Haha. Waar is dat, en wat is er precies gebeurd?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:30 schreef Frutsel het volgende:
Blijft een heerlijke foto die laatste
Sneeuwbui.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Haha. Waar is dat, en wat is er precies gebeurd?
Aloatwitter:11steden_tocht twitterde op woensdag 08-02-2012 om 13:20:12Ook in #Harlingen op de #Bolswardervaart moet nog wat sneeuw geschoven worden! Help en retweet! #Elfstedentocht reageer retweet
aan de nummerplaten te zien ergens in een bananenrepubliek.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef De_kromme het volgende:
[..]
quote:
Duitsland, A7 in 1979... Enorme sneeuwval, net als Noord-Nederland.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:33 schreef Don_Vanelli het volgende:
Aab
[..]
aan de nummerplaten te zien ergens in een bananenrepubliek.
1978 Noord-Duitsland dacht ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef De_kromme het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Duitsland, A7 in 1979... Enorme sneeuwval, net als Noord-Nederland.
Bitchfight.quote:
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-elfstedentocht.htmlquote:'Vanavond geen beslissing Elfstedentocht'
AMSTERDAM – Er zal woensdagavond geen beslissing vallen over of de Elfstedentocht zal doorgaan. Dit verklaren twee rayonhoofden van de Vereniging De Friesche Elf Steden.
Volgens de rayonhoofden is het ijs nog niet dik genoeg om de tocht te rijden, zo laten ze weten aan de NOS.
In het rayon Bolsward is het ijs op de route nu 12 centimer dik. "Dat is op dit moment gewoon nog te weinig. We zullen vanavond dan ook niet kunnen zeggen of de tocht door kan gaan", aldus rayonhoofd Jan van der Klis.
.Volgens de twee liggen de grootste problemen op de route bij Woudsend (6 centimeter), Witmarsum (8 centimeter) en Balk. Op sommige delen is het ijs de afgelopen nacht zelfs dunner geworden.
De rayonhoofden van de vereniging komen woensdagavond opnieuw bijeen voor een beraad.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:33 schreef Frutsel het volgende:
Aloatwitter:11steden_tocht twitterde op woensdag 08-02-2012 om 13:20:12Ook in #Harlingen op de #Bolswardervaart moet nog wat sneeuw geschoven worden! Help en retweet! #Elfstedentocht reageer retweet
ga eens vegen man!
Grgmblquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-elfstedentocht.html
Harlingen was wel dikker geloof ik, dan zijn er dus nog 2 die onder de 10 cm zitten. Moet nog lukken?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Update:
Zwette, vandaag 10cm, gisteren 10cm
Dille, vandaag 12cm, gisteren 10cm
Sneek, vandaag 10cm, gisteren 10cm
IJlst, vandaag 12cm, gisteren 9cm
Tussen IJlst en Woudsend, vandaag 12, gisteren 9cm
Woudsend, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
Slotermeer, vandaag 8, gisteren8cm
Sloten, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Balk, vandaag 10 cm, gisteren 7cm
Fluessen (alternatieve route), vandaag 11cm, gisteren 10cm
Stavoren, vandaag 10 cm, gisteren 9cm
Workum, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Bolsward, vandaag 12 cm, gisteren 11cm
Harlingen, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Wier, vandaag 12 cm, gisteren 12cm
Vrouwbuurt, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Franeker, vandaag 12 cm, gisteren 10cm
Oude Leije, vandaag 14 cm, gisteren 10cm
Bartlehiem, vandaag 11cm, gisteren 11cm
Burdaard, vandaag 14cm, gisteren 13cm
Dokkum, vandaag 14 cm, gisteren 13cm
Leeuwarden, vandaag 11 cm, gisteren 10cm
quote:Besluit over Elfstedentocht kan nachtwerk worden
Besluit over Het besluit over het al dan niet doorgaan van de Elfstedentocht kan vanavond wel een een latertje worden. Dat heeft het bestuur van de vereniging De Friesche Elf Steden laten weten aan de Leeuwarden Courant.
De vergadering begint vanavond om 19.00 uur. De kwaliteit van het ijs van de rayons wordt besproken. Als er problemen zijn, worden er mogelijke oplossingen voor aangedragen. Uiteindelijk hakt het bestuur de knoop door.
Twee rayonhoofden vinden het nu nog te vroeg voor een definitieve beslissing over het houden van een Elfstedentocht. Ze vinden het ijs nog niet dik genoeg en zullen dat vanavond in Leeuwarden bespreken met de ander rayonhoofden. Althans, dat meldt de NOS.
Na afloop van de vergadering, en dat kan dus wel eens nachtwerk worden, geeft de vereniging een persconferentie
quote:Wanneer kan ijs mij houden?
Het is niet altijd zo dat ijs een vaste minimale dikte moet hebben. Ook de kwaliteit bepaalt de sterkte en draagkracht van het ijs. Meer ingesloten lucht veroorzaakt een grotere broosheid en dus minder sterk ijs. Hoe helderder het ijs van kleur is, hoe steviger het is en hoe meer draagkracht het heeft. Gemiddeld mag je uitgaan van een minimale dikte van 6 cm helder ijs. Bij 7 cm gaan de natuurijsbanen open. Voor grotere toertochten is 10 cm een must. Voor Elfstedentochten wordt een dikte van minimaal 16 cm aangehouden, behoudens korte zwakkere plekken waar gekluund kan worden. 14 cm ijs kan een kleine auto houden, een vrachtwagen of een grote mensenmenigte pas bij 30 cm en een treinstel blijft staan op een ijsvloer van ongeveer 45 cm.
Stel hij wordt zaterdag gehouden, dan heb je nog 3 nachten echt goede vorst. Als er elke dag minimaal een centimeter of net iets meer bij komt zou je al genoeg hebben. Dan heb je bijna overal minimaal 13cm ijs liggen op de route, op de probleemgebieden na. Maar daar gaan we gewoon over op de omleiding.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Update:
Zwette, vandaag 10cm, gisteren 10cm
Dille, vandaag 12cm, gisteren 10cm
Sneek, vandaag 10cm, gisteren 10cm
IJlst, vandaag 12cm, gisteren 9cm
Tussen IJlst en Woudsend, vandaag 12, gisteren 9cm
Woudsend, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
Slotermeer, vandaag 8, gisteren8cm
Sloten, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Balk, vandaag 10 cm, gisteren 7cm
Fluessen (alternatieve route), vandaag 11cm, gisteren 10cm
Stavoren, vandaag 10 cm, gisteren 9cm
Workum, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Bolsward, vandaag 12 cm, gisteren 11cm
Harlingen, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Wier, vandaag 12 cm, gisteren 12cm
Vrouwbuurt, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Franeker, vandaag 12 cm, gisteren 10cm
Oude Leije, vandaag 14 cm, gisteren 10cm
Bartlehiem, vandaag 11cm, gisteren 11cm
Burdaard, vandaag 14cm, gisteren 13cm
Dokkum, vandaag 14 cm, gisteren 13cm
Leeuwarden, vandaag 11 cm, gisteren 10cm
Slotermeer wordt een probleem, blijkbaar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:21 schreef TWP het volgende:
[..]
Stel hij wordt zaterdag gehouden, dan heb je nog 3 nachten echt goede vorst. Als er elke dag minimaal een centimeter of net iets meer bij komt zou je al genoeg hebben. Dan heb je bijna overal minimaal 13cm ijs liggen op de route, op de probleemgebieden na. Maar daar gaan we gewoon over op de omleiding. [ afbeelding ]
deze nacht toch weer rond -10?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Slotermeer wordt een probleem, blijkbaar.
11 cm daar is niet genoeg, bovendien wordt het deze nacht niet zo koud.
-7 in Friesland.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
deze nacht toch weer rond -10?
Voor een euro? Afzetters!quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef horned_reaper het volgende:
In Groningen kan voor het eerst sinds 1963 door ALLE grachten worden geschaatst!![]()
Ik ben vandaag om en door het complete centrum geschaatst!![]()
Het staat overal vol met schaatsers... en zelfs kruipend onder de lage bruggetjes door is makkelijk mogelijk.
Mensen op de woonboten verkopen warme chocomelk voor een euro op het ijs ^^ Enorm gezellig!
Nou, ga er naast staan met chocomel voor ¤0,75. Succes met wisselen!quote:
Kom je niet stiekem uit Zeeland Speedy?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hahahahahoezo geld verdienen op deze manier
quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Werk in friesland, is daar flink gaan dooien vandaag
en bij mij op mijn balkonquote:Op woensdag 8 februari 2012 18:20 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen in Hoek van Holland heeft het heel even gedooid
dooi ? hier was het de gehele dag rond de -2quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Werk in friesland, is daar flink gaan dooien vandaag
Ja foto's! Toen ik net de stad binnenreed, zag ik nog een paar mensen op de gracht voor het station, maar druk was het zeker niet (meer)!quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:55 schreef horned_reaper het volgende:
Ik zal vanavond nog wel even een paar foto's posten die ik met mijn mobiel heb gemaakt.![]()
Misschien dat ik morgen wat betere foto's kan maken.
Maar er stonden veel fotografen langs de grachten, dus ik neem aan dat er wel het één en ander te vinden is op internet.
Dat gevoel van nostalgie wanneer kindertjes met zelfgemaakte kraampjes broodjes worst aan voorbijkomende schaatsers verkopen voor 1 euro ^^ Heerlijk.
Tuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het was vandaag gewoon warm buiten in vergelijking met afgelopen week...
Maar het waait veel te hard.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:39 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Elfstedengebied koudste van Nederland op zuid-limburg na
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |