Paardenbiefstuk jaaah lekker... er zit hier nog 1 paardenslager in de stad, ben regelmatig klant...quote:Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap al die drama om paardenvlees niet. Buiten het feit dat een paardenbiefstukje best aardig smaakt was het vroeger gewoon normaal om paardenvlees te eten.
Doe jij maar even snel een DNA-testje ja.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:58 schreef magneetstrip het volgende:
Oke terechte klacht maar je bron komt uit 2007?
Oplossing is trouwens geen vlees eten of voordat je het eet een DNA-test doen, als je geen paard wilt eten
Ja waarom niet?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Doe jij maar even snel een DNA-testje ja.![]()
![]()
Het heeft bij bepaalde producten gewoon op de ingredientenlijst gestaan hoor.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:01 schreef Piye het volgende:
Volgens mij zijn dat onzinverhalen, want paardenvlees is juist duurder dan bijvoorbeeld rund en varken.
En je krijgt er typtyfus van...quote:Op zondag 19 februari 2012 17:02 schreef Blaadjes het volgende:
dan neet je zeker ook nooit frietje stoofvlees....of wist je wel dat dat oko paardenvlees is meestal
Duurt veel te lang, in die tijd had het stukje vlees allang op het bord kunnen liggen, ondergedompeld in een lekker stroganoff sausje.quote:
In die gevallen zal het er zeker in zitten, maar het lijkt me een heel gek idee dat paardenvlees massaal wordt gebruikt als toevoeging in goedkope vleessnacks aangezien het de productieprijs verhoogt en de winst dus verlaagt.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:02 schreef Xetran het volgende:
[..]
Het heeft bij bepaalde producten gewoon op de ingredientenlijst gestaan hoor.
Paard stroganoffquote:Op zondag 19 februari 2012 17:03 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Duurt veel te lang, in die tijd had het stukje vlees allang op het bord kunnen liggen, ondergedompeld in een lekker stroganoff sausje.
Je quote was sneller dan mijn editquote:Op zondag 19 februari 2012 17:03 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
En je krijgt er typtyfus van...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
quote:Paardenvlees massaal in snacks
Dat is inderdaad massaal.quote:Van de 286 onderzochte snacks bleek in 32% paardenvlees te zitten.
http://www.rijksoverheid.(...)-uit-argentinie.htmlquote:Op zondag 19 februari 2012 17:04 schreef Piye het volgende:
[..]
In die gevallen zal het er zeker in zitten, maar het lijkt me een heel gek idee dat paardenvlees massaal wordt gebruikt als toevoeging in goedkope vleessnacks aangezien het de productieprijs verhoogt en de winst dus verlaagt.
Aha, ja dan kan het zomaar winstgevend zijn inderdaad. Gelukkig eet ik net zo lief een paard als een koe.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:09 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)-uit-argentinie.html
Blijkbaar wordt er goedkoop vlees uit het buitenland geïmporteerd anders werden deze vragen niet gesteld?
Kijk eens wie die vragen heeft gesteld.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:09 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)-uit-argentinie.html
Blijkbaar wordt er goedkoop vlees uit het buitenland geïmporteerd anders werden deze vragen niet gesteld?
Wmb staan andere mensen zelfs lager in de voedselketen dan ik.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Dieren zijn dieren he. Staan allemaal lager in de voedselketen dan wij.
Paardenvlees word toch uit Frankrijk ofzo gehaald omdat ze daar wel regelmatig paard eten? Ik zag dat laatst op tv.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:17 schreef Daniel1976 het volgende:
Paardenvlees hoort er in voor de smaak!
De meeste paarden worden niet gefokt voor de slacht.
Dus dat betekent dat een paard wel een aardig goed leven heeft gehad voor hij in een kroket is veranderd.
Nee en schijnheilig en hypocriet is het ook.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:18 schreef VanZuksDus het volgende:
Kan er zelf niet echt mee zitten. Voor TS is dit gewoon 'n principekwestie, want de kroketten smaken er heus niet minder om. Er worden hier en over de gehele wereld meer diersoorten geslacht voor consumptie.
Geen idee. Ik weet wel dat er door de crisis een heleboel paarden richting de slacht zijn verdwenen omdat veel mensen nu geen paard meer kunnen betalen.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:19 schreef Xetran het volgende:
[..]
Paardenvlees word toch uit Frankrijk ofzo gehaald omdat ze daar wel regelmatig paard eten? Ik zag dat laatst op tv.
Dit.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee en schijnheilig en hypocriet is het ook.
Wel koe eten maar geen paard
In de VS en GB is het helemaal not dun om paardenvlees te eten. Daar worden de ruiten van paardenslagerijen zelfs met stenen ingegooid.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee en schijnheilig en hypocriet is het ook.
Wel koe eten maar geen paard
Dit dus, haha..quote:Op zondag 19 februari 2012 17:20 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dit.![]()
Typisch voor die paardenmeisjes.![]()
Paardenbiefstuk op z'n tijd is heel erg lekker.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:22 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In de VS en GB is het helemaal not dun om paardenvlees te eten. Daar worden de ruiten van paardenslagerijen zelfs met stenen ingegooid.
Nouja zeg.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:24 schreef DolfijntjesLove het volgende:
bekijk het positief ze lunnen wel goedkopen dildo's maken van die paardenlullen die over sijn bij de slager
Gat in de markt!quote:Op zondag 19 februari 2012 17:24 schreef DolfijntjesLove het volgende:
bekijk het positief ze lunnen wel goedkopen dildo's maken van die paardenlullen die over sijn bij de slager
Precies, daarbij komt dat het taboe op paardenvlees op niets slaat. Vroegah was het heel normaal om paard te eten, niemand die er van opkeek. Speciale paardenslagers waren talrijk.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
In kroketten? Dat is nieuws voor me. Ik wist wel dat er in frikandel paard hoort te zitten. Maakt me overigens geen snars uit wat er in zit, zolang het maar lekker is.
Een paardenlul wel te verstaanquote:Op zondag 19 februari 2012 17:25 schreef DolfijntjesLove het volgende:
[..]
nee want in een gat hoort een dildo :$
Paardenmeisjesquote:Op zondag 19 februari 2012 17:20 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dit.![]()
Typisch voor die paardenmeisjes.![]()
Beste reactie van de weekquote:Op zondag 19 februari 2012 17:29 schreef kornuitbuffel het volgende:
Oeps, nu kom je waarschijnlijk in de hel.
De hemelpoort is voor jou gesloten, TS.
Hypocrietquote:Op zondag 19 februari 2012 17:31 schreef DolfijntjesLove het volgende:
[..]
bij sites staat dushi kimberley seker een fok troll heeft die sie gemaakt wollah
Wat?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:37 schreef rolfson het volgende:
Tijdens mijn opleiding kom ik af en toe opengesneden mensen tegen. Bij de aanblik van al die mooie spierstructuren loopt mij het water vaak in de mond. Naar mijn bescheiden mening is vlees gewoon vlees en zou je zeker niet rauwig moeten zijn over het al dan niet nuttigen van een paard. Op deze manier beleef je plezier aan een paard tijdens zijn leven en ook daarna. Misschien beleeft iemand zoals ik ook wel plezier aan jou na je dood TS. Is plezier hebben immers niet hetgeen waar het uiteindelijk allemaal om gaat tijdens het leven.
Het klinkt zo alsof jij ook mensenvlees eetquote:Op zondag 19 februari 2012 17:37 schreef rolfson het volgende:
Tijdens mijn opleiding kom ik af en toe opengesneden mensen tegen. Bij de aanblik van al die mooie spierstructuren loopt mij het water vaak in de mond. Naar mijn bescheiden mening is vlees gewoon vlees en zou je zeker niet rauwig moeten zijn over het al dan niet nuttigen van een paard. Op deze manier beleef je plezier aan een paard tijdens zijn leven en ook daarna. Misschien beleeft iemand zoals ik ook wel plezier aan jou na je dood TS. Is plezier hebben immers niet hetgeen waar het uiteindelijk allemaal om gaat tijdens het leven.
Geweldige reactiequote:Op zondag 19 februari 2012 17:37 schreef rolfson het volgende:
De mens is ook een diersoort.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:41 schreef OhGawd het volgende:
Wat boeit 't nou of je een paard of een koe, kip of varken eet?![]()
't Blijven allemaal dieren.
quote:Op zondag 19 februari 2012 17:37 schreef rolfson het volgende:
Of aap, of krokodil, of nijlpaard, of honden, of katten, of mensenquote:Op zondag 19 februari 2012 17:41 schreef OhGawd het volgende:
Wat boeit 't nou of je een paard of een koe, kip of varken eet?![]()
't Blijven allemaal dieren.
quote:Op zondag 19 februari 2012 17:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Het klinkt zo alsof jij ook mensenvlees eet
Ik zeg er geen nee tegen stelletje hypocrieten. De geur van vers vlees en de aanblik van al die prachtige lijnen met een mooi laagje vet bij een net gesneden lap is één van de vele dingen in dit leven waar ik enorm van kan genieten. Ik herinner mij de eerste keer dat ik een bovenarm open moest snijden nog goed. Helaas was deze behandeld en niet meer geschikt voor consumptie maar de structuur was nog perfect intact. Zulke mooie stukken vlees zie je doorgaans niet bij de slager liggen.quote:
Potentiële kannibaal in aantocht.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:47 schreef rolfson het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg er geen nee tegen stelletje hypocrieten. De geur van vers vlees en de aanblik van al die prachtige lijnen met een mooi laagje vet bij een net gesneden lap is één van de vele dingen in dit leven waar ik enorm van kan genieten. Ik herinner mij de eerste keer dat ik een bovenarm open moest snijden nog goed. Helaas was deze behandeld en niet meer geschikt voor consumptie maar de structuur was nog perfect intact. Zulke mooie stukken vlees zie je doorgaans niet bij de slager liggen.
Ik vind je echt heel eng enzoquote:Op zondag 19 februari 2012 17:47 schreef rolfson het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg er geen nee tegen stelletje hypocrieten. De geur van vers vlees en de aanblik van al die prachtige lijnen met een mooi laagje vet bij een net gesneden lap is één van de vele dingen in dit leven waar ik enorm van kan genieten. Ik herinner mij de eerste keer dat ik een bovenarm open moest snijden nog goed. Helaas was deze behandeld en niet meer geschikt voor consumptie maar de structuur was nog perfect intact. Zulke mooie stukken vlees zie je doorgaans niet bij de slager liggen.
Deze man.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:37 schreef rolfson het volgende:
Is mensenvlees niet ongezond voor mensen? Iets met prionen of zo? Of zit dat spul alleen in de hersenen?quote:Op zondag 19 februari 2012 17:47 schreef rolfson het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg er geen nee tegen stelletje hypocrieten.
Goed uitbakken is het devies. Van hersenen blijf ik af ook bij dieren.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Is mensenvlees niet ongezond voor mensen? Iets met prionen of zo? Of zit dat spul alleen in de hersenen?
Vroeg was ik een potentiële kannibaal dat was echter tijdens het begin van mijn opleiding. Ik ben al een aantal jaar geen potentiële kannibaal meer. Er ontstaat gewoon een vreemd soort fascinatie voor spiervlees. Lever en ander orgaanvlees ben ik echter geen groot fan van. Hoewel lever nog een enigszins aangename zoete geur afgeeft bij het dichtbranden tijdens operaties waarbij er delen of een aanzienlijk deel van de lever verwijdert dient te worden. Het mooie van levers is wel dat ze gewoon weer terug groeien. Misschien een idee voor de vleesindustriequote:Op zondag 19 februari 2012 17:50 schreef kornuitbuffel het volgende:
[..]
Potentiële kannibaal in aantocht.
Wat voor opleiding doe je precies dan?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:04 schreef rolfson het volgende:
[..]
Goed uitbakken is het devies. Van hersenen blijf ik af ook bij dieren.
[..]
Vroeg was ik een potentiële kannibaal dat was echter tijdens het begin van mijn opleiding. Ik ben al een aantal jaar geen potentiële kannibaal meer. Er ontstaat gewoon een vreemd soort fascinatie voor spiervlees. Levers en ander orgaanvlees ben ik echter geen groot fan van. Hoewel lever nog een enigszins aangename zoete geur afgeeft bij het dichtbranden tijdens operaties waarbij er delen of een aanzienlijk deel van de lever verwijdert dient te worden. Het mooie van levers is wel dat ze gewoon weer terug groeien. Misschien een idee voor de vleesindustrie
Geneeskunde Erasmus MC ik zie echter niet in hoe dat verder relevant is voor dit topic maar goed.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:06 schreef Piye het volgende:
[..]
Wat voor opleiding doe je precies dan?
Nou ja ik heb met een paar vrienden afgesproken dat we samen een keer mensenvlees gaan eten, maar iemand vermoorden alleen om hem/haar op te eten gaat ook weer zo ver. Dus ja ik kom wel even langs Erasmus MC.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:08 schreef rolfson het volgende:
[..]
Geneeskunde Erasmus MC ik zie echter niet in hoe dat verder relevant is voor dit topic maar goed.
Ik denk niet dat jij zonder begeleiding op de juiste plaatsen binnenkomt laat staan dat de begeleiding jouw toestaat weefsel mee naar huis te nemen.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:12 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou ja ik heb met een paar vrienden afgesproken dat we samen een keer mensenvlees gaan eten, maar iemand vermoorden alleen om hem/haar op te eten gaat ook weer zo ver. Dus ja ik kom wel even langs Erasmus MC.
quote:Op zondag 19 februari 2012 18:17 schreef rolfson het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij zonder begeleiding op de juiste plaatsen binnenkomt laat staan dat de begeleiding jouw toestaat weefsel mee naar huis te nemen.
Wat je wel kan doen is aan zwangere dames vragen of je hun moederkoek na de bevalling mag hebben. Deze kan je prima opbakken en is met een niet al te zware saus heerlijk.
O, ik dacht ik vraag gewoon naar rolfson, die helpt me wel.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:17 schreef rolfson het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij zonder begeleiding op de juiste plaatsen binnenkomt laat staan dat de begeleiding jouw toestaat weefsel mee naar huis te nemen.
Wat je wel kan doen is aan zwangere dames vragen of je hun moederkoek na de bevalling mag hebben. Deze kan je prima opbakken en is met een niet al te zware saus heerlijk.
Maar verder gaat het wel goed met je?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:19 schreef Arcadia het volgende:
Nou fuck jullie, die gedachte is smerig, vooral de moederkoek van een of ander vadsig wijf wegwerken met een doritos-sausje terwijl je kijkt naar de laatste HIMYM? Nee schiet me maar liever dood.
Serieus jij hebt echt problemen misschien moet jij eens langs de universiteits psycholoog.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:19 schreef Arcadia het volgende:
Nou fuck jullie, die gedachte is smerig, vooral de moederkoek van een of ander vadsig wijf wegwerken met een doritos-sausje terwijl je kijkt naar de laatste HIMYM? Nee schiet me maar liever dood.
Afgelopen jaar ben ik voor een stagen 3 maanden naar China geweest en apenvlees (stompneuzige aap) gehad. Zeer goed te vergelijken met de mens. Kat en hond hadden ze daar niet maar je kon er underground ook mensen foetus eten. Had ik en de connecties en het geld helaas niet voor. Ga uit van 800 euro = ongeveeer 6500 yaun voor 300 gram inclusief bot die je overigen gewoon kapot kan kauwen en opeten bij een juiste bereiding.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:19 schreef Piye het volgende:
[..]
O, ik dacht ik vraag gewoon naar rolfson, die helpt me wel.Maar ik denk dat ik dat plan van die moederkoek ga laten zitten. Dat telt niet natuurlijk en het gaat me om de ervaring.
Ik moet langs de psycholoogquote:Op zondag 19 februari 2012 18:26 schreef rolfson het volgende:
[..]
Serieus jij hebt echt problemen misschien moet jij eens langs de universiteits psycholoog.
[..]
Afgelopen jaar ben ik voor een stagen 3 maanden naar China geweest en apenvlees (stompneuzige aap) gehad. Zeer goed te vergelijken met de mens. Kat en hond hadden ze daar niet maar je kon er underground ook mensen foetus eten. Had ik en de connecties en het geld helaas niet voor. Ga uit van 800 euro = ongeveeer 6500 yaun voor 300 gram inclusief bot die je overigen gewoon kapot kan kauwen en opeten bij een juiste bereiding.
Gelukkig is die dag nog niet aangebroken. Je hoeft je er verder ook niet voor te schamen hoor. Sterkte en succes.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik moet langs de psycholoog, ik wist wel dat er een dag zou komen waarbij de normalen als gek verklaard zouden worden.
Mocht het niet door de gehaktmolen zijn gegaan dan kan je van verschillende stukken vlees nog prima de oorsprong van het vlees achterhalen met je tong. Mondgevoel is bij vlees bijna net zo belangrijk als de smaak zelf. Structuur structuur structuur ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Niet dat dit bij partymix troep nog uitmaakt. Een mooi stuk vlees maal je verdomme niet fijn.quote:
Uit "koken en bakken met FOK!kers, voor een eiwitarme maaltijd"quote:Op zondag 19 februari 2012 19:05 schreef rolfson het volgende:
Voor liefhebbers heb ik nog wel een goed recept als je ooit aan een stuk onderrug kan komen. Leeftijd moet wel onder de 30 zijn anders is het vaak wat taai.
Stap 1
Haal de het stuk vlees een half uur van tevoren uit de koelkast, zodat deze bijna op kamertemperatuur is wanneer je start met de bereiding.
Als je ze uit het vriesvak haalt, ontdooi het vlees dan een half uur van tevoren in de magnetron, zodat het door en door op kamertemperatuur komt.
Stap 2
Strooi wat zout en desgewenst wat gemalen peper over het vlees. Er wordt weleens beweerd dat vooraf zouten vocht aan het vlees onttrekt, maar dat is niet zo.
Stap 3
Verhit de pan goed voor en gebruik boter (niet al te goedkope) voor het bakken dit komt de smaak ten goede.
Stap 4
Goed doorbakken tijd is afhankelijk van de dikte van het vlees maar het is absolute noodzaak dat het gaar is. Helaas zitten wij boordevol ongezonde stoffen en kan je er bij een te rauw stuk vlees best wel eens nare dingen aan overhouden.
Juist daarom probeer ik jullie er van te overtuigen geen kroketten te eten maar eerlijke stukken vlees van wat voor dier ook. Tuurlijk mag je van resten en taai vlees snacks maken.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:14 schreef Catbert het volgende:
Als zo'n paard 'op' is en je er niks mee kan moet 'ie dood. Dan kun je 'em weg laten rotten of opeten. Dat laatste heeft meer nut. IMHO moeten we dat mensenvlees ook gaan doen, opeens geen voedseltekorten meer in de wereld. Boeit het dat het in je kroket zit, proef je niks van.
Want "paard" is minder eerlijk dan een kistkalf? Dat paard heeft meestal een beter leven gehad.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:16 schreef rolfson het volgende:
Juist daarom probeer ik jullie er van te overtuigen geen kroketten te eten maar eerlijke stukken vlees van wat voor dier ook.
Volgens mij heb jij dit topic niet gelezen want jouw post slaat kan noch wal.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
Want "paard" is minder eerlijk dan een kistkalf? Dat paard heeft meestal een beter leven gehad.
Wat loop jij overal BS uit te kramen zeg, verschrikkelijk.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:54 schreef rolfson het volgende:
[..]
Mocht het niet door de gehaktmolen zijn gegaan dan kan je van verschillende stukken vlees nog prima de oorsprong van het vlees achterhalen met je tong. Mondgevoel is bij vlees bijna net zo belangrijk als de smaak zelf. Structuur structuur structuur ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Niet dat dit bij partymix troep nog uitmaakt. Een mooi stuk vlees maal je verdomme niet fijn.
Probeer allemaal maar eens een stuk vlees te likken (rundvlees kan je zonder gevaar ook eens rauw proberen te likken) echt een sensatie
Maar dat is het wel, dus wat is het nut van je post?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:54 schreef rolfson het volgende:
[..]
Mocht het niet door de gehaktmolen zijn gegaan dan kan je van verschillende stukken vlees nog prima de oorsprong van het vlees achterhalen met je tong. Mondgevoel is bij vlees bijna net zo belangrijk als de smaak zelf. Structuur structuur structuur ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Niet dat dit bij partymix troep nog uitmaakt. Een mooi stuk vlees maal je verdomme niet fijn.
Probeer allemaal maar eens een stuk vlees te likken (rundvlees kan je zonder gevaar ook eens rauw proberen te likken) echt een sensatie
Ik reageer gewoon op jouw reactie over dat ik geen kroketten zou moeten eten omdat het geen 'eerlijk' vlees is. Er is geen 'eerlijk' vlees. Als je zulke goeie voornemen hebt kun je beter gewoon meer vegetarisch gaan eten. Wij eten hier twee keer per week vleesvervangers, dus kom me niet aan met wat 'eerlijk' is. Als ik een kroket wil eten (waar relatief weinig vlees in zit) doe ik dat.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:19 schreef rolfson het volgende:
Volgens mij heb jij dit topic niet gelezen want jouw post slaat kan noch wal.
quote:Op zondag 19 februari 2012 19:23 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar dat is het wel, dus wat is het nut van je post?
Jullie hebben er duidelijk geen verstand vanquote:Op zondag 19 februari 2012 19:22 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Wat loop jij overal BS uit te kramen zeg, verschrikkelijk.
Heeft er niks mee te maken, in je post laat je zelf zien dat wat je zegt er compleet niks mee te maken heeft.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:25 schreef rolfson het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben er duidelijk geen verstand van
Al het vlees is eerlijk totdat je een perfecte biefstuk gaat vermalen tot kroket net zoals het zonde is een heel paard tot kroket te verwerken.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:24 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon op jouw reactie over dat ik geen kroketten zou moeten eten omdat het geen 'eerlijk' vlees is. Er is geen 'eerlijk' vlees. Als je zulke goeie voornemen hebt kun je beter gewoon meer vegetarisch gaan eten. Wij eten hier twee keer per week vleesvervangers, dus kom me niet aan met wat 'eerlijk' is. Als ik een kroket wil eten (waar relatief weinig vlees in zit) doe ik dat.
Ik weet prima wat kwalitatief goed en wat minder goed vlees is. Maar dat jij het over biefstuk hebt met je eerlijk vlees is gewoon hypochriet. Een kilo biefstuk levert meer milieuschade op dan een kilo separator-varkensvlees.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:25 schreef rolfson het volgende:
Jullie hebben er duidelijk geen verstand van
Niemand gaat een goeie biefstuk vermalen? Waarom zouden ze dat doen? Het ging over kroketten, daar zit sowieso stoofvlees in, geen hoge kwaliteit biefstuk.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:26 schreef rolfson het volgende:
Al het vlees is eerlijk totdat je een perfecte biefstuk gaat vermalen tot kroket net zoals het zonde is een heel paard tot kroket te verwerken.
Puur educatief.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:26 schreef Xetran het volgende:
[..]
Heeft er niks mee te maken, in je post laat je zelf zien dat wat je zegt er compleet niks mee te maken heeft.
Eerlijk vlees is gewoon onvermalen vlees waarbij je de structuur nog kan voelen in je mond.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik weet prima wat kwalitatief goed en wat minder goed vlees is. Maar dat jij het over biefstuk hebt met je eerlijk vlees is gewoon hypochriet. Een kilo biefstuk levert meer milieuschade op dan een kilo separator-varkensvlees.
wat is er oneerlijk aan? ik vind het eerder oneerlijk dat als beesten een slecht leven hebben gehad, dan wat er mee gedaan word..quote:Op zondag 19 februari 2012 19:26 schreef rolfson het volgende:
[..]
Al het vlees is eerlijk totdat je een perfecte biefstuk gaat vermalen tot kroket net zoals het zonde is een heel paard tot kroket te verwerken.
Ik dacht dat je van een heel paard kroketten wilde maken excuusquote:Op zondag 19 februari 2012 19:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik weet prima wat kwalitatief goed en wat minder goed vlees is. Maar dat jij het over biefstuk hebt met je eerlijk vlees is gewoon hypochriet. Een kilo biefstuk levert meer milieuschade op dan een kilo separator-varkensvlees.
[..]
Niemand gaat een goeie biefstuk vermalen? Waarom zouden ze dat doen? Het ging over kroketten, daar zit sowieso stoofvlees in, geen hoge kwaliteit biefstuk.
Dat is niet waar mensen het over hebben als ze het over eerlijk vlees hebben. Jij hebt het over de kwaliteit van vlees. Een goeie biefstuk is stukken beter dan die meuk van de appie. Maar als mensne het over 'eerlijk' vlees hebben, hebben ze het over scharrelvlees. Dus wat voor'n leven die koe gehad heeft. En jouw 'eerlijke' biefstukken komen gewoon van fokkalveren af.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:28 schreef rolfson het volgende:
Eerlijk vlees is gewoon onvermalen vlees waarbij je de structuur nog kan voelen in je mond.
Een oud paard is niet geschikt om biefstukken van te maken. Lang stoven is het enige wat dat vlees mals kan krijgen. Vandaar dat het vaak in kroketten of stoofvlees gebruikt wordt.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:29 schreef rolfson het volgende:
Ik dacht dat je van een heel paard kroketten wilde maken excuus
Alsof mij het leven van die beesten wat kan schelen. Biologische dieren vind ik helemaal geniaal omdat mensen denken dat het een goede zaak voor ze is maar ze vervolgens vol zitten met abcessen en andere troep. Niet voor niets dat die beesten op het eind van de dag geslacht worden.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:29 schreef Xetran het volgende:
[..]
wat is er oneerlijk aan? ik vind het eerder oneerlijk dat als beesten een slecht leven hebben gehad, dan wat er mee gedaan word..
Daarom moet je die veulens ook kelen als ze nog jong zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat is niet waar mensen het over hebben als ze het over eerlijk vlees hebben. Jij hebt het over de kwaliteit van vlees. Een goeie biefstuk is stukken beter dan die meuk van de appie. Maar als mensne het over 'eerlijk' vlees hebben, hebben ze het over scharrelvlees. Dus wat voor'n leven die koe gehad heeft. En jouw 'eerlijke' biefstukken komen gewoon van fokkalveren af.
[..]
Een oud paard is niet geschikt om biefstukken van te maken. Lang stoven is het enige wat dat vlees mals kan krijgen. Vandaar dat het vaak in kroketten of stoofvlees gebruikt wordt.
Jouw keuze. Maar heb het dan niet over "eerlijk" vlees, want dan heb je daar een andere definitie van dan de meeste mensen hebben.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:31 schreef rolfson het volgende:
Alsof mij het leven van die beesten wat kan schelen.
Paarden worden niet of nauwelijks voor het vlees gefokt. Te duur en er is weinig vraag naar.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:32 schreef rolfson het volgende:
Daarom moet je die veulens ook kelen als ze nog jong zijn.
Nee hoor structuur is eerlijk. Oneerlijk vlees is vlees dat gestolen is.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Jouw keuze. Maar heb het dan niet over "eerlijk" vlees, want dan heb je daar een andere definitie van dan de meeste mensen hebben.
Genoeg gratis pony's op marktplaats die bij mij in de diepvries belanden.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Jouw keuze. Maar heb het dan niet over "eerlijk" vlees, want dan heb je daar een andere definitie van dan de meeste mensen hebben.
[..]
Paarden worden niet of nauwelijks voor het vlees gefokt. Te duur en er is weinig vraag naar.
Dus je bekommert je wel om wat er met het vlees gedaan word en niet wat er met het leven van die beesten word gedaan? Ik snap het niet, sowieso zou nooit iedereen een stukje biefstuk kunnen betalen.. dus waarom verhelp je je dat niet eerst? Vlees van de slagerij is tegenwoordig ook lang geen 'eerlijk' vlees meer trouwens, heb ik wel gemerkt toen ik als slager werkte.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:31 schreef rolfson het volgende:
[..]
Alsof mij het leven van die beesten wat kan schelen. Biologische dieren vind ik helemaal geniaal omdat mensen denken dat het een goede zaak voor ze is maar ze vervolgens vol zitten met abcessen en andere troep. Niet voor niets dat die beesten op het eind van de dag geslacht worden.
Prima dat jij die definitie er op nahoudt, maar dat is niet de gangbare definitie van eerlijk vlees.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:33 schreef rolfson het volgende:
Nee hoor structuur is eerlijk. Oneerlijk vlees is vlees dat gestolen is.
Ok, je bent gewoon aan 't trollen dus.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:33 schreef rolfson het volgende:
Genoeg gratis pony's op marktplaats die bij mij in de diepvries belanden.
Tuurlijk bekommer ik mij om hetgeen ik in mijn mond steek de rest is bijzaak.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:33 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dus je bekommert je wel om wat er met het vlees gedaan word en niet wat er met het leven van die beesten word gedaan? Ik snap het niet, sowieso zou nooit iedereen een stukje biefstuk kunnen betalen.. dus waarom verhelp je je dat niet eerst? Vlees van de slagerij is tegenwoordig ook lang geen 'eerlijk' vlees meer trouwens, heb ik wel gemerkt toen ik als slager werkte.
Ik wil wel met je daten, diepvries is net leeg...quote:Op zondag 19 februari 2012 19:36 schreef rolfson het volgende:
Maar wat is jullie gedachten dan bij de consumptie van humaan vlees. Over het algemeen is dit een binnenlands product en de beesten kunnen niet afgemaakt worden zonder toestemming en hebben gegarandeerd een goed en HUMAAN leven gehad.
Ben eerlijk gezegd dolblij dat jij het wiel niet hebt uitgevonden want dan was het vierkant geweestquote:Op zondag 19 februari 2012 19:36 schreef rolfson het volgende:
Maar wat is jullie gedachten dan bij de consumptie van humaan vlees. Over het algemeen is dit een binnenlands product en de beesten kunnen niet afgemaakt worden zonder toestemming en hebben gegarandeerd een goed en HUMAAN leven gehad.
Of een driehoekquote:Op zondag 19 februari 2012 20:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ben eerlijk gezegd dolblij dat jij het wiel niet hebt uitgevonden want dan was het vierkant geweest
quote:Op zondag 19 februari 2012 19:33 schreef rolfson het volgende:
[..]
Nee hoor structuur is eerlijk. Oneerlijk vlees is vlees dat gestolen is.
quote:Op zondag 19 februari 2012 20:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Die is zichzelf met een bevroren frikandel aan het verwennen
Gast kijk op marktplaats staat regelmatig gratis spul tussen en anders heb je alsnog een vriezer vol voor 100 euro.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Prima dat jij die definitie er op nahoudt, maar dat is niet de gangbare definitie van eerlijk vlees.
[..]
Ok, je bent gewoon aan 't trollen dus.
Ik geloof er geen fuck van dat jij afgeragde paarden op MP 'gratis' ophaalt om te slachten. Troll.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:30 schreef rolfson het volgende:
Gast kijk op marktplaats staat regelmatig gratis spul tussen en anders heb je alsnog een vriezer vol voor 100 euro.
Onzin om mij een troll te noemen. Je kan toch ook zelf kippen en konijnen slachten? De pony's laat ik doen want illegaal om thuis te doen. Kippen haal ik bij een boer die anders de haantjes vergast en konijntjes strik ik af en toe.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik geloof er geen fuck van dat jij afgeragde paarden op MP 'gratis' ophaalt om te slachten. Troll.
Zolang de situatie er niet naar is dat je alles maar eet om te overleven, moet je onderscheid kunnen maken en selectief mogen zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:52 schreef Oerbeer het volgende:
Dier eten is dier eten. Niet hypocriet doen als het om andere dieren dan gebruikelijk gaat vind ik dan.
Ja maar, het heeft een hoofd en benen en een mond!!!quote:Op zondag 19 februari 2012 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Het is een beest.
Je jankt toch ook niet als je een bal gehakt opvreet?
Nou dan.
En vleesquote:Op zondag 19 februari 2012 21:04 schreef Henno het volgende:
[..]
Ja maar, het heeft een hoofd en benen en een mond!!!
Je bent niet doelbewust selectief, wat je vreet en wat je niet vreet ligt aan je referentiekader. In China is het bijv. de normaalste zaak om een hond of kat te vreten, hier moeten we daar niet aan denken. Netzoals ze in India er niet aan moeten denken om koeienvlees te vreten. Dus lul niet zo dom.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:58 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zolang de situatie er niet naar is dat je alles maar eet om te overleven, moet je onderscheid kunnen maken en selectief mogen zijn.
Sommige westerlingen ik schaar mij daar liever niet onder. Soms heb ik moeite met het kijken naar het slachten van zeezoogdieren maar die zijn op een gegeven moment toch dood en dan maakt het allemaal nog vrij weinig uit. Daarnaast is het ook erg lekker vlees maar wat aan de prijzige kant en lastig aan te komen.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:13 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Oh, dus runderen en varkens mogen wel, maar als het paarden zijn ho maar! Westerlingen zijn zo krampachtig over de afkomst van hun vlees.
Ik kan je vertellen dat dit helemaal niet de normaalste zaak van de wereld is hoewel het in een paar provincies wel gedaan wordt.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je bent niet doelbewust selectief, wat je vreet en wat je niet vreet ligt aan je referentiekader. In China is het bijv. de normaalste zaak om een hond of kat te vreten, hier moeten we daar niet aan denken. Netzoals ze in India er niet aan moeten denken om koeienvlees te vreten. Dus lul niet zo dom.
In NL is het redelijk geaccepteerd hoor gezien de verkrijgbaarheid van paardenrookvlees. M'n zusje, fervent paardrijdster, eet het ook gewoon. Natuurlijk heb je altijd een paar zeikerds maargoed.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:13 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Oh, dus runderen en varkens mogen wel, maar als het paarden zijn ho maar! Westerlingen zijn zo krampachtig over de afkomst van hun vlees.
Goede woordkeuzes van je ! Ik zeg toch ook dat je selectief mag zijn. Dit zal per persoon verschillen.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je bent niet doelbewust selectief, wat je vreet en wat je niet vreet ligt aan je referentiekader. In China is het bijv. de normaalste zaak om een hond of kat te vreten, hier moeten we daar niet aan denken. Netzoals ze in India er niet aan moeten denken om koeienvlees te vreten. Dus lul niet zo dom.
Net als bij hagelslag heb ik toch mooi een keer een loodvergiftiging aan overgehoudenquote:Op zondag 19 februari 2012 22:44 schreef magneetstrip het volgende:
Ook klachtwaardig: ingredienten waarvan er zo weinig in zitten dat ze niet vermeld worden. Leuk bij een allergie.
Persoonlijk vind ik ze makkelijker om op te rijden maar daar verschillen blijkbaar de meningen over.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:55 schreef stroopdoosch het volgende:
Is een paard nu zoveel erger dan een koe of varken?
quote:Op zondag 19 februari 2012 22:57 schreef rolfson het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik ze makkelijker om op te rijden maar daar verschillen blijkbaar de meningen over.
Tuurlijk mag iedereen selectief zijn en zich erover uitspreken.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:48 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Goede woordkeuzes van je ! Ik zeg toch ook dat je selectief mag zijn. Dit zal per persoon verschillen.
Eigenlijk wel, alleen het vervoer is een drama.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:03 schreef magneetstrip het volgende:
Ik wil wel even opmerken, dat ik het beter vind dat mensen paardenvlees eten, gemaakt van paarden die een fatsoenlijk leven hebben gehad, dan dat mensen hormoontroep kip/varken/koe eten welke een rotleven had.
Maar of alle paarden het ook zo goed hadden?
Oh ja, wel degelijk hoor.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:17 schreef Daniel1976 het volgende:
Paardenvlees hoort er in voor de smaak!
De meeste paarden worden niet gefokt voor de slacht.
Dus dat betekent dat een paard wel een aardig goed leven heeft gehad voor hij in een kroket is veranderd.
Misschien omdat paarden benen hebben en geen poten? Worden toch meer als edeldier gezien.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, alleen het vervoer is een drama.
Het meeste paardenvlees komt van dieren die semi wild lopen in oost europa of zuid europa.
Dat is geen slecht leven voor een paard, alleen het vervoer is echt prut, dat is drama en ellende. Maar dat is helaas niet veel beter voor alle andere consumptiedieren.
Ik ben gek op paarden, heb er 2, maar heb geen enkel probleem met het eten van paarden, snap de ophef dan ook niet zo, een kippetje die binnen 50 dagen vetgemest wordt is geen probleem, een varkentje dat opgepropt heeft gezeten eten we met smaak, maar een paard die heerlijk vrij in een kudde heeft geleefd is een probleem?
Waarom?
Vooral omdat ze als schatje van iemand gehouden worden, het geliefde huisdier.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:47 schreef Knaller het volgende:
[..]
Misschien omdat paarden benen hebben en geen poten? Worden toch meer als edeldier gezien.
Heb er verder geen verstand van hoor.
quote:Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap al die drama om paardenvlees niet.
Dat is een onderzoek uit 2007, en bij mijn weten stáát het ook op de verpakking als het meer dan x% is.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:53 schreef paardenloverz het volgende:
Vandaag heb ik kroketjes gegeten op een feestje van een vriendinnetje van mij, lekker! Maar ik heb gehoord dat ze vaak stiekem paardenvlees stoppen in kroketten en dat dan niet op de verpakking zetten. Ha-ha, was mijn reactie. Maar ik werd toch wel nieuwschierig en heb het opgegoogeld
http://www.wakkerdier.nl/(...)es-massaal-in-snacks
Hier ben ik toch wel heel erg verdrietig om, ik heb vandaag mogelijk paard gegeten!
Mijn klacht is dat fabrikanten alleen paardenvlees in kroketten moeten doen als dat ook op de verpakking staat, en anders gewoon niet.
Ik hoop niet dat mijn buikje straks gaat hinniken...
Username 'Paardenloverz' ,quote:Op maandag 20 februari 2012 11:52 schreef Kamergezocht het volgende:
Wijven met een paarden-obsessie![]()
Je pikt ze er ook altijd zo tussenuit
Dat laatste lijkt mij ook. Sowieso heb je meerdere soorten kroketten.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:55 schreef 2NutZ het volgende:
waar smaken die paardje naar dang? kroket?
Fabrikanten zijn toch verplicht dit te melden of wat?
Ja maar paarden zijn zo liefquote:Op maandag 20 februari 2012 12:02 schreef dralion13 het volgende:
Moeilijk doen over het eten van paarden terwijl je wel varkens en koeien eet
Paarden hebben een beduidend beter leven gehad dan welke varken of koe dan ook.
Hypocriete paardenmeisjes![]()
Sommige ingrediënten hoeft men pas te vermelden als dit > x% van het product uit maakt, water bijvoorbeeld. Daarom verdampt AH gehakt zoveel, maar staat water niét als ingrediënt op het etiket. Datzelfde geldt dus voor kroket-ingrediënten. Vlees is in die industriële kroketten maar een paar procent, en daardoor is bijvoorbeeld een kwart paardenvlees, bij 10% vleeskroketten maar 2,5% van het eindproduct. Dit is ter illustratie, ik heb de exacte waarden even niet, maar het is een beproefd concept in de levensmiddelen industrie.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:57 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij ook. Sowieso heb je meerdere soorten kroketten.
Zeur niet, anders was het een koequote:Op zondag 19 februari 2012 16:53 schreef paardenloverz het volgende:
Vandaag heb ik kroketjes gegeten op een feestje van een vriendinnetje van mij, lekker! Maar ik heb gehoord dat ze vaak stiekem paardenvlees stoppen in kroketten en dat dan niet op de verpakking zetten. Ha-ha, was mijn reactie. Maar ik werd toch wel nieuwschierig en heb het opgegoogeld
http://www.wakkerdier.nl/(...)es-massaal-in-snacks
Hier ben ik toch wel heel erg verdrietig om, ik heb vandaag mogelijk paard gegeten!
Mijn klacht is dat fabrikanten alleen paardenvlees in kroketten moeten doen als dat ook op de verpakking staat, en anders gewoon niet.
Ik hoop niet dat mijn buikje straks gaat hinniken...
Bij de Lidl ook, als je de gehaktballen hebt gebakken dan mag je blij zijn dat je de helft over houdtquote:Op maandag 20 februari 2012 12:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Sommige ingrediënten hoeft men pas te vermelden als dit > x% van het product uit maakt, water bijvoorbeeld. Daarom verdampt AH gehakt zoveel, maar staat water niét als ingrediënt op het etiket. Datzelfde geldt dus voor kroket-ingrediënten. Vlees is in die industriële kroketten maar een paar procent, en daardoor is bijvoorbeeld een kwart paardenvlees, bij 10% vleeskroketten maar 2,5% van het eindproduct. Dit is ter illustratie, ik heb de exacte waarden even niet, maar het is een beproefd concept in de levensmiddelen industrie.
Er heeft weleens een paard aan hap uit mij genomen, dus ik vind dat ik ook recht heb op paardenvleesquote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef rolfson het volgende:
Ik at eens een hap paardenvlees kreeg me verdomme een trap na van dat beest.
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...quote:Op maandag 20 februari 2012 11:39 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Tuurlijk mag iedereen selectief zijn en zich erover uitspreken.
Maakt het alleen niet minder hypocriet als je opeens een hiërarchie van slachtwaardige dieren hebt, waarin het slachten van een koe voor vlees minder erg is dan een ander dier met tzelfde kwaliteit van leven.
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...
Nu wordt de markt steeds groter en moeten ze natuurlijk alles gebruiken om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken. Maar daarom vind ik het niet hypocriet om zelf te mogen bepalen wat je wel en niet eet. Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
Vroeger werden paarden ook gewoon geslacht als ze hun werkzame leven hadden uitgediend, wat moesten ze anders met al die tig paarden die er toen rondliepen...nou gebruiken als werkdier en daarna oppeuzelenquote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...
Nu wordt de markt steeds groter en moeten ze natuurlijk alles gebruiken om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken. Maar daarom vind ik het niet hypocriet om zelf te mogen bepalen wat je wel en niet eet. Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
Zo'n likkend kalfje aan je hand is echt een ervaring inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.
En koeien dan, gebruikt voor vlees, melk, leer, maar ook voor vervoer en het bewerken van het land, waarom hebben zij geen speciale status dan?
Koeien zijn hartstikke lief en voedt je een kalfje van jongs afaan op dan kan je er zelfs op rijden, sterker nog, een dressuurproefje gaat je ook nog lukken(geen top, hun houding is niet wat ze willen zien).
Idd, ja... aan de hand...quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zo'n likkend kalfje aan je hand is echt een ervaring inderdaad.![]()
Zoals die beesten likken, zou ik het niet met een ander lichaamsdeel willen proberen dan met mijn hand.quote:
Nouja dat een klein kalfje niet lief is kan ik niet ontkennen, ben zelf ook op een boerderij opgegroeid. Alhoewel wij alleen paarden hadden. Waarom ze geen speciale status hebben ? Omdat ze als een product worden gezien en niet als een dier. Paarden hebben van vroeger uit al een speciale status.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.
En koeien dan, gebruikt voor vlees, melk, leer, maar ook voor vervoer en het bewerken van het land, waarom hebben zij geen speciale status dan?
Koeien zijn hartstikke lief en voedt je een kalfje van jongs afaan op dan kan je er zelfs op rijden, sterker nog, een dressuurproefje gaat je ook nog lukken(geen top, hun houding is niet wat ze willen zien).
Maar ik zei eerder al dat overleven en kunnen kiezen iets anders isquote:Op maandag 20 februari 2012 15:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Vroeger werden paarden ook gewoon geslacht als ze hun werkzame leven hadden uitgediend, wat moesten ze anders met al die tig paarden die er toen rondliepen...nou gebruiken als werkdier en daarna oppeuzelenals ze te oud waren of iets kregen waardoor ze niet meer konden werken. Dat paarden nu als iets anders worden gezien is een luxeprobleem.
Toch, als mijn paarden gegeten zouden kunnen worden na hun dood vind ik dat helemaal niet zo'n verkeerde gedachte. Wat gebeurd er anders mee, destructie, dat is net zo min mooi om te zien en is ook nogeens grote verspilling. Begraven of cremeren is ook een optie, maar die zijn zo schofterig duur dat die niet veel gebruikt worden(en ik ook niet ga doen).quote:Op maandag 20 februari 2012 15:46 schreef HiddenResponse het volgende:
Laat ik het anders zeggen: Ik vind een paard anders dan een koe of een varken
Ik heb die van mij weg moeten geven toen we naar Nederland verhuisden, maar had de paarden misschien ook afgegeven voor de slacht als ze dood waren. Maar dat is iets anders dan paarden voor de slacht fokken en ze vergelijken met een varken of een koe. Terwijl ze als nobel dier hoger in rang staan. Vroeger mocht het volgens mij ook niet eens van de kerk een gezond paard slachten. Ik probeerde alleen aan te geven dat een paard vroeger van levensbelang was om te helpen en als een luxe gezien werd. De status die ze vroeger hadden is nu minder door machines.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch, als mijn paarden gegeten zouden kunnen worden na hun dood vind ik dat helemaal niet zo'n verkeerde gedachte. Wat gebeurd er anders mee, destructie, dat is net zo min mooi om te zien en is ook nogeens grote verspilling. Begraven of cremeren is ook een optie, maar die zijn zo schofterig duur dat die niet veel gebruikt worden(en ik ook niet ga doen).
Ik acht de kans erg klein dat ze gegeten mogen worden ivm medicijnen, maar mogen ze gegeten worden dan heb ik daar geen bezwaar tegen. Zou het vlees alleen zelf niet eten, daarvoor is er teveel emotionele binding.
Ja allemaal onzin natuurlijkquote:Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:
ja, wakkerdier
Als je nu een objectieve bron had..
Toch waren paardenslagerijen in europa heel normaal, dat is pas een beetje geeindigd sinds de opkomst van de auto e.d. . En werd het ook normaal en lekker gevonden. Pas sinds het paard meer een luxe artikel is gaan worden zijn mensen van het eten van die dieren afgestapt.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:36 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik heb die van mij weg moeten geven toen we naar Nederland verhuisden, maar had de paarden misschien ook afgegeven voor de slacht als ze dood waren. Maar dat is iets anders dan paarden voor de slacht fokken en ze vergelijken met een varken of een koe. Terwijl ze als nobel dier hoger in rang staan. Vroeger mocht het volgens mij ook niet eens van de kerk een gezond paard slachten. Ik probeerde alleen aan te geven dat een paard vroeger van levensbelang was om te helpen en als een luxe gezien werd. De status die ze vroeger hadden is nu minder door machines.
Om iemand hypocriet te noemen omdat hij of zij geen paardenvlees uit principe eet en wel een varken of een koe, vind ik gewoon stom.
Dat is wel iets dat aangepakt moet worden, de kudde's in oost europa en zuid frankrijk zijn wel normaal, die dieren zijn niet ondervoed. Alleen het vervoer is nog een doorn in het oog, maar dat geld voor alle consumptiedieren, alleen vinden we het van paarden erger.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 05:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja allemaal onzin natuurlijken die paarden hebben gewoon een goed leven gehad
dus ze moet niet zeiken toch?
Het is inderdaad niet ongezond, het is meer dat sommige mensen het zielig vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is wel iets dat aangepakt moet worden, de kudde's in oost europa en zuid frankrijk zijn wel normaal, die dieren zijn niet ondervoed. Alleen het vervoer is nog een doorn in het oog, maar dat geld voor alle consumptiedieren, alleen vinden we het van paarden erger.
Maar in princiepe is er niets mis met paard eten.
'Nobel dier, hoger in rang...'quote:Op maandag 20 februari 2012 17:36 schreef HiddenResponse het volgende:
Ik heb die van mij weg moeten geven toen we naar Nederland verhuisden, maar had de paarden misschien ook afgegeven voor de slacht als ze dood waren. Maar dat is iets anders dan paarden voor de slacht fokken en ze vergelijken met een varken of een koe. Terwijl ze als nobel dier hoger in rang staan. Vroeger mocht het volgens mij ook niet eens van de kerk een gezond paard slachten. Ik probeerde alleen aan te geven dat een paard vroeger van levensbelang was om te helpen en als een luxe gezien werd. De status die ze vroeger hadden is nu minder door machines.
Ik vind dat wel hypocriet, vandaar dat ik ooit (met een ander account) dit topic heb geopend:quote:Om iemand hypocriet te noemen omdat hij of zij geen paardenvlees uit principe eet en wel een varken of een koe, vind ik gewoon stom.
Ik zeg toch ook niet dat mensen die paardevlees eten "gemeen" zijn. Zoals ik eerder al aangaf is er genoeg vrije keuze in vleessoorten om te bepalen wat je eet. Dat je dan uit principe geen paardevlees eet maakt je nog niet hypocriet. Bovendien is het algemeen overgenomen en geaccepteerd dat een paard benen en een hoofd heeft. Dat iemand het hier niet mee eens is, is zijn of haar probleem.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
'Nobel dier, hoger in rang...'
Ik vind het onzin dat als je over een paard zegt dat hij poten heeft, er soms van die mensen zijn die zeggen: "Een paard heeft geen poten, maar benen!"(Dat vind ik in dezelfde categorie vallen als: "Kinderen neem je niet, die krijg je!"
)
En de kerk moet zich er al helemaal niet mee bemoeien, die bemoeit zich al met veel te veel dingen in onze maatschappij. Dingen voor anderen verbieden omdat volgens die mensen een sprookjesfiguur in de hemel zegt dat die dingen niet mogen.
[..]
Ik vind dat wel hypocriet, vandaar dat ik ooit (met een ander account) dit topic heb geopend:
Mensen die schattige konijntjes eten zijn gemeen!
Omdat ieder zijn mening hier over heeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef Kloonhommel het volgende:
Ah ja, ik heb wel vaker discussies met mensen die weigeren lamsvlees te eten, want een lam is zo schattig maar kip/varken/koe werken ze zo naar binnen en vinden ze verder geen probleem ook.
Ik heb dat soort discussies ook nooit gewonnen of zo.
Ligt eraan hoe je het brengt denk ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:46 schreef themole het volgende:
Open dit topic op bokt, krijg je een ban.
Heb ervaringen met topics over paardenbiefstuk op bokt.
Linkjes graag!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:46 schreef themole het volgende:
Kan hem niet meer vinden waarschijnlijk is het verwijderd. Heb het in 2011 rond januari geopend en ben toen tot juni gebanned geweest. Account waaronder ik opereerde was keurslager. Vroeg gewoon wat de beste bereiding van paardenbiefstuk was.quote:
Is gewoon een onderwerp dat besproken kan worden, maar dat jij het opent op een forum voor paardenliefhebbers zegt al genoeg.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:46 schreef themole het volgende:
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:52 schreef themole het volgende:
Account waaronder ik opereerde was keurslager.
Maar het lekkerste stukje paardenvlees is natuurlijk dat van een veulentje en niet van een paard dat van ellende dood neervalt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het brengt denk ik.
Heb toch al een hoop gepraat met paardenmensen over paardenvlees en wat met je paard als die niet meer verder kan. Dat is geen verboden onderwerp ofzo.
Zo ver ik weet juist niet, ouder vlees zou lekkerder zijn, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar het lekkerste stukje paardenvlees is natuurlijk dat van een veulentje en niet van een paard dat van ellende dood neervalt.
Nou ik heb begrepen dat vlees minder mals is als het komt van spieren die veel belast zijn, dus dan verwacht ik dat vlees van rijpaarden, als het al gegeten kan worden, minder lekker zal zijn dan vlees van paarden gefokt voor het vlees. Vanaf hoe oud ze zo'n paard slachten (en tot hoe oud het überhaupt een veulen mag heten) zou ik niet weten dus dat neem ik direct van je aan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo ver ik weet juist niet, ouder vlees zou lekkerder zijn, maar dat weet ik niet zeker.
In ieder geval worden er geen veulens gegeten, ook niet als ze echt alleen maar voor het vlees gehouden zijn. De paarden die dus echt geboren worden voor consumptie worden niet voor het 3de jaar gegeten(dan zijn ze nog wel jong, nog niet eens uitgegroeid helemaal).
Dat kan ook komen omdat er natuurlijk veel paarden opgekocht worden, maar zelfs de paarden die hier op transport gaan naar zuid europa gaan daar nog even de kudde in voordat ze geslacht worden(die paarden zijn vaak tussen de 3 en de 6 jaar oud, de paarden die het niet trekken in het traditonele en snelle opleiden).
Ik ben TS niet maar nee niet omdat het een paard is is het ineens zielig, de manier waarop is wélquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
Voor het paard is het opeens zielig ?
Ts...
Held !quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:46 schreef themole het volgende:
Nog zo'n heldquote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik vind dat wel hypocriet, vandaar dat ik ooit (met een ander account) dit topic heb geopend:
Mensen die schattige konijntjes eten zijn gemeen!
Laatst kreeg ik dikke ruzie met een hondenliefhebster omdat ik zei dat ik wel een keer hond wilde proberen. Mijn blik tijdens haar razernij: "quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Held !
Open een topic op FOK in F&F waarom je geen hond mag vreten en je hebt waarschijnlijk ook een
ban
Tja, is te verwachten ... of had je iets anders verwacht dan ?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:37 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Laatst kreeg ik dikke ruzie met een hondenliefhebster omdat ik zei dat ik wel een keer hond wilde proberen. Mijn blik tijdens haar razernij: ""
Ik zou naar mijn hond kijken en vervolgens zeggen:'Ja ik eigenlijk ook wel'quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja, is te verwachten ... of had je iets anders verwacht dan ?
Wat mij betreft geen verschil (hond/kat/paard/koe/varken/kip/enzovoort).quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Of zou je het dan toch wel weer zielig vinden als het om een kat of een hond gaat?
Nou, ik heb het niet bewust onder een ander account geplaatst hoor, maar dat account heb ik nu gewoon niet meer (kijk maar, staat een streep doorheen (en nee, die streep heeft niks met dat topic te maken)).quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nog zo'n held![]()
Onder een ander account nog wel, toe maar, jij durft, je had hem ook niet in CUL moeten
openen maar in F&F da's pas lachen![]()
Vergeet de Honden en de Katten dan niet te noemen
Dan zal je één van de weinige zijn ...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen verschil (hond/kat/paard/koe/varken/kip/enzovoort).
Misschien in jouw omgeving, in mijn omgeving valt dat wel mee hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dan zal je één van de weinige zijn ...
Ik vond dat juist totaal niet te verwachten. Ik vind het eerder normaal dat hond in andere delen van de wereld gewoon gegeten wordt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja, is te verwachten ... of had je iets anders verwacht dan ?
In mijn omgeving willen ze zelfs mens eten, wij doen niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Misschien in jouw omgeving, in mijn omgeving valt dat wel mee hoor.
Tja, hier is dat nu eenmaal niet normaal, de meesten vreten ook gewoon vlees uit de Bio-industiequote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vond dat juist totaal niet te verwachten. Ik vind het eerder normaal dat hond in andere delen van de wereld gewoon gegeten wordt.
Als het maar Halal gebeurd, zijn we gelijk van al die klotebejaarden afquote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:51 schreef Piye het volgende:
[..]
In mijn omgeving willen ze zelfs mens eten, wij doen niet zo moeilijk.
Zo begon die flippende gek dus ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja, hier is dat nu eenmaal niet normaal, de meesten vreten ook gewoon vlees uit de Bio-industie
en die vinden dat ook heel normaal.
Maar van mij mag je je hond slachten hoor, als je die hebt dan, of haal er eentje uit het asiel
er is toch een overschot, kan je in CUL komen vertellen hoe het smaakte
Nee we hebben voorgenomen iemand te kiezen die in de bloei van zijn/haar leven zit, want we willen wel kwaliteitsvlees natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als het maar Halal gebeurd, zijn we gelijk van al die klotebejaarden af
Tja, mensenvlees is ook niet giftig hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:53 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zo begon die flippende gek dus ook.![]()
Als het daar normaal is, en het is eetbaar, waarom zou je het dan niet eten. Ik begrijp dat gewoon niet denk ik.
Laat maar weer anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja, mensenvlees is ook niet giftig hoor![]()
Ken je gewoon eten
Ah... ja, dat was ik bijna vergeten, bejaarden lijken me ook ietwat taai, kleuters dan maar ?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee we hebben voorgenomen iemand te kiezen die in de bloei van zijn/haar leven zit, want we willen wel kwaliteitsvlees natuurlijk.
Ik zat meer te denken aan iemand tussen de 18 en 25.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah... ja, dat was ik bijna vergeten, bejaarden lijken me ook ietwat taai, kleuters dan maar ?
Ja, leuk man.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het werd net leuk man..
Als ze maar niet aan de medicijnen zijn, want dan hoef ik niet meerquote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan iemand tussen de 18 en 25.
Ik had 'kan niet ik ben vrouw!!quote:
Hoi !quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:00 schreef kedge het volgende:
Een dierentopic en FANN is er ook hoor.
viel me niet eens op kerelquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik had 'kan niet ik ben vrouw!!![]()
" verwacht, dus dat valt me weer mee.
Jij zit toch altijd te spammen met die petities tegen dierenleed enzo.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hoi !
Geen idee wie je bentmaar jij kent mij blijkbaar wel, wat een eer
o ja... dat was ik?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:02 schreef kedge het volgende:
[..]
Jij zit toch altijd te spammen met die petities tegen dierenleed enzo.
Oh ja shit, slecht idee om met FANNvhlu over dieren te beginnen. Mijn fout eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:02 schreef kedge het volgende:
[..]
Jij zit toch altijd te spammen met die petities tegen dierenleed enzo.
eigenlijk was je gewoon een béétje domquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Oh ja shit, slecht idee om met FANNvhlu over dieren te beginnen. Mijn fout eigenlijk wel.
Ja of jij heel even een heel beetje, met je mens-argument.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
eigenlijk was je gewoon een béétje dom![]()
Nee joh, ik wacht op receptenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja of jij heel even een heel beetje, met je mens-argument._!
Oeh, dan kijk ik nog even mee.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee joh, ik wacht op recepten
Ik pik je post even om via te tekenen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
o ja... dat was ik?
er zijn er meer heur... Zieke chinezen; teken de petitie!
hmmmmmmmmmm de pre vrrmalrn versie is lekkerder in je bekquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
In frikandellen zit o.a. vermalen paardepenis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |