SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ohja, Django Django is ook een goede.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Felagund het volgende:
Dit is mij tot nu toe korte lijstje:
Andrew Bird - Break it Yourself
Django Django - Django Django
Shearwater - Animal Joy
Tindersticks - The Something Rain
Yori Swart - Yori Swart
Cloud nothings - Attack on Memory
Ooeh, is er weer een Swans? Niet meegekregenquote:Op maandag 5 maart 2012 22:55 schreef On het volgende:
Swans - We Rose From Your Bed With the Sun in Our Head
Mirrorring - Foreign Body
Ilyas Ahmed - With Endless Fire
Les Discrets - Ariettes Oubliées
Cloud Nothings - Attack On Memory
Tindersticks - The Something Rain
Crippled Black Phoenix - (Mandkind) The Crafty Ape
Alcest - Les Voyages De l'âme
Kayo Dot - Gamma Knife
Burial - Kindred EP
The Caretaker - Patience (After Sebald)
Human Tetris - Happy Way In The Maze Of Rebirth
quote:Op maandag 5 maart 2012 23:13 schreef kciR het volgende:
Wow, nu al. Het begint steeds eerder
Ik zal binnenkort eens kijken wat ik veel heb geluisterd.
Mij schieten zo snel Shearwater, Bart Constant, Moss, Lana Del Rey () en The Me In You (stond pas op de luisterpaal) binnen..
Voor mij persoonlijk wel roosbeef, maar ik denk dat er unaniem toch wel voor PJ, bon iver en spinvis wordt gekozen als soort van klassiekers. Verder ben ik het wel met je eens.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:24 schreef ranja het volgende:
Vorig jaar is er überhaupt geen klassieker afgeleverd wat mij betreft. Wel veel goede albums maar ik betwijfel het of er een enkel album m'n top 100 allertijden zal halen. Misschien Eefje, maar dat is dan ook de enige (ok m'n nummer 1 heeft de pech dat ze al met tig albums in de lijst staat).
2010 de 2e van Blood Red Shoes en de 2e van The Dead Weather zijn voor mij wel toppers. Ik heb zo maar het idee dat de 3e Blood Red Shoes niet zo goed wordt als de vorige aangezien ze wat afstappen van het pure 1 drum + 1 gitaar geluid. Kan ook goed uitpakken maar ik weet het niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk wel roosbeef, maar ik denk dat er unaniem toch wel voor PJ, bon iver en spinvis wordt gekozen als soort van klassiekers. Verder ben ik het wel met je eens.
Maar wat heeft 2010 en 2009 dan? Elk jaar zijn er maar een paar echt beklijvende albums. 2010 noem ik arcade fire, maar verder?
Echt? Al die platen komen bij mij niet eens in de buurt van 'klassiekers', itt tot heel wat platen van vorig jaar. Kan ook met mijn persoonlijke voorkeur te maken hebben, maar ik vond 2011 echt een topjaar. Geinig hoe de beleving kan verschillenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:33 schreef ranja het volgende:
[..]
2010 de 2e van Blood Red Shoes en de 2e van The Dead Weather zijn voor mij wel toppers. Ik heb zo maar het idee dat de 3e Blood Red Shoes niet zo goed wordt als de vorige aangezien ze wat afstappen van het pure 1 drum + 1 gitaar geluid. Kan ook goed uitpakken maar ik weet het niet.
2009, tja, de beste Queen Adreena, de 2e Lily Allen, Drive Like Maria, Them Crooked Vultures, bepaald geen verkeerd jaar.
Mjah, niet de impact van Arcade Fire wat mij betreftquote:
Ik had het meer over algemeen bekritiseerde albums, maar ja, we kunnen het natuurlijk ook betrekken op de persoonlijke voorkeuren. Dan verschilt het voor iedereen. Dan is bij mij vooral 2008 het allerbeste jaar van het laatste decenniumquote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:33 schreef ranja het volgende:
[..]
2010 de 2e van Blood Red Shoes en de 2e van The Dead Weather zijn voor mij wel toppers. Ik heb zo maar het idee dat de 3e Blood Red Shoes niet zo goed wordt als de vorige aangezien ze wat afstappen van het pure 1 drum + 1 gitaar geluid. Kan ook goed uitpakken maar ik weet het niet.
2009, tja, de beste Queen Adreena, de 2e Lily Allen, Drive Like Maria, Them Crooked Vultures, bepaald geen verkeerd jaar.
Tja, van de lijst van 50 van Plato stonden er 2 in mijn top 50 geloof ik. Daar kijk ik dus niet zo naar, wat 'de media' vindt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:11 schreef Norrage het volgende:
Ik had het meer over algemeen bekritiseerde albums,
Er is ook een nieuwe John Zorn he. Ik moet hem zelf nog checken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:52 schreef Aschkael het volgende:
Belooft een mooi jaar te worden...maar ik ben nu vooral nog bezig om wat schade van vorig jaar in te halen, Feel it break van Austra...wow!
Voor dit jaar de usual suspects: Tindersticks, Shearwater, Loma Prieta...etc. Ik kijk vooral heel erg uit naar nieuw werk van Converge. Hopelijk doen ze er ook een Europese tour bij.
John Zorn heeft me echt nooit wat gedaan, beetje populistische jazz gecombineerd met totaal ontoegankelijke avant-garde herrie. Soort jazz-parallel met Andre Rieu en obscure klassieke barok muziek. Maar ik ga nu misschien te kort door de bochtquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:00 schreef On het volgende:
[..]
Er is ook een nieuwe John Zorn he. Ik moet hem zelf nog checken.
Mijn punt was dan dus ook meer, echt van die wereldwijd positief bekritiseerde albums, die permanent in de media komen. Die hebben we nog niet gehad. En zijn op zich ook nog niet echt voorspeld in dit jaar. Kan alleen misschien Lana Del Rey bedenken, maar dat kwam meer veel in de media omdat het troep was/is.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, van de lijst van 50 van Plato stonden er 2 in mijn top 50 geloof ik. Daar kijk ik dus niet zo naar, wat 'de media' vindt.
Dat snap ik, maar daar heb ik vaak meer last dan plezier van.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:15 schreef Norrage het volgende:
Mijn punt was dan dus ook meer, echt van die wereldwijd positief bekritiseerde albums, die permanent in de media komen.
Wauw.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
John Zorn heeft me echt nooit wat gedaan, beetje populistische jazz gecombineerd met totaal ontoegankelijke avant-garde herrie. Soort jazz-parallel met Andre Rieu en obscure klassieke barok muziek. Maar ik ga nu misschien te kort door de bocht
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:50 schreef On het volgende:
[..]
Wauw.Zit nu op school maar ik ga hier nog wel een keer wat meer inhoudelijk op in. Beloofd!
![]()
Welke is dat ook alweer? En ik kijk ook uit naar die beach house jaquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:10 schreef DO2 het volgende:
Dit wordt 'm:
[ afbeelding ]
-
En wellicht ook de nieuwe van Beach House...
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Welke is dat ook alweer? En ik kijk ook uit naar die beach house ja
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:01 schreef On het volgende:
Van die nieuwe Spiritualized heb ik ook zeer hoge verwachtingen.
Nooit van gehoordquote:
Bij mij is er dus niks bijgekomenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:01 schreef ranja het volgende:
Maart was een geweldige maand, en ik heb nog niet eens alles binnen
Space Siren - Mr. Wagner, Please Give Us a Call *****
The Machine - Calmer Than You Are ****½
Soko - I Thought I Was an Alien ****
The Wedding Present - Valentina ****
Claire Lise - La chambre rouge ****
Amandine Bourgeois - Sans amour mon amour ***½
Anaïs - A L'Eau de Javel ***½
onderweg is nog Blood Red Shoes
Heb ze onlangs live gezien/gehoord. Viel erg tegen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:01 schreef On het volgende:
Van die nieuwe Spiritualized heb ik ook zeer hoge verwachtingen.
In de tussentijd die plaat van Disappears nog maar eens opzetten.
Zo aan het eind van maart nog wat toevoegingen:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:12 schreef methodmich het volgende:
Veel is al genoemd zie ik (Perfume Genius, Hospital Bombers, Mark Lanegan, Moss).
Daar wil ik dan graag aan toevoegen:
School Is Cool - Entropology
Blaudzun - Heavy Flowers
Of Montreal - Paralytic Stalks
Yevgueni - Welkenraedt
Tennis - Young & Old
James Levy and The Blood Red Rose - Pray To Be Free
Soap & Skin - Narrow
En een grensgeval: Dez Mona - Sága
Ceremonials is behoorlijk 2011quote:Op zondag 1 april 2012 12:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Blaudzun - Heavy Flowers
Bruce Springsteen - Wrecking Ball
Alabama Shakes - Boys & Girls
Florence & The Machine - Ceremonials
Heb jij het album al gehoord?quote:
Anais Mitchell met stip in mijn lijstjequote:Op dinsdag 3 april 2012 22:15 schreef Norrage het volgende:
Ok ik heb er eindelijk weer een entry bij:
Chromatics - Kill For Love
Lost in the trees ook leuk trouwens, maar nog wat meer luisteren
En Kyteman komt vast ook in mijn lijstje..maar niet zo hoog
Ohja, en Tennis is ook leuk!
Hmm, beetje klassiek tintje heeft het. Ik weet het nog niet zo, maar ze is wel mooi jaquote:Op woensdag 4 april 2012 13:17 schreef Arn0 het volgende:
Julia Holter is ook erg mooi, voor de folk (nuja..) liefhebbers
Ik vind First Aid Kit maar saai. Vorige album was leuk, maar deze...zzzzzzzquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat, niemand die First Aid Kit in z'n lijstje heeft? Schande. Mijn favoriet van dit jaar tot nu toe.
First Aid Kit - The Lion's Roar
Dry the River - Shallow Bed
Shearwater - Animal Joy
Matt Elliott - The Broken Man
Cloud Nothings - Attack on Memory
Blood Red Shoes - In Time to Voices
Alex Winston - King Con
The Maccabees - Given to the Wild
Soap&Skin - Narrow
Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs
Damien Jurado - Maraqopa
Tribes - Baby
Matt Elliott heb ik ook nog niet gezien, dat is wel een aanrader voor de meeste mensen hier, denk ik.
Die is wel heel mooi ja. Maar een heel album..tsja...Maar misschien moet ik het nog eens luisterenquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit vind ik het tegenovergestelde van saai. Prachtig nummer.
Dat wil ik zien, met beschrijvingen. Topquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:25 schreef trebremmit het volgende:
Tot nu toe vijf albums ontdekt die de moeite waard zijn.
1. Crippled Black Phoenix - (Mankind) The Crafty Ape (verschillende genres worden gecombineerd tot een geweldige trip, toptrack is Release the Clowns)
2. Scuba - Personality (Jaren negentig dance/electronica wordt hier weer uit de kast gehaald door Scuba en hij geeft er zijn eigen geluid aan, heerlijk voor op de dansvloer maar ook erg fijn voor thuis)
3. Pharaoh Overlord - Lunar Jetman (Na een paar misstappen met heavy metal en impro free rock zijn ze terug met de riff, lekker lange hypnotiserende nummers met invloeden uit jazz)
4. Chelsea Crowell - Crystal City (kleindochter van Johnny Cash die country maakt maar dan niet zo traditioneel, ze noemen het ook wel country noir, ik vind het erg mooi)
5. Bo Becker - Icedria (Ambient van een man die nog niet op een label zit, veel gitaar achtige drones wat erg sfeervold en warm klinkt. Clipje kon ik niet vinden.
Horse feathers hebben die een nieuwr???quote:Op zondag 15 april 2012 07:25 schreef IAmKloot het volgende:
lightships
cloud nothings
the men
lotus plaza
husky
horse feathers
hij komt maandag uit, en hij is weer prachtigquote:Op zondag 15 april 2012 10:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Horse feathers hebben die een nieuwr???
Komt uit 2011, maar is wel een heerlijk albumquote:
Ik beschouw 'm toch als 2012, volgens mij was die in 2011 alleen ltd via de band te koop. Niet via amazon of ebay o.i.d.quote:Op zondag 15 april 2012 21:39 schreef Luco het volgende:
Komt uit 2011, maar is wel een heerlijk album
Ah, landgebonden natuurlijk. Ik zat in September in Australië toen die plaat uitkwam en heb 'm daar al gekocht.quote:Op zondag 15 april 2012 23:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik beschouw 'm toch als 2012, volgens mij was die in 2011 alleen ltd via de band te koop. Niet via amazon of ebay o.i.d.
Je bedoelt die demo CD die erbij zit? Zat in Oz gewoon ook standaard erbijquote:Op zondag 15 april 2012 23:12 schreef ranja het volgende:
Meestal ben ik niet zo landgebonden maar als die plaat buiten dat ene eiland niet te krijgen is en bovendien met bonus cd een internationale release krijgt, nou ja, dan beschouw ik die toch maar als de hoofdrelease.
Overigens moet er heel wat gebeuren als die plaat eind december niet nog steeds mijn nummer 1 is...
Volgens mij staat er hier meer op... volgens RYM staan er op de AUS versie 5 demo's bij op, op deze staan 9 nummers waaronder 4 live nummers.quote:Op zondag 15 april 2012 23:17 schreef Luco het volgende:
Je bedoelt die demo CD die erbij zit? Zat in Oz gewoon ook standaard erbij.
Renée is een leuk album idd, met wat Jazz invloeden, wel een beetje rustig. Dat album van Simon Felice moet ik maar eens gaan uitzoeken.quote:Op zondag 22 april 2012 15:30 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber van Americana / alt. country:
Justin Townes Earle - Nothing's Gonna Change The Way You Feel About Me Now
Voor de liefhebber van vrouwelijke singer / songwriters uit België:
Renée - Extending Playground
En voor de liefhebber van the Felice Brothers:
Simone Felice - Self Titled
Niet googlen op Simon, want dan vind je hem niet.quote:Op zondag 22 april 2012 15:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Renée is een leuk album idd, met wat Jazz invloeden, wel een beetje rustig. Dat album van Simon Felice moet ik maar eens gaan uitzoeken.
Kunnen mensen misschien voortaan een kleine beschrijving bij de albums geven? Ik dacht, ik ga dat Anathema eens uitchecken, blijkt dat doom-metal ofzo te zijnquote:Op maandag 23 april 2012 23:28 schreef Jabberwocky het volgende:
![]()
Anathema - Weather Systems
![]()
![]()
Verder:
Crippled Black Phoenix - [Mankind] The Crafty Ape
Killing Joke - MMXII
Tennis - Young And Old
Dry The River - Shallow Bed
First Aid Kit - The Lion's Roar
Deze springen er tot nu toe uit, maar ik heb veel nog niet gehoord, en dat moet gaan veranderen. Die Horse Feathers bijvoorbeeld, ook een band die ik erg hoog heb zitten.
Qua live albums doet The Decemberists het wel goed hier, maar live tel ik nooit zo mee.
Die kunnen zich niet goed genoeg concentren, als ze die muziek op hebben staan, om een goed lijstje te kunnen makenquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar zijn de metal/pop/hiphop/dance liefhebbers niet zo van de lijstjes?
Nou poepoe. Mijn last.fm doet dat voor mij.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die kunnen zich niet goed genoeg concentren, als ze die muziek op hebben staan, om een goed lijstje te kunnen maken
Wat verschrikkelijkquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:49 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]
tot nu verreweg mijn favoriet dit jaar. wordt met elke draaibeurt beter en beter. geen doommetal maar sferische rock is inderdaad een betere omschrijving. "the beginning and the end" is wel een aardige samenvatting van hun geluid.
wat ik van de laatste high on fire heb gehoord klonk erg goed....die productie door Kurt Ballou is moddervet en ik ben benieuwd waar Converge mee op de proppen gaat komen.
Ik ben voor. Is iddwel handig bij het checken van de lijstje voor eventuele tips, want doom-metal heb ik ook weing meequote:Op maandag 23 april 2012 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kunnen mensen misschien voortaan een kleine beschrijving bij de albums geven? Ik dacht, ik ga dat Anathema eens uitchecken, blijkt dat doom-metal ofzo te zijn
Niet verplicht, ik doe het ook niet altijd, maar ik vind het toch wel erg overzichtelijk als ik kan zien over welk genre we het zo ongeveer hebben.
Dus bijvoorbeeld mijn 3 artiesten van net dan maar even uitbreiden:
Grimes - Erg leuke electro-synth-vrouwenzang pop met leuke beats
Horse Feathers - Folk zoals folk ooit bedoeld is, met heel veel banjo
Julia Holter - Folk met een klassiek, electronisch en experimenteel tintje
Ohja, ik dacht dat ik die al genoemd had, maar die telt zeker ook mee!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:07 schreef Haunter het volgende:
De nieuwe Beach House (Bloom genaamd) is qua popmuziek één van de weinigen die me echt kan bekoren dit jaar. Goede plaat!
Frankie Rose is inderdaad wel een leuke plaat jaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:52 schreef methodmich het volgende:
Call Me Kat - Where The River Turns Black is ook wel leuk voor de liefhebber van vrouwelijke pop. Doet soms wel wat denken aan pakweg Feist of Cat Power.
En Frankie Rose - Interstellar is een leuke plaat van een voormalig bandlid van Dum Dum Girls. Stiekem donkerder dan het klinkt en zingt lekker zwoel.
Ik kan niet meer editen, dus dat zal een modje ff moeten doenquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:49 schreef pfaf het volgende:
Goed topic om eens wat bij te werken. Nog maar weinig boeiende muziek gehoord dit jaar.
Norrage, voor in de OP, 2005: Tussenrapport, 2007: Heb ik wat gemist? ( tussenstandtopic )
Ja, hun single zag ik in de 3voor12 playlist op Spotify staan, dat klonk goed. Ga vanavond het album luisteren!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:45 schreef Norrage het volgende:
http://www.nme.com/news/alt-j/63906
Komt zo met stip bovenaan in mijn jaarlijstje:
Alt-J /Delta: Folk met harde beats, donkere teksten en door critici beschreven als folkstep
geweldig heh...voor mij ook hoogst waarschijnlijk de plaat van het jaarquote:Op zondag 3 juni 2012 11:50 schreef Keyos het volgende:
Ik heb nog niet heel veel albums geluisterd die dit jaar zijn uitgekomen, maar er is tot nu toe één plaat uitgekomen die hier al meerdere keren genoemd is die ik aardig wat keren heb geluisterd, en ik ga er niet vanuit dat die voor mij overtroffen gaat worden :
Anathema - Weather Systems, bizar goede plaat.
[ afbeelding ]
Dat zeg ik, Teen Daze met All of Usquote:Op zondag 3 juni 2012 22:52 schreef cafca het volgende:
Het beste album van het jaar komt overigens over 2 dagen uit.
Ik doelde eigenlijk op The Way We Move van Langhorne Slimquote:
nog niks gemist,hij komt vandaag uitquote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:48 schreef Gala6183 het volgende:
Een nieuwe Langhorne Slim? Hoe kan ik die gemist hebben?!
Daarom houd ik van dit topic!
De nieuwe Blaudzun heb ik nog niet gehoord, maar Ornaments is inderdaad een mooi plaatje geworden!quote:Op dinsdag 24 april 2012 08:52 schreef MaJo het volgende:
Blaudzun en Moss nu al grijsgedraaidIk ga eens een aantal van de hierboven genoemde albums checken
Dat klinkt wel goedquote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:09 schreef methodmich het volgende:
Nick Waterhouse - Time's All Gone
Ouderwetse jaren '50 / '60 rock in een nieuwer jasje
En deze is ook erg lekker:quote:Op zondag 24 juni 2012 22:29 schreef Aschkael het volgende:
fiona apple
gaat hoog eindigen...just sayin'
is deze beter dan dat album met White Fence? want dat vond ik niks aanquote:
Tof album idd.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:29 schreef Aschkael het volgende:
fiona apple
gaat hoog eindigen...just sayin'
quote:Op donderdag 17 mei 2012 02:20 schreef DO2 het volgende:
Ben al weken verslaafd aan 't knnnnettergekke:
[ afbeelding ]
!
die is al door een aantal mensen genoemd.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:22 schreef ShevaJB het volgende:
Iemand het nieuwe album Blunderbuss van Jack White al geluisterd?
Ik in eerste instantie ook niet, maar na de cd een aantal maal geluisterd te hebben ben ik die nummers steeds meer gaan waarderen. Je moet het wat tijd geven.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:28 schreef ranja het volgende:
[..]
die is al door een aantal mensen genoemd.
Ik vind 'm erg wisselvallig. Paar goede nummers, waar hij richting White Stripes of zelfs Dead Weather gaat maar ook veel van die rustige dingen waar ik niet op zit te wachten.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:35 schreef LuciferRising het volgende:
INDERDAAD MEER ROCKNROLL..
voor mij tot nu toe :
1 Terry Malts - Killing time
2 Ty Segall band - Slaughterhouse
3 HUNX - Hairdresser blues
4 The Mallard - Yes on Blood
5 Mind Spiders - Meltdown
6 King Tuff- King Tuff
7 Apple Brains - Get fruity
8 Gay Anniversary - New In Class
9 The men - Open your heart
10 Hellshovel - Hated by the Sun
11 The Hussy - Weed Seizure
Ik heb vroeger spiritchaser (dacht ik) veel geluisterd van Dead Can Dance, veel vage geluidjes, wel ontzettend rustig. Maar vooral vaag.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:01 schreef Norrage het volgende:
Ja dat Dead Can Dance, dat is me een vage band? Ik heb er wat oudere albums van geluisterd...maar is dat echt zo, tsja, multiculti ofzo?
Ik zal die eens opzoeken. Vind het wel aparte muziek, zeker gezien het feit dat het zo populair is onder de alternatieve scene. Ik heb nu The Serpent's Egg en dat is wat raarquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:03 schreef Aschkael het volgende:
within the realm of a dying sun, die is erg fijn. denk niet dat ze ooit een beter plaat zullen maken.
DCD kent wel meerdere kanten overigens, het eerste album is nog redelijk gothic-rock, maar er werden daarna steeds meer oosterse invloeden en instrumenten in de songs verwerkt. daar moet je idd van houden, ik vind het zelf geweldigquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zal die eens opzoeken. Vind het wel aparte muziek, zeker gezien het feit dat het zo populair is onder de alternatieve scene. Ik heb nu The Serpent's Egg en dat is wat raarmaar het is inderdaad best mooi allemaal.
Ik associeer ze nog eerder met historisch (klassiek, middeleeuws, gotisch) dan met multiculti (hoewel ze daar zeker ook trekken van hebben inderdaad).quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:01 schreef Norrage het volgende:
Ja dat Dead Can Dance, dat is me een vage band? Ik heb er wat oudere albums van geluisterd...maar is dat echt zo, tsja, multiculti ofzo?
die deed ook mee op Addicted van hem, zeker een aanraderquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:05 schreef Aikara het volgende:
Ik kom nu zo'n beetje tot de conclusie dat de nieuwe van Devin Townsend (Epicloud) ook wel een hoge ogen kan gaan gooien. Tot nu toe heb ik me nooit zo verdiept in DT, maar ik denk dat ik daar nu een beetje van terug moet gaan komen. Het feit dat Anneke van Giersbergen op zijn nieuwe album te beluisteren is draagt daar ook aan bij.
Anneke
Haha, inderdaad, heb die CD naar aanleiding van mijn vorige bericht nog maar een keer geluisterd. Dus je was eigenlijk net te laat met je suggestiequote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
die deed ook mee op Addicted van hem, zeker een aanrader
Nooit van gehoord, ga ik checkenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:23 schreef methodmich het volgende:
William Seen's Transport Music blijft voor mij tot nu toe de nummer 1 van dit jaar. Ben erg benieuwd of er nog een beter album gaat komen.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:21 schreef On het volgende:
[..]
Het was of dat of Dream Pop-Ethereal World Music
Ah, hij is gelekt zo te zien. Nouja, het hele album (op 2 nummers na) is al eerder gereleased op vinyl. Die andere tracks zijn al vaak gedraaid door hem. Wel een steengoede plaatquote:
Nee hij is niet gelekt, hij is ge-releasedquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:45 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ah, hij is gelekt zo te zien. Nouja, het hele album (op 2 nummers na) is al eerder gereleased op vinyl. Die andere tracks zijn al vaak gedraaid door hem. Wel een steengoede plaatLocked behoorde al tot 1 van mijn favoriete tracks van afgelopen jaar, maar in de loop van de tijd hebben tracks als Jupiters, 128 Harps en Pyramid voor mij eigenlijk dezelfde status behaald
Oh wacht, hij is vandaag officieel uitgekomen idd. Ik zat nog met mijn hoofd bij het moment dat die (compilatie)plaat aangekondigd werdquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee hij is niet gelekt, hij is ge-released
Hihi...Ik heb het ook gwoon gedownload hoor, maar het is echt bijna een beetje te gek dat je er gewoon altijd van uit gaat dat iets gelekt is tegenwoordigquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:48 schreef Haunter het volgende:
[..]
Oh wacht, hij is vandaag officieel uitgekomen idd. Ik zag nog met mijn hoofd bij het feit dat die (compilatie)plaat aangekondigd werd
Nieuwe Zelienople? Die moet ik checken.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:03 schreef On het volgende:
Zo ziet mijn top 25 er op het moment ongeveer uit.
• Swans - The Seer | Drone, Post-rock
• Swans - We Rose From Your Bed With the Sun in Our Head | Drone, Post-rock
• Dead Can Dance - Anastasis | Neoclassical Darkwave
• Sun Kil Moon - Among the Leaves | Folk, Singer-Songwriter
• Mount Eerie - Clear Moon | Psychedelic Folk
• JK Flesh - Posthuman | Industrial Metal
• Actress - R.I.P. | IDM
• Japandroids - Celebration Rock | Rock
• Gravenhurst - The Ghost in Daylight | Slowcore
• Clams Casino - Instrumentals 2 | Instrumental Hip-Hop
• Storm Corrosion - Storm Corrosion | Progressive Rock, Psychedelic
• Les Discrets - Ariettes oubliées... | Blackgaze, Folk
• Cloud Nothings - Attack on Memory | Post-Hardcore
• Killing Joke - MMXII | Post-Punk
• Mirroring - Foreign Body | Drone, Psychedelic Folk
• The Machine - Calmer than you are | Stoner Rock
• Ilyas Ahmed - With Endless Fire | Drone, Psychedelic Folk
• Beak> - >> | Krautrock
• Burial - Kindred EP | Dubstep, Ambient
• Crippled Black Phoenix - (Mankind) The Crafty Ape | Post-Rock, Progressive Rock
• Disappears - Pre Language | Post-Punk, Noise Rock
• Motion Sickness of Time Travel - Motion Sickness of Time Travel | Ambient
• Zelienople - The World Is a House on Fire | Slowcore, Post-Rock
• Baroness - Yellow & Green | Progressive Rock
Die nieuwe vind ik zeer goed. En ik ben gewoon bang om wat te missen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:03 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Nieuwe Zelienople? Die moet ik checken.
Jij hebt wel heel veel 2012 albums beluisterd zie ik op je RYM pagina, tijd over?
Zit je nog steeds op die van Muse te wachten na de stront die er tot nu toe is uitgelekt?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:25 schreef Timo20 het volgende:
Eerlijk gezegd nog niet echt veel albums gehoord die ik van voor tot achter écht goed vindt.
Slechts 2 platen die ik na -tig keer beluisteren nog steeds geweldig vind.
- School is Cool - Entropology (hoewel eigenlijk stiekem uit 2011 maar volgens mij pas dit jaar in Nederland uitgegeven)
- dEUS - Following Sea
De (hopelijk) meest interessante albums van t jaar moeten nog komen: die van Muse en The Killers![]()
Ah, een nieuwe Ramona Falls, die ga ik even luisteren. Phantom Limb was de best verkochte plaat op Lowlands, die ga ik dus ook maar eens proberenquote:
Zeker zit ik er nog op te wachten, ben toch benieuwd naar t uiteindelijke resultaat. jij?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Zit je nog steeds op die van Muse te wachten na de stront die er tot nu toe is uitgelekt?
Muse gaat alleen nog maar stadions vullen, maar geen goede albums meer uitbrengen.
Neuh, had na Absolution de hoop al opgegevenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:12 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Zeker zit ik er nog op te wachten, ben toch benieuwd naar t uiteindelijke resultaat. jij?
Goed album inderdaad, al werd Hold On wel vreselijk uitgemolken een paar maand geleden op de radio. Ze waren live in ieder geval erg goed op RW.quote:Ook een heerlijk album trouwens, doet me erg denken aan Janis Joplin:
Alabama Shakes - Boys & Girls
Vind Madness wel leuk. Dat olympische spelen nummer was ruk. Ben nog steeds wel benieuwd. Vorige album van Muse was erg interessant met Undisclosed Desires als een Timbaland productie nummer en de ontroerende symfonie aan het eind.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Zit je nog steeds op die van Muse te wachten na de stront die er tot nu toe is uitgelekt?
Muse gaat alleen nog maar stadions vullen, maar geen goede albums meer uitbrengen.
Als ik jouw smaak een beetje ken (dit doet me er aan denken), denk ik dat je De Held ook geweldig vindt. Vlaamse singer-songwriter, echt heel mooi debuutalbum (dat ook 'De Held' heet) gemaakt dit jaar. Ben benieuwd wat je er van vindtquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:02 schreef methodmich het volgende:
Het Zesde Metaal - Ploegsteert
Vlaamse pop, die mede door het dialect doet denken aan Flip Kowlier. Vol schitterende teksten. Interessante ontdekking!
Je kunt er in ieder geval al een wegstrepen, want die is van vorig jaarquote:Op zondag 2 september 2012 23:55 schreef Cinsault het volgende:
.......
•The Civil Wars Barton Hollow
.......
Dat wordt nog wat om uiteindelijk een top tien samen te stellen aan het eind van dit jaar...
Ik vond die wat saai, maar zeker een goede! Grizzlybeer moet ik nog luisteren.quote:Op maandag 3 september 2012 16:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Purity Ring - Shrines wordt veels te weinig genoemd hier (als die uberhaupt al is genoemd). Electro-indie pop met een hoge vrouwelijke stem.
En ik kan nu al zeggen dat de nieuwe Grizzly Bear heel hoog gaat eindigen.
Ik ben benieuwd, ga op zoek! Dank voor de tip in elk geval.quote:Op maandag 3 september 2012 03:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Als ik jouw smaak een beetje ken (dit doet me er aan denken), denk ik dat je De Held ook geweldig vindt. Vlaamse singer-songwriter, echt heel mooi debuutalbum (dat ook 'De Held' heet) gemaakt dit jaar. Ben benieuwd wat je er van vindt
Ik deel je mening wel, maar je noemt dan wel net die nummers die ik de beste nummers van het album vindquote:Op woensdag 5 september 2012 20:51 schreef DO2 het volgende:
Ik vind die Frank Ocean 'n beetje overhyped, hoor. Pyramids kan ik amper afluisteren, bijvoorbeeld.
-- Cleopatra... Cleopatra... Cleopatra...
Working at the pyramids tonight... Working at the...Working at... Lalaladriebiereneensteltieten --
En dan aan het eind ook nog die vervelende gitaargeluiden.
En bij zoiets als Sierra Leone krijg ik zin om even een dutje te doen.
Ik mis 'n ... OOMPH!...
Vind 't werk van Weeknd ( - goede vriend, dacht ik - ) interessanter.
Het is wel een enorm voortkabbelend album dat echt weinig speciaals doet inderdaad, erg saai. Daarom is het album ook zeker te lang. Als het de helft van de lengte had gehad was het al veel beter te pruimen geweest.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:57 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, Pyramids had van mij best wat korter mogen zijn. Was 't nummer ten goede gekomen.
Mjah, dat heb ik nooit gezegd denk ik. Maar hij is wel iets in aanzien gezakt ja, hij is te weinig speciaal (wel verdomd lekker) en veels te lang.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:51 schreef methodmich het volgende:
Huh? Giant Giant Sand was toch je plaat van het jaar? En nu is ie niet eens meer dikgedrukt.
Ik vond die vorige niks...hebben mij nooit gepakt, deze veel origineler, dat eerste nummer alleen alquote:Op donderdag 20 september 2012 18:13 schreef Felagund het volgende:
Ik zat niet goed te kijken, wat vind je trouwens zo goed aan the Walkmen? Ik vind het juist een stuk minder album dan de vorige albums.
An Awesome Indie (Indie Central XLIX)quote:Op donderdag 20 september 2012 18:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mjah, dat heb ik nooit gezegd denk ik. Maar hij is wel iets in aanzien gezakt ja, hij is te weinig speciaal (wel verdomd lekker) en veels te lang.
Mjah, 1e luisterbeurten kunnen je mening een beetje vertekenen. Maar ok, wellicht mag ie wel gewoon dikgedrukt zijn hoorquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
An Awesome Indie (Indie Central XLIX)
Lijkt er anders toch verdacht veel op.
Aardige plaat, niet meer dan dat. Zelfde kunstje. Typisch een band die over 10 jaar vooral moet teren op de nummers van hun eerste plaat.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:32 schreef MaJo het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe Mumford and Sons die gisteren vervroegd is uitgekomen, zo maar eens naar luisteren![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:37 schreef Aschkael het volgende:
oef...die nieuwe deepchord is goed.
en nieuw yo la tengo ep:
[ afbeelding ]
leg uit...quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:09 schreef Norrage het volgende:
Iedereen die Anne Soldaat bovenaan zet neem ik niet serieussorry
verder gelukkig wel een puik lijstje.....
Zo'n ultiem saai, glad geproduceerd, zoetsappig typisch standaard Excelsior album. doet me echt helemaal niets, snap de hype (van de linkse excelsior geile media) totaal nietquote:
de plaat is voor mij ook pas gaan 'leven' na hem live te hebben gezien, vond de liedjes geweldig maar inderdaad de productie is wat aan de gelikte kant, maar daar kan ik nu dus doorheen prikkenquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zo'n ultiem saai, glad geproduceerd, zoetsappig typisch standaard Excelsior album. doet me echt helemaal niets, snap de hype (van de linkse excelsior geile media) totaal niet
Ik vond de plaat nog wel aardig (als in goed, maar gewoon saai)...maar nadat ik hem live gezien heb ben ik het pas echt gaan haten. Die podium presence van die ventquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:44 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
de plaat is voor mij ook pas gaan 'leven' na hem live te hebben gezien, vond de liedjes geweldig maar inderdaad de productie is wat aan de gelikte kant, maar daar kan ik nu dus doorheen prikken
daar zijn fora voor tochquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vond de plaat nog wel aardig (als in goed, maar gewoon saai)...maar nadat ik hem live gezien heb ben ik het pas echt gaan haten. Die podium presence van die vent, dat gladde spelen alsof het popstars is...het was gewoon té perfect gespeeld, zo glad. Hoopte dat er live nog een beetje een randje aan zou zitten maar nee hoor...
maar goed, smaken verschillen hoor...wil je niet perse afkraken
Die eerste albums van Supertramp zijn behoorlijk rauw en ongepolijst anders...of was je niet sarcastisch?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niet alles kan zo rauw en ongepolijst zijn als Supertramp, Norrage.
geen dwdd gezien afgelopen vrijdag donderdag?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Norrage het volgende:
Die eerste albums van Supertramp zijn behoorlijk rauw en ongepolijst anders...of was je niet sarcastisch?
nee? ging het daar over Supertramp?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:17 schreef ranja het volgende:
[..]
geen dwdd gezien afgelopen vrijdag donderdag?
Nee, merendeel post-rock en alt-rock met hier en daar indie rock/folk en een snufje lo-fi.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:43 schreef Norrage het volgende:
Wow....daar ken ik helemaal niks van, behalve Minus the Bear en Anathema....allemaal harde muziek? Ohja Mono en Japandroids ken ik nog
Vond 't altijd al een matig bandje, maar op hun eerste 2 albums straalde de muziek nog wat plezier uit. Nu is het een zoetzappig aalglad popbandje geworden. Eentje waarvan er duizenden beter zijn. Maar blijkbaar werkt het, want ze kunnen er prima van levenquote:Op dinsdag 25 september 2012 22:54 schreef trebremmit het volgende:
Staan wel een paar leuke nummers op die van The Killers, net zoals op al hun albums.
Helaas weten ze nooit een geheel album te boeien.
Oh, een nieuwe Balmorhea en Echelon Effect? Even luisteren!quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:28 schreef starla het volgende:
In no particular order mijn top 20...
Val Emmich - Bulldozzzer
Thiago Pethit - Estrela Decadente
The Echelon Effect - Field Recordings
Alaska & Oranges - The summer I joined the Harlem globetrotters split EP
Murder by death - Bitter drink, bitter moon
Minus the bear - Infinity overhead
Buckethead - Electric sea
Three mile pilot - Maps
Mother mother - The sticks
Japandroids - Celebration rock
Spook Houses - Trying
Toe - The future is now EP
Mono - For my parents
Baroness - Yellow & Green
Anathema - Weather systems
Santigold - Master of my make believe
Collaps under the empire - Fragments of a prayer
Balmorhea - Stranger
Colaris - Renewal
Good night, states - Countrystatic
quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:11 schreef Moody het volgende:
Ik snap wel dat veel jongeren het gaaf vinden, omdat die Queen wellicht niet kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |