan nu met de meeste mensen wel door een deur :)
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_109119696
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Id_do_her het volgende:
Klinkt dat echt vreemd voor mensen hier?
Iemand in de brand proberen te steken als kind? Ja, dat klinkt me nogal extreem in de oren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:46:45 #262
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109119781
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Iemand in de brand proberen te steken als kind? Ja, dat klinkt me nogal extreem in de oren.
Dat gebeurt anders meer dan je denkt denk ik. Ik heb het ook een paar keer in programma's voorbij zien komen die over pesten gingen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:49:41 #263
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109119826
Bij mij op school hielden blijkbaar ze een paar jaar geleden ook een aansteker bij het haar van een meisje.
Ik zat niet in dat lokaal, want anders had ik er echt wel wat aan gedaan.
Dat gaat echt veel te ver.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:50:38 #264
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109119839
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:49 schreef Madame_Paon het volgende:
Bij mij op school hielden blijkbaar ze een paar jaar geleden ook een aansteker bij het haar van een meisje.
Ik zat niet in dat lokaal, want anders had ik er echt wel wat aan gedaan.
Dat gaat echt veel te ver.
Een meisje twee klassen lager moest in het ziekenhuis behandeld worden voor brandwonden omdat ze een soldeerbout in haar arm hadden gezet.
pi_109119857
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een meisje twee klassen lager moest in het ziekenhuis behandeld worden voor brandwonden omdat ze een soldeerbout in haar arm hadden gezet.
;(

Die dingen gaan wel ontzettend ver.
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:52:09 #266
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109119862
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

... Jezus. Echt WTF. :{
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:52:39 #267
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109119869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:51 schreef Ziba het volgende:

[..]

;(

Die dingen gaan wel ontzettend ver.
Ik ben zelf ook een keer bewusteloos geweest omdat iemand een basketbal vol tegen mijn hoofd aan gooide. :')
pi_109119902
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:52 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook een keer bewusteloos geweest omdat iemand een basketbal vol tegen mijn hoofd aan gooide. :')
Maar was dat pesten of een verkeerd afgelopen poging tot grappig zijn. Ik weet nog wel dat we bij gym lessen af en toe iets deden met een soort van verzwaarde basketbal. Het was dan altijd dubbel zo goed uitkijken anders had je er ook 1 tegen je snavel aan.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:55:53 #269
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109119919
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar was dat pesten of een verkeerd afgelopen poging tot grappig zijn. Ik weet nog wel dat we bij gym lessen af en toe iets deden met een soort van verzwaarde basketbal. Het was dan altijd dubbel zo goed uitkijken anders had je er ook 1 tegen je snavel aan.
Nee, met opzet. De klas vond het hilarisch.
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:59:50 #270
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109119986
"Je middelbare school tijd is achteraf gezien de beste tijd van je leven."
... tenzij je gepest bent en/of thuis mishandeld/misbruikt bent.
pi_109120029
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:59 schreef Madame_Paon het volgende:
"Je middelbare school tijd is achteraf gezien de beste tijd van je leven."
... tenzij je gepest bent en/of thuis mishandeld/misbruikt bent.
Het was voor mij wel de beste tijd ondanks dat ik thuis vrij vervelende dingen heb meegemaakt. Iedereen beleeft tegenslagen weer anders.

Het valt me wel op dat in de meeste klassen van basisscholen en middelbare scholen wel wordt gepest. Ikzelf heb me daar ook vaak schuldig aan gemaakt. Helaas. ;(
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:04:31 #272
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109120050
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:03 schreef Ziba het volgende:

[..]

Het was voor mij wel de beste tijd ondanks dat ik thuis vrij vervelende dingen heb meegemaakt. Iedereen beleeft tegenslagen weer anders.

Het valt me wel op dat in de meeste klassen van basisscholen en middelbare scholen wel wordt gepest. Ikzelf heb me daar ook vaak schuldig aan gemaakt. Helaas. ;(
Ik heb het idee dat het ook veelal door verveling komt.
pi_109120171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:04 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het ook veelal door verveling komt.
Zoiets, denk ik. En omdat wij als mensen gewoon vaak gemeen zijn en het stiekem grappig vinden wanneer iemand in de zeik genomen wordt.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:11:16 #274
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109120200
Pesters hebben ook zo'n dubbele moraal.

Een van die wijven die meedeed aan het pesten had thuis ruzie gehad met haar moeder en moest op school huilen.
Iedereen haar troosten natuurlijk.

Ik had voor de zoveelste keer enorme ruzie gehad met mijn moeder en moest op school huilen.
Ik werd door anderen daarom belachelijk gemaakt en een aansteller en een huilebalk genoemd. :{
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:12:53 #275
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109120230
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:11 schreef Madame_Paon het volgende:
Pesters hebben ook zo'n dubbele moraal.

Een van die wijven die meedeed aan het pesten had thuis ruzie gehad met haar moeder en moest op school huilen.
Iedereen haar troosten natuurlijk.

Ik had voor de zoveelste keer enorme ruzie gehad met mijn moeder en moest op school huilen.
Ik werd door anderen daarom belachelijk gemaakt en een aansteller en een huilebalk genoemd. :{
Ja, zo gaan die dingen. Een pester bij mij op school kwam een keer met een blauw oog op school, voor zijn gezicht geslagen door zijn vader wegens slechte cijfers. Werd hij ook nog door de klas in de watten gelegd van "wat zieluugg!! :'( " en gingen ze aandacht besteden aan huiselijk geweld. :r!!!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:10 schreef Ziba het volgende:

[..]

Zoiets, denk ik. En omdat wij als mensen gewoon vaak gemeen zijn en het stiekem grappig vinden wanneer iemand in de zeik genomen wordt.
Ach ja, elke groep heeft een zondebok.
pi_109120264
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:12 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ja, zo gaan die dingen. Een pester bij mij op school kwam een keer met een blauw oog op school, voor zijn gezicht geslagen door zijn vader wegens slechte cijfers. Werd hij ook nog door de klas in de watten gelegd van "wat zieluugg!! :'( " en gingen ze aandacht besteden aan huiselijk geweld. :r!!!
Dat is ook wel triest he. :')
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:15:38 #277
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109120293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:14 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dat is ook wel triest he. :')
Hoe bedoel je?
pi_109120333
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:15 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Wanneer iemand klappen krijgt van zijn vader.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:30:30 #279
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109120654
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:17 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wanneer iemand klappen krijgt van zijn vader.
Hm ja, nee dat vond ik niet.
pi_109120959
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:10 schreef Ziba het volgende:

[..]

Leedvermaak is nog altijd het beste vermaak, kijk maar eens op televisie hoeveel programma's zich hieraan direct of indirect schuldig maken.
pi_109123711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:55 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nee, met opzet. De klas vond het hilarisch.
Zoiets heb ik eens meegemaakt met een slagbalplank in mijn buik. 'Per ongeluk' uitgeschoten :')
En dan naar de leerkracht heel schijnheilig en geschrokken doen, en als ze je na school zonder leraar zien nog even snauwen dat je het verdiend had :')
Ik ben nog naar de huisarts geweest voor bloed in ontlasting enzo. Niet echt een leuke herinnering.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:19:17 #282
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109123817
quote:
3s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zoiets heb ik eens meegemaakt met een slagbalplank in mijn buik. 'Per ongeluk' uitgeschoten :')
En dan naar de leerkracht heel schijnheilig en geschrokken doen, en als ze je na school zonder leraar zien nog even snauwen dat je het verdiend had :')
Ik ben nog naar de huisarts geweest voor bloed in ontlasting enzo. Niet echt een leuke herinnering.
Dat herken ik ook wel ja, dan kijkt de leraar natuurlijk graag even een andere kant op. Daar worden ze toch zeker niet voor betaald? :')
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:50:33 #283
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109126852
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:23 schreef Retronix het volgende:

[..]

Je bent pas 18 toch? Waarom denk je dat je op een opleiding mensen moet vinden die je vrienden worden? Vrienden ontmoet je spontaan, omdat je erachter komt dat die mensen dezelfde interesses hebben en om jou geven om wie je bent. Die kun je op school, vakantie, tijdens uitgaan, sport en zelfs op internet vinden.. Je hoeft niet met iedereen op te kunnen schieten, als je geen prater bent dan zul je bijvoorbeeld eerder de neiging hebben je prettig te voelen bij iemand zie ook zo is en je beter begrijpt.. Zet dat ''moeten'' eens uit je hoofd..
Ik kende al mijn beste vrienden/vriendinnen van internet. Zo heb ik ook nog een leuk verhaal over een zekere jongen en meisje :P

Maar laatste tijd heb ik wel een paar maten gekregen irl. Dat voelt goed :)
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:52:28 #284
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109126916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat herken ik ook wel ja, dan kijkt de leraar natuurlijk graag even een andere kant op. Daar worden ze toch zeker niet voor betaald? :')
Dit was bij mij ook vaak het probleem, dat leraren niets om mij gaven. Er was dan ook een jongen met woedeaanvallen, daar werd alle tijd aan besteed..
pi_109127003
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:52 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Dit was bij mij ook vaak het probleem, dat leraren niets om mij gaven. Er was dan ook een jongen met woedeaanvallen, daar werd alle tijd aan besteed..
Leraren kunnen ook niets veranderen, ook niet als ze er wel om zouden geven.
Straffen helpen toch niet, daar word je zelf alleen maar slechter van.
pi_109127128
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:12 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

[..]

Ach ja, elke groep heeft een zondebok.
Karma _O_
stiekem genoot ik daar wel van, als ik hoorde wat er later met pesters gebeurde in hun leven qua slechte dingen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_109127211
quote:
3s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:55 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Leraren kunnen ook niets veranderen, ook niet als ze er wel om zouden geven.
Straffen helpen toch niet, daar word je zelf alleen maar slechter van.
Leraren kunnen zeker wel iets veranderen, als ze er maar daadwerkelijk iets voor doen.
pi_109127221
quote:
17s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:02 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Leraren kunnen zeker wel iets veranderen, als ze er maar daadwerkelijk iets voor doen.
Oh, dan waren de mijne waarschijnlijk incompetent als leraar.
pi_109127743
quote:
3s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:03 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:23:32 #290
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109127839
quote:
3s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:03 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja, die van wie niet?
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:29:56 #291
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109128026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:23 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ja, die van wie niet?
Dit dus ja dan.
pi_109128248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Waar ik trouwens ook in geloof is dat pesters niet veranderen qua gedrag. Als ik de pesters over 50 jaar tegenkom dan ga ik er vanuit dat ze net zo zijn als vroeger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
Wat een onzin. Ben zelf vroeger een (gematigde) pester geweest en kijk daar nu vooral op terug met een blik van verbazing. Doe het sinds mijn 16e nooit meer en begrijp dan ook niet waarom ik die behoefte had. Een kutopmerking maken kan ik nog steeds, maar wanneer diegene dat niet kan waarderen, stop ik er gelijk mee. En bijna altijd ben ik dat moment voor. Er zullen altijd buitenstaanders blijven, maar kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog zou pesten.
pi_109128309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ben zelf vroeger een (gematigde) pester geweest en kijk daar nu vooral op terug met een blik van verbazing. Doe het sinds mijn 16e nooit meer en begrijp dan ook niet waarom ik die behoefte had. Een kutopmerking maken kan ik nog steeds, maar wanneer diegene dat niet kan waarderen, stop ik er gelijk mee. En bijna altijd ben ik dat moment voor. Er zullen altijd buitenstaanders blijven, maar kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog zou pesten.
Ik voel precies hetzelfde. Ik ben ook een erge pester geweest, ben nu 18 en doe het ook nooit meer. Ik begrijp van mezelf ook niet waarom ik het heb gedaan. Kut opmerkingen maken kan ik ook nog steeds maar ligt er wel aan bij wie. :9
pi_109128866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Pesten zoals op de basisschool gebeurt misschien niet meer, Maar er zijn meer manieren om iemand te pesten. En pesten op de werkvloer schijnt best vaak voor te komen, hoewel ik het nog nooit meegemaakt heb (wel plagerijen, maar dat is gewoon leuk en hoort er wel wat bij). Het is dus niet zo dat het ophoudt, het gaat door op andere manieren en met andere middelen.. En het gebeurt schijnbaar subtieler.
pi_109128894
Als de pesters weer kutopmerkingen richting mij beginnen te maken, dan is de pret uiteraard weer gauw afgelopen. Dat begrijpen jullie waarschijnlijk ook wel.
  donderdag 15 maart 2012 @ 14:11:43 #296
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_109129431
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
En pesten op de werkvloer schijnt best vaak voor te komen, hoewel ik het nog nooit meegemaakt heb (wel plagerijen, maar dat is gewoon leuk en hoort er wel wat bij).
Het zal er van af hangen wie je het vraagt (de 'plager' of de 'geplaagde') of het als pesten of plagen moet worden gezien. Als iemand bijvoorbeeld steeds 'zo lekker hapt' en 'zo mooi reageert' op plagerijtjes, wordt dat geplaag steeds weer herhaald waardoor plagerij langzaam verschuift naar iets wat de geplaagde als pesten zal gaan ervaren, terwijl de plager het als iets onschuldigd ziet.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_109129725
Heb het ook meegemaakt. Ik ben vrij lang en fors, bril & getint. En omdat ik aantal jaar in de VS heb gewoond heb ik een "accent".

Ook veel gepest geweest hierdoor. Pesten tot geweld aan toe. De verhalen wat ik hier lees dat ze op school niets aan deden herken ik inderdaad. Voorbeeldje:

Ik zat in de 3e klas op middelbare school. Een van de pester had al een keer of 7/8 al een ijsbal in mijn gezicht gegooid van een metertje of 2 afstand (ook zo hard mogelijk). Toen hij nog een keer wilde gooien duwde ik de jonge van me weg om niet nog een ijsbal in mijn gezicht te krijgen.

De jonge haalde daarna gelijk uit en heeft mij een gebroken neus geslagen. Ik moest met een bloeden gezicht naar de conrector. Heel gesprek gehad dat ik gepest werd etc.
Het enige wat die jonge kreeg was een #%$&$*%#$ aantekening in zijn school paspoort die je door je ouders moet laten ondertekenen.

De dag later kwam die jongen weer op school. Hij mocht van zijn ouders langer opblijven omdat hij voor zichzelf opkwam :r. Toen ben ik hele jaar door gepest, en van school gewisseld in de zomer vakantie.

Ik merk dat die 3 jaar mij veel heeft gedaan. In die tijd heb ook zelfmoord ideeën gehad, gelukkig was ik te bang omdat daadwerkelijk te doen.

Heb na die 3 jaar een poosje gehad dat ik alles aan elkaar loog om mij beter voor te doen dan dat ik ben. Puur omdat ik bang was dat mensen mij opnieuw gingen pesten voor wie ik was. Ging zelfs zo ver dat ik het niet meer onder controle had :').

Hierdoor heb ik me in een later stadium van mijn leven ook nog paar keer in de vingers mee gesneden. Gelukkig toen mensen in mijn leven tegen gekomen die mij waarderen voor wie ik ben. Deze mensen ben ik heel dankbaar ^O^.

Nu heb ik een mooie baan, goede vrienden en een ben gelukkig met mijn vriendin. Ook van de leugens ben ik gelukkig helemaal af.
pi_109131458
Ik ben zelf echt verschrikkelijk gepest. Op de basisschool was het altijd dikke of olifant. Mijn naam spreek je ook nog eens uit als 'fee', maar als je het opleest 'faajuh'. Dus ik was een easy target. Mensen negeerde me, of ze lachten me juist uit. Ze sloten me buiten en als ik mee mocht doen, dan was ik alsnog het pispaaltje. In groep 6 mocht ik meedoen met flesje draaien, toen de fles bij mij kwam, was het spel spontaan afgelopen.

Toen ben ik in groep 8 letterlijk met de dood bedreigd. Ze stonden met een groepje me op te wachten en later stonden ze met bakstenen en een honkbalknuppel voor mijn huis. In datzelfde jaar werd op kamp mijn gezicht onder getekend in mijn slaap, niemand zei iets, maar een lol dat ze hadden.

Ik was al introvert, maar dat heeft het allemaal niet beter gemaakt.

De middelbare school ging wel. De pesterijtjes gingen door, maar ik had vrienden. Ik raakte in de knoop met mezelf en dat maakte alles nog veel erger. In het tweede jaar leek het of iedereen me moest hebben. Toen wisselde ik van school. Helaas neem je altijd jezelf mee en voor ik het wist, was ik weer de lul. Ik kende niemand en niemand wilde mij kennen. Ik werd ze uiteindelijk de baas, dan had ik maar minder tieten dan de jongen die me pestte.

Ik verfde mijn haar roze. Ik kreeg wat respect, puur omdat ik eens schijt had gehad. De vierde kwam, ineens had ik vrienden in overvloed. Party hardy, leven was begonnen. Als kroon op dit jaar ging ik met een vriendin naar Engeland en kreeg ik mijn eerste vriendje. Ik werd nog steeds gepest, maar ondertussen had ik wel een weerwoord. Ondertussen had ik wel het contact met mijn vader verloren.
De vijfde. Ik kreeg pfeiffer. Ineens waren alle vrienden verdwenen. Niemand kwam langs in de 3 weken dat ik weg was. Toen ik weer terug was, was ik niet meer welkom. ik had niet dezelfde ambities en ik was te aanwezig. Ik zocht mijn heil op FOK! en die vond ik. Ik kreeg weer een vriendje. Dit was voor mijn enige overgebleven vriendin de druppel "niet weer zo ver weg." Ach. Ik kon het wel alleen, want ik ben altijd alleen.

Ik bleef zitten. Ik was alleen, mijn relatie ging kut en ik had een belabberde reputatie. Ik raakte depressief, zelfmoordlustig en ik werd buitengesloten. Iedereen was eng en niemand bedoelde het goed.

Ik ben mijn vertrouwen in mensen nog steeds kwijt. Ik ben echt eenzaam en superonzeker. Ik heb een verstoord zelfbeeld overgehouden aan dit alles. Thank God heb ik nu een vriend waarmee het wel goed gaat en dat maakt alles net even beter.

Pesten is echt moordend.
#TeamMiley
pi_109131601
Pinda O+
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:58:45 #300
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109135158
Respect voor de mensen die hun verhaal hier neerzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')