Als eerste heb ik maar eens geprobeerd of ik geen nieuwe vloer kon winnen bij VT Wonen. Helaas mislukt, maar de inzending wil ik jullie niet onthouden:
![GroteFoto-HAKJCNLR.jpg]()
Je kan al een beetje zien hoe het huis in elkaar zit. Voor hebben we een raam tot op de grond. Hier staat onze keuken: een lange kastenwand en een eiland. Beide drie meter lang. Aan de achterkant heb je dan twee keer een dubbele tuindeur (waarvan er maar eentje open kan). Naast de keuken zit de gang en in de woonkamer is nog een deur naar de trapkast. Nog even de plattegrond los:
![GroteFoto-YKZOSITI.jpg]()
De keuken op deze manier is een ideetje van ons, dit moest eigenlijk een l-keuken zijn, met op de plek van onze kastenwand een aanrecht en het hoekje om de kamer in. Maar dat vonden wij niet praktisch en mooi. De ruimte die dan overblijft in de keuken kan je alleen gebruiken voor een kleine tafel. Zoiets dus:
![531_groot.jpg]()
Dit is precies hetzelfde huis als wat wij hebben, maar dan in spiegelbeeld en met dus de keuken zoals bedoeld.
Door het hele huis lag deze vloer:
![Foto-78PFJIH3.jpg]()
Palissander van Pergo. Prima vloer, niet kapot te krijgen. Hij was na die dik zes jaar gewoon bijna krasloos ondanks de kinderen en de twee konijnen die hier ook binnen gewoond hebben in die zes jaar. Heerlijk dik laminaat, goed te leggen, prima spul op een klein probleempje na. Hij spiegelt. Als een gek. En dus zie je er alles op. En als je er dan een doekje overheen haalde, dan kon je meteen de hele vloer doen, want de vegen van dat doekje bleef je zien. Je bleef em dus ook dweilen want je bleef strepen zien, wat we ook deden.
Na lang twijfelen (van marmoleum naar novilon, terug naar marmoleum, naar laminaat, toch novilon en weer laminaat) besloten om de Kiezel van VT Wonen te gaan leggen. Deze vloer ligt al op een slaapkamer boven, dus we zijn er mee bekend.