Ik troll niet. Ik zie het oprecht zo. Ik zeg toch ook niet dat jij trollt omdat je bang bent voor jongetjes van 10 jaar jonger op de fiets? Of wel?quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Lopen trollen in DIT topic is het meest DOMME wat je kan doen. Je mag HEEL blij zijn dat ik je niet ken. Als je bijvoorbeeld met mij gewerkt had dan had ik je vandaag nog uit het team gezet.
Ik weet dat het niet zo hoort, maar dat zit nou eenmaal zo in mijn hoofd en aangezien het iets zeer persoonlijks en zeer negatiefs is hoor je daar OP ZIJN MINST respect voor te hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:04 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik troll niet. Ik zie het oprecht zo. Ik zeg toch ook niet dat jij trollt omdat je bang bent voor jongetjes van 10 jaar jonger op de fiets? Of wel?![]()
Soms is het maar beter dat je zulke mensen negeert.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet zo hoort, maar dat zit nou eenmaal zo in mijn hoofd en aangezien het iets zeer persoonlijks en zeer negatiefs is hoor je daar OP ZIJN MINST respect voor te hebben.
Het is zeer belangrijk voor MIJ hoe IK het interpreteer. Dat is het ENIGE wat voor mij telt. Dat is misschien niet goed, maar dan zit ik ook niet zonder problemen waar ik nog aan moet werken met mijn begeleidster.
Uit de slachtofferrol kruipen werkt niet? Het was niet gelijk aan jou persoonlijk gericht hoor. Meer algemeen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Lopen trollen in DIT topic is het meest DOMME wat je kan doen. Je mag HEEL blij zijn dat ik je niet ken. Als je bijvoorbeeld met mij gewerkt had dan had ik je vandaag nog uit het team gezet.
Dat doe je wel. Doei!quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:17 schreef Chai het volgende:
tip: zo aangevallen reageren maakt je kwetsbaar.
Het was niet eens aan jou persoonlijk gericht.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dan moet je me maar niet aanvallen![]()
![]()
Goede post wel, direct, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Alleen zijn er ook genoeg die met hun uiterlijk gepest worden, waar niet altijd wat aan te doen valt. Is het dan ook hun schuld of we moeten we dan de ouders aankijken die het voor elkaar gekregen hebben een lelijk kind te baren? Daarnaast, een kind op de basisschool (waar het pesten vaak begint) heeft niet de capaciteiten zo rationeel over pesten te denken zoals jij in je post doet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:52 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mensen doen het omdat ze het grappig vinden (leedvermaak, zichzelf stoerder/zekerder voelen) dus daar heb je al een gunstig gevolg (voor de 'daders'). Helaas. Hoe hard ook. That's it. En misschien is het nuttig voor de slachtoffers die er sterker van worden. Leren omgaan met gemene mensen (want heel veel mensen zijn nou eenmaal gemeen), leren opkomen voor jezelf, zelfverzekerder worden door wat je hebt meegemaakt.
Helaas blijven de meeste slachtoffers personen die in zichzelf gekeerd zijn en medelijden met zichzelf hebben (hier in dit topic alweer te lezen) want 'oh wat hebben wij het erg en zwaar gehad vroeger' en 'het is de schuld van de pesters dat ik nu geen sociaal leven heb' en 'ik ben het vertrouwen in de mensheid kwijt'. Nee, het is jouw eigen schuld. Het is jouw leven en niet die van iemand anders.
Nee, ik vind het echt. Het ligt toch echt aan jezelf en jij hebt het zelf in je handen hoe jouw leven wordt. Alles terug haken op 'ik ben gepest dus heb ik het moeilijk' is een slachtofferrol aannemen en heeft geen zin.quote:
Maar die post waarvan jij beweerde dat het een troll was quotte ze jou niet. En die is dus aan niemand gericht.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:26 schreef Comp_Lex het volgende:
Oh wacht, jij bent iemand anders.
Cher zat mijn posts te quoten.
Op de basisschool (en zo heb ik het ervaren, geen idee of dat overal zo is) wordt er vanaf ongeveer groep 6/7 gepest. Bij mij in de klassen dan, ik kan niet voor iedere school spreken al lijkt pesten in groep 2/3/4 mij een beetje vreemd. Maar ja, veelal zijn het ietwat afwijkende én vooral onzekere/zwakkere/bange kinderen die gepest worden. Wederom weer de natuur. Aan die onzekerheid en angst kan je op dat moment wel wat doen. Genoeg trainingen voor kinderen vanaf 4 jaar (dus als er wel op zulke leeftijd al wordt gepest?) die door zulke trainingen ook vooruitgang boeken. En grappig is: soms zijn pesters de dikste en lelijkste zwijnen van de klas. Toch is iedereen bang voor deze mensen. Waarom? Omdat ze een grote mond hebben, een soort van stoer zijn en zelfverzekerd overkomen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:27 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Goede post wel, direct, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Alleen zijn er ook genoeg die met hun uiterlijk gepest worden, waar niet altijd wat aan te doen valt. Is het dan ook hun schuld of we moeten we dan de ouders aankijken die het voor elkaar gekregen hebben een lelijk kind te baren? Daarnaast, een kind op de basisschool (waar het pesten vaak begint) heeft niet de capaciteiten zo rationeel over pesten te denken zoals jij in je post doet.
Vreemd hoor. Ik kan me helemaal geen reet herinneren van groep 2 en al helemaal niet van pesten. Laat staan dat ik wist wat pesten inhield.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Groep 2. Ik kan het me nog herinneren. Het begon direct hard met schoppen, haren uit m'n kop trekken en een klappertjespistool bij mijn oren houden.
Dan moeten de ouders wel op de hoogte zijn van pesterijen, want anders gaat dat niet werken natuurlijk. Genoeg kinderen die al die emoties opkroppen. Maar ik snap je punt. SoVa training zou een eerste stap kunnen zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Op de basisschool (en zo heb ik het ervaren, geen idee of dat overal zo is) wordt er vanaf ongeveer groep 6/7 gepest. Bij mij in de klassen dan, ik kan niet voor iedere school spreken al lijkt pesten in groep 2/3/4 mij een beetje vreemd. Maar ja, veelal zijn het ietwat afwijkende én vooral onzekere/zwakkere/bange kinderen die gepest worden. Wederom weer de natuur. Aan die onzekerheid en angst kan je op dat moment wel wat doen. Genoeg trainingen voor kinderen vanaf 4 jaar (dus als er wel op zulke leeftijd al wordt gepest?) die door zulke trainingen ook vooruitgang boeken. En grappig is: soms zijn pesters de dikste en lelijkste zwijnen van de klas. Toch is iedereen bang voor deze mensen. Waarom? Omdat ze een grote mond hebben, een soort van stoer zijn en zelfverzekerd overkomen.
Alle kinderen vanaf een jaar of 4 in therapie is niet eens nodig me dunktquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:54 schreef BlueMage het volgende:
Alle kinderen vanaf 'n jaar of 4 in therapie gooien (sova trainingen etc) vind ik ook lichtelijk overbodig eerlijk gezegd.
...en ja er zit zeker wat in wat Cher zegt, je kunt niet je hele leven laten bepalen door slechte ervaringen in je jeugd, doe ik ook niet. Ben er vrij goed overheen gekomen, met hulp van wat échte vrienden.O.a accepteren dat ik niet echt 'n doorsnee persoon ben en dat uitbuiten (want heeft ook z'n charme heb ik gemerkt
) heeft goed gewerkt voor mij.
Nee dat probeer ik ook niet. Helaas pakt het nog niet heel erg goed uit voor mij. Ik heb geen echte vrienden bijvoorbeeld. Fok is momenteel mijn enige echte goede contact met de buitenwereld. Het is dat ik dit forum gevonden heb met Google, want anders zat ik nu wel in het gesticht. Ik was mezelf al behoorlijk aan het opfokken richting mijn ouders voordat ik dit forum vond. Ik zit nu recent ook bij een begeleidster van mijn studie. Ik vind dat wel prettig eerlijk gezegd en ze weet heel goed dat ik "geen leven" heb.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:54 schreef BlueMage het volgende:
Alle kinderen vanaf 'n jaar of 4 in therapie gooien (sova trainingen etc) vind ik ook lichtelijk overbodig eerlijk gezegd.
...en ja er zit zeker wat in wat Cher zegt, je kunt niet je hele leven laten bepalen door slechte ervaringen in je jeugd, doe ik ook niet. Ben er vrij goed overheen gekomen, met hulp van wat échte vrienden.O.a accepteren dat ik niet echt 'n doorsnee persoon ben en dat uitbuiten (want heeft ook z'n charme heb ik gemerkt
) heeft goed gewerkt voor mij.
Ik heb vanaf groep 3 al niet zulke leuke herinneringen meer aan school. Bij mij is het toen al echt wel begonnen, zelfs zo ver dat ik daar in groep 4 van school werd gehaald door mijn ouders.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Op de basisschool (en zo heb ik het ervaren, geen idee of dat overal zo is) wordt er vanaf ongeveer groep 6/7 gepest. Bij mij in de klassen dan, ik kan niet voor iedere school spreken al lijkt pesten in groep 2/3/4 mij een beetje vreemd. Maar ja, veelal zijn het ietwat afwijkende én vooral onzekere/zwakkere/bange kinderen die gepest worden. Wederom weer de natuur. Aan die onzekerheid en angst kan je op dat moment wel wat doen. Genoeg trainingen voor kinderen vanaf 4 jaar (dus als er wel op zulke leeftijd al wordt gepest?) die door zulke trainingen ook vooruitgang boeken. En grappig is: soms zijn pesters de dikste en lelijkste zwijnen van de klas. Toch is iedereen bang voor deze mensen. Waarom? Omdat ze een grote mond hebben, een soort van stoer zijn en zelfverzekerd overkomen.
Probeer eens te meeten met mensen van dit forum? Zo heb ik ook wat contacten opgedaan het afgelopen halfjaar.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee dat probeer ik ook niet. Helaas pakt het nog niet heel erg goed uit voor mij. Ik heb geen echte vrienden bijvoorbeeld. Fok is momenteel mijn enige echte goede contact met de buitenwereld. Het is dat ik dit forum gevonden heb met Google, want anders zat ik nu wel in het gesticht. Ik was mezelf al behoorlijk aan het opfokken richting mijn ouders voordat ik dit forum vond. Ik zit nu recent ook bij een begeleidster van mijn studie. Ik vind dat wel prettig eerlijk gezegd en ze weet heel goed dat ik "geen leven" heb.
Nogmaals, ik probeer er wat aan te doen dus kom alsjeblieft niet met zaken als "ga sporten kneus" ofzo.
Ga sporten dan. Je gaat jezelf echt beter voelen en misschien kom je ook nog eens in contact met mensen. Of ga een bijbaan zoeken waarbij je jezelf enigszins goed moet presenteren maar toch je eigen ding doet en ook nog eens met collega's te maken krijgt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee dat probeer ik ook niet. Helaas pakt het nog niet heel erg goed uit voor mij. Ik heb geen echte vrienden bijvoorbeeld. Fok is momenteel mijn enige echte goede contact met de buitenwereld. Het is dat ik dit forum gevonden heb met Google, want anders zat ik nu wel in het gesticht. Ik was mezelf al behoorlijk aan het opfokken richting mijn ouders voordat ik dit forum vond. Ik zit nu recent ook bij een begeleidster van mijn studie. Ik vind dat wel prettig eerlijk gezegd en ze weet heel goed dat ik "geen leven" heb.
Nogmaals, ik probeer er wat aan te doen dus kom alsjeblieft niet met zaken als "ga sporten kneus" ofzo.
Heel leuke contacten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Probeer eens te meeten met mensen van dit forum? Zo heb ik ook wat contacten opgedaan het afgelopen halfjaar.
Ik sport al, maar ik ben recent van sport gewisseld naar aanleiding van mijn geflip. De club waar ik op zat had dat mede veroorzaakt. Ik heb nu permanent het contact verbroken met die mensen (alsof er überhaupt contact was.....)quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:05 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ga sporten dan. Je gaat jezelf echt beter voelen en misschien kom je ook nog eens in contact met mensen. Of ga een bijbaan zoeken waarbij je jezelf enigszins goed moet presenteren maar toch je eigen ding doet en ook nog eens met collega's te maken krijgt.
Ik ben al laatst naar een meet geweest en ik ben van plan 14 april weer te gaan, maar daar moet ik nog over nadenken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:05 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Heel leuke contacten.
Maar Loka heeft idd gelijk Comp, ga meedoen met verschillende SC's en meet die mensen
...en nog leuke mensen tegengekomen daar?quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben al laatst naar een meet geweest en ik ben van plan 14 april weer te gaan, maar daar moet ik nog over nadenken.
Ik heb ook geen vrienden hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Een anti-pest-meet ? : Dquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Probeer eens te meeten met mensen van dit forum? Zo heb ik ook wat contacten opgedaan het afgelopen halfjaar.
Als je er mensen leert kennen die je graag mag en die een beetje in de buurt wonen, kun je ook 1 op 1 gaan meeten, misschien zelfs iets om vrienden aan over te houden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben al laatst naar een meet geweest en ik ben van plan 14 april weer te gaan, maar daar moet ik nog over nadenken.
Is nog een heel gedoe, een meet organiserenquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Een anti-pest-meet ? : D
Ik zou wel wat ervaringen willen delen hoor, of gewoon ergens wat drinken ?
Kan ook als ze niet in de buurt wonen. Tevens goede tip.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je er mensen leert kennen die je graag mag en die een beetje in de buurt wonen, kun je ook 1 op 1 gaan meeten, misschien zelfs iets om vrienden aan over te houden.
Dit ja, ik ben geen gratis psycholoog noch zie ik anderen zo. Meet is gewoon om plezier te hebben tochquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb tijdens een meet helemaal geen zin om over mijn problemen te praten eerlijk gezegd. Ik kom daar voor mijn plezier. Mensen begonnen de vorige keer ook vragen te stellen over mijn issues, maar dat heb ik direct afgekapt. Daarvoor kom ik gewoon niet op een meet.
Ik bedoelde niet om met zijn 2e af te spreken, maar met een groep.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Afspreken is goed, maar ik spreek niets af met enkelingen. Ik wil liever iets doen met een groep mensen. Dat ligt niet aan jou, maar aan mij. Ik heb eigenlijk niets te vertellen, dat heb ik thuis ook niet. Ik ben ook geen koetjes en kalfjes persoon.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:02 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet om met zijn 2e af te spreken, maar met een groep.![]()
Ik bedoelde met WE gewoon iedereen die in dit topic leest en er behoefte aan heeft.
Ik ken ook niemand van fok, maar wil het best eens proberen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:16 schreef Ellatjuh het volgende:
durf niet eens te meeten
ken niemand van fok en een meeting is best wel spannend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |