Ik hoop voor je dat jullie slaapkamer niet aan de voorkant ligt gezien de ligging van de straat.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk juist dat de trend eens wordt doorbroken.
Bloemetje, wat een gave ideeën!
Mefke, welke kleuren heb je uitgezocht?
waarom dat?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:34 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat jullie slaapkamer niet aan de voorkant ligt gezien de ligging van de straat.
Ik ben ook wel benieuwd! Maar nee, we slapen aan de achterkant.quote:
FOTO!!!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb 'em geverfd.![]()
Ik weet alleen niet of ik het mooi vind.![]()
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:10 schreef wickie het volgende:
Nou, ik denk dat ik het wel mooi vind eigenlijk. Maar ik moet het in het echt zien hoor, anders kan ik niet echt beoordelen
Jeetjequote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moest gister na het verven ontzettend overgeven. Nu word ik elke keer dat ik de muur zie misselijk.
Ik vind het toch niet mooi. Ik denk dat ik er volgend weekeinde iets anders overheen gooi.
Mwah, te veel werk.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:37 schreef Vlindur het volgende:
En de nis, misschien kun je de twee zijkanten terug schilderen in de orginele kleur, zodat je alleen die muur overhoudt om te 'schitteren'
Dan schop je die toch eerst naar boven. Daar zijn bedden voor uitgevonden hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mwah, te veel werk.
Ik heb nog geen foto van de gordijnen. Nu gaat niet lukken want m'n lief ligt op de bank te slapen.
Wel heel donker! Ik zou het geloof ik toch iets lichter willen. In ieder geval iets meer met een blauwe ondertoon, zoals het plaatje dat ik eerder postte:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:08 schreef Mangostine het volgende:
/onlurk
Claudia, is dit wat?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Romantic taupe, een matte kalkachtige verf van PTMD.
/lurk
Dat we ze lelijk vinden lijkt me ons eigen probleem. Gevalletje 'zag er op staal prima uit, viel in het groot bitter tegen'. Dat we ze te doorschijnend vinden is een kwestie van niet goed voorgelicht zijn. Maar daar zijn we ook niet geheel een slachtoffer in. We hebben de gordijnen in een andere kleur in de winkel zien hangen en er nota bene doorheen gekeken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:37 schreef Ml-etje het volgende:
Kun je niet gewoon terug gaan met die gordijnen?
Oh okquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat we ze lelijk vinden lijkt me ons eigen probleem. Gevalletje 'zag er op staal prima uit, viel in het groot bitter tegen'. Dat we ze te doorschijnend vinden is een kwestie van niet goed voorgelicht zijn. Maar daar zijn we ook niet geheel een slachtoffer in. We hebben de gordijnen in een andere kleur in de winkel zien hangen en er nota bene doorheen gekeken.
Oh, echt? Had je het gordijn niet in de winkel zien hangen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh ok
Wij hadden dat doorschijnende ook en hebben uiteindelijk wel de teruggang gemaakt, is prima opgelost.
Ja maar tegen een wandje bleek achteraf (en dat was ook het geluk).quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, echt? Had je het gordijn niet in de winkel zien hangen?
Ik heb me er gewoon ontzettend in vergist. In het materiaal, in het doorschijnen, in de kleur. Dat soort dingen overkomt me wel vaker, maar dat uitgerekend déze gordijnen verkeerd moeten gaan is een beetje jammer.
Ik heb zelfs nog rondgedanst met de staal.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:47 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja maar tegen een wandje bleek achteraf (en dat was ook het geluk).
Ik vind de kleur op je zolder juist zo verschrikkelijk mooiquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
Met de vloer gaat de kleur trouwens prima samen. Die kleuren zijn wel met elkaar in balans. Het is meer dat het rood er zo uitspringt. Dat had ik tevoren ook verwacht, maar het pakt toch niet goed uit. En als je op de bank zit dan verdrink je haast in de groene gloed. Het is gewoon too much. Als we deze kleur op de zoldermuren hadden gehad had ik het vast fantastisch gevonden.
Ik ben benieuwd hoe het wordt! Weet je al wat voor kleur je als accentkleur gaat gebruiken?quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:04 schreef mefke79 het volgende:
onze kleur is idd heel donkergrijs en dan zonder neiging naar bruin.
Dit inderdaad!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik vind vóór een supermooie kleur maar ná past inderdaad veel beter in het geheel![]()
Behalve die van Ferm Living vind ik deze ook erg leuk:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:19 schreef the shining het volgende:
Op Velvetine hadden ze trouwens een mooie verzameling kussens, moest meteen aan jouw topic denken! (http://www.velvetine-onli(...)ur-splash-of-colour/)
Volgens mij hebben ze die wel bij de HEMA en IKEA! Misschien ook wel bij hobby(web)winkels?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Behalve die van Ferm Living vind ik deze ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Je ziet vaak dat ze alleen hoezen verkopen. Waar kun je het beste de kussens zelf krijgen in standaardmaten?
Ik heb wel eens goede ideeënquote:
Door jou ben ik ook aan het denken gezet.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:17 schreef Vlindur het volgende:
Oh ja Claudia! Helemaal super!!
[..]
Ik heb wel eens goede ideeën![]()
Leuk dat je geïnteresseerd bent! Wij hebben de vloer laten aanbrengen door Coatingvloer in Amsterdam. Je kunt bij hen rekenen op een bedrag van 33 euro per m2 exclusief BTW, maar dan ga ik wel uit van een groot aantal m2 (> 100). Ik heb de indruk dat veel bedrijven die gietvloeren aanbrengen ook coatingvloeren leveren, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:15 schreef liquid81 het volgende:
Hallo Claudia,
ik ben Shirley en ben nieuw op Fok alhoewel ik jou topic al een tijdje volg.
ik vind jou epoxy vloer supermooi geworden, zou je mij mischien kunnen dm'en welke bedrijf dit voor jou heeft aangelegd?
alvast dank.
Gooi het gerust ook in mijn topic, hoor! Ik vind het leuk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:33 schreef mefke79 het volgende:
ja, wij hebben kiezel van vt nu. Ik zal straks eens wat foto's in een eigen topic gooien (om dat van claudia niet te vervuilen met mijn dingen)
Krijg je vloerverwarming?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:16 schreef Ooi86 het volgende:
Oooh, ja die vt wonen vloer staat heel hoog op mijn lijstje voor ons nieuwbouwhuis. Ik vraag me alleen af of hij niet super besmettelijk is. En of de kwaliteit verder goed is. Ik lees jullie ervaringen daar graag over [s](in Mefke haar topic welteverstaan :-) )[/s] Ik kan geen topic van Mefke vinden....![]()
Leuk! Woonkamer?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:49 schreef Cathmar het volgende:
Hopelijk voel je je weer een beetje beter!
Ik vind het mooi! En ik ben geïnspireerd. Mijn donkergrijze muur wordt binnenkort grijsblauw.
Ja, woonkamer. Donkergrijs ben ik eigenlijk ook nog steeds blij mee, maar ben toe aan een frisse kleur. Het is spachtelputz, dus ik ben wel even bezig...quote:
dank je voor reply!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk dat je geïnteresseerd bent! Wij hebben de vloer laten aanbrengen door Coatingvloer in Amsterdam. Je kunt bij hen rekenen op een bedrag van 33 euro per m2 exclusief BTW, maar dan ga ik wel uit van een groot aantal m2 (> 100). Ik heb de indruk dat veel bedrijven die gietvloeren aanbrengen ook coatingvloeren leveren, maar dat weet ik niet zeker.
Laat het weten als je nog meer vragen hebt!quote:
Leuk Mefke!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:33 schreef mefke79 het volgende:
ja, wij hebben kiezel van vt nu. Ik zal straks eens wat foto's in een eigen topic gooien (om dat van claudia niet te vervuilen met mijn dingen)
Hier hebben ze die bij de kleinere woonwinkels wel. Gewoon even naar vragen vaak kosten ze indien dons/veren zo'n 5/6 euro per stuk en gaan jaaaaren mee.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Behalve die van Ferm Living vind ik deze ook erg leuk:
[ afbeelding ]
Je ziet vaak dat ze alleen hoezen verkopen. Waar kun je het beste de kussens zelf krijgen in standaardmaten?
Oh de multiquotefunctie is atm niet besteed aan mijquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik kom net bij de Ikea vandaan en daar hadden ze genoeg kussens zonder hoes. De hoezen zelf vond ik daar erg tegenvallen.
Ah, dank! We hebben nu twee kussens van de Ikea en die zakken inderdaad ontzettend in.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hier hebben ze die bij de kleinere woonwinkels wel. Gewoon even naar vragen vaak kosten ze indien dons/veren zo'n 5/6 euro per stuk en gaan jaaaaren mee.
Hmmm, ik zou een houten bak nemen waar ik ze rechtstandig of horizontaal in zou kunnen steken als je veel laptops hebt.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Lief!
Even een praktisch probleempje. Wij hebben allebei laptops en tablets op de begane grond liggen. Wat zou nou een handige manier zijn om die snel op te bergen? Een groter dressoir kopen zou een oplossing kunnen zijn, maar ik wil voor de korte termijn ook een aardige oplossing. In de boekenkast is geen ruimte en de trapkast vind ik niet ideaal.
Ik zit aan zoiets te denken:
[ afbeelding ]
Omdat 'ie te slap is?quote:Op zondag 12 februari 2012 11:11 schreef Lienekien het volgende:
Een laptop in dat tijschriftenrek gaat niet lukken, denk ik. Die kiept er zo uit.
Ik denk dat de laptop er niet diep genoeg in komt door de dikte van het apparaat.quote:
Dat vind ik lastig in te schatten op basis van een plaatje, maar daar ziet het er inderdaad wel naar uit. Het laatste rek ziet er in dat opzicht beter uit, maar misschien zijn die gleuven ook niet diep genoeg.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat de laptop er niet diep genoeg in komt door de dikte van het apparaat.
Eerder hard op hard, of je moet zin hebben dat hele rek vol te plakken met rubber/foam.quote:
Das 2 laptops en twee tablets meer dan ik hier heb, ga je schamen, met je "maar"quote:Op zondag 12 februari 2012 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben trouwens maar 2 laptops en 2 tablets.
Eerst even inspiratie opdoen en kijken wat er is. Je zou denken dat meer mensen eenzelfde opbergprobleem hebben, toch? Ik ben bang dat het voor mij lastig gaat worden om iets met bewegende onderdelen te maken, maar misschien valt dat ook wel weer mee.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar als je nu al denkt over een custom eettafel met laptop/tablet-vakken, waarom ontwerp je niet iets kleins om mee te beginnen. Prima dat je inspiratie opdoet, maar custom-problemen vragen om custom oplossingen IMO.
Ah, ik kijk even! Het klinkt als een soort uit de kluiten gewassen kruidenrek?quote:Op zondag 12 februari 2012 18:47 schreef Bleie het volgende:
Wat ik ook nog wel een aardig idee vond bij Ikea is een smalle wandplank, met daarboven een rail gemonteerd (de bygel). Kan het op de site niet vinden, maar in de catalogus staat t op blz. 163 (ook op de app).
Ik zou die stang net iets lager doen, denk ik. En hebben ze niet ook planken met een klein opstaand randje? Dat helpt ook tegen vallen. Maar niet tegen een lelijke laptop. Hoesje?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk! Al vraag ik me af of de kans niet groot is dat de laptop ertussen schiet en naar beneden valt. En helaas is de laptop van mijn lief niet mooi genoeg om te etaleren.
Dat schiet z'n doel voorbij. Je moet een laptop lekker snel weg kunnen leggen.quote:Op maandag 13 februari 2012 06:16 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik zou die stang net iets lager doen, denk ik. En hebben ze niet ook planken met een klein opstaand randje? Dat helpt ook tegen vallen. Maar niet tegen een lelijke laptop. Hoesje?
In eerste instantie niet. Vriendlief begon er van de week wel weer over, maar ik ben bang dat het dan weer behoorlijk prijzig gaat worden.quote:
Het is in principe in plaats van hè, niet alsof gewone verwarming gratis isquote:Op maandag 13 februari 2012 11:20 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
In eerste instantie niet. Vriendlief begon er van de week wel weer over, maar ik ben bang dat het dan weer behoorlijk prijzig gaat worden.
Ik vind dat prachtig! Witte wanden, witte vloer. Al het kleur spat er dan vanaf. Maar ik vind deze kamer niet mooi ingericht, zowel niet qua kleur als qua indeling.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:53 schreef Leandra het volgende:
Over het wit en kleur toevoegen dmv meubels en accessoires... in m'n huizenspeurtocht blijf ik deze kinderkamer tegenkomen en ik ben er voor mezelf nog steeds niet uit of ik het nou wel of niet wat vind.
[ afbeelding ]
Haha, dat is toch geen elegante opbergoplossing. Onder de bank kan niet (want daar moet de robotstofzuiger vrij baan hebben) en over je kussensuggestie zwijg ik maar.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:04 schreef Vlindur het volgende:
Wij hebben de laptops ook wel eens onder de bank liggen Claudia, is dat niks? Of achter de kussens van de bank? (Bij ons kan het niet, ze zitten vast)
Heb jij ook zo'n lief die denkt dat een laptop onder of achter een kussen een prima plek is?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat is toch geen elegante opbergoplossing. Onder de bank kan niet (want daar moet de robotstofzuiger vrij baan hebben) en over je kussensuggestie zwijg ik maar.
Sorry, ik ben zelf ook al niet van het elegante, als het maar buiten bereik van Rienk ligtquote:Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat is toch geen elegante opbergoplossing. Onder de bank kan niet (want daar moet de robotstofzuiger vrij baan hebben) en over je kussensuggestie zwijg ik maar.
Dat is vloeken in de kerk, hoor! Het is onvergelijkbaar met zo'n marmoleumvloer. Dat zijn over het algemeen wanstaltige dingen.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:17 schreef Leandra het volgende:
Die vloer ziet er een beetje uit als de marmoleumvloeren vroeger op de lagere school....
Het heeft idd wel wat![]()
Overigens gaat onze voorkeur uit naar een huis uit 1920-1930 dus ik weet niet hoe zo'n vloer dan oogt.
quote:Op maandag 13 februari 2012 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb jij ook zo'n lief die denkt dat een laptop onder of achter een kussen een prima plek is?![]()
![]()
![]()
Dat ligt het onder de bank of achter een kussen toch niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:22 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Sorry, ik ben zelf ook al niet van het elegante, als het maar buiten bereik van Rienk ligt![]()
(Hij heeft een kop koffie in onze vorige Apple gegotenDat lusten ze dus niet he
)
Als we hem snel wegmoffelen als Rienk even niet kijkt komen we er vaak nog prima mee weg hoorquote:Op maandag 13 februari 2012 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ligt het onder de bank of achter een kussen toch niet.![]()
Er zijn sowieso maar weinig plekken veilig voor Ivan tegenwoordig.
Ivan heeft een extra zintuig voor spullen waar hij niet aan mag komen.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:26 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Als we hem snel wegmoffelen als Rienk even niet kijkt komen we er vaak nog prima mee weg hoor
Maar ik zou het 'ten toon stellen' op een plankje echt helemaal niks vinden. Een mooi plekje in de kast lijkt me veiliger ook.
Foei Ivan!quote:Op maandag 13 februari 2012 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan heeft een extra zintuig voor spullen waar hij niet aan mag komen.
Dat is wel zo, maar ik zou het zelf wat raar overkomen als ik zulke dure dingen te te kijk zou zetten. Daarom zou ik het in de kast doen.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind 'tentoonstellen' (mooi omgeschreven!) trouwens wel iets hebben. Het past bij de Ikeagedachte dat chaos gezien mag worden als er een zekere orde in zit. Ik houd ervan.
Oké. Ik beken. Ik heb geen zín om te sorterenquote:Op maandag 13 februari 2012 14:46 schreef Claudia_x het volgende:
Tuurlijk kunnen er wel spullen weg!
Van de ene printer is de toner bijna leeg. We hebben preventief een netwerkprinter gekocht. Be prepared.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:17 schreef miss_sly het volgende:
Hebben jullie nou twee printers. Geen server waardoor je een printer weg knt doen, of zijn het specifieke printers voor bijzonder printwerk?
Leuk! Wat ik ook leuk vind is wat je bij de Ikea vaak ziet, dat ze iets decoratiefs aan de muur hangen (maar dan iets hoger) met daaronder nog allerlei bakjes als opbergruimte. Dat vind ik ook leuk. En handig.quote:Ik ben trouwens door jullie lager opgehangen schilderij boven de eettafel geïnspireerd! Goede optie ook voor hier.
Haha, goed gedaan van de netwerkprinter. Als je toch echt goede werkplekken hebt thuis, doe het dan helemaal goed, vind ikquote:Op maandag 13 februari 2012 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van de ene printer is de toner bijna leeg. We hebben preventief een netwerkprinter gekocht. Be prepared.Als de oude op is gaat 'ie dus de deur uit. (Mocht iemand hem dan willen, dan mag die hem gratis hebben. Met een nieuwe toner is 'ie nog hartstikke goed.)
[..]
Leuk! Wat ik ook leuk vind is wat je bij de Ikea vaak ziet, dat ze iets decoratiefs aan de muur hangen (maar dan iets hoger) met daaronder nog allerlei bakjes als opbergruimte. Dat vind ik ook leuk. En handig.
Daarom wou ik graag een pendellamp! Erg handig, vind ik. En ook sfeervol 's avonds bij het avondeten. Dan voelen we ons net de aardappeleters.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:34 schreef miss_sly het volgende:
We zaten bij onze eettafel met het probleem dat als de lamp aan is, hij een hele mooie schaduw werpt op de muur. Heel mooi, maar dat zo een schilderij niet ten goede komen. Maar ik vind het erg kaal zoals het u is,en de lamp is uiteraard vaak niet aan. Vandaar dat ik dat laag ophangen een goede optie vind.
Foto!quote:Wij hebben trouwens op de slaapkamer kleur aangebracht in de vorm van een nieuw dekbedovertrek. De gordijnen zijn heel donkerbruin en ik vond dat moeilijk combineren, maar we hebben er nu een overtrek met een aantal gradaties blauw. Wat knapt een kamer daarvan op!
Hier doen ze het wel allemaal in ieder geval. Je kunt ook in mijn album kijken, misschien helpt dat?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:02 schreef Jipster het volgende:
Bij mij doen een aantal foto's het niet, o.a. die van de badkamerLigt dat aan mij?
Ja en ja. Het werd inderdaad afgeraden vanwege mogelijke scheurvorming. Het advies is om er een tijdje mee te wachten. Ik weet niet meer precies hoelang, 2 jaar? Als je er informatie over opzoekt merk je dat ook daarna nog risico op scheuren bestaat.quote:Oh, en jullie muren, heb je dat dus laten stuccen door vakman? En werd dat niet afgeraden wat betreft scheuren?
Doe niet zo gek, joh, ik weet toch hoe die dingen gaan.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:57 schreef Vlindur het volgende:
Sorry dat ik zo laat reageer, J. kwam thuis, moest eten en is al weer weg naar school. Jelte moest eten, Rienk viel en dat soort stres.![]()
Ze liggen nu beide Thomas de Trein te kijken. Rienk onder zn Dora dekentje![]()
Ja, helemaal waar! Aan de andere kant moest een kist komen en een grote behanggiraf. Over dat laatste twijfel ik nog even en de kist moet ik nog opknappen. Dat zal een project voor het voorjaar worden. Ik sluit niet uit dat ik nog wat schuif met de meubels.quote:Ivan zijn kamer zou ik misschien nog wat meer verdelen. Alles staat nu aan 1 kant van de kamer of zie ik dat verkeerd? De kleur is wel heel mooi!
Een dakraam wel, het andere dakraam niet. Rolgordijnen. Toen de gordijnen geleverd werden bleek één kant het niet te doen, dus dat rolgordijn moeten we nog krijgen.quote:Ik zie dat jullie nog niks voor de dakramen hebben. Had je al iets in gedachten?
Ik weet niet zo goed of de mensen in kwestie er prijs op stellen! Je kunt in ieder geval Stiemie en Kleurdoos even een pm sturen. En dit is mijn Pinterestpagina.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:16 schreef Puala het volgende:
Heb je een linkje naar de pinterest accounts waar je regelmatig naar verwijst?
Ja, ik weet niet. Ik ben bang dat er dan ineens zoveel patronen aanwezig zijn. Het patroon in het kleed is al zo sterk.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:49 schreef mefke79 het volgende:
De kamer van Ivan. Ik zou gewoon het behangbeest erop doen, waarom niet? De kamer van Driekus heeft hetzelfde idee, al hebben wij behangpanelen en alle muren wit. Maar juist het kleed en wat kleur op het bed deden hier de truc. Dus dat komt vast wel goed.
Ah, interessant. Ik zie hier en daar al heel fijne scheurtjes in de hoeken, maar die zie ik alleen als ik er met mijn neus bovenop sta.quote:Je ziet de scheurtjes wel, maar eigenlijk alleen als het, zoals nu, flink koud geweest is. Dan worden ze breder (door de droogte volgens mij).
Dat eerste hoeft niet, hoor.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik sta op het punt om twee foto's te maken. Ééntje van onze gang, om je even te laten zien wat 'rommeltje' betekent. En ééntje van de lampen hier op de kast. Die geven echt fijn licht vind ik in de woonkamer.
Claudia en ik hebben redelijk wat overeenkomsten op onze Pinterestpagina, je kan ook bij mij kijken (en ik ga die van Claudia nu goed bekijken): http://pinterest.com/femke1979/quote:Op maandag 13 februari 2012 19:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed of de mensen in kwestie er prijs op stellen! Je kunt in ieder geval Stiemie en Kleurdoos even een pm sturen. En dit is mijn Pinterestpagina.
Ik zie op één van je plaatjes zoiets als we in onze nis gaan doen!quote:Op maandag 13 februari 2012 20:04 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Claudia en ik hebben redelijk wat overeenkomsten op onze Pinterestpagina, je kan ook bij mij kijken (en ik ga die van Claudia nu goed bekijken): http://pinterest.com/femke1979/
quote:Op maandag 13 februari 2012 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat eerste hoeft niet, hoor.Maar naar je lampen ben ik wel heel nieuwsgierig!
Ja, precies! Zoiets had ik ook in gedachten. Sterker nog, zoiets heb ik al heel lang in gedachten, maar lief keurt ze al jaren af omdat hij ze suf vindt.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In het echt vind ik het veel zachter licht dan zo op de foto. Maar goed, zo heb je toch een idee.
Dankjulliewelquote:Op maandag 13 februari 2012 20:04 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Claudia en ik hebben redelijk wat overeenkomsten op onze Pinterestpagina, je kan ook bij mij kijken (en ik ga die van Claudia nu goed bekijken): http://pinterest.com/femke1979/
Dat is voor ons geen optie, want we hebben weinig doorloopruimte tussen bed en kast.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben van Ikea van de Hemnes serie een achterkant voor het bed dat ook een beetje kast is. Kan er zo gauw niet vinden op de site, misschien is het uit het assortiment. Het is van mdf en heeft een beetje het idee van een side table en aan de zijkanten zitten vakke om boeken of andere spullen in te leggen. Heel handig en meteen wat mee af, inderdaad. Ik vond die boxspring zo tegen de muur zo onaf.
Het is niet mijn smaak maar meneer had een klassieke inrichting toen we gingen samenwonen. Bruin tapijt, donkere meubels en hij had terracotta op de muur zitten. Het kreeg er een Italiaans sfeertje van.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:11 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik even stiekem inbreken met een vraagje hier? Hellup mensen.
Ik wil mijn muren dus blauwig-grijs verven, Maar iedereen zegt: neeeee moet je niet doen. Je moet voor een warme kleur gaan.
Ik heb een bruine vloer, bruine gordijnen, grote teak kast. En ik hou niet van veel accessoires in allerlei kleuren. Maar ik hou wel van kleur. Mijn kleur moet op de muur. Maar nou twijfel ik.... en het gros van de plaatjes dat je overal ziet is met grijze, witte of bruine muren. Ik heb het style gevoel van een blinde olifant....![]()
Wat lief dat je zo meedenkt! Zo'n zak kwam ik pas tegen toen ik opties voor de pluim die ik van m'n werk had gekregen zat te bekijken. Ik denk niet dat ik er een in m'n woonkamer wil, maar ik onthoud zoiets wel voor op de kinderkamers. Het geeft me een beetje het gymtasgevoel.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:27 schreef Hellie_72 het volgende:
Ik heb 3 ideetjes voor het laptop / ipad opbergen:
1) Een Hangbag: een leuk zakje van volgens mij vilt die je aan de muur kunt hangen... ook bijv meerdere naast elkaar. (Ik zet even de links neer naar de sites waar ik het heb gezien, plaatjes plaatsen heb ik nog nooit gedaan... )
http://www.flinders.nl/wo(...)gers-1/hangbag-basic
2) De componibili rond, een bijzettafeltje met opbergvakken. Volgens mij ook ideaal voor jou claudia, zou je bijvoorbeeld naast je bank kunnen zetten, zodat je ook nog een extra bijzettafeltje hebt, ik kan me voorstellen dat je ook lekker met je benen op jullie gave poef zit.. dan moet je je thee/ koffie of wijntje toch nog ergens anders opzetten... Moet je alleen je kids leren dat zij niet in dit kastje mogen komen als je daar de laptop in legt.
http://www.flinders.nl/wonen/accessoires/opbergers-1/componibili
3) de padbag; De Padbag is een universele houder, die je om de leuning van je bank of stoel hangt. Een contragewicht zorgt ervoor dat de opbergzak aan de armleuning blijft hangen.
http://www.ipadclub.nl/12(...)k-voor-de-huiskamer/
Zoiets kun je misschien ook zelf maken... met een kek stofje? En dan misschien met een flap erover heen, dat het niet zo open is.
Misschien heb je er wat aan....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Cathmar op 15-02-2012 17:39:19 ]Met een meidenkwartet
Heb je ook bij 'inspiratie' gekeken? Dat geeft je een aardig beeld van de mogelijkheden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb de site al even bekeken, maar hoewel ik wat ze hebben wel mooi vind, is het niet direct iets voor ons. Jij hebt dus 'gewoon' zelf plaatjes op internet gezocht en deze in het goede formaat opgeslagen en als jullie afbeeldingen opgestuurd?
Same here, same here.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:31 schreef Vlindur het volgende:
Het gouden ei vind ik echt dood eng. Krijg al shivers als ik er aan denk![]()
In mijn hoofd ontsproten al meteen allerlei wilde ideeen, maar ik moet er even goed over nadenken. Foto's vind ik op zich ook een leuk idee, maar dat is wel vrij lastig qua kleuren. Wij hebben hele mooie foto's van een aantal reizen, bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat neit een heel mooi geheel wordt. Hoewel, als je ze allemaal inkadert zoals jij met de boeken hebt gedaan, krijg je weer een ander idee.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je ook bij 'inspiratie' gekeken? Dat geeft je een aardig beeld van de mogelijkheden.
Je kunt het met je eigen foto's doen of je kunt plaatjes op internet zoeken. Het lastigste is om plaatjes te vinden waarvan de resolutie hoog genoeg is. Ik heb vooral via Google Afbeeldingen gezocht en daarbij gespecifeerd dat het formaat groter dan 800x600 moest zijn. Ik heb de achtergrondkleuren gebruikt om te voorkomen dat het geheel alleen zou bestaan uit rijen boeken (dat stond een beetje gek), maar een bijkomend voordeel ervan was dat het plaatje zelf iets minder groot was en de resolutie dus weer wat lager kon zijn.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:05 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, hoezo krijg je het niet voor elkaar? Je hebt toch tig keuzes in formaat? Of gaat het om iets anders?
Daar is mijn idee ook een beetje aan ontleend!quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:25 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan dit natuurlijk ook uitvoeren met platenhoezen oid.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je bent gewoon stiekem een kunstenares.
Ja, ik zag ineens de GVR en ik kon zo nog 2-3 titels bedenken die ik er dan op zou zetten.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar is mijn idee ook een beetje aan ontleend!
Je kunt het met heel veel dingen doen, als er maar een soort patroon in zit. Op de ixxi-site staat bijvoorbeeld een collage met borden en ik heb ergens ook een collage met eenden (auto's) gezien.
Ik heb 56 boekkaften en het was nog best lastig om een selectie te maken, aangezien we kritisch zijn en niet heel veel écht leuk vinden. Er zitten ook een paar kinderboeken tussen, maar non-fictie heb ik uitgesloten.
He he, dat doet al het bezoek ook steevast met de boekenkast.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:24 schreef innepin het volgende:
Als ik in je woonkamer zou zitten zou ik er denk ik de hele tijd naar kijken
Leuk!quote:Overigens heeft jouw werk om je huis helemaal naar smaak in te richten mij ook geïnspireerd om de boel een beetje om te gooien en de boekenkast op een prominentere plek in de woonkamer neer te zetten <3
Ik blij. D. kan het niet zo boeien
quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik wil je topic niet kapen hoor, maar zie hier altijd zulke leuke tips...En nu ga ik er ook nog even op reageren. Wij hebben het blok van de hal een kleur gegeven. Moet zeggen dat ik erg blij ben met het effect. Foto's staan in mijn topic Na 2 jaar verbouwen, tijd voor de afwerkingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Claudia, de muur is ineens af zo met de ixxi
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
Ja, mooi! Mooie kleur ook. Sowieo, wat een mooi huis. En ook nog een mooie hond.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:16 schreef SV-tje het volgende:
[..]
En nu ga ik er ook nog even op reageren. Wij hebben het blok van de hal een kleur gegeven. Moet zeggen dat ik erg blij ben met het effect. Foto's staan in mijn topic Na 2 jaar verbouwen, tijd voor de afwerking
Dank je, het heeft even geduurd, maar het begint nu op een huis te lijkenquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, mooi! Mooie kleur ook. Sowieo, wat een mooi huis. En ook nog een mooie hond.
Dit dus, in het kwadraat. Prachtig topic.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:33 schreef _mAMBo_ het volgende:
Hier nog een lurker die jou even heel veel complimenten wil geven met je goede smaak en leuke manier van schrijven. Heel herkenbaar allemaal! Thanks!
Thanks Claudia! Ik vind blauw zo mooi. Maar ik denk dat ik eerst de witte muur eens groen ga maken. En dan de grijze ook. En ik moet een andere plek vinden voor mijn blauw. Zo jammer dat mijn meisjes helemaal roze fan zijn. Als over een paar jaar onze slaapkamer weer aan de beurt is dan weet ik het wel!quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben je niet vergeten, Cathmar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Combineert prima, bruin en blauw. Ik kijk nog even verder.
Ik ben voor! Ben ook nog aan t inburgeren hier!quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:01 schreef Lemijn het volgende:
volgens mij hebben we hier ook genoeg mensen om een Noord-topic te starten in STA, zou dat niet wat zijn? of vindt Claudia het hier te gezellig in haar eigen topic? maar ik heb ook vragen over waar boodschappen te doen, huisartsen, cafés etc
Je zat te denken aan een hoekbank, toch? Je hebt dan vast wel op die bank plek voor een dienblad. (En anders kun je een bank met voetenbank nemen en dan gebruik je de voetenbank, die ook nog eens verplaatsbaar is, ervoor.) Verder kun je sidetables neerzetten, of juist een smal kastje achter je bank. Er zijn ook dingen die je kunt kopen om aan je bank te klemmen. Als je een nieuwe Ikeabank aan zou willen schaffen zou je daar naar kunnen kijken. Je kunt ook een wat kleiner salontafeltje overwegen met wielen eronder.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, mijn meneer wil graag weten hoe jullie dat doen zonder salontafel en mensen over de vloer en hun drankjes?![]()
Hij kreeg zo ongeveer een rolberoerte toen ik voorstelde geen salontafel meer neer te zetten
Ik vind jullie complimenten erg lief, bedankt!quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:26 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
Dit dus, in het kwadraat. Prachtig topic.Erg inspirerend!
Niet concreet.quote:
Nu pas.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |