Ja dat is ook zo, maar die brommer verkoop ik gewoon weer als ik klaar ben met m'n jaartje master. Ik denk er ook serieus aan om m'n volvo te schorsen voor enkele maanden en dan heb ik de aanschafprijs er héél snel uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:44 schreef klaaskippegaas het volgende:
Voor 500 euro kun je veel rijden met je Volvo.
En dan heb ik het nog niet eens over de verzekering en dergelijke.
Ja dat is ook wat ik meekreeg van Sym. Volgens mij is het wel chinees maar ik lees overal dat het betrouwbaar is. Zijn meestal wel van die retro modellen maar ach, het boeit me eigenlijk niets hoe het eruit ziet, als het maar rijdt en blijft rijdenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Dat schorsen is een goed idee.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef Willaaam het volgende:
Ja dat is ook zo, maar die brommer verkoop ik gewoon weer als ik klaar ben met m'n jaartje master. Ik denk er ook serieus aan om m'n volvo te schorsen voor enkele maanden en dan heb ik de aanschafprijs er héél snel uit.
als het rijdt, dan rijdt het wel zuinig jaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef legacythe2nd het volgende:
[..]
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.
wat een onzinquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemenquote:
of om jezelf incapabel te noemenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemen
dat noem ik nou flauwekul, met die tomos deed mijn vriendin hetzelfde als met de sym, sym nooit problemen, tomos altijd problemen.quote:
verkeerd onderhouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat noem ik nou flauwekul, met die tomos deed mijn vriendin hetzelfde als met de sym, sym nooit problemen, tomos altijd problemen.
mag je mij eens uitleggen wat daar incapabel aan is
doe er zelf niet aan, daar heb ik een dealer voor dus dan is de dealer incapabel, maar dat zijn ze ook niet kan ik je melden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef leeell het volgende:
[..]
verkeerd onderhouden.
heb er 3 staan, nooit problemen
(31 jaar oud, 6 jaar oud, 2 jaar oud)
absoluut, maar Tomos staat gewoon bekend om zijn degelijkheid en zuinigheid (al zijn de nieuwere modellen wel wat zwakker omdat ze niet meer geproduceerd worden in Koper)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan is de dealer incapabel, maar dat zijn ze ook niet kan ik je melden.
maar goed verschillende meningen moeten kunnen toch?
1/40 uit de fabriekquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:09 schreef kovenant het volgende:
alleen een tomos rijd volgens mij maar 1/25 - 1/30
je moet dan wel naar een viertakt wil je echt de 1/40 halen
Voordeel wat ik las is dat die oude tomos blikken met A35 blokken goedkoop waren in het onderhoud, maar dat er wel echt regelmatig onderhoud aan zat. Plus hij had een handmatige choke. Het leek mij leuk om mee te klussen maar niet echt betrouwbaar...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:07 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut, maar Tomos staat gewoon bekend om zijn degelijkheid en zuinigheid (al zijn de nieuwere modellen wel wat zwakker omdat ze niet meer geproduceerd worden in Koper)
Ik denk dat 1:40 wel optimistisch is met een tomos inderdaad. Zeker omdat ik er ook echt in de kou mee ga rijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:09 schreef kovenant het volgende:
alleen een tomos rijd volgens mij maar 1/25 - 1/30
je moet dan wel naar een viertakt wil je echt de 1/40 halen
regelmatig onderhoud?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:11 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Voordeel wat ik las is dat die oude tomos blikken met A35 blokken goedkoop waren in het onderhoud, maar dat er wel echt regelmatig onderhoud aan zat. Plus hij had een handmatige choke. Het leek mij leuk om mee te klussen maar niet echt betrouwbaar...
Ander voordeel van zo'n moderne scooter is dat je nog iets droog weg kunt leggen en je benen achter kappen zitten, wat toch weer wat kou scheelt in de winter lijkt me.
Ziet er goed uit maar inderdaad te duur denk ik...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:15 schreef skit het volgende:
Piaggio zip 4 takt een idee?
Weet alleen niet of ze voor 500 tweedehands te koop zijn
Maar puch is goedkoper, beter verkrijgbaar en betrouwbaarderquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef legacythe2nd het volgende:
[..]
Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.
Wat kan daar nou aan kapot gaan (behalve de koppeling/schakeldingetje)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemen
Die had ik al klaargemaakt om te citeren. @$^%$#^ gewoon werk voor niks gedaan!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zou gewoon lekker de auto nemen, om nou elke keer een uur op de brommer te zitten..
He he rustig, ik heb zelf 3 jaar woon werk op een brommertje gedaan, met elk weer, maar het was maar 15km enkele rit en ik had er echt een pokke hekel aan:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:58 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Die had ik al klaargemaakt om te citeren. @$^%$#^ gewoon werk voor niks gedaan!
Das allemaal leuk en aardig maar het scheelt minstens ¤250 per maand. Das veel geld.
Volvo kost ¤100/mnd vaste lasten en dan 9 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤306
Brommert kost ¤8/mnd vaste lasten en 2 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤76
Daar moet dan nog bij de extra onderhoudskosten van een auto t.o.v. een brommertje.
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:22 schreef lipjes het volgende:
ik heb ook nog wel een motor te koop, ik rijd er elke dag +/- 25 km mee en gooi hem meestal aan het eind van de week vol voor minder dan 10 euro
verzekering 80 euro per jaar
en geen wegenbelasting want oldtimer
Ideaal is het niet, maar ik moet ook nog wonen, eten en de studie zelf betalen. Als het kan tussen het werken door nog tijd over houden om te leren ook. Vroeger deed ik het ook zonder klagen dus zo erg is het niet voor een tijdje.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
He he rustig, ik heb zelf 3 jaar woon werk op een brommertje gedaan, met elk weer, maar het was maar 15km enkele rit en ik had er echt een pokke hekel aan:
Constant volgas rijden, met de daarbij passende herrie uit je stalen ros (het begint te irriteren na een poos..)
Kleine tank dus veel moeten tanken bij veel km's (gedoe met olie want nergens tank je nog brommerbenzine)
In de zomer steeds aan de kant moeten voor politiecontrole, wanneer ze ziet dat je geen puber bent mag je weer door maar het kost tijd, elke keer weer
In de regen komt je of doorweekt aan, of moet regenkleding meenemen
Als het koud is ben je eerst 2 uur bezig met ontdooien
Ja het was snel en goedkoop, maar ik ben later gewoon met het ov gegaan..
Komt waarschijnlijk door de rijstijl, aantal cc's en 4cillinderquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Op 13k ja, als ik rondje door de stad/omgeving doe is 1 op 40 ook makkelijk te halen, nouja makkelijk, het is te doenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Zon ns kaart geen optie? Traject oidquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ideaal is het niet, maar ik moet ook nog wonen, eten en de studie zelf betalen. Als het kan tussen het werken door nog tijd over houden om te leren ook. Vroeger deed ik het ook zonder klagen dus zo erg is het niet voor een tijdje.
Met een motor zou mijn rijgedrag ook niet zuinig zijn. Daar leent zo'n apparaat zich niet voor.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door de rijstijl, aantal cc's en 4cillinder
Ik heb een 400 CC 25KW 2 cillinder.
Rijd zuinig, maar heeft toch nog wat pit.
en dan rijd ik nog niet eens zuinig
Is minstens ¤200 per maand. Nog steeds veel duurder. Brommertje is gewoon het goedkoopste, maar wel bedankt voor het meedenken!quote:
Ok, dus dat is dan in principe voor een 2takt. Maar jij hebt een puchje gehad begrijp ik hieruit, wat verbruikte dat?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer
puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)
voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
Hier in de regio Utrecht zitten de grootste onderdelenboeren van Nederland. Voor Maxi's is anno 2012 geen zak meer te krijgen. En terecht.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer
puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)
voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
Troep is het.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:57 schreef Life2.0 het volgende:
Voor maxis kun je elk onderdeel nog krijgen, sterker nog, je kunt onderdeel per onderdeel van de grond af een compleet nieuwe puch maxi kopen, inc frame
Dit is wel goede info! Ik zal je zeker PM'en als ik iets ga kopen. Het is nog niet direct nodig hoor, maar ik wil er graag vooraf over nadenken, dan kan ik marktplaats e.d. in de gaten houden voor een mooie deal!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:10 schreef Biogarde het volgende:
Vervelende is dat zelfs de A-merken tegenwoordig alles laten bouwen in China, inclusief de beroerde kwaliteit.
Dat was tot 2004/5 ergens niet zo. Kocht je vroeger een Puch/Piaggio ZIP, dan had je een stuk kwaliteit. Peugeot Speedfight/Vivacity t/m type 2. topspul. Yamaha, top! Nu is het allemaal Chinese bagger.
Bijvoorbeeld Peugeot plakt met droge ogen gewoon haar badges op Chinese scootertjes die 300 kosten en Nederland binnenkomen in een houten krat
Koop een ouder type Puch Zip (2-takt), Tomos (geen scootert), Beta Ark of een ouder type Yamaha Neos/Aerox. De laatste (Beta en Yamaha) maken gebruik van Minarelliblokken. Voor dit type blok is op iedere hoek van de straat onderdelen te krijgen en ze zijn onverwoestbaar. Idem voor het eigen blok van de oudere Puch Zip's.
Je mag me ook PM'en als je iets gevonden hebt, dan kop ik je wel terug of het troep is ja of nee.
Helaas is dat juist buiten ts zijn budget, en volgens mij lopen ze met 54 standaard sproeier, en een benzinefilter is echt geen luxe en voorkomt een hoop gezeikquote:Op woensdag 7 maart 2012 00:52 schreef robber57 het volgende:
Ik heb vroegah tweetakt geraced(80-250cc) en mijn hele "jeugd" op 2 takts rond gereden van ieder merk dat er was en dus zeg ik het eigenlijk met pijn in mijn hart maar : koop een viertakt en blijf ver verwijdert van al het tweetakt spul laat staan alles wat van voor 1990 is.
Puch maxi= een wanhoop, de hoofdsproeier is dusdanig klein(#36) dat je met regelmaat met een verstopte sproeier stilstaat,en die plastic glijbusjes in die rammel voorvork word je ook niet echt blij van net zoals het opspattende water van je voorwiel op je bougiedop
Idem, vespa ciao en al die andere meuk uit die tijd, ik verbaas me erover hoe nostalgisch mensen praten over die rotzooi, ik heb wat afgelopen naast zo'n hondehok en ik was niet enige want mensen met een maxi oid aan de hand was destijds een vertrouwd straatbeeld net zoals zo'n leuk meisje die zich helemaal lek stond te trappen of duwen op een maxi/cita/ciao.
Je ziet ze niet vaak maar de Honda Vision 4 takt, de latere met PGM-F1 injectie zijn helemaal briljant.
Onderhoud aan een goede 4 takt brommer is peunuts want erg veel meer dan olie verversen en je ketting bij houden is er niet, zo'n honda kan na de eerste keer kleppen stellen probleemloos 10.000 km rijden zonder aan de kleppen te zitten.
En als je dan kleppen moet stellen, het is een 1 cilinder met gewoon stelboutjes op de kleppen![]()
Iemand die weet hoe het moet legt je werkelijk in 10 minuten uit hoe het moet, vliegwiel op het juiste streepje, voelermaatje er door halen, evt moertje los en boutje wat strakker en dat is het.
Als je kleppen laat stellen is dat op zijn hoogst 1 uur werkplaats tarief en dat iedere 10.000 km.
Het is van zo'n beetje alle honda 4 takt brommers bekend dat ze zonder probleem 50.000 km en nog veel meer lopen met gewoon de originele ongereviseerde motor.
Er staat er hier in het dorp 1 bij een motorhandel in de etalage met 95.000 km er op, is van de vader van een kennis geweest en die is er jaren en jaren mee naar zijn werk op en neer gegaan, probleemloos.
Voordeeltje/nadeel van 4 takt brommers is dat opvoeren niet zo makkelijk gaat, wat kennis van zaken vereist en dus zijn de meeste 4 takten weinig of niet opgevoerd, een andere uitlaat en dat is het zo'n beetje en dat kan bij een 4 takt nagenoeg geen schade aan richten.
Bij een tweetakt een andere uitlaat maar niet de hoofdsproeier aan passen is een recept voor slijtage aan de krukas en als het ff tegenzit zelfs vastlopers, bij de verkoop gaat de uitlaat er weer vanaf en 5000 km later in jouw bezit zegt het bigend peng/cilindertje kaduuk en kijk je naar ettelijke honderden eus reparatie.
Wees niet TE zuinig, 500 eu is echt niet veel als je wat betrouwbaars wilt kopen om iedere dag op te rijden en mijd de modellen die populair zijn bij de "jeugd"
Ik zie ze nooit. En rijden..quote:
Dat kan natuurlijk goed als 2/3 van de kilometers lopend is afgelegd.quote:
Ja zo kan je voor elk ding wel dingen op blijven noemen, maar hoe je het went of keert; rijden deden ze, en goedkoop ookquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:32 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk goed als 2/3 van de kilometers lopend is afgelegd.
Misplaatste nostalgie, jaren 50 techniek,dat Bing carburateurtje met rammelende gaschuif en messing vlottertje(die ALTIJD lekte-benzine kraantje niet dicht---> plas onder je maxi)
Plastic "koplampje" met 15 watt bolletje en de licht opbrengst van een aansteker.
Plastic busjes in de rammelende en bij het remmen doorbuigende voorvork(2 stukjes verchroomde waterleidingbuis)
Verplichte spatlap aan het voorwiel omdat anders het water tegen je bougiedopje opspatte en je op je hurken naast het hok je dopje kon droogblazen ()
Plastic benzine dopje zonder schroefdraad, dus als een kurk![]()
Spaakwielen
Contactpuntjes
"aanduwkoppeling" met doorbuigend plastic heveltje aan je stuur.
Rem handle-tjes uit gestampt aluminium plaat(dus niet massief),als je hard knijpte boog het U-tje open.
"universeel" kabels met schroef tonnetjes die ALTIJD braken of gingen rafelen net naast het tonnetje waardoor je gas of rem bleef hangen
moet ik nog verder gaan?
Hopeloos maar voor die tijd "acceptabel" omdat je niet beter wist.
Maandag middag GRRRR, nieuw NGK dopje kopen, monteren, week later in de regen---> lekquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je bougiedop hoort gewoon waterdicht te zijn.
Een fatsoenlijke met kenteken voor 500 euro? Je zal dan geen erg mooie kunnen vinden.quote:
Opgevoerd?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:14 schreef PH-KCD het volgende:
Koop geen Gilera Runner, ik rijd max 140 km op één tank (5L)
Ja oke, dus dat verbruik valt allemaal ook wel mee als de vario ring erin zit en de uitlaat stil is (lees: gewoon 55 rijden).quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:17 schreef PH-KCD het volgende:
Met prop in uitlaat (vario ring eruit) deed hij 180 op één tank. Dan reed ik ~75 km/h @ 7000 rpm
Toch is en blijft het een zuipende 2takt (overigens is deze prima betrouwbaar, nooit last gehad in 5000 km)quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:34 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ja oke, dus dat verbruik valt allemaal ook wel mee als de vario ring erin zit en de uitlaat stil is (lees: gewoon 55 rijden).
Ik hoef van eindhoven naar tilburg letterlijk maar 3 keer af te slaan van deur tot deur. Oirschotsedijk, langs het kanaal, spoorlaan, klaar.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:40 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe is je route trouwens? Veel stad of gewoon 30km rechte weg? Voor het laatste kun je met brommer met ketting gewoon een groter voortandwiel kopen: minder toeren = minder verbruik, met een vario gaat dat niet op
Ziet er precies uit zoals ik bedoel. Ouwe lullen alert is geen probleem, ik ben op m'n 21e begonnen met V40 station rijdenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.
Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
[ afbeelding ]
Omdat niets beter is qua vermogen per kilo?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef lezut het volgende:
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
2takt heeft gewoon meer voordelen dan 4takt , puntquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef lezut het volgende:
2-takt... leuk voor kettingzagen, onbegrijpelijk dat het in deze tijd van eco-terreur nog toegelaten is op de openbare weg.
Ik wilde hem nog noemen maar vergeten, het is een honda scoopy/sh/vision kloon, erg betrouwbaar,zuinig,idd erg populair bij de ouwelullen en alleen dat laatste is al een reden om er serieus naar te kijken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ik rijd een suffe brommert, maar het is wel een fijn ding. 4takt, rijdt 1 op 40, actieradius is dus 200km. Snelheid... euh genoeg, maar niet idioot. En groot voordeel: geen stuiterbak.
Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen. We hebben in 2 jaar 8000km gereden. (We hebben allebei een auto, de brommer word gebruikt als er teveel file staat, of als er we weer eens pech hebben met een auto.)
De afstand is dan 70km op een dag.
Ouwe lullen alert: Kymco People S. Hij is behoorlijk groot, sommigen zien 'm aan voor een motor(scooter). Maar gezien onze lengte (lang!) en comfort, zouden we geen andere willen. Alle anderen zagen er misschien aardiger uit, of weet ik wat, maar echt met zulke afstanden wil je wat comfort... en niet van de kleine stuiterende t*fus bandjes.
[ afbeelding ]
Net ff op marktplaats gekeken maar je ziet het meteen! Eentje met 17000km gereden en geen spatje roest op de uitlaat en geen krasje te bekennen!quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:24 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik wilde hem nog noemen maar vergeten, het is een honda scoopy/sh/vision kloon, erg betrouwbaar,zuinig,idd erg populair bij de ouwelullen en alleen dat laatste is al een reden om er serieus naar te kijken.
Ik weet dat er zelfs een forum club is van eigenaren die op zondag met ze allen ermee gaan toeren.![]()
Als je iedere dag op je brommer naar je werk gaat en dat loopt op zo'n 20 a 30 km ga je in ene heel andere kilometers maken dan de gemiddelde jeugdige brommer rijder, kijk er maar eens naar hoeveel km er op een Aerox of SR staat, als het 7000 is dan is het veel en meestal is ie dan al helemaal gaar gesleuteld.
Wat een miskleun. Ga juist voor zo oud mogelijk. Als er niks opzit, kan het namelijk ook niet stuk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:
Sym's zijn geweldige dingen, vriendinlief heeft er ook eentje, ding start altijd, loopt als een tiet, af en toe wat olie en wat onderhoud, niets geen problemen mee.
Wat je niet moet halen is Tomos, rampendingen
Vespa ciaoquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:15 schreef DeHangui het volgende:
Vespa Ciao!
Doet het altijd, onderdelen zijn nog net niet gratis en zo zuinig als maar kan
ditquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een miskleun. Ga juist voor zo oud mogelijk. Als er niks opzit, kan het namelijk ook niet stuk.
Dus inderdaad de tomossen, puchs, oudere piaggo meuk. Dat soort spul. Blijf het liefst ver weg van alle Chinese scooterrommel. De redenen dat je zoveel nieuwe en mooie ziet rondrijden is omdat ze allemaal binnen een paar jaar op zijn.
Ik had en heb zelf een Suzuki tsx. Reed heerlijk en heb er nog steeds heel veel lol van. Bij 60km/u deed ik 1:35, dus dat was prima te doen.
ditquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vespa ciao![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb er eentje gekocht voor fucking 100 euro![]()
![]()
![]()
2.80 verzekering, 1:60 rijden en de onderdelen zijn echt bijna gratis. 80 cent voor een gaskabel, 5 euro voor remblokken, 10tje voor 2 nieuwe banden ect ect.
En start echt ALTIJD. Zelfs 's winters na een dag buiten staan, in een blok ijs. 1x kicken en gaan.![]()
Comfortabel is het niet, maar ach, het gaat wel als de brandweer
ditquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:10 schreef Yreal het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs
125 euro. Effe carb schoonmaken, nieuwe benzine erin en gaan.
Speurders heeft over het algemeen veel betere deals dan marktplaats. Als jij je brommer voor 100e weg wil doen hebben maar weinig mensen er nog 9 euro voor over om het op mp te zetten.
http://www.speurders.nl/o(...)tml?fh_sort_by=prijs
Ook een hele goede koop
Maar als je dan toch een budget van 500e hebt, ga dan meteen voor een echte klassieker, de honda MTX. Brute hardheid, en je rijdt zeker niet voor lul.
http://www.speurders.nl/o(...)965.html?q=honda+mtx
Wij snappen elkaarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |