Mijn lijstje in voorlopige volgorde op het moment. Met wat uitleg bij platen die ik wat meer onder de aandacht wil brengen.

• John Talabot - fin
• The Shins - Port of Morrow
•
Yppah - Eighty OneLeft-field hip-hop, ambient breakbeat, turntablism, electronica noemen ze het op all-music. Wat dat ook zou mogen zijn, het is iig verdomd lekker. Vooral de nummers samen met Anomie Belle zijn pareltjes.
•
Daniel Rossen - Silent Hour/Golden MileSolo EP van het lid Grizzly Bear en Department of Eagles. Iets rustiger en meer singer/songwriter van toon.
• Alabama Shakes - Boys & Girls
• Beach House - Bloom
• Shearwater - Animal Joy
• Alt-J- An Awesome Wave
• Django Django - Django Django
•
Sharon Van Etten - TrampPrachtige plaat van deze singer/songwriter
• Spiritualized - Sweet Heart Sweet Light
•
Allo Darlin' - EuropePitchfork noemt ze waardige opvolgers van Belle and Sebastian en Camera Obscura. Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
• Chromatics - Kill for Love
•
Dr. Dog - Be The VoidLekker upbeat tempo indierock met geharmoniseerde samenzang. Het album heeft een spontaniteit alsof het album zo maar even is opgenomen.
•
Lotus Plaza - Spooky Action at a DistancePuik soloproject van de gitarist/zanger van Deerhunter.
•
Saint Etienne - Words and Music by Saint EtiennePakkende lekkere poptunes. Een ware ode voor popmuziek. Waar de nostalgie naar de jeugdherinneringen die popmuziek kan oproepen vanaf spat. Zoals in het volgende nummer over het zien van je favoriete band:
•
The Tallest Man on Earth - There's No Leaving NowWederom een heerlijke plaat van de Zweedse troubadour.
•
The Walkmen - HeavenIets minder ruig dan de vorige platen, maar nog steeds erg lekker.
• Best Coast - The Only Place
• Perfume Genius - Put Your Back N 2 It
• Lower Dens - Nootropics
• Lambchop - Mr. M
•
Dr. John - Locked DownDe 71-jarige legendarische pianospelende voodoodokter levert in samenwerking met Black Keys' Dan Auerbach een heerlijke plaat af in de beste New Orleans traditie.
• Frankie Rose - Interstellar
• Julia Holter - Ekstasis
• Great Lake Swimmers - New Wild Everywhere
• Here We Go Magic - A Different Ship
• Japandroids - Celebration Rock
• Lightships - Electric Cables
• Grimes - Visions
• dEUS - Following Sea
•
Leonard Cohen - Old IdeasDat deze plaat (net als de tour van een paar jaar geleden) een beetje uit noodzaak is geboren, nadat zijn manager er met Cohens geld vandoor is gegaan, doet niet af aan het feit dat Leonard op zijn oude dag nog steeds tot de absolute top van songtekstschrijvers hoort. De knik in de stem door de ouderdom maakt het geheel juist nog mooier.
• Andrew Bird - Break It Yourself
• Scuba - Personality
• Burial - Kindred EP
• Bear in Heaven - I Love You, It's Cool
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 08-07-2012 18:43:10 ]