Ja maar, het heeft een hoofd en benen en een mond!!!quote:Op zondag 19 februari 2012 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Het is een beest.
Je jankt toch ook niet als je een bal gehakt opvreet?
Nou dan.
En vleesquote:Op zondag 19 februari 2012 21:04 schreef Henno het volgende:
[..]
Ja maar, het heeft een hoofd en benen en een mond!!!
Je bent niet doelbewust selectief, wat je vreet en wat je niet vreet ligt aan je referentiekader. In China is het bijv. de normaalste zaak om een hond of kat te vreten, hier moeten we daar niet aan denken. Netzoals ze in India er niet aan moeten denken om koeienvlees te vreten. Dus lul niet zo dom.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:58 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zolang de situatie er niet naar is dat je alles maar eet om te overleven, moet je onderscheid kunnen maken en selectief mogen zijn.
Sommige westerlingen ik schaar mij daar liever niet onder. Soms heb ik moeite met het kijken naar het slachten van zeezoogdieren maar die zijn op een gegeven moment toch dood en dan maakt het allemaal nog vrij weinig uit. Daarnaast is het ook erg lekker vlees maar wat aan de prijzige kant en lastig aan te komen.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:13 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Oh, dus runderen en varkens mogen wel, maar als het paarden zijn ho maar! Westerlingen zijn zo krampachtig over de afkomst van hun vlees.
Ik kan je vertellen dat dit helemaal niet de normaalste zaak van de wereld is hoewel het in een paar provincies wel gedaan wordt.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je bent niet doelbewust selectief, wat je vreet en wat je niet vreet ligt aan je referentiekader. In China is het bijv. de normaalste zaak om een hond of kat te vreten, hier moeten we daar niet aan denken. Netzoals ze in India er niet aan moeten denken om koeienvlees te vreten. Dus lul niet zo dom.
In NL is het redelijk geaccepteerd hoor gezien de verkrijgbaarheid van paardenrookvlees. M'n zusje, fervent paardrijdster, eet het ook gewoon. Natuurlijk heb je altijd een paar zeikerds maargoed.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:13 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Oh, dus runderen en varkens mogen wel, maar als het paarden zijn ho maar! Westerlingen zijn zo krampachtig over de afkomst van hun vlees.
Goede woordkeuzes van je ! Ik zeg toch ook dat je selectief mag zijn. Dit zal per persoon verschillen.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je bent niet doelbewust selectief, wat je vreet en wat je niet vreet ligt aan je referentiekader. In China is het bijv. de normaalste zaak om een hond of kat te vreten, hier moeten we daar niet aan denken. Netzoals ze in India er niet aan moeten denken om koeienvlees te vreten. Dus lul niet zo dom.
Net als bij hagelslag heb ik toch mooi een keer een loodvergiftiging aan overgehoudenquote:Op zondag 19 februari 2012 22:44 schreef magneetstrip het volgende:
Ook klachtwaardig: ingredienten waarvan er zo weinig in zitten dat ze niet vermeld worden. Leuk bij een allergie.
Persoonlijk vind ik ze makkelijker om op te rijden maar daar verschillen blijkbaar de meningen over.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:55 schreef stroopdoosch het volgende:
Is een paard nu zoveel erger dan een koe of varken?
quote:Op zondag 19 februari 2012 22:57 schreef rolfson het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik ze makkelijker om op te rijden maar daar verschillen blijkbaar de meningen over.
Tuurlijk mag iedereen selectief zijn en zich erover uitspreken.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:48 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Goede woordkeuzes van je ! Ik zeg toch ook dat je selectief mag zijn. Dit zal per persoon verschillen.
Eigenlijk wel, alleen het vervoer is een drama.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:03 schreef magneetstrip het volgende:
Ik wil wel even opmerken, dat ik het beter vind dat mensen paardenvlees eten, gemaakt van paarden die een fatsoenlijk leven hebben gehad, dan dat mensen hormoontroep kip/varken/koe eten welke een rotleven had.
Maar of alle paarden het ook zo goed hadden?
Oh ja, wel degelijk hoor.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:17 schreef Daniel1976 het volgende:
Paardenvlees hoort er in voor de smaak!
De meeste paarden worden niet gefokt voor de slacht.
Dus dat betekent dat een paard wel een aardig goed leven heeft gehad voor hij in een kroket is veranderd.
Misschien omdat paarden benen hebben en geen poten? Worden toch meer als edeldier gezien.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, alleen het vervoer is een drama.
Het meeste paardenvlees komt van dieren die semi wild lopen in oost europa of zuid europa.
Dat is geen slecht leven voor een paard, alleen het vervoer is echt prut, dat is drama en ellende. Maar dat is helaas niet veel beter voor alle andere consumptiedieren.
Ik ben gek op paarden, heb er 2, maar heb geen enkel probleem met het eten van paarden, snap de ophef dan ook niet zo, een kippetje die binnen 50 dagen vetgemest wordt is geen probleem, een varkentje dat opgepropt heeft gezeten eten we met smaak, maar een paard die heerlijk vrij in een kudde heeft geleefd is een probleem?
Waarom?
Vooral omdat ze als schatje van iemand gehouden worden, het geliefde huisdier.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:47 schreef Knaller het volgende:
[..]
Misschien omdat paarden benen hebben en geen poten? Worden toch meer als edeldier gezien.
Heb er verder geen verstand van hoor.
quote:Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap al die drama om paardenvlees niet.
Dat is een onderzoek uit 2007, en bij mijn weten stįįt het ook op de verpakking als het meer dan x% is.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:53 schreef paardenloverz het volgende:
Vandaag heb ik kroketjes gegeten op een feestje van een vriendinnetje van mij, lekker! Maar ik heb gehoord dat ze vaak stiekem paardenvlees stoppen in kroketten en dat dan niet op de verpakking zetten. Ha-ha, was mijn reactie. Maar ik werd toch wel nieuwschierig en heb het opgegoogeld
http://www.wakkerdier.nl/(...)es-massaal-in-snacks
Hier ben ik toch wel heel erg verdrietig om, ik heb vandaag mogelijk paard gegeten!
Mijn klacht is dat fabrikanten alleen paardenvlees in kroketten moeten doen als dat ook op de verpakking staat, en anders gewoon niet.
Ik hoop niet dat mijn buikje straks gaat hinniken...
Username 'Paardenloverz' ,quote:Op maandag 20 februari 2012 11:52 schreef Kamergezocht het volgende:
Wijven met een paarden-obsessie![]()
Je pikt ze er ook altijd zo tussenuit
Dat laatste lijkt mij ook. Sowieso heb je meerdere soorten kroketten.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:55 schreef 2NutZ het volgende:
waar smaken die paardje naar dang? kroket?
Fabrikanten zijn toch verplicht dit te melden of wat?
Ja maar paarden zijn zo liefquote:Op maandag 20 februari 2012 12:02 schreef dralion13 het volgende:
Moeilijk doen over het eten van paarden terwijl je wel varkens en koeien eet
Paarden hebben een beduidend beter leven gehad dan welke varken of koe dan ook.
Hypocriete paardenmeisjes![]()
Sommige ingrediėnten hoeft men pas te vermelden als dit > x% van het product uit maakt, water bijvoorbeeld. Daarom verdampt AH gehakt zoveel, maar staat water niét als ingrediėnt op het etiket. Datzelfde geldt dus voor kroket-ingrediėnten. Vlees is in die industriėle kroketten maar een paar procent, en daardoor is bijvoorbeeld een kwart paardenvlees, bij 10% vleeskroketten maar 2,5% van het eindproduct. Dit is ter illustratie, ik heb de exacte waarden even niet, maar het is een beproefd concept in de levensmiddelen industrie.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:57 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij ook. Sowieso heb je meerdere soorten kroketten.
Zeur niet, anders was het een koequote:Op zondag 19 februari 2012 16:53 schreef paardenloverz het volgende:
Vandaag heb ik kroketjes gegeten op een feestje van een vriendinnetje van mij, lekker! Maar ik heb gehoord dat ze vaak stiekem paardenvlees stoppen in kroketten en dat dan niet op de verpakking zetten. Ha-ha, was mijn reactie. Maar ik werd toch wel nieuwschierig en heb het opgegoogeld
http://www.wakkerdier.nl/(...)es-massaal-in-snacks
Hier ben ik toch wel heel erg verdrietig om, ik heb vandaag mogelijk paard gegeten!
Mijn klacht is dat fabrikanten alleen paardenvlees in kroketten moeten doen als dat ook op de verpakking staat, en anders gewoon niet.
Ik hoop niet dat mijn buikje straks gaat hinniken...
Bij de Lidl ook, als je de gehaktballen hebt gebakken dan mag je blij zijn dat je de helft over houdtquote:Op maandag 20 februari 2012 12:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Sommige ingrediėnten hoeft men pas te vermelden als dit > x% van het product uit maakt, water bijvoorbeeld. Daarom verdampt AH gehakt zoveel, maar staat water niét als ingrediėnt op het etiket. Datzelfde geldt dus voor kroket-ingrediėnten. Vlees is in die industriėle kroketten maar een paar procent, en daardoor is bijvoorbeeld een kwart paardenvlees, bij 10% vleeskroketten maar 2,5% van het eindproduct. Dit is ter illustratie, ik heb de exacte waarden even niet, maar het is een beproefd concept in de levensmiddelen industrie.
Er heeft weleens een paard aan hap uit mij genomen, dus ik vind dat ik ook recht heb op paardenvleesquote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef rolfson het volgende:
Ik at eens een hap paardenvlees kreeg me verdomme een trap na van dat beest.
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...quote:Op maandag 20 februari 2012 11:39 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Tuurlijk mag iedereen selectief zijn en zich erover uitspreken.
Maakt het alleen niet minder hypocriet als je opeens een hiėrarchie van slachtwaardige dieren hebt, waarin het slachten van een koe voor vlees minder erg is dan een ander dier met tzelfde kwaliteit van leven.
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...
Nu wordt de markt steeds groter en moeten ze natuurlijk alles gebruiken om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken. Maar daarom vind ik het niet hypocriet om zelf te mogen bepalen wat je wel en niet eet. Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
Vroeger werden paarden ook gewoon geslacht als ze hun werkzame leven hadden uitgediend, wat moesten ze anders met al die tig paarden die er toen rondliepen...nou gebruiken als werkdier en daarna oppeuzelenquote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...
Nu wordt de markt steeds groter en moeten ze natuurlijk alles gebruiken om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken. Maar daarom vind ik het niet hypocriet om zelf te mogen bepalen wat je wel en niet eet. Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
Zo'n likkend kalfje aan je hand is echt een ervaring inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.
En koeien dan, gebruikt voor vlees, melk, leer, maar ook voor vervoer en het bewerken van het land, waarom hebben zij geen speciale status dan?
Koeien zijn hartstikke lief en voedt je een kalfje van jongs afaan op dan kan je er zelfs op rijden, sterker nog, een dressuurproefje gaat je ook nog lukken(geen top, hun houding is niet wat ze willen zien).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |