Ja dat is ook zo, maar die brommer verkoop ik gewoon weer als ik klaar ben met m'n jaartje master. Ik denk er ook serieus aan om m'n volvo te schorsen voor enkele maanden en dan heb ik de aanschafprijs er héél snel uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:44 schreef klaaskippegaas het volgende:
Voor 500 euro kun je veel rijden met je Volvo.
En dan heb ik het nog niet eens over de verzekering en dergelijke.
Ja dat is ook wat ik meekreeg van Sym. Volgens mij is het wel chinees maar ik lees overal dat het betrouwbaar is. Zijn meestal wel van die retro modellen maar ach, het boeit me eigenlijk niets hoe het eruit ziet, als het maar rijdt en blijft rijdenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Dat schorsen is een goed idee.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef Willaaam het volgende:
Ja dat is ook zo, maar die brommer verkoop ik gewoon weer als ik klaar ben met m'n jaartje master. Ik denk er ook serieus aan om m'n volvo te schorsen voor enkele maanden en dan heb ik de aanschafprijs er héél snel uit.
als het rijdt, dan rijdt het wel zuinig jaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef legacythe2nd het volgende:
[..]
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.
wat een onzinquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemenquote:
of om jezelf incapabel te noemenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemen
dat noem ik nou flauwekul, met die tomos deed mijn vriendin hetzelfde als met de sym, sym nooit problemen, tomos altijd problemen.quote:
verkeerd onderhouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat noem ik nou flauwekul, met die tomos deed mijn vriendin hetzelfde als met de sym, sym nooit problemen, tomos altijd problemen.
mag je mij eens uitleggen wat daar incapabel aan is
doe er zelf niet aan, daar heb ik een dealer voor dus dan is de dealer incapabel, maar dat zijn ze ook niet kan ik je melden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef leeell het volgende:
[..]
verkeerd onderhouden.
heb er 3 staan, nooit problemen
(31 jaar oud, 6 jaar oud, 2 jaar oud)
absoluut, maar Tomos staat gewoon bekend om zijn degelijkheid en zuinigheid (al zijn de nieuwere modellen wel wat zwakker omdat ze niet meer geproduceerd worden in Koper)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan is de dealer incapabel, maar dat zijn ze ook niet kan ik je melden.
maar goed verschillende meningen moeten kunnen toch?
1/40 uit de fabriekquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:09 schreef kovenant het volgende:
alleen een tomos rijd volgens mij maar 1/25 - 1/30
je moet dan wel naar een viertakt wil je echt de 1/40 halen
Voordeel wat ik las is dat die oude tomos blikken met A35 blokken goedkoop waren in het onderhoud, maar dat er wel echt regelmatig onderhoud aan zat. Plus hij had een handmatige choke. Het leek mij leuk om mee te klussen maar niet echt betrouwbaar...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:07 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut, maar Tomos staat gewoon bekend om zijn degelijkheid en zuinigheid (al zijn de nieuwere modellen wel wat zwakker omdat ze niet meer geproduceerd worden in Koper)
Ik denk dat 1:40 wel optimistisch is met een tomos inderdaad. Zeker omdat ik er ook echt in de kou mee ga rijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:09 schreef kovenant het volgende:
alleen een tomos rijd volgens mij maar 1/25 - 1/30
je moet dan wel naar een viertakt wil je echt de 1/40 halen
regelmatig onderhoud?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:11 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Voordeel wat ik las is dat die oude tomos blikken met A35 blokken goedkoop waren in het onderhoud, maar dat er wel echt regelmatig onderhoud aan zat. Plus hij had een handmatige choke. Het leek mij leuk om mee te klussen maar niet echt betrouwbaar...
Ander voordeel van zo'n moderne scooter is dat je nog iets droog weg kunt leggen en je benen achter kappen zitten, wat toch weer wat kou scheelt in de winter lijkt me.
Ziet er goed uit maar inderdaad te duur denk ik...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:15 schreef skit het volgende:
Piaggio zip 4 takt een idee?
Weet alleen niet of ze voor 500 tweedehands te koop zijn
Maar puch is goedkoper, beter verkrijgbaar en betrouwbaarderquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef legacythe2nd het volgende:
[..]
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.
Wat kan daar nou aan kapot gaan (behalve de koppeling/schakeldingetje)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemen
Die had ik al klaargemaakt om te citeren. @$^%$#^ gewoon werk voor niks gedaan!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zou gewoon lekker de auto nemen, om nou elke keer een uur op de brommer te zitten..
He he rustig, ik heb zelf 3 jaar woon werk op een brommertje gedaan, met elk weer, maar het was maar 15km enkele rit en ik had er echt een pokke hekel aan:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:58 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Die had ik al klaargemaakt om te citeren. @$^%$#^ gewoon werk voor niks gedaan!
Das allemaal leuk en aardig maar het scheelt minstens ¤250 per maand. Das veel geld.
Volvo kost ¤100/mnd vaste lasten en dan 9 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤306
Brommert kost ¤8/mnd vaste lasten en 2 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤76
Daar moet dan nog bij de extra onderhoudskosten van een auto t.o.v. een brommertje.
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:22 schreef lipjes het volgende:
ik heb ook nog wel een motor te koop, ik rijd er elke dag +/- 25 km mee en gooi hem meestal aan het eind van de week vol voor minder dan 10 euro
verzekering 80 euro per jaar
en geen wegenbelasting want oldtimer
Ideaal is het niet, maar ik moet ook nog wonen, eten en de studie zelf betalen. Als het kan tussen het werken door nog tijd over houden om te leren ook. Vroeger deed ik het ook zonder klagen dus zo erg is het niet voor een tijdje.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
He he rustig, ik heb zelf 3 jaar woon werk op een brommertje gedaan, met elk weer, maar het was maar 15km enkele rit en ik had er echt een pokke hekel aan:
Constant volgas rijden, met de daarbij passende herrie uit je stalen ros (het begint te irriteren na een poos..)
Kleine tank dus veel moeten tanken bij veel km's (gedoe met olie want nergens tank je nog brommerbenzine)
In de zomer steeds aan de kant moeten voor politiecontrole, wanneer ze ziet dat je geen puber bent mag je weer door maar het kost tijd, elke keer weer
In de regen komt je of doorweekt aan, of moet regenkleding meenemen
Als het koud is ben je eerst 2 uur bezig met ontdooien
Ja het was snel en goedkoop, maar ik ben later gewoon met het ov gegaan..
Komt waarschijnlijk door de rijstijl, aantal cc's en 4cillinderquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Op 13k ja, als ik rondje door de stad/omgeving doe is 1 op 40 ook makkelijk te halen, nouja makkelijk, het is te doenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Zon ns kaart geen optie? Traject oidquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ideaal is het niet, maar ik moet ook nog wonen, eten en de studie zelf betalen. Als het kan tussen het werken door nog tijd over houden om te leren ook. Vroeger deed ik het ook zonder klagen dus zo erg is het niet voor een tijdje.
Met een motor zou mijn rijgedrag ook niet zuinig zijn. Daar leent zo'n apparaat zich niet voor.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door de rijstijl, aantal cc's en 4cillinder
Ik heb een 400 CC 25KW 2 cillinder.
Rijd zuinig, maar heeft toch nog wat pit.
en dan rijd ik nog niet eens zuinig
Is minstens ¤200 per maand. Nog steeds veel duurder. Brommertje is gewoon het goedkoopste, maar wel bedankt voor het meedenken!quote:
Ok, dus dat is dan in principe voor een 2takt. Maar jij hebt een puchje gehad begrijp ik hieruit, wat verbruikte dat?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer
puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)
voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
Hier in de regio Utrecht zitten de grootste onderdelenboeren van Nederland. Voor Maxi's is anno 2012 geen zak meer te krijgen. En terecht.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer
puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)
voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
Troep is het.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:57 schreef Life2.0 het volgende:
Voor maxis kun je elk onderdeel nog krijgen, sterker nog, je kunt onderdeel per onderdeel van de grond af een compleet nieuwe puch maxi kopen, inc frame
Dit is wel goede info! Ik zal je zeker PM'en als ik iets ga kopen. Het is nog niet direct nodig hoor, maar ik wil er graag vooraf over nadenken, dan kan ik marktplaats e.d. in de gaten houden voor een mooie deal!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:10 schreef Biogarde het volgende:
Vervelende is dat zelfs de A-merken tegenwoordig alles laten bouwen in China, inclusief de beroerde kwaliteit.
Dat was tot 2004/5 ergens niet zo. Kocht je vroeger een Puch/Piaggio ZIP, dan had je een stuk kwaliteit. Peugeot Speedfight/Vivacity t/m type 2. topspul. Yamaha, top! Nu is het allemaal Chinese bagger.
Bijvoorbeeld Peugeot plakt met droge ogen gewoon haar badges op Chinese scootertjes die 300 kosten en Nederland binnenkomen in een houten krat
Koop een ouder type Puch Zip (2-takt), Tomos (geen scootert), Beta Ark of een ouder type Yamaha Neos/Aerox. De laatste (Beta en Yamaha) maken gebruik van Minarelliblokken. Voor dit type blok is op iedere hoek van de straat onderdelen te krijgen en ze zijn onverwoestbaar. Idem voor het eigen blok van de oudere Puch Zip's.
Je mag me ook PM'en als je iets gevonden hebt, dan kop ik je wel terug of het troep is ja of nee.
Helaas is dat juist buiten ts zijn budget, en volgens mij lopen ze met 54 standaard sproeier, en een benzinefilter is echt geen luxe en voorkomt een hoop gezeikquote:Op woensdag 7 maart 2012 00:52 schreef robber57 het volgende:
Ik heb vroegah tweetakt geraced(80-250cc) en mijn hele "jeugd" op 2 takts rond gereden van ieder merk dat er was en dus zeg ik het eigenlijk met pijn in mijn hart maar : koop een viertakt en blijf ver verwijdert van al het tweetakt spul laat staan alles wat van voor 1990 is.
Puch maxi= een wanhoop, de hoofdsproeier is dusdanig klein(#36) dat je met regelmaat met een verstopte sproeier stilstaat,en die plastic glijbusjes in die rammel voorvork word je ook niet echt blij van net zoals het opspattende water van je voorwiel op je bougiedop
Idem, vespa ciao en al die andere meuk uit die tijd, ik verbaas me erover hoe nostalgisch mensen praten over die rotzooi, ik heb wat afgelopen naast zo'n hondehok en ik was niet enige want mensen met een maxi oid aan de hand was destijds een vertrouwd straatbeeld net zoals zo'n leuk meisje die zich helemaal lek stond te trappen of duwen op een maxi/cita/ciao.
Je ziet ze niet vaak maar de Honda Vision 4 takt, de latere met PGM-F1 injectie zijn helemaal briljant.
Onderhoud aan een goede 4 takt brommer is peunuts want erg veel meer dan olie verversen en je ketting bij houden is er niet, zo'n honda kan na de eerste keer kleppen stellen probleemloos 10.000 km rijden zonder aan de kleppen te zitten.
En als je dan kleppen moet stellen, het is een 1 cilinder met gewoon stelboutjes op de kleppen![]()
Iemand die weet hoe het moet legt je werkelijk in 10 minuten uit hoe het moet, vliegwiel op het juiste streepje, voelermaatje er door halen, evt moertje los en boutje wat strakker en dat is het.
Als je kleppen laat stellen is dat op zijn hoogst 1 uur werkplaats tarief en dat iedere 10.000 km.
Het is van zo'n beetje alle honda 4 takt brommers bekend dat ze zonder probleem 50.000 km en nog veel meer lopen met gewoon de originele ongereviseerde motor.
Er staat er hier in het dorp 1 bij een motorhandel in de etalage met 95.000 km er op, is van de vader van een kennis geweest en die is er jaren en jaren mee naar zijn werk op en neer gegaan, probleemloos.
Voordeeltje/nadeel van 4 takt brommers is dat opvoeren niet zo makkelijk gaat, wat kennis van zaken vereist en dus zijn de meeste 4 takten weinig of niet opgevoerd, een andere uitlaat en dat is het zo'n beetje en dat kan bij een 4 takt nagenoeg geen schade aan richten.
Bij een tweetakt een andere uitlaat maar niet de hoofdsproeier aan passen is een recept voor slijtage aan de krukas en als het ff tegenzit zelfs vastlopers, bij de verkoop gaat de uitlaat er weer vanaf en 5000 km later in jouw bezit zegt het bigend peng/cilindertje kaduuk en kijk je naar ettelijke honderden eus reparatie.
Wees niet TE zuinig, 500 eu is echt niet veel als je wat betrouwbaars wilt kopen om iedere dag op te rijden en mijd de modellen die populair zijn bij de "jeugd"
Ik zie ze nooit. En rijden..quote:
Dat kan natuurlijk goed als 2/3 van de kilometers lopend is afgelegd.quote:
Ja zo kan je voor elk ding wel dingen op blijven noemen, maar hoe je het went of keert; rijden deden ze, en goedkoop ookquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:32 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk goed als 2/3 van de kilometers lopend is afgelegd.
Misplaatste nostalgie, jaren 50 techniek,dat Bing carburateurtje met rammelende gaschuif en messing vlottertje(die ALTIJD lekte-benzine kraantje niet dicht---> plas onder je maxi)
Plastic "koplampje" met 15 watt bolletje en de licht opbrengst van een aansteker.
Plastic busjes in de rammelende en bij het remmen doorbuigende voorvork(2 stukjes verchroomde waterleidingbuis)
Verplichte spatlap aan het voorwiel omdat anders het water tegen je bougiedopje opspatte en je op je hurken naast het hok je dopje kon droogblazen ()
Plastic benzine dopje zonder schroefdraad, dus als een kurk![]()
Spaakwielen
Contactpuntjes
"aanduwkoppeling" met doorbuigend plastic heveltje aan je stuur.
Rem handle-tjes uit gestampt aluminium plaat(dus niet massief),als je hard knijpte boog het U-tje open.
"universeel" kabels met schroef tonnetjes die ALTIJD braken of gingen rafelen net naast het tonnetje waardoor je gas of rem bleef hangen
moet ik nog verder gaan?
Hopeloos maar voor die tijd "acceptabel" omdat je niet beter wist.
Maandag middag GRRRR, nieuw NGK dopje kopen, monteren, week later in de regen---> lekquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je bougiedop hoort gewoon waterdicht te zijn.
Een fatsoenlijke met kenteken voor 500 euro? Je zal dan geen erg mooie kunnen vinden.quote:
Opgevoerd?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:14 schreef PH-KCD het volgende:
Koop geen Gilera Runner, ik rijd max 140 km op één tank (5L)
Ja oke, dus dat verbruik valt allemaal ook wel mee als de vario ring erin zit en de uitlaat stil is (lees: gewoon 55 rijden).quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:17 schreef PH-KCD het volgende:
Met prop in uitlaat (vario ring eruit) deed hij 180 op één tank. Dan reed ik ~75 km/h @ 7000 rpm
Toch is en blijft het een zuipende 2takt (overigens is deze prima betrouwbaar, nooit last gehad in 5000 km)quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:34 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ja oke, dus dat verbruik valt allemaal ook wel mee als de vario ring erin zit en de uitlaat stil is (lees: gewoon 55 rijden).
Ik hoef van eindhoven naar tilburg letterlijk maar 3 keer af te slaan van deur tot deur. Oirschotsedijk, langs het kanaal, spoorlaan, klaar.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:40 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe is je route trouwens? Veel stad of gewoon 30km rechte weg? Voor het laatste kun je met brommer met ketting gewoon een groter voortandwiel kopen: minder toeren = minder verbruik, met een vario gaat dat niet op
Ziet er precies uit zoals ik bedoel. Ouwe lullen alert is geen probleem, ik ben op m'n 21e begonnen met V40 station rijdenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.
Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
[ afbeelding ]
Omdat niets beter is qua vermogen per kilo?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef lezut het volgende:
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
2takt heeft gewoon meer voordelen dan 4takt , puntquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef lezut het volgende:
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
Ik wilde hem nog noemen maar vergeten, het is een honda scoopy/sh/vision kloon, erg betrouwbaar,zuinig,idd erg populair bij de ouwelullen en alleen dat laatste is al een reden om er serieus naar te kijken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.
Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
[ afbeelding ]
Net ff op marktplaats gekeken maar je ziet het meteen! Eentje met 17000km gereden en geen spatje roest op de uitlaat en geen krasje te bekennen!quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:24 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik wilde hem nog noemen maar vergeten, het is een honda scoopy/sh/vision kloon, erg betrouwbaar,zuinig,idd erg populair bij de ouwelullen en alleen dat laatste is al een reden om er serieus naar te kijken.
Ik weet dat er zelfs een forum club is van eigenaren die op zondag met ze allen ermee gaan toeren.![]()
Als je iedere dag op je brommer naar je werk gaat en dat loopt op zo'n 20 a 30 km ga je in ene heel andere kilometers maken dan de gemiddelde jeugdige brommer rijder, kijk er maar eens naar hoeveel km er op een Aerox of SR staat, als het 7000 is dan is het veel en meestal is ie dan al helemaal gaar gesleuteld.
Wat een miskleun. Ga juist voor zo oud mogelijk. Als er niks opzit, kan het namelijk ook niet stuk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Vespa ciaoquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:15 schreef DeHangui het volgende:
Vespa Ciao!
Doet het altijd, onderdelen zijn nog net niet gratis en zo zuinig als maar kan
ditquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een miskleun. Ga juist voor zo oud mogelijk. Als er niks opzit, kan het namelijk ook niet stuk.
Dus inderdaad de tomossen, puchs, oudere piaggo meuk. Dat soort spul. Blijf het liefst ver weg van alle Chinese scooterrommel. De redenen dat je zoveel nieuwe en mooie ziet rondrijden is omdat ze allemaal binnen een paar jaar op zijn.
Ik had en heb zelf een Suzuki tsx. Reed heerlijk en heb er nog steeds heel veel lol van. Bij 60km/u deed ik 1:35, dus dat was prima te doen.
ditquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vespa ciao![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb er eentje gekocht voor fucking 100 euro![]()
![]()
![]()
2.80 verzekering, 1:60 rijden en de onderdelen zijn echt bijna gratis. 80 cent voor een gaskabel, 5 euro voor remblokken, 10tje voor 2 nieuwe banden ect ect.
En start echt ALTIJD. Zelfs 's winters na een dag buiten staan, in een blok ijs. 1x kicken en gaan.![]()
Comfortabel is het niet, maar ach, het gaat wel als de brandweer
ditquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:10 schreef Yreal het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs
125 euro. Effe carb schoonmaken, nieuwe benzine erin en gaan.
Speurders heeft over het algemeen veel betere deals dan marktplaats. Als jij je brommer voor 100e weg wil doen hebben maar weinig mensen er nog 9 euro voor over om het op mp te zetten.
http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs
Ook een hele goede koop
Maar als je dan toch een budget van 500e hebt, ga dan meteen voor een echte klassieker, de honda MTX. Brute hardheid, en je rijdt zeker niet voor lul.
http://www.speurders.nl/o(...)965.html?q=honda+mtx
Wij snappen elkaarquote:
APN6quote:
4x schakelen naar de 30quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
APN6![]()
![]()
Van het weekend even mee aan de slag gaan. Afvoeren tot 25km/u en dan omkeuren tot snorfiets. Dan is het pas echt chill om op dat ding te rijden![]()
3 bak, en loopt 45. Met dat blauwe plaatje gaat de begrenzing er wel weer uit hequote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:43 schreef leeell het volgende:
[..]
4x schakelen naar de 30![]()
je kan een 5de versnelling inbouwen, zijn nog pakkertjes voor te koop
dacht al , en 3bak, hmm wist ik niet, dacht dat er gewoon een 4l blok onder zat. geinig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
3 bak, en loopt 45. Met dat blauwe plaatje gaat de begrenzing er wel weer uit he
Het is een 4l blokquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:45 schreef leeell het volgende:
[..]
dacht al , en 3bak, hmm wist ik niet, dacht dat er gewoon een 4l blok onder zat. geinig.
Altijd mooi om te weten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:50 schreef leeell het volgende:
"Het 4L blok is in Denemarken ook geleverd met slechts 3 versnellingen, daar een bromfiets in dat land slechts een maximumconstructiesnelheid van 35km/h mag hebben."
dan heb je echt een speciale
heb ook een 4l blok met 5 versnellingen (en 95 km/h)
Ouwe teringzooi misschien, maar het rijdt wel. Ellende als injecties ed. gaat alleen maar stuk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:39 schreef Edskimo het volgende:
Volgens mij wil TS een betrouwbare brommer/scooter hebben, geen ouwe teringzooi.
Ik zou zoiezo geen ding met versnellingen nemen, lopen alleen fijn als ze een km of 80 a 90 gaan.
Of je moet 5 x willen schakelen om bij de 45 te komen
vroeger was het veel degelijker, heb een brommer van 30 jaar oud, niks mis mee, loopt altijd , 1 x kicken, zit niks geen electronica / kleppen en troep op, gewoon gietijzer en staalquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:57 schreef Edskimo het volgende:
De injectie 4takts van tegenwoordig zijn 10x zo betrouwbaar als een ouwe schakelbrommer. ( yamaha neos en giggle, honda zoomer e.d)
1x in de 10.000km een beurt, 1x in de 5000 olie wisselen. Verder geen omkijken naar.
Geen brekende km en toerenteller kabels, geen ketting die gespannen hoeft te worden en niet elke 2 sec schakelen.
Blijven je schoenen ook nog heel.
Ik snap niet dat iedereen die ouwe zooi aanpraat, geen enkele dealer wil ze handen daar nog aan branden.
Alleen gaat ts voor 500 echt geen betrouwbare injectie vinden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:57 schreef Edskimo het volgende:
De injectie 4takts van tegenwoordig zijn 10x zo betrouwbaar als een ouwe schakelbrommer. ( yamaha neos en giggle, honda zoomer e.d)
1x in de 10.000km een beurt, 1x in de 5000 olie wisselen. Verder geen omkijken naar.
Geen brekende km en toerenteller kabels, geen ketting die gespannen hoeft te worden en niet elke 2 sec schakelen.
Blijven je schoenen ook nog heel.
Ik snap niet dat iedereen die ouwe zooi aanpraat, geen enkele dealer wil ze handen daar nog aan branden.
Ik heb in mijn hele leven 2 redenen mee gemaakt dat puchs oid vastliepenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:10 schreef Edskimo het volgende:
Ook al is het zo goedkoop om iets te vervangen, het is niet de definitie van betrouwbaar.
Als je blok ergens in de middle of fucking nowhere vastnaait ken je gewoon lopen.
onzin, heb al 5 jaar een tomos, nooit serieuze problemen gehad.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Gezien het aantal oldtimers dat gewoon nog werkt kunnen we die wel betrouwbaar noemen..quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:10 schreef Edskimo het volgende:
Ook al is het zo goedkoop om iets te vervangen, het is niet de definitie van betrouwbaar.
Als je blok ergens in de middle of fucking nowhere vastnaait ken je gewoon lopen.
Ik stond een keer in de middle of nowhere om 3 uur snachts met een lage tank (stom natuurlijk) dus OF een taxi bellen of 95 + diesel tanken..quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb in mijn hele leven 2 redenen mee gemaakt dat puchs oid vastliepen
1: bizar opgevoerd
2: euro getankt
die dingen gaan nooooooooit stuk.
tuurlijk, die shit rijdt gewoon door als je een keertje euro tankt. Misschien zelfs wel goed om dat eens in de zoveel 1000 km te doen, lekker alle ollie shit er een beetje uit weken.quote:Op zondag 11 maart 2012 01:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik stond een keer in de middle of nowhere om 3 uur snachts met een lage tank (stom natuurlijk) dus OF een taxi bellen of 95 + diesel tanken..
Wat denk je?
Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat iemand een Sym betrouwbaarder vindt dan een tomosquote:Op zondag 11 maart 2012 01:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
onzin, heb al 5 jaar een tomos, nooit serieuze problemen gehad.
Mits ie niet vastloopt (wat niet snel gebeurd maar better safe than sorry)quote:Op zondag 11 maart 2012 08:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
tuurlijk, die shit rijdt gewoon door als je een keertje euro tankt. Misschien zelfs wel goed om dat eens in de zoveel 1000 km te doen, lekker alle ollie shit er een beetje uit weken.
Bedankt voor de goede tips, ik zal ze allemaal opvolgen!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:25 schreef Yreal het volgende:
Van wat je nu post? De neo's.
Dan de Neo's.
Dan de Neo's.
Dan fietsen.
Dan met de Trein.
Dan met de auto.
Dan stoppen met school.
Dan de Neo's.
Dan de Kymco
Dan doodgaan
En daarna ergens pas de Sym Mio.
De neos is de enige kwaliteitsscooter die er tussen staat. Heeft precies waar we de ouwe meuk op prijzen, geen overbodige zooi. De rest is Chinese rommel.
Ja dat is mij ook allemaal opgevallen. Voor wat ik heb kunnen vinden zit in de brommers die nu op m'n shortlist staan zo min mogelijk onderdelen die van slechte kwaliteit zijn. De yamaha is verreweg favoriet maar ook erg duur. Ik laat weten hoe het loopt en ik zal ook posten wat het verbruik en alles is als ik er inmiddels eentje heb (@rainofdeath)!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 02:27 schreef robber57 het volgende:
Italiaans spul is niet echt slecht net zoals taiwanees spul maar het mist de laatste puntjes op de i en die leveren de dagelijkse irritatie op als je elke dag op het ding vertrouwd.
Ik heb zelf een jaar of 5 met een Derbi GP1 naar mijn werk gereden en die heeft een piaggio blok.
Het blok zelf is behoorlijk robuust maar niet zuinig, correct "opgevoerd" door de restricties weg te halen en de andere aanpassing gedaan zodat ie was zoals ze in italie rondrijden(dus ook andere originele ontsteking,cilinderkop en meer) deed het ding 75-80 Km/h en reed gemiddeld 1:25.
De krukas zei (pas) bij 25.000 km krak. ik had dat veel eerder verwacht.
Zuigertje en cilinder gingen zo'n 15000 tot 20000 km mee, ik heb uiteindelijk zo'n 60.000 km met het ding gereden en hij staat nu in de schuur daar nog van uit te rusten
Maar het is de rommel er om heen die moderne niet-japanse scooters tot rotzooi degraderen, slechte kwaliteit kabels, slechte waterdichtheid van stekkers ed, slechte kwaliteit van het plastic werk, de hopeloos slechte AJP remtangen die je ieder jaar voor de winter uit elkaar moet halen en smeren omdat ze anders vast komen te staan.
De midden standaard die vastrot.
Een goedkoop minimaal laadsysteem voor de accu die er voor zorgt dat als je accu slechter word je lampen de hele tijd doorbranden enz enz enz.
Als je al die scooters vergelijkt met een laatste generatie Honda vision zie je een schril contrast; betrouwbare remmen die weinig onderhoud vragen,goede kwaliteit stekkers en bedrading en elektrisch systeem,plastic werk van een betere kwaliteit enz enz
Maar met alleen de term "japanse scooter" red je het ook niet want helaas hebben ook de japanse merken de voorgaande jaren diverse modellen gevoerd die feitelijk een europese/italiaanse scooter was met een yamaha/honda sticker er op en ook op die modellen zat de AJP rommel,Polystyreen plasticwerk en het goedkope laad circuit.
De enige manier om aan al die ellende te ontsnappen is wat ik heb gedaan: een lichte motorscooter kopen, ik heb nu een Honda SH150i en dat had ik 8 jaar geleden al moeten doen, wat een verademing, ik heb er nu 20.000 km mee gereden en niet meer gedaan dan gewoon onderhoud, olie,remblokjes,snaartje,rolletjes en zo en het verbruik is 1:35 bij 90 km/h, top is 110 en das ruim voldoende voor naar je werk mits niet te veel snelweg.
Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:27 schreef leeell het volgende:
[..]
2takt heeft gewoon meer voordelen dan 4takt , punt
uitlaatgassen, fijnstofquote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:
[..]
Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...
Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
Dus ipv dat ts zichzelf voortbeweegt met de minst mogelijke moeite, op een effeciente brommer van zon 50kilo moet hij een groot stalen hok kopen met een motor met 2 liter inhoud en een gewicht van een ton welke 98% van de tijd alleen maar een stuk openbare ruimte inneemt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:
[..]
Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...
Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
4 takt is leuk voor motorfietsen ja, maar een 4 takt 50cc die flink wat gewicht moet verplaatsen is DRAMATISCH.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:
[..]
Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...
Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
Ik zeg, niet doen. Als een Aerox voor 400 euro weg gaat is er echt heel wat mee aan de hand. Die dingen zijn immens populair als ombouw project.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:45 schreef Blester het volgende:
Ik ga dit topic even volgen, ben ook op zoek namelijk. Ik kwam op yamaha Aerox en Derbi scooters uit, maar die zijn wel 400 euro.
Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zeg, niet doen. Als een Aerox voor 400 euro weg gaat is er echt heel wat mee aan de hand. Die dingen zijn immens populair als ombouw project.
Hoe is dat onveilig? Je weet toch zelf hoe hard je aan je gas jengeld?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)
Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liepDerbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.
Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
Derbi is rete populair. Meest gereden schakelbrommers, al zijn die helaas niet zo heel populair.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)
Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liepDerbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.
Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
Met een Vespa van de laatste jaren zal je niet snel met startproblemen komen te zitten, en ze zien er ook nog is lang niet verkeerd uit.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)
Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liepDerbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.
Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
Van wat ik zie is dat ver boven het budget.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:25 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Met een Vespa van de laatste jaren zal je niet snel met startproblemen komen te zitten, en ze zien er ook nog is lang niet verkeerd uit.
Ja ik zeg dan toch, ga voor een schakelbrommer, dat komt op mij altijd toch een stuk sportiever over.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:24 schreef Blester het volgende:
Vrijwel elke advertentie somt een grote hoeveelheid op met vervangen onderdelen, dan krijg ik al meteen mijn vraagtekens aangezien iemand blijkbaar aan de scooter heeft zitten prutsen. Ik heb hier achter nu een Aprillia SR staan die vrij goedkoop was een tijd geleden gekocht. Echter op de weg naar huis al problemen mee gekregen de reperatie was toen ongeveer evenduur als de scooter en reeds werkt nog de elektrische start niet, is de accu kapot (waardoor de toeter, verlichting, richting etc) allemaal niet werkt en als hij heet een tijd stilstaat moet er eerst 10 minuten op de kickstarten worden getrapt.
Ben wel van plan om een degelijke scooter te kopen en aangezien ik zelf ook onder de categorie "jongeren" val wil ik toch een iets of wat sportief model. Is de Peugot Streetfight 2 wat volgens jullie?
Blijkt maar weer dat mijn kennis op dit gebied zeer beperkt is. Ik was namelijk ook helemaal niet op de hoogte dat er een schakelbrommer is en een automaat. Van wat ik hoor is het gewoon rijden en gaan?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja ik zeg dan toch, ga voor een schakelbrommer, dat komt op mij altijd toch een stuk sportiever over.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:33 schreef Blester het volgende:
Valt foto 2 nou echt nog onder scooter? En is dat schakelen? Hoe gaat dat dan op zo'n scooter want ik kan me er niets bij voorstellen.
De aprilia rs is echt een bromfietsquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee dat is zelfs een motor
Schakelen doe je met je linkervoet, 1 omlaag rest omhoog.
Koppelingshendel zit links op t stuur en je achterrem is een voetrem, rechts.
Allemaal tzelfde als een motor
Gilera = piaggio :quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owja koop iets van piaggio of gilera.
Beter is er niet
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owja koop iets van piaggio of gilera.
Beter is er niet
Zit nu al vrij erg in de kosten bij deze scooter, en om hem nog verder op te laten knappen zie ik in het eerst ogenblik niet zitten, er is al gewoon teveel gekut aan deze scooter denk ik en ik heb er zelf geen verstand van.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:37 schreef Life2.0 het volgende:
Je hebt nu een scooter maar ipv deze even te fixen koop je een andere
Sterk argument.quote:
Tja ... Maar tis wel 20 jaar oud..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:47 schreef Yreal het volgende:
Ik linkte er al eentje![]()
http://www.speurders.nl/o(...)965.html?q=honda+mtx
Bij zo'n opmaak krijg ik meestal al een warm gevoel.
Echt niks extreems hoor, mtx'en. Anders kan elke zelfsrespecterende brommerboer zo'n ding compleet reviseren zonder enige problemen. Mijne welquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Tja ... Maar tis wel 20 jaar oud..
Kwaliteit dat wel..
Ik vrees dat 500 echt te weinig is als je zelf niet kan sleutelen ..
Staan ook een paar leuke gilera zulu's op MP
Italiaans rotzooiquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Sterk argument.
En gilera staat op zichzelf maar gebruikt piaggio onderdelen..
Net als smart en mercedes en bmw en mini
nog altijd beter dan chinese rommel. De piaggo blokken bestempel ik toch zeker niet als rommel hoor. Ducati is een ander verhaalquote:
quote:
Verstand ervan leer je dan weer in een dagquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:42 schreef Blester het volgende:
[..]
Zit nu al vrij erg in de kosten bij deze scooter, en om hem nog verder op te laten knappen zie ik in het eerst ogenblik niet zitten, er is al gewoon teveel gekut aan deze scooter denk ik en ik heb er zelf geen verstand van.
scooterjeugdquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]Faalhaas
http://www.scooterlandscootertest.nl/2_kymco_piaggio%20.html
Ooit wel is aan piaggio gesleuteld, alleen aan de afwerking zie je al dat et beter is ..
Hahahaha praten over dingen waar je geen verstand van hebt...quote:
En je punt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Hahahaha praten over dingen waar je geen verstand van hebt...
Ssssssst.
Niks met scooterjeugd te maken, ik maak ALLES! Auto motor brommer scooter, modelbouw auto's fuck it alles met een motor.
heel knap dat je kan polyesteren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En je punt?
Ik maak ook zeilboten, nu ben ik toch stoerder.
wat is er moeilijk aan revisie?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
heel knap dat je kan polyesteren.![]()
Ik heb t over een complete motor revisie.
Deze was ook kwalitatief heel erg goed en zuinig. Het nadeel is dat de tweedehandse modellen allemaal door jeugd verkracht zijn.quote:
Blijkbaar genoeg, gezien er mensen zijn die voor een lekke band al de anwb bellen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:48 schreef hardcore-gabber het volgende:
[..]
wat is er moeilijk aan revisie?
is dat een namaak agility ofzo?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:38 schreef Forno het volgende:
Heb afgelopen weekend een tweedehands sym orbit 50 uit 2009 gekocht op mp voor 550 euro met 10000 op de teller en dat rijdt prima. Die kosten tweedehands geen drol en vallen buiten het blikveld van de opvoerende scholieren.
Alleen de accessoires (helm, windscherm, bagagebox en sloten) die er bij zaten kostte nieuw al 400 euro.
Weet je toevallig ook iets over de sym symphony? Die ziet er ook goed uit!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:45 schreef Edskimo het volgende:
Alleen jammer dat de standaard vario's bij 3000 km vaak al helemaal aan gort zijn, de achterpoulies geregeld op of naast de las afscheuren en zo je v-snaar in no time sloopt.
Ook sluiten de zuigerveren slecht af (olieverbruik) en slijten de klepgeleiders snel uit (nog veel meer olieverbruik)
Dan loopt de voorrem ook nog is altijd aan als de remhendel niet gemodificeert is door de dealer.
Geen beste dingen dus, orbit 2 daarintegen is wel een redelijk goed ding met een goed type blok eronder.
ugh... meen je dat nou echt? Wat een gedrochtquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:47 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook iets over de sym symphony? Die ziet er ook goed uit!
Het uiterlijk kan me gestolen worden, met er goed uitzien bedoel ik dat hij eruit ziet als een betrouwbaar ding met een goed blok eronder (lange slag) voor zover ik op kan zoeken. Bovendien ziet hij eruit alsof ik er goed op pas en ik denk dat m'n kont lekker zit. Ben alleen benieuwd of het frame stevig is en er geen andere rommelonderdelen op zitten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
ugh... meen je dat nou echt? Wat een gedrocht
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:54 schreef Yreal het volgende:
Hij zal nooit zo betrouwbaar zijn als een tomos
Die nieuwe zijn niet te vertrouwen en de ouden zijn al weggeroest...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:54 schreef Yreal het volgende:
Hij zal nooit zo betrouwbaar zijn als een tomos
Och alleen die 2e koppeling slijt wat snel en de wiellagers kunnen wat beterquote:Op woensdag 14 maart 2012 00:01 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Die nieuwe zijn niet te vertrouwen en de ouden zijn al weggeroest...
Hout ja.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
heel knap dat je kan polyesteren.![]()
Ik heb t over een complete motor revisie.
Ahhhh dude .. You're missing the point .. Heb ik dat gezegd ? Nee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hout ja.
En dus, jij bent de enige die dat kan natuurlijk?
En de ontstekingskabels die door het vliegwiel afgesleten worden, kabels die langs de ketting afslijten, benzineslang die in een rare knik moet door de oliepompnippel en daardoor niet genoeg benzine doorgeeft (nieuwe model)quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Och alleen die 2e koppeling slijt wat snel en de wiellagers kunnen wat beterverder wel ok
Daarom ook voor oudere modellen gaan en anders even iets verbouwen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:13 schreef Edskimo het volgende:
[..]
En de ontstekingskabels die door het vliegwiel afgesleten worden, kabels die langs de ketting afslijten, benzineslang die in een rare knik moet door de oliepompnippel en daardoor niet genoeg benzine doorgeeft (nieuwe model)
En bij al die tyfusdingen slijten de draden van het achterlicht door op de achterband op den duur.
Rampenplannen zijn het.
Ja dat achterlicht heb k ook wel is gehad ja .. Hahaha hoe verzinnen ze het..quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:13 schreef Edskimo het volgende:
[..]
En de ontstekingskabels die door het vliegwiel afgesleten worden, kabels die langs de ketting afslijten, benzineslang die in een rare knik moet door de oliepompnippel en daardoor niet genoeg benzine doorgeeft (nieuwe model)
En bij al die tyfusdingen slijten de draden van het achterlicht door op de achterband op den duur.
Rampenplannen zijn het.
En vergeet de vollopende uitlaten en de dichtgekoolde uitlaatpoorten niet
Dat ik op spul van 100 tot 400 euro rij en heb gereden. Nog NOOIT problemen gehad. Al mijn vrienden met modern spul stonden elke winter stil. En die dingen gingen nog wel veel vaker stuk trouwens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:15 schreef Edskimo het volgende:
Ik snap niet dat je steeds die ouwe zooi blijft promoten.
En " anders even iets verbouwen" kan net zo goed met een modern apparaat, wat je nu doet is rommel onterecht de hemel in prijzen.
ieeellquote:Op woensdag 14 maart 2012 00:32 schreef leeell het volgende:
als je een tomos koopt gewoon een oude kopen, klaar
en roest moet je voorkomen dat is gewoon nalatigheid van de eigenaar
Doe ik ook hoor, heb jij daar het geduld voor?quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ahhhh dude .. You're missing the point .. Heb ik dat gezegd ? Nee.
Go fish.
Ja, daar kwam ik wel achter. Eerdere modellen die jullie noemde zijn voor mij toch wat te ouderwets qua uiterlijk. Ik snap dat het hele degelijke scooters zijn maar voor de looks is het niet echt wat ik zoek. Peugot streetfight 2 is wellicht een goede scooter? Die ziet er nog eens leuk uit ook.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:52 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Deze was ook kwalitatief heel erg goed en zuinig. Het nadeel is dat de tweedehandse modellen allemaal door jeugd verkracht zijn.
Bromfietsquote:Op woensdag 14 maart 2012 07:42 schreef Blester het volgende:
[..]
Ja, daar kwam ik wel achter. Eerdere modellen die jullie noemde zijn voor mij toch wat te ouderwets qua uiterlijk. Ik snap dat het hele degelijke scooters zijn maar voor de looks is het niet echt wat ik zoek. Peugot streetfight 2 is wellicht een goede scooter? Die ziet er nog eens leuk uit ook.
prima ding, als het je smaak is. Echter te vaak verbouwt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:36 schreef Blester het volgende:
[..]
Bromfiets dan, de vraag lijkt me duidelijk
Kwestie van goed zoeken denk ik. Is de peugeot VivaCity ook wat?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
prima ding, als het je smaak is. Echter te vaak verbouwt.
Het schijnt een goed ding te zijn, ik vind hem echter een tumor op 2 wielen. Wat een hondslelijk ding.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Kwestie van goed zoeken denk ik. Is de peugeot VivaCity ook wat?
Sowieso wanneer er in een advertentie staat dat er zelf dingen vervangen zijn dus al geen intresse meer in tonen? Als ik voor zo'n scooter ga kijken heb ik eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, veel verder dan het kijken naar het zelfde kom ik niet:quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:40 schreef leeell het volgende:
zowel de vivacity en de speedsfights zijn zeer degelijke (hoe ouder hoe beter geldt meestal)
wel opletten of er niet aan versleuteld is (dus aerox hoef je meestal 2de hands niet eens voor te kijken, die dingen worden altijd verkracht door scootersjonnies)
- Compressiequote:Op woensdag 14 maart 2012 20:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Sowieso wanneer er in een advertentie staat dat er zelf dingen vervangen zijn dus al geen intresse meer in tonen? Als ik voor zo'n scooter ga kijken heb ik eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, veel verder dan het kijken naar het zelfde kom ik niet:
- Starten elektrisch
- Starten kickstarter
- Verlichting voor en achter
- KM teller werkend
- Benzine teller werkend
- Eventueel richting aanwijzer werkend
oude neo's zijn toch ook 2taktquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:25 schreef Meike26 het volgende:
Wil je echt zuinig rijden, dan moet je voor een 4 tactje gaan. Geen gerommel met bromfiets benzine en/of olie... Gewoon tanken waar de auto's ook tanken + gemiddeld verbruik van 1:40 of zuiniger.
Leuk ding !
Zou je de dingen eens toe kunnen lichten? En vooral hoe ik zie of het goed is of niet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:25 schreef leeell het volgende:
[..]
- Compressie
- ratelen / schuren (lagers / zuigerveren)
- vering
- voorvork
- kicken moet redelijk zwaar gaanquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Zou je de dingen eens toe kunnen lichten? En vooral hoe ik zie of het goed is of niet?
Neem dan iemand mee die het wel weet, het is heel moeilijk om er van afstand iets over te kunnen zeggen.. Een hoop vervangen kan ook een idealist zijn (kanquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Sowieso wanneer er in een advertentie staat dat er zelf dingen vervangen zijn dus al geen intresse meer in tonen? Als ik voor zo'n scooter ga kijken heb ik eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, veel verder dan het kijken naar het zelfde kom ik niet:
- Starten elektrisch
- Starten kickstarter
- Verlichting voor en achter
- KM teller werkend
- Benzine teller werkend
- Eventueel richting aanwijzer werkend
Goed om te weten dat een viertakt dus inderdaad the way to go is voor betrouwbaar rijdenquote:Op maandag 26 maart 2012 00:19 schreef Geelman het volgende:
Ha, scooters en brommers, ik kan er lang over praten. Toen ik nog een 16-jarige puber was vond ik tweetakt ook het allermooiste. Daarom had ik een Piaggio Typhoon. Makkelijk op te voeren en het blok was erg goed, maar andere dingen lieten duidelijk te wensen over. Zo was de voorvork volledig verrot na 10.000 km, de achterveer ging ook rond die kilometerstand kapot. Daarnaast faalden de knipperlichten en de toeter herhaaldelijk en er kwam steeds vocht in het zadel (natte kont). Ook de ophangpunten van de kappen braken af, het zat allemaal niet geweldig in elkaar. Al met al toch veel plezier gehad van dat ding, verkocht voor ¤300 met een rotte voorvork en 25k op de klok.
Toen kwam de Kymco Vitality tweetakt. Leuke en mooie brommer, maar de kilometerteller ging steeds stuk. Op een gegeven moment roestte de oude uitlaat door en zette ik een Sito+ (uitlaat) op m'n Kymco. Omdat ik te lui was om een grotere sproeier te monteren liep het ding warm. Verkocht voor ¤350.
Gelukkig kocht mijn vader een gloednieuwe Aprilia Sportcity, dus ik kon zijn Kymco Agility overnemen die nog geen 10k had gelopen. Mijn eerste viertakt, en ook de eerste scooter die daadwerkelijk goedkoop rijdt. Heel zuinig en zeer degelijk. De scooter heeft nu ruim 13k gelopen, en staat nog op de eerste banden, de remblokken zijn nog niet vervangen en voor de rest functioneert de scooter prima. Niet zo snel, wel heel fijn! Soms een beetje olie erbij, dat dan weer wel.
Mijn ervaringen met Tomos zijn niet onverdeeld positief. Het zusje van een vriend van mij kreeg een oude Tomos A3 (ei-cilinder) die jaren had stilgestaan van haar oma. Wij blij en dus gingen we ermee aan de slag. Bleek de carburateur tussen het blok en het frame gepropt te zitten!Wat een handige constructie... Daarna kregen we het brommertje wel lopend en het was zeker een grappig ding om op te rijden. Later deed 'ie het vaker niet dan wel, dus ze hebben hem verkocht.
Viertakt is zwaar overrated hoor. Bovendien zijn die dingen echt niet voorruit te branden. Een brom vespa komt koud niet eens boven de 35quote:Op maandag 26 maart 2012 13:39 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Goed om te weten dat een viertakt dus inderdaad the way to go is voor betrouwbaar rijden. Las op internet trouwens wel veel problemen met de kymco agility, daarom stond hij ook niet op m'n shortlist. Weet helaas zo niet meer welke het zijn
Mijn 125cc 4t 90km/uur.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:07 schreef Yreal het volgende:
50cc 4t is per definitie langzaam
2 takt brommers, anders niet![]()
Janken die dingenquote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mijn 125cc 4t 90km/uur.![]()
Maar wel een verbruik van 1:35
Rumi 125cc 2 cilinder en Yamaha RD125 twin. Dàt zijn pas machines.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Janken die dingenAlhoewel die nieuwe brommers als de duke en r125 best aardig gaan. Maar de koning der 125cc's blijft nog steeds ongeevenaard de oude rs125
![]()
50cc 2takt 110 km/uquote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mijn 125cc 4t 90km/uur.![]()
Maar wel een verbruik van 1:35
Op je tellen misschien.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:19 schreef leeell het volgende:
[..]
50cc 2takt 110 km/u
oftewel ga voor een oude , degelijke 2takt zoals genoeg gezegd hier
Google voor de grap eens 'Piet van de Gaag Kreidler' eventueel met de toevoeging 'Big Boss'quote:
circuit cilinder, max top 160/180quote:
mensen die een 125cc 4t serieus overwegen voor dagelijks gebruikquote:Op maandag 26 maart 2012 22:44 schreef Edskimo het volgende:
Mensen die een 125cc 4T voor dagelijks vervoer vergelijken met een 2takt racer
Mensen die een 50cc 4t BROMMER die 35 km/uur rijdt voor dagelijks gebruik hebben.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
mensen die een 125cc 4t serieus overwegen voor dagelijks gebruik
Dan stel ik je voor dat we samen even naar parijs en terug rijden, ik op mijn suffe 150cc 4t en jij met je circuit setje...quote:
Je komt allebei gebroken aanquote:Op maandag 26 maart 2012 23:10 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dan stel ik je voor dat we samen even naar parijs en terug rijden, ik op mijn suffe 150cc 4t en jij met je circuit setje...
bij de BE grens is er niks meer van mn zuiger over nee, dat claim ik ook niet te zeggen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:10 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dan stel ik je voor dat we samen even naar parijs en terug rijden, ik op mijn suffe 150cc 4t en jij met je circuit setje...
Hm, paar weken geleden nog gedaan, geen probleem hoor.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je komt allebei gebroken aan![]()
Neem nou maar gewoon een fatsoenlijke motor als je ver/regelmatig wil gaan rijden
op wat voor ding rij jij danquote:Op maandag 26 maart 2012 23:14 schreef robber57 het volgende:
[..]
Hm, paar weken geleden nog gedaan, geen probleem hoor.
Een Honda SH150i, naar mijn idee zo'n beetje de beste "scooter" die er te koop is in de kleine klasse.quote:
Whut? parijs op zo'n ding? Mafketelquote:Op maandag 26 maart 2012 23:27 schreef robber57 het volgende:
[..]
Een Honda SH150i, naar mijn idee zo'n beetje de beste "scooter" die er te koop is in de kleine klasse.
16 inch wielen, stuurt als een motorfiets,motortje heeft voldoende pit en met wat knutselen word dat alleen maar beter, zit is relaxed en het zadel is perfect ,je houd het met gemak uren en uren en uren vol op dat ding.
En idd; 1:35 met gemak, blok is niet kapot te krijgen, als je er naar gaat zoeken vind je ze in italie met 100.000 km er op of nog wel meer.
Als ik dan terug denk aan mijn Kreidler en tripjes naar bv de ardennen, aauuuuw, ik heb echt nog nooit zo'n pijn in me reet en rug gehad als toen en ik was volkomen doof toen ik aan kwam, dat was zo'n kreidler die 110 ging.
Eh, van de zomer ga ik er mee naar Barcelona, met mijn zoon(tje) achter opquote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 23:37 schreef robber57 het volgende:
[..]
Eh, van de zomer ga ik er mee naar Barcelona, met mijn zoon(tje) achter op
+ deze er achter+ twee zijkoffers+topkoffer:
[ afbeelding ]
het hengertje word op dit moment gemaakt bij schuring in assen, is over 4 weken klaar, moet hem dan nog wel zelf in elkaar bakken en een trekhaak maken.
Weet je wat het is?, als je niet beter weet wen je aan alles.
Ik rijd dagelijks rond in een Renoo kangeroo met maar liefst 55 hele pk's, zo'n 700 KG gereedschap en onderdelen erin en vaak een tandem-asser er achter.(100 de tunnel in om er met 70 uit te komen)
Als je dat lang genoeg doet is zo'n 150 cctje een beest ()
Als je dan bedenkt dat ik vroegah 50-80 en 250 CC heb ge-raced....
Weet je van welke Van Veen GP deze gekopieerd is?quote:Op maandag 26 maart 2012 23:46 schreef leeell het volgende:
meer overtuiging zou je niet nodig moeten hebben wij een aankoop van een brommer
125cc en maar 90km/uur eruit weten te persen? Oude zundapp's KS125 uit de jaren 70 deden al over de 120.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mijn 125cc 4t 90km/uur.![]()
Maar wel een verbruik van 1:35
dat waren 2taktsquote:Op maandag 26 maart 2012 23:50 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
125cc en maar 90km/uur eruit weten te persen? Oude zundapp's KS125 uit de jaren 70 deden al over de 120.
