abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108008491
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je ook bij 'inspiratie' gekeken? Dat geeft je een aardig beeld van de mogelijkheden.

Je kunt het met je eigen foto's doen of je kunt plaatjes op internet zoeken. Het lastigste is om plaatjes te vinden waarvan de resolutie hoog genoeg is. Ik heb vooral via Google Afbeeldingen gezocht en daarbij gespecifeerd dat het formaat groter dan 800x600 moest zijn. Ik heb de achtergrondkleuren gebruikt om te voorkomen dat het geheel alleen zou bestaan uit rijen boeken (dat stond een beetje gek), maar een bijkomend voordeel ervan was dat het plaatje zelf iets minder groot was en de resolutie dus weer wat lager kon zijn.
In mijn hoofd ontsproten al meteen allerlei wilde ideeen, maar ik moet er even goed over nadenken. Foto's vind ik op zich ook een leuk idee, maar dat is wel vrij lastig qua kleuren. Wij hebben hele mooie foto's van een aantal reizen, bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat neit een heel mooi geheel wordt. Hoewel, als je ze allemaal inkadert zoals jij met de boeken hebt gedaan, krijg je weer een ander idee.

Kortom, ik vind het echt een heel tof idee, en ik zie het ook wel als optie voor boven het bed. Alleen moet ik even nadenken of ik er een goede invulling van kan bedenken. Jouw invulling met jullie favoriete boeken vind ik bijvoorbeeld inderdaad echt heel....fijn gewoon. Niet zomaar nietszeggende mooie plaatjes, maar iets waar je gevoel bij hebt.

Misschien moeten wij Amsterdam doen, daar hebben we gevoel bij :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108008677
Je kunt ze ook allemaal zwart-wit of sepia maken. Maar inderdaad, met foto's zou ik het vooral bij een kleine collage houden.

Zoiets is ook wel een aardige oplossing als je foto's wilt gebruiken:

Of je verdeelt een foto over meerdere plaatjes zodat je het canvasidee krijgt (maar dan moet de resolutie wel hoog zijn):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108008830
Ik ga er gewoon over denken en eens met B. bespreken. En de foto's die we hebben van onze reizen bekijken. Zijn allemaal volgens mij wel redelijk hoge resolutie, dus dat scheelt al. Lijkt me wel een geweldige manier om toch iets met onze foto's van de reizen te doen, eigenlijk! Dat canvasidee vind ik ook leuk, maar zo'n mooie foto hebben we helemaal nog niet en ik geloof dat ik dan liever een canvas heb.
pi_108008903
Claudia, super O+
Echt heel mooi!
Met een meidenkwartet
pi_108008904
Ja, dat vind ik ook, dat het dan weinig toegevoegde waarde heeft ten opzichte van canvas. Of eigenlijk gewoon niet. :+

Wij waren ook eerst heel enthousiast. En toen ineens niet meer omdat niks er echt uitsprong. Nadat we het hadden laten bezinken kwam er toch iets uit. Wie weet!
pi_108010094
Wow, wat een gaaf idee! Wij zoeken nog iets voor op de slaapkamer, dus ik ga me hier eens in verdiepen.
pi_108010506
Als je de kleuren slim kiest kom je wel weg met een grote fotocollage:

pi_108010678
Nog een klein beetje reclame dan. Wat ik ook zo tof vind aan een IxxI is dat je 'em als roomdivider kunt gebruiken. Je hangt dan aan het plafond een gordijnrails en daar klik je de bovenste rij aan vast.
pi_108011265
Zoals die collage zat ik ook aan te denken, toevallig, omdat we op onze slaapkamer met blauw willen werken. Dus mooie foto's met blauwe luchten, zee, maar ook andere teinten natuurlijk. Of een blauw kader om iedere foto ofzo? Nou ja, ik ga er in ieder geval heel serieus over nadenken!

Dat van die roomdivider zag ik op de site, vind ik erg leuk. Jammer dat er bij ons niets te dividen valt :+
pi_108011698
Ik wil de twee mooie foto's van onze jongens aan de muur boven de tv. Maar ik krijg het nergens goed voorelkaar en met IXXI wil het ook niet omdat De ogen precies in de naden vallen -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_108012389
Jaaaaaaaaaa gaaf *O*
Ik wist wel dat jullie voor een IXXI zouden gaan :D

Echt super ontwerp!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108012432
Vlindur, hoezo krijg je het niet voor elkaar? Je hebt toch tig keuzes in formaat? Of gaat het om iets anders?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:08:37 #263
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_108012594
WOW! O+
pi_108012807
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:05 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, hoezo krijg je het niet voor elkaar? Je hebt toch tig keuzes in formaat? Of gaat het om iets anders?

Die van Jelte wil wel, maar die van Rienk is geknipt. De echte foto is veel groter en nu krijg ik het niet voor elkaar. Hij keurt niks goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vlinder op 16-02-2012 14:02:38 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:21:58 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108013117
Heel erg gaaf Claudia! :Y
pi_108017019
Wat een leuk reacties allemaal, dank!

Vlindur, ik denk dat het een probleem is dat de foto niet zo groot is. Het lijkt misschien een grote foto, maar als je een foto op wilt blazen dan heb je een hoge resolutie nodig.
pi_108017243
Vlindur, wil je twee foto's combineren ofzo? En wat Claudia zegt je hebt redelijk wat resolutie nodig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108017248
Oh wauw, wat goed zeg! Behalve dat ik het een heel tof principe vind (wat ik nog niet kende), vind ik dat jullie het heel gaaf hebben vormgegeven zo. Voor een woonkamer vind ik dit echt zoveel beter dan foto's. wat een goed idee zo met die boeken en dan misschien nog wel extra door die kleuren eromheen. Je bent gewoon stiekem een kunstenares :P .

^O^
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:25:40 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108017518
:o Ik vind dit echt een idee om te jatten, de mix met de gekleurde achtergronden is ook zo goed.
Ik heb alleen niet zo heel sterk een voorkeur voor 'favoriete boeken' dus ik zou heel slecht kunnen kiezen. :+

Je kan dit natuurlijk ook uitvoeren met platenhoezen oid. :Y
pi_108017556
You go, BE! *O* :P
pi_108017603
In het echt ziet het er op een of andere manier nog toffer uit. Het lijkt op de foto als het héél fel is, maar elk vlak is best groot en de kleuren ogen rustig. De vierkantjes zelf zijn mat en glimmen niet, wat het ook rustiger maakt.
pi_108017712
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:25 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan dit natuurlijk ook uitvoeren met platenhoezen oid. :Y
Daar is mijn idee ook een beetje aan ontleend!

Je kunt het met heel veel dingen doen, als er maar een soort patroon in zit. Op de ixxi-site staat bijvoorbeeld een collage met borden en ik heb ergens ook een collage met eenden (auto's) gezien.

Ik heb 56 boekkaften en het was nog best lastig om een selectie te maken, aangezien we kritisch zijn en niet heel veel écht leuk vinden. Er zitten ook een paar kinderboeken tussen, maar non-fictie heb ik uitgesloten.
pi_108017729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je bent gewoon stiekem een kunstenares :P .

^O^
:D
pi_108018009
Ik ben je niet vergeten, Cathmar:

Combineert prima, bruin en blauw. Ik kijk nog even verder.
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:49:19 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108018642
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar is mijn idee ook een beetje aan ontleend!

Je kunt het met heel veel dingen doen, als er maar een soort patroon in zit. Op de ixxi-site staat bijvoorbeeld een collage met borden en ik heb ergens ook een collage met eenden (auto's) gezien.

Ik heb 56 boekkaften en het was nog best lastig om een selectie te maken, aangezien we kritisch zijn en niet heel veel écht leuk vinden. Er zitten ook een paar kinderboeken tussen, maar non-fictie heb ik uitgesloten.
Ja, ik zag ineens de GVR en ik kon zo nog 2-3 titels bedenken die ik er dan op zou zetten. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')