abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2012 @ 18:50:34 #101
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_108157812
Alsof je dat proeft :')
Mijn nieuwe ondertitel
pi_108157936
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef sinepedraap het volgende:
Alsof je dat proeft :')
Mocht het niet door de gehaktmolen zijn gegaan dan kan je van verschillende stukken vlees nog prima de oorsprong van het vlees achterhalen met je tong. Mondgevoel is bij vlees bijna net zo belangrijk als de smaak zelf. Structuur structuur structuur ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Niet dat dit bij partymix troep nog uitmaakt. Een mooi stuk vlees maal je verdomme niet fijn.

Probeer allemaal maar eens een stuk vlees te likken (rundvlees kan je zonder gevaar ook eens rauw proberen te likken) echt een sensatie
pi_108158120
Dat domme gemekker van: boahh "dit zit erin en nu ga ik het niet meer eten" :')
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_108158354
Voor liefhebbers heb ik nog wel een goed recept als je ooit aan een stuk onderrug kan komen. Leeftijd moet wel onder de 30 zijn anders is het vaak wat taai.

Stap 1
Haal de het stuk vlees een half uur van tevoren uit de koelkast, zodat deze bijna op kamertemperatuur is wanneer je start met de bereiding.

Als je ze uit het vriesvak haalt, ontdooi het vlees dan een half uur van tevoren in de magnetron, zodat het door en door op kamertemperatuur komt.

Stap 2
Strooi wat zout en desgewenst wat gemalen peper over het vlees. Er wordt weleens beweerd dat vooraf zouten vocht aan het vlees onttrekt, maar dat is niet zo.

Stap 3
Verhit de pan goed voor en gebruik boter (niet al te goedkope) voor het bakken dit komt de smaak ten goede.

Stap 4
Goed doorbakken tijd is afhankelijk van de dikte van het vlees maar het is absolute noodzaak dat het gaar is. Helaas zitten wij boordevol ongezonde stoffen en kan je er bij een te rauw stuk vlees best wel eens nare dingen aan overhouden.
pi_108158612
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:05 schreef rolfson het volgende:
Voor liefhebbers heb ik nog wel een goed recept als je ooit aan een stuk onderrug kan komen. Leeftijd moet wel onder de 30 zijn anders is het vaak wat taai.

Stap 1
Haal de het stuk vlees een half uur van tevoren uit de koelkast, zodat deze bijna op kamertemperatuur is wanneer je start met de bereiding.

Als je ze uit het vriesvak haalt, ontdooi het vlees dan een half uur van tevoren in de magnetron, zodat het door en door op kamertemperatuur komt.

Stap 2
Strooi wat zout en desgewenst wat gemalen peper over het vlees. Er wordt weleens beweerd dat vooraf zouten vocht aan het vlees onttrekt, maar dat is niet zo.

Stap 3
Verhit de pan goed voor en gebruik boter (niet al te goedkope) voor het bakken dit komt de smaak ten goede.

Stap 4
Goed doorbakken tijd is afhankelijk van de dikte van het vlees maar het is absolute noodzaak dat het gaar is. Helaas zitten wij boordevol ongezonde stoffen en kan je er bij een te rauw stuk vlees best wel eens nare dingen aan overhouden.
Uit "koken en bakken met FOK!kers, voor een eiwitarme maaltijd"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2012 19:13:43 ]
  zondag 19 februari 2012 @ 19:14:29 #106
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108158698
Als zo'n paard 'op' is en je er niks mee kan moet 'ie dood. Dan kun je 'em weg laten rotten of opeten. Dat laatste heeft meer nut. IMHO moeten we dat mensenvlees ook gaan doen, opeens geen voedseltekorten meer in de wereld. Boeit het dat het in je kroket zit, proef je niks van.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_108158762
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:14 schreef Catbert het volgende:
Als zo'n paard 'op' is en je er niks mee kan moet 'ie dood. Dan kun je 'em weg laten rotten of opeten. Dat laatste heeft meer nut. IMHO moeten we dat mensenvlees ook gaan doen, opeens geen voedseltekorten meer in de wereld. Boeit het dat het in je kroket zit, proef je niks van.
Juist daarom probeer ik jullie er van te overtuigen geen kroketten te eten maar eerlijke stukken vlees van wat voor dier ook. Tuurlijk mag je van resten en taai vlees snacks maken.
  zondag 19 februari 2012 @ 19:18:06 #108
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108158838
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:16 schreef rolfson het volgende:
Juist daarom probeer ik jullie er van te overtuigen geen kroketten te eten maar eerlijke stukken vlees van wat voor dier ook.
Want "paard" is minder eerlijk dan een kistkalf? Dat paard heeft meestal een beter leven gehad.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_108158874
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:18 schreef Catbert het volgende:

[..]

Want "paard" is minder eerlijk dan een kistkalf? Dat paard heeft meestal een beter leven gehad.
Volgens mij heb jij dit topic niet gelezen want jouw post slaat kan noch wal.
pi_108158962
Alsof de TS het erg vindt om een warme paardenvleesstaaf in haar mond te hebben.
  zondag 19 februari 2012 @ 19:22:20 #111
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_108159006
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:54 schreef rolfson het volgende:

[..]

Mocht het niet door de gehaktmolen zijn gegaan dan kan je van verschillende stukken vlees nog prima de oorsprong van het vlees achterhalen met je tong. Mondgevoel is bij vlees bijna net zo belangrijk als de smaak zelf. Structuur structuur structuur ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Niet dat dit bij partymix troep nog uitmaakt. Een mooi stuk vlees maal je verdomme niet fijn.

Probeer allemaal maar eens een stuk vlees te likken (rundvlees kan je zonder gevaar ook eens rauw proberen te likken) echt een sensatie
Wat loop jij overal BS uit te kramen zeg, verschrikkelijk. :')
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_108159060
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:54 schreef rolfson het volgende:

[..]

Maar dat is het wel, dus wat is het nut van je post?
  zondag 19 februari 2012 @ 19:24:56 #113
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108159108
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:19 schreef rolfson het volgende:
Volgens mij heb jij dit topic niet gelezen want jouw post slaat kan noch wal.
Ik reageer gewoon op jouw reactie over dat ik geen kroketten zou moeten eten omdat het geen 'eerlijk' vlees is. Er is geen 'eerlijk' vlees. Als je zulke goeie voornemen hebt kun je beter gewoon meer vegetarisch gaan eten. Wij eten hier twee keer per week vleesvervangers, dus kom me niet aan met wat 'eerlijk' is. Als ik een kroket wil eten (waar relatief weinig vlees in zit) doe ik dat.
pi_108159141
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:23 schreef Xetran het volgende:

[..]

Maar dat is het wel, dus wat is het nut van je post?
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:22 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Wat loop jij overal BS uit te kramen zeg, verschrikkelijk. :')
Jullie hebben er duidelijk geen verstand van :r
pi_108159161
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:25 schreef rolfson het volgende:

[..]

[..]

Heeft er niks mee te maken, in je post laat je zelf zien dat wat je zegt er compleet niks mee te maken heeft.
pi_108159173
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik reageer gewoon op jouw reactie over dat ik geen kroketten zou moeten eten omdat het geen 'eerlijk' vlees is. Er is geen 'eerlijk' vlees. Als je zulke goeie voornemen hebt kun je beter gewoon meer vegetarisch gaan eten. Wij eten hier twee keer per week vleesvervangers, dus kom me niet aan met wat 'eerlijk' is. Als ik een kroket wil eten (waar relatief weinig vlees in zit) doe ik dat.
Al het vlees is eerlijk totdat je een perfecte biefstuk gaat vermalen tot kroket net zoals het zonde is een heel paard tot kroket te verwerken.
  zondag 19 februari 2012 @ 19:27:14 #117
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108159193
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:25 schreef rolfson het volgende:
Ik weet prima wat kwalitatief goed en wat minder goed vlees is. Maar dat jij het over biefstuk hebt met je eerlijk vlees is gewoon hypochriet. Een kilo biefstuk levert meer milieuschade op dan een kilo separator-varkensvlees.

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:26 schreef rolfson het volgende:
Al het vlees is eerlijk totdat je een perfecte biefstuk gaat vermalen tot kroket net zoals het zonde is een heel paard tot kroket te verwerken.
Niemand gaat een goeie biefstuk vermalen? Waarom zouden ze dat doen? Het ging over kroketten, daar zit sowieso stoofvlees in, geen hoge kwaliteit biefstuk.
pi_108159198
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:26 schreef Xetran het volgende:

[..]

Heeft er niks mee te maken, in je post laat je zelf zien dat wat je zegt er compleet niks mee te maken heeft.
Puur educatief.
pi_108159243
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:27 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik weet prima wat kwalitatief goed en wat minder goed vlees is. Maar dat jij het over biefstuk hebt met je eerlijk vlees is gewoon hypochriet. Een kilo biefstuk levert meer milieuschade op dan een kilo separator-varkensvlees.
Eerlijk vlees is gewoon onvermalen vlees waarbij je de structuur nog kan voelen in je mond.
pi_108159277
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:26 schreef rolfson het volgende:

[..]

wat is er oneerlijk aan? ik vind het eerder oneerlijk dat als beesten een slecht leven hebben gehad, dan wat er mee gedaan word..
pi_108159281
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:27 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

Niemand gaat een goeie biefstuk vermalen? Waarom zouden ze dat doen? Het ging over kroketten, daar zit sowieso stoofvlees in, geen hoge kwaliteit biefstuk.
Ik dacht dat je van een heel paard kroketten wilde maken excuus :D
  zondag 19 februari 2012 @ 19:30:37 #122
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108159331
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:28 schreef rolfson het volgende:
Eerlijk vlees is gewoon onvermalen vlees waarbij je de structuur nog kan voelen in je mond.
Dat is niet waar mensen het over hebben als ze het over eerlijk vlees hebben. Jij hebt het over de kwaliteit van vlees. Een goeie biefstuk is stukken beter dan die meuk van de appie. Maar als mensne het over 'eerlijk' vlees hebben, hebben ze het over scharrelvlees. Dus wat voor'n leven die koe gehad heeft. En jouw 'eerlijke' biefstukken komen gewoon van fokkalveren af.

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:29 schreef rolfson het volgende:
Ik dacht dat je van een heel paard kroketten wilde maken excuus :D
Een oud paard is niet geschikt om biefstukken van te maken. Lang stoven is het enige wat dat vlees mals kan krijgen. Vandaar dat het vaak in kroketten of stoofvlees gebruikt wordt.
pi_108159365
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:29 schreef Xetran het volgende:

[..]

wat is er oneerlijk aan? ik vind het eerder oneerlijk dat als beesten een slecht leven hebben gehad, dan wat er mee gedaan word..
Alsof mij het leven van die beesten wat kan schelen. Biologische dieren vind ik helemaal geniaal omdat mensen denken dat het een goede zaak voor ze is maar ze vervolgens vol zitten met abcessen en andere troep. Niet voor niets dat die beesten op het eind van de dag geslacht worden. :D
pi_108159400
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat is niet waar mensen het over hebben als ze het over eerlijk vlees hebben. Jij hebt het over de kwaliteit van vlees. Een goeie biefstuk is stukken beter dan die meuk van de appie. Maar als mensne het over 'eerlijk' vlees hebben, hebben ze het over scharrelvlees. Dus wat voor'n leven die koe gehad heeft. En jouw 'eerlijke' biefstukken komen gewoon van fokkalveren af.

[..]

Een oud paard is niet geschikt om biefstukken van te maken. Lang stoven is het enige wat dat vlees mals kan krijgen. Vandaar dat het vaak in kroketten of stoofvlees gebruikt wordt.
Daarom moet je die veulens ook kelen als ze nog jong zijn.
  zondag 19 februari 2012 @ 19:32:18 #125
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108159405
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:31 schreef rolfson het volgende:
Alsof mij het leven van die beesten wat kan schelen.
Jouw keuze. Maar heb het dan niet over "eerlijk" vlees, want dan heb je daar een andere definitie van dan de meeste mensen hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:32 schreef rolfson het volgende:
Daarom moet je die veulens ook kelen als ze nog jong zijn.
Paarden worden niet of nauwelijks voor het vlees gefokt. Te duur en er is weinig vraag naar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')