Leren lezen zou een oplossing kunnen zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag. Ik weet toch niet of je ooit ervaringen hebt gehad?
Ja, echter koos ik een andere optie.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Leren lezen zou een oplossing kunnen zijn.
Toen dat nog gebeurde was ik 17 a 18 en toen zag ik er ook anders uit qua uiterlijk. Ik liep altijd in kleren wat altijd veel te wijd was en droeg een harry potter bril. Mijn haar zag er ook nooit uit omdat ik nooit iets deed qua uiterlijk ofzo.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hm ok, toen ik nog fietste heb ik ook vaak genoeg te maken gehad met hele groepen mensen van school en zo. Maar nooit nergens last van gehad gelukkig.
Dat zeker. Pesterijen gaan ook vaak om opvallende dingen zoals uiterlijk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:26 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Toen dat nog gebeurde was ik 17 a 18 en toen zag ik er ook anders uit qua uiterlijk. Ik liep altijd in kleren wat altijd veel te wijd was en droeg een harry potter bril. Mijn haar zag er ook nooit uit omdat ik nooit iets deed qua uiterlijk ofzo.
Sindsdien ik geen bril meer heb en meer aan me uiterlijk doe, merk ik echt dat het pesten voorbij is.
Ik krijg juist nu complimenten van mensen terwijl dat vroeger echt totaal anders was.
Dat helpt ook wel een beetje om zelfvertrouwen te krijgen.
Ach wat ben je zielig.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:20 schreef Comp_Lex het volgende:
Je bent dan uiteraard bang voor hetgeen wat al zo vaak gebeurd is.
Ja als je er al een beetje raar uit ziet en zeker op de middelbare school. Dan weet je gewoon al dat je gepest gaat worden jammer genoeg.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zeker. Pesterijen gaan ook vaak om opvallende dingen zoals uiterlijk.
Zo gaat dat wel ja, of je een bepaalde nationaliteit of kledingstijl. Het is irrationeel om iemand daar zo hard voor te straffen. En het verschil tussen plagen en pesten is dan ook heel groot.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:32 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja als je er al een beetje raar uit ziet en zeker op de middelbare school. Dan weet je gewoon al dat je gepest gaat worden jammer genoeg.
Maarja ik was ook te schijterig vroeger om er wat van te zeggen. Nu ben ik wel anders geworden gelukkig. Als iemand mij zou pesten dan pak ik hem later echt hard terug zodat ie al inziet dat het geen zin heeft.
Maarja gelukkig heb ik dat niet meer meegemaakt. Natuurlijk word ik weleens geplaagd door collega's, maar ik doe dat zelf ook en het blijft altijd gewoon leuk.
1 tegen 2 werkt dan meestal niet..quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:25 schreef BlueMage het volgende:
Ben 'n keer door twee gestoorde wijven in elkaar geslagen op weg naar huis van schoolverder nooit wat gebeurd idd.
Als ik eraan terugdenk, nou zou ik die bitches gewoon terugklappen, maar toen durfde ik dat soort dingen nog niet.
Het is gewoon jammer dat mensen elkaar pesten. Ik heb zoiets van neem gewoon iedereen hoe die zelf is. Als iedereen elkaar gewoon zou respecteren en ook zeker op school, dan heeft iedereen gewoon een toptijd gehad qua schoolperiode.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zo gaat dat wel ja, of je een bepaalde nationaliteit of kledingstijl. Het is irrationeel om iemand daar zo hard voor te straffen. En het verschil tussen plagen en pesten is dan ook heel groot.
Reageer daar dan ook naar.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:31 schreef Comp_Lex het volgende:
Je manier van posten is niet gepast.
Je denkt dat ik momenteel niet geholpen wordt? Ik rapporteer me nu wekelijks bij iemand die me in de gaten houdt en die ook een beetje van mijn situatie af weet.
Zo gaat het nou eenmaal in de natuur. Het is vaak een keuze om 'anders' te zijn dus als je dan ook nog te bang bent om voor jezelf op te komen, roep je het over jezelf af.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zo gaat dat wel ja, of je een bepaalde nationaliteit of kledingstijl. Het is irrationeel om iemand daar zo hard voor te straffen. En het verschil tussen plagen en pesten is dan ook heel groot.
Ok, opvallende mensen worden ook eerder gepest. Ik vind alleen dat ze iemand jarenlang kunnen terroriseren om zoiets gewoon onnodig. Maar ja, gebeuren doet het toch wel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:42 schreef Cher- het volgende:
[..]
Zo gaat het nou eenmaal in de natuur. Het is vaak een keuze om 'anders' te zijn dus als je dan ook nog te bang bent om voor jezelf op te komen, roep je het over jezelf af.
Onnodig? Het geeft wel de nodige leedvermaak en plezier voor de pesters. Onnodig voor het slachtoffer in kwestie. Of juist niet. Misschien wordt het slachtoffer er juist harder en sterker door. Aan mekkeren, jammeren, zielig doen en jezelf verschuilen heb je immers ook niet zoveel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, opvallende mensen worden ook eerder gepest. Ik vind alleen dat ze iemand jarenlang kunnen terroriseren om zoiets gewoon onnodig. Maar ja, gebeuren doet het toch wel.
Dat klopt ook. Maar plezier hoeft voor mij niet ten koste van een ander te gaan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:45 schreef Cher- het volgende:
[..]
Onnodig? Het geeft wel de nodige leedvermaak en plezier voor de pesters. Onnodig voor het slachtoffer in kwestie. Of juist niet. Misschien wordt het slachtoffer er juist harder en sterker door. Aan mekkeren, jammeren, zielig doen en jezelf verschuilen heb je immers ook niet zoveel.
Beetje kortzichtig om te zeggen dat mensen pesten over zich afroepen. Zeker omdat pesten nl. meestal gebeurt als mensen jong zijn en dus ook minder verantwoordelijk zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:42 schreef Cher- het volgende:
[..]
Reageer daar dan ook naar.
[..]
Zo gaat het nou eenmaal in de natuur. Het is vaak een keuze om 'anders' te zijn dus als je dan ook nog te bang bent om voor jezelf op te komen, roep je het over jezelf af.
Want je wordt zomaar gepest. Natuurlijk roep je het over jezelf af. Tijd aan de slachtoffers om aan die punten te werken dus.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig om te zeggen dat mensen pesten over zich afroepen. Zeker omdat pesten nl. meestal gebeurt als mensen jong zijn en dus ook minder verantwoordelijk zijn.
Hoezo denk je dat pesten misschien wel nuttig is? Dit lijkt meer op goedpraten van evt. eigen pestgedrag.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:45 schreef Cher- het volgende:
[..]
Onnodig? Het geeft wel de nodige leedvermaak en plezier voor de pesters. Onnodig voor het slachtoffer in kwestie. Of juist niet. Misschien wordt het slachtoffer er juist harder en sterker door. Aan mekkeren, jammeren, zielig doen en jezelf verschuilen heb je immers ook niet zoveel.
Alsof een kind van zeg een jaar of 12 daar verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Het ligt dan toch echt aan externe factoren en de persoonlijkheid en daar kan je weinig aan doen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:47 schreef Cher- het volgende:
[..]
Want je wordt zomaar gepest. Natuurlijk roep je het over jezelf af. Tijd aan de slachtoffers om aan die punten te werken dus.
Mensen doen het omdat ze het grappig vinden (leedvermaak, zichzelf stoerder/zekerder voelen) dus daar heb je al een gunstig gevolg (voor de 'daders'). Helaas. Hoe hard ook. That's it. En misschien is het nuttig voor de slachtoffers die er sterker van worden. Leren omgaan met gemene mensen (want heel veel mensen zijn nou eenmaal gemeen), leren opkomen voor jezelf, zelfverzekerder worden door wat je hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat pesten misschien wel nuttig is? Dit lijkt meer op goedpraten van evt. eigen pestgedrag.
Praktijk is toch minder gunstig dan jij schetst. Mensen worden onzeker van pesten en worden zelfverzekerder van waardering.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:52 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mensen doen het omdat ze het grappig vinden (leedvermaak, zichzelf stoerder/zekerder voelen) dus daar heb je al een gunstig gevolg (voor de 'daders'). Helaas. Hoe hard ook. That's it. En misschien is het nuttig voor de slachtoffers die er sterker van worden. Leren omgaan met gemene mensen (want heel veel mensen zijn nou eenmaal gemeen), leren opkomen voor jezelf, zelfverzekerder worden door wat je hebt meegemaakt.
Helaas blijven de meeste slachtoffers personen die in zichzelf gekeerd zijn en medelijden met zichzelf hebben (hier in dit topic alweer te lezen) want 'oh wat hebben wij het erg en zwaar gehad vroeger' en 'het is de schuld van de pesters dat ik nu geen sociaal leven heb' en 'ik ben het vertrouwen in de mensheid kwijt'. Nee, het is jouw eigen schuld. Het is jouw leven en niet die van iemand anders.
Lopen trollen in DIT topic is het meest DOMME wat je kan doen. Je mag HEEL blij zijn dat ik je niet ken. Als je bijvoorbeeld met mij gewerkt had dan had ik je vandaag nog uit het team gezet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:52 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mensen doen het omdat ze het grappig vinden (leedvermaak, zichzelf stoerder/zekerder voelen) dus daar heb je al een gunstig gevolg (voor de 'daders'). Helaas. Hoe hard ook. That's it. En misschien is het nuttig voor de slachtoffers die er sterker van worden. Leren omgaan met gemene mensen (want heel veel mensen zijn nou eenmaal gemeen), leren opkomen voor jezelf, zelfverzekerder worden door wat je hebt meegemaakt.
Helaas blijven de meeste slachtoffers personen die in zichzelf gekeerd zijn en medelijden met zichzelf hebben (hier in dit topic alweer te lezen) want 'oh wat hebben wij het erg en zwaar gehad vroeger' en 'het is de schuld van de pesters dat ik nu geen sociaal leven heb' en 'ik ben het vertrouwen in de mensheid kwijt'. Nee, het is jouw eigen schuld. Het is jouw leven en niet die van iemand anders.
Ik denk dat er wel mensen zijn die zo denken hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Lopen trollen in DIT topic is het meest DOMME dat je kan doen. Je mag HEEL blij zijn dat ik je niet ken. Als je bijvoorbeeld met mij gewerkt had dan had ik je vandaag nog uit het team gezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |