abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107273962
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn inmiddels verhuisd. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107274002
Volg hier mijn besluiteloosheid over wat te doen met de nis. :')

pi_107274092
De stoel staat nu rechts, het kindertafeltje staat elders, de lampen heb ik weggehaald wegens retro-overkill. Nu is het dus vooral heel leeg.
pi_107274110
Wil je nog een ervaring over babyfoons?
pi_107274140
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
pi_107274192
Volg af en toe je topic, en weet niet of je fan bent van Ikea, anders dit misschien:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70103085/
pi_107274205
quote:
11s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
Ik heb 2 dochters van 1 en 2 jaar oud, en ze hebben beiden de Alecto DBX 88 op hun kamer.
Fijn spul!
pi_107274353
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.

Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg? :+
pi_107274684
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
pi_107274723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.

Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg? :+
Ik heb nog een blank eiken vitrinekast in de verkoop!
Is alleen wel in Geldrop......
pi_107274894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
Ja, meerdere malen zelfs...

Ik heb 4 jaar geleden op een project getext met rood ( ral 3030 ) en antraciet ( 7016 ), en toen thuis ( vorige woning ) ook de hele woonkamer in die kleuren gedaan.

Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.

Dus ja, ik doe heel veel ideeën op, soms tex ik mijn wanden wel 3x per jaar....
pi_107274907
Ik denk dat ik m'n lief daar heel ongelukkig mee maak. Eiken, vitrine... Alleen 'blank' zou hem wellicht op doen springen.
pi_107274964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:35 schreef bobenjanneke het volgende:

Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.
Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
pi_107275055
Kijk maar eens op
http://www.colourtrend.nl/content/7-NCS-kleuren

Maar kleuren op een scherm, zijn in werkelijkheid bij sfeerlicht toch net wat anders...
pi_107275085
True. Ik bestel tegenwoordig altijd eerst stalen die ik een week of zo in m'n woning leg.
pi_107275126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
PM cupcake eens...
Is te vinden in Tip voor een mooie (donkere) kleur muurverf voor woonkamer?...

Had genadeloze eerlijke kritiek op mijn woonkamer... Maar zegt er wel verstand van te hebben!
pi_107275303
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders. :Y)
pi_107275322
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
pi_107275344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders. :Y)
De foto is mijn woonkamer op dit moment hahaha...
pi_107275382
Bumba mag je houden.
pi_107275386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
Foto op canvas kan heel mooi zijn!
pi_107275421
quote:
12s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Bumba mag je houden.
Hahahahahahahaha Goeie!
pi_107276844
En deze kleuren verf?

(ik ga bij deze vooral voor de blauwe tinten)

En deze kleur vind ik ook erg mooi, vooral in combinatie met de andere kleuren in de kamer:

Je kunt de muur ook wat meer 'aankleden' met zoiets

Dan verf je die plankjes in de kleur van de muur, neemt wat grotere lijsten en vervang je steeds de platen in de lijsten als je ze zat bent?

En deze stoel zou ik zelf wel graag willen
pi_107277606
Stiemie die stoel is moooooi!!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_107280754
ja hoi, als je echt je rode stoel wegdoet, sta ik meteen voor je deur om m op te halen he. :7
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_107284459
claudia, de oplossing van stiemie met de plankjes is ook te combineren met bhang. Gewoon 1 rol behang kopen en daar van die canvasdoeken van bv de xenos mee 'kaften' of stukjes inlijsten. Toch behang en wel heel makkelijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:00:14 #27
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107285620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:45 schreef innepin het volgende:
ja hoi, als je echt je rode stoel wegdoet, sta ik meteen voor je deur om m op te halen he. :7
Tssk. Dan moet je eerst proberen om mij voor te zijn! :7

Stiemie, de stoel die jij post is prachtig zeg! De kleurenstaal van Seeds ook. Als ik zoiets zie vraag ik me altijd af waarom ik dat soort zaken niet bedacht toen wij ons huis inrichtten. :'(
A grand adventure has begun.
pi_107287012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:00 schreef Keshet het volgende:

[..]

Tssk. Dan moet je eerst proberen om mij voor te zijn! :7

Stiemie, de stoel die jij post is prachtig zeg! De kleurenstaal van Seeds ook. Als ik zoiets zie vraag ik me altijd af waarom ik dat soort zaken niet bedacht toen wij ons huis inrichtten. :'(
Ik ben zelf echt helemaal gek op van die vergrijsde blauwe tinten O+ Maar je kunt dingen in huis natuurlijk ook gewoon overschilderen he ;) Al snap ik dat dat wel weer een hoop tijd en geld kost natuurlijk...

En het scheelt natuurlijk dat ik op mijn werk de hele dag met kleuren en wonen en inrichten bezig ben. Als je heel veel langs ziet komen, ontdek je veel sneller wat je nou echt mooi vindt
pi_107287435
Die stoel moet je echt niet wegdoen hoor, die is geweldig :o! Ik heb niet helemaal teruggelezen hoor, maar heb je genoeg van wit met rood?
Waarom heb je eigenlijk ervoor gekozen om de boekenkasten niet meer in de nis te plaatsen?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_107287453
Stiemie, heb jij nog een mooi idee voor onze woonkamer? Ik kom er echt niet uit, het is telkens net niets }:|
En waarop googlen jullie om mooie voorbeeldkamers te vinden? *noob is*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_107302445
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 06:37 schreef mefke79 het volgende:
claudia, de oplossing van stiemie met de plankjes is ook te combineren met bhang. Gewoon 1 rol behang kopen en daar van die canvasdoeken van bv de xenos mee 'kaften' of stukjes inlijsten. Toch behang en wel heel makkelijk.
Oh nee, dat is echt niets voor ons. :+ Lief heeft al een hekel aan planken met lijsten erop. Die is meer van het ophangen. Maar als er dan iets opgehangen wordt dan moet het wel Kunst zijn. Of Kuifje.
pi_107302497
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:11 schreef Stiemie het volgende:

En deze stoel zou ik zelf wel graag willen
[ afbeelding ]
Wat een geweldige stoel! Vertel. c_/

Ik wil geen huis met allemaal blauwtinten. Ik vind blauw wel mooi maar het past niet zo bij me. Ik zou ook niet zo gauw groen in de woonkamer nemen. Of het moet dus wat subtieler zijn.
pi_107302630
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Die stoel moet je echt niet wegdoen hoor, die is geweldig :o! Ik heb niet helemaal teruggelezen hoor, maar heb je genoeg van wit met rood?
Waarom heb je eigenlijk ervoor gekozen om de boekenkasten niet meer in de nis te plaatsen?
Ik had er 4 grote kasten in kwijt moeten kunnen en een halfhoge kast met de televisie erop. Dat paste net niet in de nis. En de boekenkast staat aan de andere kant prima, maar die nis is nu dus wel heel leeg. Zo zie je maar dat ik niet alles voorzien heb. :+

Ik houd eigenlijk sowieso niet van een wit/rood-interieur, tenzij het om subtiele roodaccenten gaat. Het is vrij lastig iets bij de stoel te vinden waardoor het niet te schreeuwerig wordt. In het oude huis stond de stoel voor de boekenkast en vond ik het prima staan. Nu moet ik nog maar zien of het goedkomt. :+

Maar ach, in het ergste geval gaat 'ie dus een tijdje naar zolder. Ik rouleer wel vaker dingen.
pi_107302661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:30 schreef Twinkly het volgende:
Stiemie, heb jij nog een mooi idee voor onze woonkamer? Ik kom er echt niet uit, het is telkens net niets }:|
En waarop googlen jullie om mooie voorbeeldkamers te vinden? *noob is*
Ik ben vooral fan van dit blog. En dan een beetje doorklikken.

En dan is er nog de Pinterest-pagina van Stiemie. O+
pi_107302793
Dikke kans dat ik morgen nog even langs de Ikea ga. Wie helpt een verlanglijst maken?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:32:35 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107302879
Anti-slip krokodillen voor in bad?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107302949
Ik had er één en die heb ik weggedaan omdat ik de schimmel er niet meer vanaf kreeg. :@ Ik had een nieuwe in de koopplanning staan, maar ons bad is niet zo glad en het is dus niet nodig.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:43:01 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107303168
Ah okay, omdat de kinderen er ook inzitten, en wij hebben ook een bad met vrijwel rechte wanden en een vlakke bodem, maar als Soneal gaat staan dan maakt hij zonder anti-slip nog wel eens een schuiver, en dan vind ik m naakt en nat zo kwetsbaar.

We hebben een apart gevormd bad trouwens dus ik had een krokodil en een bloem nodig om de bodem vrijwel helemaal te vullen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107303377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een geweldige stoel! Vertel. c_/

Ik wil geen huis met allemaal blauwtinten. Ik vind blauw wel mooi maar het past niet zo bij me. Ik zou ook niet zo gauw groen in de woonkamer nemen. Of het moet dus wat subtieler zijn.
Ik word zelf heel blij van de combi wit, blauw en hout O+ Zo mooi, beetje O+ Scandinavisch O+

Uh tsja die stoel ehhhh kost 1500 euro }:| :@ hier meer info: http://www.jonathanadler.(...)at/?cat=361&initial=
pi_107303907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:23 schreef Claudia_x het volgende:

Maar ach, in het ergste geval gaat 'ie dus een tijdje naar zolder. Ik rouleer wel vaker dingen.
}:| dammit, ik loop al 2 jaar op die stoel van je te azen :P
pi_107304817
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:09 schreef innepin het volgende:

[..]

}:| dammit, ik loop al 2 jaar op die stoel van je te azen :P
Make me an offer I can't refuse.

pi_107304854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:50 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik word zelf heel blij van de combi wit, blauw en hout O+ Zo mooi, beetje O+ Scandinavisch O+

Uh tsja die stoel ehhhh kost 1500 euro }:| :@ hier meer info: http://www.jonathanadler.(...)at/?cat=361&initial=
Ja, vind ik ook! Maar dan voor een vakantiehuisje. :+ Of met wat gele kleuraccenten. Maar dan nog liever niet voor m'n eigen huis. Dat ik een blauwtint voor de zolder heb gekozen is al huge. Ik ben er ook wel érg blij mee.
pi_107304921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:50 schreef Stiemie het volgende:

Valt me nog wel mee! Hij is ook wel erg gaaf. Heb je er zelf wel eens in gezeten?

Ik ga 'em niet kopen, hoor. :+ Maar ik sluit niet uit dat ik op termijn zoiets zou kopen. Ik heb me voorgenomen om, zolang het ons financieel voor de wind gaat, zo nu en dan mooie stukken te kopen in plaats van als een gek Ikeaspul te verzamelen.
pi_107305285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook! Maar dan voor een vakantiehuisje. :+ Of met wat gele kleuraccenten. Maar dan nog liever niet voor m'n eigen huis. Dat ik een blauwtint voor de zolder heb gekozen is al huge. Ik ben er ook wel érg blij mee.
Ja dat is het misschien wel ja O+ vakantiegevoel O+ Heerlijk toch om dat elke dag te hebben *O*

Zelf helaas nooit in gezeten, maar wel bewaard omdat ie zo mooi is
pi_107305395
Absolute eis is wel dat een eventuele nieuwe stoel ontzettend lekker zit. Daarom ben ik ook zo blij met onze bank. Die vind ik niet alleen mooi maar hij zit zó lekker. O+

Ikealijstje:
- kleed voor Ivan
- badmat
- kinderbordjes (alles valt kapot op onze vloer :') )
- kussens voor op de bank
pi_107305499
En stof. Om leuke vloerkussens, tuinkussens, hoeslakens en nog veel meer van te maken O+

En opbergbakjes O+
pi_107305515
Lekker goedkoop:

pi_107305547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:50 schreef Stiemie het volgende:
En stof. Om leuke vloerkussens, tuinkussens, hoeslakens en nog veel meer van te maken O+

En opbergbakjes O+
Kan ik niet. :6

Opbergshit heb ik op zich wel genoeg, maar ik zou wel wat dozen kunnen kopen voor op zolder achter de knieschotten. Goed plan!
pi_107305678
Ohja, pannen. We hebben er een stuk of 4 weg kunnen gooien.
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 20:12:21 #50
5428 crew  miss_sly
pi_107306403
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik niet. :6

Opbergshit heb ik op zich wel genoeg, maar ik zou wel wat dozen kunnen kopen voor op zolder achter de knieschotten. Goed plan!
Ik weet niet hoe je ruimte achter die knieschotten is, maar wij hebben bij Ikea laatst deze gekocht voor op ons zoldertje
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50169548/

Heel handig, omdat de deksel in twee delen is, en je er dus iets uit kan halen of in doen, zonder dat je de hele bak eruit hoeft te halen of het deksel er helemaal af hoeft te halen. Bovendien doorzichtig, dus je kunt zien wat er n zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 27-01-2012 21:17:13 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:18:52 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107306678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
Absolute eis is wel dat een eventuele nieuwe stoel ontzettend lekker zit. Daarom ben ik ook zo blij met onze bank. Die vind ik niet alleen mooi maar hij zit zó lekker. O+

Ikealijstje:
- kleed voor Ivan
- badmat
- kinderbordjes (alles valt kapot op onze vloer :') )
- kussens voor op de bank
de Kalas serie!

1 euro per zes stuks. vrijwel onverwoestbaar en ideaal, ook te gebruiken bij 't picknicken (in dezelfde serie ook bestek en bekers verkrijgbaar)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:21:52 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107306803
oh en ik heb deze plaid van ikea. voor twee euro bewijst hij prima dienst, als speelkleed, slaapdeken of bakerdekentje als Geert niet kan slapen ...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_107306819
Wij hebben ook de hele set geschikt voor inductie gekocht bij de ikea.

Op ons lijstje:
de zwarte bamboestoel O+
traphekjes
vloerkleed
een lang opzetding voor aan de muur
werkbank voor wasmachine en droger
pi_107306896
Ik heb de behangstalen trouwens gevonden! Van alle behangetjes uit die vintage-serie. Dus laat maar weten of je nog interesse hebt :)
pi_107307195
Oh kun je misschien 3 van deze voor ons meenemen Claudia? :+
Onze spiegelkast gaat weg (die is kapot gegaan tijdens de verhuizing)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60074007/
pi_107307529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:24 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb de behangstalen trouwens gevonden! Van alle behangetjes uit die vintage-serie. Dus laat maar weten of je nog interesse hebt :)
Ja, heel graag!
pi_107307548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef loeszie het volgende:
Oh kun je misschien 3 van deze voor ons meenemen Claudia? :+
Onze spiegelkast gaat weg (die is kapot gegaan tijdens de verhuizing)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60074007/
Even overleggen of we morgen naar de Ikea gaan. We gaan zo een plan van aanpak maken. :+
pi_107307574
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

de Kalas serie!

[ afbeelding ]
1 euro per zes stuks. vrijwel onverwoestbaar en ideaal, ook te gebruiken bij 't picknicken (in dezelfde serie ook bestek en bekers verkrijgbaar)
Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?
pi_107307594
Zei ze vanonder haar Ikea-plaid.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:41:07 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107307645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?
Jan is niet zo'n grote eter, maar als hij meer wil, schep ik gewoon een tweede of derde keer op ;)

pi_107307832
Kijk maar hoor..we moeten na de vakantie toch ook zelf snel naar de ikea. Heb je nog gezien dat de stratenmaker de tuin nu eindelijk goed heeft gemaakt? Zijn baas was langs gekomen om te kijken en die zei ook dat hij er niets van had gebakken.

Rest van de tuin wordt nu verschoven naar begin maart trouwens. Dit weekend zou ook slecht uitkomen want we moeten nog van alles regelen voor de vakantie. 6 wassen doen enzo 8)7

Hier is trouwens ook al een bordje stuk gegaan van Milou.
pi_107308125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:45 schreef loeszie het volgende:
Kijk maar hoor..we moeten na de vakantie toch ook zelf snel naar de ikea. Heb je nog gezien dat de stratenmaker de tuin nu eindelijk goed heeft gemaakt? Zijn baas was langs gekomen om te kijken en die zei ook dat hij er niets van had gebakken.
Nee, heb ik niet gezien! Ik was nogal laat thuis vandaag, maar ik kijk morgen even. :+ Fijn dat dat nu in orde is!

We gaan toch niet naar de Ikea morgen. Het wordt een druk dagprogramma. Dikke kans dat we volgend weekeinde of van de week een keer wel gaan. Dan zal ik de spiegels meenemen!

Fijn hoor, lekker op vakantie gaan!
pi_107308174
Oh en ik heb gister het huis van de andere buurvrouw gezien. Totaal andere stijl maar erg mooi. Hun huis is groter en dat merk je! Vooral de zolder is geweldig, net een kerk.
pi_107309387
Die blauwe kleuren vind ik zo bij je passen, Stiemie! O+
Het zou me niks verbazen als een aantal daarvan ook op het kleurenkaartje van dat kleurconsult staan.
En die stoel is prachtig! Ik heb zelf een groot zwak voor meubels in die stijl.
Vandaar dat ik dit meubel bij Ikea ook mooi vond, toen we er laatst waren.

Maar niet mooi genoeg en te duur. :P
Zoiets, maar dan origineel, zou ik wel mooi vinden voor jullie huis Claudia, al ben je niet zo van het hout.

Nog een idee voor de nis, ik zat nog eens op die blog te kijken, en het viel me op dat het vooral witte ruimtes zijn met kleine samengebalde explosies van kleur.
Ik denk dat het misschien weleens het effect zou kunnen hebben dat je zoekt, door alleen de zijwand van de nis te behangen met het gele behang. Dus waar het kindertafeltje staat.
Dan komt het geel niet in gedrang met het rood van de stoel en blijft het op zichzelf staan.
Bovendien past het dan mooi bij het kinderhoekje.
En dan heb je wrs maar 1 rol nodig! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 21:17:53 #65
5428 crew  miss_sly
pi_107309407
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hema heeft ook leuke kinderbordjes O+
pi_107309708
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben vooral fan van dit blog. En dan een beetje doorklikken.

En dan is er nog de Pinterest-pagina van Stiemie. O+
Danku.

Stiemie, hoe kan ik jouw Pinterest-pagina bekijken?
pi_107311379
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die hadden we en gaan dus allemaal kapot op onze vloer.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2012 @ 21:58:48 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_107311524
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

op mijn vrijwilligerswerk hebben ze van die bordjes van de hema, maar ik vind ze erg snel slijten.
pi_107311531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef oeke het volgende:

Zoiets, maar dan origineel, zou ik wel mooi vinden voor jullie huis Claudia, al ben je niet zo van het hout.
Zoiets staat bij loeszie en dat vind ik prachtig. Lief is degene die een hekel aan hout heeft. Ik probeer er juist zo nu en dan wat in te krijgen, want hout geeft zoveel warmte.

quote:
Nog een idee voor de nis, ik zat nog eens op die blog te kijken, en het viel me op dat het vooral witte ruimtes zijn met kleine samengebalde explosies van kleur.
Ik denk dat het misschien weleens het effect zou kunnen hebben dat je zoekt, door alleen de zijwand van de nis te behangen met het gele behang. Dus waar het kindertafeltje staat.
Dan komt het geel niet in gedrang met het rood van de stoel en blijft het op zichzelf staan.
Bovendien past het dan mooi bij het kinderhoekje.
En dan heb je wrs maar 1 rol nodig! *O*
Die rol is inmiddels ook verkocht. :+ Maar het is zeker een idee! En je omschrijft het idee van de blog heel treffend! Een lichte basis met kleine kleurexplosies. Die zitten vaak in de accessoires, en omdat we die (nog) niet hebben is het vanzelfsprekend erg kaal. Ik denk dat wat kussens op de bank al veel verschil zouden maken.

Zelfs lief zei van de week: "Er staat gewoon te weinig, er moet meer bij!" *O*
pi_107311733
Wij hebben Gouden Boekjes bordjes O+ van Albert Heijn, Blue Band bordjes en kommetjes en hele oude Jip en Janneke bordjes van flexibel plastic (waarschijnlijk net zoiets als die van Ikea).
pi_107311770
Ik denk zelf aan:

- stoel aan de linkerkant van de nis
- laag kastje met televisie iets rechts van het midden
- muur een kleurtje (wat weet ik nog niet)
- een hogere, smalle kast aan de korte wand (waar ik eerst het kinderhoekje had)
- op de kast wat accessoires
- t.z.t. boven de stoel wat kunst ophangen
- t.z.t. stoel vervangen en doorverkopen aan de hoogste bieder :+

Ik heb het tafeltje met stoeltjes nu achter de bank en dat bevalt wel. Ze maken er niet veel gebruik van, maar dat deden ze sowieso niet. Morgen gaan we schappen in de trapkast maken en dan ga ik er ook een hoekje voor de kinderen maken, met een kleedje, een lampje en wat speelgoed/boeken.
pi_107312111
Zoiets, als er maar lades in zitten, want ik mis rommellades:

Maar dan het liefst met leuke pootjes.
pi_107312193
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef oeke het volgende:
Die blauwe kleuren vind ik zo bij je passen, Stiemie! O+
Het zou me niks verbazen als een aantal daarvan ook op het kleurenkaartje van dat kleurconsult staan.
En die stoel is prachtig! Ik heb zelf een groot zwak voor meubels in die stijl.
Vandaar dat ik dit meubel bij Ikea ook mooi vond, toen we er laatst waren.
[ afbeelding ]
Maar niet mooi genoeg en te duur. :P
Ohhhh is die van ikea? O+ O+ O+ Echt helemaal mijn smaak! :Y
pi_107312219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Danku.

Stiemie, hoe kan ik jouw Pinterest-pagina bekijken?
Ik pm je even! Leuk dat anderen enthousiast zijn over mijn pinterest :D :@
pi_107312237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:12 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik vind de kleur hout net niet. En de pootjes vind ik niet mooi.
pi_107312301
Juist die pootjes O+ Gewoon strak en geen poespas. Prachtig!
pi_107312407
Ze stoppen dat soort pootjes ook vaak onder banken.
pi_107312427

O+ Zulke pootjes.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107312606
Ik houd van gekke pootjes. O+

Dat kastje is ook heel geweldig, trouwens. Voor ons niet heel geschikt. Misschien wel leuk voor op Ivans kamer.
pi_107312642
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:16 schreef wickie het volgende:
[ afbeelding ]

O+ Zulke pootjes.
Die worden hartstikke stoffig joh :P
pi_107312677
Letten jullie ook altijd op interieurs op televisie? Ik ben dol op de inrichting in Wallander. Ik vond er net een stuk over:

Much has been made of the gorgeous clothes and perfect styling of Mad Men, but for many viewers it's the interiors which are the real stars; Don Draper's double-headed desk lamp, Pete's office sofa and Betty's padded velvet headboard are all the subject of desperate online pleas from frustrated amateur designers keen to recreate the look.

Then there is Wallander, another current series gripping keen interior design fans by its look as much as its acting and plot lines. This famously morose Swedish detective never sleeps in his bed if he can nod off in his incredibly stylish leather chair with a glass of wine, and his police station is decorated with mosaics that wouldn't look out of place on the cover of glossy magazine Elle Deco.

The makers of both programmes have paid huge attention to the details, and suddenly uncluttered, simple furniture in muted colours with sleek lines feels totally right for now. So what is this style and, more importantly, where can we get it?

Wallander is a homage to the mid-century modern style that was led by the Scandinavians and is still going strong today – a perfect marriage of form and function with objects made from natural materials in colours that reflect the sometimes harsh environment outside.

The look of Mad Men is a faithful representation of the American take on Scandinavian style, says David Tatham, an expert on the design of this period, adding that both shows are spot-on for detail. "Wallander has an understated cool that represents Scandinavian design," he says. "It's not just a stylised look for the programme: people really do live like that. It's about beautiful things that are not flashy but simple. Mad Men, on the other hand, is very stylised and represents the American take on modern Danish design. Of course, the US had its own designers such as Charles and Ray Eames, but they were interpreting that style."

In an interview with Interior Design, Amy Wells, set designer for Mad Men and fashion designer Tom Ford's A Single Man, set in 1962, explained how she got the look: "I've gone through nearly every early decorating magazine and book, such as Fifties Furniture, from 2005, Creative Home Decorating, The Doubleday Book of Interior Decorating and Encyclopedia of Styles, and Inside Today's Home, the last three from the 1950s and 1960s.

"We go with period colours with different saturations from today; for example, the Sterling Cooper office has a lot of medium blue and muted green. Palettes complement each actor. The complexion of Don Draper (Jon Hamm), for instance, looks good against blue. Betty Draper (January Jones) is very blonde, so we surround her with more contrast, like the French blue grass-cloth walls of the Draper house living room or the tan-black plaid wallpaper in the kitchen. Since Joan Holloway (Christina Hendricks) is a redhead, we're careful what we put her against, steering clear of pinks and oranges."

This isn't as strange as it might sound. The Georgians would decorate to reflect well on the hostess's looks. Says Tatham: "For those who like beautiful design and have the sensibility for an unfussy, cool home, the Wallander style is achievable and, in my opinion, timeless. Likewise it is possible to fill your home with 1960s furniture and lighting and get that stylised look of Mad Men. You don't even need to buy the originals as there is a lot of furniture inspired by the Danish Modern interior like G-Plan and Ercol, both widely available."

If you prefer to buy new then look out for clean lines. Sofas have legs and are not the mass of cushions we are used to lounging on today. Try Habitat's Ella sofa, and John Lewis stocks Robin Day chairs.

If you're shopping for the original Scandi look then be nice to the bank manager as the big names – Jacobsen, Saarinen and Henningsen – are classics and don't come cheap.

But if you don't want to be retro, there's a new generation of Scandinavians producing the future classics. Look out for Muuto, Iittala and Normann Copenhagen. Newhouse textiles has a wonderful range of fabrics and kitchenware inspired by Swedish designers – check out the herring table mats – and visit 95percentdanish.com for wall stickers, cushions and other accessories, not forgetting Skandium, where you can buy chairs, kitchenware and lighting. Design House Stockholm is another good place – they will ship to this country. And don't forget flat pack: read Stieg Larsson's The Girl With the Dragon Tattoo for a comprehensive list of Ikea furniture to be inspired in a more affordable way.
pi_107313059
Dat je dan 31 bent en ineens weet waar je van houdt.
pi_107313457
Oh, dat is jammer van die rol! Het leek me ineens zo gaaf, zo'n klein stukje muur in zo'n kleur in jullie interieur. Die achterste muur in de nis verven of behangen ligt eigenlijk zo voor de hand, en gaat heel bepalend zijn in het geheel. Juist zo'n klein stukje geeft dat effect waar je volgens mij naar op zoek bent. O+

En ik denk dat meer (kleine) gekleurde dingetjes dat effect wel gaat teweeg brengen. Alhoewel ik wel denk dat je minimalistisch moet blijven om het effect niet rommelig en rotzooiderig te maken.

Oh en ik heb geen puf om een heel engels stuk te lezen, mijn hersens zijn moe! ;)

Stiemie, ik houd toch meer van originele stukken geloof ik. Wij zijn de Ikea na 3 uur ook weer uitgelopen met alleen 2 trofast-speelgoedbakken en 1 plaid. :')
Zoals deze, ik kan hem alleen linken, niet plaatsen jammer genoeg.
Mooie pootjes! O+
pi_107313656
Oh, en ik ben momenteel op deze stoelen:

Maar ja, misschien als ik groot ben en een groter huis heb en meer geld. :P
pi_107313665
Ja, die poten! Dat zijn volgens mij ook de poten van ons kastje. Het ellendige is wel dat het onderstel er los opzit en we dat telkens vergeten als we het kastje willen verplaatsen. :+

Ik begrijp wat je bedoelt met dat muuurtje. Ik ga het laten bezinken!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:46:13 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107313717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:12 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik vind de Stockholm serie idd ook erg fraai, de bank is ook mooi en zit lekker... verder is het voor mij allemaal net een beetje teveel dat wat m'n ouders in huis hadden toen ik klein was, dus ik vind het wel mooi maar ik ben te opstandig om m'n huis zo in te richten als mijn ouders ooit hadden :')

Volgens mij hebben ze de kasten uit die tijd nog op diverse plekken in huis staan; op zolder een hoge boekenkast, en in de badkamer twee kastjes met deurtjes op elkaar, van de ene kast de poten onderuit gesloopt. Het was dus wel kwaliteit want het is al meer dan 46 jaar oud :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107313786
Mooi kastje ook Oeke! Al vind ik dat strakke van het ikea-model zelf mooier. Maar dan in echt hout. Dat zou het mooist zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107313801
Gut ja, inrichting uit de oude doos:

pi_107313840
Oh die stoelen!

Claudia heb je al eens bij cocomat op de overtoom gekeken. Hele mooie spullen en een stoel die lijkt op de stoel van de psych uit The Soprano's :D

pi_107313893
Jij speelt vals, Stiemie, want je hebt je huis net verkoopklaar gemaakt. :6 O+

Nope, genoteerd! Overtoom.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:51:32 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107313899
Kijk dat behangetje dan op je foto's Claudia.... was dat in het vorige topic ook niet langsgekomen?
Dat rietbladeren-achtige?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107313926
Het behang in combi met alle planten :D

Wat ik me nog afvroeg, je kinders en het nieuwe huis. Hoe gaat het met hun ontdekkingsreis?
pi_107313948
Hahaha ja maar voor de foto's hebben we geen nieuwe meubels gekocht hoor :D

Dit kastje hebben ze ook bij cocomat. Wel eerst de staatsloterij winnen (1400 euro :X )

pi_107313952
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:51 schreef Leandra het volgende:
Kijk dat behangetje dan op je foto's Claudia.... was dat in het vorige topic ook niet langsgekomen?
Dat rietbladeren-achtige?
Je wilt niet weten hoeveel ik van ons oude interieur zo over zou nemen. :D Terwijl het in zijn totaliteit veel te donker en druk is voor me.

Ik weet nog wel dat mijn ouders van het bruin-oranje af wilden. Ineens gingen alle oude stukken de deur uit en kwam er een boel lelijks voor terug. Heel strak maar dan net niet modern (denk Leen Bakker), verkeerde tint grijs, brr.
pi_107314041
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:52 schreef wickie het volgende:
Het behang in combi met alle planten :D
Ik heb een levendige herinnering aan de planten. Mijn moeder was dol op planten en ons huis stond er vol mee. Elke maandag zetten we ze buiten en gaven we ze een douche terwijl we ze liefdevol toespraken.

In mijn eigen woningen heb ik sindsdien nooit meer een plant gehad. :+

quote:
Wat ik me nog afvroeg, je kinders en het nieuwe huis. Hoe gaat het met hun ontdekkingsreis?
Heel goed! Ik ontdek door hen leuke dingen aan ons nieuwe huis. Ze staan bijvoorbeeld graag bij de schuifpui naar buiten te kijken. Ik heb even overwogen om de bank ervoor te zetten, maar dat ga ik nu niet doen. Het is een fijne plek voor ze. Ook heb ik ontdekt dat een groot nadeel van onze lage tv-meubel is dat ze bij de afstandsbedieningen kunnen. }:| En de trapkast vinden ze leuk. Verder kruipt Lena graag naar de gang om de trap te bestieren.

Lena voelt zich duidelijk heel goed in haar kamertje. Ze slaapt er prima. Van Ivan weet ik het nog niet zo. Hij vindt zijn kamer op een bepaalde manier heel interessant, maar hij speelt er niet echt alleen. Misschien is het de leeftijd. Ik wil zijn kamer in ieder geval gauw meer aankleden. Alleen al een kleed zou een hoop verschil maken.
pi_107314077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:52 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha ja maar voor de foto's hebben we geen nieuwe meubels gekocht hoor :D

Dit kastje hebben ze ook bij cocomat. Wel eerst de staatsloterij winnen (1400 euro :X )

[ afbeelding ]
Ja maar die poten, hè?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:57:50 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107314108
Ik weet nog dat bruin en oranje erin kwamen....
En volgens mij daarvoor van dat goudkleurige behang met deels vilt.... het was zacht iig, en voor m'n gevoel een combinatie van papier en stof.

Op de muren in een hotel in Parijs zag ik een paar jaar geleden nog stoffen behang trouwens, ook heel erg apart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 27-01-2012 23:07:47 (typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107314209
Stiemie, ik ben nog bij je thuis geweest! Ik weet het nog ongeveer. :Y
Fijne plek heb je daar hoor.

Die foto's! Ik snap helemaal wat je bedoelt Claudia. Ik zou ook een groot deel van de meubels over kunnen nemen. Sterker nog, ik denk dat ik een hoop meubels uit die tijd heb. :D
Alleen ik combineer het anders, waardoor het lichter en luchtiger aanvoelt.
En ik houd erg van groen in mijn interieur. Dus ipv oranje, brui met groen. :P
Maar ik ben heel erg slecht met planten in huis. Jammer vind ik dat, ik heb daar gewoon geen talent voor.
pi_107314224
Wat leuk, dat je kinderen je zo'n andere kijk kunnen geven he? Op wonen sowieso. O+
pi_107314298
Zeil in de keuken. :X

Box O+

Vitrage in combinatie met een afgrijselijk kasthangding voor het raam. :'(

pi_107314553
Dat kasthangding is juist leuk! Met steeds een ander verzamelingetje erin O+ Schelpen, stenen, kleine vaasjes etc. Zou hem dan wel wit maken.

En dat activityding aan de box kwam ik twee weken geleden nog bij mijn ouders op zolder tegen :D
pi_107314644
Zo zonde dat mijn ouders niks hebben bewaard. ;(

Zo'n ding voor het raam is leuk als het licht is, niet zo log, als er leuke dingen in staan en als het geen belangrijke lichtval uit je woning weghoudt. Ik had zelf zoiets op mijn oude slaapkamer en daar was ik weer weg van.
pi_107315108
He, die box hebben wij! Precies die! O+
Van mijn schoonzusje te leen. Hun familie box geloof ik.
En dat activity center hebben we ook. Ko speelde er graag mee. :P
Haha, retro is my middle name. :7

Oke, dat zeil hebben we niet. Althans niet in dat motief. We hebben wel zeil want we zouden die toch niet zo lang wonen. :')
En zo'n hangding daar heb ik nooit zoveel mee gehad. Maar goed ik heb wel een dressoir met vitrine-deel in de kamer.
pi_107315126
Op die laatste foto, met die fiets, wie ben jij, Clau?
pi_107315280
Meisje met de Blue Band-pet.
pi_107315344
Haha, die Blue-Band pet, wat hadden die toch een hoop merchandise he?
Maar jammer, zie ik je dus net niet!
pi_107315686
Fiets in actie:

pi_107315817
O+
En die laarsjes!
pi_107315891
Ik zie de laatste tijd zoveel van mezelf in Ivan terug. Een bepaalde rustige blik, guitige trekjes om de mond, altijd lekker bezig zijn. En dan die harde stem. Ik weet niet hoe ik mijn gevoel erbij moet omschrijven. "Vleiend" is het niet helemaal, maar het ontroert me wel.

Ik las net dat je bezig bent met je voorbereiden op de kennismaking tussen Ko en zijn broertje of zusje. Ik ben zo benieuwd hoe dat straks gaat. O+
pi_107316027
Ja, dat herken ik wel. Die ontroering. Ik herken bij Ko niet eens zozeer dingen van mezelf, maar veel dingen van mijn broertje toen hij klein was. (hij is 6 jaar jonger) Al vanaf Ko's geboorte moet ik aan mijn broertje denken. Zo bijzonder vind ik dat.

Ik vind het heel spannend! Ko weet het heel goed, als ik hem vraag wat er in de buik van mama zit dan prikt hij met zijn vinger in mijn buik onder het uitroepen van Baby. baby! Hij heeft niet dat wat de peutermeisjes op de kresj wel hebben, namelijk lekker aaien en kroelen met de buik. O+
pi_107316257
Ik had zelf van tevoren ideeën over hoe de eerste kennismaking moest gaan, maar dat liep anders. Het was niet erg en het maakte eigenlijk niet uit. Maar ik merkte ook dat soms kleine dingen juist wel verschil maakten. Ivan vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik op bed lag, maar met Lena op het kleed zitten zodat hij er ook bij kon vond hij prima.

Ik vind dat Ivan nog steeds best naar mijn aandacht hunkert. Ik vraag me wel eens af of dat nog stamt uit de tijd toen Lena klein was en ik meer met haar bezig was en mijn lief met Ivan. Maar misschien was het zonder Lena ook wel zo geweest.

We moeten er echt eens over praten en mijmeren. O+ Maar nu is het slapenstijd voor me! Ik hoop dat je fijn tot rust komt dit weekeinde.
pi_107316389
Tja, dat weet je nooit zeker toch? Ik bedoel dat ik hem en mij erop probeer voor te stellen, maar ik weet echt niet hoe het gaat verlopen. Iemand vertelde me dat haar oudste haar echt een tijd heeft 'gehaat' na de geboorte van de tweede. Best heftig!
Ik verheug me er wel op hoor. Ko als grote broer.
Dat is inderdaad een goede tip, proberen bereikbaar te blijven. Vooral fysiek.
Gaan we gauw doen, mijmeren en theedrinken. O+
Ik ga nog even lekker de Mol af kijken en dan ook naar bed. Weltrusten!
pi_107321029
Oh wat een geweldige foto's van vroeger :o

Al dat bruin en die planten...Ik weet nog wel dat ik vroeger het interieur van mijn ouders echt vreselijk vond met dat oranje, bruin en groen. Van die macrame dingen voor het raam en die bollampen. En ze hadden een soort plank aan het plafond geknoopt met van die 70's hangplanten erop, echt grappig! Net toen ik het begon mooi te vinden hadden ze alles de deur uit gedaan. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb van toen.

Wat vind je van deze kast trouwens?

[ Bericht 0% gewijzigd door loeszie op 28-01-2012 09:06:23 ]
pi_107321092
Hier was mijn moeder hoogzwanger van mij.

die bollamp + planten :o

die kast tot aan het plafond

dat tafeltje O+
pi_107321227
Ha, leuke foto's. Ik zie er best veel leuke dIngen tussen zitten. En bij jullie was het ookal zo'n bush bush!

De kast is gaaf! Maar hij moet korter en hoger. Ik zou wel nog eens een mooi dressoir voor op onze slaapkamer willen hebben, misschien. Maar dat is nu niet nodig.
pi_107322478
Ja ik wil ook wel iets voor in de slaapkamer. Ben dat witte ikea kastje een beetje zat. Dat dressoir heb ik al tijden op het oog omdat hij best te betalen is en ik waarschijnlijk nog wel kan afdingen :P

Maar goed we moeten nog zo veel spullen kopen die we veel dringender nodig hebben :')
pi_107343887
Ik ben kapot, maar we hebben veel gedaan. Het is nog niet allemaal af, maar de dozen zijn uitgepakt, de berging/schuur is opgeruimd en ingeruimd, we hebben schappen in de trapkast gemaakt, de zolder is bijna opgeruimd, we hebben schoonmaakmiddel gehaald voor de vloer en we zijn naar de Ikea geweest. Dat laatste stond niet in de planning, maar we konden de haakjes voor onze Ivar-stellingkast niet meer vinden en moesten dus nieuwe kopen. :') Aldaar heb ik ook nog wat spul gekocht zoals een paar kussens voor op de bank, een kleedje voor Ivans kamer en nog allerlei dingen we niet nodig hadden. :+

Nu heb ik alleen foto's van de trapkast. 't Is niet zo bijzonder, maar vooruit:

Hier kun je goed zien hoe diep de kast is:

En ingericht (met robotstofzuiger, wat een geniaal ding):

Met hoekje voor de kinderen:

pi_107343974
Ohja, en we zijn naar de Praxis geweest (o.a. voor de schappen) en de Carpetright (voor de inloopmat). Wat is de Carpetright toch een rukwinkel. Er zit levertijd op de mat, dus die kunnen we pas volgende week leggen.
pi_107344442
Ooh wat een hoop ruimte in de trapkast, fijn zeg!

Verder complimenten voor de inrichting en aankleding van jullie huis, erg mooi gedaan.
pi_107345562
Trapkast ziet er picobello uit (en zo lekker netjes!).
Met de rest van het huis gaan jullie ook geweldig goed, de vaart zit er flink in en jullie hebben veel leuke spullen. Ik volg t dan ook met plezier!
pi_107351619
Geniaal ook dat hoekje voor de kinderen in de trapkast. Zou hier niks worden (beetje een dunpplek voor.alles.die kast :))

Sowieso leuk geworden je huis!
pi_107351638
Dank, Melochan en pascal_s, wat lief! En Sonnetje!

Ik moet nog wel iets om de vloerverwarmingsinstallatie heen bouwen. Er zit iets in een stopcontact en er lopen verwarmingsbuizen. Ik weet niet precies hoe heet die kunnen worden. Maar ik weet ook niet of er uberhaupt iets om de installatie heen mag, dus dat zoek ik nog uit. Eerst maar eens zien of de kinderen er wel gaan zitten. Die trekken meestal hun eigen plan. :+
  zondag 29 januari 2012 @ 08:46:23 #123
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107351753
Wat leuk dat plekje in de trapkast Claudia O+.

Heee pssst, heb je mijn pm gezien?
pi_107351816
Gereageerd!
pi_107355916
Fijn zo'n ruime opgeruimde kast! Dat kinderhoekje <3 Ik vond dat vroeger heerlijk, van die verstopplekjes Ben je niet bang dat de kinderen in de planken klimmen en aan de schoonmaakmiddelen zitten?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 29 januari 2012 @ 13:16:35 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107357190
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:49 schreef Twinkly het volgende:
Fijn zo'n ruime opgeruimde kast! Dat kinderhoekje <3 Ik vond dat vroeger heerlijk, van die verstopplekjes Ben je niet bang dat de kinderen in de planken klimmen en aan de schoonmaakmiddelen zitten?
Of aan die knoppen gaan draaien?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 29 januari 2012 @ 13:17:10 #127
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107357225
Mijn god, dat hoekje voor de kinderen is nog minder ruimte dan Harry Potter of Oliver Twist kregen!

Wel fijn dat je de schoonmaakmiddelen, keukenapparatuur en voorraad onder handbereik hebt, die kinderen passen daar prima onder de onderste twee treden!

Gezellig verlicht ook, met zo'n naakt peertje.

Ben je alleen niet bang dat de robotstofzuiger zo in het gedrang komt?

Ik neem aan dat je ook nog wat brandwondenzalf op de plank legt voor het geval ze aan de verwarmingsbuizen zitten?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107357698
Wijn 'moet' liggen.
Aldus.
pi_107358919
Djees Dagonet, even overreacten zeg, alsof het het enige speelplekje is van de kinderen :') Toen jij klein was vond je zulke hoekjes in huis zeker niet uitermate fascinerend en geweldig om te spelen??
I had a signature once. It was awful.
  zondag 29 januari 2012 @ 14:03:23 #130
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107359497
Zulke plekken waren soms inderdaad leuk om te spelen. Maar ze werden niet op voorhand al zo ingericht en trots getoond. "Kijk eens, hier achterin de trapkast heb ik een hoekje voor de kinderen".

Puhlease.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107361168
'ingericht'.... er staat een poppenwagen en er ligt een dekentje. Als ik even een jaar of 18-20 terugga in de tijd zie ik mezelf daar helemaal gelukkig al m'n barbies heensjouwen en uren spelen. Of een tentje bouwen. Lijkt me juist een prima plek om de creativiteit van je kind te bevorderen. En misschien vinden de kinderen het niks, nou, dan wordt het vast wel weer anders ingericht lijkt me. Kinderen gaan toch wel hun eigen gang :) Ik zie je probleem echt niet zo, Claudia is gewoon trots op d'r huis en ik zie niet in waarom ze dat niet zou mogen zijn, het is juist leuk om te zien wat ze met alle ruimtes doet vind ik!
I had a signature once. It was awful.
pi_107362030
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:49 schreef Twinkly het volgende:
De schoonmaakmiddelen verhuizen nog naar de zolder in een kast met een slot. Het is nog een beetje schuiven met spullen en kijken wat handig is, merk ik. Wat willen we in de trapkast, wat is handig in de schuur en wat moet een plekje op zolder krijgen? Dat heeft tijd nodig. We wonen hier nog maar een week. :+

De trapkast kan bovendien ook op slot, dus het is niet alsof de kinderen er zomaar in kunnen. En het erop klimmen doet Ivan sowieso niet.
pi_107362255
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:17 schreef Dagonet het volgende:
Mijn god, dat hoekje voor de kinderen is nog minder ruimte dan Harry Potter of Oliver Twist kregen!

Wel fijn dat je de schoonmaakmiddelen, keukenapparatuur en voorraad onder handbereik hebt, die kinderen passen daar prima onder de onderste twee treden!

Gezellig verlicht ook, met zo'n naakt peertje.

Ben je alleen niet bang dat de robotstofzuiger zo in het gedrang komt?

Ik neem aan dat je ook nog wat brandwondenzalf op de plank legt voor het geval ze aan de verwarmingsbuizen zitten?
Lighten up, ik plaats hier gewoon updates over waar we mee bezig zijn (geweest). Toevallig was het nu een foto van de trapkast. Ik zei er zelfs nog bij dat het niet al te spectaculair was. :+

Sterker nog, het is sowieso geen al te spectaculair topic, aangezien het een standaard rijtjeshuis is met een standaard indeling en standaard afwerking. En we hebben ook nog eens alles uitbesteed. Maar de herkenbaarheid is denk ik ook wel groot en het is voor anderen soms interessant om te zien voor wat voor soort keuzes we staan, welke beslissingen we nemen en waar we wel of niet blij mee zijn.

We hadden trouwens voor de trapkast een lampje gekocht, maar dat bleek niet goed te passen. Voor de kinderen heb ik een Spöka-lampje in de trapkast gezet:

Maar zoals ik al zei, eerst maar eens zien of ze er wel gebruik van gaan maken. Ik heb aan de verwarmingsbuizen gevoeld en die lijken niet heel warm te worden. Maar als ze echt in het hoekje willen kruipen maak ik gauw een ombouw, want op brandwonden zit ik niet te wachten. Het was maar een idee en als ze er interesse voor blijken te hebben maak ik het volledig kindproof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 29-01-2012 15:05:36 ]
pi_107362304
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:27 schreef Z het volgende:
Wijn 'moet' liggen.
Moet ik nog een rekje voor kopen.

Als het aan mij had gelegen had de wijn nu zelfs in de schuur gestaan. :') Wij drinken nooit wijn. En we blijven maar flessen krijgen.
pi_107362808
Het plan om van de ruimte achter de knieschotten op zolder een kinderspeelplek te maken is trouwens even gesneuveld. We hebben de ruimte volledig nodig om onze spullen te stallen. Misschien van de zomer maar eens flink opruimen en kijken of we er dan iets van kunnen maken. 'k Heb er nu geen puf voor.
pi_107363757
Wow wat hebben jullie alweer enorm veel gedaan. Waar halen jullie de energie vandaan?? Wij moeten nog zo veel dingen doen....Maar goed eerst vakantie en dan komt de rest vanzelf. Maar jullie zijn in ieder geval al een stuk verder dan wij en wij zitten hier zelfs niet iets langer :')

Tijdens onze vakantie wordt de kast geschilderd, dat is fijn! Hopelijk kan Koen nog wat lampjes en planken ophangen. Ben ik ook weer blij.
pi_107364394
Uit frustratie. :') Ik kan niet tegen rommel, lief kan niet tegen kale peertjes en zo zijn we de hele tijd bezig. Doordat de kindjes uit logeren waren konden we ook veel doen, heel fijn. Vandaag iets minder omdat mijn moeder op bezoek kwam.

Gister weer de Ikea doorgekomen zonder ruzie met elkaar te krijgen. We worden pro's. 8-)
pi_107364631
Ohja, ik had nog een update: het door ons zorgvuldig uitgezochte schuttingscherm is niet meer in productie.
pi_107364805
Ja ik had je mail gezien. Hebben wij weer :D

Ja ik wil alles wel snel maar kan zelf niks. En Koen is meer van "dat komt wel". Voor de lieve vrede vraag ik hem om in ieder geval 1 klusje per weekend te doen.

Hij gaat zo trouwens vingerverven met Milou. We willen de leidsters een cadeautje geven voor haar afscheid daar. En ik ga even liggen. We hebben gisteren en vandaag veeeeel mensen op visitite gehad. Ben kapot :')
pi_107365146
Ik kan het Koen niet kwalijk nemen. Voor de verhuizing is hij natuurlijk ook al flink bezig geweest. Wel fijn hoor, een vriend die zoveel kan! Mijn lief is geen superklusser maar kan net genoeg. En wat hij niet leuk vindt, vink ik vaak weer leuk (bijv. verven). We vullen elkaar dus wel aardig aan. Ik vind het alleen erg jammer dat geen van ons beiden kan behangen.

Ik vind het bovendien nogal een onderneming met twee kinderen, zo'n verhuizing. Ze houden me de hele dag wel bezig en er blijft weinig tijd over om flink op te ruimen of zo. Ze vermaken zich op zich prima, maar er moet er altijd wel één slapen/eten/verschoond worden. Lena zit nu bovendien in een wat lastige fase, vermoedelijk door doorkomende tanden. Maar daar weet jij alles van. En ze worden zo vroeg wakker. }:|

Maar ik kan me ook voorstellen dat het je niet snel genoeg gaat! Jullie hebben wel al een heerlijke stek zo. O+
  zondag 29 januari 2012 @ 17:42:19 #141
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107368731
Oeh Dagonet, heeft je moeder je vroeger opgesloten in een te kleine kast? Of heb je net een litertje azijn op? Djiezus wat een achterlijke reactie.

Balen dat je schuttingdelen niet meer verkrijgbaar zijn Claudia! De uitzoekellende begint dus op nieuw voor jullie? Of is er een alternatief dat er sterk op lijkt?

Ik zag je mailtje terug, graag gedaan. Was trouwens ook wel een mooie aanleiding geweest voor een bezoekje aan Amsterdam ;).
pi_107369323
Ik heb goede hoop dat er ergens nog een schuttingdeel op voorraad ligt. En als dat niet zo is moeten we inderdaad iets nieuws zoeken. :+ Hillhout komt wel met een nieuwe lijn. Wie weet zit daar iets tussen.

Daar hoef je toch geen aanleiding voor te hebben. *O*
pi_107375886
Nouja, wat een botte reactie van Dagonet zeg. Die heeft het topic duidelijk niet gevolgd.

Ziet er super uit die kast! Handig systeem met die planken, ik denk dat wij ook zoiets gaan maken onder de trap. Komt dat bij de Praxis vandaan?

En die stofzuiger! Ik zou hem alleen al willen omdat hij zo weinig ruimte inneemt! Wat een verschil met onze gewone stofzuiger!!

En ik ben jaloers op jullie discipline. Wij hebben gisteren een paar uurtjes op zolder tussen de dozen doorgebracht maar we zijn nog niet eens halverwege. Volgend weekend de kindjes maar weer een keer uitbesteden ;)
pi_107376245
Allergoedkoopste planken bij de Praxis inderdaad. :+ Misschien dat ik de boel ooit nog eens opleuk met plakplastic op de planken of behang tegen de muur. Maar dat is iets voor later. Of niet.

Onze gewone stofzuiger kregen we gratis bij onze Miele wasmachine en die bevalt op zich heel goed. Die staat nu op zolder. Maar de robotstofzuiger is echt ontzettend handig. Als ik op een andere verdieping iets doe neem ik hem mee en laat ik hem even zijn gang gaan. Het is net alsof ik een schoonmaakhulpje heb. O+ Ik moest 'em maar Robin noemen. Je kunt hem ook aanzetten als je weggaat en dan gaat hij zelf terug naar zijn basisstation. Dat heb ik nog niet aangedurfd omdat we ons huis nog niet helemaal erop aangepast hebben (bijv. door snoeren weg te werken).

Lief is nu weer boven op zolder bezig. Die kan het niet zo goed loslaten, geloof ik. Het is nu écht bijna klaar.
pi_107376278
Bij ons zat er trouwens al een ombouw om al die verwarmingssystemen. Dat dan weer wel.

Schoonmaakmiddelen staan bij ons in de afsluitbare meterkast, misschien ook nog een optie?
pi_107376317
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:53 schreef No_Promises het volgende:
Nouja, wat een botte reactie van Dagonet zeg. Die heeft het topic duidelijk niet gevolgd.

Ziet er super uit die kast! Handig systeem met die planken, ik denk dat wij ook zoiets gaan maken onder de trap. Komt dat bij de Praxis vandaan?

En die stofzuiger! Ik zou hem alleen al willen omdat hij zo weinig ruimte inneemt! Wat een verschil met onze gewone stofzuiger!!

En ik ben jaloers op jullie discipline. Wij hebben gisteren een paar uurtjes op zolder tussen de dozen doorgebracht maar we zijn nog niet eens halverwege. Volgend weekend de kindjes maar weer een keer uitbesteden ;)
Het erge vind ik dat we nu pas merken hoeveel meuk we hebben. De zolder staat gewoon al bomvol :{
pi_107376457
Bij ons is er door de stadsverwarming in de meterkast geen ruimte. Maar ik maak me niet zo druk om de schoonmaakmiddelen. Ivan is nog nooit in een kast geklommen en de trapkast zit meestal dicht, zeker als we even weg zijn. Bovendien laten we de kinderen amper uit het zicht.

Ik zet de schoonmaakmiddelen op zolder of ik koop een doos met een sluiting die Ivanproof is. Dat lijken me wel genoeg voorzorgsmaatregelen. Het enige echt enge aan de trapkast nu vind ik de verwarmingsbuizen. Daar let Ivan niet goed op en Lena zeker niet. Er moet wel echt een ombouw komen als ze de kast ingaan.
pi_107376531
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Het erge vind ik dat we nu pas merken hoeveel meuk we hebben. De zolder staat gewoon al bomvol :{
Nou, hè? :D Ik vind het met terugwerkende kracht ook bijzonder wat we allemaal in ons appartement met kleine berging gepropt hebben gekregen.

We gaan van de zomer denk ik wel weer even flink opruimen. Er kan best een hoop weg. Zo hebben we ons oude dressoir nu gedemonteerd achter de knieschotten liggen. Hoelang wil ik dat ding nog bewaren? Met een beetje goeie zin hebben we dan één kant weer leeg en kunnen we iets voor de kinderen maken.
pi_107376590
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:00 schreef No_Promises het volgende:
Bij ons zat er trouwens al een ombouw om al die verwarmingssystemen. Dat dan weer wel.
Heb je hier trouwens een foto van? O-)
pi_107379427
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Helaas niet. Stelt ook niet zoveel voor hoor. Nu staat er ontzettend veel zooi voor.

Op de kamer van onze dochter zit trouwens ook een buizending met bedekking er overheen. Daar kan ik morgen wel een foto van maken, volgens mij is het iets soortgelijks als die onder de trap.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:56:54 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107379781
Anders doe je toch van dat ronde isolatiemateriaal om de verwarmingsbuizen?
Hebben wij ook om de buizen zitten, maar dan om warmteverlies te voorkomen.

Patrick doet het hier wel ff voor...
http://www.karwei.nl/advi(...)isolatie-aanbrengen/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107379926
Anders een (keuken) kastje, of cheapass kastje van Ikea of Kwantum ofzo. Laat je de achterkant en onderkant eruit. Bij ons zit er een soort kastje van kunstof overheen. Zit in de garage, dus even geen foto.
Met een meidenkwartet
  zondag 29 januari 2012 @ 23:09:33 #153
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_107384086
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen hele duidelijke foto, maar bij ons zat er in de hal (onder trap) en boven op de studeerkamer gewoon een bak omheen, waarbij de kanten tegen de muur aan waren open gelaten. Dus gewoon 3 (bv mdf) planken. Bij m'n ouders zat bij de vloerverwarming ook zoiets.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_107392123
Dank voor alle tips! Ik kan van MDF zelf wel iets maken. Het is een wat lastige vorm, vooral gezien de planken er nu in zitten, maar dat komt wel goed. Voor de korte termijn is de buisisolatie een heel goede optie!
pi_107392130
Gisteravond laat hebben we de zolder opgeruimd gekregen. Nu ben ik er voor het eerst aan het werk. *O*
pi_107394006
*O* En hoe voelt het?
pi_107394123
Het is een fijne plek zo, erg ruim. Ik heb wel het idee dat we met de huidige opstelling (kasten tegen de muur, bureaus in het midden tegen elkaar aan zodat we naar elkaar toe kijken) niet optimaal is. Er valt meer uit te halen. Misschien gaan we in de toekomst nog wat schuiven zodat we een duidelijker afgebakende werkplek hebben.
pi_107394155
Het lukt me alleen niet zo goed om te werken. Het is de eerste keer dat ik alleen in het huis ben en ik heb zin om huishoudelijke dingen te doen. :')
pi_107394179
De lelijke plek op zolder is trouwens schoon geworden, maar eronder zaten een paar lelijke krassen die er (vanzelfsprekend) niet uitgaan. Ook zit is er een butsje in de vloer. Het valt niet op als je er niet met je neus bovenop staat, maar stom vind ik het wel. Als die pief een beetje fatsoenlijk met zijn werkmateriaal was omgegaan was de vloer niet beschadigd geraakt.
pi_107395399
Hey joh ga eens aan het werk :P

Ik heb ook de eerste kras in de vloer gesignaleerd. Moet tijdens de verhuizing gebeurd zijn door die grote zware kast. Je moet nl echt je best doen om in deze vloer een kras te krijgen. Ach er moet ook geleefd kunnen worden in een huis toch?

Hoe staan de kussens op de bank?
pi_107400848
Huiselijker!

Lief vindt ze niet zo, geloof ik. Die had liever deze meegenomen (maar die vond ik te gelikt):

Intussen probeer ik de laatste balkonplanten dood te krijgen:

En Ivan en Lena hebben gister een geniaal housewarmingcadeau van mijn moeder en haar vriend gekregen:

pi_107401392
Ik vind de kussens die J mooier vond ook mooier :Y :@

En wat stom van je klusjesman :(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107401432
De 'ruches' van het kussen zijn aan de andere kant roze. Ik vond het net zo zoetsappig als een liedje van Simon & Garfunkel.
pi_107401479
waarom schakel je je verzekering niet gewoon in voor die beschadiging? daar betaal je premie voor :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107401508
'k Heb nog andere kussens op het oog:

Maar dat komt nog wel.
pi_107401540
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:45 schreef RanTheMan het volgende:
waarom schakel je je verzekering niet gewoon in voor die beschadiging? daar betaal je premie voor :)
Omdat ik me aanstel. Bovendien kan de vloer niet gerepareerd worden zonder de hele verdieping mee te nemen. Dat zou buiten proportie zijn gezien de beschadiging.
pi_107401700
Die laatste twee O+
pi_107402330
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:52 schreef Vlindur het volgende:
Die laatste twee O+
Samen met de gele op de tweede foto. Klaar.
pi_107402340

Zit er iets tussen?
pi_107402638
Ik vrees dat wij niet dezelfde smaak hebben, Vlindur. Maar lief dat je meedenkt!
pi_107402997
Ik heb net nog wat foto's gemaakt (werk zit erop; ik was lekker vroeg begonnen). Hier zit ik nu:

De kasten moeten nog netjes ingeruimd worden. Ik heb een beschermmat op de vloer gelegd. Ik had gehoopt dat 'ie wat meer weg zou vallen, maar dat valt tegen. Ik kan altijd nog andere wieltjes kopen die geen/minder krassen achterlaten, maar ik laat het nu maar zo.

Dit is de ruimte achter mijn stoel:

Het ledikant gaat weg en staat daarop te wachten. De washoek maken we later op orde, misschien volgende weekeinde.

De ruimte achter het andere bureau:

Een beetje suf dat er geen plinten tegen de luiken zitten. Misschien maken we die zelf nog. Ooit. (Right.)

De lege verhuisdozen worden woensdag opgehaald:

En iemand moet z'n shit nog opruimen:

Dit is het kleedje op Ivans kamer waarvan ik nog niet weet of ik het nou geslaagd vind:

Maar het is wel een goede zet geweest, want het is nu een fijnere kamer om in te spelen. Dat doen de kinderen elke avond samen na het aantrekken van de pyjama's en voor het slapen gaan.

Als laatste heb ik de Portugese tegeltjes geïnstalleerd:

Nu kan ik me echt thuis gaan voelen. O+
pi_107403343
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vrees dat wij niet dezelfde smaak hebben, Vlindur. Maar lief dat je meedenkt!
Dan hou ik gauw op :+

Ik vind alleen de bovenste echt tof O+
pi_107405391
Superleuke foto's! Het is al echt steeds meer jullie huisje zo!

Het eerste wat me opviel aan de zolder foto's is de kleur van de muur! :o Die lijkt ineens zo anders, meer groen achter de kasten, in plaats van het blauwige turquoise wat ik dacht dat er op de muur zat?

Of is het lichtinval?
pi_107405515
Dat komt door het kunstlicht. Daardoor wordt er meer geel aan de kleur toegevoegd en lijkt het groener. Het is echt meer blauw, en veel zachter van kleur dan turquoise.
pi_107405630
We hebben net weer met de rode stoel geschoven. :') Het laatste plan is om de stoel links in de nis te zetten en het witte tv-kastje te vervangen voor een wat groter dressoir.
pi_107405877
Die gele van die tweede foto, waar komt die vandaan? Die vind ik super!
pi_107405946
Etsy! De verkoper heet TangerineHome.

Ze zijn vrijwel allemaal van Etsy.
pi_107430550
Wat een leuke kussens bij je twijfellijst! <3
En ik ben jaloers op je organiseer- en opruimskills.
pi_107441940
Hoe kan het toch zo zijn dat jullie het een hele prestatie vinden terwijl wij ons zo bagger voelen? :+
pi_107441958
Zoals gezegd heeft Hillhout het door ons gewenste schuttingscherm uit productie genomen:

Het alternatief zou nu dit zijn:

Elan scherm Excellent. Eens peilen wat de buren daarvan vinden.
pi_107442049
zou je dat 2e scherm een kwartslag kunnen draaien? dan heb je dat zelfde vertikale latten effect als bij optie 1
pi_107442886
Ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker.
pi_107443023
Wordt wel heel hoog dan
pi_107443149
hoezo hoog? die schermen zien er gewoon vierkant uit.
pi_107443381
Ze zijn 180 bij 180 cm inderdaad, dus wat afmeting betreft zou het geen probleem moeten zijn.

Ik heb de vraag even neergelegd bij Hillhout.
pi_107443480
Ik vond de kleur van het Kyotoscherm wel mooier, maar dat kan ook net aan het zonnetje op de foto liggen.
pi_107443801
Ik vind ze zoals ze op de foto staan wel mooi eigenlijk!

Is jullie straat nu eigenlijk al bestraat? Hier nog steeds niet. Wordt wel maart waarschijnlij. Heeft iets met de breedte en een verkeerd geplaatst muurtje te maken. Irritant want ze hebben wel de stoepranden al gelegd (die steken nu dus iets van 20cm boven de grond uit) waardoor we de auto niet voor de deur kunnen parkeren.

Ik kwam net deze Etsyshop tegen, daar hebben ze ook erg leuke kussens: http://www.etsy.com/shop/skinnylaminx?section_id=6027719
pi_107443888
Ik keek nog een keer naar die foto's van die nieuwe schermen. Wat zijn die verticale dingen die er doorheen schijnen? Dat vind ik dan weer niet zo mooi... Is dat voor de stevigheid?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:20:53 #189
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107448896
De schermen vind ik zo mooier dan verticaal gericht... Je creeërt zo ook een diepte-effect in je tuin, hij lijkt er langer door.

Deze koesentjes van H&M vind ik ook wel leuk:

pi_107450910
Jemig zeg, ik ben een weekje nauwelijks online geweest, en jullie huis is gewoon zo goed als af! Serieus, jullie zijn in een week verder dan wij in 9 maanden ;). En het wordt echt geweldig.
pi_107452129
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:58 schreef No_Promises het volgende:
Ik vind ze zoals ze op de foto staan wel mooi eigenlijk!
Ik vind ze ook niet lelijk! Ik houd van smalle latjes. Ze zien er op de foto alleen wel heel strak uit.

quote:
Is jullie straat nu eigenlijk al bestraat? Hier nog steeds niet. Wordt wel maart waarschijnlij. Heeft iets met de breedte en een verkeerd geplaatst muurtje te maken. Irritant want ze hebben wel de stoepranden al gelegd (die steken nu dus iets van 20cm boven de grond uit) waardoor we de auto niet voor de deur kunnen parkeren.
Nou, dat is een ingewikkeld verhaal. Ik pak even de impressie erbij:

De weg bestaat uit 3 stroken: parkeerplaatsen, een weg voor auto's en een fietspad. Het fietspad is een doorgaand pad langs de Kamperfoelieweg en daar wordt véél gebruik van gemaakt. De weg voor auto's is alleen voor bestemmingsverkeer wordt eenrichtingsverkeer.

Van bovenaf:

De parkeerhavens zijn aangelegd en de weg voor auto's ook, alleen houdt de weg op bovenin het plaatje bij het laatste huis. We kunnen nu de weg dus wel oprijden (vanaf de onderkant), maar moeten heel onhandig keren om terug te kunnen. We konden daardoor gelukkig wel goed verhuizen en voor de leveranciers is het beter dan geen weg te hebben, maar het is niet een ideale situatie. Ze zijn momenteel nog bezig met de aanleg van de rest van de weg, een ovaal stukje groen bovenin en het fietspad. Dat gaat tergend langzaam. Die gemeentewerkers voeren geen zak uit.

quote:
Ik kwam net deze Etsyshop tegen, daar hebben ze ook erg leuke kussens: http://www.etsy.com/shop/skinnylaminx?section_id=6027719
Oh, héél gaaf!
pi_107452277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:00 schreef No_Promises het volgende:
Ik keek nog een keer naar die foto's van die nieuwe schermen. Wat zijn die verticale dingen die er doorheen schijnen? Dat vind ik dan weer niet zo mooi... Is dat voor de stevigheid?
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind ze ook niet heel fraai, maar je ziet ze bij vrijwel alle schuttingen. Je kunt van Hillhout een scherm nemen dat helemaal dicht is, maar daar betaal je 189 euro per scherm voor, en dan heb je geen hardhout:

pi_107452356
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:20 schreef twentemeisje het volgende:
De schermen vind ik zo mooier dan verticaal gericht... Je creeërt zo ook een diepte-effect in je tuin, hij lijkt er langer door.
Er valt voor beide wat te zeggen, denk ik. Als je de schermen horizontaal houdt krijg je meer dieptewerking in je tuin inderdaad, maar ik denkt dat ze verticaal gepositioneerd een minder opgesloten gevoel geven.

quote:
Deze koesentjes van H&M vind ik ook wel leuk:

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2011/F01%2095067%2010100%2051%207518%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2011/F01%2094840%2095044%2076%207591%206.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Ja, ook leuk! En zeker heel betaalbaar? 8-)
pi_107452418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:18 schreef Bleie het volgende:
Jemig zeg, ik ben een weekje nauwelijks online geweest, en jullie huis is gewoon zo goed als af! Serieus, jullie zijn in een week verder dan wij in 9 maanden ;). En het wordt echt geweldig.
Dankjewel. :*

En hierbij wil ik ook even stilstaan bij de lurkers. Ik krijg zo nu en dan een pm van mensen die zeggen mijn topic leuk en nuttig vinden om te volgen. Dat vind ik heel leuk om te lezen!
pi_107452549
Vanmiddag heb ik zelf maar even gebeld met de gordijnzaak. De gordijnen komen donderdag binnen van het atelier en worden dinsdag opgehangen! Yes! *O*

Verder heeft lief vandaag tijdens zijn oppasdag/papadag/dagje met de kinderen* nog wat dingen in huis gedaan. Er hangen nu schapjes in de meterkast "omdat het een rommeltje werd met alle apparatuur". Mafkees. O+ Waar ik iets minder blij mee ben is dat er op de gekste plekken stootdopjes zijn geplakt voor deuren. Zie ik er ineens één middenin op een deur zitten of tussen twee lichtknoppen. :+ Die heb ik weggepulkt. Ook heeft hij een schuifhaakje op de voordeur gemaakt. Het stomme is dat onze voordeur van binnenuit altijd open kan en dat is niet handig met een peuter in huis.

* streep door waar je je aan ergert
pi_107452824
Vandaag binnengekregen:

Heb ik mezelf op getrakteerd. Geweldig ding!

Niet die bak erbij, hoor. Ik ga er niet m'n beroep van maken.
pi_107453395
Ik heb heel snel een reactie teruggehad van Hillhout (netjes!):

Het Elanscherm is zo ontworpen dat hij in principe maar op 1 manier te plaatsen is. Het scherm heeft namelijk een afwateringslat aan de bovenzijde. Indien het scherm niet op de juiste wijze geplaatst wordt, vervallen de garantievoorwaarden.
pi_107454065
Ha fijn! Dan hoeven we daar geen beslissing over te nemen :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe kan het toch zo zijn dat jullie het een hele prestatie vinden terwijl wij ons zo bagger voelen? :+
Waarom is dat dan? Misschien komt het omdat we uit een lelijk huurhuis komen maar ik voel me hier zo fijn..het kan me niet eens schelen dat we nog 1000 dingen moeten doen. Heb vandaag een spijker in de muur geslagen en een schilderijtje opgehangen. Koen was niet blij O-)
pi_107455177
Ah bij jullie is de verkeerssituatie dus ook nog niet ideaal. Ik vind het vreselijk dat ik niet dichtbij kan parkeren (voor sommigen misschien sowieso een luxe :@ ) Wat een gesjouw met een peuter en baby in maxicosi en alle tassen e.d.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag binnengekregen:

[ afbeelding ]

Heb ik mezelf op getrakteerd. Geweldig ding!

Niet die bak erbij, hoor. Ik ga er niet m'n beroep van maken.
Nu val ik waarschijnlijk ontzettend door de mand, maar wat is het? oO<

En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meterkast, ik wil ook schapjes!
pi_107455198
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:23 schreef loeszie het volgende:
Ha fijn! Dan hoeven we daar geen beslissing over te nemen :Y)

Waarom is dat dan? Misschien komt het omdat we uit een lelijk huurhuis komen maar ik voel me hier zo fijn..het kan me niet eens schelen dat we nog 1000 dingen moeten doen. Heb vandaag een spijker in de muur geslagen en een schilderijtje opgehangen. Koen was niet blij O-)
Waarom niet? Lelijk schilderij, verkeerde plek of een paar keer misgeslagen? :+

Ik kan heel slecht tegen dingen die nog niet goed zijn. Er zitten gaatjes in het hout van de trap die ik nog moet plamuren, stukken muur die ik nog met verf bij moet werken, er moet iets met de nis gebeuren, ik heb de power cleaner voor de vloer nog niet binnen waarmee ik vervelende plekken eruit kan krijgen. Met schoonmaken en boodschappen doen lopen we achter op de feiten en ik heb de kindjes zo weinig gezien de afgelopen tijd dat ik ervan schrik hoe groot Lena ineens is. Ook ben ik door de stress van de afgelopen tijd nog steeds zo verstrooid dat het niet grappig meer is. En ik moet heel erg wennen aan weer om 6 uur opstaan.

Daar staat tegenover dat ik me heel fijn voel hier in huis, helemaal niet angstig ook zoals ik eerst had verwacht. We hebben het vervelendste opruimwerk erop zitten en het is nu nog een kwestie van afmaken, wat juist erg leuk is om te doen. Ik heb weer tijd voor de kindjes, ik vind het leuk om in de ochtend- en avondspits te rijden (het geeft me het gevoel middenin het leven te staan, of zo) en ik zit weer in schrijfmodus zodat mijn werk ook soepeltjes verloopt.

Komt dus wel goed. De stress moet m'n lijf uit.
pi_107455361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:43 schreef No_Promises het volgende:
Ah bij jullie is de verkeerssituatie dus ook nog niet ideaal. Ik vind het vreselijk dat ik niet dichtbij kan parkeren (voor sommigen misschien sowieso een luxe :@ ) Wat een gesjouw met een peuter en baby in maxicosi en alle tassen e.d.

[..]

Nu val ik waarschijnlijk ontzettend door de mand, maar wat is het? oO<

En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meterkast, ik wil ook schapjes!
Het is een luxe dweil. Je giet water (eventueel met schoonmaakmiddel) in de steel en dat is het. Het werkt ontzettend makkelijk.

Ik vind het trouwens heel begrijpelijk dat je ervan baalt dat je niet voor de deur kunt parkeren. Het is zó fijn! Ik ben bang dat wij het straks ook niet altijd zullen kunnen. Voor de woningen zijn niet veel parkeerplaatsen aanwezig, die zitten vooral aan het einde van de straat.

En ik vind het stom dat we nu zo'n eind naar de afvalbak moeten lopen. Gelukkig komt er nog een bij.
pi_107455511
Wat wordt het mooi (of beter gezegd: Wat IS het al mooi).
Waar heb je die dweil gekocht? Ik moet hier ivm honden elke dag dweilen en dan wordt het uitwringen etc van de dweil echt een rot klus.
pi_107455581
Bij www.microvezelshop.nl. De prijs is alleen iets minder leuk.

Is het je om het haar te doen of om viezigheid? In het eerste geval zou ik investeren in een robotstofzuiger.
pi_107455986
Klinkt handig, die dweil. Ik heb net een zo'n stoomdweil weggedaan die ik een paar jaar geleden ook persé moest hebben :@ Daar ga ik dus maar niet meer in investeren.

Ik denk ook niet dat wij altijd voor de deur kunnen parkeren. Ook hier zullen maar een paar parkeerplaatsen komen, niet eens één per huishouden volgens mij. En één buurman rijdt in een flinke bedrijfsbus, die neemt vast al twee plekken in beslag. Ik hoop dat het een beetje los zal lopen. We hebben ook een tijdje ergens gewoond waar we soms wel 3 of 4 keer rond moesten rijden om de auto dan uiteindelijk 500m verder te moeten parkeren...

Hoe werkt dat dan met die afvalbak? Grote prullenbak met vuilniszak en als die vol is naar de afvalbak lopen? Wij hebben eigen afvalbakken die om en om leeggemaakt worden.
pi_107455996
Om het haar stofzuig ik elke dag!
En natuurlijk ook om de viezigheid.
Dus zowel stofzuigen als dweilen is hier dagelijks nodig. (nou ja IK vind dat dagelijks nodig).

Een robotstofzuiger, is dan weer wat aan de prijzige kant voor nu. Wellicht dat deze er in de toekomst zeker gaat komen :)
pi_107456090
Je hebt zo'n robotstofzuiger ook in dweilvariant. Als je ze allebei hebt hoef je niks meer te doen. *O*
pi_107456223
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:59 schreef No_Promises het volgende:
Klinkt handig, die dweil. Ik heb net een zo'n stoomdweil weggedaan die ik een paar jaar geleden ook persé moest hebben :@ Daar ga ik dus maar niet meer in investeren.
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n stoomapparaatding gekocht. Wat een miskoop. :X

quote:
Hoe werkt dat dan met die afvalbak? Grote prullenbak met vuilniszak en als die vol is naar de afvalbak lopen? Wij hebben eigen afvalbakken die om en om leeggemaakt worden.
Dat systeem is vrij normaal hier in Amsterdam: er zijn overal ondergrondse vuilnisbakken waar je je vuilnis, glas en papier (gescheiden) in kunt gooien. Wat voor mij nieuw is, is dat je bij deze bakken een pas moet gebruiken (anders gaat 'ie niet open). Het is op zich een fijn systeem, want je kunt altijd je afval kwijt en bent niet aan een limiet gebonden. Meestal hoef je ook niet heel ver te lopen, maar de afvalbak die aan onze kant moet komen is er dus nog niet.
pi_107456398
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt zo'n robotstofzuiger ook in dweilvariant. Als je ze allebei hebt hoef je niks meer te doen. *O*
Klinkt als heaven! *)

Geniet van jullie 'paleisje', want dat is het zeker!
Erg mooi, alles past ook bij elkaar.
(als ik naar de foto's kijk wordt ik weer somber van mijn eigen interieur).
pi_107457231
Dank!

Dit vind ik een superkleur voor de nis:

O+
pi_107457650
Of deze.

pi_107457711
Ik zie nu dat ik van de laatste al een kleurstaal had besteld. Da's een goed teken. :+
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:37:44 #212
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107457866
Ik voel een beslissing aankomen! O+ ;)
pi_107458124
Helaas heb ik al 15 kleurstalen besteld. :')
pi_107458180
Nieuw kastje was ook een leuk idee, in theorie. Lief en ik konden het nergens over eens worden.
pi_107458268
Handig, de nieuwe babyfoon. Hoor ik precies wat mijn lief boven uitspookt.
pi_107458344
Ik denk dat de bovenste kleur het mooist staat bij onze nieuwe gordijnen. Maar de onderste kleur is zo mooi dat 'ie ergens moet komen. De gang dan maar, misschien.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:49:13 #217
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107458396
Dat je hem dan ineens een telefoongesprek hoort voeren met zijn minnares :o :D.

Kleuren zijn ook moeilijk om beslissingen over te nemen, althans dat vond ik wel. En nu zou ik het bijvoorbeeld in de veranda al weer anders willen doen... Gaat waarschijnlijk ook nog wel gebeuren dit voorjaar...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:49:31 #218
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107458408
Ik stem ook voor de bovenste kleur!
pi_107458812
Heb je daar nog een foto van? En wat is je idee nu? (Misschien tijd voor een topicupdate? O-) )

Ik bestel een hoop kleurstalen, leg ze een tijd tegen de muur waar de kleur moet komen en neem dan een beslissing. Bij sommige kleuren ben ik er meteen uit. Onze slaapkamer en Lena's kamer had ik zo gevonden. De zolder was érg lastig. Ik had mijn zinnen gezet op een kleur uit de Pure-collectie van Flexa en die stalen kun je alleen in verfspeciaalzaken bekijken. Toen we dat eindelijk deden vond ik de kleur tegenvallen. In een kleurstalenrek ter plaatse vond ik ineens een aardige kleur en thuis zag ik dat ik die staal al had. Bingo.

Ik heb ook heel lang getwijfeld over de kleur van de keuken. Ik wou eerst een champagnekleurige keuken met een wit blad. Maar ik vond het witte blad zelf in de winkel tegenvallen en was bang dat de champagnekleur gauw uit de mode zou raken. Uiteindelijk hebben we een veiligere keuze gemaakt en ook daar ben ik blij mee. Je ziet alleen niet aan de keuken af dat we zolang over het wit getwijfeld hebben. :+

Tot nog toe klopt alles in ieder geval wel qua kleur.
pi_107459754
En dan kom ik weer dit soort dingen tegen:

Ik duik maar eens m'n bed in.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:22:25 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107460108
Oh, die bovenste foto is wel een hele mooie manier om een zolder op te delen.... ik gok dat 9 van de 10 keer de deur (vrijwel) in het midden van de muur zit, terwijl dit veel mooier is O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107464704
Oh die bovenste! Ik vind de uitwerking net niet helemaal leuk, maar het concept wel!
Freehand lijntjes trekken op je muur... x500 :P O+
pi_107474756
Ja, het idee van zo'n grafische voorstelling op je muur is tof. Je zou denken dat meer mensen op het idee zijn gekomen.
pi_107475171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dankjewel. :*

En hierbij wil ik ook even stilstaan bij de lurkers. Ik krijg zo nu en dan een pm van mensen die zeggen mijn topic leuk en nuttig vinden om te volgen. Dat vind ik heel leuk om te lezen!
Hier meldt zich er dan nog 1! Ik geniet echt van je topic! Temeer omdat wij een zeer vergelijkbaar huis gaan kopen. Wordt in 2013 pas opgeleverd maar door jouw topic heb ik er zo'n zin in! Zo gaan wij ook zeker de muur van de trap naar zolder schilderen bijv. Allemaal door jou! ;) Dank!
pi_107475573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:53 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Hier meldt zich er dan nog 1! Ik geniet echt van je topic! Temeer omdat wij een zeer vergelijkbaar huis gaan kopen. Wordt in 2013 pas opgeleverd maar door jouw topic heb ik er zo'n zin in! Zo gaan wij ook zeker de muur van de trap naar zolder schilderen bijv. Allemaal door jou! ;) Dank!
Leuk!
pi_107490514
Claudia, die verfkleur van het bovenste plaatje, welke is dat?
Ik heb vorige week grote kleurstalen besteld bij Flexa, maar nog steeds niet binnen, helaas.
pi_107491225
quote:
5s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, het idee van zo'n grafische voorstelling op je muur is tof. Je zou denken dat meer mensen op het idee zijn gekomen.
Nou ja, als het niet een-twee-drie zo te koop is, dan moet je het dus zelf dóen. Lijntje voor lijntje. Wat een werk moet dat zijn :D
pi_107491533
je kan toch ook je eigen behang maken? Als foto behang kan, dan moet dit ook kunnen. Gewoon plaatje aanleveren en dan behangen. Is en duurder en sneller.
pi_107496286
Doen we eventjes voor De Wereld Draait Door begint. Famous last words.

pi_107496334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:42 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, die verfkleur van het bovenste plaatje, welke is dat?
Ik heb vorige week grote kleurstalen besteld bij Flexa, maar nog steeds niet binnen, helaas.
Geen flauw idee, helaas. Ik heb wat stalen bij Flexa in bestelling die er in de buurt moeten komen. Ik houd je op de hoogte!
pi_107496415
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:55 schreef innepin het volgende:

[..]

Nou ja, als het niet een-twee-drie zo te koop is, dan moet je het dus zelf dóen. Lijntje voor lijntje. Wat een werk moet dat zijn :D
We kopen wel wat kunst voor aan de muur. Veel makkelijker.
pi_107506194
Haha duurt even maar dan heb je ook wat... Ziet er wel strak uit!

Lijkt het zo ofzit er nu toch iets op de voordeurruit?
pi_107507224
Oh ja, wat ik nog wou zeggen: zelf behangen is helemaal niet zo moeilijk hoor. En in mijn ervaring: hoe beter het behang is waar je mee werkt, hoe makkelijker het is. En het allermakkelijkst is van dat vliesbehang (?), waarbij je de muur insmeert met plaksel, en niet het behang zelf.

Oh, en die inloopmat, hadden jullie die nou van de carpetland? Wij moeten er eigenlijk ook een hebben, maar ik had eigenlijk geen idee waar je zo'n ding haalt.
pi_107508057
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:02 schreef Jipster het volgende:

Lijkt het zo ofzit er nu toch iets op de voordeurruit?
Lijkt maar zo. Er reflecteert volgens mij iets in de ruit. Of het is afval van de straat, want het waait hard en er ligt veel afval op straat.
pi_107508143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:05 schreef Bleie het volgende:
Oh ja, wat ik nog wou zeggen: zelf behangen is helemaal niet zo moeilijk hoor. En in mijn ervaring: hoe beter het behang is waar je mee werkt, hoe makkelijker het is. En het allermakkelijkst is van dat vliesbehang (?), waarbij je de muur insmeert met plaksel, en niet het behang zelf.
Ik heb het één keer gedaan, de achterkant van de kast van Lena behangen. Dat was een drama. Waarschijnlijk kwam het doordat de ondergrond veel lijm opzoog. Maar ik heb inderdaad begrepen dat dat laatste behang heel makkelijk zou zijn.

quote:
Oh, en die inloopmat, hadden jullie die nou van de carpetland? Wij moeten er eigenlijk ook een hebben, maar ik had eigenlijk geen idee waar je zo'n ding haalt.
Van de Carpet Right, maar dat is ongetwijfeld dezelfde of eenzelfde keten. Bij de Praxis en Kwantum kun je ze ook krijgen, maar de rollen die ze daar hadden waren net niet breed genoeg voor onze gang. We hebben er niet naar gevraagd; het zou goed kunnen dat we daar best een breder stuk hadden kunnen bestellen.

Het assortiment van de Carpet Right is niet heel groot; ze hebben twee soorten inloopmat in de goede breedte. Maar je kunt wel uit best veel kleuren kiezen.
pi_107508192
Wat staat er vandaag een irritant zonnetje. Ik kan heel goed zien hoe vies ons huis is.

Weet je wat me ook echt tegenvalt? Hoe snel de trap vies wordt. Twee dagen geleden met de stoffer langsgeweest en nu ligt er weer overal stof. Ik heb niet genoeg tijd om zo'n groot huis schoon te houden. ;(
pi_107508684
Trappen zijn inderdaad vreselijk! Ik moet ook echt minstens twee keer per week allebei de trappen doen, want het stof dwarrelt door het huis, vooral bij de open trap naar zolder.

Jullie zijn echt heel goed bezig! Vooral de laaste kleine dingen blijven vaak zo lang liggen. Wij moeten na twee jaar ook echt nog eens goed de zolderspullen opruimen. En om bv de garage of berging een beetje aan kant te houden, het kost allemaal veel tijd :X
Met een meidenkwartet
pi_107508773
Oh ja, Carpet Right, die bedoel ik ook. Toch maar eens gaan kijken.

En trappen zijn vreselijk, wat stof betreft. Wij hebben ook nog een kat, dat maakt het nog erger. Gelukkig heb ik een schoonmaakster :D, en kan ik heel goed doen alsof ik stof niet zie.
pi_107508873
Vandaag ben ik twee beschadigingen in de vloer tegengekomen. Ik hoop dat het gauw overgaat dat ik me daaraan stoor. Ik vind het bij vlagen heel overweldigend voelen, dat dit dan onze Eigen Woning is waar we goed voor moeten zorgen en waar niks mee mag gebeuren. Er moet natuurlijk ook gewoon in geleefd worden.

En ik moet ook gauw een schoonmaakster regelen! Hoe ben jij daaraan gekomen, Bleie?
pi_107509048
Mat verkopen ze ook bij de Karwei, op een rol. Kun je laten afsnijden hoeveel je nodig hebt. Geen keuze in kleur, bij ons alleen antraciet, dus als je iets anders wilt ben je bij een andere zaak waarschijnlijk beter uit.
Met een meidenkwartet
pi_107510467
Ik denk dat ik eruit ben wat onze nis betreft, met dank aan Kleurdoos die zeegroen als kleur opperde. Ik ben verliefd op celadon: Celadon is keramiek met een groene glazuur. Voor de Aziaten lijkt het jade. Toen tijdens het bakproces as op het aardewerk terecht kwam, reageerde dat met de klei en leverde een plek met een wonderlijke groen/blauwe glazuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 02-02-2012 15:05:23 ]
pi_107510635
En ik kwam nog een grappig idee tegen op de site van VT Wonen, namelijk sjabloneren met een metallic muurverf:

Dan heb je toch het behangeffect. Maar ik weet niet of dit 'em wordt.
pi_107512617
Ohh, die kleur groen, daar ben ik ook verliefd op O+

En ik volg je topic ook graag, je hebt best dezelfde smaak als ik, dus erg leuk om ideetjes op te doen!
Ben ook erg fan van je vloer!

Als je je woonkamer verder met veel grijstinten inricht (gordijnen/bank e.d.) dan is een (oker)gele kleur ook mooi voor op de muur denk ik! (zie ook het plaatje dat je hierboven ergens post met de grijze muur waarbij okergele accenten zijn gebruikt)

[ Bericht 20% gewijzigd door bl0emetjE op 02-02-2012 12:47:22 ]
pi_107512632
quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag ben ik twee beschadigingen in de vloer tegengekomen. Ik hoop dat het gauw overgaat dat ik me daaraan stoor. Ik vind het bij vlagen heel overweldigend voelen, dat dit dan onze Eigen Woning is waar we goed voor moeten zorgen en waar niks mee mag gebeuren. Er moet natuurlijk ook gewoon in geleefd worden.

En ik moet ook gauw een schoonmaakster regelen! Hoe ben jij daaraan gekomen, Bleie?
Ik hoop niet dat je daaraan blijft storen, dat maakt leven in je huis wel lastig, zeker met kleine kinderen. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Ik had het bij de eerste beschadigingen hier ook wel. Gelukkig liet manlief op dag 2 een tv op de vloer vallen, die voor een lelijke plek zorgde. Gelukkig in de slaapkamer, maar toch. Sindsdien valt alles mee.

De schoonmaakster werkte bij buren in het apartementencomplex waar we hiervoor woonden, en ze wilde gelukkig mee naar het nieuwe huis, hoewel dat een stuk verder reizen is voor haar (ze woont in Zuidoost), maar we hebben haar dan ook een flinke loonsverhoging gegeven + meer uren).
pi_107512662
En dat groen is geweldig!

Soms, als ik hier meelees, krijg ik bijna spijt dat wij alles zo snel beslist hebben en niet zo zorgvuldig hebben uitgezocht als jullie. Aan de andere kant: wij hadden geen geld meer, dus alles moest goedkoop :'( . Ooit komt hier een mooie vloer e.d.
pi_107517474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:31 schreef bl0emetjE het volgende:

Als je je woonkamer verder met veel grijstinten inricht (gordijnen/bank e.d.) dan is een (oker)gele kleur ook mooi voor op de muur denk ik! (zie ook het plaatje dat je hierboven ergens post met de grijze muur waarbij okergele accenten zijn gebruikt)
Ja! Ik wil eigenlijk geen gele muur, maar het zou wel een geweldige accentkleur zijn, bijvoorbeeld voor kussens op de bank.

Ik vind kleuren voor de muur heel lastig omdat het of zo'n bonte boel wordt met de rode stoel erbij of het wordt een saaie grijs- of bruintint. Ik denk dat dat groen een prima oplossing is. Moet ik wel eerst een verf vinden die de kleur benadert. Dat kan nog wel eens lastig worden.
pi_107517579
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:32 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je daaraan blijft storen, dat maakt leven in je huis wel lastig, zeker met kleine kinderen. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Ik had het bij de eerste beschadigingen hier ook wel. Gelukkig liet manlief op dag 2 een tv op de vloer vallen, die voor een lelijke plek zorgde. Gelukkig in de slaapkamer, maar toch. Sindsdien valt alles mee.
Het zijn altijd die mannen, hè? :Y) Ik weet dat het goedkomt, zo ging dat met onze vorige huis ook. Maar het is zo'n proces dat je doormaakt waarin je eerst alles ziet als het perfect is en dan begint de aftakeling.

quote:
De schoonmaakster werkte bij buren in het apartementencomplex waar we hiervoor woonden, en ze wilde gelukkig mee naar het nieuwe huis, hoewel dat een stuk verder reizen is voor haar (ze woont in Zuidoost), maar we hebben haar dan ook een flinke loonsverhoging gegeven + meer uren).
Oh, ideaal! Ik ga eens bij m'n buren rondvragen of ze iemand hebben die voor ons aan de slag zou willen.
pi_107517616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:33 schreef Bleie het volgende:
En dat groen is geweldig!

Soms, als ik hier meelees, krijg ik bijna spijt dat wij alles zo snel beslist hebben en niet zo zorgvuldig hebben uitgezocht als jullie. Aan de andere kant: wij hadden geen geld meer, dus alles moest goedkoop :'( . Ooit komt hier een mooie vloer e.d.
Wij hebben echt niet alles zorgvuldig uitgezocht. Met alles waar ik laconieker in ben geweest heb ik ook net iets meer moeite, merk ik.
pi_107517623
Vandaag nog even een fotootje gemaakt:

pi_107517960
Ik moet nog een handig plekje voor de slabben bedenken. Hoe doen jullie dat?
pi_107517997
Ik ga geen kleurstalen meer bij Flexa bestellen. Veel kleuren zien er op mijn beeldscherm heel anders uit dan in het echt. Ik ga morgen wel even langs de Gamma of Praxis.
pi_107518125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet nog een handig plekje voor de slabben bedenken. Hoe doen jullie dat?
In de la van de tafelkleden :Y
En andere onbestemde zooi :X
pi_107518304
Ja, zie. Ik mis een rommellade.
pi_107518747
Komt verdomd dichtbij, toch?

pi_107518892
quote:
5s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
Komt verdomd dichtbij, toch?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi!
pi_107518960
Of ik het motief mooi vind, weet ik niet, maar de kleur groen van dat behang linksonder spreekt me wel erg aan.

We hebben net de slaapkamer blauw geschilderd, maar voor de woonkamer neig ik ook naar zoiets. Of nog wat lichter, zoals het vlak rechtsonder in deze afbeelding:

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_107519245
Het is me ook om die kleur te doen, DaD! En het is dus muurverf met metallic verf eroverheen gesjabloneerd. Dat laatste zou ik zelf ook niet doen.

Ik heb in ieder geval instemming gekregen van mijn lief! *O* Ben benieuwd of ik het komend weekeinde al ga doen.
pi_107519324
Hallo Claudia ,

Heb je topic af en toe bezocht en was benieuwd welke vloer het uiteindelijk geworden is .
MET MIJN GEDACHTEN ERGENS ANDERS, BEN IK ALTIJD OVERAL
pi_107519333
Het is een epoxy coating geworden!
pi_107519359
(beetje laat by the way) jullie huis is echt leuk geworden !! wij mogen wachten tot het einde van dit jaar dus wij beginnen nu alvast te plannen
pi_107519372
Dat blauw vind ik trouwens mooi, DaD! Mijn schoonzus heeft zoiets in haar gang en het staat daar ook erg mooi. Als er maar iets van dat vergrijsde in zit. O+
pi_107519431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:03 schreef P-PAPPA het volgende:
(beetje laat by the way) jullie huis is echt leuk geworden !! wij mogen wachten tot het einde van dit jaar dus wij beginnen nu alvast te plannen
Dank! En spannend! Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met ideeën verzamelen. Ken je www.pinterest.com al?
pi_107519629
Ok thnx voor de info bladwijzer is gemaakt.
En idd je kan niet vroeg genoeg beginnen al merk ik wel dat definitief kiezen nog niet mijn ding is hou t graag nog even open behalve de vloer die word PU of iets in die richting .
pi_107519739
Gietvloer?

Het handige aan Pinterest vind ik dat je een button aan je browser toegevoegd krijgt waarmee je plaatjes kunt 'pinnen'. Dan wordt het plaatje op je persoonlijke prikbord bewaard inclusief de link. Ik maak er véél gebruik van om ideeën te verzamelen. Het leuke is dat het nu allemaal nog niet definitief hoeft te zijn, dus je kunt je uitleven!

De prikborden zijn volgens mij per definitie openbaar. Het voordeel daarvan is dat je ook door andermans ideeën kunt bladeren. Daar maak ik wel minder gebruik van.

Wat ik leuke sites vind om door te kijken zijn trouwens onder andere www.welke.nl en www.vtwonen.nl.
pi_107519742
Zeg Claudia, ik snap dat pinterest niet zo goed hè, maar het klinkt wel iets als iets waar ik bij wil horen :') Heb je een invite voor mij? O-)
pi_107519782
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:12 schreef innepin het volgende:
Zeg Claudia, ik snap dat pinterest niet zo goed hè, maar het klinkt wel iets als iets waar ik bij wil horen :') Heb je een invite voor mij? O-)
Pm of dm me even je mailadres!
pi_107519867
Mag ik er ook één, Claudia?

Wat ik me (of nou ja, mijn vriend) afvroeg: hoe doe je dat met de vloer als je ooit gaat verhuizen?
pi_107519937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Of ik het motief mooi vind, weet ik niet, maar de kleur groen van dat behang linksonder spreekt me wel erg aan.

We hebben net de slaapkamer blauw geschilderd, maar voor de woonkamer neig ik ook naar zoiets. Of nog wat lichter, zoals het vlak rechtsonder in deze afbeelding:

[ afbeelding ]
Die wand vind ik echt zo mooi gedaan O+

Denken of ik dat ergens hier zou kunnen realiseren, maar ik vrees van niet.
pi_107519955
Ja een gietvloer voor ons epoxy of iets dergelijks .
Printerest is leuk idd en Welke is ook ideaal kan je ook kijken naar wat andere mensen al op hun moodboards hebben .
pi_107521417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mag ik er ook één, Claudia?

Wat ik me (of nou ja, mijn vriend) afvroeg: hoe doe je dat met de vloer als je ooit gaat verhuizen?
Laat me ook even je mailadres weten!

Wat je doet met de vloer: niks. Hij kan niet meeverhuizen, maar je hoeft hem ook niet te verwijderen of zo. Je kunt er zo iets overheen leggen, wat dan ook. En wat onszelf betreft: over een jaar of 5 zouden we de toplaag kunnen laten opschuren en opnieuw aanbrengen. Dan zou de vloer grotendeels als nieuw moeten zijn.
pi_107521545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Laat me ook even je mailadres weten!

Wat je doet met de vloer: niks. Hij kan niet meeverhuizen, maar je hoeft hem ook niet te verwijderen of zo. Je kunt er zo iets overheen leggen, wat dan ook. En wat onszelf betreft: over een jaar of 5 zouden we de toplaag kunnen laten opschuren en opnieuw aanbrengen. Dan zou de vloer grotendeels als nieuw moeten zijn.
Ah ja, dat was de vraag eigenlijk inderdaad een beetje - of een volgende eigenaar er gewoon laminaat of iets dergelijks overheen zou kunnen leggen. Ik vind het echt erg mooi!
pi_107524226
Met die foto van je huiskamer (incl gaaf schilderij bij de eettafel!) denk ik idd dat dat groen (celadon) mooi is! Het rood van de stoel springt er dan ook extra mooi uit!

Ik wilde deze kleur ook hier (studeerkamer). Ik had een mooie uitgezocht, maar toen ik ging verven dacht ik dat het te donker werd. Toen heb ik een lichtere tint gehaald, maar uiteindelijk bleek de verf behoorlijk lichter op te drogen. Nu spijt dat ik toch niet door ben gegaan met de donkerdere tint.
Op mijn kast (woonkamer) trouwens dezelfde lichtere tint gedaan en daarop komt ie erg mooi uit, maar op de muur had ik toch wel net dat tintje donkerder gewild, het is nu heel subtiel gekleurd geworden ;)

Dus als je gaat verven, onthoud dat de kleur een behoorlijk stuk lichter opdroogt! En dus niet schrikken als ie in de eerste instantie behoorlijk donker lijkt.

Trouwens niet makkelijk om precies de goede tint te vinden vond ik. Ik wil(de) graag dat licht/oud groene met een blauwige ondertoon, maar ik vond vooral groengrijze (te zwak) tinten of groenblauwe (te fel). Ben benieuwd welke tint je uit kiest, ik blijf meelezen, extra inspiratie om hier de studeerkamer toch nog eens aan te pakken!
pi_107528063
Ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik moet gewoon op mijn gevoel afgaan bij het uitzoeken van de stalen. Mijn lief vindt alles al gauw te donker en wil dan een tint lichter. Daardoor vond ik de muur in Ivans oude kamer net iets te licht. Deze keer heb ik een vrijbrief om te kiezen wat ik wil, aangezien ik verf en beloofd heb dat ik er overheen verf als hij het niks vindt!
pi_107528144
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:11 schreef bl0emetjE het volgende:
Trouwens niet makkelijk om precies de goede tint te vinden vond ik. Ik wil(de) graag dat licht/oud groene met een blauwige ondertoon, maar ik vond vooral groengrijze (te zwak) tinten of groenblauwe (te fel). Ben benieuwd welke tint je uit kiest, ik blijf meelezen, extra inspiratie om hier de studeerkamer toch nog eens aan te pakken!
Ja, die ervaring heb ik ook. Ik verwacht dat het nog een kluif kan worden om een goede kleur te vinden. Ik heb een lijstje van kleuren van bekende merken die ik af kan gaan. De kleur waar ik hoge verwachtingen van heb is "Celadon" van VT Wonen (voor Flexa). Ik heb daar alleen nog geen muurverf van gevonden, maar ik heb er al een mail aan gewaagd.

pi_107528837
Ik vind die kleur echt de bom. Krijg er helemaal zin in om onze nis over te verven O+

Maar Johan vindt groen stom }:|

In het echt is het veel lichter, maar na 6 jaar wil ik wel eens wat anders. Ik ga straks als hij uit school is eens even polsen of hij ook een andere kleur wil!

[ Bericht 27% gewijzigd door Vlinder op 02-02-2012 20:07:37 ]
pi_107528937
Dan zeg je dat het blauw is. Zien mannen toch niet.
pi_107528998
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Dan zeg je dat het blauw is. Zien mannen toch niet.
Mijne wel }:|
pi_107529076
Maar als die kleur bestaat als lak, dan zouden ze hem toch ook als muurverf moeten kunnen mengen bij de bouwmarkt?
pi_107529107
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die ervaring heb ik ook. Ik verwacht dat het nog een kluif kan worden om een goede kleur te vinden. Ik heb een lijstje van kleuren van bekende merken die ik af kan gaan. De kleur waar ik hoge verwachtingen van heb is "Celadon" van VT Wonen (voor Flexa). Ik heb daar alleen nog geen muurverf van gevonden, maar ik heb er al een mail aan gewaagd.

[ afbeelding ]
De celadon van flexa was ook mijn eerste keus toentertijd, maar daarvan dacht ik dat ie te donker werd. Nu denk ik dus dat ie juist erg mooi is inderdaad. http://www.flexa.nl/#/colors1/ L0.07.77 misschien?

Op de website van histor vond ik net nog 'zeeschuim' die me ook wel erg aanspreekt, iets blauwiger misschien.

(Op de histor website ook op een groter vlak te zien, maar dan moet je even zoeken, in het blauwgroene kleurpalet)

In hetzelfde histor pallet zit ook 'ragfijn', ook mooi, net iets lichter wel weer ;)
pi_107529184
Inderdaad, Bleie, maar ik heb slechte ervaring met Bouwmarkten en Flexacollecties. Heel vaak hebben ze bepaalde dingen ineens niet. Maar ik ga het gewoon proberen!

Vlindur, als je lief groen stom vindt, waarom is jullie woonkamer nu dan groen? :+ Ik vind het tof dat je zoveel kleur op de muur hebt gedaan!
pi_107529339
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

De celadon van flexa was ook mijn eerste keus toentertijd, maar daarvan dacht ik dat ie te donker werd. Nu denk ik dus dat ie juist erg mooi is inderdaad. http://www.flexa.nl/#/colors1/ L0.07.77 misschien?

Op de website van histor vond ik net nog 'zeeschuim' die me ook wel erg aanspreekt, iets blauwiger misschien.
[ afbeelding ]
(Op de histor website ook op een groter vlak te zien, maar dan moet je even zoeken, in het blauwgroene kleurpalet)
Zeeschuim heb ik ook op mijn lijstje staan, maar op mijn beeldscherm is het gewoon blauw. Daarom moet ik de kleuren in het echt bekijken. Ik neem m'n laptop wel mee. :@ Dan heb ik een referentiekader.

Een andere kleur op mijn lijstje is trouwens L0.15.65, een tikkeltje donkerder dan jouw kleur.
pi_107529529
Die zit er net boven inderdaad!

Ja, beeldschermen, dat is gewoon niet zo handig. Ik ga van de week ook maar weer eens langs de bouwmarkt/verfhandel, eens kijken wat ik daar tegenkom!
pi_107529561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Inderdaad, Bleie, maar ik heb slechte ervaring met Bouwmarkten en Flexacollecties. Heel vaak hebben ze bepaalde dingen ineens niet. Maar ik ga het gewoon proberen!

Vlindur, als je lief groen stom vindt, waarom is jullie woonkamer nu dan groen? :+ Ik vind het tof dat je zoveel kleur op de muur hebt gedaan!
Nee joh :D Dat is "zeester" en "wierook" creme en bruin <3 Vind het nog steeds heel mooi, maar omdat we qua meubels niet veel kanten op kunnen wil ik nu de muur wel eens aanpakken. Alleen de wierook dus, de creme is nog prima!
pi_107529655
Ah, houd me op de hoogte! *O*

Ik vind het zo grappig om via mijn Pinterestpagina te zien dat ik al een paar dagen op dit spoor zat:

pi_107529732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee joh :D Dat is "zeester" en "wierook" creme en bruin <3 Vind het nog steeds heel mooi, maar omdat we qua meubels niet veel kanten op kunnen wil ik nu de muur wel eens aanpakken. Alleen de wierook dus, de creme is nog prima!
Ik denk dat mijn beeldscherm rare dingen doet. Ik heb andersom ook vaak dat ik stalen via Flexa bestel en dat ze groen zijn terwijl ik ze bruin verwacht had. Of ik ben kleurenblind, dat kan ook. :')

Ik ben benieuwd of je ook voor een kleurverandering gaat!
pi_107529835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn beeldscherm rare dingen doet. Ik heb andersom ook vaak dat ik stalen via Flexa bestel en dat ze groen zijn terwijl ik ze bruin verwacht had. Of ik ben kleurenblind, dat kan ook. :')

Ik ben benieuwd of je ook voor een kleurverandering gaat!
Kun je je instellingen dan niet eens vergelijken met die van J? Want ik lees wel vaker dat je het verkeerd ziet. Lijkt me knap irritant :X

Ik hou je op de hoogte! :Y
pi_107529862
Verkoop jij eigenlijk geen prints, bloemetje? Je maakt zulke toffe dingen. Gevonden! *O* Kom ik zomaar ineens onze hond tegen, haha.

[ Bericht 35% gewijzigd door Claudia_x op 02-02-2012 20:20:56 ]
pi_107531143
En dan dit met de korte muur:

pi_107531407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
En dan dit met de korte muur:

[ afbeelding ]
Ohh leuk, een familiealbum aan de muur! Met die gave oude foto's van vroeger ertussen :Y

Dat celadon/groen kan sowieso veel kleuren erbij hebben, bijna met alles te combineren!
pi_107531522
En ons interieur kan nog wel een lokale kleurexplosie gebruiken. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van lijstjes omdat ik liever foto's regelmatig kan wisselen. Maar ach, ik heb toch geen fotoprinter meer, dus ik zal er sowieso wat meer werk van moeten maken.

En dan inderdaad foto's van vroeger ertussen! O+
pi_107533241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
En ons interieur kan nog wel een lokale kleurexplosie gebruiken. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van lijstjes omdat ik liever foto's regelmatig kan wisselen. Maar ach, ik heb toch geen fotoprinter meer, dus ik zal er sowieso wat meer werk van moeten maken.

En dan inderdaad foto's van vroeger ertussen! O+
En anders kun je ook losse foto's ophangen met Japanse masking tape, dat heb je in allerlei kleurtjes! En de foto's zelf voegen natuurlijk ook al de nodige kleur toe.

Eventueel losse foto's afgewisseld met een paar lijstjes. Zelf ben ik altijd fan van die randloze wissellijstje ;) Maar her en der een kleurenlijstje is natuurlijk ook leuk!
pi_107533796
Ja, ik vind die randloze wissellijstjes ook erg leuk, en dan ligt de aandacht meer bij de foto's zelf. Deze vind ik ook leuk, maar past misschien iets te veel in het thema:

pi_107534613
Die lijstjes zijn mooi! Modern maar wel met een 70s twist, kan best vind ik!

Of een combi:

muurstickerwinkel

Kleur en toch makkelijk foto's kunnen wisselen ;)
pi_107534677
Oh, grappig!

Waar kun je die masking tape eigenlijk krijgen?
pi_107534873
http://www.eennieuwavontuur.com/
http://www.wonenmetlef.nl(...)uSgK4CFYeEDgodmSPn5g

Op google kun je zoeken op japanse masking tape, dan komen er wel winkels tevoorschijn!

Ideaal voor foto's, want de tape beschadigd de foto's niet en blijft wel goed hangen aan de muur! Laat ook geen plakresten op de muur achter trouwens! En in heel veel kleurtjes, ik heb echt al een hele verzameling onderhand :D

(whehe lijkt wel een tellsell reclame praatje zo)
pi_107534964
Oh dat klinkt ideaal! Ik heb er een gewoonte van gemaakt om ongeveer elke 3 maanden een selectie van foto's te laten drukken. Die berg ik in Hema-mappen op, in van die plastic vellen waar je er 4 in kwijt kunt. Op deze manier kan ik ook eens iets met die foto's doen!
pi_107535172
Ja, ik vind het ook een super uitvinding. Makkelijk wisselen idd en vrolijke kleurtjes, ik zag ook mensen die bijv letters ervan plakken en zo een tekst of woord op de muur zetten. Of het raam kan ook, de tape is vrij dun en aan beide kanten dezelfde kleur.

Ook afgelopen jaar alle kerstkaartjes zo aan de muur gehangen trouwens.

Van die ene website (wonen met lef):
quote:
MT-Masking Tape

Hip hot and happening! Masking Tape van MT en wat kan je er toch leuke dingen mee doen!! Uit japan overgewaait deze Masking-Tape of Washi-tape. Washi-tape is van papier en dus makkelijk te scheuren. Erg leuk om cadeautjes mee in te pakken of poster of foto;s mee aan de muur te hangen. Ook kan je denken aan accenten op kaarten of eneveloppen. Kortom Masking-tape is trending!
pi_107535891
Ow handig bl0emetjE
En even stiekem :W Naar je :*
pi_107537034
Hee mrien :W Alles goed daar in het hoge noorden? (nog net snel voordat het topic sluit!)

En nog wat tape-inspiratie:

http://sarahhearts.com/2011-09-06/washi-tape-art/

http://ninainvorm.punt.nl/?id=628801&r=1&tbl_archief=&

Ook van hele brede masking tape met groene stippen!

[ Bericht 17% gewijzigd door bl0emetjE op 02-02-2012 22:19:04 ]
pi_107537725
Je kunt zelfs je hele kamer/gang ermee behangen :P

pi_107540529
Je kan ze ook in de Tas-ka webwinkel krijgen. Ik houd heel erg veel van me masking tape O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')