abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2012 @ 00:01:52 #51
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_108805432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:57 schreef Life2.0 het volgende:
Voor maxis kun je elk onderdeel nog krijgen, sterker nog, je kunt onderdeel per onderdeel van de grond af een compleet nieuwe puch maxi kopen, inc frame :D
Troep is het.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 7 maart 2012 @ 00:48:17 #52
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108806604
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:10 schreef Biogarde het volgende:
Vervelende is dat zelfs de A-merken tegenwoordig alles laten bouwen in China, inclusief de beroerde kwaliteit.

Dat was tot 2004/5 ergens niet zo. Kocht je vroeger een Puch/Piaggio ZIP, dan had je een stuk kwaliteit. Peugeot Speedfight/Vivacity t/m type 2. topspul. Yamaha, top! Nu is het allemaal Chinese bagger.

Bijvoorbeeld Peugeot plakt met droge ogen gewoon haar badges op Chinese scootertjes die 300 kosten en Nederland binnenkomen in een houten krat :')

Koop een ouder type Puch Zip (2-takt), Tomos (geen scootert), Beta Ark of een ouder type Yamaha Neos/Aerox. De laatste (Beta en Yamaha) maken gebruik van Minarelliblokken. Voor dit type blok is op iedere hoek van de straat onderdelen te krijgen en ze zijn onverwoestbaar. Idem voor het eigen blok van de oudere Puch Zip's.

Je mag me ook PM'en als je iets gevonden hebt, dan kop ik je wel terug of het troep is ja of nee.
Dit is wel goede info! Ik zal je zeker PM'en als ik iets ga kopen. Het is nog niet direct nodig hoor, maar ik wil er graag vooraf over nadenken, dan kan ik marktplaats e.d. in de gaten houden voor een mooie deal!
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 7 maart 2012 @ 00:52:11 #53
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108806692
Ik heb vroegah tweetakt geraced(80-250cc) en mijn hele "jeugd" op 2 takts rond gereden van ieder merk dat er was en dus zeg ik het eigenlijk met pijn in mijn hart maar : koop een viertakt en blijf ver verwijdert van al het tweetakt spul laat staan alles wat van voor 1990 is.

Puch maxi= een wanhoop, de hoofdsproeier is dusdanig klein(#36) dat je met regelmaat met een verstopte sproeier stilstaat,en die plastic glijbusjes in die rammel voorvork word je ook niet echt blij van net zoals het opspattende water van je voorwiel op je bougiedop
Idem, vespa ciao en al die andere meuk uit die tijd, ik verbaas me erover hoe nostalgisch mensen praten over die rotzooi, ik heb wat afgelopen naast zo'n hondehok en ik was niet enige want mensen met een maxi oid aan de hand was destijds een vertrouwd straatbeeld net zoals zo'n leuk meisje die zich helemaal lek stond te trappen of duwen op een maxi/cita/ciao.

Je ziet ze niet vaak maar de Honda Vision 4 takt, de latere met PGM-F1 injectie zijn helemaal briljant.
Onderhoud aan een goede 4 takt brommer is peunuts want erg veel meer dan olie verversen en je ketting bij houden is er niet, zo'n honda kan na de eerste keer kleppen stellen probleemloos 10.000 km rijden zonder aan de kleppen te zitten.
En als je dan kleppen moet stellen, het is een 1 cilinder met gewoon stelboutjes op de kleppen :')
Iemand die weet hoe het moet legt je werkelijk in 10 minuten uit hoe het moet, vliegwiel op het juiste streepje, voelermaatje er door halen, evt moertje los en boutje wat strakker en dat is het.
Als je kleppen laat stellen is dat op zijn hoogst 1 uur werkplaats tarief en dat iedere 10.000 km.

Het is van zo'n beetje alle honda 4 takt brommers bekend dat ze zonder probleem 50.000 km en nog veel meer lopen met gewoon de originele ongereviseerde motor.
Er staat er hier in het dorp 1 bij een motorhandel in de etalage met 95.000 km er op, is van de vader van een kennis geweest en die is er jaren en jaren mee naar zijn werk op en neer gegaan, probleemloos.
Voordeeltje/nadeel van 4 takt brommers is dat opvoeren niet zo makkelijk gaat, wat kennis van zaken vereist en dus zijn de meeste 4 takten weinig of niet opgevoerd, een andere uitlaat en dat is het zo'n beetje en dat kan bij een 4 takt nagenoeg geen schade aan richten.
Bij een tweetakt een andere uitlaat maar niet de hoofdsproeier aan passen is een recept voor slijtage aan de krukas en als het ff tegenzit zelfs vastlopers, bij de verkoop gaat de uitlaat er weer vanaf en 5000 km later in jouw bezit zegt het bigend peng/cilindertje kaduuk en kijk je naar ettelijke honderden eus reparatie.

Wees niet TE zuinig, 500 eu is echt niet veel als je wat betrouwbaars wilt kopen om iedere dag op te rijden en mijd de modellen die populair zijn bij de "jeugd"

[ Bericht 17% gewijzigd door robber57 op 07-03-2012 01:15:30 ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 01:14:35 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108807269
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 00:01 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Troep is het.
Toch rijden ze al 40 jaar rond
pi_108807278
Vespa Ciao!

Doet het altijd, onderdelen zijn nog net niet gratis en zo zuinig als maar kan :D
Het leven gaat niet altijd over ronde borsten.. OmgevallenFlat in De fiets van Jan Janssen [TK]Wielrennerfiets #4
Mijn beste topic. Ooit. Geile minderjarige meisjes met kortje rokjes 60.*** hits.
  woensdag 7 maart 2012 @ 01:18:40 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108807335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 00:52 schreef robber57 het volgende:
Ik heb vroegah tweetakt geraced(80-250cc) en mijn hele "jeugd" op 2 takts rond gereden van ieder merk dat er was en dus zeg ik het eigenlijk met pijn in mijn hart maar : koop een viertakt en blijf ver verwijdert van al het tweetakt spul laat staan alles wat van voor 1990 is.

Puch maxi= een wanhoop, de hoofdsproeier is dusdanig klein(#36) dat je met regelmaat met een verstopte sproeier stilstaat,en die plastic glijbusjes in die rammel voorvork word je ook niet echt blij van net zoals het opspattende water van je voorwiel op je bougiedop
Idem, vespa ciao en al die andere meuk uit die tijd, ik verbaas me erover hoe nostalgisch mensen praten over die rotzooi, ik heb wat afgelopen naast zo'n hondehok en ik was niet enige want mensen met een maxi oid aan de hand was destijds een vertrouwd straatbeeld net zoals zo'n leuk meisje die zich helemaal lek stond te trappen of duwen op een maxi/cita/ciao.

Je ziet ze niet vaak maar de Honda Vision 4 takt, de latere met PGM-F1 injectie zijn helemaal briljant.
Onderhoud aan een goede 4 takt brommer is peunuts want erg veel meer dan olie verversen en je ketting bij houden is er niet, zo'n honda kan na de eerste keer kleppen stellen probleemloos 10.000 km rijden zonder aan de kleppen te zitten.
En als je dan kleppen moet stellen, het is een 1 cilinder met gewoon stelboutjes op de kleppen :')
Iemand die weet hoe het moet legt je werkelijk in 10 minuten uit hoe het moet, vliegwiel op het juiste streepje, voelermaatje er door halen, evt moertje los en boutje wat strakker en dat is het.
Als je kleppen laat stellen is dat op zijn hoogst 1 uur werkplaats tarief en dat iedere 10.000 km.

Het is van zo'n beetje alle honda 4 takt brommers bekend dat ze zonder probleem 50.000 km en nog veel meer lopen met gewoon de originele ongereviseerde motor.
Er staat er hier in het dorp 1 bij een motorhandel in de etalage met 95.000 km er op, is van de vader van een kennis geweest en die is er jaren en jaren mee naar zijn werk op en neer gegaan, probleemloos.
Voordeeltje/nadeel van 4 takt brommers is dat opvoeren niet zo makkelijk gaat, wat kennis van zaken vereist en dus zijn de meeste 4 takten weinig of niet opgevoerd, een andere uitlaat en dat is het zo'n beetje en dat kan bij een 4 takt nagenoeg geen schade aan richten.
Bij een tweetakt een andere uitlaat maar niet de hoofdsproeier aan passen is een recept voor slijtage aan de krukas en als het ff tegenzit zelfs vastlopers, bij de verkoop gaat de uitlaat er weer vanaf en 5000 km later in jouw bezit zegt het bigend peng/cilindertje kaduuk en kijk je naar ettelijke honderden eus reparatie.

