bij de BE grens is er niks meer van mn zuiger over nee, dat claim ik ook niet te zeggen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:10 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dan stel ik je voor dat we samen even naar parijs en terug rijden, ik op mijn suffe 150cc 4t en jij met je circuit setje...
Hm, paar weken geleden nog gedaan, geen probleem hoor.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je komt allebei gebroken aan![]()
Neem nou maar gewoon een fatsoenlijke motor als je ver/regelmatig wil gaan rijden
op wat voor ding rij jij danquote:Op maandag 26 maart 2012 23:14 schreef robber57 het volgende:
[..]
Hm, paar weken geleden nog gedaan, geen probleem hoor.
Een Honda SH150i, naar mijn idee zo'n beetje de beste "scooter" die er te koop is in de kleine klasse.quote:
Whut? parijs op zo'n ding? Mafketelquote:Op maandag 26 maart 2012 23:27 schreef robber57 het volgende:
[..]
Een Honda SH150i, naar mijn idee zo'n beetje de beste "scooter" die er te koop is in de kleine klasse.
16 inch wielen, stuurt als een motorfiets,motortje heeft voldoende pit en met wat knutselen word dat alleen maar beter, zit is relaxed en het zadel is perfect ,je houd het met gemak uren en uren en uren vol op dat ding.
En idd; 1:35 met gemak, blok is niet kapot te krijgen, als je er naar gaat zoeken vind je ze in italie met 100.000 km er op of nog wel meer.
Als ik dan terug denk aan mijn Kreidler en tripjes naar bv de ardennen, aauuuuw, ik heb echt nog nooit zo'n pijn in me reet en rug gehad als toen en ik was volkomen doof toen ik aan kwam, dat was zo'n kreidler die 110 ging.
Eh, van de zomer ga ik er mee naar Barcelona, met mijn zoon(tje) achter opquote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 23:37 schreef robber57 het volgende:
[..]
Eh, van de zomer ga ik er mee naar Barcelona, met mijn zoon(tje) achter op
+ deze er achter+ twee zijkoffers+topkoffer:
[ afbeelding ]
het hengertje word op dit moment gemaakt bij schuring in assen, is over 4 weken klaar, moet hem dan nog wel zelf in elkaar bakken en een trekhaak maken.
Weet je wat het is?, als je niet beter weet wen je aan alles.
Ik rijd dagelijks rond in een Renoo kangeroo met maar liefst 55 hele pk's, zo'n 700 KG gereedschap en onderdelen erin en vaak een tandem-asser er achter.(100 de tunnel in om er met 70 uit te komen)
Als je dat lang genoeg doet is zo'n 150 cctje een beest ()
Als je dan bedenkt dat ik vroegah 50-80 en 250 CC heb ge-raced....
Weet je van welke Van Veen GP deze gekopieerd is?quote:Op maandag 26 maart 2012 23:46 schreef leeell het volgende:
meer overtuiging zou je niet nodig moeten hebben wij een aankoop van een brommer
125cc en maar 90km/uur eruit weten te persen? Oude zundapp's KS125 uit de jaren 70 deden al over de 120.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mijn 125cc 4t 90km/uur.![]()
Maar wel een verbruik van 1:35
dat waren 2taktsquote:Op maandag 26 maart 2012 23:50 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
125cc en maar 90km/uur eruit weten te persen? Oude zundapp's KS125 uit de jaren 70 deden al over de 120.
Als jij die brommers voor minder als ¤500 ( zie OP) kan krijgen, dan bestel ik bij deze 10 stuks!quote:Op maandag 26 maart 2012 23:46 schreef leeell het volgende:
meer overtuiging zou je niet nodig moeten hebben wij een aankoop van een brommer
Nee hoor, de volgende aanschaf voor "erbij" word een RS250quote:Op maandag 26 maart 2012 23:51 schreef leeell het volgende:
je ben gewoon je wilde haren verloren oude zeurpiet, 4takt is goed en leuk als je oud ben
jongeren = 2takt
Persen? Het is een originele Vespa. Die gebruik ik op een zomerse dag om te cruisen door de stad.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:50 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
125cc en maar 90km/uur eruit weten te persen? Oude zundapp's KS125 uit de jaren 70 deden al over de 120.
Zo speciaal is dat toch niet? Parijs, dat is heen en terug zo'n 650km.quote:
Liever zo:quote:Op maandag 26 maart 2012 23:10 schreef Yreal het volgende:
Ik zei dat ik er wel eens op rij. Die maat van me rijd liever mijn tsx, die komt tenminsten voorruit.
Ik heb toch geen vespa, denk je dat ik homo ben ofzo![]()
Dit is mijn dagelijks vervoer. Veel beter dan zo'n 125tje
[ afbeelding ]
125tjes zijn speelgoed
neequote:Op woensdag 28 maart 2012 22:11 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Liever zo:
[ afbeelding ]
Dan zo:
[ afbeelding ]
Als volwassen man je vrouw meenemen op je brommertjequote:Op woensdag 28 maart 2012 22:11 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Liever zo:
[ afbeelding ]
Dan zo:
[ afbeelding ]
Jij gaat zeker ook zitten als je moet plassen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:11 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Liever zo:
[ afbeelding ]
Dan zo:
[ afbeelding ]
Haha, lol. Van de week heb ik er wel over gedacht om met de fiets op en neer naar Tilburg te gaan! Ik zal zeker zwaaien als je op je opgevoerde oldskool brommer mij voorbij raast!quote:[b][/img]
Ik ben TS nog niet tegen gekomen volgens mij onderweg van Tilburg naar Eindhoven en weer terug(Zwaai ff TS als iemand op een brommer met achterlijk hoog stuur je in haalt)
Maak je niet druk, ik vertrouw niets van de chinees sinds Rob Geus op de televisie is. Geen bamihap én geen bamiscooter. Nee, zo'n baotian, daar word je niet vrolijk van!quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:57 schreef El_Liberaliste het volgende:
TS, neem GEEN Baotian. Heb zo'n ding gehad, en letterlijk alles ging kapot. Accu telkens leeg, metertjes kapot, voorkap liet spontaan los, verlichting viel uit, ging snel roesten, verloor tijdens het rijden een wiel (gebroken as oid.).
Enige voordeel is dat ze makkelijk op te voeren zijn, de mijne had blauwe platen maar liep 60-70. Levensgevaarlijk, maar ik reed met een big smile. Maar dat ene voordeel weegt niet tegen de technische ellende op. Geen enkele brommerboer wil Chinese scooters fixen.
Dat is allemaal wel waar, alleen het ontgaat je even dat het verbruik van een tweetakt scooter aan de hoge kant is. De aanschaf van zo'n gebakje kost me dan niets, maar een viertakt koop ik voor iets meer en verkoop ik ook weer voor wat meer. De totale kosten van die viertakt zullen voor mij dus waarschijnlijk lager liggen! En het maakt niet zo'n herrie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:46 schreef Yreal het volgende:
Paar dagen buiten gestaan in een sneeuwstorm![]()
Maar dat is dus geen 4 takt he, die kan je dan weggooien
Een paar trappen is dat ding waard ja. Lekker meuren en stotteren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:33 schreef Yreal het volgende:
Moeite met starten? Wasdat?
Mijne starten, LETTERLIJK in een blok ijs, nog met 1 kick. 4 takt
Agilitys halen geen 1:70..quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:36 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel waar, alleen het ontgaat je even dat het verbruik van een tweetakt scooter aan de hoge kant is. De aanschaf van zo'n gebakje kost me dan niets, maar een viertakt koop ik voor iets meer en verkoop ik ook weer voor wat meer. De totale kosten van die viertakt zullen voor mij dus waarschijnlijk lager liggen! En het maakt niet zo'n herrie.
0-40 in 10 seconden en dan 20 auto's achter jequote:Op woensdag 4 april 2012 14:49 schreef asfalthooligan het volgende:
Klopt
normaal optrekken rustig doortrekken en met beleid rijden scheelt al een hoop.
Meeste 2takt rijders kunnen vaak moeilijk overweg met de 4 takt.
Zijn gewend om op het gas om te hengsten bij het optrekken enn vlot door te trekken.
Zie het als een oude dame rustig behandelen ze wachten maar achter mij.
Ook remmen laat meestal gewoon het gas op tyd los doortrekken naar de top is goedkoper dan van uit stilstand optrekken ..
Voordeel is dat mijn remblokken na 11000 km voor nog steeds niet op zijn
waarom zou dat half gas wegrijden specifiek voor een 4takt nodig zijn?quote:Op woensdag 4 april 2012 14:49 schreef asfalthooligan het volgende:
Klopt
normaal optrekken rustig doortrekken en met beleid rijden scheelt al een hoop.
Meeste 2takt rijders kunnen vaak moeilijk overweg met de 4 takt.
Zijn gewend om op het gas om te hengsten bij het optrekken enn vlot door te trekken.
Zie het als een oude dame rustig behandelen ze wachten maar achter mij.
Ook remmen laat meestal gewoon het gas op tyd los doortrekken naar de top is goedkoper dan van uit stilstand optrekken ..
Voordeel is dat mijn remblokken na 11000 km voor nog steeds niet op zijn
jezus wat een vernachelde stofzuigerquote:Op woensdag 4 april 2012 19:38 schreef Edskimo het volgende:
Het is niet nodig, hij legt uit hoe hij zelf rijdt.
Je kan van een 4takt ook best een leuk snel ding maken, maar je hebt nooit het imago van een 4t brommer mee.
Voorbeeld:
jongen, als je ergens 200cc onder hangt gaat mijn grasmaaier nog hardquote:Op woensdag 4 april 2012 22:19 schreef Edskimo het volgende:
Zegt iemand die vespa si's en puchs de hemel in prijst
boeit dat nouquote:Op woensdag 4 april 2012 23:00 schreef Edskimo het volgende:
Maar wel met het achterwiel direct op de motor, zoals alle scooters nu ook hebben.
Een solex en de meeste andere rijwielen met hulpmotor uit de 50er jaren hadden ook de motor direct op het wiel zitten, maar om nou te zeggen dat die frictieaandrijving nou zo geweldig was...quote:Op woensdag 4 april 2012 23:00 schreef Edskimo het volgende:
Maar wel met het achterwiel direct op de motor, zoals alle scooters nu ook hebben.
Dat wist ik niet..quote:Op woensdag 4 april 2012 23:32 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Een solex en de meeste andere rijwielen met hulpmotor uit de 50er jaren hadden ook de motor direct op het wiel zitten, maar om nou te zeggen dat die frictieaandrijving nou zo geweldig was...
Mensen die wetenquote:Op woensdag 4 april 2012 23:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Geheim tip;
Kreidler blijft decennia rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |