Idd, ja... aan de hand...quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zo'n likkend kalfje aan je hand is echt een ervaring inderdaad.![]()
Zoals die beesten likken, zou ik het niet met een ander lichaamsdeel willen proberen dan met mijn hand.quote:
Nouja dat een klein kalfje niet lief is kan ik niet ontkennen, ben zelf ook op een boerderij opgegroeid. Alhoewel wij alleen paarden hadden. Waarom ze geen speciale status hebben ? Omdat ze als een product worden gezien en niet als een dier. Paarden hebben van vroeger uit al een speciale status.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.
En koeien dan, gebruikt voor vlees, melk, leer, maar ook voor vervoer en het bewerken van het land, waarom hebben zij geen speciale status dan?
Koeien zijn hartstikke lief en voedt je een kalfje van jongs afaan op dan kan je er zelfs op rijden, sterker nog, een dressuurproefje gaat je ook nog lukken(geen top, hun houding is niet wat ze willen zien).
Maar ik zei eerder al dat overleven en kunnen kiezen iets anders isquote:Op maandag 20 februari 2012 15:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Vroeger werden paarden ook gewoon geslacht als ze hun werkzame leven hadden uitgediend, wat moesten ze anders met al die tig paarden die er toen rondliepen...nou gebruiken als werkdier en daarna oppeuzelenals ze te oud waren of iets kregen waardoor ze niet meer konden werken. Dat paarden nu als iets anders worden gezien is een luxeprobleem.
Toch, als mijn paarden gegeten zouden kunnen worden na hun dood vind ik dat helemaal niet zo'n verkeerde gedachte. Wat gebeurd er anders mee, destructie, dat is net zo min mooi om te zien en is ook nogeens grote verspilling. Begraven of cremeren is ook een optie, maar die zijn zo schofterig duur dat die niet veel gebruikt worden(en ik ook niet ga doen).quote:Op maandag 20 februari 2012 15:46 schreef HiddenResponse het volgende:
Laat ik het anders zeggen: Ik vind een paard anders dan een koe of een varken
Ik heb die van mij weg moeten geven toen we naar Nederland verhuisden, maar had de paarden misschien ook afgegeven voor de slacht als ze dood waren. Maar dat is iets anders dan paarden voor de slacht fokken en ze vergelijken met een varken of een koe. Terwijl ze als nobel dier hoger in rang staan. Vroeger mocht het volgens mij ook niet eens van de kerk een gezond paard slachten. Ik probeerde alleen aan te geven dat een paard vroeger van levensbelang was om te helpen en als een luxe gezien werd. De status die ze vroeger hadden is nu minder door machines.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch, als mijn paarden gegeten zouden kunnen worden na hun dood vind ik dat helemaal niet zo'n verkeerde gedachte. Wat gebeurd er anders mee, destructie, dat is net zo min mooi om te zien en is ook nogeens grote verspilling. Begraven of cremeren is ook een optie, maar die zijn zo schofterig duur dat die niet veel gebruikt worden(en ik ook niet ga doen).
Ik acht de kans erg klein dat ze gegeten mogen worden ivm medicijnen, maar mogen ze gegeten worden dan heb ik daar geen bezwaar tegen. Zou het vlees alleen zelf niet eten, daarvoor is er teveel emotionele binding.
Ja allemaal onzin natuurlijkquote:Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:
ja, wakkerdier
Als je nu een objectieve bron had..
Toch waren paardenslagerijen in europa heel normaal, dat is pas een beetje geeindigd sinds de opkomst van de auto e.d. . En werd het ook normaal en lekker gevonden. Pas sinds het paard meer een luxe artikel is gaan worden zijn mensen van het eten van die dieren afgestapt.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:36 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik heb die van mij weg moeten geven toen we naar Nederland verhuisden, maar had de paarden misschien ook afgegeven voor de slacht als ze dood waren. Maar dat is iets anders dan paarden voor de slacht fokken en ze vergelijken met een varken of een koe. Terwijl ze als nobel dier hoger in rang staan. Vroeger mocht het volgens mij ook niet eens van de kerk een gezond paard slachten. Ik probeerde alleen aan te geven dat een paard vroeger van levensbelang was om te helpen en als een luxe gezien werd. De status die ze vroeger hadden is nu minder door machines.
Om iemand hypocriet te noemen omdat hij of zij geen paardenvlees uit principe eet en wel een varken of een koe, vind ik gewoon stom.
Dat is wel iets dat aangepakt moet worden, de kudde's in oost europa en zuid frankrijk zijn wel normaal, die dieren zijn niet ondervoed. Alleen het vervoer is nog een doorn in het oog, maar dat geld voor alle consumptiedieren, alleen vinden we het van paarden erger.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 05:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja allemaal onzin natuurlijken die paarden hebben gewoon een goed leven gehad
dus ze moet niet zeiken toch?
Het is inderdaad niet ongezond, het is meer dat sommige mensen het zielig vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is wel iets dat aangepakt moet worden, de kudde's in oost europa en zuid frankrijk zijn wel normaal, die dieren zijn niet ondervoed. Alleen het vervoer is nog een doorn in het oog, maar dat geld voor alle consumptiedieren, alleen vinden we het van paarden erger.
Maar in princiepe is er niets mis met paard eten.
'Nobel dier, hoger in rang...'quote:Op maandag 20 februari 2012 17:36 schreef HiddenResponse het volgende:
Ik heb die van mij weg moeten geven toen we naar Nederland verhuisden, maar had de paarden misschien ook afgegeven voor de slacht als ze dood waren. Maar dat is iets anders dan paarden voor de slacht fokken en ze vergelijken met een varken of een koe. Terwijl ze als nobel dier hoger in rang staan. Vroeger mocht het volgens mij ook niet eens van de kerk een gezond paard slachten. Ik probeerde alleen aan te geven dat een paard vroeger van levensbelang was om te helpen en als een luxe gezien werd. De status die ze vroeger hadden is nu minder door machines.
Ik vind dat wel hypocriet, vandaar dat ik ooit (met een ander account) dit topic heb geopend:quote:Om iemand hypocriet te noemen omdat hij of zij geen paardenvlees uit principe eet en wel een varken of een koe, vind ik gewoon stom.
Ik zeg toch ook niet dat mensen die paardevlees eten "gemeen" zijn. Zoals ik eerder al aangaf is er genoeg vrije keuze in vleessoorten om te bepalen wat je eet. Dat je dan uit principe geen paardevlees eet maakt je nog niet hypocriet. Bovendien is het algemeen overgenomen en geaccepteerd dat een paard benen en een hoofd heeft. Dat iemand het hier niet mee eens is, is zijn of haar probleem.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
'Nobel dier, hoger in rang...'
Ik vind het onzin dat als je over een paard zegt dat hij poten heeft, er soms van die mensen zijn die zeggen: "Een paard heeft geen poten, maar benen!"(Dat vind ik in dezelfde categorie vallen als: "Kinderen neem je niet, die krijg je!"
)
En de kerk moet zich er al helemaal niet mee bemoeien, die bemoeit zich al met veel te veel dingen in onze maatschappij. Dingen voor anderen verbieden omdat volgens die mensen een sprookjesfiguur in de hemel zegt dat die dingen niet mogen.
[..]
Ik vind dat wel hypocriet, vandaar dat ik ooit (met een ander account) dit topic heb geopend:
Mensen die schattige konijntjes eten zijn gemeen!
Omdat ieder zijn mening hier over heeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef Kloonhommel het volgende:
Ah ja, ik heb wel vaker discussies met mensen die weigeren lamsvlees te eten, want een lam is zo schattig maar kip/varken/koe werken ze zo naar binnen en vinden ze verder geen probleem ook.
Ik heb dat soort discussies ook nooit gewonnen of zo.
Ligt eraan hoe je het brengt denk ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:46 schreef themole het volgende:
Open dit topic op bokt, krijg je een ban.
Heb ervaringen met topics over paardenbiefstuk op bokt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |