quote:
Op woensdag 15 februari 2012 15:30 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Heb je ook bij 'inspiratie' gekeken? Dat geeft je een aardig beeld van de mogelijkheden.
Je kunt het met je eigen foto's doen of je kunt plaatjes op internet zoeken. Het lastigste is om plaatjes te vinden waarvan de resolutie hoog genoeg is. Ik heb vooral via Google Afbeeldingen gezocht en daarbij gespecifeerd dat het formaat groter dan 800x600 moest zijn. Ik heb de achtergrondkleuren gebruikt om te voorkomen dat het geheel alleen zou bestaan uit rijen boeken (dat stond een beetje gek), maar een bijkomend voordeel ervan was dat het plaatje zelf iets minder groot was en de resolutie dus weer wat lager kon zijn.
In mijn hoofd ontsproten al meteen allerlei wilde ideeen, maar ik moet er even goed over nadenken. Foto's vind ik op zich ook een leuk idee, maar dat is wel vrij lastig qua kleuren. Wij hebben hele mooie foto's van een aantal reizen, bijvoorbeeld, maar ik denk dat dat neit een heel mooi geheel wordt. Hoewel, als je ze allemaal inkadert zoals jij met de boeken hebt gedaan, krijg je weer een ander idee.
Kortom, ik vind het echt een heel tof idee, en ik zie het ook wel als optie voor boven het bed. Alleen moet ik even nadenken of ik er een goede invulling van kan bedenken. Jouw invulling met jullie favoriete boeken vind ik bijvoorbeeld inderdaad echt heel....fijn gewoon. Niet zomaar nietszeggende mooie plaatjes, maar iets waar je gevoel bij hebt.
Misschien moeten wij Amsterdam doen, daar hebben we gevoel bij