Het schijnt een goed ding te zijn, ik vind hem echter een tumor op 2 wielen. Wat een hondslelijk ding.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Kwestie van goed zoeken denk ik. Is de peugeot VivaCity ook wat?
Sowieso wanneer er in een advertentie staat dat er zelf dingen vervangen zijn dus al geen intresse meer in tonen? Als ik voor zo'n scooter ga kijken heb ik eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, veel verder dan het kijken naar het zelfde kom ik niet:quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:40 schreef leeell het volgende:
zowel de vivacity en de speedsfights zijn zeer degelijke (hoe ouder hoe beter geldt meestal)
wel opletten of er niet aan versleuteld is (dus aerox hoef je meestal 2de hands niet eens voor te kijken, die dingen worden altijd verkracht door scootersjonnies)
- Compressiequote:Op woensdag 14 maart 2012 20:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Sowieso wanneer er in een advertentie staat dat er zelf dingen vervangen zijn dus al geen intresse meer in tonen? Als ik voor zo'n scooter ga kijken heb ik eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, veel verder dan het kijken naar het zelfde kom ik niet:
- Starten elektrisch
- Starten kickstarter
- Verlichting voor en achter
- KM teller werkend
- Benzine teller werkend
- Eventueel richting aanwijzer werkend
oude neo's zijn toch ook 2taktquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:25 schreef Meike26 het volgende:
Wil je echt zuinig rijden, dan moet je voor een 4 tactje gaan. Geen gerommel met bromfiets benzine en/of olie... Gewoon tanken waar de auto's ook tanken + gemiddeld verbruik van 1:40 of zuiniger.
Leuk ding !
Zou je de dingen eens toe kunnen lichten? En vooral hoe ik zie of het goed is of niet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:25 schreef leeell het volgende:
[..]
- Compressie
- ratelen / schuren (lagers / zuigerveren)
- vering
- voorvork
- kicken moet redelijk zwaar gaanquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Zou je de dingen eens toe kunnen lichten? En vooral hoe ik zie of het goed is of niet?
Neem dan iemand mee die het wel weet, het is heel moeilijk om er van afstand iets over te kunnen zeggen.. Een hoop vervangen kan ook een idealist zijn (kanquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:24 schreef Blester het volgende:
[..]
Sowieso wanneer er in een advertentie staat dat er zelf dingen vervangen zijn dus al geen intresse meer in tonen? Als ik voor zo'n scooter ga kijken heb ik eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, veel verder dan het kijken naar het zelfde kom ik niet:
- Starten elektrisch
- Starten kickstarter
- Verlichting voor en achter
- KM teller werkend
- Benzine teller werkend
- Eventueel richting aanwijzer werkend
Goed om te weten dat een viertakt dus inderdaad the way to go is voor betrouwbaar rijdenquote:Op maandag 26 maart 2012 00:19 schreef Geelman het volgende:
Ha, scooters en brommers, ik kan er lang over praten. Toen ik nog een 16-jarige puber was vond ik tweetakt ook het allermooiste. Daarom had ik een Piaggio Typhoon. Makkelijk op te voeren en het blok was erg goed, maar andere dingen lieten duidelijk te wensen over. Zo was de voorvork volledig verrot na 10.000 km, de achterveer ging ook rond die kilometerstand kapot. Daarnaast faalden de knipperlichten en de toeter herhaaldelijk en er kwam steeds vocht in het zadel (natte kont). Ook de ophangpunten van de kappen braken af, het zat allemaal niet geweldig in elkaar. Al met al toch veel plezier gehad van dat ding, verkocht voor ¤300 met een rotte voorvork en 25k op de klok.
Toen kwam de Kymco Vitality tweetakt. Leuke en mooie brommer, maar de kilometerteller ging steeds stuk. Op een gegeven moment roestte de oude uitlaat door en zette ik een Sito+ (uitlaat) op m'n Kymco. Omdat ik te lui was om een grotere sproeier te monteren liep het ding warm. Verkocht voor ¤350.
Gelukkig kocht mijn vader een gloednieuwe Aprilia Sportcity, dus ik kon zijn Kymco Agility overnemen die nog geen 10k had gelopen. Mijn eerste viertakt, en ook de eerste scooter die daadwerkelijk goedkoop rijdt. Heel zuinig en zeer degelijk. De scooter heeft nu ruim 13k gelopen, en staat nog op de eerste banden, de remblokken zijn nog niet vervangen en voor de rest functioneert de scooter prima. Niet zo snel, wel heel fijn! Soms een beetje olie erbij, dat dan weer wel.
Mijn ervaringen met Tomos zijn niet onverdeeld positief. Het zusje van een vriend van mij kreeg een oude Tomos A3 (ei-cilinder) die jaren had stilgestaan van haar oma. Wij blij en dus gingen we ermee aan de slag. Bleek de carburateur tussen het blok en het frame gepropt te zitten!Wat een handige constructie... Daarna kregen we het brommertje wel lopend en het was zeker een grappig ding om op te rijden. Later deed 'ie het vaker niet dan wel, dus ze hebben hem verkocht.
Viertakt is zwaar overrated hoor. Bovendien zijn die dingen echt niet voorruit te branden. Een brom vespa komt koud niet eens boven de 35quote:Op maandag 26 maart 2012 13:39 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Goed om te weten dat een viertakt dus inderdaad the way to go is voor betrouwbaar rijden. Las op internet trouwens wel veel problemen met de kymco agility, daarom stond hij ook niet op m'n shortlist. Weet helaas zo niet meer welke het zijn
Mijn 125cc 4t 90km/uur.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:07 schreef Yreal het volgende:
50cc 4t is per definitie langzaam
2 takt brommers, anders niet![]()
Janken die dingenquote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mijn 125cc 4t 90km/uur.![]()
Maar wel een verbruik van 1:35
Rumi 125cc 2 cilinder en Yamaha RD125 twin. Dàt zijn pas machines.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Janken die dingenAlhoewel die nieuwe brommers als de duke en r125 best aardig gaan. Maar de koning der 125cc's blijft nog steeds ongeevenaard de oude rs125
![]()
50cc 2takt 110 km/uquote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mijn 125cc 4t 90km/uur.![]()
Maar wel een verbruik van 1:35
Op je tellen misschien.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:19 schreef leeell het volgende:
[..]
50cc 2takt 110 km/u
oftewel ga voor een oude , degelijke 2takt zoals genoeg gezegd hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |