Van wat ik zie is dat ver boven het budget.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:25 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Met een Vespa van de laatste jaren zal je niet snel met startproblemen komen te zitten, en ze zien er ook nog is lang niet verkeerd uit.
Ja ik zeg dan toch, ga voor een schakelbrommer, dat komt op mij altijd toch een stuk sportiever over.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:24 schreef Blester het volgende:
Vrijwel elke advertentie somt een grote hoeveelheid op met vervangen onderdelen, dan krijg ik al meteen mijn vraagtekens aangezien iemand blijkbaar aan de scooter heeft zitten prutsen. Ik heb hier achter nu een Aprillia SR staan die vrij goedkoop was een tijd geleden gekocht. Echter op de weg naar huis al problemen mee gekregen de reperatie was toen ongeveer evenduur als de scooter en reeds werkt nog de elektrische start niet, is de accu kapot (waardoor de toeter, verlichting, richting etc) allemaal niet werkt en als hij heet een tijd stilstaat moet er eerst 10 minuten op de kickstarten worden getrapt.
Ben wel van plan om een degelijke scooter te kopen en aangezien ik zelf ook onder de categorie "jongeren" val wil ik toch een iets of wat sportief model. Is de Peugot Streetfight 2 wat volgens jullie?
Blijkt maar weer dat mijn kennis op dit gebied zeer beperkt is. Ik was namelijk ook helemaal niet op de hoogte dat er een schakelbrommer is en een automaat. Van wat ik hoor is het gewoon rijden en gaan?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja ik zeg dan toch, ga voor een schakelbrommer, dat komt op mij altijd toch een stuk sportiever over.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:33 schreef Blester het volgende:
Valt foto 2 nou echt nog onder scooter? En is dat schakelen? Hoe gaat dat dan op zo'n scooter want ik kan me er niets bij voorstellen.
De aprilia rs is echt een bromfietsquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee dat is zelfs een motor
Schakelen doe je met je linkervoet, 1 omlaag rest omhoog.
Koppelingshendel zit links op t stuur en je achterrem is een voetrem, rechts.
Allemaal tzelfde als een motor
Gilera = piaggio :quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owja koop iets van piaggio of gilera.
Beter is er niet
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owja koop iets van piaggio of gilera.
Beter is er niet
Zit nu al vrij erg in de kosten bij deze scooter, en om hem nog verder op te laten knappen zie ik in het eerst ogenblik niet zitten, er is al gewoon teveel gekut aan deze scooter denk ik en ik heb er zelf geen verstand van.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:37 schreef Life2.0 het volgende:
Je hebt nu een scooter maar ipv deze even te fixen koop je een andere
Sterk argument.quote:
Tja ... Maar tis wel 20 jaar oud..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:47 schreef Yreal het volgende:
Ik linkte er al eentje![]()
http://www.speurders.nl/o(...)965.html?q=honda+mtx
Bij zo'n opmaak krijg ik meestal al een warm gevoel.
Echt niks extreems hoor, mtx'en. Anders kan elke zelfsrespecterende brommerboer zo'n ding compleet reviseren zonder enige problemen. Mijne welquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Tja ... Maar tis wel 20 jaar oud..
Kwaliteit dat wel..
Ik vrees dat 500 echt te weinig is als je zelf niet kan sleutelen ..
Staan ook een paar leuke gilera zulu's op MP
Italiaans rotzooiquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Sterk argument.
En gilera staat op zichzelf maar gebruikt piaggio onderdelen..
Net als smart en mercedes en bmw en mini
nog altijd beter dan chinese rommel. De piaggo blokken bestempel ik toch zeker niet als rommel hoor. Ducati is een ander verhaalquote:
quote:
Verstand ervan leer je dan weer in een dagquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:42 schreef Blester het volgende:
[..]
Zit nu al vrij erg in de kosten bij deze scooter, en om hem nog verder op te laten knappen zie ik in het eerst ogenblik niet zitten, er is al gewoon teveel gekut aan deze scooter denk ik en ik heb er zelf geen verstand van.
scooterjeugdquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]Faalhaas
http://www.scooterlandscootertest.nl/2_kymco_piaggio%20.html
Ooit wel is aan piaggio gesleuteld, alleen aan de afwerking zie je al dat et beter is ..
Hahahaha praten over dingen waar je geen verstand van hebt...quote:
En je punt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Hahahaha praten over dingen waar je geen verstand van hebt...
Ssssssst.
Niks met scooterjeugd te maken, ik maak ALLES! Auto motor brommer scooter, modelbouw auto's fuck it alles met een motor.
heel knap dat je kan polyesteren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En je punt?
Ik maak ook zeilboten, nu ben ik toch stoerder.
wat is er moeilijk aan revisie?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
heel knap dat je kan polyesteren.![]()
Ik heb t over een complete motor revisie.
Deze was ook kwalitatief heel erg goed en zuinig. Het nadeel is dat de tweedehandse modellen allemaal door jeugd verkracht zijn.quote:
Blijkbaar genoeg, gezien er mensen zijn die voor een lekke band al de anwb bellen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:48 schreef hardcore-gabber het volgende:
[..]
wat is er moeilijk aan revisie?
is dat een namaak agility ofzo?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:38 schreef Forno het volgende:
Heb afgelopen weekend een tweedehands sym orbit 50 uit 2009 gekocht op mp voor 550 euro met 10000 op de teller en dat rijdt prima. Die kosten tweedehands geen drol en vallen buiten het blikveld van de opvoerende scholieren.
Alleen de accessoires (helm, windscherm, bagagebox en sloten) die er bij zaten kostte nieuw al 400 euro.
Weet je toevallig ook iets over de sym symphony? Die ziet er ook goed uit!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:45 schreef Edskimo het volgende:
Alleen jammer dat de standaard vario's bij 3000 km vaak al helemaal aan gort zijn, de achterpoulies geregeld op of naast de las afscheuren en zo je v-snaar in no time sloopt.
Ook sluiten de zuigerveren slecht af (olieverbruik) en slijten de klepgeleiders snel uit (nog veel meer olieverbruik)
Dan loopt de voorrem ook nog is altijd aan als de remhendel niet gemodificeert is door de dealer.
Geen beste dingen dus, orbit 2 daarintegen is wel een redelijk goed ding met een goed type blok eronder.
ugh... meen je dat nou echt? Wat een gedrochtquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:47 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook iets over de sym symphony? Die ziet er ook goed uit!
Het uiterlijk kan me gestolen worden, met er goed uitzien bedoel ik dat hij eruit ziet als een betrouwbaar ding met een goed blok eronder (lange slag) voor zover ik op kan zoeken. Bovendien ziet hij eruit alsof ik er goed op pas en ik denk dat m'n kont lekker zit. Ben alleen benieuwd of het frame stevig is en er geen andere rommelonderdelen op zitten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
ugh... meen je dat nou echt? Wat een gedrocht
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:54 schreef Yreal het volgende:
Hij zal nooit zo betrouwbaar zijn als een tomos
Die nieuwe zijn niet te vertrouwen en de ouden zijn al weggeroest...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:54 schreef Yreal het volgende:
Hij zal nooit zo betrouwbaar zijn als een tomos
Och alleen die 2e koppeling slijt wat snel en de wiellagers kunnen wat beterquote:Op woensdag 14 maart 2012 00:01 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Die nieuwe zijn niet te vertrouwen en de ouden zijn al weggeroest...
Hout ja.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
heel knap dat je kan polyesteren.![]()
Ik heb t over een complete motor revisie.
Ahhhh dude .. You're missing the point .. Heb ik dat gezegd ? Nee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hout ja.
En dus, jij bent de enige die dat kan natuurlijk?
En de ontstekingskabels die door het vliegwiel afgesleten worden, kabels die langs de ketting afslijten, benzineslang die in een rare knik moet door de oliepompnippel en daardoor niet genoeg benzine doorgeeft (nieuwe model)quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Och alleen die 2e koppeling slijt wat snel en de wiellagers kunnen wat beterverder wel ok
Daarom ook voor oudere modellen gaan en anders even iets verbouwen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:13 schreef Edskimo het volgende:
[..]
En de ontstekingskabels die door het vliegwiel afgesleten worden, kabels die langs de ketting afslijten, benzineslang die in een rare knik moet door de oliepompnippel en daardoor niet genoeg benzine doorgeeft (nieuwe model)
En bij al die tyfusdingen slijten de draden van het achterlicht door op de achterband op den duur.
Rampenplannen zijn het.
Ja dat achterlicht heb k ook wel is gehad ja .. Hahaha hoe verzinnen ze het..quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:13 schreef Edskimo het volgende:
[..]
En de ontstekingskabels die door het vliegwiel afgesleten worden, kabels die langs de ketting afslijten, benzineslang die in een rare knik moet door de oliepompnippel en daardoor niet genoeg benzine doorgeeft (nieuwe model)
En bij al die tyfusdingen slijten de draden van het achterlicht door op de achterband op den duur.
Rampenplannen zijn het.
En vergeet de vollopende uitlaten en de dichtgekoolde uitlaatpoorten niet
Dat ik op spul van 100 tot 400 euro rij en heb gereden. Nog NOOIT problemen gehad. Al mijn vrienden met modern spul stonden elke winter stil. En die dingen gingen nog wel veel vaker stuk trouwens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:15 schreef Edskimo het volgende:
Ik snap niet dat je steeds die ouwe zooi blijft promoten.
En " anders even iets verbouwen" kan net zo goed met een modern apparaat, wat je nu doet is rommel onterecht de hemel in prijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |