Haha. Waar is dat, en wat is er precies gebeurd?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:30 schreef Frutsel het volgende:
Blijft een heerlijke foto die laatste
Sneeuwbui.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Haha. Waar is dat, en wat is er precies gebeurd?
Aloatwitter:11steden_tocht twitterde op woensdag 08-02-2012 om 13:20:12Ook in #Harlingen op de #Bolswardervaart moet nog wat sneeuw geschoven worden! Help en retweet! #Elfstedentocht reageer retweet
aan de nummerplaten te zien ergens in een bananenrepubliek.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef De_kromme het volgende:
[..]
quote:
Duitsland, A7 in 1979... Enorme sneeuwval, net als Noord-Nederland.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:33 schreef Don_Vanelli het volgende:
Aab
[..]
aan de nummerplaten te zien ergens in een bananenrepubliek.
1978 Noord-Duitsland dacht ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef De_kromme het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Duitsland, A7 in 1979... Enorme sneeuwval, net als Noord-Nederland.
Bitchfight.quote:
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-elfstedentocht.htmlquote:'Vanavond geen beslissing Elfstedentocht'
AMSTERDAM – Er zal woensdagavond geen beslissing vallen over of de Elfstedentocht zal doorgaan. Dit verklaren twee rayonhoofden van de Vereniging De Friesche Elf Steden.
Volgens de rayonhoofden is het ijs nog niet dik genoeg om de tocht te rijden, zo laten ze weten aan de NOS.
In het rayon Bolsward is het ijs op de route nu 12 centimer dik. "Dat is op dit moment gewoon nog te weinig. We zullen vanavond dan ook niet kunnen zeggen of de tocht door kan gaan", aldus rayonhoofd Jan van der Klis.
.Volgens de twee liggen de grootste problemen op de route bij Woudsend (6 centimeter), Witmarsum (8 centimeter) en Balk. Op sommige delen is het ijs de afgelopen nacht zelfs dunner geworden.
De rayonhoofden van de vereniging komen woensdagavond opnieuw bijeen voor een beraad.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:33 schreef Frutsel het volgende:
Aloatwitter:11steden_tocht twitterde op woensdag 08-02-2012 om 13:20:12Ook in #Harlingen op de #Bolswardervaart moet nog wat sneeuw geschoven worden! Help en retweet! #Elfstedentocht reageer retweet
ga eens vegen man!
Grgmblquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-elfstedentocht.html
Harlingen was wel dikker geloof ik, dan zijn er dus nog 2 die onder de 10 cm zitten. Moet nog lukken?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Update:
Zwette, vandaag 10cm, gisteren 10cm
Dille, vandaag 12cm, gisteren 10cm
Sneek, vandaag 10cm, gisteren 10cm
IJlst, vandaag 12cm, gisteren 9cm
Tussen IJlst en Woudsend, vandaag 12, gisteren 9cm
Woudsend, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
Slotermeer, vandaag 8, gisteren8cm
Sloten, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Balk, vandaag 10 cm, gisteren 7cm
Fluessen (alternatieve route), vandaag 11cm, gisteren 10cm
Stavoren, vandaag 10 cm, gisteren 9cm
Workum, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Bolsward, vandaag 12 cm, gisteren 11cm
Harlingen, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Wier, vandaag 12 cm, gisteren 12cm
Vrouwbuurt, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Franeker, vandaag 12 cm, gisteren 10cm
Oude Leije, vandaag 14 cm, gisteren 10cm
Bartlehiem, vandaag 11cm, gisteren 11cm
Burdaard, vandaag 14cm, gisteren 13cm
Dokkum, vandaag 14 cm, gisteren 13cm
Leeuwarden, vandaag 11 cm, gisteren 10cm
quote:Besluit over Elfstedentocht kan nachtwerk worden
Besluit over Het besluit over het al dan niet doorgaan van de Elfstedentocht kan vanavond wel een een latertje worden. Dat heeft het bestuur van de vereniging De Friesche Elf Steden laten weten aan de Leeuwarden Courant.
De vergadering begint vanavond om 19.00 uur. De kwaliteit van het ijs van de rayons wordt besproken. Als er problemen zijn, worden er mogelijke oplossingen voor aangedragen. Uiteindelijk hakt het bestuur de knoop door.
Twee rayonhoofden vinden het nu nog te vroeg voor een definitieve beslissing over het houden van een Elfstedentocht. Ze vinden het ijs nog niet dik genoeg en zullen dat vanavond in Leeuwarden bespreken met de ander rayonhoofden. Althans, dat meldt de NOS.
Na afloop van de vergadering, en dat kan dus wel eens nachtwerk worden, geeft de vereniging een persconferentie
quote:Wanneer kan ijs mij houden?
Het is niet altijd zo dat ijs een vaste minimale dikte moet hebben. Ook de kwaliteit bepaalt de sterkte en draagkracht van het ijs. Meer ingesloten lucht veroorzaakt een grotere broosheid en dus minder sterk ijs. Hoe helderder het ijs van kleur is, hoe steviger het is en hoe meer draagkracht het heeft. Gemiddeld mag je uitgaan van een minimale dikte van 6 cm helder ijs. Bij 7 cm gaan de natuurijsbanen open. Voor grotere toertochten is 10 cm een must. Voor Elfstedentochten wordt een dikte van minimaal 16 cm aangehouden, behoudens korte zwakkere plekken waar gekluund kan worden. 14 cm ijs kan een kleine auto houden, een vrachtwagen of een grote mensenmenigte pas bij 30 cm en een treinstel blijft staan op een ijsvloer van ongeveer 45 cm.
Stel hij wordt zaterdag gehouden, dan heb je nog 3 nachten echt goede vorst. Als er elke dag minimaal een centimeter of net iets meer bij komt zou je al genoeg hebben. Dan heb je bijna overal minimaal 13cm ijs liggen op de route, op de probleemgebieden na. Maar daar gaan we gewoon over op de omleiding.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Update:
Zwette, vandaag 10cm, gisteren 10cm
Dille, vandaag 12cm, gisteren 10cm
Sneek, vandaag 10cm, gisteren 10cm
IJlst, vandaag 12cm, gisteren 9cm
Tussen IJlst en Woudsend, vandaag 12, gisteren 9cm
Woudsend, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
Slotermeer, vandaag 8, gisteren8cm
Sloten, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Balk, vandaag 10 cm, gisteren 7cm
Fluessen (alternatieve route), vandaag 11cm, gisteren 10cm
Stavoren, vandaag 10 cm, gisteren 9cm
Workum, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Bolsward, vandaag 12 cm, gisteren 11cm
Harlingen, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Wier, vandaag 12 cm, gisteren 12cm
Vrouwbuurt, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Franeker, vandaag 12 cm, gisteren 10cm
Oude Leije, vandaag 14 cm, gisteren 10cm
Bartlehiem, vandaag 11cm, gisteren 11cm
Burdaard, vandaag 14cm, gisteren 13cm
Dokkum, vandaag 14 cm, gisteren 13cm
Leeuwarden, vandaag 11 cm, gisteren 10cm
Slotermeer wordt een probleem, blijkbaar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:21 schreef TWP het volgende:
[..]
Stel hij wordt zaterdag gehouden, dan heb je nog 3 nachten echt goede vorst. Als er elke dag minimaal een centimeter of net iets meer bij komt zou je al genoeg hebben. Dan heb je bijna overal minimaal 13cm ijs liggen op de route, op de probleemgebieden na. Maar daar gaan we gewoon over op de omleiding. [ afbeelding ]
deze nacht toch weer rond -10?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Slotermeer wordt een probleem, blijkbaar.
11 cm daar is niet genoeg, bovendien wordt het deze nacht niet zo koud.
-7 in Friesland.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
deze nacht toch weer rond -10?
Voor een euro? Afzetters!quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef horned_reaper het volgende:
In Groningen kan voor het eerst sinds 1963 door ALLE grachten worden geschaatst!![]()
Ik ben vandaag om en door het complete centrum geschaatst!![]()
Het staat overal vol met schaatsers... en zelfs kruipend onder de lage bruggetjes door is makkelijk mogelijk.
Mensen op de woonboten verkopen warme chocomelk voor een euro op het ijs ^^ Enorm gezellig!
Nou, ga er naast staan met chocomel voor ¤0,75. Succes met wisselen!quote:
Kom je niet stiekem uit Zeeland Speedy?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hahahahahoezo geld verdienen op deze manier
quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Werk in friesland, is daar flink gaan dooien vandaag
en bij mij op mijn balkonquote:Op woensdag 8 februari 2012 18:20 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen in Hoek van Holland heeft het heel even gedooid
dooi ? hier was het de gehele dag rond de -2quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Werk in friesland, is daar flink gaan dooien vandaag
Ja foto's! Toen ik net de stad binnenreed, zag ik nog een paar mensen op de gracht voor het station, maar druk was het zeker niet (meer)!quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:55 schreef horned_reaper het volgende:
Ik zal vanavond nog wel even een paar foto's posten die ik met mijn mobiel heb gemaakt.![]()
Misschien dat ik morgen wat betere foto's kan maken.
Maar er stonden veel fotografen langs de grachten, dus ik neem aan dat er wel het één en ander te vinden is op internet.
Dat gevoel van nostalgie wanneer kindertjes met zelfgemaakte kraampjes broodjes worst aan voorbijkomende schaatsers verkopen voor 1 euro ^^ Heerlijk.
Tuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het was vandaag gewoon warm buiten in vergelijking met afgelopen week...
Maar het waait veel te hard.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:39 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Elfstedengebied koudste van Nederland op zuid-limburg na
Dat boeit toch niets meer als er eenmaal ijs ligt?quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar het waait veel te hard.
Och windkracht 2/3quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat is ook beter voor de ijsaangroeiquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
15 graden, in de zin van kamertemperatuur?quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Bijzonder, de afgelopen dagen vond ik 15 graden in huis warm zat, en nu het buiten net onder 0 is heb ik het al 19 graden in huis, en nog vind ik het chill...
Mag wat kosten..quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze kunnen toch ook gewoon alle voorbereidingen door laten gaan en op zondagochtend of zaterdavond nog het besluit nemen de boel te cancelen?
Beetje lastig van alle werk van de voorbereidingen, maargoed...
Ja. Gewoon in huis 15 graden en dat voelde prima en warm zat. Hoefde niet warmer. Maar nu het niet zo koud meer is buiten, is 15 graden in huis ineens toch echt veel te koud. Ondanks trui.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:48 schreef Sebas1986 het volgende:
[..]
15 graden, in de zin van kamertemperatuur?
en dan ijzel....quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:50 schreef michiel_merk het volgende:
als het straks niet meer wil gaan vriezen dan maar een pak sneeuw bij een temp van rond 0
hier al vast een leuk kaartje voor volgende week woensdag
[ afbeelding ]
regen overgaand in sneeuw
Het water ónder het ijs beweegt hè. En die reageert nog wel op de wind op een bepaalde manier.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:42 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat boeit toch niets meer als er eenmaal ijs ligt?
NL 3quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:50 schreef Drassss het volgende:
Over 10 min persco, te volgen op nos.nl oa.
Zo snel al? Dan wordt het vast niet al een jaquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:50 schreef Drassss het volgende:
Over 10 min persco, te volgen op nos.nl oa.
Tja tja we horen het vanzelf hequote:Op woensdag 8 februari 2012 19:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zo snel al? Dan wordt het vast niet al een ja
Ik zie geen plaatje, maar regen en sneeuw op een bevroren ondergrond, ik moet er niet aan denkenquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
en dan ijzel....Duizenden botsingen en ongelukken op straat.
Overmorgen is te laat, stel dat het zaterdag gehouden zou moeten worden dan kun je dat niet pas op vrijdag aankondigen. Ik gok dat ze morgen nogmaals gaan kijken en overleggen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:54 schreef Rabieluh het volgende:
Ik gok op een "we kieken overmorgen nog eens".
plaatje gefixed maar geen ijzel de dag daar voor dinsdag gaat het regenen en kaartje is voor woensdag , en als we al dooi krijgen zondag of maandag krijgen we droge dooi erg saai dusquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:54 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zie geen plaatje, maar regen en sneeuw op een bevroren ondergrond, ik moet er niet aan denken. (want reken maar niet dat de vorst dan al uit de grond is)
Ow ehmm ja, dat bedoelde ik ook.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Overmorgen is te laat, stel dat het zaterdag gehouden zou moeten worden dan kun je dat niet pas op vrijdag aankondigen. Ik gok dat ze morgen nogmaals gaan kijken en overleggen.
Ik ook, ik ben een beetje nerveusquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:56 schreef Drassss het volgende:
Ik wel een soort van tinteling.. Jullie ook?
Aangezien er al ijs ligt is dat alleen maar goed. Warmte afkomstig van het bevriezen kan zo beter weggevoerd worden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ja zo piet in beeld
oant moarn
Volgens een nieuwsbericht een paar dagen terug, (kan m niet vinden) beweegt het water eronder dan te snel, waardoor ijs dat aangroeit ook weer loslaat door de stroming van het water.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Aangezien er al ijs ligt is dat alleen maar goed. Warmte afkomstig van het bevriezen kan zo beter weggevoerd worden.
Zon, zee en strand?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef ZaZoe het volgende:
Zo dat waren de slechte tijden, nu dan maar weer goede tijden
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef ZaZoe het volgende:
Zo dat waren de slechte tijden, nu dan maar weer goede tijden
Niet voor niets , er wordt volop geschaatstquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:07 schreef DonGorgon het volgende:
Al die mensen die dat snie hebben geveegd
Ja, maar is zeer onzeker.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:12 schreef Djeez het volgende:
Ze hebben het erover dat het eind volgende week weer gaat vriezen. Zijn die weermodellen al bekend?
ja volgens piet paulusma zn offenbach weerkaarten wel , maar andere weermodellen ondersteunen dit nog niet helemaal, en het valt ook nog niet in de 5 daagse betrouwbare termijnquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:12 schreef Djeez het volgende:
Ze hebben het erover dat het eind volgende week weer gaat vriezen. Zijn die weermodellen al bekend?
't kan friezen 't kan dooiënquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:12 schreef Djeez het volgende:
Psiesquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:15 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zie het niet snel weer gebeuren die vorst en al helemaal niet in de mate die we nu hebben. Temperaturen hoogstens s'nachts soms onder nul. Als het echt goed gaat dooien dan ben ik er gelijk klaar mee en wil ik lenteof het 1 of het ander en niet van dat gekwakkel.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:17 schreef kaatje50 het volgende:
ik ben ergens ook wel blij dat het bestuur zich niet gek heeft laten maken en onder "druk" het verkeerde (lees gevaarlijke) besluit hadden genomen. Als het volgende week weer wel gaat vriezen, wie weet, komt er toch nog een Elfstedentocht
Nee, het is gewoon over en uit.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:17 schreef kaatje50 het volgende:
ik ben ergens ook wel blij dat het bestuur zich niet gek heeft laten maken en onder "druk" het verkeerde (lees gevaarlijke) besluit hadden genomen. Als het volgende week weer wel gaat vriezen, wie weet, komt er toch nog een Elfstedentocht
Warm en dreuge met mischien een elfsteden per stepquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:19 schreef -CRASH- het volgende:
Wat voor een weer zouden we hebben gekregen als die hogedrukgebieden
in de zomer daar zouden liggen
Dan kon je inderdaad over de droge rivieren gaan steppen inderdaadquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Warm en dreuge met mischien een elfsteden per stepaanvoer over land dus van zee relatief weinig invloed.
Idd, ontdooi dan nu mijn goudvissen maar in de vijver ook.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:25 schreef MaLo het volgende:
Goffer![]()
Kom dan nu maar op met die lente.
nee eerst nog een sneeuw dump a.u.b , gewoon 30 a 40 cm sneeuw ala 2005 en 2009quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:25 schreef MaLo het volgende:
Goffer![]()
Kom dan nu maar op met die lente.
Neen. Geen Elfstedentocht meer, dan ook geen winter meer.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:26 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
nee eerst nog een sneeuw dump a.u.b , gewoon 30 a 40 cm sneeuw ala 2005 en 2009
daarna mag het lente worden
Ik ben ook wel verbaasd dat ze het voor nu al zo rigoureus hebben afgekapt. Ik dacht echt dat met een paar dagen vorst er misschien nog wel wat mogelijk zou zijn...quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het had makkelijk gekundnu alweer -6 daar in het ZW hoek, bijna overal +10cm en er komen nog wat koude nachten aan, de dooi voor morgen zal amper invloed hebben op het ijs..
Is het zat/zon, metingen 14-18cm overal, toch KON doorgaan maar TE LAAT en dan gaan er mensen boos worden![]()
Ik weet dat we nog niet van de winter af zijn, maar als de temp niet vlot beneden de 0 komt volgende week dan kunnen we het helemaal wel vergeten, want zo snel zal het ijs zeker niet groeien, maart komt al in zicht...ik wacht de pluim wel weer af.
Aan alle mensen die hebben mee geholpen: TOPPIE en als het KON doorgaan, dan euhhh protesteren
lul niet, als er mensen massaal door het ijs zakken heb je een groot probleem..quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het had makkelijk gekundnu alweer -6 daar in het ZW hoek, bijna overal +10cm en er komen nog wat koude nachten aan, de dooi voor morgen zal amper invloed hebben op het ijs..
Is het zat/zon, metingen 14-18cm overal, toch KON doorgaan maar TE LAAT en dan gaan er mensen boos worden![]()
Ik weet dat we nog niet van de winter af zijn, maar als de temp niet vlot beneden de 0 komt volgende week dan kunnen we het helemaal wel vergeten, want zo snel zal het ijs zeker niet groeien, maart komt al in zicht...ik wacht de pluim wel weer af.
Aan alle mensen die hebben mee geholpen: TOPPIE en als het KON doorgaan, dan euhhh protesteren
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
natte klerenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:32 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
lul niet, als er mensen massaal door het ijs zakken heb je
Ik denk dat het vandaag nog te vroeg is om te zeggen dat de kans bestaat dat er mensen door het ijs zouden zakken als de tocht zaterdag/zondag gereden zou worden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:32 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
lul niet, als er mensen massaal door het ijs zakken heb je een groot probleem..
Die 14 cm gaan we nooit halen, dan moet het op zijn minst 20 graden gaan vriezen en overdag een graad of 10 onder nul.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo is er iig duidelijkheid en om nou op die ene procent af te gaan.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:35 schreef Coelho het volgende:
Inderdaad, waarom op zondag je clubje bij elkaar roepen en het dan op woensdag al weer volledig cancellen? Je had ook kunnen zeggen, het ziet er niet goed uit maar we wachten tot vrijdag om te zien wat het effect van de komende twee nachten vorst is.
Heel het land in rep en roer wat er nu precies ging gebeuren tussen zondag en dinsdag en dan laat je maar lekker niks weten?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:35 schreef Coelho het volgende:
Inderdaad, waarom op zondag je clubje bij elkaar roepen en het dan op woensdag al weer volledig cancellen? Je had ook kunnen zeggen, het ziet er niet goed uit maar we wachten tot vrijdag om te zien wat het effect van de komende twee nachten vorst is.
Kloptquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:43 schreef appelsientje het volgende:
Ik zat ff te denken, maar weet het niet meer zeker.. maar in 1996 ging de elfstedentocht ook net niet door?
Mooi, volgend jaar dus een elfstedentochtquote:
Nee dan zijn ze weer te voorzichtigquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:44 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Mooi, volgend jaar dus een elfstedentocht
Inderdaad, van mij hoeft die kou niet meer zoquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:53 schreef -CRASH- het volgende:
Op naar extreem lenteweer... en een mooie zomer
[ afbeelding ]
Ja, doe dan dat maarquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:54 schreef Drassss het volgende:
Ik snak naar een machtige onweersbui/front
En lekker met een biertje toekijken hoe het over je heen trektquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja, doe dan dat maar. Straks een paar knetterwarme dagen en dan een heerlijk onweer
In mijn geval een proseccoquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
En lekker met een biertje toekijken hoe het over je heen trekt
Dat mag ookquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
In mijn geval een prosecco.
Sjips man, ik baal echt, voel me haast net zo teleurgesteld als na de WK finale
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:53 schreef -CRASH- het volgende:
Op naar mooi lenteweer... en een extreme natte zomer
[ afbeelding ]
Nog nooit op schaatsen gestaan eigenlijk.. wel een sportfanquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:59 schreef Schuifpui het volgende:
Geen schaatsliefhebbers hier? Alleen maar liefhebbers van dé tocht? Komaan mensen, er is meer dan die ene tocht.
Het zal mijn Friese bloed wel zijnquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat mag ook
Ochja balen.. Ik vind het jammer, maar thats it.
Ik kan helaas zelf niet schaatsen. Al is het 10/15 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeerd. Maar ik woon niet in Nederland, volgens mij ook geen ijsbaan hier in de buurt om het weer eens te testen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:59 schreef Schuifpui het volgende:
Geen schaatsliefhebbers hier? Alleen maar liefhebbers van dé tocht? Komaan mensen, er is meer dan die ene tocht.
Ik kan niet meer zo goed schaatsenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:59 schreef Schuifpui het volgende:
En flats alles wegquote:Friese gemalen gaan maandag wellicht werken
Het waterschap Friesland voert maandag overleg om te bepalen of de 160 gemalen in de provincie weer in werking worden gezet. Indien de dooi sterk inzet, moet het overtollige water worden weggewerkt.
'Als de gemalen weer gaan werken, dan is het ijs binnen een dag weg', zei ijsmeester Jan Oostenbrug woensdag na afloop van de persconferentie van de vereniging De Friesche Elf Steden.
Precies ! er liggen nu kilometers schoongemaakt ijsquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:59 schreef Schuifpui het volgende:
En 5 dagen later was er weer zo een waar een funnel uitkwan.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:54 schreef Drassss het volgende:
Oja kan iedereen zich weer een week vantevoren helemaal gek maken om de storm des doods die dan toch niet komt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:54 schreef Drassss het volgende:
Vorige zomer waren de lvl 2 estofex voorspelling gewoon puikequote:Op woensdag 8 februari 2012 21:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Oja kan iedereen zich weer een week vantevoren helemaal gek maken om de storm des doods die dan toch niet komt.
Kwakkel weer boven 0C.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En? Staat er al voorst op de kaarten voor komende week?
Hier welquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En? Staat er al voorst op de kaarten voor komende week?
quote:
Groot gelijk..quote:
Ach, volgens het model van de DWD blijft het zondag nog vriezen, dus blijkbaar is het nog onzeker als wat, wat er precies gaat gebeuren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:39 schreef Honeymooner het volgende:
Hmm, nog best veel lijntjes voor vorst! *optimistisch blijven*
lelijk ding...quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mercedes vandaag:
2012-spec uitlaten:
[ afbeelding ]
2012 voorvleugel, maar de neus klopt nog niet
[ afbeelding ]
Ja, van mij mag het in ieder geval!quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jezus wat een enorme onweersfront komt daar uit het zuiden optrekken zeger worden al hagelstenen gemeld van 20cm en windstoten van 190km/h!!
1 van de vele berichten die we in 2012 gaan zien
Niet zo negatief. We zitten pas begin februari.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:50 schreef Sebas1986 het volgende:
[..]
Over en uit voor deze winter gok ik...
De Elfstedentocht was in 1985 op 21 februari en in 1986 op 26 februari.quote:
Nu al 9.2 minusgradenquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:16 schreef Maver24 het volgende:
-8.8 bij stavoren inmiddels , ach ik meld het ff omdat het kan
Dit riep ik ergens in deeltje 489... :-) Het was 'just a hunch' maar lijkt nu toch echt werkelijkheid te worden. 10, 20, 30cm sneeuw? Ik zou het een hele mooie afsluiter van de winter vindenquote:Sneeuwkansen worden groter in de tweede helft van volgende week
Wat er na dit weekend staat te gebeuren is voor de weeramateur en de winterliefhebber allesbehalve saai. De stroming verandert van een oostelijke aanvoer naar een noordelijke component. De Noordzee en de Atlantische Oceaan zijn door deze winterperiode wel voldoende afgekoeld om een tweede gezicht aan de winter 2011-2012 te geven. De kansen op winterse buien en later pure sneeuwbuien nemen exponentieel toe naarmate de depressie vanuit het noorden verder afzakt naar het zuiden.
Op dit moment is de situatie op het Europese vasteland van primordiaal belang voor de luchtdruksetting volgende week, maar het ziet er dus allesbehalve slecht uit voor de sneeuwliefhebber! De meeste kansen op een sneeuwdek in volledig België situeren zich op woensdag en donderdag. Dan komen van over de Noordzee storingen en buien op bezoek die lokaal voor flink wat sneeuw kunnen zorgen!
11stratentocht.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:35 schreef Resistor het volgende:
Misschien dat het dan nog 'leuk' gaat worden zondag. In plaats van Elfstedentocht op straat schaatsen![]()
ook wel goed voor het ijs, als het van onder niet wil aangroeien dan maar van bovenquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:35 schreef Resistor het volgende:
Misschien dat het dan nog 'leuk' gaat worden zondag. In plaats van Elfstedentocht op straat schaatsen![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:43 schreef aloa het volgende:
ECMWF en GFS gaan voor veel wind op dinsdag. Dat kan voor kruiend ijs gaan zorgen op het IJsselmeer/waddenzee. Kan wel mooie plaatjes opleveren.
Tieft nou maar op met die winter idd!quote:
Elfstedenterrasjestochtquote:
I'm in!quote:
quote:
En daarna meteen over op de lente.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:50 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Maar eerst nog een paar bakken sneeuw
Waarom liggen die oper en control zo ver uit elkaar?quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:07 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
zal ik de pluim van leeuwarden dan ook maar posten .
zondag grotendeels nog een ijs dag
Ijzel is waardeloosquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:50 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Maar eerst nog een paar bakken sneeuw
Piet zegt het net ook. Dinsdag sneeuw en ijzel
grote onzekerheid.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom liggen die oper en control zo ver uit elkaar?
Past na meer na een week, dan wordt het sowieso een stuk onvoorspelbaarder.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom liggen die oper en control zo ver uit elkaar?
http://www.weer.nl/weer-i(...)elystad_zo_koud.htmlquote:Op woensdag 8 februari 2012 23:20 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend dat het rond het IJsselmeer een stuk kouder is dan in de rest van Nederland. De verschillen met omringende gebieden zijn ook erg groot. Is hier een verklaring voor?
Waarom wil jij dat?quote:
De beslissing is gewoon veel te vroeg genomen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:35 schreef VacaLoca het volgende:
Stavoren nu -12.2 op 10cm hoogte... dan kan dat ijs toch wel 1-2cm groeien?
Het gaat ook niet zo zeer om de schaatsers maar om het grote publiek dat gevaar kan lopen als ze met z'n allen op het ijs gaan staan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
De beslissing is gewoon veel te vroeg genomen.
Volgens de richtlijnen moet de Tocht 36 uur vantevoren aangekondigd worden. Dan kun je dus prima vrijdagochtend nog die persconferentie houden en ja danwel nee zeggen voor de zondag.
Men maakt weer precies dezelfde fout als in 1987 en 1996, jaren waarvan nu toch wel algemeen aangenomen wordt dat er toen gereden had kunnen worden.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op donderdag 9 februari 2012 07:14 schreef Setting_Sun het volgende:
KNMI heeft haar verwachtingen geupdate, nu alleen nog zondag en maandag westenwind, alle andere dagen wind uit het oosten of noorden
Toch wel een 11steden tocht
quote:Vooruitzichten
Zaterdag nog droog en vriezend weer. In de loop van zondag invallende dooi en overgang naar een licht wisselvallig weertype met van tijd tot tijd regen of natte sneeuw en in de nachten temperaturen rond het vriespunt.
Vr Za Zo Ma Di Wo
Zonneschijn (%) 80 70 30 10 10 10
Neerslagkans (%) 10 10 20 50 60 70
Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0 0/1 1/3 1/3 0/1
Minimumtemperatuur (°C) -10/-7 -11/-8 -9/-7 -4/0 0/2 -3/1
Middagtemperatuur (°C) -4/-2 -5/-2 -2/1 3/6 3/5 3/6
Windrichting O O ZW W N N
Windkracht (bft) 3 2 2 3 4 4
Uitgifte: 09/02/2012 06.17 uur LT
Uitleg
Vooruitzichten lange termijn
donderdag 16 februari tot en met donderdag 23 februari
Grote kans op een wisselvallig weertype met maxima boven nul en af en toe regen of (natte) sneeuw.
staat er toch echt hoorquote:Op donderdag 9 februari 2012 07:30 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
[..]
Ik doel meer op het feit dat je zei 'toch wel een elfstedentocht'. Want met alleen een noordenwind en +6 ga je natuurlijk geen tocht krijgen...quote:Op donderdag 9 februari 2012 07:35 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]
staat er toch echt hoor
Zonneschijn (%) 80 70 30 10 10 10
Neerslagkans (%) 10 10 20 50 60 70
Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0 0/1 1/3 1/3 0/1
Minimumtemperatuur (°C) -10/-7 -11/-8 -9/-7 -4/0 0/2 -3/1
Middagtemperatuur (°C) -4/-2 -5/-2 -2/1 3/6 3/5 3/6
Windrichting O O ZW W N N
Windkracht (bft) 3 2 2 3 4 4
quote:Op donderdag 9 februari 2012 07:38 schreef aloa het volgende:
Lange termijn (GFS) gaat weer voor kou.Sprankje hoop
![]()
Eerst dinsdag storm?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dooi pas op maandag (zondag nog een mooie schaatsdag). Kans op terugkeer van winter iets groter dan eerdere runs, denk ik?quote:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:07 schreef Frutsel het volgende:
zondag geen dooi... it giet on!!Vast niet nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar er is wel weer kans vanaf woensdagKnapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
Ligt ook aan de sneeuw misschienquote:Op donderdag 9 februari 2012 09:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vast niet nee.
Maar er is wel weer kans vanaf woensdag
Of ik lees het verkeerd, maar rond het vriespunt en veel neerslag... dat wordt sneeuw, toch?quote:
Horror dat de Elfstedentocht niet doorgaat ja.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
nou dat was hem dus, die horror winter
Klopt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:31 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Of ik lees het verkeerd, maar rond het vriespunt en veel neerslag... dat wordt sneeuw, toch?
dat maakt het juist zo leuk!quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:36 schreef aloa het volgende:
Dinsdag en woensdag is wel de ideale stroming waar polar low's Nederland kunnen bereiken. Alleen zijn die dingen moeilijk te voorspellen.
Ja er mag wel een 20cm vallen van mijquote:Op donderdag 9 februari 2012 10:05 schreef appelsientje het volgende:
Nou ja laat het dan maar flink sneeuw als de tocht niet doorgaat.. ben de sneeuw namelijk nog lang niet zat
quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:49 schreef INViCTuS het volgende:
temperaturen net of rond het vriespunt is niet automatisch sneeuw. Polar low is bestelt
QFT!quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:45 schreef mazaru het volgende:
Zoveel meningen, zoveel smaken. Het is maar goed dat niemand controle over het weer heeft. Daar zou constant oorlog over zijn.
Dat was gewoon lekker! En nieteens koud, ik heb het met dit gezeik kouder dan met -15 en zonnetje.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
nee niet dat geprut weerik ben echt iemand van -10°C en helder
dat mag het van mij wel 3 maanden zijn
China knoeit met het weer: Ergste sneeuwstorm in 60 jaar tijdquote:Op donderdag 9 februari 2012 10:45 schreef mazaru het volgende:
Zoveel meningen, zoveel smaken. Het is maar goed dat niemand controle over het weer heeft. Daar zou constant oorlog over zijn.
Nee die zit er nog altijd... in Oost- en MiddenEuropa... wij hebben gewoon mazzel gehad dat de Noordzee-depressies het langer volhielden tegen de Russische Beer dan verwacht.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
nou dat was hem dus, die horror winter
Was vorig jaar ofzo toch ook. In Duitsland lieten ze het toen regenen? Daar zijn ze al verder mee dan je denkt (denk ikquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
China knoeit met het weer: Ergste sneeuwstorm in 60 jaar tijd
China wil regen uit de lucht schieten
En dan heb je nog alle berichten in TRU en BNW over HAARP waarbij natuurrampen handmatig zijn opgewekt en/of worden gestuurd.
Er wordt aangewerkt
Tja, echte terugkeer van de winter lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Kan nog veranderen natuurlijk!quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
met recht een kutpluim, typisch nederlands weer van alles net niets.
misschien kan philips een ladyshave uitvinden om nederlandse kutpluimen te kortwiekenquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
met recht een kutpluim, typisch nederlands weer van alles net niets.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
misschien kan philips een ladyshave uitvinden om nederlandse kutpluimen te kortwieken
quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
misschien kan philips een ladyshave uitvinden om nederlandse kutpluimen te kortwieken
Lijkt er zelfs op dat de temperatuur alweer terugloopt in het noorden. Valt heel erg mee met de dooi vandaag dan!quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:48 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Nou, ik vraag me af of De Bilt vandaag in de dooi terecht komt.
Kan goed een ijsdag blijven en dan duurt de huidige koudegolf nog wel even een paar dagen voort.
Dat ja, als de dooi van zondag te vergelijken valt met deze dooi, dan valt het nog mee. En dan nu hopen voor een radicale verandering van de pluim van na zondagquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:35 schreef Sebas1986 het volgende:
[..]
Lijkt er zelfs op dat de temperatuur alweer terugloopt in het noorden. Valt heel erg mee met de dooi vandaag dan!
Edit: Stavoren vriest het nu alweer. Misschien dat het later vanmiddag nog oploopt?
dus met andere woorden: gij lult mar un bietje uit oewe nekquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:11 schreef YazooW het volgende:
Ik ben wel positief over de 10 uurs pluim van vandaag, lijkt over het algemeen net iets kouder te zijn dan de pluim van gisteren. Daarnaast zag je gisteren een enkel lid na maandag maximaal de -7 aantikken, vandaag zie je weer meerdere leden richting de -10 gaan.
Als ik zo de verhalen her en der lees en de pluim erbij zie dan zie ik wel een kans dat we alsnog de diepvries in gaan volgende week, maar ik ben verder ook maar een leek dus hecht niet teveel waarde aan mijn verhaal hier
Het is wel gedeeltelijk ergens op gebaseerdquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:16 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dus met andere woorden: gij lult mar un bietje uit oewe nek![]()
snap ik, maar hoop toch dat we het gehad hebben met de vorst.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:18 schreef YazooW het volgende:
[..]
Het is wel gedeeltelijk ergens op gebaseerd
Feit is, we zitten niet ver van halverwege februari. Echte winter verwacht ik niet meer, maar warmer weer zit er voorlopig ook niet in denk ik.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:20 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
snap ik, maar hoop toch dat we het gehad hebben met de vorst.
Volgende week Carnaval![]()
. Dan mag het wel een beetje warmer zijn...
Er zit ten noordooste ook nog eerst een bel met zachtere lucht...quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:23 schreef Sebas1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Stevige NO wind nu in het noorden, gaat de Bilt het redden met een wind uit NW?
ik stem voor, voor een herhaling daarvanquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feit is, we zitten niet ver van halverwege februari. Echte winter verwacht ik niet meer, maar warmer weer zit er voorlopig ook niet in denk ik.
Van een jaar of 2 terug hadden we al een dag of 2 met temperaturen 15+ achter de rug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |