abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2012 @ 13:16:35 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107357190
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:49 schreef Twinkly het volgende:
Fijn zo'n ruime opgeruimde kast! Dat kinderhoekje <3 Ik vond dat vroeger heerlijk, van die verstopplekjes Ben je niet bang dat de kinderen in de planken klimmen en aan de schoonmaakmiddelen zitten?
Of aan die knoppen gaan draaien?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 29 januari 2012 @ 13:17:10 #127
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107357225
Mijn god, dat hoekje voor de kinderen is nog minder ruimte dan Harry Potter of Oliver Twist kregen!

Wel fijn dat je de schoonmaakmiddelen, keukenapparatuur en voorraad onder handbereik hebt, die kinderen passen daar prima onder de onderste twee treden!

Gezellig verlicht ook, met zo'n naakt peertje.

Ben je alleen niet bang dat de robotstofzuiger zo in het gedrang komt?

Ik neem aan dat je ook nog wat brandwondenzalf op de plank legt voor het geval ze aan de verwarmingsbuizen zitten?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107357698
Wijn 'moet' liggen.
Aldus.
pi_107358919
Djees Dagonet, even overreacten zeg, alsof het het enige speelplekje is van de kinderen :') Toen jij klein was vond je zulke hoekjes in huis zeker niet uitermate fascinerend en geweldig om te spelen??
I had a signature once. It was awful.
  zondag 29 januari 2012 @ 14:03:23 #130
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107359497
Zulke plekken waren soms inderdaad leuk om te spelen. Maar ze werden niet op voorhand al zo ingericht en trots getoond. "Kijk eens, hier achterin de trapkast heb ik een hoekje voor de kinderen".

Puhlease.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107361168
'ingericht'.... er staat een poppenwagen en er ligt een dekentje. Als ik even een jaar of 18-20 terugga in de tijd zie ik mezelf daar helemaal gelukkig al m'n barbies heensjouwen en uren spelen. Of een tentje bouwen. Lijkt me juist een prima plek om de creativiteit van je kind te bevorderen. En misschien vinden de kinderen het niks, nou, dan wordt het vast wel weer anders ingericht lijkt me. Kinderen gaan toch wel hun eigen gang :) Ik zie je probleem echt niet zo, Claudia is gewoon trots op d'r huis en ik zie niet in waarom ze dat niet zou mogen zijn, het is juist leuk om te zien wat ze met alle ruimtes doet vind ik!
I had a signature once. It was awful.
pi_107362030
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:49 schreef Twinkly het volgende:
Fijn zo'n ruime opgeruimde kast! Dat kinderhoekje <3 Ik vond dat vroeger heerlijk, van die verstopplekjes Ben je niet bang dat de kinderen in de planken klimmen en aan de schoonmaakmiddelen zitten?
De schoonmaakmiddelen verhuizen nog naar de zolder in een kast met een slot. Het is nog een beetje schuiven met spullen en kijken wat handig is, merk ik. Wat willen we in de trapkast, wat is handig in de schuur en wat moet een plekje op zolder krijgen? Dat heeft tijd nodig. We wonen hier nog maar een week. :+

De trapkast kan bovendien ook op slot, dus het is niet alsof de kinderen er zomaar in kunnen. En het erop klimmen doet Ivan sowieso niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107362255
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:17 schreef Dagonet het volgende:
Mijn god, dat hoekje voor de kinderen is nog minder ruimte dan Harry Potter of Oliver Twist kregen!

Wel fijn dat je de schoonmaakmiddelen, keukenapparatuur en voorraad onder handbereik hebt, die kinderen passen daar prima onder de onderste twee treden!

Gezellig verlicht ook, met zo'n naakt peertje.

Ben je alleen niet bang dat de robotstofzuiger zo in het gedrang komt?

Ik neem aan dat je ook nog wat brandwondenzalf op de plank legt voor het geval ze aan de verwarmingsbuizen zitten?
Lighten up, ik plaats hier gewoon updates over waar we mee bezig zijn (geweest). Toevallig was het nu een foto van de trapkast. Ik zei er zelfs nog bij dat het niet al te spectaculair was. :+

Sterker nog, het is sowieso geen al te spectaculair topic, aangezien het een standaard rijtjeshuis is met een standaard indeling en standaard afwerking. En we hebben ook nog eens alles uitbesteed. Maar de herkenbaarheid is denk ik ook wel groot en het is voor anderen soms interessant om te zien voor wat voor soort keuzes we staan, welke beslissingen we nemen en waar we wel of niet blij mee zijn.

We hadden trouwens voor de trapkast een lampje gekocht, maar dat bleek niet goed te passen. Voor de kinderen heb ik een Spöka-lampje in de trapkast gezet:

Maar zoals ik al zei, eerst maar eens zien of ze er wel gebruik van gaan maken. Ik heb aan de verwarmingsbuizen gevoeld en die lijken niet heel warm te worden. Maar als ze echt in het hoekje willen kruipen maak ik gauw een ombouw, want op brandwonden zit ik niet te wachten. Het was maar een idee en als ze er interesse voor blijken te hebben maak ik het volledig kindproof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 29-01-2012 15:05:36 ]
pi_107362304
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:27 schreef Z het volgende:
Wijn 'moet' liggen.
Moet ik nog een rekje voor kopen.

Als het aan mij had gelegen had de wijn nu zelfs in de schuur gestaan. :') Wij drinken nooit wijn. En we blijven maar flessen krijgen.
pi_107362808
Het plan om van de ruimte achter de knieschotten op zolder een kinderspeelplek te maken is trouwens even gesneuveld. We hebben de ruimte volledig nodig om onze spullen te stallen. Misschien van de zomer maar eens flink opruimen en kijken of we er dan iets van kunnen maken. 'k Heb er nu geen puf voor.
pi_107363757
Wow wat hebben jullie alweer enorm veel gedaan. Waar halen jullie de energie vandaan?? Wij moeten nog zo veel dingen doen....Maar goed eerst vakantie en dan komt de rest vanzelf. Maar jullie zijn in ieder geval al een stuk verder dan wij en wij zitten hier zelfs niet iets langer :')

Tijdens onze vakantie wordt de kast geschilderd, dat is fijn! Hopelijk kan Koen nog wat lampjes en planken ophangen. Ben ik ook weer blij.
pi_107364394
Uit frustratie. :') Ik kan niet tegen rommel, lief kan niet tegen kale peertjes en zo zijn we de hele tijd bezig. Doordat de kindjes uit logeren waren konden we ook veel doen, heel fijn. Vandaag iets minder omdat mijn moeder op bezoek kwam.

Gister weer de Ikea doorgekomen zonder ruzie met elkaar te krijgen. We worden pro's. 8-)
pi_107364631
Ohja, ik had nog een update: het door ons zorgvuldig uitgezochte schuttingscherm is niet meer in productie.
pi_107364805
Ja ik had je mail gezien. Hebben wij weer :D

Ja ik wil alles wel snel maar kan zelf niks. En Koen is meer van "dat komt wel". Voor de lieve vrede vraag ik hem om in ieder geval 1 klusje per weekend te doen.

Hij gaat zo trouwens vingerverven met Milou. We willen de leidsters een cadeautje geven voor haar afscheid daar. En ik ga even liggen. We hebben gisteren en vandaag veeeeel mensen op visitite gehad. Ben kapot :')
pi_107365146
Ik kan het Koen niet kwalijk nemen. Voor de verhuizing is hij natuurlijk ook al flink bezig geweest. Wel fijn hoor, een vriend die zoveel kan! Mijn lief is geen superklusser maar kan net genoeg. En wat hij niet leuk vindt, vink ik vaak weer leuk (bijv. verven). We vullen elkaar dus wel aardig aan. Ik vind het alleen erg jammer dat geen van ons beiden kan behangen.

Ik vind het bovendien nogal een onderneming met twee kinderen, zo'n verhuizing. Ze houden me de hele dag wel bezig en er blijft weinig tijd over om flink op te ruimen of zo. Ze vermaken zich op zich prima, maar er moet er altijd wel één slapen/eten/verschoond worden. Lena zit nu bovendien in een wat lastige fase, vermoedelijk door doorkomende tanden. Maar daar weet jij alles van. En ze worden zo vroeg wakker. }:|

Maar ik kan me ook voorstellen dat het je niet snel genoeg gaat! Jullie hebben wel al een heerlijke stek zo. O+
  zondag 29 januari 2012 @ 17:42:19 #141
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107368731
Oeh Dagonet, heeft je moeder je vroeger opgesloten in een te kleine kast? Of heb je net een litertje azijn op? Djiezus wat een achterlijke reactie.

Balen dat je schuttingdelen niet meer verkrijgbaar zijn Claudia! De uitzoekellende begint dus op nieuw voor jullie? Of is er een alternatief dat er sterk op lijkt?

Ik zag je mailtje terug, graag gedaan. Was trouwens ook wel een mooie aanleiding geweest voor een bezoekje aan Amsterdam ;).
pi_107369323
Ik heb goede hoop dat er ergens nog een schuttingdeel op voorraad ligt. En als dat niet zo is moeten we inderdaad iets nieuws zoeken. :+ Hillhout komt wel met een nieuwe lijn. Wie weet zit daar iets tussen.

Daar hoef je toch geen aanleiding voor te hebben. *O*
pi_107375886
Nouja, wat een botte reactie van Dagonet zeg. Die heeft het topic duidelijk niet gevolgd.

Ziet er super uit die kast! Handig systeem met die planken, ik denk dat wij ook zoiets gaan maken onder de trap. Komt dat bij de Praxis vandaan?

En die stofzuiger! Ik zou hem alleen al willen omdat hij zo weinig ruimte inneemt! Wat een verschil met onze gewone stofzuiger!!

En ik ben jaloers op jullie discipline. Wij hebben gisteren een paar uurtjes op zolder tussen de dozen doorgebracht maar we zijn nog niet eens halverwege. Volgend weekend de kindjes maar weer een keer uitbesteden ;)
pi_107376245
Allergoedkoopste planken bij de Praxis inderdaad. :+ Misschien dat ik de boel ooit nog eens opleuk met plakplastic op de planken of behang tegen de muur. Maar dat is iets voor later. Of niet.

Onze gewone stofzuiger kregen we gratis bij onze Miele wasmachine en die bevalt op zich heel goed. Die staat nu op zolder. Maar de robotstofzuiger is echt ontzettend handig. Als ik op een andere verdieping iets doe neem ik hem mee en laat ik hem even zijn gang gaan. Het is net alsof ik een schoonmaakhulpje heb. O+ Ik moest 'em maar Robin noemen. Je kunt hem ook aanzetten als je weggaat en dan gaat hij zelf terug naar zijn basisstation. Dat heb ik nog niet aangedurfd omdat we ons huis nog niet helemaal erop aangepast hebben (bijv. door snoeren weg te werken).

Lief is nu weer boven op zolder bezig. Die kan het niet zo goed loslaten, geloof ik. Het is nu écht bijna klaar.
pi_107376278
Bij ons zat er trouwens al een ombouw om al die verwarmingssystemen. Dat dan weer wel.

Schoonmaakmiddelen staan bij ons in de afsluitbare meterkast, misschien ook nog een optie?
pi_107376317
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:53 schreef No_Promises het volgende:
Nouja, wat een botte reactie van Dagonet zeg. Die heeft het topic duidelijk niet gevolgd.

Ziet er super uit die kast! Handig systeem met die planken, ik denk dat wij ook zoiets gaan maken onder de trap. Komt dat bij de Praxis vandaan?

En die stofzuiger! Ik zou hem alleen al willen omdat hij zo weinig ruimte inneemt! Wat een verschil met onze gewone stofzuiger!!

En ik ben jaloers op jullie discipline. Wij hebben gisteren een paar uurtjes op zolder tussen de dozen doorgebracht maar we zijn nog niet eens halverwege. Volgend weekend de kindjes maar weer een keer uitbesteden ;)
Het erge vind ik dat we nu pas merken hoeveel meuk we hebben. De zolder staat gewoon al bomvol :{
pi_107376457
Bij ons is er door de stadsverwarming in de meterkast geen ruimte. Maar ik maak me niet zo druk om de schoonmaakmiddelen. Ivan is nog nooit in een kast geklommen en de trapkast zit meestal dicht, zeker als we even weg zijn. Bovendien laten we de kinderen amper uit het zicht.

Ik zet de schoonmaakmiddelen op zolder of ik koop een doos met een sluiting die Ivanproof is. Dat lijken me wel genoeg voorzorgsmaatregelen. Het enige echt enge aan de trapkast nu vind ik de verwarmingsbuizen. Daar let Ivan niet goed op en Lena zeker niet. Er moet wel echt een ombouw komen als ze de kast ingaan.
pi_107376531
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Het erge vind ik dat we nu pas merken hoeveel meuk we hebben. De zolder staat gewoon al bomvol :{
Nou, hè? :D Ik vind het met terugwerkende kracht ook bijzonder wat we allemaal in ons appartement met kleine berging gepropt hebben gekregen.

We gaan van de zomer denk ik wel weer even flink opruimen. Er kan best een hoop weg. Zo hebben we ons oude dressoir nu gedemonteerd achter de knieschotten liggen. Hoelang wil ik dat ding nog bewaren? Met een beetje goeie zin hebben we dan één kant weer leeg en kunnen we iets voor de kinderen maken.
pi_107376590
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:00 schreef No_Promises het volgende:
Bij ons zat er trouwens al een ombouw om al die verwarmingssystemen. Dat dan weer wel.
Heb je hier trouwens een foto van? O-)
pi_107379427
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je hier trouwens een foto van? O-)
Helaas niet. Stelt ook niet zoveel voor hoor. Nu staat er ontzettend veel zooi voor.

Op de kamer van onze dochter zit trouwens ook een buizending met bedekking er overheen. Daar kan ik morgen wel een foto van maken, volgens mij is het iets soortgelijks als die onder de trap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')