Als jij die brommers voor minder als ¤500 ( zie OP) kan krijgen, dan bestel ik bij deze 10 stuks!quote:Op maandag 26 maart 2012 23:46 schreef leeell het volgende:
meer overtuiging zou je niet nodig moeten hebben wij een aankoop van een brommer
Nee hoor, de volgende aanschaf voor "erbij" word een RS250quote:Op maandag 26 maart 2012 23:51 schreef leeell het volgende:
je ben gewoon je wilde haren verloren oude zeurpiet, 4takt is goed en leuk als je oud ben
jongeren = 2takt
Persen? Het is een originele Vespa. Die gebruik ik op een zomerse dag om te cruisen door de stad.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:50 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
125cc en maar 90km/uur eruit weten te persen? Oude zundapp's KS125 uit de jaren 70 deden al over de 120.
Zo speciaal is dat toch niet? Parijs, dat is heen en terug zo'n 650km.quote:
Liever zo:quote:Op maandag 26 maart 2012 23:10 schreef Yreal het volgende:
Ik zei dat ik er wel eens op rij. Die maat van me rijd liever mijn tsx, die komt tenminsten voorruit.
Ik heb toch geen vespa, denk je dat ik homo ben ofzo![]()
Dit is mijn dagelijks vervoer. Veel beter dan zo'n 125tje
[ afbeelding ]
125tjes zijn speelgoed
neequote:Op woensdag 28 maart 2012 22:11 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Liever zo:
[ afbeelding ]
Dan zo:
[ afbeelding ]
Als volwassen man je vrouw meenemen op je brommertjequote:Op woensdag 28 maart 2012 22:11 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Liever zo:
[ afbeelding ]
Dan zo:
[ afbeelding ]
Jij gaat zeker ook zitten als je moet plassen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:11 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Liever zo:
[ afbeelding ]
Dan zo:
[ afbeelding ]
Haha, lol. Van de week heb ik er wel over gedacht om met de fiets op en neer naar Tilburg te gaan! Ik zal zeker zwaaien als je op je opgevoerde oldskool brommer mij voorbij raast!quote:[b][/img]
Ik ben TS nog niet tegen gekomen volgens mij onderweg van Tilburg naar Eindhoven en weer terug(Zwaai ff TS als iemand op een brommer met achterlijk hoog stuur je in haalt)
Maak je niet druk, ik vertrouw niets van de chinees sinds Rob Geus op de televisie is. Geen bamihap én geen bamiscooter. Nee, zo'n baotian, daar word je niet vrolijk van!quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:57 schreef El_Liberaliste het volgende:
TS, neem GEEN Baotian. Heb zo'n ding gehad, en letterlijk alles ging kapot. Accu telkens leeg, metertjes kapot, voorkap liet spontaan los, verlichting viel uit, ging snel roesten, verloor tijdens het rijden een wiel (gebroken as oid.).
Enige voordeel is dat ze makkelijk op te voeren zijn, de mijne had blauwe platen maar liep 60-70. Levensgevaarlijk, maar ik reed met een big smile. Maar dat ene voordeel weegt niet tegen de technische ellende op. Geen enkele brommerboer wil Chinese scooters fixen.
Dat is allemaal wel waar, alleen het ontgaat je even dat het verbruik van een tweetakt scooter aan de hoge kant is. De aanschaf van zo'n gebakje kost me dan niets, maar een viertakt koop ik voor iets meer en verkoop ik ook weer voor wat meer. De totale kosten van die viertakt zullen voor mij dus waarschijnlijk lager liggen! En het maakt niet zo'n herrie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:46 schreef Yreal het volgende:
Paar dagen buiten gestaan in een sneeuwstorm![]()
Maar dat is dus geen 4 takt he, die kan je dan weggooien
Een paar trappen is dat ding waard ja. Lekker meuren en stotteren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:33 schreef Yreal het volgende:
Moeite met starten? Wasdat?
Mijne starten, LETTERLIJK in een blok ijs, nog met 1 kick. 4 takt
Agilitys halen geen 1:70..quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:36 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel waar, alleen het ontgaat je even dat het verbruik van een tweetakt scooter aan de hoge kant is. De aanschaf van zo'n gebakje kost me dan niets, maar een viertakt koop ik voor iets meer en verkoop ik ook weer voor wat meer. De totale kosten van die viertakt zullen voor mij dus waarschijnlijk lager liggen! En het maakt niet zo'n herrie.
0-40 in 10 seconden en dan 20 auto's achter jequote:Op woensdag 4 april 2012 14:49 schreef asfalthooligan het volgende:
Klopt
normaal optrekken rustig doortrekken en met beleid rijden scheelt al een hoop.
Meeste 2takt rijders kunnen vaak moeilijk overweg met de 4 takt.
Zijn gewend om op het gas om te hengsten bij het optrekken enn vlot door te trekken.
Zie het als een oude dame rustig behandelen ze wachten maar achter mij.
Ook remmen laat meestal gewoon het gas op tyd los doortrekken naar de top is goedkoper dan van uit stilstand optrekken ..
Voordeel is dat mijn remblokken na 11000 km voor nog steeds niet op zijn
waarom zou dat half gas wegrijden specifiek voor een 4takt nodig zijn?quote:Op woensdag 4 april 2012 14:49 schreef asfalthooligan het volgende:
Klopt
normaal optrekken rustig doortrekken en met beleid rijden scheelt al een hoop.
Meeste 2takt rijders kunnen vaak moeilijk overweg met de 4 takt.
Zijn gewend om op het gas om te hengsten bij het optrekken enn vlot door te trekken.
Zie het als een oude dame rustig behandelen ze wachten maar achter mij.
Ook remmen laat meestal gewoon het gas op tyd los doortrekken naar de top is goedkoper dan van uit stilstand optrekken ..
Voordeel is dat mijn remblokken na 11000 km voor nog steeds niet op zijn
jezus wat een vernachelde stofzuigerquote:Op woensdag 4 april 2012 19:38 schreef Edskimo het volgende:
Het is niet nodig, hij legt uit hoe hij zelf rijdt.
Je kan van een 4takt ook best een leuk snel ding maken, maar je hebt nooit het imago van een 4t brommer mee.
Voorbeeld:
jongen, als je ergens 200cc onder hangt gaat mijn grasmaaier nog hardquote:Op woensdag 4 april 2012 22:19 schreef Edskimo het volgende:
Zegt iemand die vespa si's en puchs de hemel in prijst
boeit dat nouquote:Op woensdag 4 april 2012 23:00 schreef Edskimo het volgende:
Maar wel met het achterwiel direct op de motor, zoals alle scooters nu ook hebben.
Een solex en de meeste andere rijwielen met hulpmotor uit de 50er jaren hadden ook de motor direct op het wiel zitten, maar om nou te zeggen dat die frictieaandrijving nou zo geweldig was...quote:Op woensdag 4 april 2012 23:00 schreef Edskimo het volgende:
Maar wel met het achterwiel direct op de motor, zoals alle scooters nu ook hebben.
Dat wist ik niet..quote:Op woensdag 4 april 2012 23:32 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Een solex en de meeste andere rijwielen met hulpmotor uit de 50er jaren hadden ook de motor direct op het wiel zitten, maar om nou te zeggen dat die frictieaandrijving nou zo geweldig was...
Mensen die wetenquote:Op woensdag 4 april 2012 23:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Geheim tip;
Kreidler blijft decennia rijden
En suzukiquote:Op woensdag 4 april 2012 23:47 schreef leeell het volgende:
Kreidler, Zundapp, Tomos, Vespa, Puch, Honda, Yamaha
er zijn wat mooie dingen gemaakt toentertijd, plastic bakkies van nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |