abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108839089
Vespa SI... _O_
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:24:27 #77
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_108840184
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.

Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:43:18 #78
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108841298
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.

Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
[ afbeelding ]
Ziet er precies uit zoals ik bedoel. Ouwe lullen alert is geen probleem, ik ben op m'n 21e begonnen met V40 station rijden 8-).
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_108841659
geen onbekent merk nemen ;)
pi_108843638
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:25:36 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108843910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef lezut het volgende:
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
Omdat niets beter is qua vermogen per kilo? :')
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:27:20 #82
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108844022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef lezut het volgende:
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
2takt heeft gewoon meer voordelen dan 4takt , punt
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:28:42 #83
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108844121
en 2 takt is betrouwbaarder omdat er geen minder kapot kan gaan en minder onderhoud
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_108844503
Een zuiger van een gemiddelde 2takt is rond de 15.000, van een 4takt rond de 35.000.
Ervanuitgaand dat de olie goed word bijgehouden.


Probleem is dat de meeste mensen gaan rijden met een scooter zonder onderhoud te plegen, en op dat vlak houd een 2takt het wel iets langer uit als een 4takt.
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:17:09 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108846797
Met een originele 2takt en goede olie kun je ook prima 35k halen zonder een zuiger te vervangen, maar ts gaat dat niet eens halen dus dat maakt helemaal niets uit.
pi_108848492
Ik maak het heel erg zelden mee, kwaliteit van de zuigers is heel erg achteruit gegaan de laatste jaren.
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:52:14 #87
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108848526
Als ie dr al 35k inzit is ie niet van dit jaar nee :P
pi_108848859
De meeste 2 takt zuigers die ik demonteer zijn niet ouder dan 15k.
Heb wel al meerdere malen piaggio 4t blokken boven de 40.000km gezien op de 1 ste zuiger, en nog steeds goedlopend.
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:24:42 #89
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108871455
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.

Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
[ afbeelding ]
Ik wilde hem nog noemen maar vergeten, het is een honda scoopy/sh/vision kloon, erg betrouwbaar,zuinig,idd erg populair bij de ouwelullen en alleen dat laatste is al een reden om er serieus naar te kijken.
Ik weet dat er zelfs een forum club is van eigenaren die op zondag met ze allen ermee gaan toeren. :D

Als je iedere dag op je brommer naar je werk gaat en dat loopt op zo'n 20 a 30 km ga je in ene heel andere kilometers maken dan de gemiddelde jeugdige brommer rijder, kijk er maar eens naar hoeveel km er op een Aerox of SR staat, als het 7000 is dan is het veel en meestal is ie dan al helemaal gaar gesleuteld.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:55:51 #90
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108878441
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:24 schreef robber57 het volgende:

[..]

Ik wilde hem nog noemen maar vergeten, het is een honda scoopy/sh/vision kloon, erg betrouwbaar,zuinig,idd erg populair bij de ouwelullen en alleen dat laatste is al een reden om er serieus naar te kijken.
Ik weet dat er zelfs een forum club is van eigenaren die op zondag met ze allen ermee gaan toeren. :D

Als je iedere dag op je brommer naar je werk gaat en dat loopt op zo'n 20 a 30 km ga je in ene heel andere kilometers maken dan de gemiddelde jeugdige brommer rijder, kijk er maar eens naar hoeveel km er op een Aerox of SR staat, als het 7000 is dan is het veel en meestal is ie dan al helemaal gaar gesleuteld.
Net ff op marktplaats gekeken maar je ziet het meteen! Eentje met 17000km gereden en geen spatje roest op de uitlaat en geen krasje te bekennen!

Hoeveel kilometers moet ik nou overigens aan denken dat ik "probleemloos" kan rijden. En met probleemloos bedoel ik dan wel normaal onderhoud, maar geen kapotte cilinder, automaat die kapot is, lagers die doorgesleten zijn, lekkende rubbers, dat soort dingen?

Dit natuurlijk i.v.m. welke kopen op marktplaats. Is 9000km nog prima of moet ik eigenlijk een zo goed als nieuwe gaan regelen? Budget is overigens al iets verhoogd inmiddels, 500 euro was niet erg realistisch inderdaad voor een betrouwbare. Als het niet gejat wordt verkoop ik hem gewoon weer voor een paarhonderd minder :).
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_108879076
Met normaal onderhoud kan je vrij lang probleemloos rondrijden, boven de 20.000km kan het wel eens gebeuren dat de voorwiellagers of de balhoofdlagers vervangen moeten worden, vastzittende remklauw of versleten remschijf is ook niet heel gek met een dergelijke km stand.

Vraag ook altijd om de onderhoudshistorie bij zo'n 2dehands ding en controleer ook het framenummer als je er 1 particulier koopt.
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:35:31 #92
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108888342
Ik denk dat tienduizenden geen probleem is voor zo'n scooter buiten de dingen die te verwachten zijn als idd een keer een remtangrevisie (nederlandse pekel) een nieuwe gaskabel ,nieuwe vario rollen,snaar,accu en meer van dat soort spul, dat hoort gewoon bij het onderhoud.
Het motortje zelf zou geen probleem moeten hebben met 50.000 of meer goed onderhoud vooropgesteld, dus geen supermarkt olie en netjes volgens het onderhoud schema doen wat er moet gebeuren.

Vergis je overigens niet in de uitlaat: veel viertakten hebben een beschermplaat voor de uitlaat aangezien deze erg heet word, je ziet dus meestal niet de uitlaat zelf en deze roest ongeacht het merk, ik ken geen merk die standaard een rvs uitlaat hebben.
Maar dat is te verhelpen en hoeft niet een enorme berg te kosten, rvs uitlaten zijn voor veel merken 4takt te krijgen vanaf 140 eu, een nieuwe originele is doorgaans gruwelijk duur.

Houd er ook rekening mee dat als je een tweede hands koopt van een paar jaar oud er ongetwijfeld wat dingen je kant op kunnen komen zoals nieuwe banden,accu,remblokjes ed.
In eerste instantie zul je een tijdje kunnen rijden maar al relatief vlot zal er wat de kop opsteken, de vorige eigenaar gaat doorgaans net voor de verkoop niet dat soort zaken nog eens vervangen, meestal is het andersom; er word nog zolang mee doorgereden totdat dat soort zaken op 75% slijt zitten en dan word ie verkocht.
accu 20-30 eu
banden paar tientjes per stuk
remblokjes 20 eu
variorollen 10 eu
snaar 20-30 eu

Geloof nooit verhalen van "die zijn net vervangen" tenzij de factuur kan worden getoont, dergelijke uitspraken die niet zijn te verifiëren zijn NIETS waard
pi_108889872
Kijk ook uit voor in china geproduceerde kymco's (agility's en nog een paar)
In 99 van de 100 zitten verkeerde zuigers waardoor ze een enorm olieverbruik hebben, een door de importeur erkend probleem.
Kan je toch zo een paar 100 extra kosten als je het gemaakt wilt hebben later.
pi_108893931
Ik had een kawaski ar50, liep als een zonnetje. Toen ging ik hem "reviseren" hij heeft het nooit meer gedaan.

:(
pi_108894683
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.

Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Wat een miskleun. Ga juist voor zo oud mogelijk. Als er niks opzit, kan het namelijk ook niet stuk.

Dus inderdaad de tomossen, puchs, oudere piaggo meuk. Dat soort spul. Blijf het liefst ver weg van alle Chinese scooterrommel. De redenen dat je zoveel nieuwe en mooie ziet rondrijden is omdat ze allemaal binnen een paar jaar op zijn.

Ik had en heb zelf een Suzuki tsx. Reed heerlijk en heb er nog steeds heel veel lol van. Bij 60km/u deed ik 1:35, dus dat was prima te doen.
pi_108895187
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 01:15 schreef DeHangui het volgende:
Vespa Ciao!

Doet het altijd, onderdelen zijn nog net niet gratis en zo zuinig als maar kan :D
Vespa ciao _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Ik heb er eentje gekocht voor fucking 100 euro _O_ _O_ _O_

2.80 verzekering, 1:60 rijden en de onderdelen zijn echt bijna gratis. 80 cent voor een gaskabel, 5 euro voor remblokken, 10tje voor 2 nieuwe banden ect ect.

En start echt ALTIJD. Zelfs 's winters na een dag buiten staan, in een blok ijs. 1x kicken en gaan. _O_

Comfortabel is het niet, maar ach, het gaat wel als de brandweer _O_
pi_108895901
http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs

125 euro. Effe carb schoonmaken, nieuwe benzine erin en gaan.

Speurders heeft over het algemeen veel betere deals dan marktplaats. Als jij je brommer voor 100e weg wil doen hebben maar weinig mensen er nog 9 euro voor over om het op mp te zetten.

http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs

Ook een hele goede koop


Maar als je dan toch een budget van 500e hebt, ga dan meteen voor een echte klassieker, de honda MTX. Brute hardheid, en je rijdt zeker niet voor lul.

http://www.speurders.nl/o(...)965.html?q=honda+mtx

[ Bericht 40% gewijzigd door Yreal op 09-03-2012 10:16:47 ]
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:19:52 #98
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108898351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een miskleun. Ga juist voor zo oud mogelijk. Als er niks opzit, kan het namelijk ook niet stuk.

Dus inderdaad de tomossen, puchs, oudere piaggo meuk. Dat soort spul. Blijf het liefst ver weg van alle Chinese scooterrommel. De redenen dat je zoveel nieuwe en mooie ziet rondrijden is omdat ze allemaal binnen een paar jaar op zijn.

Ik had en heb zelf een Suzuki tsx. Reed heerlijk en heb er nog steeds heel veel lol van. Bij 60km/u deed ik 1:35, dus dat was prima te doen.
dit
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vespa ciao _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Ik heb er eentje gekocht voor fucking 100 euro _O_ _O_ _O_

2.80 verzekering, 1:60 rijden en de onderdelen zijn echt bijna gratis. 80 cent voor een gaskabel, 5 euro voor remblokken, 10tje voor 2 nieuwe banden ect ect.

En start echt ALTIJD. Zelfs 's winters na een dag buiten staan, in een blok ijs. 1x kicken en gaan. _O_

Comfortabel is het niet, maar ach, het gaat wel als de brandweer _O_
dit
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:10 schreef Yreal het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs

125 euro. Effe carb schoonmaken, nieuwe benzine erin en gaan.

Speurders heeft over het algemeen veel betere deals dan marktplaats. Als jij je brommer voor 100e weg wil doen hebben maar weinig mensen er nog 9 euro voor over om het op mp te zetten.

http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs

Ook een hele goede koop

Maar als je dan toch een budget van 500e hebt, ga dan meteen voor een echte klassieker, de honda MTX. Brute hardheid, en je rijdt zeker niet voor lul.

http://www.speurders.nl/o(...)965.html?q=honda+mtx
dit
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_108898950
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:19 schreef leeell het volgende:

[..]

dit

[..]

dit

[..]

dit
Wij snappen elkaar _O_ . Ik zit nu nog steeds een beetje brommers te bladeren en moet mezelf beheersen om in mijn studieboek te blijven lezen en niet naar buiten te rennen om mijn ciao open te trekken. Goed topic dus.



Mijne. Geen van alle ooit "stuk" gegaan. Bij alles is er wel eens een kabeltje gesprongen, maar dan haal je bij de lokale brommerboer een nieuwe voor een euro.

oud O+ Dat terwijl maatjes met nieuwe scooters inmiddels alweer aan hun 3de in 4 jaar zitten _O-

Oh en ik krijg pakket korting bij de verzekering :Y)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:38:56 #100
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108899021
die collectie :9~

APN6 :9~
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')