quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef Daboman het volgende:
Want eindelijk had ik geleerd dat het veel belangrijker is hoe je over jezelf denkt dan hoe anderen over je denken.
Ik ben nu 26.
Valt wel mee, het was meer dat jij reageerde op een troll, post gerust verder voor de rest is jouw bijdrage nuttig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben er achtergekomen dat ik niet meer te vertrouwen ben door jullie. Mijn vorige post is verwijderd dus al mijn posts hebben nu een trollgehalte gekregen. Ik zal stoppen met posten voordat er meer twijfel ontstaat over mijn intenties.
Okee dank je wel voor je reactie. Als het voor anderen lijkt dat ik een troll ben dan worden al mijn posts misschien niet meer serieus genomen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Valt wel mee, het was meer dat jij reageerde op een troll, post gerust verder voor de rest is jouw bijdrage nuttig.
Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat kinderen een dood kunnen aangrijpen om mensen te pesten ofzo. Hoezo zou dat jouw schuld zijn? Wtf? o_Oquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef mangler_fcu het volgende:
Ik ben in de eerste en tweede van de middelbare school heel erg gepest. Ik heb een chronische gewrichtsziekte waardoor ik heel vaak in het gips of verband zit, de kinderen in mijn klas vonden dat ik mij aanstelde en dat ik het expres deed om aandacht te krijgen. Als ik op krukken liep pakte ze mijn krukken af of ze gooide water met zeep op de grond waardoor mijn krukken weggleden en nog meer van dat soort dingen. Toen ik 8 was is mijn broer overleden aan een te groot hart, ook dit was een aanleiding om mij te pesten, dagelijks riepen ze dat hij het had verdient of dat het mijn schuld was dat hij was overleden en meer van dat soort dingen. Ik heb er toen best veel onder geleden, ik kreeg anorexia en begon heel veel te blowen, Uiteindelijk ging ik ook bijna niet meer naar school waardoor ik van VWO naar VMBO-tl ben gegaan, eerst vond ik dat heel erg maar uiteindelijk was het voor mij een zege ik vond op het VMBO heel veel aansluiting en kreeg weer lol in school en het leven.
Heel goedquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef mangler_fcu het volgende:
Uiteindelijk ging ik ook bijna niet meer naar school waardoor ik van VWO naar VMBO-tl ben gegaan, eerst vond ik dat heel erg maar uiteindelijk was het voor mij een zege ik vond op het VMBO heel veel aansluiting en kreeg weer lol in school en het leven.
Ja heb uiteindelijk mij havo in 1 jaar afgerond en ik studeer nuquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Heel goed
Heb je je na het VMBO weer omhooggewerkt? (qua studie of werk?)
Iemand in de brand proberen te steken als kind? Ja, dat klinkt me nogal extreem in de oren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Id_do_her het volgende:
Klinkt dat echt vreemd voor mensen hier?
Dat gebeurt anders meer dan je denkt denk ik. Ik heb het ook een paar keer in programma's voorbij zien komen die over pesten gingen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Iemand in de brand proberen te steken als kind? Ja, dat klinkt me nogal extreem in de oren.
Een meisje twee klassen lager moest in het ziekenhuis behandeld worden voor brandwonden omdat ze een soldeerbout in haar arm hadden gezet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:49 schreef Madame_Paon het volgende:
Bij mij op school hielden blijkbaar ze een paar jaar geleden ook een aansteker bij het haar van een meisje.
Ik zat niet in dat lokaal, want anders had ik er echt wel wat aan gedaan.
Dat gaat echt veel te ver.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een meisje twee klassen lager moest in het ziekenhuis behandeld worden voor brandwonden omdat ze een soldeerbout in haar arm hadden gezet.
... Jezus. Echt WTF.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een meisje twee klassen lager moest in het ziekenhuis behandeld worden voor brandwonden omdat ze een soldeerbout in haar arm hadden gezet.
Ik ben zelf ook een keer bewusteloos geweest omdat iemand een basketbal vol tegen mijn hoofd aan gooide.quote:
Maar was dat pesten of een verkeerd afgelopen poging tot grappig zijn. Ik weet nog wel dat we bij gym lessen af en toe iets deden met een soort van verzwaarde basketbal. Het was dan altijd dubbel zo goed uitkijken anders had je er ook 1 tegen je snavel aan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:52 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een keer bewusteloos geweest omdat iemand een basketbal vol tegen mijn hoofd aan gooide.
Nee, met opzet. De klas vond het hilarisch.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar was dat pesten of een verkeerd afgelopen poging tot grappig zijn. Ik weet nog wel dat we bij gym lessen af en toe iets deden met een soort van verzwaarde basketbal. Het was dan altijd dubbel zo goed uitkijken anders had je er ook 1 tegen je snavel aan.
Het was voor mij wel de beste tijd ondanks dat ik thuis vrij vervelende dingen heb meegemaakt. Iedereen beleeft tegenslagen weer anders.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:59 schreef Madame_Paon het volgende:
"Je middelbare school tijd is achteraf gezien de beste tijd van je leven."
... tenzij je gepest bent en/of thuis mishandeld/misbruikt bent.
Ik heb het idee dat het ook veelal door verveling komt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Het was voor mij wel de beste tijd ondanks dat ik thuis vrij vervelende dingen heb meegemaakt. Iedereen beleeft tegenslagen weer anders.
Het valt me wel op dat in de meeste klassen van basisscholen en middelbare scholen wel wordt gepest. Ikzelf heb me daar ook vaak schuldig aan gemaakt. Helaas.
Zoiets, denk ik. En omdat wij als mensen gewoon vaak gemeen zijn en het stiekem grappig vinden wanneer iemand in de zeik genomen wordt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:04 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het ook veelal door verveling komt.
Ja, zo gaan die dingen. Een pester bij mij op school kwam een keer met een blauw oog op school, voor zijn gezicht geslagen door zijn vader wegens slechte cijfers. Werd hij ook nog door de klas in de watten gelegd van "wat zieluugg!!quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:11 schreef Madame_Paon het volgende:
Pesters hebben ook zo'n dubbele moraal.
Een van die wijven die meedeed aan het pesten had thuis ruzie gehad met haar moeder en moest op school huilen.
Iedereen haar troosten natuurlijk.
Ik had voor de zoveelste keer enorme ruzie gehad met mijn moeder en moest op school huilen.
Ik werd door anderen daarom belachelijk gemaakt en een aansteller en een huilebalk genoemd.
Ach ja, elke groep heeft een zondebok.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zoiets, denk ik. En omdat wij als mensen gewoon vaak gemeen zijn en het stiekem grappig vinden wanneer iemand in de zeik genomen wordt.
Dat is ook wel triest he.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, zo gaan die dingen. Een pester bij mij op school kwam een keer met een blauw oog op school, voor zijn gezicht geslagen door zijn vader wegens slechte cijfers. Werd hij ook nog door de klas in de watten gelegd van "wat zieluugg!!" en gingen ze aandacht besteden aan huiselijk geweld.
!!!
Hm ja, nee dat vond ik niet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:17 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wanneer iemand klappen krijgt van zijn vader.
Leedvermaak is nog altijd het beste vermaak, kijk maar eens op televisie hoeveel programma's zich hieraan direct of indirect schuldig maken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zoiets, denk ik. En omdat wij als mensen gewoon vaak gemeen zijn en het stiekem grappig vinden wanneer iemand in de zeik genomen wordt.
Zoiets heb ik eens meegemaakt met een slagbalplank in mijn buik. 'Per ongeluk' uitgeschotenquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:55 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, met opzet. De klas vond het hilarisch.
Dat herken ik ook wel ja, dan kijkt de leraar natuurlijk graag even een andere kant op. Daar worden ze toch zeker niet voor betaald?quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zoiets heb ik eens meegemaakt met een slagbalplank in mijn buik. 'Per ongeluk' uitgeschoten
En dan naar de leerkracht heel schijnheilig en geschrokken doen, en als ze je na school zonder leraar zien nog even snauwen dat je het verdiend had
Ik ben nog naar de huisarts geweest voor bloed in ontlasting enzo. Niet echt een leuke herinnering.
Ik kende al mijn beste vrienden/vriendinnen van internet. Zo heb ik ook nog een leuk verhaal over een zekere jongen en meisjequote:Op woensdag 14 maart 2012 20:23 schreef Retronix het volgende:
[..]
Je bent pas 18 toch? Waarom denk je dat je op een opleiding mensen moet vinden die je vrienden worden? Vrienden ontmoet je spontaan, omdat je erachter komt dat die mensen dezelfde interesses hebben en om jou geven om wie je bent. Die kun je op school, vakantie, tijdens uitgaan, sport en zelfs op internet vinden.. Je hoeft niet met iedereen op te kunnen schieten, als je geen prater bent dan zul je bijvoorbeeld eerder de neiging hebben je prettig te voelen bij iemand zie ook zo is en je beter begrijpt.. Zet dat ''moeten'' eens uit je hoofd..
Dit was bij mij ook vaak het probleem, dat leraren niets om mij gaven. Er was dan ook een jongen met woedeaanvallen, daar werd alle tijd aan besteed..quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat herken ik ook wel ja, dan kijkt de leraar natuurlijk graag even een andere kant op. Daar worden ze toch zeker niet voor betaald?
Leraren kunnen ook niets veranderen, ook niet als ze er wel om zouden geven.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:52 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dit was bij mij ook vaak het probleem, dat leraren niets om mij gaven. Er was dan ook een jongen met woedeaanvallen, daar werd alle tijd aan besteed..
Karmaquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, zo gaan die dingen. Een pester bij mij op school kwam een keer met een blauw oog op school, voor zijn gezicht geslagen door zijn vader wegens slechte cijfers. Werd hij ook nog door de klas in de watten gelegd van "wat zieluugg!!" en gingen ze aandacht besteden aan huiselijk geweld.
!!!
[..]
Ach ja, elke groep heeft een zondebok.
Leraren kunnen zeker wel iets veranderen, als ze er maar daadwerkelijk iets voor doen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Leraren kunnen ook niets veranderen, ook niet als ze er wel om zouden geven.
Straffen helpen toch niet, daar word je zelf alleen maar slechter van.
Oh, dan waren de mijne waarschijnlijk incompetent als leraar.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:02 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Leraren kunnen zeker wel iets veranderen, als ze er maar daadwerkelijk iets voor doen.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, dan waren de mijne waarschijnlijk incompetent als leraar.
Ja, die van wie niet?quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, dan waren de mijne waarschijnlijk incompetent als leraar.
Wat een onzin. Ben zelf vroeger een (gematigde) pester geweest en kijk daar nu vooral op terug met een blik van verbazing. Doe het sinds mijn 16e nooit meer en begrijp dan ook niet waarom ik die behoefte had. Een kutopmerking maken kan ik nog steeds, maar wanneer diegene dat niet kan waarderen, stop ik er gelijk mee. En bijna altijd ben ik dat moment voor. Er zullen altijd buitenstaanders blijven, maar kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog zou pesten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Waar ik trouwens ook in geloof is dat pesters niet veranderen qua gedrag. Als ik de pesters over 50 jaar tegenkom dan ga ik er vanuit dat ze net zo zijn als vroeger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
Ik voel precies hetzelfde. Ik ben ook een erge pester geweest, ben nu 18 en doe het ook nooit meer. Ik begrijp van mezelf ook niet waarom ik het heb gedaan. Kut opmerkingen maken kan ik ook nog steeds maar ligt er wel aan bij wie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ben zelf vroeger een (gematigde) pester geweest en kijk daar nu vooral op terug met een blik van verbazing. Doe het sinds mijn 16e nooit meer en begrijp dan ook niet waarom ik die behoefte had. Een kutopmerking maken kan ik nog steeds, maar wanneer diegene dat niet kan waarderen, stop ik er gelijk mee. En bijna altijd ben ik dat moment voor. Er zullen altijd buitenstaanders blijven, maar kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog zou pesten.
Pesten zoals op de basisschool gebeurt misschien niet meer, Maar er zijn meer manieren om iemand te pesten. En pesten op de werkvloer schijnt best vaak voor te komen, hoewel ik het nog nooit meegemaakt heb (wel plagerijen, maar dat is gewoon leuk en hoort er wel wat bij). Het is dus niet zo dat het ophoudt, het gaat door op andere manieren en met andere middelen.. En het gebeurt schijnbaar subtieler.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ben zelf vroeger een (gematigde) pester geweest en kijk daar nu vooral op terug met een blik van verbazing. Doe het sinds mijn 16e nooit meer en begrijp dan ook niet waarom ik die behoefte had. Een kutopmerking maken kan ik nog steeds, maar wanneer diegene dat niet kan waarderen, stop ik er gelijk mee. En bijna altijd ben ik dat moment voor. Er zullen altijd buitenstaanders blijven, maar kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog zou pesten.
Het zal er van af hangen wie je het vraagt (de 'plager' of de 'geplaagde') of het als pesten of plagen moet worden gezien. Als iemand bijvoorbeeld steeds 'zo lekker hapt' en 'zo mooi reageert' op plagerijtjes, wordt dat geplaag steeds weer herhaald waardoor plagerij langzaam verschuift naar iets wat de geplaagde als pesten zal gaan ervaren, terwijl de plager het als iets onschuldigd ziet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
En pesten op de werkvloer schijnt best vaak voor te komen, hoewel ik het nog nooit meegemaakt heb (wel plagerijen, maar dat is gewoon leuk en hoort er wel wat bij).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |