Mits ie niet vastloopt (wat niet snel gebeurd maar better safe than sorry)quote:Op zondag 11 maart 2012 08:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
tuurlijk, die shit rijdt gewoon door als je een keertje euro tankt. Misschien zelfs wel goed om dat eens in de zoveel 1000 km te doen, lekker alle ollie shit er een beetje uit weken.
Bedankt voor de goede tips, ik zal ze allemaal opvolgen!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:25 schreef Yreal het volgende:
Van wat je nu post? De neo's.
Dan de Neo's.
Dan de Neo's.
Dan fietsen.
Dan met de Trein.
Dan met de auto.
Dan stoppen met school.
Dan de Neo's.
Dan de Kymco
Dan doodgaan
En daarna ergens pas de Sym Mio.
De neos is de enige kwaliteitsscooter die er tussen staat. Heeft precies waar we de ouwe meuk op prijzen, geen overbodige zooi. De rest is Chinese rommel.
Ja dat is mij ook allemaal opgevallen. Voor wat ik heb kunnen vinden zit in de brommers die nu op m'n shortlist staan zo min mogelijk onderdelen die van slechte kwaliteit zijn. De yamaha is verreweg favoriet maar ook erg duur. Ik laat weten hoe het loopt en ik zal ook posten wat het verbruik en alles is als ik er inmiddels eentje heb (@rainofdeath)!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 02:27 schreef robber57 het volgende:
Italiaans spul is niet echt slecht net zoals taiwanees spul maar het mist de laatste puntjes op de i en die leveren de dagelijkse irritatie op als je elke dag op het ding vertrouwd.
Ik heb zelf een jaar of 5 met een Derbi GP1 naar mijn werk gereden en die heeft een piaggio blok.
Het blok zelf is behoorlijk robuust maar niet zuinig, correct "opgevoerd" door de restricties weg te halen en de andere aanpassing gedaan zodat ie was zoals ze in italie rondrijden(dus ook andere originele ontsteking,cilinderkop en meer) deed het ding 75-80 Km/h en reed gemiddeld 1:25.
De krukas zei (pas) bij 25.000 km krak. ik had dat veel eerder verwacht.
Zuigertje en cilinder gingen zo'n 15000 tot 20000 km mee, ik heb uiteindelijk zo'n 60.000 km met het ding gereden en hij staat nu in de schuur daar nog van uit te rusten
Maar het is de rommel er om heen die moderne niet-japanse scooters tot rotzooi degraderen, slechte kwaliteit kabels, slechte waterdichtheid van stekkers ed, slechte kwaliteit van het plastic werk, de hopeloos slechte AJP remtangen die je ieder jaar voor de winter uit elkaar moet halen en smeren omdat ze anders vast komen te staan.
De midden standaard die vastrot.
Een goedkoop minimaal laadsysteem voor de accu die er voor zorgt dat als je accu slechter word je lampen de hele tijd doorbranden enz enz enz.
Als je al die scooters vergelijkt met een laatste generatie Honda vision zie je een schril contrast; betrouwbare remmen die weinig onderhoud vragen,goede kwaliteit stekkers en bedrading en elektrisch systeem,plastic werk van een betere kwaliteit enz enz
Maar met alleen de term "japanse scooter" red je het ook niet want helaas hebben ook de japanse merken de voorgaande jaren diverse modellen gevoerd die feitelijk een europese/italiaanse scooter was met een yamaha/honda sticker er op en ook op die modellen zat de AJP rommel,Polystyreen plasticwerk en het goedkope laad circuit.
De enige manier om aan al die ellende te ontsnappen is wat ik heb gedaan: een lichte motorscooter kopen, ik heb nu een Honda SH150i en dat had ik 8 jaar geleden al moeten doen, wat een verademing, ik heb er nu 20.000 km mee gereden en niet meer gedaan dan gewoon onderhoud, olie,remblokjes,snaartje,rolletjes en zo en het verbruik is 1:35 bij 90 km/h, top is 110 en das ruim voldoende voor naar je werk mits niet te veel snelweg.
Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:27 schreef leeell het volgende:
[..]
2takt heeft gewoon meer voordelen dan 4takt , punt
uitlaatgassen, fijnstofquote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:
[..]
Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...
Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
Dus ipv dat ts zichzelf voortbeweegt met de minst mogelijke moeite, op een effeciente brommer van zon 50kilo moet hij een groot stalen hok kopen met een motor met 2 liter inhoud en een gewicht van een ton welke 98% van de tijd alleen maar een stuk openbare ruimte inneemt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:
[..]
Weet je hoe belachelijk veel rommel er in de uitlaatgassen van een 2takt zitten? 4takt motoren onder brommers/motoren zijn al niet super qua NOx en fijnstof enzo, maar 2takt is gewoon primitief en eigenlijk zou je die rommel helemaal niet willen hebben in een stedelijke omgeving. Daarom vind ik het ook vreemd dat 2takt scooters nog steeds verkocht mogen worden, helemaal omdat auto's en vrachtwagens wel aan steeds strengere eisen moeten voldoen...
Buiten dat klinkt er wat mij betreft ook weinig zo irritant als een 2takt motor... ik heb zelf nog een brommer in de schuur staan met een C50 imitatie blok eronder en die klinkt gewoon veel volwassener (ondanks dat er geen gang in zit, maargoed, dat is een ander verhaal)
4 takt is leuk voor motorfietsen ja, maar een 4 takt 50cc die flink wat gewicht moet verplaatsen is DRAMATISCH.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:33 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik zeg, niet doen. Als een Aerox voor 400 euro weg gaat is er echt heel wat mee aan de hand. Die dingen zijn immens populair als ombouw project.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:45 schreef Blester het volgende:
Ik ga dit topic even volgen, ben ook op zoek namelijk. Ik kwam op yamaha Aerox en Derbi scooters uit, maar die zijn wel 400 euro.
Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zeg, niet doen. Als een Aerox voor 400 euro weg gaat is er echt heel wat mee aan de hand. Die dingen zijn immens populair als ombouw project.
Hoe is dat onveilig? Je weet toch zelf hoe hard je aan je gas jengeld?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)
Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liepDerbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.
Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
Derbi is rete populair. Meest gereden schakelbrommers, al zijn die helaas niet zo heel populair.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat zijn nou echt merken die gewoon goed starten en ook een beetje modern eruitzien en waar niet zoveel mee gekloot is? Aangezien ik nog niet de 40 gepasseerd ben wil ik toch wel graag een sportief model, alleen wel betrouwbaar (niet dat ik er op het laatste moment op een koude ochtend achterkom dat het niet start)
Aerox op Marktplaats kwam ik er een tegen die 120 liepDerbi is gelukkig nog niet zo heel bekend bij jongeren geloof ik.
Het valt me trouwens ook op dat al die scooters opeens een sportstuur hebben gekregen, is dat een trend of iets dergelijks? Lijkt mij toch heel onveiling om niet te weten hoe hard je rijd etc?
Met een Vespa van de laatste jaren zal je niet snel met startproblemen komen te zitten, en ze zien er ook nog is lang niet verkeerd uit.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:11 schreef Blester het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |