Ja dat is ook zo, maar die brommer verkoop ik gewoon weer als ik klaar ben met m'n jaartje master. Ik denk er ook serieus aan om m'n volvo te schorsen voor enkele maanden en dan heb ik de aanschafprijs er héél snel uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:44 schreef klaaskippegaas het volgende:
Voor 500 euro kun je veel rijden met je Volvo.
En dan heb ik het nog niet eens over de verzekering en dergelijke.
Ja dat is ook wat ik meekreeg van Sym. Volgens mij is het wel chinees maar ik lees overal dat het betrouwbaar is. Zijn meestal wel van die retro modellen maar ach, het boeit me eigenlijk niets hoe het eruit ziet, als het maar rijdt en blijft rijdenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Dat schorsen is een goed idee.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef Willaaam het volgende:
Ja dat is ook zo, maar die brommer verkoop ik gewoon weer als ik klaar ben met m'n jaartje master. Ik denk er ook serieus aan om m'n volvo te schorsen voor enkele maanden en dan heb ik de aanschafprijs er héél snel uit.
als het rijdt, dan rijdt het wel zuinig jaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef legacythe2nd het volgende:
[..]
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.
wat een onzinquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemenquote:
of om jezelf incapabel te noemenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemen
dat noem ik nou flauwekul, met die tomos deed mijn vriendin hetzelfde als met de sym, sym nooit problemen, tomos altijd problemen.quote:
verkeerd onderhouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat noem ik nou flauwekul, met die tomos deed mijn vriendin hetzelfde als met de sym, sym nooit problemen, tomos altijd problemen.
mag je mij eens uitleggen wat daar incapabel aan is
doe er zelf niet aan, daar heb ik een dealer voor dus dan is de dealer incapabel, maar dat zijn ze ook niet kan ik je melden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef leeell het volgende:
[..]
verkeerd onderhouden.
heb er 3 staan, nooit problemen
(31 jaar oud, 6 jaar oud, 2 jaar oud)
absoluut, maar Tomos staat gewoon bekend om zijn degelijkheid en zuinigheid (al zijn de nieuwere modellen wel wat zwakker omdat ze niet meer geproduceerd worden in Koper)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan is de dealer incapabel, maar dat zijn ze ook niet kan ik je melden.
maar goed verschillende meningen moeten kunnen toch?
1/40 uit de fabriekquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:09 schreef kovenant het volgende:
alleen een tomos rijd volgens mij maar 1/25 - 1/30
je moet dan wel naar een viertakt wil je echt de 1/40 halen
Voordeel wat ik las is dat die oude tomos blikken met A35 blokken goedkoop waren in het onderhoud, maar dat er wel echt regelmatig onderhoud aan zat. Plus hij had een handmatige choke. Het leek mij leuk om mee te klussen maar niet echt betrouwbaar...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:07 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut, maar Tomos staat gewoon bekend om zijn degelijkheid en zuinigheid (al zijn de nieuwere modellen wel wat zwakker omdat ze niet meer geproduceerd worden in Koper)
Ik denk dat 1:40 wel optimistisch is met een tomos inderdaad. Zeker omdat ik er ook echt in de kou mee ga rijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:09 schreef kovenant het volgende:
alleen een tomos rijd volgens mij maar 1/25 - 1/30
je moet dan wel naar een viertakt wil je echt de 1/40 halen
regelmatig onderhoud?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:11 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Voordeel wat ik las is dat die oude tomos blikken met A35 blokken goedkoop waren in het onderhoud, maar dat er wel echt regelmatig onderhoud aan zat. Plus hij had een handmatige choke. Het leek mij leuk om mee te klussen maar niet echt betrouwbaar...
Ander voordeel van zo'n moderne scooter is dat je nog iets droog weg kunt leggen en je benen achter kappen zitten, wat toch weer wat kou scheelt in de winter lijkt me.
Ziet er goed uit maar inderdaad te duur denk ik...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:15 schreef skit het volgende:
Piaggio zip 4 takt een idee?
Weet alleen niet of ze voor 500 tweedehands te koop zijn
Maar puch is goedkoper, beter verkrijgbaar en betrouwbaarderquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef legacythe2nd het volgende:
[..]
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.
Wat kan daar nou aan kapot gaan (behalve de koppeling/schakeldingetje)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemen
Die had ik al klaargemaakt om te citeren. @$^%$#^ gewoon werk voor niks gedaan!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zou gewoon lekker de auto nemen, om nou elke keer een uur op de brommer te zitten..
He he rustig, ik heb zelf 3 jaar woon werk op een brommertje gedaan, met elk weer, maar het was maar 15km enkele rit en ik had er echt een pokke hekel aan:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:58 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Die had ik al klaargemaakt om te citeren. @$^%$#^ gewoon werk voor niks gedaan!
Das allemaal leuk en aardig maar het scheelt minstens ¤250 per maand. Das veel geld.
Volvo kost ¤100/mnd vaste lasten en dan 9 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤306
Brommert kost ¤8/mnd vaste lasten en 2 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤76
Daar moet dan nog bij de extra onderhoudskosten van een auto t.o.v. een brommertje.
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:22 schreef lipjes het volgende:
ik heb ook nog wel een motor te koop, ik rijd er elke dag +/- 25 km mee en gooi hem meestal aan het eind van de week vol voor minder dan 10 euro
verzekering 80 euro per jaar
en geen wegenbelasting want oldtimer
Ideaal is het niet, maar ik moet ook nog wonen, eten en de studie zelf betalen. Als het kan tussen het werken door nog tijd over houden om te leren ook. Vroeger deed ik het ook zonder klagen dus zo erg is het niet voor een tijdje.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
He he rustig, ik heb zelf 3 jaar woon werk op een brommertje gedaan, met elk weer, maar het was maar 15km enkele rit en ik had er echt een pokke hekel aan:
Constant volgas rijden, met de daarbij passende herrie uit je stalen ros (het begint te irriteren na een poos..)
Kleine tank dus veel moeten tanken bij veel km's (gedoe met olie want nergens tank je nog brommerbenzine)
In de zomer steeds aan de kant moeten voor politiecontrole, wanneer ze ziet dat je geen puber bent mag je weer door maar het kost tijd, elke keer weer
In de regen komt je of doorweekt aan, of moet regenkleding meenemen
Als het koud is ben je eerst 2 uur bezig met ontdooien
Ja het was snel en goedkoop, maar ik ben later gewoon met het ov gegaan..
Komt waarschijnlijk door de rijstijl, aantal cc's en 4cillinderquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Op 13k ja, als ik rondje door de stad/omgeving doe is 1 op 40 ook makkelijk te halen, nouja makkelijk, het is te doenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Zon ns kaart geen optie? Traject oidquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ideaal is het niet, maar ik moet ook nog wonen, eten en de studie zelf betalen. Als het kan tussen het werken door nog tijd over houden om te leren ook. Vroeger deed ik het ook zonder klagen dus zo erg is het niet voor een tijdje.
Met een motor zou mijn rijgedrag ook niet zuinig zijn. Daar leent zo'n apparaat zich niet voor.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door de rijstijl, aantal cc's en 4cillinder
Ik heb een 400 CC 25KW 2 cillinder.
Rijd zuinig, maar heeft toch nog wat pit.
en dan rijd ik nog niet eens zuinig
Is minstens ¤200 per maand. Nog steeds veel duurder. Brommertje is gewoon het goedkoopste, maar wel bedankt voor het meedenken!quote:
Ok, dus dat is dan in principe voor een 2takt. Maar jij hebt een puchje gehad begrijp ik hieruit, wat verbruikte dat?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer
puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)
voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
Hier in de regio Utrecht zitten de grootste onderdelenboeren van Nederland. Voor Maxi's is anno 2012 geen zak meer te krijgen. En terecht.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer
puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)
voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |