abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107273962
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn inmiddels verhuisd. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107274002
Volg hier mijn besluiteloosheid over wat te doen met de nis. :')

pi_107274092
De stoel staat nu rechts, het kindertafeltje staat elders, de lampen heb ik weggehaald wegens retro-overkill. Nu is het dus vooral heel leeg.
pi_107274110
Wil je nog een ervaring over babyfoons?
pi_107274140
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
pi_107274192
Volg af en toe je topic, en weet niet of je fan bent van Ikea, anders dit misschien:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70103085/
pi_107274205
quote:
11s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
Ik heb 2 dochters van 1 en 2 jaar oud, en ze hebben beiden de Alecto DBX 88 op hun kamer.
Fijn spul!
pi_107274353
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.

Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg? :+
pi_107274684
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
pi_107274723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.

Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg? :+
Ik heb nog een blank eiken vitrinekast in de verkoop!
Is alleen wel in Geldrop......
pi_107274894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
Ja, meerdere malen zelfs...

Ik heb 4 jaar geleden op een project getext met rood ( ral 3030 ) en antraciet ( 7016 ), en toen thuis ( vorige woning ) ook de hele woonkamer in die kleuren gedaan.

Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.

Dus ja, ik doe heel veel ideeën op, soms tex ik mijn wanden wel 3x per jaar....
pi_107274907
Ik denk dat ik m'n lief daar heel ongelukkig mee maak. Eiken, vitrine... Alleen 'blank' zou hem wellicht op doen springen.
pi_107274964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:35 schreef bobenjanneke het volgende:

Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.
Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
pi_107275055
Kijk maar eens op
http://www.colourtrend.nl/content/7-NCS-kleuren

Maar kleuren op een scherm, zijn in werkelijkheid bij sfeerlicht toch net wat anders...
pi_107275085
True. Ik bestel tegenwoordig altijd eerst stalen die ik een week of zo in m'n woning leg.
pi_107275126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
PM cupcake eens...
Is te vinden in Tip voor een mooie (donkere) kleur muurverf voor woonkamer?...

Had genadeloze eerlijke kritiek op mijn woonkamer... Maar zegt er wel verstand van te hebben!
pi_107275303
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders. :Y)
pi_107275322
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
pi_107275344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders. :Y)
De foto is mijn woonkamer op dit moment hahaha...
pi_107275382
Bumba mag je houden.
pi_107275386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
Foto op canvas kan heel mooi zijn!
pi_107275421
quote:
12s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Bumba mag je houden.
Hahahahahahahaha Goeie!
pi_107276844
En deze kleuren verf?

(ik ga bij deze vooral voor de blauwe tinten)

En deze kleur vind ik ook erg mooi, vooral in combinatie met de andere kleuren in de kamer:

Je kunt de muur ook wat meer 'aankleden' met zoiets

Dan verf je die plankjes in de kleur van de muur, neemt wat grotere lijsten en vervang je steeds de platen in de lijsten als je ze zat bent?

En deze stoel zou ik zelf wel graag willen
pi_107277606
Stiemie die stoel is moooooi!!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_107280754
ja hoi, als je echt je rode stoel wegdoet, sta ik meteen voor je deur om m op te halen he. :7
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_107284459
claudia, de oplossing van stiemie met de plankjes is ook te combineren met bhang. Gewoon 1 rol behang kopen en daar van die canvasdoeken van bv de xenos mee 'kaften' of stukjes inlijsten. Toch behang en wel heel makkelijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:00:14 #27
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107285620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:45 schreef innepin het volgende:
ja hoi, als je echt je rode stoel wegdoet, sta ik meteen voor je deur om m op te halen he. :7
Tssk. Dan moet je eerst proberen om mij voor te zijn! :7

Stiemie, de stoel die jij post is prachtig zeg! De kleurenstaal van Seeds ook. Als ik zoiets zie vraag ik me altijd af waarom ik dat soort zaken niet bedacht toen wij ons huis inrichtten. :'(
A grand adventure has begun.
pi_107287012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:00 schreef Keshet het volgende:

[..]

Tssk. Dan moet je eerst proberen om mij voor te zijn! :7

Stiemie, de stoel die jij post is prachtig zeg! De kleurenstaal van Seeds ook. Als ik zoiets zie vraag ik me altijd af waarom ik dat soort zaken niet bedacht toen wij ons huis inrichtten. :'(
Ik ben zelf echt helemaal gek op van die vergrijsde blauwe tinten O+ Maar je kunt dingen in huis natuurlijk ook gewoon overschilderen he ;) Al snap ik dat dat wel weer een hoop tijd en geld kost natuurlijk...

En het scheelt natuurlijk dat ik op mijn werk de hele dag met kleuren en wonen en inrichten bezig ben. Als je heel veel langs ziet komen, ontdek je veel sneller wat je nou echt mooi vindt
pi_107287435
Die stoel moet je echt niet wegdoen hoor, die is geweldig :o! Ik heb niet helemaal teruggelezen hoor, maar heb je genoeg van wit met rood?
Waarom heb je eigenlijk ervoor gekozen om de boekenkasten niet meer in de nis te plaatsen?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_107287453
Stiemie, heb jij nog een mooi idee voor onze woonkamer? Ik kom er echt niet uit, het is telkens net niets }:|
En waarop googlen jullie om mooie voorbeeldkamers te vinden? *noob is*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_107302445
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 06:37 schreef mefke79 het volgende:
claudia, de oplossing van stiemie met de plankjes is ook te combineren met bhang. Gewoon 1 rol behang kopen en daar van die canvasdoeken van bv de xenos mee 'kaften' of stukjes inlijsten. Toch behang en wel heel makkelijk.
Oh nee, dat is echt niets voor ons. :+ Lief heeft al een hekel aan planken met lijsten erop. Die is meer van het ophangen. Maar als er dan iets opgehangen wordt dan moet het wel Kunst zijn. Of Kuifje.
pi_107302497
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:11 schreef Stiemie het volgende:

En deze stoel zou ik zelf wel graag willen
[ afbeelding ]
Wat een geweldige stoel! Vertel. c_/

Ik wil geen huis met allemaal blauwtinten. Ik vind blauw wel mooi maar het past niet zo bij me. Ik zou ook niet zo gauw groen in de woonkamer nemen. Of het moet dus wat subtieler zijn.
pi_107302630
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Die stoel moet je echt niet wegdoen hoor, die is geweldig :o! Ik heb niet helemaal teruggelezen hoor, maar heb je genoeg van wit met rood?
Waarom heb je eigenlijk ervoor gekozen om de boekenkasten niet meer in de nis te plaatsen?
Ik had er 4 grote kasten in kwijt moeten kunnen en een halfhoge kast met de televisie erop. Dat paste net niet in de nis. En de boekenkast staat aan de andere kant prima, maar die nis is nu dus wel heel leeg. Zo zie je maar dat ik niet alles voorzien heb. :+

Ik houd eigenlijk sowieso niet van een wit/rood-interieur, tenzij het om subtiele roodaccenten gaat. Het is vrij lastig iets bij de stoel te vinden waardoor het niet te schreeuwerig wordt. In het oude huis stond de stoel voor de boekenkast en vond ik het prima staan. Nu moet ik nog maar zien of het goedkomt. :+

Maar ach, in het ergste geval gaat 'ie dus een tijdje naar zolder. Ik rouleer wel vaker dingen.
pi_107302661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:30 schreef Twinkly het volgende:
Stiemie, heb jij nog een mooi idee voor onze woonkamer? Ik kom er echt niet uit, het is telkens net niets }:|
En waarop googlen jullie om mooie voorbeeldkamers te vinden? *noob is*
Ik ben vooral fan van dit blog. En dan een beetje doorklikken.

En dan is er nog de Pinterest-pagina van Stiemie. O+
pi_107302793
Dikke kans dat ik morgen nog even langs de Ikea ga. Wie helpt een verlanglijst maken?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:32:35 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107302879
Anti-slip krokodillen voor in bad?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107302949
Ik had er één en die heb ik weggedaan omdat ik de schimmel er niet meer vanaf kreeg. :@ Ik had een nieuwe in de koopplanning staan, maar ons bad is niet zo glad en het is dus niet nodig.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:43:01 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107303168
Ah okay, omdat de kinderen er ook inzitten, en wij hebben ook een bad met vrijwel rechte wanden en een vlakke bodem, maar als Soneal gaat staan dan maakt hij zonder anti-slip nog wel eens een schuiver, en dan vind ik m naakt en nat zo kwetsbaar.

We hebben een apart gevormd bad trouwens dus ik had een krokodil en een bloem nodig om de bodem vrijwel helemaal te vullen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107303377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een geweldige stoel! Vertel. c_/

Ik wil geen huis met allemaal blauwtinten. Ik vind blauw wel mooi maar het past niet zo bij me. Ik zou ook niet zo gauw groen in de woonkamer nemen. Of het moet dus wat subtieler zijn.
Ik word zelf heel blij van de combi wit, blauw en hout O+ Zo mooi, beetje O+ Scandinavisch O+

Uh tsja die stoel ehhhh kost 1500 euro }:| :@ hier meer info: http://www.jonathanadler.(...)at/?cat=361&initial=
pi_107303907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:23 schreef Claudia_x het volgende:

Maar ach, in het ergste geval gaat 'ie dus een tijdje naar zolder. Ik rouleer wel vaker dingen.
}:| dammit, ik loop al 2 jaar op die stoel van je te azen :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_107304817
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:09 schreef innepin het volgende:

[..]

}:| dammit, ik loop al 2 jaar op die stoel van je te azen :P
Make me an offer I can't refuse.

pi_107304854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:50 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik word zelf heel blij van de combi wit, blauw en hout O+ Zo mooi, beetje O+ Scandinavisch O+

Uh tsja die stoel ehhhh kost 1500 euro }:| :@ hier meer info: http://www.jonathanadler.(...)at/?cat=361&initial=
Ja, vind ik ook! Maar dan voor een vakantiehuisje. :+ Of met wat gele kleuraccenten. Maar dan nog liever niet voor m'n eigen huis. Dat ik een blauwtint voor de zolder heb gekozen is al huge. Ik ben er ook wel érg blij mee.
pi_107304921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:50 schreef Stiemie het volgende:

Valt me nog wel mee! Hij is ook wel erg gaaf. Heb je er zelf wel eens in gezeten?

Ik ga 'em niet kopen, hoor. :+ Maar ik sluit niet uit dat ik op termijn zoiets zou kopen. Ik heb me voorgenomen om, zolang het ons financieel voor de wind gaat, zo nu en dan mooie stukken te kopen in plaats van als een gek Ikeaspul te verzamelen.
pi_107305285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook! Maar dan voor een vakantiehuisje. :+ Of met wat gele kleuraccenten. Maar dan nog liever niet voor m'n eigen huis. Dat ik een blauwtint voor de zolder heb gekozen is al huge. Ik ben er ook wel érg blij mee.
Ja dat is het misschien wel ja O+ vakantiegevoel O+ Heerlijk toch om dat elke dag te hebben *O*

Zelf helaas nooit in gezeten, maar wel bewaard omdat ie zo mooi is
pi_107305395
Absolute eis is wel dat een eventuele nieuwe stoel ontzettend lekker zit. Daarom ben ik ook zo blij met onze bank. Die vind ik niet alleen mooi maar hij zit zó lekker. O+

Ikealijstje:
- kleed voor Ivan
- badmat
- kinderbordjes (alles valt kapot op onze vloer :') )
- kussens voor op de bank
pi_107305499
En stof. Om leuke vloerkussens, tuinkussens, hoeslakens en nog veel meer van te maken O+

En opbergbakjes O+
pi_107305515
Lekker goedkoop:

pi_107305547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:50 schreef Stiemie het volgende:
En stof. Om leuke vloerkussens, tuinkussens, hoeslakens en nog veel meer van te maken O+

En opbergbakjes O+
Kan ik niet. :6

Opbergshit heb ik op zich wel genoeg, maar ik zou wel wat dozen kunnen kopen voor op zolder achter de knieschotten. Goed plan!
pi_107305678
Ohja, pannen. We hebben er een stuk of 4 weg kunnen gooien.
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 20:12:21 #50
5428 crew  miss_sly
pi_107306403
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik niet. :6

Opbergshit heb ik op zich wel genoeg, maar ik zou wel wat dozen kunnen kopen voor op zolder achter de knieschotten. Goed plan!
Ik weet niet hoe je ruimte achter die knieschotten is, maar wij hebben bij Ikea laatst deze gekocht voor op ons zoldertje
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50169548/

Heel handig, omdat de deksel in twee delen is, en je er dus iets uit kan halen of in doen, zonder dat je de hele bak eruit hoeft te halen of het deksel er helemaal af hoeft te halen. Bovendien doorzichtig, dus je kunt zien wat er n zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 27-01-2012 21:17:13 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:18:52 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107306678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
Absolute eis is wel dat een eventuele nieuwe stoel ontzettend lekker zit. Daarom ben ik ook zo blij met onze bank. Die vind ik niet alleen mooi maar hij zit zó lekker. O+

Ikealijstje:
- kleed voor Ivan
- badmat
- kinderbordjes (alles valt kapot op onze vloer :') )
- kussens voor op de bank
de Kalas serie!

1 euro per zes stuks. vrijwel onverwoestbaar en ideaal, ook te gebruiken bij 't picknicken (in dezelfde serie ook bestek en bekers verkrijgbaar)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:21:52 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107306803
oh en ik heb deze plaid van ikea. voor twee euro bewijst hij prima dienst, als speelkleed, slaapdeken of bakerdekentje als Geert niet kan slapen ...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_107306819
Wij hebben ook de hele set geschikt voor inductie gekocht bij de ikea.

Op ons lijstje:
de zwarte bamboestoel O+
traphekjes
vloerkleed
een lang opzetding voor aan de muur
werkbank voor wasmachine en droger
pi_107306896
Ik heb de behangstalen trouwens gevonden! Van alle behangetjes uit die vintage-serie. Dus laat maar weten of je nog interesse hebt :)
pi_107307195
Oh kun je misschien 3 van deze voor ons meenemen Claudia? :+
Onze spiegelkast gaat weg (die is kapot gegaan tijdens de verhuizing)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60074007/
pi_107307529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:24 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb de behangstalen trouwens gevonden! Van alle behangetjes uit die vintage-serie. Dus laat maar weten of je nog interesse hebt :)
Ja, heel graag!
pi_107307548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef loeszie het volgende:
Oh kun je misschien 3 van deze voor ons meenemen Claudia? :+
Onze spiegelkast gaat weg (die is kapot gegaan tijdens de verhuizing)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60074007/
Even overleggen of we morgen naar de Ikea gaan. We gaan zo een plan van aanpak maken. :+
pi_107307574
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

de Kalas serie!

[ afbeelding ]
1 euro per zes stuks. vrijwel onverwoestbaar en ideaal, ook te gebruiken bij 't picknicken (in dezelfde serie ook bestek en bekers verkrijgbaar)
Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?
pi_107307594
Zei ze vanonder haar Ikea-plaid.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:41:07 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107307645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?
Jan is niet zo'n grote eter, maar als hij meer wil, schep ik gewoon een tweede of derde keer op ;)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')