Zo aan het eind van maart nog wat toevoegingen:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:12 schreef methodmich het volgende:
Veel is al genoemd zie ik (Perfume Genius, Hospital Bombers, Mark Lanegan, Moss).
Daar wil ik dan graag aan toevoegen:
School Is Cool - Entropology
Blaudzun - Heavy Flowers
Of Montreal - Paralytic Stalks
Yevgueni - Welkenraedt
Tennis - Young & Old
James Levy and The Blood Red Rose - Pray To Be Free
Soap & Skin - Narrow
En een grensgeval: Dez Mona - Sága
Ceremonials is behoorlijk 2011quote:Op zondag 1 april 2012 12:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Blaudzun - Heavy Flowers
Bruce Springsteen - Wrecking Ball
Alabama Shakes - Boys & Girls
Florence & The Machine - Ceremonials
Heb jij het album al gehoord?quote:
Anais Mitchell met stip in mijn lijstjequote:Op dinsdag 3 april 2012 22:15 schreef Norrage het volgende:
Ok ik heb er eindelijk weer een entry bij:
Chromatics - Kill For Love
Lost in the trees ook leuk trouwens, maar nog wat meer luisteren
En Kyteman komt vast ook in mijn lijstje..maar niet zo hoog
Ohja, en Tennis is ook leuk!
Hmm, beetje klassiek tintje heeft het. Ik weet het nog niet zo, maar ze is wel mooi jaquote:Op woensdag 4 april 2012 13:17 schreef Arn0 het volgende:
Julia Holter is ook erg mooi, voor de folk (nuja..) liefhebbers
Ik vind First Aid Kit maar saai. Vorige album was leuk, maar deze...zzzzzzzquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat, niemand die First Aid Kit in z'n lijstje heeft? Schande. Mijn favoriet van dit jaar tot nu toe.
First Aid Kit - The Lion's Roar
Dry the River - Shallow Bed
Shearwater - Animal Joy
Matt Elliott - The Broken Man
Cloud Nothings - Attack on Memory
Blood Red Shoes - In Time to Voices
Alex Winston - King Con
The Maccabees - Given to the Wild
Soap&Skin - Narrow
Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs
Damien Jurado - Maraqopa
Tribes - Baby
Matt Elliott heb ik ook nog niet gezien, dat is wel een aanrader voor de meeste mensen hier, denk ik.
Die is wel heel mooi ja. Maar een heel album..tsja...Maar misschien moet ik het nog eens luisterenquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit vind ik het tegenovergestelde van saai. Prachtig nummer.
Dat wil ik zien, met beschrijvingen. Topquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:25 schreef trebremmit het volgende:
Tot nu toe vijf albums ontdekt die de moeite waard zijn.
1. Crippled Black Phoenix - (Mankind) The Crafty Ape (verschillende genres worden gecombineerd tot een geweldige trip, toptrack is Release the Clowns)
2. Scuba - Personality (Jaren negentig dance/electronica wordt hier weer uit de kast gehaald door Scuba en hij geeft er zijn eigen geluid aan, heerlijk voor op de dansvloer maar ook erg fijn voor thuis)
3. Pharaoh Overlord - Lunar Jetman (Na een paar misstappen met heavy metal en impro free rock zijn ze terug met de riff, lekker lange hypnotiserende nummers met invloeden uit jazz)
4. Chelsea Crowell - Crystal City (kleindochter van Johnny Cash die country maakt maar dan niet zo traditioneel, ze noemen het ook wel country noir, ik vind het erg mooi)
5. Bo Becker - Icedria (Ambient van een man die nog niet op een label zit, veel gitaar achtige drones wat erg sfeervold en warm klinkt. Clipje kon ik niet vinden.
Horse feathers hebben die een nieuwr???quote:Op zondag 15 april 2012 07:25 schreef IAmKloot het volgende:
lightships
cloud nothings
the men
lotus plaza
husky
horse feathers
hij komt maandag uit, en hij is weer prachtigquote:Op zondag 15 april 2012 10:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Horse feathers hebben die een nieuwr???
Komt uit 2011, maar is wel een heerlijk albumquote:
Ik beschouw 'm toch als 2012, volgens mij was die in 2011 alleen ltd via de band te koop. Niet via amazon of ebay o.i.d.quote:Op zondag 15 april 2012 21:39 schreef Luco het volgende:
Komt uit 2011, maar is wel een heerlijk album
Ah, landgebonden natuurlijk. Ik zat in September in Australië toen die plaat uitkwam en heb 'm daar al gekocht.quote:Op zondag 15 april 2012 23:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik beschouw 'm toch als 2012, volgens mij was die in 2011 alleen ltd via de band te koop. Niet via amazon of ebay o.i.d.
Je bedoelt die demo CD die erbij zit? Zat in Oz gewoon ook standaard erbijquote:Op zondag 15 april 2012 23:12 schreef ranja het volgende:
Meestal ben ik niet zo landgebonden maar als die plaat buiten dat ene eiland niet te krijgen is en bovendien met bonus cd een internationale release krijgt, nou ja, dan beschouw ik die toch maar als de hoofdrelease.
Overigens moet er heel wat gebeuren als die plaat eind december niet nog steeds mijn nummer 1 is...
Volgens mij staat er hier meer op... volgens RYM staan er op de AUS versie 5 demo's bij op, op deze staan 9 nummers waaronder 4 live nummers.quote:Op zondag 15 april 2012 23:17 schreef Luco het volgende:
Je bedoelt die demo CD die erbij zit? Zat in Oz gewoon ook standaard erbij.
Renée is een leuk album idd, met wat Jazz invloeden, wel een beetje rustig. Dat album van Simon Felice moet ik maar eens gaan uitzoeken.quote:Op zondag 22 april 2012 15:30 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber van Americana / alt. country:
Justin Townes Earle - Nothing's Gonna Change The Way You Feel About Me Now
Voor de liefhebber van vrouwelijke singer / songwriters uit België:
Renée - Extending Playground
En voor de liefhebber van the Felice Brothers:
Simone Felice - Self Titled
Niet googlen op Simon, want dan vind je hem niet.quote:Op zondag 22 april 2012 15:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Renée is een leuk album idd, met wat Jazz invloeden, wel een beetje rustig. Dat album van Simon Felice moet ik maar eens gaan uitzoeken.
Kunnen mensen misschien voortaan een kleine beschrijving bij de albums geven? Ik dacht, ik ga dat Anathema eens uitchecken, blijkt dat doom-metal ofzo te zijnquote:Op maandag 23 april 2012 23:28 schreef Jabberwocky het volgende:
![]()
Anathema - Weather Systems
![]()
![]()
Verder:
Crippled Black Phoenix - [Mankind] The Crafty Ape
Killing Joke - MMXII
Tennis - Young And Old
Dry The River - Shallow Bed
First Aid Kit - The Lion's Roar
Deze springen er tot nu toe uit, maar ik heb veel nog niet gehoord, en dat moet gaan veranderen. Die Horse Feathers bijvoorbeeld, ook een band die ik erg hoog heb zitten.
Qua live albums doet The Decemberists het wel goed hier, maar live tel ik nooit zo mee.
Die kunnen zich niet goed genoeg concentren, als ze die muziek op hebben staan, om een goed lijstje te kunnen makenquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar zijn de metal/pop/hiphop/dance liefhebbers niet zo van de lijstjes?
Nou poepoe. Mijn last.fm doet dat voor mij.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die kunnen zich niet goed genoeg concentren, als ze die muziek op hebben staan, om een goed lijstje te kunnen maken
Wat verschrikkelijkquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:49 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]
tot nu verreweg mijn favoriet dit jaar. wordt met elke draaibeurt beter en beter. geen doommetal maar sferische rock is inderdaad een betere omschrijving. "the beginning and the end" is wel een aardige samenvatting van hun geluid.
wat ik van de laatste high on fire heb gehoord klonk erg goed....die productie door Kurt Ballou is moddervet en ik ben benieuwd waar Converge mee op de proppen gaat komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |