abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107405877
Die gele van die tweede foto, waar komt die vandaan? Die vind ik super!
pi_107405946
Etsy! De verkoper heet TangerineHome.

Ze zijn vrijwel allemaal van Etsy.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107430550
Wat een leuke kussens bij je twijfellijst! <3
En ik ben jaloers op je organiseer- en opruimskills.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_107441940
Hoe kan het toch zo zijn dat jullie het een hele prestatie vinden terwijl wij ons zo bagger voelen? :+
pi_107441958
Zoals gezegd heeft Hillhout het door ons gewenste schuttingscherm uit productie genomen:

Het alternatief zou nu dit zijn:

Elan scherm Excellent. Eens peilen wat de buren daarvan vinden.
pi_107442049
zou je dat 2e scherm een kwartslag kunnen draaien? dan heb je dat zelfde vertikale latten effect als bij optie 1
pi_107442886
Ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker.
pi_107443023
Wordt wel heel hoog dan
pi_107443149
hoezo hoog? die schermen zien er gewoon vierkant uit.
pi_107443381
Ze zijn 180 bij 180 cm inderdaad, dus wat afmeting betreft zou het geen probleem moeten zijn.

Ik heb de vraag even neergelegd bij Hillhout.
pi_107443480
Ik vond de kleur van het Kyotoscherm wel mooier, maar dat kan ook net aan het zonnetje op de foto liggen.
pi_107443801
Ik vind ze zoals ze op de foto staan wel mooi eigenlijk!

Is jullie straat nu eigenlijk al bestraat? Hier nog steeds niet. Wordt wel maart waarschijnlij. Heeft iets met de breedte en een verkeerd geplaatst muurtje te maken. Irritant want ze hebben wel de stoepranden al gelegd (die steken nu dus iets van 20cm boven de grond uit) waardoor we de auto niet voor de deur kunnen parkeren.

Ik kwam net deze Etsyshop tegen, daar hebben ze ook erg leuke kussens: http://www.etsy.com/shop/skinnylaminx?section_id=6027719
pi_107443888
Ik keek nog een keer naar die foto's van die nieuwe schermen. Wat zijn die verticale dingen die er doorheen schijnen? Dat vind ik dan weer niet zo mooi... Is dat voor de stevigheid?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:20:53 #189
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107448896
De schermen vind ik zo mooier dan verticaal gericht... Je creeërt zo ook een diepte-effect in je tuin, hij lijkt er langer door.

Deze koesentjes van H&M vind ik ook wel leuk:

pi_107450910
Jemig zeg, ik ben een weekje nauwelijks online geweest, en jullie huis is gewoon zo goed als af! Serieus, jullie zijn in een week verder dan wij in 9 maanden ;). En het wordt echt geweldig.
pi_107452129
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:58 schreef No_Promises het volgende:
Ik vind ze zoals ze op de foto staan wel mooi eigenlijk!
Ik vind ze ook niet lelijk! Ik houd van smalle latjes. Ze zien er op de foto alleen wel heel strak uit.

quote:
Is jullie straat nu eigenlijk al bestraat? Hier nog steeds niet. Wordt wel maart waarschijnlij. Heeft iets met de breedte en een verkeerd geplaatst muurtje te maken. Irritant want ze hebben wel de stoepranden al gelegd (die steken nu dus iets van 20cm boven de grond uit) waardoor we de auto niet voor de deur kunnen parkeren.
Nou, dat is een ingewikkeld verhaal. Ik pak even de impressie erbij:

De weg bestaat uit 3 stroken: parkeerplaatsen, een weg voor auto's en een fietspad. Het fietspad is een doorgaand pad langs de Kamperfoelieweg en daar wordt véél gebruik van gemaakt. De weg voor auto's is alleen voor bestemmingsverkeer wordt eenrichtingsverkeer.

Van bovenaf:

De parkeerhavens zijn aangelegd en de weg voor auto's ook, alleen houdt de weg op bovenin het plaatje bij het laatste huis. We kunnen nu de weg dus wel oprijden (vanaf de onderkant), maar moeten heel onhandig keren om terug te kunnen. We konden daardoor gelukkig wel goed verhuizen en voor de leveranciers is het beter dan geen weg te hebben, maar het is niet een ideale situatie. Ze zijn momenteel nog bezig met de aanleg van de rest van de weg, een ovaal stukje groen bovenin en het fietspad. Dat gaat tergend langzaam. Die gemeentewerkers voeren geen zak uit.

quote:
Ik kwam net deze Etsyshop tegen, daar hebben ze ook erg leuke kussens: http://www.etsy.com/shop/skinnylaminx?section_id=6027719
Oh, héél gaaf!
pi_107452277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:00 schreef No_Promises het volgende:
Ik keek nog een keer naar die foto's van die nieuwe schermen. Wat zijn die verticale dingen die er doorheen schijnen? Dat vind ik dan weer niet zo mooi... Is dat voor de stevigheid?
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind ze ook niet heel fraai, maar je ziet ze bij vrijwel alle schuttingen. Je kunt van Hillhout een scherm nemen dat helemaal dicht is, maar daar betaal je 189 euro per scherm voor, en dan heb je geen hardhout:

pi_107452356
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:20 schreef twentemeisje het volgende:
De schermen vind ik zo mooier dan verticaal gericht... Je creeërt zo ook een diepte-effect in je tuin, hij lijkt er langer door.
Er valt voor beide wat te zeggen, denk ik. Als je de schermen horizontaal houdt krijg je meer dieptewerking in je tuin inderdaad, maar ik denkt dat ze verticaal gepositioneerd een minder opgesloten gevoel geven.

quote:
Deze koesentjes van H&M vind ik ook wel leuk:

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2011/F01%2095067%2010100%2051%207518%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2011/F01%2094840%2095044%2076%207591%206.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Ja, ook leuk! En zeker heel betaalbaar? 8-)
pi_107452418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:18 schreef Bleie het volgende:
Jemig zeg, ik ben een weekje nauwelijks online geweest, en jullie huis is gewoon zo goed als af! Serieus, jullie zijn in een week verder dan wij in 9 maanden ;). En het wordt echt geweldig.
Dankjewel. :*

En hierbij wil ik ook even stilstaan bij de lurkers. Ik krijg zo nu en dan een pm van mensen die zeggen mijn topic leuk en nuttig vinden om te volgen. Dat vind ik heel leuk om te lezen!
pi_107452549
Vanmiddag heb ik zelf maar even gebeld met de gordijnzaak. De gordijnen komen donderdag binnen van het atelier en worden dinsdag opgehangen! Yes! *O*

Verder heeft lief vandaag tijdens zijn oppasdag/papadag/dagje met de kinderen* nog wat dingen in huis gedaan. Er hangen nu schapjes in de meterkast "omdat het een rommeltje werd met alle apparatuur". Mafkees. O+ Waar ik iets minder blij mee ben is dat er op de gekste plekken stootdopjes zijn geplakt voor deuren. Zie ik er ineens één middenin op een deur zitten of tussen twee lichtknoppen. :+ Die heb ik weggepulkt. Ook heeft hij een schuifhaakje op de voordeur gemaakt. Het stomme is dat onze voordeur van binnenuit altijd open kan en dat is niet handig met een peuter in huis.

* streep door waar je je aan ergert
pi_107452824
Vandaag binnengekregen:

Heb ik mezelf op getrakteerd. Geweldig ding!

Niet die bak erbij, hoor. Ik ga er niet m'n beroep van maken.
pi_107453395
Ik heb heel snel een reactie teruggehad van Hillhout (netjes!):

Het Elanscherm is zo ontworpen dat hij in principe maar op 1 manier te plaatsen is. Het scherm heeft namelijk een afwateringslat aan de bovenzijde. Indien het scherm niet op de juiste wijze geplaatst wordt, vervallen de garantievoorwaarden.
pi_107454065
Ha fijn! Dan hoeven we daar geen beslissing over te nemen :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe kan het toch zo zijn dat jullie het een hele prestatie vinden terwijl wij ons zo bagger voelen? :+
Waarom is dat dan? Misschien komt het omdat we uit een lelijk huurhuis komen maar ik voel me hier zo fijn..het kan me niet eens schelen dat we nog 1000 dingen moeten doen. Heb vandaag een spijker in de muur geslagen en een schilderijtje opgehangen. Koen was niet blij O-)
pi_107455177
Ah bij jullie is de verkeerssituatie dus ook nog niet ideaal. Ik vind het vreselijk dat ik niet dichtbij kan parkeren (voor sommigen misschien sowieso een luxe :@ ) Wat een gesjouw met een peuter en baby in maxicosi en alle tassen e.d.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag binnengekregen:

[ afbeelding ]

Heb ik mezelf op getrakteerd. Geweldig ding!

Niet die bak erbij, hoor. Ik ga er niet m'n beroep van maken.
Nu val ik waarschijnlijk ontzettend door de mand, maar wat is het? oO<

En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meterkast, ik wil ook schapjes!
pi_107455198
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:23 schreef loeszie het volgende:
Ha fijn! Dan hoeven we daar geen beslissing over te nemen :Y)

Waarom is dat dan? Misschien komt het omdat we uit een lelijk huurhuis komen maar ik voel me hier zo fijn..het kan me niet eens schelen dat we nog 1000 dingen moeten doen. Heb vandaag een spijker in de muur geslagen en een schilderijtje opgehangen. Koen was niet blij O-)
Waarom niet? Lelijk schilderij, verkeerde plek of een paar keer misgeslagen? :+

Ik kan heel slecht tegen dingen die nog niet goed zijn. Er zitten gaatjes in het hout van de trap die ik nog moet plamuren, stukken muur die ik nog met verf bij moet werken, er moet iets met de nis gebeuren, ik heb de power cleaner voor de vloer nog niet binnen waarmee ik vervelende plekken eruit kan krijgen. Met schoonmaken en boodschappen doen lopen we achter op de feiten en ik heb de kindjes zo weinig gezien de afgelopen tijd dat ik ervan schrik hoe groot Lena ineens is. Ook ben ik door de stress van de afgelopen tijd nog steeds zo verstrooid dat het niet grappig meer is. En ik moet heel erg wennen aan weer om 6 uur opstaan.

Daar staat tegenover dat ik me heel fijn voel hier in huis, helemaal niet angstig ook zoals ik eerst had verwacht. We hebben het vervelendste opruimwerk erop zitten en het is nu nog een kwestie van afmaken, wat juist erg leuk is om te doen. Ik heb weer tijd voor de kindjes, ik vind het leuk om in de ochtend- en avondspits te rijden (het geeft me het gevoel middenin het leven te staan, of zo) en ik zit weer in schrijfmodus zodat mijn werk ook soepeltjes verloopt.

Komt dus wel goed. De stress moet m'n lijf uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')