abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 maart 2012 @ 17:24:54 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108976329
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

tuurlijk, die shit rijdt gewoon door als je een keertje euro tankt. Misschien zelfs wel goed om dat eens in de zoveel 1000 km te doen, lekker alle ollie shit er een beetje uit weken.
Mits ie niet vastloopt (wat niet snel gebeurd maar better safe than sorry)
Had voor de mooie zomerdagen ook nog een snellere staan, nooit last gehad van koolaanslag (paar keer per week dijkjes doorjanken met 12k _O_ )
pi_108981037
Heb in mijn leven veel puchjes gehad maar er nog nooit mee stil gestaan
Oer degelijk die dingen gewoon een beetje goed onderhouden en gaan met die banaan

stond een keer met een lege tank maar ben toch tuis gekomen door de brommer schuin te houden onder het rijden en zo het laatste beetje benzine te gebruiken _O-
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:03:18 #128
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_109036718
Nou beste helpers, ik denk dat ik eruit ben...

Oud en nieuw besluit ik maar met het feit dat ik toch voor zo'n nieuwerwetse ga. Die oude brommers is het frame niet kapot van te krijgen en ik geloof ook dat ze betrouwbaar zijn, maar het is niet praktisch om lang mee te rijden.

Met een nieuwe scooter blijven m'n schoenen droog achter de kappen, ze rijden zuiniger omdat het een 4-takt is en het enige nadeel is dat de aanschaf iets duurder is, maar die grens rek ik dan maar wat op.

Mijn shortlist... op basis van verbruik en betrouwbaarheid.

Kymco people S (verbruik 1:38 ongeveer)
Yamaha neos 4T (verbruik 1:50 ongeveer)
Sym mio (al moet ik wel ff kijken of dat niet echt te klein is) (verbruik 1:38 ongeveer)

Bedankt voor de hulp so far en als iemand een goede aanvulling heeft, graag!
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_109037088
Zou je het verbruik en kosten willen blijven posten in dit topic?
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_109037402
Van wat je nu post? De neo's.

Dan de Neo's.

Dan de Neo's.

Dan fietsen.

Dan met de Trein.

Dan met de auto.

Dan stoppen met school.

Dan de Neo's.

Dan de Kymco

Dan doodgaan

En daarna ergens pas de Sym Mio.

De neos is de enige kwaliteitsscooter die er tussen staat. Heeft precies waar we de ouwe meuk op prijzen, geen overbodige zooi. De rest is Chinese rommel.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:35:24 #131
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109037729
_O-

Succes met je brommert willaaam!
pi_109038474
@yreal

Geen overbodige rotzooi?

Het is de enige in het rijtje met injectie, waterkoeling en gecombineerd remsysteem, wel de beste trouwens.
Sym is trouwens taiwanees, zijn ook vrij goede dingen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 01:39:11 #133
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_109038780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:25 schreef Yreal het volgende:
Van wat je nu post? De neo's.

Dan de Neo's.

Dan de Neo's.

Dan fietsen.

Dan met de Trein.

Dan met de auto.

Dan stoppen met school.

Dan de Neo's.

Dan de Kymco

Dan doodgaan

En daarna ergens pas de Sym Mio.

De neos is de enige kwaliteitsscooter die er tussen staat. Heeft precies waar we de ouwe meuk op prijzen, geen overbodige zooi. De rest is Chinese rommel.
Bedankt voor de goede tips, ik zal ze allemaal opvolgen!

De Yamaha is alleen maar overbodige zooi, daarom is het ook de enige die wel echt 1:50 rijdt. Iedereen zegt dat zo'n 4 takt heel zuinig is, maar dat valt allemaal erg tegen in de praktijk.

Sym is betrouwbaar maar het is een redelijk klein model waar ik vooral vrouwen op zie rijden. Kan me verder geen barst schelen (m'n eigenwaarde had ik al verloren bij het besluit de auto te laten staan) maar dat heeft het voordeel dat ze niet allemaal opgevoerd en bewerkt zijn door de huidige lichting new kids. Vrouwen hebben ook de neiging zuiniger te zijn op hun spullen. Sym heeft overigens wel andere (oudere) modellen waar ik veel ellende over lees.

De Kymco is kwalitatief volgens mij inderdaad de minste, maar het model people s schijnt goed te zijn en prettig te rijden. De agility en super 8 moet je in ieder geval niet kopen want die zijn meer kapot dan intact volgens legio mensen.

Wat me verder verbaasde is dat bijna al het italiaanse spul zoals Piaggio en Aprilia rommel is met slechte blokken die ook nog eens benzine zuipen. Aan de andere kant, het is wel italië, het land van de fiat.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 02:27:17 #134
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_109039000
Italiaans spul is niet echt slecht net zoals taiwanees spul maar het mist de laatste puntjes op de i en die leveren de dagelijkse irritatie op als je elke dag op het ding vertrouwd.

Ik heb zelf een jaar of 5 met een Derbi GP1 naar mijn werk gereden en die heeft een piaggio blok.
Het blok zelf is behoorlijk robuust maar niet zuinig, correct "opgevoerd" door de restricties weg te halen en de andere aanpassing gedaan zodat ie was zoals ze in italie rondrijden(dus ook andere originele ontsteking,cilinderkop en meer) deed het ding 75-80 Km/h en reed gemiddeld 1:25.
De krukas zei (pas) bij 25.000 km krak. ik had dat veel eerder verwacht.
Zuigertje en cilinder gingen zo'n 15000 tot 20000 km mee, ik heb uiteindelijk zo'n 60.000 km met het ding gereden en hij staat nu in de schuur daar nog van uit te rusten

Maar het is de rommel er om heen die moderne niet-japanse scooters tot rotzooi degraderen, slechte kwaliteit kabels, slechte waterdichtheid van stekkers ed, slechte kwaliteit van het plastic werk, de hopeloos slechte AJP remtangen die je ieder jaar voor de winter uit elkaar moet halen en smeren omdat ze anders vast komen te staan.
De midden standaard die vastrot.
Een goedkoop minimaal laadsysteem voor de accu die er voor zorgt dat als je accu slechter word je lampen de hele tijd doorbranden enz enz enz.

Als je al die scooters vergelijkt met een laatste generatie Honda vision zie je een schril contrast; betrouwbare remmen die weinig onderhoud vragen,goede kwaliteit stekkers en bedrading en elektrisch systeem,plastic werk van een betere kwaliteit enz enz

Maar met alleen de term "japanse scooter" red je het ook niet want helaas hebben ook de japanse merken de voorgaande jaren diverse modellen gevoerd die feitelijk een europese/italiaanse scooter was met een yamaha/honda sticker er op en ook op die modellen zat de AJP rommel,Polystyreen plasticwerk en het goedkope laad circuit.

De enige manier om aan al die ellende te ontsnappen is wat ik heb gedaan: een lichte motorscooter kopen, ik heb nu een Honda SH150i en dat had ik 8 jaar geleden al moeten doen, wat een verademing, ik heb er nu 20.000 km mee gereden en niet meer gedaan dan gewoon onderhoud, olie,remblokjes,snaartje,rolletjes en zo en het verbruik is 1:35 bij 90 km/h, top is 110 en das ruim voldoende voor naar je werk mits niet te veel snelweg.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:59:12 #135
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_109047595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 02:27 schreef robber57 het volgende:
Italiaans spul is niet echt slecht net zoals taiwanees spul maar het mist de laatste puntjes op de i en die leveren de dagelijkse irritatie op als je elke dag op het ding vertrouwd.

Ik heb zelf een jaar of 5 met een Derbi GP1 naar mijn werk gereden en die heeft een piaggio blok.
Het blok zelf is behoorlijk robuust maar niet zuinig, correct "opgevoerd" door de restricties weg te halen en de andere aanpassing gedaan zodat ie was zoals ze in italie rondrijden(dus ook andere originele ontsteking,cilinderkop en meer) deed het ding 75-80 Km/h en reed gemiddeld 1:25.
De krukas zei (pas) bij 25.000 km krak. ik had dat veel eerder verwacht.
Zuigertje en cilinder gingen zo'n 15000 tot 20000 km mee, ik heb uiteindelijk zo'n 60.000 km met het ding gereden en hij staat nu in de schuur daar nog van uit te rusten

Maar het is de rommel er om heen die moderne niet-japanse scooters tot rotzooi degraderen, slechte kwaliteit kabels, slechte waterdichtheid van stekkers ed, slechte kwaliteit van het plastic werk, de hopeloos slechte AJP remtangen die je ieder jaar voor de winter uit elkaar moet halen en smeren omdat ze anders vast komen te staan.
De midden standaard die vastrot.
Een goedkoop minimaal laadsysteem voor de accu die er voor zorgt dat als je accu slechter word je lampen de hele tijd doorbranden enz enz enz.

Als je al die scooters vergelijkt met een laatste generatie Honda vision zie je een schril contrast; betrouwbare remmen die weinig onderhoud vragen,goede kwaliteit stekkers en bedrading en elektrisch systeem,plastic werk van een betere kwaliteit enz enz

Maar met alleen de term "japanse scooter" red je het ook niet want helaas hebben ook de japanse merken de voorgaande jaren diverse modellen gevoerd die feitelijk een europese/italiaanse scooter was met een yamaha/honda sticker er op en ook op die modellen zat de AJP rommel,Polystyreen plasticwerk en het goedkope laad circuit.

De enige manier om aan al die ellende te ontsnappen is wat ik heb gedaan: een lichte motorscooter kopen, ik heb nu een Honda SH150i en dat had ik 8 jaar geleden al moeten doen, wat een verademing, ik heb er nu 20.000 km mee gereden en niet meer gedaan dan gewoon onderhoud, olie,remblokjes,snaartje,rolletjes en zo en het verbruik is 1:35 bij 90 km/h, top is 110 en das ruim voldoende voor naar je werk mits niet te veel snelweg.
Ja dat is mij ook allemaal opgevallen. Voor wat ik heb kunnen vinden zit in de brommers die nu op m'n shortlist staan zo min mogelijk onderdelen die van slechte kwaliteit zijn. De yamaha is verreweg favoriet maar ook erg duur. Ik laat weten hoe het loopt en ik zal ook posten wat het verbruik en alles is als ik er inmiddels eentje heb (@rainofdeath)!
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:29:06 #136
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_109052535
Mijn Piaggio blok heeft me nooit laten staan.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:18:22 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109056460
Wat me verder verbaasde is dat bijna al het italiaanse spul zoals Piaggio en Aprilia rommel is met slechte blokken die ook nog eens benzine zuipen. Aan de andere kant, het is wel italië, het land van de fiat.

italianen = onbetrouwbaar, altijd al geweest..
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:33:13 #138
201952 lezut
et rezut
pi_109057065
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:27 schreef leeell het volgende:

[..]

2takt heeft gewoon meer voordelen dan 4takt , punt
Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...

Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:35:09 #139
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109057144
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:

[..]

Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...

Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
uitlaatgassen, fijnstof :')

brommers moeten roken en stinken
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:37:41 #140
201952 lezut
et rezut
pi_109057241
:')
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:40:52 #141
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109057388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:

[..]

Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...

Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
Dus ipv dat ts zichzelf voortbeweegt met de minst mogelijke moeite, op een effeciente brommer van zon 50kilo moet hij een groot stalen hok kopen met een motor met 2 liter inhoud en een gewicht van een ton welke 98% van de tijd alleen maar een stuk openbare ruimte inneemt?
pi_109057608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:

[..]

Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...

Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
4 takt is leuk voor motorfietsen ja, maar een 4 takt 50cc die flink wat gewicht moet verplaatsen is DRAMATISCH.

Verder zeg ik nog steeds, ga voor een SI, puch, tomos Oid. Veel meer waar voor hun geld. En ach, ik rij meerdere keren per week 25km per dag op een snor ciao (de kleinst mogelijke brommer denkbaar). Ik ben 2 meter en dat gaat kwa lichaamshouding prima.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 19:45:11 #143
340341 Blester
Membre très utile
pi_109060458
Ik ga dit topic even volgen, ben ook op zoek namelijk. Ik kwam op yamaha Aerox en Derbi scooters uit, maar die zijn wel 400 euro.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_109061507
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:45 schreef Blester het volgende:
Ik ga dit topic even volgen, ben ook op zoek namelijk. Ik kwam op yamaha Aerox en Derbi scooters uit, maar die zijn wel 400 euro.
Ik zeg, niet doen. Als een Aerox voor 400 euro weg gaat is er echt heel wat mee aan de hand. Die dingen zijn immens populair als ombouw project.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:11:51 #146
340341 Blester
Membre très utile
pi_109062009
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zeg, niet doen. Als een Aerox voor 400 euro weg gaat is er echt heel wat mee aan de hand. Die dingen zijn immens populair als ombouw project.
Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)

Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liep :') Derbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.

Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:19:28 #147
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109062402
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)

Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liep :') Derbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.

Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
Hoe is dat onveilig? Je weet toch zelf hoe hard je aan je gas jengeld?

En alles wat populair is onder jongeren is nooit bij voorbaat bij te zeggen of het goed of niet is
pi_109062469
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)

Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liep :') Derbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.

Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
Derbi is rete populair. Meest gereden schakelbrommers, al zijn die helaas niet zo heel populair.

Als er een sportstuur op zit, weet je dat er mee gekloot is. Dat is namelijk het makkelijkste wat er te beunen is aan je brommer. Het hoeft niet per se slecht te zijn, maar je weet wel dat er mee gekloot is.

Uh, betrouwbaar, maar sportief? Ik vind scooters per definitie niet sportief...
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:24:45 #149
340341 Blester
Membre très utile
pi_109062678
Vrijwel elke advertentie somt een grote hoeveelheid op met vervangen onderdelen, dan krijg ik al meteen mijn vraagtekens aangezien iemand blijkbaar aan de scooter heeft zitten prutsen. Ik heb hier achter nu een Aprillia SR staan die vrij goedkoop was een tijd geleden gekocht. Echter op de weg naar huis al problemen mee gekregen de reperatie was toen ongeveer evenduur als de scooter en reeds werkt nog de elektrische start niet, is de accu kapot (waardoor de toeter, verlichting, richting etc) allemaal niet werkt en als hij heet een tijd stilstaat moet er eerst 10 minuten op de kickstarten worden getrapt.

Ben wel van plan om een degelijke scooter te kopen en aangezien ik zelf ook onder de categorie "jongeren" val wil ik toch een iets of wat sportief model. Is de Peugot Streetfight 2 wat volgens jullie?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_109062701
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)

Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liep :') Derbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.

Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
Met een Vespa van de laatste jaren zal je niet snel met startproblemen komen te zitten, en ze zien er ook nog is lang niet verkeerd uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')