Wees niet TE zuinig, 500 eu is echt niet veel als je wat betrouwbaars wilt kopen om iedere dag op te rijden en mijd de modellen die populair zijn bij de "jeugd"
Helaas is dat juist buiten ts zijn budget, en volgens mij lopen ze met 54 standaard sproeier, en een benzinefilter is echt geen luxe en voorkomt een hoop gezeik
Voordeel: sproeier vervangen/drooblazen: met 3 boutjes linker kap losmaken, platte schroevendraaien op het spruitstuk, carb 90 graden draaien, sleutel 14 onderkant carb, en sproeier losschroeven :7
Je bougiedop hoort gewoon waterdicht te zijn.
  woensdag 7 maart 2012 @ 01:25:25 #57
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_108807455
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 01:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Toch rijden ze al 40 jaar rond
Ik zie ze nooit. En rijden..
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 7 maart 2012 @ 01:32:35 #58
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108807594
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 01:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Toch rijden ze al 40 jaar rond
Dat kan natuurlijk goed als 2/3 van de kilometers lopend is afgelegd.

Misplaatste nostalgie, jaren 50 techniek,dat Bing carburateurtje met rammelende gaschuif en messing vlottertje(die ALTIJD lekte-benzine kraantje niet dicht---> plas onder je maxi)
Plastic "koplampje" met 15 watt bolletje en de licht opbrengst van een aansteker.
Plastic busjes in de rammelende en bij het remmen doorbuigende voorvork(2 stukjes verchroomde waterleidingbuis)
Verplichte spatlap aan het voorwiel omdat anders het water tegen je bougiedopje opspatte en je op je hurken naast het hok je dopje kon droogblazen ( :') )
Plastic benzine dopje zonder schroefdraad, dus als een kurk :')
Spaakwielen
Contactpuntjes
"aanduwkoppeling" met doorbuigend plastic heveltje aan je stuur.
Rem handle-tjes uit gestampt aluminium plaat(dus niet massief),als je hard knijpte boog het U-tje open.
"universeel" kabels met schroef tonnetjes die ALTIJD braken of gingen rafelen net naast het tonnetje waardoor je gas of rem bleef hangen

moet ik nog verder gaan?
Hopeloos maar voor die tijd "acceptabel" omdat je niet beter wist.
  woensdag 7 maart 2012 @ 01:34:40 #59
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108807644
mn vriendin heeft dr zelfs een, al heeft die nog nooit onderhoud gezien dus rammelt aan alle kanten, maar hij deed het beter dan dr scooter :')
  woensdag 7 maart 2012 @ 01:37:31 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108807691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 01:32 schreef robber57 het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk goed als 2/3 van de kilometers lopend is afgelegd.

Misplaatste nostalgie, jaren 50 techniek,dat Bing carburateurtje met rammelende gaschuif en messing vlottertje(die ALTIJD lekte-benzine kraantje niet dicht---> plas onder je maxi)
Plastic "koplampje" met 15 watt bolletje en de licht opbrengst van een aansteker.
Plastic busjes in de rammelende en bij het remmen doorbuigende voorvork(2 stukjes verchroomde waterleidingbuis)
Verplichte spatlap aan het voorwiel omdat anders het water tegen je bougiedopje opspatte en je op je hurken naast het hok je dopje kon droogblazen ( :') )
Plastic benzine dopje zonder schroefdraad, dus als een kurk :')
Spaakwielen
Contactpuntjes
"aanduwkoppeling" met doorbuigend plastic heveltje aan je stuur.
Rem handle-tjes uit gestampt aluminium plaat(dus niet massief),als je hard knijpte boog het U-tje open.
"universeel" kabels met schroef tonnetjes die ALTIJD braken of gingen rafelen net naast het tonnetje waardoor je gas of rem bleef hangen

moet ik nog verder gaan?
Hopeloos maar voor die tijd "acceptabel" omdat je niet beter wist.
Ja zo kan je voor elk ding wel dingen op blijven noemen, maar hoe je het went of keert; rijden deden ze, en goedkoop ook :Y
In de tijd dat ik er had heb ik ook volk leren kennen die er sobw races mee reden, "met die oude troep" :+
  woensdag 7 maart 2012 @ 01:41:19 #61
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108807757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 01:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je bougiedop hoort gewoon waterdicht te zijn.
Maandag middag GRRRR, nieuw NGK dopje kopen, monteren, week later in de regen---> lek

Als je hard remt met een maxi buigt de voorvork zover door dat het spatbord je mooie nieuwe NGK dop ( F4.95 florijnen) stukgaat( er breekt een hoekje uit) of de dop word scheef gedrukt waardoor het rubbertje open gaat en het water er in loopt.
  woensdag 7 maart 2012 @ 01:46:22 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108807857
Nooit gehad.

Je kan trouwens ook niet hard remmen met een maxi, onmogelijk :D

over mooie nostalgische verhalen gesproken.. die originele ruim 30 jaar oude vervaalde dop kon was het ooit teveel geworden en hij brak doormidden, materiaal was gewoon verkoold/uit erlkaar gevallen :D en heb toen de losse kabel met een stukkie tape tegen de bourgie gezet...

.. en dat werkte als een trein _O_

Je kan er ook 1 op 1 een honda mb vork inlepelen, kost 2 tientjes en dan heb je een oliegeveerde ;)
  woensdag 7 maart 2012 @ 02:05:16 #63
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108808162
Een paar van die stukke bougie doppen liggen nog altijd ergens in een bakje in mijn schuurtje, samen met versleten vork busjes,magura hendeltjes en een totaal verkoolde 3-bollen demper uit de uitlaat....

Ik weet het, nostalgie is wel leuk maar om iemand die er dagelijks mee naar zijn werk moet zo'n ding te adviseren is gewoon sadistisch.
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:59:41 #64
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108811704
een zundapp
pi_108835613
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:59 schreef T42 het volgende:
een zundapp
Een fatsoenlijke met kenteken voor 500 euro? Je zal dan geen erg mooie kunnen vinden.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:14:08 #66
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_108836042
Koop geen Gilera Runner, ik rijd max 140 km op één tank (5L) ;(
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:15:04 #67
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108836100
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:14 schreef PH-KCD het volgende:
Koop geen Gilera Runner, ik rijd max 140 km op één tank (5L) ;(
Opgevoerd? :P
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:15:38 #68
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_108836138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:15 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Opgevoerd? :P
Alles standaard behalve dat de prop uit de uitlaat is, ja :P

92 km/h @ 10.000 rpm
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:17:17 #69
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_108836250
Met prop in uitlaat (vario ring eruit) deed hij 180 op één tank. Dan reed ik ~75 km/h @ 7000 rpm
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:30:40 #70
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108837009
Even samenvattend, van wat ik hier lees en begrijp:

2takt:
+ Eenvoudig onderhoud
+ Goedkoop
- Betrouwbaarheid
- Verbruik

4takt:
+ Betrouwbaar
+ Slechts eens per 5000km echt onderhoud nodig
+ Zuinig (1:50 mogelijk)
- Ingewikkeldere techniek om zelf aan te sleutelen
- Duur

Niet doen:

• Baotian (Chinese meuk)
• Tomos (Onderdelen niet meer nieuw verkrijgbaar)
• Puch maxi (ouderwetse techniek, onbetrouwbaar)
• Gilera runner (zuipt meer benzine dan een rus wodka)

Wel doen:

• Tomos (goedkoop en onderdelen op marktplaats, maar geen nieuwe tomos)
• Puch maxi ("bazending", goedkoop)
• Sym (zuinig, 4takt, maar wel de nieuwste modellen, oude braken doormidden op spectaculaire wijze)
• Honda vision (zuinig, betrouwbaar, 4takt)
• Piaggio zip 4takt
• Peugeot vivacity tm type 2 (al is de mijne vroeger dus helemaal vastgelopen bij 10000km)
• Beta ark (? - Nog nooit van gehoord dit merk)
• Yamaha neos, aerox (Maar dat zijn wel "jeugdbrommers" volgens mij, dus uitkijken)
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:34:32 #71
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108837198
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:17 schreef PH-KCD het volgende:
Met prop in uitlaat (vario ring eruit) deed hij 180 op één tank. Dan reed ik ~75 km/h @ 7000 rpm
Ja oke, dus dat verbruik valt allemaal ook wel mee als de vario ring erin zit en de uitlaat stil is (lees: gewoon 55 rijden).
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:35:32 #72
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_108837264
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:34 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ja oke, dus dat verbruik valt allemaal ook wel mee als de vario ring erin zit en de uitlaat stil is (lees: gewoon 55 rijden).
Toch is en blijft het een zuipende 2takt (overigens is deze prima betrouwbaar, nooit last gehad in 5000 km)

:D

Ga voor 4takt als je zuinig wil.
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:40:00 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108837535
Hoe is je route trouwens? Veel stad of gewoon 30km rechte weg? Voor het laatste kun je met brommer met ketting gewoon een groter voortandwiel kopen: minder toeren = minder verbruik, met een vario gaat dat niet op
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:42:49 #74
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108837714
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:40 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe is je route trouwens? Veel stad of gewoon 30km rechte weg? Voor het laatste kun je met brommer met ketting gewoon een groter voortandwiel kopen: minder toeren = minder verbruik, met een vario gaat dat niet op
Ik hoef van eindhoven naar tilburg letterlijk maar 3 keer af te slaan van deur tot deur. Oirschotsedijk, langs het kanaal, spoorlaan, klaar.

Ben alleen echt niet van plan om iets te vervangen aan tandwielen en wat dan ook. Ik wil zo'n ding zoveel mogelijk origineel, want dan zijn ze het meest betrouwbaar vermoed ik.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:44:47 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108837826
Groter tandwiel: minder slijtage, minder verbruikt, minder herrie, hogere topsnelheid (zon 5km per 1 tandje meer, maar toch :') ) Dus dat maakt qua betrouwbaarheid niets uit.
pi_108839089
Vespa SI... _O_
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:24:27 #77
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_108840184
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.

Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:43:18 #78
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108841298
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.

Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
[ afbeelding ]
Ziet er precies uit zoals ik bedoel. Ouwe lullen alert is geen probleem, ik ben op m'n 21e begonnen met V40 station rijden 8-).
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_108841659
geen onbekent merk nemen ;)
pi_108843638
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:25:36 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108843910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef lezut het volgende:
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
Omdat niets beter is qua vermogen per kilo? :')
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:27:20 #82
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108844022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef lezut het volgende:
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
2takt heeft gewoon meer voordelen dan 4takt , punt
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:28:42 #83
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108844121
en 2 takt is betrouwbaarder omdat er geen minder kapot kan gaan en minder onderhoud
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_108844503
Een zuiger van een gemiddelde 2takt is rond de 15.000, van een 4takt rond de 35.000.
Ervanuitgaand dat de olie goed word bijgehouden.


Probleem is dat de meeste mensen gaan rijden met een scooter zonder onderhoud te plegen, en op dat vlak houd een 2takt het wel iets langer uit als een 4takt.
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:17:09 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108846797
Met een originele 2takt en goede olie kun je ook prima 35k halen zonder een zuiger te vervangen, maar ts gaat dat niet eens halen dus dat maakt helemaal niets uit.
pi_108848492
Ik maak het heel erg zelden mee, kwaliteit van de zuigers is heel erg achteruit gegaan de laatste jaren.
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:52:14 #87
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108848526
Als ie dr al 35k inzit is ie niet van dit jaar nee :P
pi_108848859
De meeste 2 takt zuigers die ik demonteer zijn niet ouder dan 15k.
Heb wel al meerdere malen piaggio 4t blokken boven de 40.000km gezien op de 1 ste zuiger, en nog steeds goedlopend.
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:24:42 #89
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108871455
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.

Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
[ afbeelding ]
Ik wilde hem nog noemen maar vergeten, het is een honda scoopy/sh/vision kloon, erg betrouwbaar,zuinig,idd erg populair bij de ouwelullen en alleen dat laatste is al een reden om er serieus naar te kijken.
Ik weet dat er zelfs een forum club is van eigenaren die op zondag met ze allen ermee gaan toeren. :D

Als je iedere dag op je brommer naar je werk gaat en dat loopt op zo'n 20 a 30 km ga je in ene heel andere kilometers maken dan de gemiddelde jeugdige brommer rijder, kijk er maar eens naar hoeveel km er op een Aerox of SR staat, als het 7000 is dan is het veel en meestal is ie dan al helemaal gaar gesleuteld.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:55:51 #90
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108878441
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:24 schreef robber57 het volgende:

[..]

Ik wilde hem nog noemen maar vergeten, het is een honda scoopy/sh/vision kloon, erg betrouwbaar,zuinig,idd erg populair bij de ouwelullen en alleen dat laatste is al een reden om er serieus naar te kijken.
Ik weet dat er zelfs een forum club is van eigenaren die op zondag met ze allen ermee gaan toeren. :D

Als je iedere dag op je brommer naar je werk gaat en dat loopt op zo'n 20 a 30 km ga je in ene heel andere kilometers maken dan de gemiddelde jeugdige brommer rijder, kijk er maar eens naar hoeveel km er op een Aerox of SR staat, als het 7000 is dan is het veel en meestal is ie dan al helemaal gaar gesleuteld.
Net ff op marktplaats gekeken maar je ziet het meteen! Eentje met 17000km gereden en geen spatje roest op de uitlaat en geen krasje te bekennen!

Hoeveel kilometers moet ik nou overigens aan denken dat ik "probleemloos" kan rijden. En met probleemloos bedoel ik dan wel normaal onderhoud, maar geen kapotte cilinder, automaat die kapot is, lagers die doorgesleten zijn, lekkende rubbers, dat soort dingen?

Dit natuurlijk i.v.m. welke kopen op marktplaats. Is 9000km nog prima of moet ik eigenlijk een zo goed als nieuwe gaan regelen? Budget is overigens al iets verhoogd inmiddels, 500 euro was niet erg realistisch inderdaad voor een betrouwbare. Als het niet gejat wordt verkoop ik hem gewoon weer voor een paarhonderd minder :).
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_108879076
Met normaal onderhoud kan je vrij lang probleemloos rondrijden, boven de 20.000km kan het wel eens gebeuren dat de voorwiellagers of de balhoofdlagers vervangen moeten worden, vastzittende remklauw of versleten remschijf is ook niet heel gek met een dergelijke km stand.

Vraag ook altijd om de onderhoudshistorie bij zo'n 2dehands ding en controleer ook het framenummer als je er 1 particulier koopt.
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:35:31 #92
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108888342
Ik denk dat tienduizenden geen probleem is voor zo'n scooter buiten de dingen die te verwachten zijn als idd een keer een remtangrevisie (nederlandse pekel) een nieuwe gaskabel ,nieuwe vario rollen,snaar,accu en meer van dat soort spul, dat hoort gewoon bij het onderhoud.
Het motortje zelf zou geen probleem moeten hebben met 50.000 of meer goed onderhoud vooropgesteld, dus geen supermarkt olie en netjes volgens het onderhoud schema doen wat er moet gebeuren.

Vergis je overigens niet in de uitlaat: veel viertakten hebben een beschermplaat voor de uitlaat aangezien deze erg heet word, je ziet dus meestal niet de uitlaat zelf en deze roest ongeacht het merk, ik ken geen merk die standaard een rvs uitlaat hebben.
Maar dat is te verhelpen en hoeft niet een enorme berg te kosten, rvs uitlaten zijn voor veel merken 4takt te krijgen vanaf 140 eu, een nieuwe originele is doorgaans gruwelijk duur.

Houd er ook rekening mee dat als je een tweede hands koopt van een paar jaar oud er ongetwijfeld wat dingen je kant op kunnen komen zoals nieuwe banden,accu,remblokjes ed.
In eerste instantie zul je een tijdje kunnen rijden maar al relatief vlot zal er wat de kop opsteken, de vorige eigenaar gaat doorgaans net voor de verkoop niet dat soort zaken nog eens vervangen, meestal is het andersom; er word nog zolang mee doorgereden totdat dat soort zaken op 75% slijt zitten en dan word ie verkocht.
accu 20-30 eu
banden paar tientjes per stuk
remblokjes 20 eu
variorollen 10 eu
snaar 20-30 eu

Geloof nooit verhalen van "die zijn net vervangen" tenzij de factuur kan worden getoont, dergelijke uitspraken die niet zijn te verifiëren zijn NIETS waard
pi_108889872
Kijk ook uit voor in china geproduceerde kymco's (agility's en nog een paar)
In 99 van de 100 zitten verkeerde zuigers waardoor ze een enorm olieverbruik hebben, een door de importeur erkend probleem.
Kan je toch zo een paar 100 extra kosten als je het gemaakt wilt hebben later.
pi_108893931
Ik had een kawaski ar50, liep als een zonnetje. Toen ging ik hem "reviseren" hij heeft het nooit meer gedaan.

:(
pi_108894683
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.

Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Wat een miskleun. Ga juist voor zo oud mogelijk. Als er niks opzit, kan het namelijk ook niet stuk.

Dus inderdaad de tomossen, puchs, oudere piaggo meuk. Dat soort spul. Blijf het liefst ver weg van alle Chinese scooterrommel. De redenen dat je zoveel nieuwe en mooie ziet rondrijden is omdat ze allemaal binnen een paar jaar op zijn.

Ik had en heb zelf een Suzuki tsx. Reed heerlijk en heb er nog steeds heel veel lol van. Bij 60km/u deed ik 1:35, dus dat was prima te doen.
pi_108895187
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 01:15 schreef DeHangui het volgende:
Vespa Ciao!

Doet het altijd, onderdelen zijn nog net niet gratis en zo zuinig als maar kan :D
Vespa ciao _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Ik heb er eentje gekocht voor fucking 100 euro _O_ _O_ _O_

2.80 verzekering, 1:60 rijden en de onderdelen zijn echt bijna gratis. 80 cent voor een gaskabel, 5 euro voor remblokken, 10tje voor 2 nieuwe banden ect ect.

En start echt ALTIJD. Zelfs 's winters na een dag buiten staan, in een blok ijs. 1x kicken en gaan. _O_

Comfortabel is het niet, maar ach, het gaat wel als de brandweer _O_
pi_108895901
http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs

125 euro. Effe carb schoonmaken, nieuwe benzine erin en gaan.

Speurders heeft over het algemeen veel betere deals dan marktplaats. Als jij je brommer voor 100e weg wil doen hebben maar weinig mensen er nog 9 euro voor over om het op mp te zetten.

http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs

Ook een hele goede koop


Maar als je dan toch een budget van 500e hebt, ga dan meteen voor een echte klassieker, de honda MTX. Brute hardheid, en je rijdt zeker niet voor lul.

http://www.speurders.nl/o(...)965.html?q=honda+mtx

[ Bericht 40% gewijzigd door Yreal op 09-03-2012 10:16:47 ]
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:19:52 #98
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108898351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een miskleun. Ga juist voor zo oud mogelijk. Als er niks opzit, kan het namelijk ook niet stuk.

Dus inderdaad de tomossen, puchs, oudere piaggo meuk. Dat soort spul. Blijf het liefst ver weg van alle Chinese scooterrommel. De redenen dat je zoveel nieuwe en mooie ziet rondrijden is omdat ze allemaal binnen een paar jaar op zijn.

Ik had en heb zelf een Suzuki tsx. Reed heerlijk en heb er nog steeds heel veel lol van. Bij 60km/u deed ik 1:35, dus dat was prima te doen.
dit
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vespa ciao _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Ik heb er eentje gekocht voor fucking 100 euro _O_ _O_ _O_

2.80 verzekering, 1:60 rijden en de onderdelen zijn echt bijna gratis. 80 cent voor een gaskabel, 5 euro voor remblokken, 10tje voor 2 nieuwe banden ect ect.

En start echt ALTIJD. Zelfs 's winters na een dag buiten staan, in een blok ijs. 1x kicken en gaan. _O_

Comfortabel is het niet, maar ach, het gaat wel als de brandweer _O_
dit
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:10 schreef Yreal het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs

125 euro. Effe carb schoonmaken, nieuwe benzine erin en gaan.

Speurders heeft over het algemeen veel betere deals dan marktplaats. Als jij je brommer voor 100e weg wil doen hebben maar weinig mensen er nog 9 euro voor over om het op mp te zetten.

http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs

Ook een hele goede koop

Maar als je dan toch een budget van 500e hebt, ga dan meteen voor een echte klassieker, de honda MTX. Brute hardheid, en je rijdt zeker niet voor lul.

http://www.speurders.nl/o(...)965.html?q=honda+mtx
dit
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_108898950
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:19 schreef leeell het volgende:

[..]

dit

[..]

dit

[..]

dit
Wij snappen elkaar _O_ . Ik zit nu nog steeds een beetje brommers te bladeren en moet mezelf beheersen om in mijn studieboek te blijven lezen en niet naar buiten te rennen om mijn ciao open te trekken. Goed topic dus.



Mijne. Geen van alle ooit "stuk" gegaan. Bij alles is er wel eens een kabeltje gesprongen, maar dan haal je bij de lokale brommerboer een nieuwe voor een euro.

oud O+ Dat terwijl maatjes met nieuwe scooters inmiddels alweer aan hun 3de in 4 jaar zitten _O-

Oh en ik krijg pakket korting bij de verzekering :Y)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:38:56 #100
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108899021
die collectie :9~

APN6 :9~
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')