abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107900736
Wat ik ook nog wel een aardig idee vond bij Ikea is een smalle wandplank, met daarboven een rail gemonteerd (de bygel). Kan het op de site niet vinden, maar in de catalogus staat t op blz. 163 (ook op de app).
pi_107903034
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:47 schreef Bleie het volgende:
Wat ik ook nog wel een aardig idee vond bij Ikea is een smalle wandplank, met daarboven een rail gemonteerd (de bygel). Kan het op de site niet vinden, maar in de catalogus staat t op blz. 163 (ook op de app).
Ah, ik kijk even! Het klinkt als een soort uit de kluiten gewassen kruidenrek?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107903217

Leuk! Al vraag ik me af of de kans niet groot is dat de laptop ertussen schiet en naar beneden valt. En helaas is de laptop van mijn lief niet mooi genoeg om te etaleren. :+
pi_107905682
De nieuwe kleur in de nis is zeer geslaagd Claudia! Veel warmer!
En een leuke oplossing voor de laptop, dat plaatje, alleen zou ik bang zijn dat mijn laptop zou beschadigen :7

Wat hebben jullie ook alweer met de muren gedaan? De betonnen muur gewoon gewoon gelatext of gestuct/...?
pi_107906302
Er zit een heel dunne stuclaag overheen. En daarna zijn de muren nog geverfd.
pi_107908105
Hebben jelui ook het plafond gestuct? Ik was laatst bij iemand die dat had en dat zag er zeer goed uit.
Aldus.
pi_107909092
Nee, het plafond was al door de aannemer gespoten. Ik vind het niet heel mooi, maar ik weet van ons nieuwbouwappartement dat ik me er ook nooit echt aan geërgerd heb.
pi_107909531
Het lastige aan een nieuwbouwwoning vind ik dat je alles zoveel mogelijk naar je smaak kunt maken, maar dat het je ook een hoop extra tijd, energie en geld kost. Onze buren aan de ene kant hebben bijvoorbeeld van alle lichtknoppen een luxueuzere uitvoering genomen (veel mooier!) en de buren aan de andere kant hebben allemaal andere deuren gekozen (die meer passen bij hun smaak). Als je allebei die dingen zou willen doen zou je een vermogen kwijt zijn.

Wij hebben dus eerst een ons budget bepaald, daarna een begroting gemaakt en vervolgens gekeken welke dingen we het belangrijkst vonden. Zoiets als het plafond viel daar eenvoudigweg niet onder. En we hebben ook de dimmers allemaal geschrapt, net als het badkamermeubilair, de designradiator en weet ik veel wat voor dingen nog meer.
pi_107919797
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk! Al vraag ik me af of de kans niet groot is dat de laptop ertussen schiet en naar beneden valt. En helaas is de laptop van mijn lief niet mooi genoeg om te etaleren. :+
Ik zou die stang net iets lager doen, denk ik. En hebben ze niet ook planken met een klein opstaand randje? Dat helpt ook tegen vallen. Maar niet tegen een lelijke laptop. Hoesje?
pi_107919835
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 06:16 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik zou die stang net iets lager doen, denk ik. En hebben ze niet ook planken met een klein opstaand randje? Dat helpt ook tegen vallen. Maar niet tegen een lelijke laptop. Hoesje?
Dat schiet z'n doel voorbij. Je moet een laptop lekker snel weg kunnen leggen.

Ik broed er nog even op. Vooralsnog gaat het ook wel in de trapkast.
pi_107923732
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Krijg je vloerverwarming?
In eerste instantie niet. Vriendlief begon er van de week wel weer over, maar ik ben bang dat het dan weer behoorlijk prijzig gaat worden.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:50:56 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107926453
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:20 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

In eerste instantie niet. Vriendlief begon er van de week wel weer over, maar ik ben bang dat het dan weer behoorlijk prijzig gaat worden.
Het is in principe in plaats van hè, niet alsof gewone verwarming gratis is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107926492
Ik weet eigenlijk niet hoe de eenmalige en structurele kosten van vloerverwarming zich verhouden tot 'gewone' verwarming. Bij ons was het standaard op de begane grond. Ik vind het vooral heel fijn dat er geen radiator bij de schuifpui staat! *O* Da's echt ruimtewinst.

Maar waarom ik ernaar vroeg: als je vloerverwarming krijgt moet je er rekening mee houden dat niet alle vloersoorten even geschikt zijn.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:53:19 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107926517
Over het wit en kleur toevoegen dmv meubels en accessoires... in m'n huizenspeurtocht blijf ik deze kinderkamer tegenkomen en ik ben er voor mezelf nog steeds niet uit of ik het nou wel of niet wat vind.

Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 12:54:43 #165
5428 crew  miss_sly
pi_107926550
Wij zijn erg van wit en zwart/antraciet, maar ik vind dat een beetje te steriel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107926906
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:53 schreef Leandra het volgende:
Over het wit en kleur toevoegen dmv meubels en accessoires... in m'n huizenspeurtocht blijf ik deze kinderkamer tegenkomen en ik ben er voor mezelf nog steeds niet uit of ik het nou wel of niet wat vind.

[ afbeelding ]
Ik vind dat prachtig! Witte wanden, witte vloer. Al het kleur spat er dan vanaf. Maar ik vind deze kamer niet mooi ingericht, zowel niet qua kleur als qua indeling.

En tja, het is ook gewoon niet zo praktisch om een heel lichte, effen vloer te hebben. Als ik een gietvloer zou nemen zou ik overwegen er een kleur doorheen te mengen. Ken je de vloer van Sorbo? Daar krijg je een mooi effect van en je ziet er weinig op.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:29:27 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107927710
Oh.... van Sorbo van Isaboeing..... ik wilde al gaan googlen op sorbo-vloeren (makkelijk schoon te maken I presume :+ ) :')

Ja, volgens mij wel eens langs zien komen op een foto, maar kan het zo even niet plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107928266
Hehe, Sorbovloeren.

Je krijgt dan zoiets:

Maar je kunt het effect zelf beïnvloeden, hoe groot of hoe klein je het wilt. Ik was er vroeger niet zo'n fan van, maar vooral nu ik het in het echt heb gezien (en op de foto's van Sorbo) vind ik het erg mooi.
pi_107928799
De vloer van Sorbo is in het echt nóg mooier O+

Wij hebben de laptops ook wel eens onder de bank liggen Claudia, is dat niks? Of achter de kussens van de bank? (Bij ons kan het niet, ze zitten vast)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107929089
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:04 schreef Vlindur het volgende:

Wij hebben de laptops ook wel eens onder de bank liggen Claudia, is dat niks? Of achter de kussens van de bank? (Bij ons kan het niet, ze zitten vast)
Haha, dat is toch geen elegante opbergoplossing. Onder de bank kan niet (want daar moet de robotstofzuiger vrij baan hebben) en over je kussensuggestie zwijg ik maar. :+
  maandag 13 februari 2012 @ 14:17:21 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107929184
Die vloer ziet er een beetje uit als de marmoleumvloeren vroeger op de lagere school....
Het heeft idd wel wat :Y
Overigens gaat onze voorkeur uit naar een huis uit 1920-1930 dus ik weet niet hoe zo'n vloer dan oogt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 februari 2012 @ 14:18:31 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107929228
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, dat is toch geen elegante opbergoplossing. Onder de bank kan niet (want daar moet de robotstofzuiger vrij baan hebben) en over je kussensuggestie zwijg ik maar. :+
Heb jij ook zo'n lief die denkt dat een laptop onder of achter een kussen een prima plek is? :D
:X :X :X }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107929369
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sorry, ik ben zelf ook al niet van het elegante, als het maar buiten bereik van Rienk ligt :@
(Hij heeft een kop koffie in onze vorige Apple gegoten :X Dat lusten ze dus niet he :{w )
pi_107929397
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:17 schreef Leandra het volgende:
Die vloer ziet er een beetje uit als de marmoleumvloeren vroeger op de lagere school....
Het heeft idd wel wat :Y
Overigens gaat onze voorkeur uit naar een huis uit 1920-1930 dus ik weet niet hoe zo'n vloer dan oogt.
Dat is vloeken in de kerk, hoor! Het is onvergelijkbaar met zo'n marmoleumvloer. Dat zijn over het algemeen wanstaltige dingen.

In een van de marmoleumfolders staat trouwens een oud huis met een effen marmoleumvloer. Daardoor komen de originele details nog mooier uit. O+
pi_107929420
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb jij ook zo'n lief die denkt dat een laptop onder of achter een kussen een prima plek is? :D
:X :X :X }:|
:D!

Nee.
pi_107929434
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:22 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Sorry, ik ben zelf ook al niet van het elegante, als het maar buiten bereik van Rienk ligt :@
(Hij heeft een kop koffie in onze vorige Apple gegoten :X Dat lusten ze dus niet he :{w )
Dat ligt het onder de bank of achter een kussen toch niet. :+

Er zijn sowieso maar weinig plekken veilig voor Ivan tegenwoordig.
pi_107929501
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat ligt het onder de bank of achter een kussen toch niet. :+

Er zijn sowieso maar weinig plekken veilig voor Ivan tegenwoordig.
Als we hem snel wegmoffelen als Rienk even niet kijkt komen we er vaak nog prima mee weg hoor :D
Maar ik zou het 'ten toon stellen' op een plankje echt helemaal niks vinden. Een mooi plekje in de kast lijkt me veiliger ook. :Y
pi_107929691
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:26 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Als we hem snel wegmoffelen als Rienk even niet kijkt komen we er vaak nog prima mee weg hoor :D
Maar ik zou het 'ten toon stellen' op een plankje echt helemaal niks vinden. Een mooi plekje in de kast lijkt me veiliger ook. :Y
Ivan heeft een extra zintuig voor spullen waar hij niet aan mag komen.
pi_107929733
Ik vind 'tentoonstellen' (mooi omgeschreven!) trouwens wel iets hebben. Het past bij de Ikeagedachte dat chaos gezien mag worden als er een zekere orde in zit. Ik houd ervan.
pi_107930042
quote:
8s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan heeft een extra zintuig voor spullen waar hij niet aan mag komen.
Foei Ivan! :D
Wij hebben het 'niet aankomen' maar wat laten varen. Rienk brengt ons alles na. Maar hij loopt heel voorzichtig. Hij zet met het eten de borden op tafel (of geeft ze aan J) en het bestek ook. Hij brengt ons de telefoons aan en mag de netbook ook pakken. Maar de Appel is wel verboden terrein. die is ook te zwaar en te moeilijk te pakken voor zijn kleine handjes.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind 'tentoonstellen' (mooi omgeschreven!) trouwens wel iets hebben. Het past bij de Ikeagedachte dat chaos gezien mag worden als er een zekere orde in zit. Ik houd ervan.
Dat is wel zo, maar ik zou het zelf wat raar overkomen als ik zulke dure dingen te te kijk zou zetten. Daarom zou ik het in de kast doen.

Ik zou zelf ook graag juist meer planken en kasten beneden willen hebben, dan kunnen we het tenminste ook opbergen. De drie kasten die we nu hebben (En zelfs de voorraadkast) zit stampesvol. Er kan niks weg, maar er kan zeker ook niks kwijt. En ik zou niet weten waar een kast moet komen te staan :')
pi_107930156
Tuurlijk kunnen er wel spullen weg! *O*
  maandag 13 februari 2012 @ 15:00:07 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107930651
Dat vooral, er kunnen altijd dingen weg *O*
Nou N nog in een opruim- en wegwerpfase zien te krijgen :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107930738
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:46 schreef Claudia_x het volgende:
Tuurlijk kunnen er wel spullen weg! *O*
Oké. Ik beken. Ik heb geen zín om te sorteren :')

Hé, heb je al foto's van alle ruimtes tot nu toe? Een overzicht? O+
pi_107930942
Oh, die kan ik wel even maken. Ik ben toch niet aan het werken. :')
pi_107931517
_O-

^O^
pi_107932794
Eerst maar de begane grond (waar ik nu aan tafel zit). Die witte lamp achterin bevalt voor geen meter. De verlichting hier kan véél beter, maar daar denk ik later nog eens over na. Oh, wie spot trouwens de bewegingsmelder? :Y)

Vanuit de andere hoek:

Ik heb deze week twee kussenhoezen besteld via Etsy voor op de bank:

Eind van de week komt ook iets binnen voor de nis (ik houd nog geheim wat, voor als het een volkomen ramp is :+):

De hal; toevallig staan er eens geen vuilniszakken. Ik wil nog iets kopen om de schoenen op te bergen of efficiënter neer te zetten; het is wel erg rommelig zo. De Ikea heeft genoeg, maar er is niet veel ruimte voor.

En weet iemand of en hoe ik die licht uitgeslagen vlekken uit het kastje kan krijgen? Ze ontstaan als er langere tijd water op ligt. Misschien helpt een olie of zo?

In Lena's kamer moet nog het een en ander opgehangen worden:

Onze kamer is kaal en blijft dat voorlopig ook, want ik heb geen ideeën en het heeft geen prioriteit:

Andere hoek:

Ivans kamer is ook nog kaal en dat heeft wel prioriteit:

Het kleed bevalt toch wel erg goed. Ik ben bang dat het niet zo mooi combineert met het behangbeest, dus over dat laatste twijfel ik nu.

Badkamer:

Ik merk dat we voortdurend dingen op de trap leggen, waaronder de Kuifjekalender, die nog een plek aan de muur moet krijgen (we weten nog niet waar):

De zolder moet nog een beetje opgeruimd worden. De kasten zijn nog niet netjes ingeruimd:

Mijn lief is inmiddels wel geïnstalleerd:

De hometrainer staat hier voorlopig best; voor Andy Mouse moeten we nog een plek verzinnen:

Ik moet het wasrek schoonmaken en een handige plek bedenken. De commode moet leeggeruimd worden; daarna weet ik niet wat ik ermee wil:

Gister kwam ik toevallig dit idee tegen (geweldige site trouwens, ikeahackers.net):

Wat ook prioriteit heeft is om het wasgedeelte op orde te maken:

Moderator maandag 13 februari 2012 @ 16:17:21 #187
5428 crew  miss_sly
pi_107933486
Hebben jullie nou twee printers. Geen server waardoor je een printer weg knt doen, of zijn het specifieke printers voor bijzonder printwerk?

Dat op de trap leggen is heel herkenbaar van vroeger thuis :D

Ik vind het mooi. De nis nog wat kaal, dus ik ben benieuwd. En ik spot de bewegingsmelder!

Ik ben trouwens door jullie lager opgehangen schilderij boven de eettafel geïnspireerd! Goede optie ook voor hier.
pi_107933728
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:17 schreef miss_sly het volgende:
Hebben jullie nou twee printers. Geen server waardoor je een printer weg knt doen, of zijn het specifieke printers voor bijzonder printwerk?
Van de ene printer is de toner bijna leeg. We hebben preventief een netwerkprinter gekocht. Be prepared. 8-) Als de oude op is gaat 'ie dus de deur uit. (Mocht iemand hem dan willen, dan mag die hem gratis hebben. Met een nieuwe toner is 'ie nog hartstikke goed.)

quote:
Ik ben trouwens door jullie lager opgehangen schilderij boven de eettafel geïnspireerd! Goede optie ook voor hier.
Leuk! Wat ik ook leuk vind is wat je bij de Ikea vaak ziet, dat ze iets decoratiefs aan de muur hangen (maar dan iets hoger) met daaronder nog allerlei bakjes als opbergruimte. Dat vind ik ook leuk. En handig.
pi_107933768
Dit bedoel ik dus (gejat van de Pinterestpagina van KD):

maandag 13 februari 2012 @ 16:25:14 #190
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107933803
:o Claudia het is zo netjes bij jullie en jij hebt het telkens over opruimen en rommeltje. Das helemaal niet zo joh! Dan vind je het hier helemaal een rommel :D.

Wat zijn de kleuren die je hebt gebruikt toch mooi O+.

Ik vind de lamp die boven je stoel hangt ook niet zo mooi. Ik moet ook zeggen dat ik daar niet snel een hanglamp zou doen. Ik vind het echt een plek voor een mooie booglamp! Of een vloerlamp.

Zomaar een paar voorbeeldjes ;).
pi_107934009
Ik heb een booglamp overwogen. We hebben zelfs een bon gekregen waarmee we 20% korting krijgen op een booglamp bij een lokale ondernemer. :+ Maar ik weet het niet, ik ben er niet weg van. Hij is zo aanwezig en het lijkt me lastig een plek te vinden waar hij niet in de weg staat (lees: je er niet voortdurend tegenaan loopt). Het is vooral iets voor een grote woning, niet zo'n bescheiden optrekje als wij hebben. :+

De bollenlamp op zolder heb ik weggehaald uit de woonkamer omdat ik het als geheel te retro begon te vinden. Het moet geen thema worden, daar houd ik dan weer niet van. Maar als het kastje vervangen zou zijn, zou die lamp terug kunnen. Al vind ik het soort licht dat die lamp geeft ook weer niet geweldig.

Het blijft lastig, het maken van goede verlichting in een ruimte. Ik zit er in ieder geval aan te denken om direct boven de bank (waar nu niks hangt) (echte goede) spotjes te monteren. Of misschien zijn spotjes bovenop de boekenkast juist leuk. Of schilderijverlichting bij het schilderij voor de sfeer. Nou ja, genoeg mogelijkheden. Maar ik houd me aanbevolen!
pi_107934100
Het leuke van die laatste lamp vind ik trouwens dat het retrothema wordt doorbroken door het vervangen van de bol door iets anders!
pi_107934215
Vooral de zolder is een rommeltje, trouwens. Daarom zit ik nu ook beneden; ik kan daar heel slecht tegen. :+

Ik vind het fijn om veel en handige opbergplekken in huis te hebben. Die moeten we hier nog maken. Het is ook nog even zoeken naar wat we waar precies willen hebben liggen. Gereedschap ligt bijvoorbeeld in de berging, maar we hebben nu zo vaak een schroevendraaier of zo nodig dat de trapkast handiger is.

Maar ik houd hier erg van, dat kleine installeringswerk. O+ In het grote geheel vallen die kleine dingen niet op, maar ze maken zo'n verschil in het dagelijks leven, vind ik.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 16:34:50 #194
5428 crew  miss_sly
pi_107934231
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Van de ene printer is de toner bijna leeg. We hebben preventief een netwerkprinter gekocht. Be prepared. 8-) Als de oude op is gaat 'ie dus de deur uit. (Mocht iemand hem dan willen, dan mag die hem gratis hebben. Met een nieuwe toner is 'ie nog hartstikke goed.)

[..]

Leuk! Wat ik ook leuk vind is wat je bij de Ikea vaak ziet, dat ze iets decoratiefs aan de muur hangen (maar dan iets hoger) met daaronder nog allerlei bakjes als opbergruimte. Dat vind ik ook leuk. En handig.
Haha, goed gedaan van de netwerkprinter. Als je toch echt goede werkplekken hebt thuis, doe het dan helemaal goed, vind ik :P

We zaten bij onze eettafel met het probleem dat als de lamp aan is, hij een hele mooie schaduw werpt op de muur. Heel mooi, maar dat zo een schilderij niet ten goede komen. Maar ik vind het erg kaal zoals het u is,en de lamp is uiteraard vaak niet aan. Vandaar dat ik dat laag ophangen een goede optie vind.

Wij hebben trouwens op de slaapkamer kleur aangebracht in de vorm van een nieuw dekbedovertrek. De gordijnen zijn heel donkerbruin en ik vond dat moeilijk combineren, maar we hebben er nu een overtrek met een aantal gradaties blauw. Wat knapt een kamer daarvan op!
pi_107934301
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:34 schreef miss_sly het volgende:

We zaten bij onze eettafel met het probleem dat als de lamp aan is, hij een hele mooie schaduw werpt op de muur. Heel mooi, maar dat zo een schilderij niet ten goede komen. Maar ik vind het erg kaal zoals het u is,en de lamp is uiteraard vaak niet aan. Vandaar dat ik dat laag ophangen een goede optie vind.
Daarom wou ik graag een pendellamp! Erg handig, vind ik. En ook sfeervol 's avonds bij het avondeten. Dan voelen we ons net de aardappeleters. O+

quote:
Wij hebben trouwens op de slaapkamer kleur aangebracht in de vorm van een nieuw dekbedovertrek. De gordijnen zijn heel donkerbruin en ik vond dat moeilijk combineren, maar we hebben er nu een overtrek met een aantal gradaties blauw. Wat knapt een kamer daarvan op!
Foto! *O*

Ik houd ook zo van kleur in huis. In dat opzicht vind ik de bovenverdiepingen heel goed gelukt. In de badkamer wil ik nog wat accessoires voor kleur en omdat ik het een fijne plek wil maken voor als ik uitgebreid in bad ga. De benedenverdieping heeft nog net iets meer kleur nodig. Ik denk dat we met onze nieuwe aankopen van deze week een eind komen.
pi_107935237
Wat leuk om te zien claudia! En hoezo rommelig inderdaad!
Die haken aan je badmeubel lijken me erg handig, moet ik ook maar ff zoeken denk ik :)
pi_107935281
Claudia! Ik vind het echt heel mooi geworden, zeker de kleuren op de muren in jullie slaapkamer en Ivans kamer, en Lena's kamer is ook zo lief!

Ik vind jullie zolder juist zo opgeruimd ogen door al die dozen in de kasten, respect :7

Bij mij doen een aantal foto's het niet, o.a. die van de badkamer :'( Ligt dat aan mij?

Oh, en jullie muren, heb je dat dus laten stuccen door vakman? En werd dat niet afgeraden wat betreft scheuren?
Wij waren van de week in een modelwoning met glad glasweefsel behang, maar daar zat toch een structuurtje in, en je ziet (of ik zie.. :+ ) uiteraard toch de naden ondanks dat ze vrij onopvallend zijn.. dus dat wordt m niet denk ik.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 17:38:22 #198
5428 crew  miss_sly
pi_107936592
Foto komt ps later, als ik advies ga vragen over de muur achter het bed. Nu is het nog lang niet gereed voor een foto!
pi_107937134
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:02 schreef Jipster het volgende:
Bij mij doen een aantal foto's het niet, o.a. die van de badkamer :'( Ligt dat aan mij?
Hier doen ze het wel allemaal in ieder geval. Je kunt ook in mijn album kijken, misschien helpt dat?

quote:
Oh, en jullie muren, heb je dat dus laten stuccen door vakman? En werd dat niet afgeraden wat betreft scheuren?
Ja en ja. Het werd inderdaad afgeraden vanwege mogelijke scheurvorming. Het advies is om er een tijdje mee te wachten. Ik weet niet meer precies hoelang, 2 jaar? Als je er informatie over opzoekt merk je dat ook daarna nog risico op scheuren bestaat.

Wij hebben het risico maar voor lief genomen. De een zegt dat het wel meevalt, of dat je het prima kunt laten repareren. En de alternatieven zijn niet ideaal. Je gaat niet een paar jaar wachten om iets met je muren te doen. Het is sowieso een hels karwei om je huis daarvoor weer leeg te halen. Glasvezelbehang zag ik niet zitten, maar ik moet bekennen dat ik in onze vorige woning de naden van het behang al gauw niet meer zag. (In het begin valt alles nu eenmaal op.) Je kunt ook spackwerk overwegen. Dat is goedkoper en geeft iets minder risico op scheurvorming, maar je krijgt er wel structuur in je muur van (dat laatste was voor mij helemaal geen optie, dan nog liever behang).

Mocht je voor stucwerk kiezen: als je de wanden zo strak mogelijk wilt dan moet je de verf en ook de roller waarmee je de verf opbrengt slim kiezen. Je kunt er in het verftopic hier advies over vragen. Er komt namelijk door de gewone vachtrollers ook weer een heel klein beetje structuur in de muur. Onze muren zijn niet meer zo strak als ze waren net nadat het stucwerk was aangebracht. Het is een subtiel verschil en het valt me nu al niet meer op, maar ik zou toch voor het heel strakke hebben gekozen, denk ik.
pi_107937199
Sorry dat ik zo laat reageer, J. kwam thuis, moest eten en is al weer weg naar school. Jelte moest eten, Rienk viel en dat soort stres. :')
Ze liggen nu beide Thomas de Trein te kijken. Rienk onder zn Dora dekentje O+

Maar ik vind het allemaal zo mooi en opgeruimd! De kleur in de nis vind ik écht geweldig!
Wat betreft tips voor meubels of lampen hou ik me maar stil. Je smaak is heel anders dan mijne :)
De muur op jullie kamer ook trouwens prachtig. En de stoel O+

Ivan zijn kamer zou ik misschien nog wat meer verdelen. Alles staat nu aan 1 kant van de kamer of zie ik dat verkeerd? De kleur is wel heel mooi!

De badkamer lijkt me prima zo. Jullie meubeltje is mooi! Wij hebben een groter meubel met te brede wasbak. We kunnen we nu prima bij elkaar langs, maar als ik zwanger ben moet een van ons een stap aan de kant doen :') :D

Als er slechts 1 ding op de trap ligt zie ik het probleem niet. bij ons ligt er standaard zooi wat of mee naar boven moet of gewoon wordt neer gekwakt. handschoenen, mutsen enzovoort :@

Jullie zolder is echt geweldig groot O+ En al zo netjes! Ik zie dat jullie nog niks voor de dakramen hebben. Had je al iets in gedachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')