quote:Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik snap al die drama om paardenvlees niet.
Dat is een onderzoek uit 2007, en bij mijn weten stáát het ook op de verpakking als het meer dan x% is.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:53 schreef paardenloverz het volgende:
Vandaag heb ik kroketjes gegeten op een feestje van een vriendinnetje van mij, lekker! Maar ik heb gehoord dat ze vaak stiekem paardenvlees stoppen in kroketten en dat dan niet op de verpakking zetten. Ha-ha, was mijn reactie. Maar ik werd toch wel nieuwschierig en heb het opgegoogeld
http://www.wakkerdier.nl/(...)es-massaal-in-snacks
Hier ben ik toch wel heel erg verdrietig om, ik heb vandaag mogelijk paard gegeten!
Mijn klacht is dat fabrikanten alleen paardenvlees in kroketten moeten doen als dat ook op de verpakking staat, en anders gewoon niet.
Ik hoop niet dat mijn buikje straks gaat hinniken...
Username 'Paardenloverz' ,quote:Op maandag 20 februari 2012 11:52 schreef Kamergezocht het volgende:
Wijven met een paarden-obsessie![]()
Je pikt ze er ook altijd zo tussenuit
Dat laatste lijkt mij ook. Sowieso heb je meerdere soorten kroketten.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:55 schreef 2NutZ het volgende:
waar smaken die paardje naar dang? kroket?
Fabrikanten zijn toch verplicht dit te melden of wat?
Ja maar paarden zijn zo liefquote:Op maandag 20 februari 2012 12:02 schreef dralion13 het volgende:
Moeilijk doen over het eten van paarden terwijl je wel varkens en koeien eet
Paarden hebben een beduidend beter leven gehad dan welke varken of koe dan ook.
Hypocriete paardenmeisjes![]()
Sommige ingrediënten hoeft men pas te vermelden als dit > x% van het product uit maakt, water bijvoorbeeld. Daarom verdampt AH gehakt zoveel, maar staat water niét als ingrediënt op het etiket. Datzelfde geldt dus voor kroket-ingrediënten. Vlees is in die industriële kroketten maar een paar procent, en daardoor is bijvoorbeeld een kwart paardenvlees, bij 10% vleeskroketten maar 2,5% van het eindproduct. Dit is ter illustratie, ik heb de exacte waarden even niet, maar het is een beproefd concept in de levensmiddelen industrie.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:57 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij ook. Sowieso heb je meerdere soorten kroketten.
Zeur niet, anders was het een koequote:Op zondag 19 februari 2012 16:53 schreef paardenloverz het volgende:
Vandaag heb ik kroketjes gegeten op een feestje van een vriendinnetje van mij, lekker! Maar ik heb gehoord dat ze vaak stiekem paardenvlees stoppen in kroketten en dat dan niet op de verpakking zetten. Ha-ha, was mijn reactie. Maar ik werd toch wel nieuwschierig en heb het opgegoogeld
http://www.wakkerdier.nl/(...)es-massaal-in-snacks
Hier ben ik toch wel heel erg verdrietig om, ik heb vandaag mogelijk paard gegeten!
Mijn klacht is dat fabrikanten alleen paardenvlees in kroketten moeten doen als dat ook op de verpakking staat, en anders gewoon niet.
Ik hoop niet dat mijn buikje straks gaat hinniken...
Bij de Lidl ook, als je de gehaktballen hebt gebakken dan mag je blij zijn dat je de helft over houdtquote:Op maandag 20 februari 2012 12:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Sommige ingrediënten hoeft men pas te vermelden als dit > x% van het product uit maakt, water bijvoorbeeld. Daarom verdampt AH gehakt zoveel, maar staat water niét als ingrediënt op het etiket. Datzelfde geldt dus voor kroket-ingrediënten. Vlees is in die industriële kroketten maar een paar procent, en daardoor is bijvoorbeeld een kwart paardenvlees, bij 10% vleeskroketten maar 2,5% van het eindproduct. Dit is ter illustratie, ik heb de exacte waarden even niet, maar het is een beproefd concept in de levensmiddelen industrie.
Er heeft weleens een paard aan hap uit mij genomen, dus ik vind dat ik ook recht heb op paardenvleesquote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef rolfson het volgende:
Ik at eens een hap paardenvlees kreeg me verdomme een trap na van dat beest.
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...quote:Op maandag 20 februari 2012 11:39 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Tuurlijk mag iedereen selectief zijn en zich erover uitspreken.
Maakt het alleen niet minder hypocriet als je opeens een hiërarchie van slachtwaardige dieren hebt, waarin het slachten van een koe voor vlees minder erg is dan een ander dier met tzelfde kwaliteit van leven.
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...
Nu wordt de markt steeds groter en moeten ze natuurlijk alles gebruiken om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken. Maar daarom vind ik het niet hypocriet om zelf te mogen bepalen wat je wel en niet eet. Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
Vroeger werden paarden ook gewoon geslacht als ze hun werkzame leven hadden uitgediend, wat moesten ze anders met al die tig paarden die er toen rondliepen...nou gebruiken als werkdier en daarna oppeuzelenquote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een paard is anders dan een slachtdier. Misschien dat het nu een "slachtdier" geworden is, maar van vroeger uit is een paard: Een dier waar je liefdevol mee omgaat, als vervoersmiddel kunt gebruiken, werk kunt laten doen, een luxe etc...
Nu wordt de markt steeds groter en moeten ze natuurlijk alles gebruiken om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken. Maar daarom vind ik het niet hypocriet om zelf te mogen bepalen wat je wel en niet eet. Een paard is een edel dier waar je sneller een band mee hebt dan een varken, koe of kip ook al zijn ze nog zo lief.
Zo'n likkend kalfje aan je hand is echt een ervaring inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Paarden werden vroeger meer gegeten dan nu hoor.
En koeien dan, gebruikt voor vlees, melk, leer, maar ook voor vervoer en het bewerken van het land, waarom hebben zij geen speciale status dan?
Koeien zijn hartstikke lief en voedt je een kalfje van jongs afaan op dan kan je er zelfs op rijden, sterker nog, een dressuurproefje gaat je ook nog lukken(geen top, hun houding is niet wat ze willen zien).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |