abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107315108
He, die box hebben wij! Precies die! O+
Van mijn schoonzusje te leen. Hun familie box geloof ik.
En dat activity center hebben we ook. Ko speelde er graag mee. :P
Haha, retro is my middle name. :7

Oke, dat zeil hebben we niet. Althans niet in dat motief. We hebben wel zeil want we zouden die toch niet zo lang wonen. :')
En zo'n hangding daar heb ik nooit zoveel mee gehad. Maar goed ik heb wel een dressoir met vitrine-deel in de kamer.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107315126
Op die laatste foto, met die fiets, wie ben jij, Clau?
pi_107315280
Meisje met de Blue Band-pet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107315344
Haha, die Blue-Band pet, wat hadden die toch een hoop merchandise he?
Maar jammer, zie ik je dus net niet!
pi_107315686
Fiets in actie:

pi_107315817
O+
En die laarsjes!
pi_107315891
Ik zie de laatste tijd zoveel van mezelf in Ivan terug. Een bepaalde rustige blik, guitige trekjes om de mond, altijd lekker bezig zijn. En dan die harde stem. Ik weet niet hoe ik mijn gevoel erbij moet omschrijven. "Vleiend" is het niet helemaal, maar het ontroert me wel.

Ik las net dat je bezig bent met je voorbereiden op de kennismaking tussen Ko en zijn broertje of zusje. Ik ben zo benieuwd hoe dat straks gaat. O+
pi_107316027
Ja, dat herken ik wel. Die ontroering. Ik herken bij Ko niet eens zozeer dingen van mezelf, maar veel dingen van mijn broertje toen hij klein was. (hij is 6 jaar jonger) Al vanaf Ko's geboorte moet ik aan mijn broertje denken. Zo bijzonder vind ik dat.

Ik vind het heel spannend! Ko weet het heel goed, als ik hem vraag wat er in de buik van mama zit dan prikt hij met zijn vinger in mijn buik onder het uitroepen van Baby. baby! Hij heeft niet dat wat de peutermeisjes op de kresj wel hebben, namelijk lekker aaien en kroelen met de buik. O+
pi_107316257
Ik had zelf van tevoren ideeën over hoe de eerste kennismaking moest gaan, maar dat liep anders. Het was niet erg en het maakte eigenlijk niet uit. Maar ik merkte ook dat soms kleine dingen juist wel verschil maakten. Ivan vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik op bed lag, maar met Lena op het kleed zitten zodat hij er ook bij kon vond hij prima.

Ik vind dat Ivan nog steeds best naar mijn aandacht hunkert. Ik vraag me wel eens af of dat nog stamt uit de tijd toen Lena klein was en ik meer met haar bezig was en mijn lief met Ivan. Maar misschien was het zonder Lena ook wel zo geweest.

We moeten er echt eens over praten en mijmeren. O+ Maar nu is het slapenstijd voor me! Ik hoop dat je fijn tot rust komt dit weekeinde.
pi_107316389
Tja, dat weet je nooit zeker toch? Ik bedoel dat ik hem en mij erop probeer voor te stellen, maar ik weet echt niet hoe het gaat verlopen. Iemand vertelde me dat haar oudste haar echt een tijd heeft 'gehaat' na de geboorte van de tweede. Best heftig!
Ik verheug me er wel op hoor. Ko als grote broer.
Dat is inderdaad een goede tip, proberen bereikbaar te blijven. Vooral fysiek.
Gaan we gauw doen, mijmeren en theedrinken. O+
Ik ga nog even lekker de Mol af kijken en dan ook naar bed. Weltrusten!
pi_107321029
Oh wat een geweldige foto's van vroeger :o

Al dat bruin en die planten...Ik weet nog wel dat ik vroeger het interieur van mijn ouders echt vreselijk vond met dat oranje, bruin en groen. Van die macrame dingen voor het raam en die bollampen. En ze hadden een soort plank aan het plafond geknoopt met van die 70's hangplanten erop, echt grappig! Net toen ik het begon mooi te vinden hadden ze alles de deur uit gedaan. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb van toen.

Wat vind je van deze kast trouwens?

[ Bericht 0% gewijzigd door loeszie op 28-01-2012 09:06:23 ]
pi_107321092
Hier was mijn moeder hoogzwanger van mij.

die bollamp + planten :o

die kast tot aan het plafond

dat tafeltje O+
pi_107321227
Ha, leuke foto's. Ik zie er best veel leuke dIngen tussen zitten. En bij jullie was het ookal zo'n bush bush!

De kast is gaaf! Maar hij moet korter en hoger. Ik zou wel nog eens een mooi dressoir voor op onze slaapkamer willen hebben, misschien. Maar dat is nu niet nodig.
pi_107322478
Ja ik wil ook wel iets voor in de slaapkamer. Ben dat witte ikea kastje een beetje zat. Dat dressoir heb ik al tijden op het oog omdat hij best te betalen is en ik waarschijnlijk nog wel kan afdingen :P

Maar goed we moeten nog zo veel spullen kopen die we veel dringender nodig hebben :')
pi_107343887
Ik ben kapot, maar we hebben veel gedaan. Het is nog niet allemaal af, maar de dozen zijn uitgepakt, de berging/schuur is opgeruimd en ingeruimd, we hebben schappen in de trapkast gemaakt, de zolder is bijna opgeruimd, we hebben schoonmaakmiddel gehaald voor de vloer en we zijn naar de Ikea geweest. Dat laatste stond niet in de planning, maar we konden de haakjes voor onze Ivar-stellingkast niet meer vinden en moesten dus nieuwe kopen. :') Aldaar heb ik ook nog wat spul gekocht zoals een paar kussens voor op de bank, een kleedje voor Ivans kamer en nog allerlei dingen we niet nodig hadden. :+

Nu heb ik alleen foto's van de trapkast. 't Is niet zo bijzonder, maar vooruit:

Hier kun je goed zien hoe diep de kast is:

En ingericht (met robotstofzuiger, wat een geniaal ding):

Met hoekje voor de kinderen:

pi_107343974
Ohja, en we zijn naar de Praxis geweest (o.a. voor de schappen) en de Carpetright (voor de inloopmat). Wat is de Carpetright toch een rukwinkel. Er zit levertijd op de mat, dus die kunnen we pas volgende week leggen.
pi_107344442
Ooh wat een hoop ruimte in de trapkast, fijn zeg!

Verder complimenten voor de inrichting en aankleding van jullie huis, erg mooi gedaan.
pi_107345562
Trapkast ziet er picobello uit (en zo lekker netjes!).
Met de rest van het huis gaan jullie ook geweldig goed, de vaart zit er flink in en jullie hebben veel leuke spullen. Ik volg t dan ook met plezier!
pi_107351619
Geniaal ook dat hoekje voor de kinderen in de trapkast. Zou hier niks worden (beetje een dunpplek voor.alles.die kast :))

Sowieso leuk geworden je huis!
pi_107351638
Dank, Melochan en pascal_s, wat lief! En Sonnetje!

Ik moet nog wel iets om de vloerverwarmingsinstallatie heen bouwen. Er zit iets in een stopcontact en er lopen verwarmingsbuizen. Ik weet niet precies hoe heet die kunnen worden. Maar ik weet ook niet of er uberhaupt iets om de installatie heen mag, dus dat zoek ik nog uit. Eerst maar eens zien of de kinderen er wel gaan zitten. Die trekken meestal hun eigen plan. :+
  zondag 29 januari 2012 @ 08:46:23 #123
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107351753
Wat leuk dat plekje in de trapkast Claudia O+.

Heee pssst, heb je mijn pm gezien?
pi_107351816
Gereageerd!
pi_107355916
Fijn zo'n ruime opgeruimde kast! Dat kinderhoekje <3 Ik vond dat vroeger heerlijk, van die verstopplekjes Ben je niet bang dat de kinderen in de planken klimmen en aan de schoonmaakmiddelen zitten?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 29 januari 2012 @ 13:16:35 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107357190
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:49 schreef Twinkly het volgende:
Fijn zo'n ruime opgeruimde kast! Dat kinderhoekje <3 Ik vond dat vroeger heerlijk, van die verstopplekjes Ben je niet bang dat de kinderen in de planken klimmen en aan de schoonmaakmiddelen zitten?
Of aan die knoppen gaan draaien?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 29 januari 2012 @ 13:17:10 #127
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107357225
Mijn god, dat hoekje voor de kinderen is nog minder ruimte dan Harry Potter of Oliver Twist kregen!

Wel fijn dat je de schoonmaakmiddelen, keukenapparatuur en voorraad onder handbereik hebt, die kinderen passen daar prima onder de onderste twee treden!

Gezellig verlicht ook, met zo'n naakt peertje.

Ben je alleen niet bang dat de robotstofzuiger zo in het gedrang komt?

Ik neem aan dat je ook nog wat brandwondenzalf op de plank legt voor het geval ze aan de verwarmingsbuizen zitten?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107357698
Wijn 'moet' liggen.
Aldus.
pi_107358919
Djees Dagonet, even overreacten zeg, alsof het het enige speelplekje is van de kinderen :') Toen jij klein was vond je zulke hoekjes in huis zeker niet uitermate fascinerend en geweldig om te spelen??
I had a signature once. It was awful.
  zondag 29 januari 2012 @ 14:03:23 #130
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107359497
Zulke plekken waren soms inderdaad leuk om te spelen. Maar ze werden niet op voorhand al zo ingericht en trots getoond. "Kijk eens, hier achterin de trapkast heb ik een hoekje voor de kinderen".

Puhlease.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107361168
'ingericht'.... er staat een poppenwagen en er ligt een dekentje. Als ik even een jaar of 18-20 terugga in de tijd zie ik mezelf daar helemaal gelukkig al m'n barbies heensjouwen en uren spelen. Of een tentje bouwen. Lijkt me juist een prima plek om de creativiteit van je kind te bevorderen. En misschien vinden de kinderen het niks, nou, dan wordt het vast wel weer anders ingericht lijkt me. Kinderen gaan toch wel hun eigen gang :) Ik zie je probleem echt niet zo, Claudia is gewoon trots op d'r huis en ik zie niet in waarom ze dat niet zou mogen zijn, het is juist leuk om te zien wat ze met alle ruimtes doet vind ik!
I had a signature once. It was awful.
pi_107362030
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:49 schreef Twinkly het volgende:
De schoonmaakmiddelen verhuizen nog naar de zolder in een kast met een slot. Het is nog een beetje schuiven met spullen en kijken wat handig is, merk ik. Wat willen we in de trapkast, wat is handig in de schuur en wat moet een plekje op zolder krijgen? Dat heeft tijd nodig. We wonen hier nog maar een week. :+

De trapkast kan bovendien ook op slot, dus het is niet alsof de kinderen er zomaar in kunnen. En het erop klimmen doet Ivan sowieso niet.
pi_107362255
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:17 schreef Dagonet het volgende:
Mijn god, dat hoekje voor de kinderen is nog minder ruimte dan Harry Potter of Oliver Twist kregen!

Wel fijn dat je de schoonmaakmiddelen, keukenapparatuur en voorraad onder handbereik hebt, die kinderen passen daar prima onder de onderste twee treden!

Gezellig verlicht ook, met zo'n naakt peertje.

Ben je alleen niet bang dat de robotstofzuiger zo in het gedrang komt?

Ik neem aan dat je ook nog wat brandwondenzalf op de plank legt voor het geval ze aan de verwarmingsbuizen zitten?
Lighten up, ik plaats hier gewoon updates over waar we mee bezig zijn (geweest). Toevallig was het nu een foto van de trapkast. Ik zei er zelfs nog bij dat het niet al te spectaculair was. :+

Sterker nog, het is sowieso geen al te spectaculair topic, aangezien het een standaard rijtjeshuis is met een standaard indeling en standaard afwerking. En we hebben ook nog eens alles uitbesteed. Maar de herkenbaarheid is denk ik ook wel groot en het is voor anderen soms interessant om te zien voor wat voor soort keuzes we staan, welke beslissingen we nemen en waar we wel of niet blij mee zijn.

We hadden trouwens voor de trapkast een lampje gekocht, maar dat bleek niet goed te passen. Voor de kinderen heb ik een Spöka-lampje in de trapkast gezet:

Maar zoals ik al zei, eerst maar eens zien of ze er wel gebruik van gaan maken. Ik heb aan de verwarmingsbuizen gevoeld en die lijken niet heel warm te worden. Maar als ze echt in het hoekje willen kruipen maak ik gauw een ombouw, want op brandwonden zit ik niet te wachten. Het was maar een idee en als ze er interesse voor blijken te hebben maak ik het volledig kindproof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 29-01-2012 15:05:36 ]
pi_107362304
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:27 schreef Z het volgende:
Wijn 'moet' liggen.
Moet ik nog een rekje voor kopen.

Als het aan mij had gelegen had de wijn nu zelfs in de schuur gestaan. :') Wij drinken nooit wijn. En we blijven maar flessen krijgen.
pi_107362808
Het plan om van de ruimte achter de knieschotten op zolder een kinderspeelplek te maken is trouwens even gesneuveld. We hebben de ruimte volledig nodig om onze spullen te stallen. Misschien van de zomer maar eens flink opruimen en kijken of we er dan iets van kunnen maken. 'k Heb er nu geen puf voor.
pi_107363757
Wow wat hebben jullie alweer enorm veel gedaan. Waar halen jullie de energie vandaan?? Wij moeten nog zo veel dingen doen....Maar goed eerst vakantie en dan komt de rest vanzelf. Maar jullie zijn in ieder geval al een stuk verder dan wij en wij zitten hier zelfs niet iets langer :')

Tijdens onze vakantie wordt de kast geschilderd, dat is fijn! Hopelijk kan Koen nog wat lampjes en planken ophangen. Ben ik ook weer blij.
pi_107364394
Uit frustratie. :') Ik kan niet tegen rommel, lief kan niet tegen kale peertjes en zo zijn we de hele tijd bezig. Doordat de kindjes uit logeren waren konden we ook veel doen, heel fijn. Vandaag iets minder omdat mijn moeder op bezoek kwam.

Gister weer de Ikea doorgekomen zonder ruzie met elkaar te krijgen. We worden pro's. 8-)
pi_107364631
Ohja, ik had nog een update: het door ons zorgvuldig uitgezochte schuttingscherm is niet meer in productie.
pi_107364805
Ja ik had je mail gezien. Hebben wij weer :D

Ja ik wil alles wel snel maar kan zelf niks. En Koen is meer van "dat komt wel". Voor de lieve vrede vraag ik hem om in ieder geval 1 klusje per weekend te doen.

Hij gaat zo trouwens vingerverven met Milou. We willen de leidsters een cadeautje geven voor haar afscheid daar. En ik ga even liggen. We hebben gisteren en vandaag veeeeel mensen op visitite gehad. Ben kapot :')
pi_107365146
Ik kan het Koen niet kwalijk nemen. Voor de verhuizing is hij natuurlijk ook al flink bezig geweest. Wel fijn hoor, een vriend die zoveel kan! Mijn lief is geen superklusser maar kan net genoeg. En wat hij niet leuk vindt, vink ik vaak weer leuk (bijv. verven). We vullen elkaar dus wel aardig aan. Ik vind het alleen erg jammer dat geen van ons beiden kan behangen.

Ik vind het bovendien nogal een onderneming met twee kinderen, zo'n verhuizing. Ze houden me de hele dag wel bezig en er blijft weinig tijd over om flink op te ruimen of zo. Ze vermaken zich op zich prima, maar er moet er altijd wel één slapen/eten/verschoond worden. Lena zit nu bovendien in een wat lastige fase, vermoedelijk door doorkomende tanden. Maar daar weet jij alles van. En ze worden zo vroeg wakker. }:|

Maar ik kan me ook voorstellen dat het je niet snel genoeg gaat! Jullie hebben wel al een heerlijke stek zo. O+
  zondag 29 januari 2012 @ 17:42:19 #141
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107368731
Oeh Dagonet, heeft je moeder je vroeger opgesloten in een te kleine kast? Of heb je net een litertje azijn op? Djiezus wat een achterlijke reactie.

Balen dat je schuttingdelen niet meer verkrijgbaar zijn Claudia! De uitzoekellende begint dus op nieuw voor jullie? Of is er een alternatief dat er sterk op lijkt?

Ik zag je mailtje terug, graag gedaan. Was trouwens ook wel een mooie aanleiding geweest voor een bezoekje aan Amsterdam ;).
pi_107369323
Ik heb goede hoop dat er ergens nog een schuttingdeel op voorraad ligt. En als dat niet zo is moeten we inderdaad iets nieuws zoeken. :+ Hillhout komt wel met een nieuwe lijn. Wie weet zit daar iets tussen.

Daar hoef je toch geen aanleiding voor te hebben. *O*
pi_107375886
Nouja, wat een botte reactie van Dagonet zeg. Die heeft het topic duidelijk niet gevolgd.

Ziet er super uit die kast! Handig systeem met die planken, ik denk dat wij ook zoiets gaan maken onder de trap. Komt dat bij de Praxis vandaan?

En die stofzuiger! Ik zou hem alleen al willen omdat hij zo weinig ruimte inneemt! Wat een verschil met onze gewone stofzuiger!!

En ik ben jaloers op jullie discipline. Wij hebben gisteren een paar uurtjes op zolder tussen de dozen doorgebracht maar we zijn nog niet eens halverwege. Volgend weekend de kindjes maar weer een keer uitbesteden ;)
pi_107376245
Allergoedkoopste planken bij de Praxis inderdaad. :+ Misschien dat ik de boel ooit nog eens opleuk met plakplastic op de planken of behang tegen de muur. Maar dat is iets voor later. Of niet.

Onze gewone stofzuiger kregen we gratis bij onze Miele wasmachine en die bevalt op zich heel goed. Die staat nu op zolder. Maar de robotstofzuiger is echt ontzettend handig. Als ik op een andere verdieping iets doe neem ik hem mee en laat ik hem even zijn gang gaan. Het is net alsof ik een schoonmaakhulpje heb. O+ Ik moest 'em maar Robin noemen. Je kunt hem ook aanzetten als je weggaat en dan gaat hij zelf terug naar zijn basisstation. Dat heb ik nog niet aangedurfd omdat we ons huis nog niet helemaal erop aangepast hebben (bijv. door snoeren weg te werken).

Lief is nu weer boven op zolder bezig. Die kan het niet zo goed loslaten, geloof ik. Het is nu écht bijna klaar.
pi_107376278
Bij ons zat er trouwens al een ombouw om al die verwarmingssystemen. Dat dan weer wel.

Schoonmaakmiddelen staan bij ons in de afsluitbare meterkast, misschien ook nog een optie?
pi_107376317
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:53 schreef No_Promises het volgende:
Nouja, wat een botte reactie van Dagonet zeg. Die heeft het topic duidelijk niet gevolgd.

Ziet er super uit die kast! Handig systeem met die planken, ik denk dat wij ook zoiets gaan maken onder de trap. Komt dat bij de Praxis vandaan?

En die stofzuiger! Ik zou hem alleen al willen omdat hij zo weinig ruimte inneemt! Wat een verschil met onze gewone stofzuiger!!

En ik ben jaloers op jullie discipline. Wij hebben gisteren een paar uurtjes op zolder tussen de dozen doorgebracht maar we zijn nog niet eens halverwege. Volgend weekend de kindjes maar weer een keer uitbesteden ;)
Het erge vind ik dat we nu pas merken hoeveel meuk we hebben. De zolder staat gewoon al bomvol :{
pi_107376457
Bij ons is er door de stadsverwarming in de meterkast geen ruimte. Maar ik maak me niet zo druk om de schoonmaakmiddelen. Ivan is nog nooit in een kast geklommen en de trapkast zit meestal dicht, zeker als we even weg zijn. Bovendien laten we de kinderen amper uit het zicht.

Ik zet de schoonmaakmiddelen op zolder of ik koop een doos met een sluiting die Ivanproof is. Dat lijken me wel genoeg voorzorgsmaatregelen. Het enige echt enge aan de trapkast nu vind ik de verwarmingsbuizen. Daar let Ivan niet goed op en Lena zeker niet. Er moet wel echt een ombouw komen als ze de kast ingaan.
pi_107376531
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Het erge vind ik dat we nu pas merken hoeveel meuk we hebben. De zolder staat gewoon al bomvol :{
Nou, hè? :D Ik vind het met terugwerkende kracht ook bijzonder wat we allemaal in ons appartement met kleine berging gepropt hebben gekregen.

We gaan van de zomer denk ik wel weer even flink opruimen. Er kan best een hoop weg. Zo hebben we ons oude dressoir nu gedemonteerd achter de knieschotten liggen. Hoelang wil ik dat ding nog bewaren? Met een beetje goeie zin hebben we dan één kant weer leeg en kunnen we iets voor de kinderen maken.
pi_107376590
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:00 schreef No_Promises het volgende:
Bij ons zat er trouwens al een ombouw om al die verwarmingssystemen. Dat dan weer wel.
Heb je hier trouwens een foto van? O-)
pi_107379427
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Helaas niet. Stelt ook niet zoveel voor hoor. Nu staat er ontzettend veel zooi voor.

Op de kamer van onze dochter zit trouwens ook een buizending met bedekking er overheen. Daar kan ik morgen wel een foto van maken, volgens mij is het iets soortgelijks als die onder de trap.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:56:54 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107379781
Anders doe je toch van dat ronde isolatiemateriaal om de verwarmingsbuizen?
Hebben wij ook om de buizen zitten, maar dan om warmteverlies te voorkomen.

Patrick doet het hier wel ff voor...
http://www.karwei.nl/advi(...)isolatie-aanbrengen/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107379926
Anders een (keuken) kastje, of cheapass kastje van Ikea of Kwantum ofzo. Laat je de achterkant en onderkant eruit. Bij ons zit er een soort kastje van kunstof overheen. Zit in de garage, dus even geen foto.
Met een meidenkwartet
  zondag 29 januari 2012 @ 23:09:33 #153
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_107384086
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen hele duidelijke foto, maar bij ons zat er in de hal (onder trap) en boven op de studeerkamer gewoon een bak omheen, waarbij de kanten tegen de muur aan waren open gelaten. Dus gewoon 3 (bv mdf) planken. Bij m'n ouders zat bij de vloerverwarming ook zoiets.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_107392123
Dank voor alle tips! Ik kan van MDF zelf wel iets maken. Het is een wat lastige vorm, vooral gezien de planken er nu in zitten, maar dat komt wel goed. Voor de korte termijn is de buisisolatie een heel goede optie!
pi_107392130
Gisteravond laat hebben we de zolder opgeruimd gekregen. Nu ben ik er voor het eerst aan het werk. *O*
pi_107394006
*O* En hoe voelt het?
pi_107394123
Het is een fijne plek zo, erg ruim. Ik heb wel het idee dat we met de huidige opstelling (kasten tegen de muur, bureaus in het midden tegen elkaar aan zodat we naar elkaar toe kijken) niet optimaal is. Er valt meer uit te halen. Misschien gaan we in de toekomst nog wat schuiven zodat we een duidelijker afgebakende werkplek hebben.
pi_107394155
Het lukt me alleen niet zo goed om te werken. Het is de eerste keer dat ik alleen in het huis ben en ik heb zin om huishoudelijke dingen te doen. :')
pi_107394179
De lelijke plek op zolder is trouwens schoon geworden, maar eronder zaten een paar lelijke krassen die er (vanzelfsprekend) niet uitgaan. Ook zit is er een butsje in de vloer. Het valt niet op als je er niet met je neus bovenop staat, maar stom vind ik het wel. Als die pief een beetje fatsoenlijk met zijn werkmateriaal was omgegaan was de vloer niet beschadigd geraakt.
pi_107395399
Hey joh ga eens aan het werk :P

Ik heb ook de eerste kras in de vloer gesignaleerd. Moet tijdens de verhuizing gebeurd zijn door die grote zware kast. Je moet nl echt je best doen om in deze vloer een kras te krijgen. Ach er moet ook geleefd kunnen worden in een huis toch?

Hoe staan de kussens op de bank?
pi_107400848
Huiselijker!

Lief vindt ze niet zo, geloof ik. Die had liever deze meegenomen (maar die vond ik te gelikt):

Intussen probeer ik de laatste balkonplanten dood te krijgen:

En Ivan en Lena hebben gister een geniaal housewarmingcadeau van mijn moeder en haar vriend gekregen:

pi_107401392
Ik vind de kussens die J mooier vond ook mooier :Y :@

En wat stom van je klusjesman :(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107401432
De 'ruches' van het kussen zijn aan de andere kant roze. Ik vond het net zo zoetsappig als een liedje van Simon & Garfunkel.
pi_107401479
waarom schakel je je verzekering niet gewoon in voor die beschadiging? daar betaal je premie voor :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107401508
'k Heb nog andere kussens op het oog:

Maar dat komt nog wel.
pi_107401540
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:45 schreef RanTheMan het volgende:
waarom schakel je je verzekering niet gewoon in voor die beschadiging? daar betaal je premie voor :)
Omdat ik me aanstel. Bovendien kan de vloer niet gerepareerd worden zonder de hele verdieping mee te nemen. Dat zou buiten proportie zijn gezien de beschadiging.
pi_107401700
Die laatste twee O+
pi_107402330
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:52 schreef Vlindur het volgende:
Die laatste twee O+
Samen met de gele op de tweede foto. Klaar.
pi_107402340

Zit er iets tussen?
pi_107402638
Ik vrees dat wij niet dezelfde smaak hebben, Vlindur. Maar lief dat je meedenkt!
pi_107402997
Ik heb net nog wat foto's gemaakt (werk zit erop; ik was lekker vroeg begonnen). Hier zit ik nu:

De kasten moeten nog netjes ingeruimd worden. Ik heb een beschermmat op de vloer gelegd. Ik had gehoopt dat 'ie wat meer weg zou vallen, maar dat valt tegen. Ik kan altijd nog andere wieltjes kopen die geen/minder krassen achterlaten, maar ik laat het nu maar zo.

Dit is de ruimte achter mijn stoel:

Het ledikant gaat weg en staat daarop te wachten. De washoek maken we later op orde, misschien volgende weekeinde.

De ruimte achter het andere bureau:

Een beetje suf dat er geen plinten tegen de luiken zitten. Misschien maken we die zelf nog. Ooit. (Right.)

De lege verhuisdozen worden woensdag opgehaald:

En iemand moet z'n shit nog opruimen:

Dit is het kleedje op Ivans kamer waarvan ik nog niet weet of ik het nou geslaagd vind:

Maar het is wel een goede zet geweest, want het is nu een fijnere kamer om in te spelen. Dat doen de kinderen elke avond samen na het aantrekken van de pyjama's en voor het slapen gaan.

Als laatste heb ik de Portugese tegeltjes geïnstalleerd:

Nu kan ik me echt thuis gaan voelen. O+
pi_107403343
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vrees dat wij niet dezelfde smaak hebben, Vlindur. Maar lief dat je meedenkt!
Dan hou ik gauw op :+

Ik vind alleen de bovenste echt tof O+
pi_107405391
Superleuke foto's! Het is al echt steeds meer jullie huisje zo!

Het eerste wat me opviel aan de zolder foto's is de kleur van de muur! :o Die lijkt ineens zo anders, meer groen achter de kasten, in plaats van het blauwige turquoise wat ik dacht dat er op de muur zat?

Of is het lichtinval?
pi_107405515
Dat komt door het kunstlicht. Daardoor wordt er meer geel aan de kleur toegevoegd en lijkt het groener. Het is echt meer blauw, en veel zachter van kleur dan turquoise.
pi_107405630
We hebben net weer met de rode stoel geschoven. :') Het laatste plan is om de stoel links in de nis te zetten en het witte tv-kastje te vervangen voor een wat groter dressoir.
pi_107405877
Die gele van die tweede foto, waar komt die vandaan? Die vind ik super!
pi_107405946
Etsy! De verkoper heet TangerineHome.

Ze zijn vrijwel allemaal van Etsy.
pi_107430550
Wat een leuke kussens bij je twijfellijst! <3
En ik ben jaloers op je organiseer- en opruimskills.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_107441940
Hoe kan het toch zo zijn dat jullie het een hele prestatie vinden terwijl wij ons zo bagger voelen? :+
pi_107441958
Zoals gezegd heeft Hillhout het door ons gewenste schuttingscherm uit productie genomen:

Het alternatief zou nu dit zijn:

Elan scherm Excellent. Eens peilen wat de buren daarvan vinden.
pi_107442049
zou je dat 2e scherm een kwartslag kunnen draaien? dan heb je dat zelfde vertikale latten effect als bij optie 1
pi_107442886
Ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker.
pi_107443023
Wordt wel heel hoog dan
pi_107443149
hoezo hoog? die schermen zien er gewoon vierkant uit.
pi_107443381
Ze zijn 180 bij 180 cm inderdaad, dus wat afmeting betreft zou het geen probleem moeten zijn.

Ik heb de vraag even neergelegd bij Hillhout.
pi_107443480
Ik vond de kleur van het Kyotoscherm wel mooier, maar dat kan ook net aan het zonnetje op de foto liggen.
pi_107443801
Ik vind ze zoals ze op de foto staan wel mooi eigenlijk!

Is jullie straat nu eigenlijk al bestraat? Hier nog steeds niet. Wordt wel maart waarschijnlij. Heeft iets met de breedte en een verkeerd geplaatst muurtje te maken. Irritant want ze hebben wel de stoepranden al gelegd (die steken nu dus iets van 20cm boven de grond uit) waardoor we de auto niet voor de deur kunnen parkeren.

Ik kwam net deze Etsyshop tegen, daar hebben ze ook erg leuke kussens: http://www.etsy.com/shop/skinnylaminx?section_id=6027719
pi_107443888
Ik keek nog een keer naar die foto's van die nieuwe schermen. Wat zijn die verticale dingen die er doorheen schijnen? Dat vind ik dan weer niet zo mooi... Is dat voor de stevigheid?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:20:53 #189
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107448896
De schermen vind ik zo mooier dan verticaal gericht... Je creeërt zo ook een diepte-effect in je tuin, hij lijkt er langer door.

Deze koesentjes van H&M vind ik ook wel leuk:

pi_107450910
Jemig zeg, ik ben een weekje nauwelijks online geweest, en jullie huis is gewoon zo goed als af! Serieus, jullie zijn in een week verder dan wij in 9 maanden ;). En het wordt echt geweldig.
pi_107452129
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:58 schreef No_Promises het volgende:
Ik vind ze zoals ze op de foto staan wel mooi eigenlijk!
Ik vind ze ook niet lelijk! Ik houd van smalle latjes. Ze zien er op de foto alleen wel heel strak uit.

quote:
Is jullie straat nu eigenlijk al bestraat? Hier nog steeds niet. Wordt wel maart waarschijnlij. Heeft iets met de breedte en een verkeerd geplaatst muurtje te maken. Irritant want ze hebben wel de stoepranden al gelegd (die steken nu dus iets van 20cm boven de grond uit) waardoor we de auto niet voor de deur kunnen parkeren.
Nou, dat is een ingewikkeld verhaal. Ik pak even de impressie erbij:

De weg bestaat uit 3 stroken: parkeerplaatsen, een weg voor auto's en een fietspad. Het fietspad is een doorgaand pad langs de Kamperfoelieweg en daar wordt véél gebruik van gemaakt. De weg voor auto's is alleen voor bestemmingsverkeer wordt eenrichtingsverkeer.

Van bovenaf:

De parkeerhavens zijn aangelegd en de weg voor auto's ook, alleen houdt de weg op bovenin het plaatje bij het laatste huis. We kunnen nu de weg dus wel oprijden (vanaf de onderkant), maar moeten heel onhandig keren om terug te kunnen. We konden daardoor gelukkig wel goed verhuizen en voor de leveranciers is het beter dan geen weg te hebben, maar het is niet een ideale situatie. Ze zijn momenteel nog bezig met de aanleg van de rest van de weg, een ovaal stukje groen bovenin en het fietspad. Dat gaat tergend langzaam. Die gemeentewerkers voeren geen zak uit.

quote:
Ik kwam net deze Etsyshop tegen, daar hebben ze ook erg leuke kussens: http://www.etsy.com/shop/skinnylaminx?section_id=6027719
Oh, héél gaaf!
pi_107452277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:00 schreef No_Promises het volgende:
Ik keek nog een keer naar die foto's van die nieuwe schermen. Wat zijn die verticale dingen die er doorheen schijnen? Dat vind ik dan weer niet zo mooi... Is dat voor de stevigheid?
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind ze ook niet heel fraai, maar je ziet ze bij vrijwel alle schuttingen. Je kunt van Hillhout een scherm nemen dat helemaal dicht is, maar daar betaal je 189 euro per scherm voor, en dan heb je geen hardhout:

pi_107452356
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:20 schreef twentemeisje het volgende:
De schermen vind ik zo mooier dan verticaal gericht... Je creeërt zo ook een diepte-effect in je tuin, hij lijkt er langer door.
Er valt voor beide wat te zeggen, denk ik. Als je de schermen horizontaal houdt krijg je meer dieptewerking in je tuin inderdaad, maar ik denkt dat ze verticaal gepositioneerd een minder opgesloten gevoel geven.

quote:
Deze koesentjes van H&M vind ik ook wel leuk:

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2011/F01%2095067%2010100%2051%207518%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2011/F01%2094840%2095044%2076%207591%206.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Ja, ook leuk! En zeker heel betaalbaar? 8-)
pi_107452418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:18 schreef Bleie het volgende:
Jemig zeg, ik ben een weekje nauwelijks online geweest, en jullie huis is gewoon zo goed als af! Serieus, jullie zijn in een week verder dan wij in 9 maanden ;). En het wordt echt geweldig.
Dankjewel. :*

En hierbij wil ik ook even stilstaan bij de lurkers. Ik krijg zo nu en dan een pm van mensen die zeggen mijn topic leuk en nuttig vinden om te volgen. Dat vind ik heel leuk om te lezen!
pi_107452549
Vanmiddag heb ik zelf maar even gebeld met de gordijnzaak. De gordijnen komen donderdag binnen van het atelier en worden dinsdag opgehangen! Yes! *O*

Verder heeft lief vandaag tijdens zijn oppasdag/papadag/dagje met de kinderen* nog wat dingen in huis gedaan. Er hangen nu schapjes in de meterkast "omdat het een rommeltje werd met alle apparatuur". Mafkees. O+ Waar ik iets minder blij mee ben is dat er op de gekste plekken stootdopjes zijn geplakt voor deuren. Zie ik er ineens één middenin op een deur zitten of tussen twee lichtknoppen. :+ Die heb ik weggepulkt. Ook heeft hij een schuifhaakje op de voordeur gemaakt. Het stomme is dat onze voordeur van binnenuit altijd open kan en dat is niet handig met een peuter in huis.

* streep door waar je je aan ergert
pi_107452824
Vandaag binnengekregen:

Heb ik mezelf op getrakteerd. Geweldig ding!

Niet die bak erbij, hoor. Ik ga er niet m'n beroep van maken.
pi_107453395
Ik heb heel snel een reactie teruggehad van Hillhout (netjes!):

Het Elanscherm is zo ontworpen dat hij in principe maar op 1 manier te plaatsen is. Het scherm heeft namelijk een afwateringslat aan de bovenzijde. Indien het scherm niet op de juiste wijze geplaatst wordt, vervallen de garantievoorwaarden.
pi_107454065
Ha fijn! Dan hoeven we daar geen beslissing over te nemen :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe kan het toch zo zijn dat jullie het een hele prestatie vinden terwijl wij ons zo bagger voelen? :+
Waarom is dat dan? Misschien komt het omdat we uit een lelijk huurhuis komen maar ik voel me hier zo fijn..het kan me niet eens schelen dat we nog 1000 dingen moeten doen. Heb vandaag een spijker in de muur geslagen en een schilderijtje opgehangen. Koen was niet blij O-)
pi_107455177
Ah bij jullie is de verkeerssituatie dus ook nog niet ideaal. Ik vind het vreselijk dat ik niet dichtbij kan parkeren (voor sommigen misschien sowieso een luxe :@ ) Wat een gesjouw met een peuter en baby in maxicosi en alle tassen e.d.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag binnengekregen:

[ afbeelding ]

Heb ik mezelf op getrakteerd. Geweldig ding!

Niet die bak erbij, hoor. Ik ga er niet m'n beroep van maken.
Nu val ik waarschijnlijk ontzettend door de mand, maar wat is het? oO<

En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meterkast, ik wil ook schapjes!
pi_107455198
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:23 schreef loeszie het volgende:
Ha fijn! Dan hoeven we daar geen beslissing over te nemen :Y)

Waarom is dat dan? Misschien komt het omdat we uit een lelijk huurhuis komen maar ik voel me hier zo fijn..het kan me niet eens schelen dat we nog 1000 dingen moeten doen. Heb vandaag een spijker in de muur geslagen en een schilderijtje opgehangen. Koen was niet blij O-)
Waarom niet? Lelijk schilderij, verkeerde plek of een paar keer misgeslagen? :+

Ik kan heel slecht tegen dingen die nog niet goed zijn. Er zitten gaatjes in het hout van de trap die ik nog moet plamuren, stukken muur die ik nog met verf bij moet werken, er moet iets met de nis gebeuren, ik heb de power cleaner voor de vloer nog niet binnen waarmee ik vervelende plekken eruit kan krijgen. Met schoonmaken en boodschappen doen lopen we achter op de feiten en ik heb de kindjes zo weinig gezien de afgelopen tijd dat ik ervan schrik hoe groot Lena ineens is. Ook ben ik door de stress van de afgelopen tijd nog steeds zo verstrooid dat het niet grappig meer is. En ik moet heel erg wennen aan weer om 6 uur opstaan.

Daar staat tegenover dat ik me heel fijn voel hier in huis, helemaal niet angstig ook zoals ik eerst had verwacht. We hebben het vervelendste opruimwerk erop zitten en het is nu nog een kwestie van afmaken, wat juist erg leuk is om te doen. Ik heb weer tijd voor de kindjes, ik vind het leuk om in de ochtend- en avondspits te rijden (het geeft me het gevoel middenin het leven te staan, of zo) en ik zit weer in schrijfmodus zodat mijn werk ook soepeltjes verloopt.

Komt dus wel goed. De stress moet m'n lijf uit.
pi_107455361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:43 schreef No_Promises het volgende:
Ah bij jullie is de verkeerssituatie dus ook nog niet ideaal. Ik vind het vreselijk dat ik niet dichtbij kan parkeren (voor sommigen misschien sowieso een luxe :@ ) Wat een gesjouw met een peuter en baby in maxicosi en alle tassen e.d.

[..]

Nu val ik waarschijnlijk ontzettend door de mand, maar wat is het? oO<

En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meterkast, ik wil ook schapjes!
Het is een luxe dweil. Je giet water (eventueel met schoonmaakmiddel) in de steel en dat is het. Het werkt ontzettend makkelijk.

Ik vind het trouwens heel begrijpelijk dat je ervan baalt dat je niet voor de deur kunt parkeren. Het is zó fijn! Ik ben bang dat wij het straks ook niet altijd zullen kunnen. Voor de woningen zijn niet veel parkeerplaatsen aanwezig, die zitten vooral aan het einde van de straat.

En ik vind het stom dat we nu zo'n eind naar de afvalbak moeten lopen. Gelukkig komt er nog een bij.
pi_107455511
Wat wordt het mooi (of beter gezegd: Wat IS het al mooi).
Waar heb je die dweil gekocht? Ik moet hier ivm honden elke dag dweilen en dan wordt het uitwringen etc van de dweil echt een rot klus.
pi_107455581
Bij www.microvezelshop.nl. De prijs is alleen iets minder leuk.

Is het je om het haar te doen of om viezigheid? In het eerste geval zou ik investeren in een robotstofzuiger.
pi_107455986
Klinkt handig, die dweil. Ik heb net een zo'n stoomdweil weggedaan die ik een paar jaar geleden ook persé moest hebben :@ Daar ga ik dus maar niet meer in investeren.

Ik denk ook niet dat wij altijd voor de deur kunnen parkeren. Ook hier zullen maar een paar parkeerplaatsen komen, niet eens één per huishouden volgens mij. En één buurman rijdt in een flinke bedrijfsbus, die neemt vast al twee plekken in beslag. Ik hoop dat het een beetje los zal lopen. We hebben ook een tijdje ergens gewoond waar we soms wel 3 of 4 keer rond moesten rijden om de auto dan uiteindelijk 500m verder te moeten parkeren...

Hoe werkt dat dan met die afvalbak? Grote prullenbak met vuilniszak en als die vol is naar de afvalbak lopen? Wij hebben eigen afvalbakken die om en om leeggemaakt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')