abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109666892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:18 schreef Ellatjuh het volgende:
ben bang dat ik buiten de boot ga vallen
Voor iedereen is het spannend hoor. Dat is juist het fijne omdat je juist geen gevoel hebt dat je tussen mensen komt die elkaar al jaren kent.
pi_109666940
dat dus.. als mensen elkaar al lang kennen krijg je toch weer groepjes..
maarja wie weet kom ik ooit naar een meeting
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_109667045
Het is vrij ernstig eigenlijk dat je niet naar een meeting durft te komen. Dan ben je namelijk erger dan ik en dat kan eigenlijk niet. Ik denk dat je gewoon nerveus bent en dat geeft niet, want dat ben ik ook.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109667511
neej ben gewoon bang buiten de boot te vallen en ergens in een hoekje alleen te staan
pi_109667576
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:33 schreef Ellatjuh het volgende:
neej ben gewoon bang buiten de boot te vallen en ergens in een hoekje alleen te staan
Dan kom je maar bij mij staan. :) *;
pi_109667598
quote:
Waarom dat dan? Heb je net als ik ook nooit iets te vertellen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109667671
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:03 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb vanaf groep 3 al niet zulke leuke herinneringen meer aan school. Bij mij is het toen al echt wel begonnen, zelfs zo ver dat ik daar in groep 4 van school werd gehaald door mijn ouders.
Kan wel hoor. In groep 3 is 1x een meisje uit onze klas gepest toentertijd. En toen kregen we een dikke preek en schaamde ik me heel erg. ;( niet dat ik echt wat had gedaan, maar had er ook niks tegen gedaan.

Daarna nooit meer gebeurd, maar het was ook een heel fijne school.
pi_109667756
ben altijd een kat uit de boom kijk iemand :D
pi_109667833
quote:
Hahaha ja dat probleem heb ik ook altijd alleen staan. De oplossing is dus bij elkaar te gaan staan :)
pi_109667842
pi_109667872
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:39 schreef Ellatjuh het volgende:
ben altijd een kat uit de boom kijk iemand :D
Ja dat ben ik ook een beetje. Ik kan daardoor misschien wat naïef overkomen, maar ik ben eigenlijk bezig met grote projecten.
pi_109668062
tja als we allemaal bij elkaar gaan staan is het wel weer een optie.
maar dan moeten we er wel allemaal aan mee doen :D
pi_109668315
Meet? Waar? :D
pi_109668368
Misschien is het ook wel handig om te weten waar we allemaal wonen.

Stel iemand woont in Groningen dan lijkt het mij niet echt handig om in Zeeland af te spreken. :P
pi_109668427
Ik woon in Den Bosch, ik ben wel sociaal gehandicapped :')
pi_109668456
das wel waar, ik kom uit de omgeving van amsterdam.
ach ja meets zijn vaak in utrecht is ook wel te doen
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:53:05 #217
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109668495
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:51 schreef muhahaha het volgende:
Ik woon in Den Bosch, ik ben wel sociaal gehandicapped :')
Dag stadsgenoot :P
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109668512
Ik woon in Dordrecht en dat ligt vlakbij Rotterdam.

Maar Utrecht is wel het meeste centrale.
pi_109668693
precies utrecht is centraler al is rotterdam ook goed te doen
pi_109668752
Ik heb liever Utrecht. Als we gaan meeten in Rotterdam dan kom ik niet, want dat is te ver weg. Utrecht is al ver genoeg.
pi_109668822
Het is voor mij 1 uur reizen dan. Dus dat valt nog wel mee. :P
pi_109669017
Utrecht dan maar, das ook een uur voor mij en das te doen
pi_109669034
1.5 tot 2 voor mij (afhankelijk van welke trein ik neem).
pi_109669280
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dag stadsgenoot :P
Wat wat waaat :D
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:05:53 #225
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109669326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Wat wat waaat :D
Jajaja *O*
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_109669368
maarja moeten we dit in dit topic bespreken?

dan krijgen we nog de vraag van wanneer we meeten en hoe en wat
pi_109669412
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Jajaja *O*
Heb je iig vervoer naar de meet :+
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:07:18 #228
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109669441
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:06 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Heb je iig vervoer naar de meet :+
:D
pi_109670150
Ik zit er nog over na te denken of ik wel naar de meet kom. Ik denk dat ik hier een slechte indruk heb achtergelaten, dus is het misschien voor mij niet verstandig om te gaan meeten. "Oe, daar heb je die jongen met z'n rare posts en z'n problemen".
pi_109670250
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:18 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zit er nog over na te denken of ik wel naar de meet kom. Ik denk dat ik hier een slechte indruk heb achtergelaten, dus is het misschien voor mij niet verstandig om te gaan meeten. "Oe, daar heb je die jongen met z'n rare posts en z'n problemen".
Als je komt bevestig je het tegendeel.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:20:23 #231
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109670297
quote:
Dat zal toch niet. :)
pi_109670321
ja dan kan iedereen wel afzeggen, heb ook de nodige dingen meegemaakt.
pi_109670487
Ja maar niet iedereen loopt hier zo te flippen zoals ik dat doe (zoals tegen Cher).
pi_109670582
quote:
Sorry hoor maar dat slaat nergens op he.

Tuurlijk begrijp ik dat je het moeilijk vindt om te komen. En denk je dat het ons boeit dat jij diegene bent die achter deze ''rare'' posts zit.
Je zal toch eens moeten stoppen om zo te denken want anders kun je dalijk nooit vrienden maken, omdat je het zo moeilijk vindt.
pi_109670596
Cher is een trol
pi_109670669
nee niet iedereen.
maar iedereen gaat wel eens uit zn dak om iets dat klein is.
iedereen heeft positieve en negatieve kanten zolang het negatieve maar niet overheerst en denk dat dat wel mee valt
pi_109670721
Ik zie wel.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:27:54 #238
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109670762
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:27 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zie wel.
Nou, niet zo negatief. :{
pi_109670863
jeetje zeg, ik zou proberen je angst te overwinnen.
ik tril ook al bi de gedachte eens naar een meeting te gaan maar ergens heb je dan ook weer kans op nieuwe leuke contacten.
zowieso hebben we allemaal 1 raakvlak en dan begrijp je elkaar ook beter, je hebt hetzelfde meegemaakt
pi_109671652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:27 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zie wel.
Als je steeds zoiets hebt van, zie het wel. Dan vrees ik dat het moeilijk gaat worden voor je. Je moet er wel even open voor staan, en als je eenmaal geweest bent. Heb je misschien wel zoiets van, hey wat leuk dat wil ik vaker gaan doen.
pi_109671674
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:25 schreef muhahaha het volgende:
Cher is een trol
Ook gepest in het verleden en je kan mijn directe uitspraken ook niet handelen?
pi_109671676
Ik wil juist dat mensen geen raakvlakken met me hebben en al helemaal niet op dit gebied. Ik heb liever dat je me niet begrijpt en dat je niet zielig over me gaat lopen doen. Je moet geen medelijden met mij hebben want dat gaat *te* ver de *andere* kant op, als je begrijpt wat ik bedoel. Je hoeft me niet te knuffelen. Ik wil gewoon normaal behandeld worden. Ik gedraag me gewoon een beetje vreemd, that's it. (Let op: ik krijg daar hedendaags ook opmerkingen over, dat ik een beetje "vreemd" en "raar" ben).

De vorige keer dat ik naar Utrecht kwam ging het nog wel, maar toen had ik mezelf nog niet zo blootgelegd op dit forum.
Doe maar halverwege mei.
pi_109671712
quote:
13s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:43 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ook gepest in het verleden en je kan mijn directe uitspraken ook niet handelen?
Ow ik kan je wel handelen hoor. Mensen moeten zich niet zo door jou laten kisten :P
pi_109671871
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ow ik kan je wel handelen hoor. Mensen moeten zich niet zo door jou laten kisten :P
Ze mogen wel wat van mij aan gaan nemen juist. Ik lees dat er mensen niet eens naar meetings durven gaan. Hoe wil je dat later gaan doen vraag ik me af bij zulke mensen? Een uitkering aanvragen omdat je niet naar een nieuwe studie durft te gaan met nieuwe mensen en daardoor geen diploma hebt? Ik vind dat zulke situaties niet eens het gevolg zijn van het pesten maar van je eigen persoonlijkheid.
pi_109671998
Ik vind van wel. Volgens mij is *dat* juist wetenschappelijk aangetoond en *daarom* kunnen mensen daarvoor in therapie gaan.
Ik ben trouwens bijna klaar met mijn studie en verder probeer ik ook te werken met andere mensen.
pi_109672048
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:49 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vind van wel. Volgens mij is *dat* juist wetenschappelijk aangetoond en *daarom* kunnen mensen daarvoor in therapie gaan.
Ik ben trouwens bijna klaar met mijn studie en verder probeer ik ook te werken met andere mensen.
Hohoho wacht even, wetenschappelijk aangetoond? Als je hiermee gaat smijten wil ik natuurlijk wel de papers zien.
pi_109672367
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wil juist dat mensen geen raakvlakken met me hebben en al helemaal niet op dit gebied. Ik heb liever dat je me niet begrijpt en dat je niet zielig over me gaat lopen doen. Je moet geen medelijden met mij hebben want dat gaat *te* ver de *andere* kant op, als je begrijpt wat ik bedoel. Je hoeft me niet te knuffelen. Ik wil gewoon normaal behandeld worden. Ik gedraag me gewoon een beetje vreemd, that's it. (Let op: ik krijg daar hedendaags ook opmerkingen over, dat ik een beetje "vreemd" en "raar" ben).

De vorige keer dat ik naar Utrecht kwam ging het nog wel, maar toen had ik mezelf nog niet zo blootgelegd op dit forum.
Doe maar halverwege mei.
Begrijpelijk ! ;)

Zelf heb ik ook wel zoiets dat ik er hier open over praat, maar in mijn dagelijkse leven ondervind ik er geen hinder van en word ik nergens aan die tijd herinnerd, behalve dan als ik weer bij in de buurt van pubers kom.

Ik hoef die trein aan medelijde ook niet aan me te hebben, maar een proost tegen het pesten ^O^ Voor de rest hoeft het onderwerp van mij ook niet zo besproken te worden.
pi_109672421
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:50 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hohoho wacht even, wetenschappelijk aangetoond? Als je hiermee gaat smijten wil ik natuurlijk wel de papers zien.
Hier heb ik iets:
http://www.mobbingopdewerkvloer.nl/documenten/lbresseleers.pdf

[ Bericht 2% gewijzigd door Comp_Lex op 29-03-2012 22:17:43 ]
pi_109672624
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hier heb ik iets:
http://www.mobbingopdewerkvloer.nl/documenten/lbresseleers.pdf

Volgende keer zelf zoeken!!!!
Niks ervan, jij brengt het op, zelf aandragen prutsers
pi_109672707
Ik breng helemaal niets op. Het was gewoon een mening wat je zelf kon weerleggen.
pi_109672937
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik breng helemaal niets op. Het was gewoon een mening wat je zelf kon weerleggen.
Gast. Als jij zegt dat het wetenschappelijk is bewezen dan is dat geen mening meer maar een feit. Althans wel als je het onderzoek zelf kunt weerleggen. Dat kun je niet en daarmee heb je een loze kreet geplaatst. .pdf linken kan ik ook trouwens, internet is groot.

Sorry hoor, als ik zo reageer ...
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:02:47 #252
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109673000
Meets zal ikzelf ook niet snel op aanwezig zijn, of het moet in het weekend zijn. En dan nog ligt het eraan of ik dan niet naar m'n vriendin ga.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_109673210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:01 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Gast. Als jij zegt dat het wetenschappelijk is bewezen dan is dat geen mening meer maar een feit. Althans wel als je het onderzoek zelf kunt weerleggen. Dat kun je niet en daarmee heb je een loze kreet geplaatst. .pdf linken kan ik ook trouwens, internet is groot.

Sorry hoor, als ik zo reageer ...
Ook mijn excuses dat ik zo reageer. Mijn eerste zin begon met "Ik vind" en mijn tweede zin begon met "Volgens mij", Dat houdt in dat ik het dus niet zeker weet. Ik heb dus nergens feiten geplaatst.
pi_109673326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ook mijn excuses dat ik zo reageer. Mijn eerste zin begon met "Ik vind" en mijn tweede zin begon met "Volgens mij", Dat houdt in dat ik het dus niet zeker weet. Ik heb dus nergens feiten geplaatst.
Wat heeft het dan voor zin om aan te halen?
pi_109673434
*; *;
pi_109673523
Soberzo heeft Cher wel een punt. Je kiest er uiteindelijk zelf voor om er niet aan te werken. Geluk heb je zelf in de hand, niemand anders.
pi_109673546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:07 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Wat heeft het dan voor zin om aan te halen?
Omdat dat kan en mag. Ik mag in Nederland dit zeggen.
pi_109673617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Omdat dat kan en mag. Ik mag in Nederland dit zeggen.
Ja dat mag zeker. Ik neem het niet serieus dan.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:12:22 #259
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109673664
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:09 schreef muhahaha het volgende:
Soberzo heeft Cher wel een punt. Je kiest er uiteindelijk zelf voor om er niet aan te werken. Geluk heb je zelf in de hand, niemand anders.
Je kiest er inderdaad voor of je er wel of niet aan werkt. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is, en dat het makkelijker zelfs is om het maar op iemand anders af te schrijven. En dat wil ook niet zeggen dat pesten je niet ongelukkig kan maken.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_109673834
Ik heb het zeker niet makkelijk. Ik heb dus recent besloten om van sport te wisselen en om extra vrijwilligerswerk te gaan doen, maar het laatste is dus bijvoorbeeld op niets uitgelopen en van het eerste moet ik nog maar even zien of het gaat of niet.
pi_109673984
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb het zeker niet makkelijk. Ik heb dus recent besloten om van sport te wisselen en om extra vrijwilligerswerk te gaan doen, maar het laatste is dus bijvoorbeeld op niets uitgelopen en van het eerste moet ik nog maar even zien of het gaat of niet.
Puur uit interesse, welke sport doe je en wat heb je in gedachten ? :)
pi_109674256
Ik zat op zwemmen, maar ik doe nu badminton. Verder ben ik bezig met een softwareproject omtrent energie en klimaat. Er zijn een paar sites waar ik artikelen voor wil schrijven maar die hebben nog niet (goed) gereageerd.
pi_109675105
Dat is ook niet makkelijk, vergt veel tijd en energie maar uiteindelijk zul je daar ook heel blij van worden als je voorruit gaat ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:23:03 #264
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109680520
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:22 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zat op zwemmen, maar ik doe nu badminton. Verder ben ik bezig met een softwareproject omtrent energie en klimaat. Er zijn een paar sites waar ik artikelen voor wil schrijven maar die hebben nog niet (goed) gereageerd.
zitten bij jullie ook zoveel aziaten? Dat zijn vaak wel toffe peren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:23:29 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109680538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:02 schreef Newbie114 het volgende:
Meets zal ikzelf ook niet snel op aanwezig zijn, of het moet in het weekend zijn. En dan nog ligt het eraan of ik dan niet naar m'n vriendin ga.
meets zijn vrijwel altidj in het weekend. en je vriendin is ook gewoon welkom.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:26:43 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109680630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:52 schreef Cher- het volgende:

[..]

Mensen doen het omdat ze het grappig vinden (leedvermaak, zichzelf stoerder/zekerder voelen) dus daar heb je al een gunstig gevolg (voor de 'daders'). Helaas. Hoe hard ook. That's it. En misschien is het nuttig voor de slachtoffers die er sterker van worden. Leren omgaan met gemene mensen (want heel veel mensen zijn nou eenmaal gemeen), leren opkomen voor jezelf, zelfverzekerder worden door wat je hebt meegemaakt.

Helaas blijven de meeste slachtoffers personen die in zichzelf gekeerd zijn en medelijden met zichzelf hebben (hier in dit topic alweer te lezen) want 'oh wat hebben wij het erg en zwaar gehad vroeger' en 'het is de schuld van de pesters dat ik nu geen sociaal leven heb' en 'ik ben het vertrouwen in de mensheid kwijt'. Nee, het is jouw eigen schuld. Het is jouw leven en niet die van iemand anders.
Het is idd de schuld van de gepeste, want de gepeste had jou allang met een ijzeren staaf in elkaar moeten rossen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maanvis op 30-03-2012 16:36:43 (too much info) ]
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:45:23 #267
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109681105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 00:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is idd de schuld van de gepeste, want de gepeste had jou allang met een ijzeren staaf in elkaar moeten rossen.
_O_
pi_109683389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:52 schreef Cher- het volgende:

[..]
Helaas blijven de meeste slachtoffers personen die in zichzelf gekeerd zijn en medelijden met zichzelf hebben (hier in dit topic alweer te lezen) want 'oh wat hebben wij het erg en zwaar gehad vroeger' en 'het is de schuld van de pesters dat ik nu geen sociaal leven heb' en 'ik ben het vertrouwen in de mensheid kwijt'. Nee, het is jouw eigen schuld. Het is jouw leven en niet die van iemand anders.
Wat ik zelf doe heb ik in de hand ja, maar wat anderen doen niet. Ik wilde niet vechten maar ze stonden in een kring om me heen en duwden me steeds terug. Daarna gooiden ze me op de grond en trapten op mij in. Van me afbijten heb ik uiteindelijk gedaan op de foute manier (met een mes om me heen steken om ze op afstand te houden). Praten met die mensen hielp niet, hun ogen straalden pure haat en agressie uit. Ik doe niets of ik vecht terug dat heb ik zelf in de hand ja. Het gedrag van anderen....ja ik weet dat er zoiets bestaat als manipulatie maar hoe had ik die mensen op andere gedachten kunnen brengen volgens jou? Ze waren toen geen basisschoolkinderen meer maar 16-17 jarigen en kwamen zeer bedreigend over. Zelf was ik een klein tenger ventje van 1.70m en 52 kg. Het is mijn leven ja maar wat anderen doen met mijn leven wat doe ik daartegen?
pi_109685477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:50 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Wat ik zelf doe heb ik in de hand ja, maar wat anderen doen niet. Ik wilde niet vechten maar ze stonden in een kring om me heen en duwden me steeds terug. Daarna gooiden ze me op de grond en trapten op mij in. Van me afbijten heb ik uiteindelijk gedaan op de foute manier (met een mes om me heen steken om ze op afstand te houden). Praten met die mensen hielp niet, hun ogen straalden pure haat en agressie uit. Ik doe niets of ik vecht terug dat heb ik zelf in de hand ja. Het gedrag van anderen....ja ik weet dat er zoiets bestaat als manipulatie maar hoe had ik die mensen op andere gedachten kunnen brengen volgens jou? Ze waren toen geen basisschoolkinderen meer maar 16-17 jarigen en kwamen zeer bedreigend over. Zelf was ik een klein tenger ventje van 1.70m en 52 kg. Het is mijn leven ja maar wat anderen doen met mijn leven wat doe ik daartegen?
Ik neem aan dat ze niet plotsklaps om je heen stonden om je te grazen te nemen? Dán kun je er niks aan doen nee... Wel als de haat al jaren aan de gang was.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:04:01 #270
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109685793
Ik kan je uit ervaring vertellen dat die mensen niet rationeel opereren. Er valt niet te praten met die lui. Ouders en docenten hoeven je ook niet te helpen.
pi_109685888
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat die mensen niet rationeel opereren. Er valt niet te praten met die lui. Ouders en docenten hoeven je ook niet te helpen.
Op dat moment word het wel heel lastig echter is er een lange weg begaan voordat het zover was ...
pi_109689376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:51 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze niet plotsklaps om je heen stonden om je te grazen te nemen? Dán kun je er niks aan doen nee... Wel als de haat al jaren aan de gang was.
Ze kwamen me vaak achterna meestal in de pauzes of tussenuren. Na een aantal x durfde ik het schoolplein niet meer op en bleef in het klaslokaal waar we na de pauze les zouden hebben. Dan kwamen ze me daar opzoeken en gebeurde er hetzelfde.

Waar de haat vandaan kwam? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Iemand heefde me wel eens gezegd dat het door het klassefeest was. Het was mijn 3e middelbare school en ik kwam dus nieuw. Meteen aan het begin van het schooljaar werd er een houseparty georganiseerd bij een klasgenoot thuis en de hele klas was uitgenodigd behalve ik. Ik was niet de enige nieuwe de 2 andere mochten wel komen. Ik wilde niet alleen zijn en om erbij te horen ben ik gewoon naar dat adres gegaan maar eenmaal aan de deur liet de "gastheer" me er niet in. Daarna begonnen op school onder zijn aanvoering de pesterijen. Bestaat er behalve "liefde op het eerste gezicht" ook zoiets als "haat op het eerste gezicht?" Ik heb er in ieder geval geen logische verklaring voor.

Was het een foute keuze van mij om naar dat feest te gaan zonder uitnodiging? Eerst wilde ik niet eenzaam zijn maar daarna wilde ik juist dat ze me met rust lieten.
pi_109696343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:57 schreef Yellowcard het volgende:

Waar de haat vandaan kwam? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Iemand heefde me wel eens gezegd dat het door het klassefeest was. Het was mijn 3e middelbare school en ik kwam dus nieuw. Meteen aan het begin van het schooljaar werd er een houseparty georganiseerd bij een klasgenoot thuis en de hele klas was uitgenodigd behalve ik. Ik was niet de enige nieuwe de 2 andere mochten wel komen. Ik wilde niet alleen zijn en om erbij te horen ben ik gewoon naar dat adres gegaan maar eenmaal aan de deur liet de "gastheer" me er niet in. Daarna begonnen op school onder zijn aanvoering de pesterijen. Bestaat er behalve "liefde op het eerste gezicht" ook zoiets als "haat op het eerste gezicht?" Ik heb er in ieder geval geen logische verklaring voor.

Was het een foute keuze van mij om naar dat feest te gaan zonder uitnodiging? Eerst wilde ik niet eenzaam zijn maar daarna wilde ik juist dat ze me met rust lieten.
Lullig dat ze je buiten sloten. Toch op komen dagen word als opdringerig gezien, ja daarmee heb je je ruiten nog verder kapot gemaakt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je hiermee om zou moeten gaan. Zelfs als je niet zou zijn gegaan ben je automatisch het buitenbeentje.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:02:56 #274
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109697363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:57 schreef Yellowcard het volgende:
Bestaat er behalve "liefde op het eerste gezicht" ook zoiets als "haat op het eerste gezicht?" Ik heb er in ieder geval geen logische verklaring voor.
Ik denk dat "haat op het eerste gezicht" inderdaad bestaat en er is volgens mij ook geen logische verklaring daarvoor, want er zit helemaal geen logica achter pesten. Het is een irrationele haat. Sommige mensen kunnen perfect opereren zonder goede redenen voor hun acties; net zoals dieren dat ook doen. Beesten vragen zich ook niet af waarom ze bepaalde dingen doen; dat doen alleen mensen. Dit is voor mij een goed argument dat mensen eigenlijk gewoon dieren zijn. De ene mens is eigenlijk gewoon iets intelligenter dan de andere.

Ik ben eigenlijk ook gewoon een dier dat zich irrationeel gedraagt. Ik heb volgens sommigen (misschien iedereen?) ook irrationele angsten en gedachten. Dit maakt mij helaas potentieel gevaarlijk net zoals anderen in het verleden een gevaar voor mij hebben gevormd. Ik ben een tijdbom wat af kan gaan en je kan daarbij de vraag stellen of dat nou menselijk is of niet. Ik denk van niet en ik zal een poging wagen om mezelf te veranderen c.q. te verbeteren.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:28:43 #275
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_109698394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:32 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Lullig dat ze je buiten sloten. Toch op komen dagen word als opdringerig gezien, ja daarmee heb je je ruiten nog verder kapot gemaakt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je hiermee om zou moeten gaan. Zelfs als je niet zou zijn gegaan ben je automatisch het buitenbeentje.
Inderdaad. Welke keuze je ook had gemaakt, je zou sowieso al de lul zijn.

Zelf ben ik gelukkig niet zo erg gepest. Op school werd er wel wat gegrapt over mijn krullen (''schaap''), maar dat was gewoon vriendelijk bedoeld. Ik heb wel een jaar in een voetbalteam gezeten waar ik het laatste half jaar veel gekloot werd. Ik had de pech dat ik in een pauperteam terecht kwam. Het eerste half jaar hadden ze een ander pispaaltje. Ik probeerde hem wel een beetje te redden, maar hij zei dat ik hem met rust moet laten. Toen die jongen ermee stopte was ik het nieuwe pispaaltje. Ik zei vrijwel nooit iets omdat er dus alleen maar paupers in mijn team zaten, dus vonden ze mij een ''autist'' en begonnen ze te vervelen. Broek naar beneden trekken op het veld, spullen afpakken bij het douchen, over me heen pissen en hele potten gel in mijn haar smeren bijvoorbeeld. En dat zijn dan 16/17 jarigen.

Maar dat is volgens mij niks vergeleken met wat anderen in dit topic meegemaakt hebben. Maar als ik voortaan merk dat er iemand gepest wordt, dan probeer ik er wel iets aan te doen. Zo moesten wij een keer met school naar Schiphol toe om wat opdrachten te doen. Een autistische jongen (X) die nieuw in de klas was, liep met onze vriendengroep mee. Mijn vrienden vonden dat irritant (en slecht voor hun ''imago'' denk ik). Toen kreeg iemand het idee om ineens met zijn allen verschillende kanten op te rennen om X achter te laten. Dat vond ik natuurlijk echt een kut actie. Ik bleef bij X en uiteindelijk ben ik best goede vrienden met hem geworden. Die andere ''vrienden'' konden opflikkeren.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:55:20 #276
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109699362
Heel goed dat je je verhaal hier hebt opgeschreven. Ik vind het ook heel goed dat je bij X bent gebleven. Heb je nog wel eens contact met X?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:04:37 #277
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_109699686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Heel goed dat je je verhaal hier hebt opgeschreven. Ik vind het ook heel goed dat je bij X bent gebleven. Heb je nog wel eens contact met X?
Af en toe, hij is afgelopen jaar blijven zitten, maar ik kom hem wel een paar keer in de week tegen. In zijn nieuwe klas heeft hij best wat vrienden gemaakt. Volgens mij wordt ie ook niet meer gepest.

Maar eigenlijk had hij die actie op Schiphol wel verdiend. Moet ie maar niet proberen om nieuwe vrienden te maken. Toch, Cher-?
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:19:34 #278
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_109842077
Zeg als jullie een meet houden kan ik dan ook mee? Heb mijn verhaal dan wel niet getypt maar ben ook gepest geweest, en herken me wel in jullie verhalen en kwalen. Meestal lijk ik eroverheen kom niet eens half zo verlegen over als ik ben. ( jij verlegen? is iets wat ik vaak hoor) Mijn probleem is eigenlijk dat ik mede dankzij het pesten vaak of alles overdenk wat ik zeg, of ratel zonder blad voor me mond om me daar dan ongelooflijk druk over te maken. In ieder geval: mag ik ook mee?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:28:18 #279
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_109876936
quote:
Ik zeg dit zeker niet om interressant te doen ofzo, maar echt, mijn postgeschiedenis is pas echt ''erg'', in de zin dat mensen denken 'wat een raar mens'. Dat merk ik wel aan hoe er soms op mij gereageerd wordt en werd.

Ik heb zelf ook een pestverleden. ;( Ik hoorde ook nooit ergens bij en werd altijd maar vreemd, raar en stom gevonden door iedereen. Op de basisschool en middelbare school stond ik ook altijd alleen in de pauze.

Ik heb ook nooit goed leren omgaan met mensen waardoor ik nu echt eens soort van 'sociaal beperkt' ben. (Heb ook niet veel contacten.) En niet alleen dat. Ik heb er zelfs al heel veel moeite mee om ergens alleen naar toe te gaan op de fiets. :@
pi_109877292
Ook wel typisch dat mensen zich druk maken over de indruk die ze hebben gemaakt op het Fokforum. Veel mensen zijn op fok anders dan in het echt, dat is al een. En daarnaast zou het mij in ieder geval interessant lijken een aantal van die mensen te ontmoeten. Valt het tegen, dan zie je die mensen toch nooit weer terug. Dus wat heb je te verliezen...
pi_109877534
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:36 schreef debeterebob het volgende:
Ook wel typisch dat mensen zich druk maken over de indruk die ze hebben gemaakt op het Fokforum. Veel mensen zijn op fok anders dan in het echt, dat is al een. En daarnaast zou het mij in ieder geval interessant lijken een aantal van die mensen te ontmoeten. Valt het tegen, dan zie je die mensen toch nooit weer terug. Dus wat heb je te verliezen...
Ik zou het ook juist leuk vinden om een aantal van jullie te ontmoeten.

Ook al zal het moeilijk zijn, je moet onthouden dat iedereen een dezelfde dingen hebben meegemaakt. Zo heb je toch al een enige band met elkaar in plaats van dat je al een ander soort groepje hebt.
pi_109877682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:42 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik zou het ook juist leuk vinden om een aantal van jullie te ontmoeten.

Ook al zal het moeilijk zijn, je moet onthouden dat iedereen een dezelfde dingen hebben meegemaakt. Zo heb je toch al een enige band met elkaar in plaats van dat je al een groepje het.
Heb je eigenlijk wel eens een scharrel gehad? Maar waar staat iets over een meet eigenlijk? En ik denk dat je gewoon er van uit moet gaan dat je sociaal genoeg bent om je weg te vinden tussen alle onbekenden. Je moet maar zo denken, iedereen wil wel praten en dat is toch wel een beetje anders dan in een random kroeg.
pi_109877852
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk wel eens een scharrel gehad? Maar waar staat iets over een meet eigenlijk? En ik denk dat je gewoon er van uit moet gaan dat je sociaal genoeg bent om je weg te vinden tussen alle onbekenden. Je moet maar zo denken, iedereen wil wel praten en dat is toch wel een beetje anders dan in een random kroeg.
Vraag je dat nou aan mij of ik ooit een scharrel heb gehad?
pi_109878403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:49 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Vraag je dat nou aan mij of ik ooit een scharrel heb gehad?
Ja.
pi_109878655
quote:
17s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:01 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ja.
Nope :+
  woensdag 4 april 2012 @ 17:29:14 #286
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109902531
Ik ben nooit echt gepest geweest, hoewel er in de brugklas iemand was die gewoon helemaal wacko was en mij dwong om dingen te doen. Dingen zoals eeeh... met BB gun op me schieten, strijker in mn hand laten ontploffen enz (gezellig he :D :') :D ). Hij bedreigde mij ook continue (in elkaar slaan, mijn ouders iets aandoen enz.) , leraren gaven mij de schuld van zaken en ik moest continue smoesjes verzinnen tegenover mijn ouders en voor dingen opdraaien die ik nooit gedaan had. Ik was echt zo een jochie uit een dorp, volledig weerloos.

Ik leerde toen ook een andere gast kennen in de brugklas en hij zei me eigenlijk dat ik gewoon eens van me af moest bijten. "gewoon", alsof het niets is :')
Anyway, week erna kwam die gast aan, weer praatjes maken en duwde ik hem hard van me af. Hij probeerde nog praatjes te maken, maar wist eigenlijk al dat het een verloren strijd was :') Ga hier niet het hele verhaal neerplanten, geen behoefte aan (maar hij moest wel huilen na een klap :') Wat een tough guy :D :') ). Wil enkel zeggen dat het me geen windeieren gelegd heeft, so to speak. Ik maak veel topics over vechtkampen (en ja, het is niet serieus..) e.d., maar ik geloof oprecht dat in uiterste gevallen, when all else fails, een goede klap veel kan "oplossen".

Zal best dat kleine trekjes nog in mijn dagelijks handelen zitten, bedoel is niet niks, bedreigingen tegenover je krijgen enz (en geloof me, wat ik schrijf was niet het ziekste, hij was gewoon echt helemaal insane :') ) , maar momenteel merk ik daar gelukkig niet veel van. Misschien was het ook niet zozeer pesten, maar meer een volledige mindcontrol ofzo (zoals ook wel bij Loverboy problematieken te zien is).

Hoewel ik zelf niet gepest werd, was ik wel altijd de meeloper met pesten :@ :@ . Bang en laf , vooral om zelf gepest te worden, Die "drang" verdwijnt met de jaren eigenlijk. Ik merk dat op mijn leeftijd bijna niemand meer iemand op basis van uiterlijk afzeikt e.d. Na de puberteit lijken zelfs pesters volwassen te worden ofzo :') :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 04-04-2012 17:40:39 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_109904834
quote:
Ik merk dat op mijn leeftijd bijna niemand meer iemand op basis van uiterlijk afzeikt e.d. Na de puberteit lijken zelfs pesters volwassen te worden ofzo
Gelukkig wel :D ....,maar voor de gepeste stopt het helaas niet na de puberteit....deze moet met "lege handen" de volwassen maatschappij in, ik begrijp de angsten hiervoor echt wel.

Heftige verhalen allemaal :{
pi_109904946
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:29 schreef Michielos het volgende:
Ik ben nooit echt gepest geweest, hoewel er in de brugklas iemand was die gewoon helemaal wacko was en mij dwong om dingen te doen. Dingen zoals eeeh... met BB gun op me schieten, strijker in mn hand laten ontploffen enz (gezellig he :D :') :D ). Hij bedreigde mij ook continue (in elkaar slaan, mijn ouders iets aandoen enz.) , leraren gaven mij de schuld van zaken en ik moest continue smoesjes verzinnen tegenover mijn ouders en voor dingen opdraaien die ik nooit gedaan had. Ik was echt zo een jochie uit een dorp, volledig weerloos.

Ik leerde toen ook een andere gast kennen in de brugklas en hij zei me eigenlijk dat ik gewoon eens van me af moest bijten. "gewoon", alsof het niets is :')
Anyway, week erna kwam die gast aan, weer praatjes maken en duwde ik hem hard van me af. Hij probeerde nog praatjes te maken, maar wist eigenlijk al dat het een verloren strijd was :') Ga hier niet het hele verhaal neerplanten, geen behoefte aan (maar hij moest wel huilen na een klap :') Wat een tough guy :D :') ). Wil enkel zeggen dat het me geen windeieren gelegd heeft, so to speak. Ik maak veel topics over vechtkampen (en ja, het is niet serieus..) e.d., maar ik geloof oprecht dat in uiterste gevallen, when all else fails, een goede klap veel kan "oplossen".

Zal best dat kleine trekjes nog in mijn dagelijks handelen zitten, bedoel is niet niks, bedreigingen tegenover je krijgen enz (en geloof me, wat ik schrijf was niet het ziekste, hij was gewoon echt helemaal insane :') ) , maar momenteel merk ik daar gelukkig niet veel van. Misschien was het ook niet zozeer pesten, maar meer een volledige mindcontrol ofzo (zoals ook wel bij Loverboy problematieken te zien is).

Hoewel ik zelf niet gepest werd, was ik wel altijd de meeloper met pesten :@ :@ . Bang en laf , vooral om zelf gepest te worden, Die "drang" verdwijnt met de jaren eigenlijk. Ik merk dat op mijn leeftijd bijna niemand meer iemand op basis van uiterlijk afzeikt e.d. Na de puberteit lijken zelfs pesters volwassen te worden ofzo :') :')

En zulke mensen haat ik vreselijk.

Kut meelopers en mensen pesten, maar wel bang zijn om zelf pijn te hebben en gepest te worden.

:(
  woensdag 4 april 2012 @ 18:43:13 #289
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905078
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:39 schreef FerryNL het volgende:

[..]

En zulke mensen haat ik vreselijk.

Kut meelopers en mensen pesten, maar wel bang zijn om zelf pijn te hebben en gepest te worden.

:(

Klopt. Ik haat ze nu ook. Lekker hypocriet he? Zoals ik zei.. ander tijdperk. Al die dingen gelden niet meer voor mij, maar als je NU mijn mening erover zou zeggen, zou ik precies hetzelfde zeggen als jij ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 18:44:12 #290
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905118
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:36 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Gelukkig wel :D ....,maar voor de gepeste stopt het helaas niet na de puberteit....deze moet met "lege handen" de volwassen maatschappij in, ik begrijp de angsten hiervoor echt wel.

Heftige verhalen allemaal :{
Ik moet zeggen dat ik er goed overheen gegroeid ben. Zoiets gaat natuurlijk nooit helemaal weg of zo. bedoel, strijker in je hand laten ontploffen omdat je anders in elkaar gestompt wordt e.d. :') Do the math :)
pi_109905251
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

Klopt. Ik haat ze nu ook. Lekker hypocriet he? Zoals ik zei.. ander tijdperk. Al die dingen gelden niet meer voor mij, maar als je NU mijn mening erover zou zeggen, zou ik precies hetzelfde zeggen als jij ;)
Ik bedoelde het ook meer in het algemeen.

De meeste pesters pesten ook omdat ze bang zijn om zelf door pesters gepest te worden. LOL wat een zin. _O- _O-
  woensdag 4 april 2012 @ 18:48:24 #292
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_109905256
Eerlijk verhaal Michielos! :s)
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:49:36 #293
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905290
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:48 schreef Garisson72 het volgende:
Eerlijk verhaal Michielos! :s)
eerste keer sinds hoelang? :D haha
  woensdag 4 april 2012 @ 18:50:26 #294
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109905315
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ander tijdperk is wel een hele slechte smoes.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:52:13 #295
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905383
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ander tijdperk is wel een hele slechte smoes.
Nee. Ik ben nu ouder dan 12 jaar geleden. Op de middelbare school ben je als brugmup e.d. echt bezig met overleven. Ik kwam in totaal nieuwe wereld terecht waar ik me echt staande moest gaan houden.
Ik ben nu veeeel ouder dan voorheen. Nu kijk ik niet meer naar uiterlijk. Nu ben ik niet meer bezig met me staande te houden. Nu ben ik zelfs zover dat het me geen ene flikker meer boeit wat anderen van me vinden :D Als ik nu iemand gepest zie worden, zou ik er zelf wat van zeggen!
Mijn hele mindset is anders, je wordt volwassen enz. Hoezo zou ik nu hetzelfde denken als jaaaaaren geleden? Veranderen mensen niet (en omgevingen, houdingen e.d.) volgens jou? Dit zijn typische zaken die gepaard gaan met het hele "puber " zijn.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:54:27 #296
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109905479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee. Ik ben nu ouder dan 12 jaar geleden. Op de middelbare school ben je als brugmup e.d. echt bezig met overleven. Ik kwam in totaal nieuwe wereld terecht waar ik me echt staande moest gaan houden.
Ik ben nu veeeel ouder dan voorheen. Nu kijk ik niet meer naar uiterlijk. Nu ben ik niet meer bezig met me staande te houden. Nu ben ik zelfs zover dat het me geen ene flikker meer boeit wat anderen van me vinden :D Als ik nu iemand gepest zie worden, zou ik er zelf wat van zeggen!
Mijn hele mindset is anders, je wordt volwassen enz. Hoezo zou ik nu hetzelfde denken als jaaaaaren geleden? Veranderen mensen niet (en omgevingen, houdingen e.d.) volgens jou? Dit zijn typische zaken die gepaard gaan met het hele "puber " zijn.
Ja dingen veranderen, maar om nou met het excuus te komen dat het toen anders was om het even goed te praten wat je allemaal deed gaat er niet in.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:55:25 #297
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:54 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja dingen veranderen, maar om nou met het excuus te komen dat het toen anders was om het even goed te praten wat je allemaal deed gaat er niet in.
Het is geen excuus, maar een verklaring van bepaald gedrag. Het is heel stereotyperend voor een puber (spotlight effect e.d.). Natuurlijk is het niet goed, duh :D Ik probeer niks goeds te praten hoor. Maar mensen veranderen nu eenmaal. Ik sta aan jouw kant ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 18:58:42 #298
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109905645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het is geen excuus, maar een verklaring van bepaald gedrag. Het is heel stereotyperend voor een puber (spotlight effect e.d.). Natuurlijk is het niet goed, duh :D Ik probeer niks goeds te praten hoor. Ik sta aan jouw kant ;)
Ok. :)
  woensdag 4 april 2012 @ 19:01:21 #299
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_109905757
Wat een verhalen in dit topic :'( Fijn om te lezen dat een aantal er zo goed bovenop zijn gekomen!

Ben ook gepest, wat begonnen is op mijn nieuwe basisschool, toen ik net verhuisd was. Ik ging als enige in de klas niet naar de kerk en daarmee begon het. Zelfs de leerkracht van groep 7 kon het niet laten mij regelmatig eraan te herinneren dat ik in de hel terecht zou komen en dus niet mee hoefde te bidden met de rest }:|

Op de middelbare ging het in het begin goed en mijn zelfvertrouwen krabbelde weer wat op. Aan het einde van het eerste jaar kwam er een nieuwe jongen in de klas die het niet zo op vrouwen had. In een van de lessen (met een net afgestudeerde lerares) legde hij zijn voeten op tafel en hij begon haar uit te schelden, omdat ie zijn huiswerk niet had gemaakt en niet van plan was haar vragen te beantwoorden. Daar heb ik boos op gereageerd, gevraagd of ie dat thuis ook deed en of ie zijn stinkpoten toch wel snel op de vloer wilde zetten.

Daarna heeft ie me tot en met het derde jaar gepest. Ik ben regelmatig in elkaar geslagen door hem en wat van zijn vrienden, werd opgewacht, 'per ongeluk' neergehaald bij gym, ze gingen meefietsen naar mijn huis en zo verder. Volgens de school was er niks aan de hand en volgens de directeur had ik het zelf veroorzaakt en was het niet zo erg als ik deed voorkomen.

Op gegeven moment was ik helemaal apathisch en deed ik alles op automatische piloot en toen ben ik op een dag bij de fietsenkelder vastgepakt, tegen een muur geduwd en liet hij een mes zien, waarna hij mijn ouders bedreigde. Hij zou hen de keel doorsnijden, want dat verdiende ik volgens hem. Dat was de druppel - bij de volgende gymles hadden we hockey en toen ie tijdens het wedstrijdje op me af kwam heb ik 'm met de hockeystick geslagen en gezegd dat ik naar de politie zou gaan en hij in de gevangenis zou komen (schattig he, zo'n vertrouwen in het rechtssysteem :P) als ie ooit nog wat zou proberen.

Nooit meer wat gebeurd daarna. Wou dat ik het veel eerder (en véél harder) had gedaan :Y
pi_109905810
@ Michielos

Zolang je de oorzaak van je zijn kan terugplaatsen naar die periode, is ermee aan het werk gaan, erover nadenken, erbij stilstaan een manier die je helpt het verleden in juiste proporties te brengen
De werkelijkheid dus............ dat het meerendeel van alle pubers opdrogen tot normale relaxte volwassenen. Die zich ineens ook kunnen inleven in een ander.

Gelukkig was je naast fysiek, mentaal ook veel sterker dan de pester tdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')