Ik heb 2 dochters van 1 en 2 jaar oud, en ze hebben beiden de Alecto DBX 88 op hun kamer.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
Ik heb nog een blank eiken vitrinekast in de verkoop!quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.
Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg?
Ja, meerdere malen zelfs...quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:35 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.
PM cupcake eens...quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
De foto is mijn woonkamer op dit moment hahaha...quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders.
Foto op canvas kan heel mooi zijn!quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
Tssk. Dan moet je eerst proberen om mij voor te zijn!quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:45 schreef innepin het volgende:
ja hoi, als je echt je rode stoel wegdoet, sta ik meteen voor je deur om m op te halen he.
Ik ben zelf echt helemaal gek op van die vergrijsde blauwe tintenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:00 schreef Keshet het volgende:
[..]
Tssk. Dan moet je eerst proberen om mij voor te zijn!![]()
Stiemie, de stoel die jij post is prachtig zeg! De kleurenstaal van Seeds ook. Als ik zoiets zie vraag ik me altijd af waarom ik dat soort zaken niet bedacht toen wij ons huis inrichtten.
Oh nee, dat is echt niets voor ons.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 06:37 schreef mefke79 het volgende:
claudia, de oplossing van stiemie met de plankjes is ook te combineren met bhang. Gewoon 1 rol behang kopen en daar van die canvasdoeken van bv de xenos mee 'kaften' of stukjes inlijsten. Toch behang en wel heel makkelijk.
Wat een geweldige stoel! Vertel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:11 schreef Stiemie het volgende:
En deze stoel zou ik zelf wel graag willen
[ afbeelding ]
Ik had er 4 grote kasten in kwijt moeten kunnen en een halfhoge kast met de televisie erop. Dat paste net niet in de nis. En de boekenkast staat aan de andere kant prima, maar die nis is nu dus wel heel leeg. Zo zie je maar dat ik niet alles voorzien heb.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Die stoel moet je echt niet wegdoen hoor, die is geweldig! Ik heb niet helemaal teruggelezen hoor, maar heb je genoeg van wit met rood?
Waarom heb je eigenlijk ervoor gekozen om de boekenkasten niet meer in de nis te plaatsen?
Ik ben vooral fan van dit blog. En dan een beetje doorklikken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:30 schreef Twinkly het volgende:
Stiemie, heb jij nog een mooi idee voor onze woonkamer? Ik kom er echt niet uit, het is telkens net niets![]()
En waarop googlen jullie om mooie voorbeeldkamers te vinden? *noob is*
Ik word zelf heel blij van de combi wit, blauw en houtquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een geweldige stoel! Vertel.![]()
Ik wil geen huis met allemaal blauwtinten. Ik vind blauw wel mooi maar het past niet zo bij me. Ik zou ook niet zo gauw groen in de woonkamer nemen. Of het moet dus wat subtieler zijn.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:23 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ach, in het ergste geval gaat 'ie dus een tijdje naar zolder. Ik rouleer wel vaker dingen.
Make me an offer I can't refuse.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:09 schreef innepin het volgende:
[..]dammit, ik loop al 2 jaar op die stoel van je te azen
Ja, vind ik ook! Maar dan voor een vakantiehuisje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:50 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik word zelf heel blij van de combi wit, blauw en houtZo mooi, beetje
Scandinavisch
![]()
Uh tsja die stoel ehhhh kost 1500 euro![]()
hier meer info: http://www.jonathanadler.(...)at/?cat=361&initial=
Valt me nog wel mee! Hij is ook wel erg gaaf. Heb je er zelf wel eens in gezeten?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:50 schreef Stiemie het volgende:
Uh tsja die stoel ehhhh kost 1500 euro![]()
hier meer info: http://www.jonathanadler.(...)at/?cat=361&initial=
Ja dat is het misschien wel jaquote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook! Maar dan voor een vakantiehuisje.Of met wat gele kleuraccenten. Maar dan nog liever niet voor m'n eigen huis. Dat ik een blauwtint voor de zolder heb gekozen is al huge. Ik ben er ook wel érg blij mee.
Kan ik niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:50 schreef Stiemie het volgende:
En stof. Om leuke vloerkussens, tuinkussens, hoeslakens en nog veel meer van te maken![]()
En opbergbakjes
Ik weet niet hoe je ruimte achter die knieschotten is, maar wij hebben bij Ikea laatst deze gekocht voor op ons zoldertjequote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kan ik niet.![]()
Opbergshit heb ik op zich wel genoeg, maar ik zou wel wat dozen kunnen kopen voor op zolder achter de knieschotten. Goed plan!
de Kalas serie!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
Absolute eis is wel dat een eventuele nieuwe stoel ontzettend lekker zit. Daarom ben ik ook zo blij met onze bank. Die vind ik niet alleen mooi maar hij zit zó lekker.
Ikealijstje:
- kleed voor Ivan
- badmat
- kinderbordjes (alles valt kapot op onze vloer)
- kussens voor op de bank
Ja, heel graag!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:24 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb de behangstalen trouwens gevonden! Van alle behangetjes uit die vintage-serie. Dus laat maar weten of je nog interesse hebt
Even overleggen of we morgen naar de Ikea gaan. We gaan zo een plan van aanpak maken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef loeszie het volgende:
Oh kun je misschien 3 van deze voor ons meenemen Claudia?![]()
Onze spiegelkast gaat weg (die is kapot gegaan tijdens de verhuizing)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60074007/
Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
de Kalas serie!
[ afbeelding ]
1 euro per zes stuks. vrijwel onverwoestbaar en ideaal, ook te gebruiken bij 't picknicken (in dezelfde serie ook bestek en bekers verkrijgbaar)
Jan is niet zo'n grote eter, maar als hij meer wil, schep ik gewoon een tweede of derde keer opquote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?
Nee, heb ik niet gezien! Ik was nogal laat thuis vandaag, maar ik kijk morgen even.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:45 schreef loeszie het volgende:
Kijk maar hoor..we moeten na de vakantie toch ook zelf snel naar de ikea. Heb je nog gezien dat de stratenmaker de tuin nu eindelijk goed heeft gemaakt? Zijn baas was langs gekomen om te kijken en die zei ook dat hij er niets van had gebakken.
Hema heeft ook leuke kinderbordjesquote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?
Danku.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben vooral fan van dit blog. En dan een beetje doorklikken.
En dan is er nog de Pinterest-pagina van Stiemie.
Die hadden we en gaan dus allemaal kapot op onze vloer.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hema heeft ook leuke kinderbordjes
op mijn vrijwilligerswerk hebben ze van die bordjes van de hema, maar ik vind ze erg snel slijten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hema heeft ook leuke kinderbordjes
Zoiets staat bij loeszie en dat vind ik prachtig. Lief is degene die een hekel aan hout heeft. Ik probeer er juist zo nu en dan wat in te krijgen, want hout geeft zoveel warmte.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef oeke het volgende:
Zoiets, maar dan origineel, zou ik wel mooi vinden voor jullie huis Claudia, al ben je niet zo van het hout.
Die rol is inmiddels ook verkocht.quote:Nog een idee voor de nis, ik zat nog eens op die blog te kijken, en het viel me op dat het vooral witte ruimtes zijn met kleine samengebalde explosies van kleur.
Ik denk dat het misschien weleens het effect zou kunnen hebben dat je zoekt, door alleen de zijwand van de nis te behangen met het gele behang. Dus waar het kindertafeltje staat.
Dan komt het geel niet in gedrang met het rood van de stoel en blijft het op zichzelf staan.
Bovendien past het dan mooi bij het kinderhoekje.
En dan heb je wrs maar 1 rol nodig!
Ohhhh is die van ikea?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef oeke het volgende:
Die blauwe kleuren vind ik zo bij je passen, Stiemie!
Het zou me niks verbazen als een aantal daarvan ook op het kleurenkaartje van dat kleurconsult staan.
En die stoel is prachtig! Ik heb zelf een groot zwak voor meubels in die stijl.
Vandaar dat ik dit meubel bij Ikea ook mooi vond, toen we er laatst waren.
[ afbeelding ]
Maar niet mooi genoeg en te duur.
Zoiets, maar dan origineel, zou ik wel mooi vinden voor jullie huis Claudia, al ben je niet zo van het hout.
Ik pm je even! Leuk dat anderen enthousiast zijn over mijn pinterestquote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:23 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Danku.
Stiemie, hoe kan ik jouw Pinterest-pagina bekijken?
Ik vind de kleur hout net niet. En de pootjes vind ik niet mooi.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:12 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ohhhh is die van ikea?![]()
![]()
Echt helemaal mijn smaak!
Ik vind de Stockholm serie idd ook erg fraai, de bank is ook mooi en zit lekker... verder is het voor mij allemaal net een beetje teveel dat wat m'n ouders in huis hadden toen ik klein was, dus ik vind het wel mooi maar ik ben te opstandig om m'n huis zo in te richten als mijn ouders ooit haddenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:12 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ohhhh is die van ikea?![]()
![]()
Echt helemaal mijn smaak!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je wilt niet weten hoeveel ik van ons oude interieur zo over zou nemen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:51 schreef Leandra het volgende:
Kijk dat behangetje dan op je foto's Claudia.... was dat in het vorige topic ook niet langsgekomen?
Dat rietbladeren-achtige?
Ik heb een levendige herinnering aan de planten. Mijn moeder was dol op planten en ons huis stond er vol mee. Elke maandag zetten we ze buiten en gaven we ze een douche terwijl we ze liefdevol toespraken.quote:
Heel goed! Ik ontdek door hen leuke dingen aan ons nieuwe huis. Ze staan bijvoorbeeld graag bij de schuifpui naar buiten te kijken. Ik heb even overwogen om de bank ervoor te zetten, maar dat ga ik nu niet doen. Het is een fijne plek voor ze. Ook heb ik ontdekt dat een groot nadeel van onze lage tv-meubel is dat ze bij de afstandsbedieningen kunnen.quote:Wat ik me nog afvroeg, je kinders en het nieuwe huis. Hoe gaat het met hun ontdekkingsreis?
Ja maar die poten, hè?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:52 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha ja maar voor de foto's hebben we geen nieuwe meubels gekocht hoor![]()
Dit kastje hebben ze ook bij cocomat. Wel eerst de staatsloterij winnen (1400 euro)
[ afbeelding ]
Of aan die knoppen gaan draaien?quote:Op zondag 29 januari 2012 12:49 schreef Twinkly het volgende:
Fijn zo'n ruime opgeruimde kast! Dat kinderhoekje <3 Ik vond dat vroeger heerlijk, van die verstopplekjes Ben je niet bang dat de kinderen in de planken klimmen en aan de schoonmaakmiddelen zitten?
De schoonmaakmiddelen verhuizen nog naar de zolder in een kast met een slot. Het is nog een beetje schuiven met spullen en kijken wat handig is, merk ik. Wat willen we in de trapkast, wat is handig in de schuur en wat moet een plekje op zolder krijgen? Dat heeft tijd nodig. We wonen hier nog maar een week.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:49 schreef Twinkly het volgende:
Fijn zo'n ruime opgeruimde kast! Dat kinderhoekje <3 Ik vond dat vroeger heerlijk, van die verstopplekjes Ben je niet bang dat de kinderen in de planken klimmen en aan de schoonmaakmiddelen zitten?
Lighten up, ik plaats hier gewoon updates over waar we mee bezig zijn (geweest). Toevallig was het nu een foto van de trapkast. Ik zei er zelfs nog bij dat het niet al te spectaculair was.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:17 schreef Dagonet het volgende:
Mijn god, dat hoekje voor de kinderen is nog minder ruimte dan Harry Potter of Oliver Twist kregen!
Wel fijn dat je de schoonmaakmiddelen, keukenapparatuur en voorraad onder handbereik hebt, die kinderen passen daar prima onder de onderste twee treden!
Gezellig verlicht ook, met zo'n naakt peertje.
Ben je alleen niet bang dat de robotstofzuiger zo in het gedrang komt?
Ik neem aan dat je ook nog wat brandwondenzalf op de plank legt voor het geval ze aan de verwarmingsbuizen zitten?
Moet ik nog een rekje voor kopen.quote:
Het erge vind ik dat we nu pas merken hoeveel meuk we hebben. De zolder staat gewoon al bomvolquote:Op zondag 29 januari 2012 20:53 schreef No_Promises het volgende:
Nouja, wat een botte reactie van Dagonet zeg. Die heeft het topic duidelijk niet gevolgd.
Ziet er super uit die kast! Handig systeem met die planken, ik denk dat wij ook zoiets gaan maken onder de trap. Komt dat bij de Praxis vandaan?
En die stofzuiger! Ik zou hem alleen al willen omdat hij zo weinig ruimte inneemt! Wat een verschil met onze gewone stofzuiger!!
En ik ben jaloers op jullie discipline. Wij hebben gisteren een paar uurtjes op zolder tussen de dozen doorgebracht maar we zijn nog niet eens halverwege. Volgend weekend de kindjes maar weer een keer uitbesteden
Nou, hè?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:00 schreef mootie het volgende:
[..]
Het erge vind ik dat we nu pas merken hoeveel meuk we hebben. De zolder staat gewoon al bomvol
Heb je hier trouwens een foto van?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:00 schreef No_Promises het volgende:
Bij ons zat er trouwens al een ombouw om al die verwarmingssystemen. Dat dan weer wel.
Helaas niet. Stelt ook niet zoveel voor hoor. Nu staat er ontzettend veel zooi voor.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je hier trouwens een foto van?
Geen hele duidelijke foto, maar bij ons zat er in de hal (onder trap) en boven op de studeerkamer gewoon een bak omheen, waarbij de kanten tegen de muur aan waren open gelaten. Dus gewoon 3 (bv mdf) planken. Bij m'n ouders zat bij de vloerverwarming ook zoiets.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je hier trouwens een foto van?
Omdat ik me aanstel. Bovendien kan de vloer niet gerepareerd worden zonder de hele verdieping mee te nemen. Dat zou buiten proportie zijn gezien de beschadiging.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:45 schreef RanTheMan het volgende:
waarom schakel je je verzekering niet gewoon in voor die beschadiging? daar betaal je premie voor
Samen met de gele op de tweede foto. Klaar.quote:
Dan hou ik gauw opquote:Op maandag 30 januari 2012 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vrees dat wij niet dezelfde smaak hebben, Vlindur. Maar lief dat je meedenkt!
Ik vind ze ook niet lelijk! Ik houd van smalle latjes. Ze zien er op de foto alleen wel heel strak uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:58 schreef No_Promises het volgende:
Ik vind ze zoals ze op de foto staan wel mooi eigenlijk!
Nou, dat is een ingewikkeld verhaal. Ik pak even de impressie erbij:quote:Is jullie straat nu eigenlijk al bestraat? Hier nog steeds niet. Wordt wel maart waarschijnlij. Heeft iets met de breedte en een verkeerd geplaatst muurtje te maken. Irritant want ze hebben wel de stoepranden al gelegd (die steken nu dus iets van 20cm boven de grond uit) waardoor we de auto niet voor de deur kunnen parkeren.
Oh, héél gaaf!quote:Ik kwam net deze Etsyshop tegen, daar hebben ze ook erg leuke kussens: http://www.etsy.com/shop/skinnylaminx?section_id=6027719
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind ze ook niet heel fraai, maar je ziet ze bij vrijwel alle schuttingen. Je kunt van Hillhout een scherm nemen dat helemaal dicht is, maar daar betaal je 189 euro per scherm voor, en dan heb je geen hardhout:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:00 schreef No_Promises het volgende:
Ik keek nog een keer naar die foto's van die nieuwe schermen. Wat zijn die verticale dingen die er doorheen schijnen? Dat vind ik dan weer niet zo mooi... Is dat voor de stevigheid?
Er valt voor beide wat te zeggen, denk ik. Als je de schermen horizontaal houdt krijg je meer dieptewerking in je tuin inderdaad, maar ik denkt dat ze verticaal gepositioneerd een minder opgesloten gevoel geven.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:20 schreef twentemeisje het volgende:
De schermen vind ik zo mooier dan verticaal gericht... Je creeërt zo ook een diepte-effect in je tuin, hij lijkt er langer door.
Ja, ook leuk! En zeker heel betaalbaar?quote:Deze koesentjes van H&M vind ik ook wel leuk:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2011/F01%2095067%2010100%2051%207518%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2011/F01%2094840%2095044%2076%207591%206.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Dankjewel.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:18 schreef Bleie het volgende:
Jemig zeg, ik ben een weekje nauwelijks online geweest, en jullie huis is gewoon zo goed als af! Serieus, jullie zijn in een week verder dan wij in 9 maanden. En het wordt echt geweldig.
Waarom is dat dan? Misschien komt het omdat we uit een lelijk huurhuis komen maar ik voel me hier zo fijn..het kan me niet eens schelen dat we nog 1000 dingen moeten doen. Heb vandaag een spijker in de muur geslagen en een schilderijtje opgehangen. Koen was niet blijquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe kan het toch zo zijn dat jullie het een hele prestatie vinden terwijl wij ons zo bagger voelen?
Nu val ik waarschijnlijk ontzettend door de mand, maar wat is het?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag binnengekregen:
[ afbeelding ]
Heb ik mezelf op getrakteerd. Geweldig ding!
Niet die bak erbij, hoor. Ik ga er niet m'n beroep van maken.
Waarom niet? Lelijk schilderij, verkeerde plek of een paar keer misgeslagen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:23 schreef loeszie het volgende:
Ha fijn! Dan hoeven we daar geen beslissing over te nemen
Waarom is dat dan? Misschien komt het omdat we uit een lelijk huurhuis komen maar ik voel me hier zo fijn..het kan me niet eens schelen dat we nog 1000 dingen moeten doen. Heb vandaag een spijker in de muur geslagen en een schilderijtje opgehangen. Koen was niet blij
Het is een luxe dweil. Je giet water (eventueel met schoonmaakmiddel) in de steel en dat is het. Het werkt ontzettend makkelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:43 schreef No_Promises het volgende:
Ah bij jullie is de verkeerssituatie dus ook nog niet ideaal. Ik vind het vreselijk dat ik niet dichtbij kan parkeren (voor sommigen misschien sowieso een luxe) Wat een gesjouw met een peuter en baby in maxicosi en alle tassen e.d.
[..]
Nu val ik waarschijnlijk ontzettend door de mand, maar wat is het?![]()
En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meterkast, ik wil ook schapjes!
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n stoomapparaatding gekocht. Wat een miskoop.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:59 schreef No_Promises het volgende:
Klinkt handig, die dweil. Ik heb net een zo'n stoomdweil weggedaan die ik een paar jaar geleden ook persé moest hebbenDaar ga ik dus maar niet meer in investeren.
Dat systeem is vrij normaal hier in Amsterdam: er zijn overal ondergrondse vuilnisbakken waar je je vuilnis, glas en papier (gescheiden) in kunt gooien. Wat voor mij nieuw is, is dat je bij deze bakken een pas moet gebruiken (anders gaat 'ie niet open). Het is op zich een fijn systeem, want je kunt altijd je afval kwijt en bent niet aan een limiet gebonden. Meestal hoef je ook niet heel ver te lopen, maar de afvalbak die aan onze kant moet komen is er dus nog niet.quote:Hoe werkt dat dan met die afvalbak? Grote prullenbak met vuilniszak en als die vol is naar de afvalbak lopen? Wij hebben eigen afvalbakken die om en om leeggemaakt worden.
Klinkt als heaven!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt zo'n robotstofzuiger ook in dweilvariant. Als je ze allebei hebt hoef je niks meer te doen.
Hier meldt zich er dan nog 1! Ik geniet echt van je topic! Temeer omdat wij een zeer vergelijkbaar huis gaan kopen. Wordt in 2013 pas opgeleverd maar door jouw topic heb ik er zo'n zin in! Zo gaan wij ook zeker de muur van de trap naar zolder schilderen bijv. Allemaal door jou!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dankjewel.
En hierbij wil ik ook even stilstaan bij de lurkers. Ik krijg zo nu en dan een pm van mensen die zeggen mijn topic leuk en nuttig vinden om te volgen. Dat vind ik heel leuk om te lezen!
Leuk!quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:53 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Hier meldt zich er dan nog 1! Ik geniet echt van je topic! Temeer omdat wij een zeer vergelijkbaar huis gaan kopen. Wordt in 2013 pas opgeleverd maar door jouw topic heb ik er zo'n zin in! Zo gaan wij ook zeker de muur van de trap naar zolder schilderen bijv. Allemaal door jou!Dank!
Nou ja, als het niet een-twee-drie zo te koop is, dan moet je het dus zelf dóen. Lijntje voor lijntje. Wat een werk moet dat zijnquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, het idee van zo'n grafische voorstelling op je muur is tof. Je zou denken dat meer mensen op het idee zijn gekomen.
Geen flauw idee, helaas. Ik heb wat stalen bij Flexa in bestelling die er in de buurt moeten komen. Ik houd je op de hoogte!quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:42 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, die verfkleur van het bovenste plaatje, welke is dat?
Ik heb vorige week grote kleurstalen besteld bij Flexa, maar nog steeds niet binnen, helaas.
We kopen wel wat kunst voor aan de muur. Veel makkelijker.quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:55 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou ja, als het niet een-twee-drie zo te koop is, dan moet je het dus zelf dóen. Lijntje voor lijntje. Wat een werk moet dat zijn
Lijkt maar zo. Er reflecteert volgens mij iets in de ruit. Of het is afval van de straat, want het waait hard en er ligt veel afval op straat.quote:Op donderdag 2 februari 2012 07:02 schreef Jipster het volgende:
Lijkt het zo ofzit er nu toch iets op de voordeurruit?
Ik heb het één keer gedaan, de achterkant van de kast van Lena behangen. Dat was een drama. Waarschijnlijk kwam het doordat de ondergrond veel lijm opzoog. Maar ik heb inderdaad begrepen dat dat laatste behang heel makkelijk zou zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:05 schreef Bleie het volgende:
Oh ja, wat ik nog wou zeggen: zelf behangen is helemaal niet zo moeilijk hoor. En in mijn ervaring: hoe beter het behang is waar je mee werkt, hoe makkelijker het is. En het allermakkelijkst is van dat vliesbehang (?), waarbij je de muur insmeert met plaksel, en niet het behang zelf.
Van de Carpet Right, maar dat is ongetwijfeld dezelfde of eenzelfde keten. Bij de Praxis en Kwantum kun je ze ook krijgen, maar de rollen die ze daar hadden waren net niet breed genoeg voor onze gang. We hebben er niet naar gevraagd; het zou goed kunnen dat we daar best een breder stuk hadden kunnen bestellen.quote:Oh, en die inloopmat, hadden jullie die nou van de carpetland? Wij moeten er eigenlijk ook een hebben, maar ik had eigenlijk geen idee waar je zo'n ding haalt.
Ik hoop niet dat je daaraan blijft storen, dat maakt leven in je huis wel lastig, zeker met kleine kinderen. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Ik had het bij de eerste beschadigingen hier ook wel. Gelukkig liet manlief op dag 2 een tv op de vloer vallen, die voor een lelijke plek zorgde. Gelukkig in de slaapkamer, maar toch. Sindsdien valt alles mee.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag ben ik twee beschadigingen in de vloer tegengekomen. Ik hoop dat het gauw overgaat dat ik me daaraan stoor. Ik vind het bij vlagen heel overweldigend voelen, dat dit dan onze Eigen Woning is waar we goed voor moeten zorgen en waar niks mee mag gebeuren. Er moet natuurlijk ook gewoon in geleefd worden.
En ik moet ook gauw een schoonmaakster regelen! Hoe ben jij daaraan gekomen, Bleie?
Ja! Ik wil eigenlijk geen gele muur, maar het zou wel een geweldige accentkleur zijn, bijvoorbeeld voor kussens op de bank.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:31 schreef bl0emetjE het volgende:
Als je je woonkamer verder met veel grijstinten inricht (gordijnen/bank e.d.) dan is een (oker)gele kleur ook mooi voor op de muur denk ik! (zie ook het plaatje dat je hierboven ergens post met de grijze muur waarbij okergele accenten zijn gebruikt)
Het zijn altijd die mannen, hè?quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:32 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je daaraan blijft storen, dat maakt leven in je huis wel lastig, zeker met kleine kinderen. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Ik had het bij de eerste beschadigingen hier ook wel. Gelukkig liet manlief op dag 2 een tv op de vloer vallen, die voor een lelijke plek zorgde. Gelukkig in de slaapkamer, maar toch. Sindsdien valt alles mee.
Oh, ideaal! Ik ga eens bij m'n buren rondvragen of ze iemand hebben die voor ons aan de slag zou willen.quote:De schoonmaakster werkte bij buren in het apartementencomplex waar we hiervoor woonden, en ze wilde gelukkig mee naar het nieuwe huis, hoewel dat een stuk verder reizen is voor haar (ze woont in Zuidoost), maar we hebben haar dan ook een flinke loonsverhoging gegeven + meer uren).
Wij hebben echt niet alles zorgvuldig uitgezocht. Met alles waar ik laconieker in ben geweest heb ik ook net iets meer moeite, merk ik.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:33 schreef Bleie het volgende:
En dat groen is geweldig!
Soms, als ik hier meelees, krijg ik bijna spijt dat wij alles zo snel beslist hebben en niet zo zorgvuldig hebben uitgezocht als jullie. Aan de andere kant: wij hadden geen geld meer, dus alles moest goedkoop. Ooit komt hier een mooie vloer e.d.
In de la van de tafelkledenquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet nog een handig plekje voor de slabben bedenken. Hoe doen jullie dat?
Mooi!quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
Komt verdomd dichtbij, toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank! En spannend! Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met ideeën verzamelen. Ken je www.pinterest.com al?quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:03 schreef P-PAPPA het volgende:
(beetje laat by the way) jullie huis is echt leuk geworden !! wij mogen wachten tot het einde van dit jaar dus wij beginnen nu alvast te plannen
Pm of dm me even je mailadres!quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:12 schreef innepin het volgende:
Zeg Claudia, ik snap dat pinterest niet zo goed hè, maar het klinkt wel iets als iets waar ik bij wil horenHeb je een invite voor mij?
Die wand vind ik echt zo mooi gedaanquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Of ik het motief mooi vind, weet ik niet, maar de kleur groen van dat behang linksonder spreekt me wel erg aan.
We hebben net de slaapkamer blauw geschilderd, maar voor de woonkamer neig ik ook naar zoiets. Of nog wat lichter, zoals het vlak rechtsonder in deze afbeelding:
[ afbeelding ]
Laat me ook even je mailadres weten!quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mag ik er ook één, Claudia?
Wat ik me (of nou ja, mijn vriend) afvroeg: hoe doe je dat met de vloer als je ooit gaat verhuizen?
Ah ja, dat was de vraag eigenlijk inderdaad een beetje - of een volgende eigenaar er gewoon laminaat of iets dergelijks overheen zou kunnen leggen. Ik vind het echt erg mooi!quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat me ook even je mailadres weten!
Wat je doet met de vloer: niks. Hij kan niet meeverhuizen, maar je hoeft hem ook niet te verwijderen of zo. Je kunt er zo iets overheen leggen, wat dan ook. En wat onszelf betreft: over een jaar of 5 zouden we de toplaag kunnen laten opschuren en opnieuw aanbrengen. Dan zou de vloer grotendeels als nieuw moeten zijn.
Ja, die ervaring heb ik ook. Ik verwacht dat het nog een kluif kan worden om een goede kleur te vinden. Ik heb een lijstje van kleuren van bekende merken die ik af kan gaan. De kleur waar ik hoge verwachtingen van heb is "Celadon" van VT Wonen (voor Flexa). Ik heb daar alleen nog geen muurverf van gevonden, maar ik heb er al een mail aan gewaagd.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:11 schreef bl0emetjE het volgende:
Trouwens niet makkelijk om precies de goede tint te vinden vond ik. Ik wil(de) graag dat licht/oud groene met een blauwige ondertoon, maar ik vond vooral groengrijze (te zwak) tinten of groenblauwe (te fel). Ben benieuwd welke tint je uit kiest, ik blijf meelezen, extra inspiratie om hier de studeerkamer toch nog eens aan te pakken!
Mijne welquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Dan zeg je dat het blauw is. Zien mannen toch niet.
De celadon van flexa was ook mijn eerste keus toentertijd, maar daarvan dacht ik dat ie te donker werd. Nu denk ik dus dat ie juist erg mooi is inderdaad. http://www.flexa.nl/#/colors1/ L0.07.77 misschien?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, die ervaring heb ik ook. Ik verwacht dat het nog een kluif kan worden om een goede kleur te vinden. Ik heb een lijstje van kleuren van bekende merken die ik af kan gaan. De kleur waar ik hoge verwachtingen van heb is "Celadon" van VT Wonen (voor Flexa). Ik heb daar alleen nog geen muurverf van gevonden, maar ik heb er al een mail aan gewaagd.
[ afbeelding ]
Zeeschuim heb ik ook op mijn lijstje staan, maar op mijn beeldscherm is het gewoon blauw. Daarom moet ik de kleuren in het echt bekijken. Ik neem m'n laptop wel mee.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
De celadon van flexa was ook mijn eerste keus toentertijd, maar daarvan dacht ik dat ie te donker werd. Nu denk ik dus dat ie juist erg mooi is inderdaad. http://www.flexa.nl/#/colors1/ L0.07.77 misschien?
Op de website van histor vond ik net nog 'zeeschuim' die me ook wel erg aanspreekt, iets blauwiger misschien.
[ afbeelding ]
(Op de histor website ook op een groter vlak te zien, maar dan moet je even zoeken, in het blauwgroene kleurpalet)
Nee johquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Inderdaad, Bleie, maar ik heb slechte ervaring met Bouwmarkten en Flexacollecties. Heel vaak hebben ze bepaalde dingen ineens niet. Maar ik ga het gewoon proberen!
Vlindur, als je lief groen stom vindt, waarom is jullie woonkamer nu dan groen?Ik vind het tof dat je zoveel kleur op de muur hebt gedaan!
Ik denk dat mijn beeldscherm rare dingen doet. Ik heb andersom ook vaak dat ik stalen via Flexa bestel en dat ze groen zijn terwijl ik ze bruin verwacht had. Of ik ben kleurenblind, dat kan ook.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:09 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee johDat is "zeester" en "wierook" creme en bruin <3 Vind het nog steeds heel mooi, maar omdat we qua meubels niet veel kanten op kunnen wil ik nu de muur wel eens aanpakken. Alleen de wierook dus, de creme is nog prima!
Kun je je instellingen dan niet eens vergelijken met die van J? Want ik lees wel vaker dat je het verkeerd ziet. Lijkt me knap irritantquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn beeldscherm rare dingen doet. Ik heb andersom ook vaak dat ik stalen via Flexa bestel en dat ze groen zijn terwijl ik ze bruin verwacht had. Of ik ben kleurenblind, dat kan ook.![]()
Ik ben benieuwd of je ook voor een kleurverandering gaat!
Ohh leuk, een familiealbum aan de muur! Met die gave oude foto's van vroeger ertussenquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
En dan dit met de korte muur:
[ afbeelding ]
En anders kun je ook losse foto's ophangen met Japanse masking tape, dat heb je in allerlei kleurtjes! En de foto's zelf voegen natuurlijk ook al de nodige kleur toe.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
En ons interieur kan nog wel een lokale kleurexplosie gebruiken. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van lijstjes omdat ik liever foto's regelmatig kan wisselen. Maar ach, ik heb toch geen fotoprinter meer, dus ik zal er sowieso wat meer werk van moeten maken.
En dan inderdaad foto's van vroeger ertussen!
quote:MT-Masking Tape
Hip hot and happening! Masking Tape van MT en wat kan je er toch leuke dingen mee doen!! Uit japan overgewaait deze Masking-Tape of Washi-tape. Washi-tape is van papier en dus makkelijk te scheuren. Erg leuk om cadeautjes mee in te pakken of poster of foto;s mee aan de muur te hangen. Ook kan je denken aan accenten op kaarten of eneveloppen. Kortom Masking-tape is trending!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |