abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108163529
quote:
99s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Het is een beest.
Je jankt toch ook niet als je een bal gehakt opvreet?
Nou dan.
Ja maar, het heeft een hoofd en benen en een mond!!!
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_108163655
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:04 schreef Henno het volgende:

[..]

Ja maar, het heeft een hoofd en benen en een mond!!!
En vlees
pi_108163984
Oh, dus runderen en varkens mogen wel, maar als het paarden zijn ho maar! Westerlingen zijn zo krampachtig over de afkomst van hun vlees.
  zondag 19 februari 2012 @ 21:15:40 #154
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_108164082
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 20:58 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Zolang de situatie er niet naar is dat je alles maar eet om te overleven, moet je onderscheid kunnen maken en selectief mogen zijn.
Je bent niet doelbewust selectief, wat je vreet en wat je niet vreet ligt aan je referentiekader. In China is het bijv. de normaalste zaak om een hond of kat te vreten, hier moeten we daar niet aan denken. Netzoals ze in India er niet aan moeten denken om koeienvlees te vreten. Dus lul niet zo dom.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_108164129
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:13 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Oh, dus runderen en varkens mogen wel, maar als het paarden zijn ho maar! Westerlingen zijn zo krampachtig over de afkomst van hun vlees.
Sommige westerlingen ik schaar mij daar liever niet onder. Soms heb ik moeite met het kijken naar het slachten van zeezoogdieren maar die zijn op een gegeven moment toch dood en dan maakt het allemaal nog vrij weinig uit. Daarnaast is het ook erg lekker vlees maar wat aan de prijzige kant en lastig aan te komen.
pi_108164174
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:15 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Je bent niet doelbewust selectief, wat je vreet en wat je niet vreet ligt aan je referentiekader. In China is het bijv. de normaalste zaak om een hond of kat te vreten, hier moeten we daar niet aan denken. Netzoals ze in India er niet aan moeten denken om koeienvlees te vreten. Dus lul niet zo dom.
Ik kan je vertellen dat dit helemaal niet de normaalste zaak van de wereld is hoewel het in een paar provincies wel gedaan wordt.
  zondag 19 februari 2012 @ 21:21:04 #157
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108164402
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:13 schreef IkBenSjoerd het volgende:
In NL is het redelijk geaccepteerd hoor gezien de verkrijgbaarheid van paardenrookvlees. M'n zusje, fervent paardrijdster, eet het ook gewoon. Natuurlijk heb je altijd een paar zeikerds maargoed.

Ik vind overigens wel dat als het er inzit het er wel gewoon op moet staan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_108164434
wat is het probleem?

bij een paard is het blijkbaar zielig als het word gegeten

en bij koe, varken en kip blijkbaar niet :')
pi_108164655
Vlees hoeft niet van een specifiek beest te zijn, het hoeft niet gaar te zijn en het hoeft niet dood te zijn, zolang het maar lekker is.
pi_108166019
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:15 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Goede woordkeuzes van je ! Ik zeg toch ook dat je selectief mag zijn. Dit zal per persoon verschillen.
pi_108166335
lekkurr
pi_108169420
Ook klachtwaardig: ingredienten waarvan er zo weinig in zitten dat ze niet vermeld worden. Leuk bij een allergie.
pi_108169863
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:44 schreef magneetstrip het volgende:
Ook klachtwaardig: ingredienten waarvan er zo weinig in zitten dat ze niet vermeld worden. Leuk bij een allergie.
Net als bij hagelslag heb ik toch mooi een keer een loodvergiftiging aan overgehouden :(
pi_108169913
Is een paard nu zoveel erger dan een koe of varken? :{
De Republiek
pi_108170005
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:55 schreef stroopdoosch het volgende:
Is een paard nu zoveel erger dan een koe of varken? :{
Persoonlijk vind ik ze makkelijker om op te rijden maar daar verschillen blijkbaar de meningen over.
pi_108179263
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:57 schreef rolfson het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik ze makkelijker om op te rijden maar daar verschillen blijkbaar de meningen over.
:')
  maandag 20 februari 2012 @ 10:54:35 #167
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_108179296
Ik eet alleen kroketten als er paardenvlees in zit! :{w
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 20 februari 2012 @ 10:55:12 #168
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_108179307
waar smaken die paardje naar dang? kroket?

Fabrikanten zijn toch verplicht dit te melden of wat?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 20 februari 2012 @ 11:38:50 #169
222284 ivar92
heet dus geen henk!
pi_108180569
zit zelf ook in de paardensport, maar kan met echt geen zak schelen wat ik eet :D
't is pas sport as dr benzine in mot! http://www.youtube.com/watch?v=qsRncRwKvWY
  maandag 20 februari 2012 @ 11:39:33 #170
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_108180597
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:48 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Goede woordkeuzes van je ! Ik zeg toch ook dat je selectief mag zijn. Dit zal per persoon verschillen.
Tuurlijk mag iedereen selectief zijn en zich erover uitspreken.
Maakt het alleen niet minder hypocriet als je opeens een hiėrarchie van slachtwaardige dieren hebt, waarin het slachten van een koe voor vlees minder erg is dan een ander dier met tzelfde kwaliteit van leven.
pi_108180729
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:03 schreef magneetstrip het volgende:
Ik wil wel even opmerken, dat ik het beter vind dat mensen paardenvlees eten, gemaakt van paarden die een fatsoenlijk leven hebben gehad, dan dat mensen hormoontroep kip/varken/koe eten welke een rotleven had.

Maar of alle paarden het ook zo goed hadden?
Eigenlijk wel, alleen het vervoer is een drama.
Het meeste paardenvlees komt van dieren die semi wild lopen in oost europa of zuid europa.
Dat is geen slecht leven voor een paard, alleen het vervoer is echt prut, dat is drama en ellende. Maar dat is helaas niet veel beter voor alle andere consumptiedieren.

Ik ben gek op paarden, heb er 2, maar heb geen enkel probleem met het eten van paarden, snap de ophef dan ook niet zo, een kippetje die binnen 50 dagen vetgemest wordt is geen probleem, een varkentje dat opgepropt heeft gezeten eten we met smaak, maar een paard die heerlijk vrij in een kudde heeft geleefd is een probleem?
Waarom?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_108180833
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:17 schreef Daniel1976 het volgende:
Paardenvlees hoort er in voor de smaak!

De meeste paarden worden niet gefokt voor de slacht.
Dus dat betekent dat een paard wel een aardig goed leven heeft gehad voor hij in een kroket is veranderd.
Oh ja, wel degelijk hoor.
Verreweg de meeste paarden die hier naar de slacht gaan gaan daarheen voor een alternatieve manier van inslapen(het gaat zo snel dat het vaak beter is dan echt in laten slapen, waarbij dit dier vaak gaat vechten tegen de verdoving, want liggen is niet hun hobby op onbekende plaatsen).
Verreweg de meeste van die paarden zijn niet geschikt voor consumptie, er gaan meestal wel medicijnen aan vooraf namelijk.

Er zijn hele grote kudde's in oost en zuid europa, die enkel en alleen gehouden worden voor de slacht. Zelfs dieren van hier gaan daarheen, dat zijn de "rotknollen".
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 februari 2012 @ 11:47:04 #173
30961 Knaller
knalt er op los
pi_108180836
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, alleen het vervoer is een drama.
Het meeste paardenvlees komt van dieren die semi wild lopen in oost europa of zuid europa.
Dat is geen slecht leven voor een paard, alleen het vervoer is echt prut, dat is drama en ellende. Maar dat is helaas niet veel beter voor alle andere consumptiedieren.

Ik ben gek op paarden, heb er 2, maar heb geen enkel probleem met het eten van paarden, snap de ophef dan ook niet zo, een kippetje die binnen 50 dagen vetgemest wordt is geen probleem, een varkentje dat opgepropt heeft gezeten eten we met smaak, maar een paard die heerlijk vrij in een kudde heeft geleefd is een probleem?
Waarom?
Misschien omdat paarden benen hebben en geen poten? Worden toch meer als edeldier gezien.

Heb er verder geen verstand van hoor. :P
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_108180876
Niets zo lekkers als een gepureerd paard in je kroketjes.

Hmm, daar gaat mijn buikje nou echt van hinniken!
pi_108180919
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:47 schreef Knaller het volgende:

[..]

Misschien omdat paarden benen hebben en geen poten? Worden toch meer als edeldier gezien.

Heb er verder geen verstand van hoor. :P
Vooral omdat ze als schatje van iemand gehouden worden, het geliefde huisdier.
Maar verreweg de meeste die je eet zijn nooit als iemands huisdier gehouden, de meeste hebben nog nooit een zadel opgehad.
  maandag 20 februari 2012 @ 11:50:48 #176
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108180931
Ik heb niks tegen paardenvlees eten, eet het zelf ook, maar ben het wel eens met de klacht dat ze het op de verpakking zouden moeten vermelden.
Ik kan me voorstellen dat als je gek bent van paarden je liever geen paard eet, net als dat ik geen hond en kat zou eten, is uiteraard hypocriet maar daar kan ik mee leven.
Konijn eet ik weer wel. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 20 februari 2012 @ 11:52:43 #177
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_108180987
Wijven met een paarden-obsessie :{w

Je pikt ze er ook altijd zo tussenuit :')
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
  maandag 20 februari 2012 @ 11:53:49 #178
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108181019
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap al die drama om paardenvlees niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_108181032
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:53 schreef paardenloverz het volgende:
Vandaag heb ik kroketjes gegeten op een feestje van een vriendinnetje van mij, lekker! Maar ik heb gehoord dat ze vaak stiekem paardenvlees stoppen in kroketten en dat dan niet op de verpakking zetten. Ha-ha, was mijn reactie. Maar ik werd toch wel nieuwschierig en heb het opgegoogeld

http://www.wakkerdier.nl/(...)es-massaal-in-snacks

Hier ben ik toch wel heel erg verdrietig om, ik heb vandaag mogelijk paard gegeten!

Mijn klacht is dat fabrikanten alleen paardenvlees in kroketten moeten doen als dat ook op de verpakking staat, en anders gewoon niet.

Ik hoop niet dat mijn buikje straks gaat hinniken...
Dat is een onderzoek uit 2007, en bij mijn weten stįįt het ook op de verpakking als het meer dan x% is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108181034
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:52 schreef Kamergezocht het volgende:
Wijven met een paarden-obsessie :{w

Je pikt ze er ook altijd zo tussenuit :')
Username 'Paardenloverz' ,

pi_108181151
Overigens worden de meeste paarden waar recreatief op gereden wordt, niet voor de consumptie geslacht, maar gewoon naar de destructor gebracht. Dit omdat die beesten tijdens hun leven vaak medicijnen krijgen toegediend voor en infectie oid, die daarmee het vlees ongeschikt maken voor menselijke consumptie.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108181173
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:55 schreef 2NutZ het volgende:
waar smaken die paardje naar dang? kroket?

Fabrikanten zijn toch verplicht dit te melden of wat?
Dat laatste lijkt mij ook. Sowieso heb je meerdere soorten kroketten.
signatuurloos
pi_108181303
Moeilijk doen over het eten van paarden terwijl je wel varkens en koeien eet :')
Paarden hebben een beduidend beter leven gehad dan welke varken of koe dan ook.

Hypocriete paardenmeisjes :r :')
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  maandag 20 februari 2012 @ 12:09:06 #184
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_108181492
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:02 schreef dralion13 het volgende:
Moeilijk doen over het eten van paarden terwijl je wel varkens en koeien eet :')
Paarden hebben een beduidend beter leven gehad dan welke varken of koe dan ook.

Hypocriete paardenmeisjes :r :')
Ja maar paarden zijn zo lief :'( En zo mooi :'( En zo nobel :'(
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
pi_108181558
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:57 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij ook. Sowieso heb je meerdere soorten kroketten.
Sommige ingrediėnten hoeft men pas te vermelden als dit > x% van het product uit maakt, water bijvoorbeeld. Daarom verdampt AH gehakt zoveel, maar staat water niét als ingrediėnt op het etiket. Datzelfde geldt dus voor kroket-ingrediėnten. Vlees is in die industriėle kroketten maar een paar procent, en daardoor is bijvoorbeeld een kwart paardenvlees, bij 10% vleeskroketten maar 2,5% van het eindproduct. Dit is ter illustratie, ik heb de exacte waarden even niet, maar het is een beproefd concept in de levensmiddelen industrie.
  maandag 20 februari 2012 @ 12:15:26 #186
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_108181660
en kipnuggets worden gemaakt van slachtafval wat ze met een hogedrukspuit van de kippenkarkassen afblazen ;)
  maandag 20 februari 2012 @ 12:19:36 #187
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_108181758
Overeem werd groot met paardenvlees, niks op tegen dus.
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
  maandag 20 februari 2012 @ 12:31:45 #188
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_108182056
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:53 schreef paardenloverz het volgende:
Vandaag heb ik kroketjes gegeten op een feestje van een vriendinnetje van mij, lekker! Maar ik heb gehoord dat ze vaak stiekem paardenvlees stoppen in kroketten en dat dan niet op de verpakking zetten. Ha-ha, was mijn reactie. Maar ik werd toch wel nieuwschierig en heb het opgegoogeld

http://www.wakkerdier.nl/(...)es-massaal-in-snacks

Hier ben ik toch wel heel erg verdrietig om, ik heb vandaag mogelijk paard gegeten!

Mijn klacht is dat fabrikanten alleen paardenvlees in kroketten moeten doen als dat ook op de verpakking staat, en anders gewoon niet.

Ik hoop niet dat mijn buikje straks gaat hinniken...
Zeur niet, anders was het een koe
^O^
  maandag 20 februari 2012 @ 12:34:31 #189
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_108182129
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Sommige ingrediėnten hoeft men pas te vermelden als dit > x% van het product uit maakt, water bijvoorbeeld. Daarom verdampt AH gehakt zoveel, maar staat water niét als ingrediėnt op het etiket. Datzelfde geldt dus voor kroket-ingrediėnten. Vlees is in die industriėle kroketten maar een paar procent, en daardoor is bijvoorbeeld een kwart paardenvlees, bij 10% vleeskroketten maar 2,5% van het eindproduct. Dit is ter illustratie, ik heb de exacte waarden even niet, maar het is een beproefd concept in de levensmiddelen industrie.
Bij de Lidl ook, als je de gehaktballen hebt gebakken dan mag je blij zijn dat je de helft over houdt
^O^
pi_108182576
Ik at eens een hap paardenvlees kreeg me verdomme een trap na van dat beest.
pi_108182923
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef rolfson het volgende:
Ik at eens een hap paardenvlees kreeg me verdomme een trap na van dat beest.
Er heeft weleens een paard aan hap uit mij genomen, dus ik vind dat ik ook recht heb op paardenvlees ;)
pi_108183173
Paardenvlees smaakt zoeter dan gewoon vlees (volgens mijn moeder) en meestal is het ook goedkoper dan rundervlees.

Dit doet me denken aan een gerucht uit de jaren 80 dat in de kroketten van febo katten en hondenbrokken zouden zitten,ook dat is nooit bewezen maar door "de geruchten" kregen ze wel een dip in de omzet,dus niet zomaar iets roepen zonder sluitend bewijs!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_108187161
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:39 schreef -0mega- het volgende:

[..]

Tuurlijk mag iedereen selectief zijn en zich erover uitspreken.
Maakt het alleen niet minder hypocriet als je opeens een hiėrarchie van slachtwaardige dieren hebt, waarin het slachten van een koe voor vlees minder erg is dan een ander dier met tzelfde kwaliteit van leven.
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...

Nu wordt de markt steeds groter en moeten ze natuurlijk alles gebruiken om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken. Maar daarom vind ik het niet hypocriet om zelf te mogen bepalen wat je wel en niet eet. Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
pi_108187310
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...

Nu wordt de markt steeds groter en moeten ze natuurlijk alles gebruiken om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken. Maar daarom vind ik het niet hypocriet om zelf te mogen bepalen wat je wel en niet eet. Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.
En koeien dan, gebruikt voor vlees, melk, leer, maar ook voor vervoer en het bewerken van het land, waarom hebben zij geen speciale status dan?
Koeien zijn hartstikke lief en voedt je een kalfje van jongs afaan op dan kan je er zelfs op rijden, sterker nog, een dressuurproefje gaat je ook nog lukken(geen top, hun houding is niet wat ze willen zien ;) ).
pi_108187322
quote:

[..]
Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
:{w Dat zeg jij.
pi_108187409
quote:

[..]

Vroeger werden paarden ook gewoon geslacht als ze hun werkzame leven hadden uitgediend, wat moesten ze anders met al die tig paarden die er toen rondliepen...nou gebruiken als werkdier en daarna oppeuzelen :P als ze te oud waren of iets kregen waardoor ze niet meer konden werken. Dat paarden nu als iets anders worden gezien is een luxeprobleem.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108187638
Ben ik de enige die bij de TT dit voor zich ziet:

Moderator maandag 20 februari 2012 @ 15:05:05 #198
9859 crew  Karina
Woman
pi_108187644
Ik kan me herinneren, dat er een jaar of 15 geleden er in de buurt waar ik toen woonde zelfs nog een paardenslager was.

Mij maakt het niet uit of ik paarden- of koeienvlees eet, maar ik vind wel dat het vermeld moet worden op de verpakking, net zo goed als dat er op zou staan dat het runder- of varkensvlees is.

Maar ik lees nu dat als het hele kleine hoeveelheden zijn, dat niet verplicht is, dan maakt het mij verder niet uit, ik ben net zo bang voor paarden als voor koeien, dus het "edele" gaat voor mij sowieso niet op.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_108187682
Wat is dezen troll :')
pi_108188959
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.
En koeien dan, gebruikt voor vlees, melk, leer, maar ook voor vervoer en het bewerken van het land, waarom hebben zij geen speciale status dan?
Koeien zijn hartstikke lief en voedt je een kalfje van jongs afaan op dan kan je er zelfs op rijden, sterker nog, een dressuurproefje gaat je ook nog lukken(geen top, hun houding is niet wat ze willen zien ;) ).
Zo'n likkend kalfje aan je hand is echt een ervaring inderdaad. :Y _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')