abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107273962
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn inmiddels verhuisd. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107274002
Volg hier mijn besluiteloosheid over wat te doen met de nis. :')

pi_107274092
De stoel staat nu rechts, het kindertafeltje staat elders, de lampen heb ik weggehaald wegens retro-overkill. Nu is het dus vooral heel leeg.
pi_107274110
Wil je nog een ervaring over babyfoons?
pi_107274140
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
pi_107274192
Volg af en toe je topic, en weet niet of je fan bent van Ikea, anders dit misschien:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70103085/
pi_107274205
quote:
11s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
Ik heb 2 dochters van 1 en 2 jaar oud, en ze hebben beiden de Alecto DBX 88 op hun kamer.
Fijn spul!
pi_107274353
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.

Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg? :+
pi_107274684
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
pi_107274723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.

Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg? :+
Ik heb nog een blank eiken vitrinekast in de verkoop!
Is alleen wel in Geldrop......
pi_107274894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
Ja, meerdere malen zelfs...

Ik heb 4 jaar geleden op een project getext met rood ( ral 3030 ) en antraciet ( 7016 ), en toen thuis ( vorige woning ) ook de hele woonkamer in die kleuren gedaan.

Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.

Dus ja, ik doe heel veel ideeën op, soms tex ik mijn wanden wel 3x per jaar....
pi_107274907
Ik denk dat ik m'n lief daar heel ongelukkig mee maak. Eiken, vitrine... Alleen 'blank' zou hem wellicht op doen springen.
pi_107274964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:35 schreef bobenjanneke het volgende:

Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.
Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
pi_107275055
Kijk maar eens op
http://www.colourtrend.nl/content/7-NCS-kleuren

Maar kleuren op een scherm, zijn in werkelijkheid bij sfeerlicht toch net wat anders...
pi_107275085
True. Ik bestel tegenwoordig altijd eerst stalen die ik een week of zo in m'n woning leg.
pi_107275126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
PM cupcake eens...
Is te vinden in Tip voor een mooie (donkere) kleur muurverf voor woonkamer?...

Had genadeloze eerlijke kritiek op mijn woonkamer... Maar zegt er wel verstand van te hebben!
pi_107275303
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders. :Y)
pi_107275322
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
pi_107275344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders. :Y)
De foto is mijn woonkamer op dit moment hahaha...
pi_107275382
Bumba mag je houden.
pi_107275386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
Foto op canvas kan heel mooi zijn!
pi_107275421
quote:
12s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Bumba mag je houden.
Hahahahahahahaha Goeie!
pi_107276844
En deze kleuren verf?

(ik ga bij deze vooral voor de blauwe tinten)

En deze kleur vind ik ook erg mooi, vooral in combinatie met de andere kleuren in de kamer:

Je kunt de muur ook wat meer 'aankleden' met zoiets

Dan verf je die plankjes in de kleur van de muur, neemt wat grotere lijsten en vervang je steeds de platen in de lijsten als je ze zat bent?

En deze stoel zou ik zelf wel graag willen
pi_107277606
Stiemie die stoel is moooooi!!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_107280754
ja hoi, als je echt je rode stoel wegdoet, sta ik meteen voor je deur om m op te halen he. :7
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_107284459
claudia, de oplossing van stiemie met de plankjes is ook te combineren met bhang. Gewoon 1 rol behang kopen en daar van die canvasdoeken van bv de xenos mee 'kaften' of stukjes inlijsten. Toch behang en wel heel makkelijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:00:14 #27
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107285620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:45 schreef innepin het volgende:
ja hoi, als je echt je rode stoel wegdoet, sta ik meteen voor je deur om m op te halen he. :7
Tssk. Dan moet je eerst proberen om mij voor te zijn! :7

Stiemie, de stoel die jij post is prachtig zeg! De kleurenstaal van Seeds ook. Als ik zoiets zie vraag ik me altijd af waarom ik dat soort zaken niet bedacht toen wij ons huis inrichtten. :'(
A grand adventure has begun.
pi_107287012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:00 schreef Keshet het volgende:

[..]

Tssk. Dan moet je eerst proberen om mij voor te zijn! :7

Stiemie, de stoel die jij post is prachtig zeg! De kleurenstaal van Seeds ook. Als ik zoiets zie vraag ik me altijd af waarom ik dat soort zaken niet bedacht toen wij ons huis inrichtten. :'(
Ik ben zelf echt helemaal gek op van die vergrijsde blauwe tinten O+ Maar je kunt dingen in huis natuurlijk ook gewoon overschilderen he ;) Al snap ik dat dat wel weer een hoop tijd en geld kost natuurlijk...

En het scheelt natuurlijk dat ik op mijn werk de hele dag met kleuren en wonen en inrichten bezig ben. Als je heel veel langs ziet komen, ontdek je veel sneller wat je nou echt mooi vindt
pi_107287435
Die stoel moet je echt niet wegdoen hoor, die is geweldig :o! Ik heb niet helemaal teruggelezen hoor, maar heb je genoeg van wit met rood?
Waarom heb je eigenlijk ervoor gekozen om de boekenkasten niet meer in de nis te plaatsen?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_107287453
Stiemie, heb jij nog een mooi idee voor onze woonkamer? Ik kom er echt niet uit, het is telkens net niets }:|
En waarop googlen jullie om mooie voorbeeldkamers te vinden? *noob is*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_107302445
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 06:37 schreef mefke79 het volgende:
claudia, de oplossing van stiemie met de plankjes is ook te combineren met bhang. Gewoon 1 rol behang kopen en daar van die canvasdoeken van bv de xenos mee 'kaften' of stukjes inlijsten. Toch behang en wel heel makkelijk.
Oh nee, dat is echt niets voor ons. :+ Lief heeft al een hekel aan planken met lijsten erop. Die is meer van het ophangen. Maar als er dan iets opgehangen wordt dan moet het wel Kunst zijn. Of Kuifje.
pi_107302497
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:11 schreef Stiemie het volgende:

En deze stoel zou ik zelf wel graag willen
[ afbeelding ]
Wat een geweldige stoel! Vertel. c_/

Ik wil geen huis met allemaal blauwtinten. Ik vind blauw wel mooi maar het past niet zo bij me. Ik zou ook niet zo gauw groen in de woonkamer nemen. Of het moet dus wat subtieler zijn.
pi_107302630
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Die stoel moet je echt niet wegdoen hoor, die is geweldig :o! Ik heb niet helemaal teruggelezen hoor, maar heb je genoeg van wit met rood?
Waarom heb je eigenlijk ervoor gekozen om de boekenkasten niet meer in de nis te plaatsen?
Ik had er 4 grote kasten in kwijt moeten kunnen en een halfhoge kast met de televisie erop. Dat paste net niet in de nis. En de boekenkast staat aan de andere kant prima, maar die nis is nu dus wel heel leeg. Zo zie je maar dat ik niet alles voorzien heb. :+

Ik houd eigenlijk sowieso niet van een wit/rood-interieur, tenzij het om subtiele roodaccenten gaat. Het is vrij lastig iets bij de stoel te vinden waardoor het niet te schreeuwerig wordt. In het oude huis stond de stoel voor de boekenkast en vond ik het prima staan. Nu moet ik nog maar zien of het goedkomt. :+

Maar ach, in het ergste geval gaat 'ie dus een tijdje naar zolder. Ik rouleer wel vaker dingen.
pi_107302661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:30 schreef Twinkly het volgende:
Stiemie, heb jij nog een mooi idee voor onze woonkamer? Ik kom er echt niet uit, het is telkens net niets }:|
En waarop googlen jullie om mooie voorbeeldkamers te vinden? *noob is*
Ik ben vooral fan van dit blog. En dan een beetje doorklikken.

En dan is er nog de Pinterest-pagina van Stiemie. O+
pi_107302793
Dikke kans dat ik morgen nog even langs de Ikea ga. Wie helpt een verlanglijst maken?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:32:35 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107302879
Anti-slip krokodillen voor in bad?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107302949
Ik had er één en die heb ik weggedaan omdat ik de schimmel er niet meer vanaf kreeg. :@ Ik had een nieuwe in de koopplanning staan, maar ons bad is niet zo glad en het is dus niet nodig.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:43:01 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107303168
Ah okay, omdat de kinderen er ook inzitten, en wij hebben ook een bad met vrijwel rechte wanden en een vlakke bodem, maar als Soneal gaat staan dan maakt hij zonder anti-slip nog wel eens een schuiver, en dan vind ik m naakt en nat zo kwetsbaar.

We hebben een apart gevormd bad trouwens dus ik had een krokodil en een bloem nodig om de bodem vrijwel helemaal te vullen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107303377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een geweldige stoel! Vertel. c_/

Ik wil geen huis met allemaal blauwtinten. Ik vind blauw wel mooi maar het past niet zo bij me. Ik zou ook niet zo gauw groen in de woonkamer nemen. Of het moet dus wat subtieler zijn.
Ik word zelf heel blij van de combi wit, blauw en hout O+ Zo mooi, beetje O+ Scandinavisch O+

Uh tsja die stoel ehhhh kost 1500 euro }:| :@ hier meer info: http://www.jonathanadler.(...)at/?cat=361&initial=
pi_107303907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:23 schreef Claudia_x het volgende:

Maar ach, in het ergste geval gaat 'ie dus een tijdje naar zolder. Ik rouleer wel vaker dingen.
}:| dammit, ik loop al 2 jaar op die stoel van je te azen :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_107304817
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:09 schreef innepin het volgende:

[..]

}:| dammit, ik loop al 2 jaar op die stoel van je te azen :P
Make me an offer I can't refuse.

pi_107304854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:50 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik word zelf heel blij van de combi wit, blauw en hout O+ Zo mooi, beetje O+ Scandinavisch O+

Uh tsja die stoel ehhhh kost 1500 euro }:| :@ hier meer info: http://www.jonathanadler.(...)at/?cat=361&initial=
Ja, vind ik ook! Maar dan voor een vakantiehuisje. :+ Of met wat gele kleuraccenten. Maar dan nog liever niet voor m'n eigen huis. Dat ik een blauwtint voor de zolder heb gekozen is al huge. Ik ben er ook wel érg blij mee.
pi_107304921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:50 schreef Stiemie het volgende:

Valt me nog wel mee! Hij is ook wel erg gaaf. Heb je er zelf wel eens in gezeten?

Ik ga 'em niet kopen, hoor. :+ Maar ik sluit niet uit dat ik op termijn zoiets zou kopen. Ik heb me voorgenomen om, zolang het ons financieel voor de wind gaat, zo nu en dan mooie stukken te kopen in plaats van als een gek Ikeaspul te verzamelen.
pi_107305285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook! Maar dan voor een vakantiehuisje. :+ Of met wat gele kleuraccenten. Maar dan nog liever niet voor m'n eigen huis. Dat ik een blauwtint voor de zolder heb gekozen is al huge. Ik ben er ook wel érg blij mee.
Ja dat is het misschien wel ja O+ vakantiegevoel O+ Heerlijk toch om dat elke dag te hebben *O*

Zelf helaas nooit in gezeten, maar wel bewaard omdat ie zo mooi is
pi_107305395
Absolute eis is wel dat een eventuele nieuwe stoel ontzettend lekker zit. Daarom ben ik ook zo blij met onze bank. Die vind ik niet alleen mooi maar hij zit zó lekker. O+

Ikealijstje:
- kleed voor Ivan
- badmat
- kinderbordjes (alles valt kapot op onze vloer :') )
- kussens voor op de bank
pi_107305499
En stof. Om leuke vloerkussens, tuinkussens, hoeslakens en nog veel meer van te maken O+

En opbergbakjes O+
pi_107305515
Lekker goedkoop:

pi_107305547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:50 schreef Stiemie het volgende:
En stof. Om leuke vloerkussens, tuinkussens, hoeslakens en nog veel meer van te maken O+

En opbergbakjes O+
Kan ik niet. :6

Opbergshit heb ik op zich wel genoeg, maar ik zou wel wat dozen kunnen kopen voor op zolder achter de knieschotten. Goed plan!
pi_107305678
Ohja, pannen. We hebben er een stuk of 4 weg kunnen gooien.
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 20:12:21 #50
5428 crew  miss_sly
pi_107306403
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik niet. :6

Opbergshit heb ik op zich wel genoeg, maar ik zou wel wat dozen kunnen kopen voor op zolder achter de knieschotten. Goed plan!
Ik weet niet hoe je ruimte achter die knieschotten is, maar wij hebben bij Ikea laatst deze gekocht voor op ons zoldertje
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50169548/

Heel handig, omdat de deksel in twee delen is, en je er dus iets uit kan halen of in doen, zonder dat je de hele bak eruit hoeft te halen of het deksel er helemaal af hoeft te halen. Bovendien doorzichtig, dus je kunt zien wat er n zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 27-01-2012 21:17:13 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:18:52 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107306678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
Absolute eis is wel dat een eventuele nieuwe stoel ontzettend lekker zit. Daarom ben ik ook zo blij met onze bank. Die vind ik niet alleen mooi maar hij zit zó lekker. O+

Ikealijstje:
- kleed voor Ivan
- badmat
- kinderbordjes (alles valt kapot op onze vloer :') )
- kussens voor op de bank
de Kalas serie!

1 euro per zes stuks. vrijwel onverwoestbaar en ideaal, ook te gebruiken bij 't picknicken (in dezelfde serie ook bestek en bekers verkrijgbaar)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:21:52 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107306803
oh en ik heb deze plaid van ikea. voor twee euro bewijst hij prima dienst, als speelkleed, slaapdeken of bakerdekentje als Geert niet kan slapen ...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_107306819
Wij hebben ook de hele set geschikt voor inductie gekocht bij de ikea.

Op ons lijstje:
de zwarte bamboestoel O+
traphekjes
vloerkleed
een lang opzetding voor aan de muur
werkbank voor wasmachine en droger
pi_107306896
Ik heb de behangstalen trouwens gevonden! Van alle behangetjes uit die vintage-serie. Dus laat maar weten of je nog interesse hebt :)
pi_107307195
Oh kun je misschien 3 van deze voor ons meenemen Claudia? :+
Onze spiegelkast gaat weg (die is kapot gegaan tijdens de verhuizing)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60074007/
pi_107307529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:24 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb de behangstalen trouwens gevonden! Van alle behangetjes uit die vintage-serie. Dus laat maar weten of je nog interesse hebt :)
Ja, heel graag!
pi_107307548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef loeszie het volgende:
Oh kun je misschien 3 van deze voor ons meenemen Claudia? :+
Onze spiegelkast gaat weg (die is kapot gegaan tijdens de verhuizing)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60074007/
Even overleggen of we morgen naar de Ikea gaan. We gaan zo een plan van aanpak maken. :+
pi_107307574
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

de Kalas serie!

[ afbeelding ]
1 euro per zes stuks. vrijwel onverwoestbaar en ideaal, ook te gebruiken bij 't picknicken (in dezelfde serie ook bestek en bekers verkrijgbaar)
Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?
pi_107307594
Zei ze vanonder haar Ikea-plaid.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 20:41:07 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107307645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben we! Maar die zijn te klein voor het avondeten. Of hebben ze ook een groter formaat?
Jan is niet zo'n grote eter, maar als hij meer wil, schep ik gewoon een tweede of derde keer op ;)

pi_107307832
Kijk maar hoor..we moeten na de vakantie toch ook zelf snel naar de ikea. Heb je nog gezien dat de stratenmaker de tuin nu eindelijk goed heeft gemaakt? Zijn baas was langs gekomen om te kijken en die zei ook dat hij er niets van had gebakken.

Rest van de tuin wordt nu verschoven naar begin maart trouwens. Dit weekend zou ook slecht uitkomen want we moeten nog van alles regelen voor de vakantie. 6 wassen doen enzo 8)7

Hier is trouwens ook al een bordje stuk gegaan van Milou.
pi_107308125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:45 schreef loeszie het volgende:
Kijk maar hoor..we moeten na de vakantie toch ook zelf snel naar de ikea. Heb je nog gezien dat de stratenmaker de tuin nu eindelijk goed heeft gemaakt? Zijn baas was langs gekomen om te kijken en die zei ook dat hij er niets van had gebakken.
Nee, heb ik niet gezien! Ik was nogal laat thuis vandaag, maar ik kijk morgen even. :+ Fijn dat dat nu in orde is!

We gaan toch niet naar de Ikea morgen. Het wordt een druk dagprogramma. Dikke kans dat we volgend weekeinde of van de week een keer wel gaan. Dan zal ik de spiegels meenemen!

Fijn hoor, lekker op vakantie gaan!
pi_107308174
Oh en ik heb gister het huis van de andere buurvrouw gezien. Totaal andere stijl maar erg mooi. Hun huis is groter en dat merk je! Vooral de zolder is geweldig, net een kerk.
pi_107309387
Die blauwe kleuren vind ik zo bij je passen, Stiemie! O+
Het zou me niks verbazen als een aantal daarvan ook op het kleurenkaartje van dat kleurconsult staan.
En die stoel is prachtig! Ik heb zelf een groot zwak voor meubels in die stijl.
Vandaar dat ik dit meubel bij Ikea ook mooi vond, toen we er laatst waren.

Maar niet mooi genoeg en te duur. :P
Zoiets, maar dan origineel, zou ik wel mooi vinden voor jullie huis Claudia, al ben je niet zo van het hout.

Nog een idee voor de nis, ik zat nog eens op die blog te kijken, en het viel me op dat het vooral witte ruimtes zijn met kleine samengebalde explosies van kleur.
Ik denk dat het misschien weleens het effect zou kunnen hebben dat je zoekt, door alleen de zijwand van de nis te behangen met het gele behang. Dus waar het kindertafeltje staat.
Dan komt het geel niet in gedrang met het rood van de stoel en blijft het op zichzelf staan.
Bovendien past het dan mooi bij het kinderhoekje.
En dan heb je wrs maar 1 rol nodig! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 21:17:53 #65
5428 crew  miss_sly
pi_107309407
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hema heeft ook leuke kinderbordjes O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107309708
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben vooral fan van dit blog. En dan een beetje doorklikken.

En dan is er nog de Pinterest-pagina van Stiemie. O+
Danku.

Stiemie, hoe kan ik jouw Pinterest-pagina bekijken?
pi_107311379
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die hadden we en gaan dus allemaal kapot op onze vloer.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2012 @ 21:58:48 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_107311524
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

op mijn vrijwilligerswerk hebben ze van die bordjes van de hema, maar ik vind ze erg snel slijten.
pi_107311531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef oeke het volgende:

Zoiets, maar dan origineel, zou ik wel mooi vinden voor jullie huis Claudia, al ben je niet zo van het hout.
Zoiets staat bij loeszie en dat vind ik prachtig. Lief is degene die een hekel aan hout heeft. Ik probeer er juist zo nu en dan wat in te krijgen, want hout geeft zoveel warmte.

quote:
Nog een idee voor de nis, ik zat nog eens op die blog te kijken, en het viel me op dat het vooral witte ruimtes zijn met kleine samengebalde explosies van kleur.
Ik denk dat het misschien weleens het effect zou kunnen hebben dat je zoekt, door alleen de zijwand van de nis te behangen met het gele behang. Dus waar het kindertafeltje staat.
Dan komt het geel niet in gedrang met het rood van de stoel en blijft het op zichzelf staan.
Bovendien past het dan mooi bij het kinderhoekje.
En dan heb je wrs maar 1 rol nodig! *O*
Die rol is inmiddels ook verkocht. :+ Maar het is zeker een idee! En je omschrijft het idee van de blog heel treffend! Een lichte basis met kleine kleurexplosies. Die zitten vaak in de accessoires, en omdat we die (nog) niet hebben is het vanzelfsprekend erg kaal. Ik denk dat wat kussens op de bank al veel verschil zouden maken.

Zelfs lief zei van de week: "Er staat gewoon te weinig, er moet meer bij!" *O*
pi_107311733
Wij hebben Gouden Boekjes bordjes O+ van Albert Heijn, Blue Band bordjes en kommetjes en hele oude Jip en Janneke bordjes van flexibel plastic (waarschijnlijk net zoiets als die van Ikea).
pi_107311770
Ik denk zelf aan:

- stoel aan de linkerkant van de nis
- laag kastje met televisie iets rechts van het midden
- muur een kleurtje (wat weet ik nog niet)
- een hogere, smalle kast aan de korte wand (waar ik eerst het kinderhoekje had)
- op de kast wat accessoires
- t.z.t. boven de stoel wat kunst ophangen
- t.z.t. stoel vervangen en doorverkopen aan de hoogste bieder :+

Ik heb het tafeltje met stoeltjes nu achter de bank en dat bevalt wel. Ze maken er niet veel gebruik van, maar dat deden ze sowieso niet. Morgen gaan we schappen in de trapkast maken en dan ga ik er ook een hoekje voor de kinderen maken, met een kleedje, een lampje en wat speelgoed/boeken.
pi_107312111
Zoiets, als er maar lades in zitten, want ik mis rommellades:

Maar dan het liefst met leuke pootjes.
pi_107312193
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:17 schreef oeke het volgende:
Die blauwe kleuren vind ik zo bij je passen, Stiemie! O+
Het zou me niks verbazen als een aantal daarvan ook op het kleurenkaartje van dat kleurconsult staan.
En die stoel is prachtig! Ik heb zelf een groot zwak voor meubels in die stijl.
Vandaar dat ik dit meubel bij Ikea ook mooi vond, toen we er laatst waren.
[ afbeelding ]
Maar niet mooi genoeg en te duur. :P
Ohhhh is die van ikea? O+ O+ O+ Echt helemaal mijn smaak! :Y
pi_107312219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Danku.

Stiemie, hoe kan ik jouw Pinterest-pagina bekijken?
Ik pm je even! Leuk dat anderen enthousiast zijn over mijn pinterest :D :@
pi_107312237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:12 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik vind de kleur hout net niet. En de pootjes vind ik niet mooi.
pi_107312301
Juist die pootjes O+ Gewoon strak en geen poespas. Prachtig!
pi_107312407
Ze stoppen dat soort pootjes ook vaak onder banken.
pi_107312427

O+ Zulke pootjes.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107312606
Ik houd van gekke pootjes. O+

Dat kastje is ook heel geweldig, trouwens. Voor ons niet heel geschikt. Misschien wel leuk voor op Ivans kamer.
pi_107312642
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:16 schreef wickie het volgende:
[ afbeelding ]

O+ Zulke pootjes.
Die worden hartstikke stoffig joh :P
pi_107312677
Letten jullie ook altijd op interieurs op televisie? Ik ben dol op de inrichting in Wallander. Ik vond er net een stuk over:

Much has been made of the gorgeous clothes and perfect styling of Mad Men, but for many viewers it's the interiors which are the real stars; Don Draper's double-headed desk lamp, Pete's office sofa and Betty's padded velvet headboard are all the subject of desperate online pleas from frustrated amateur designers keen to recreate the look.

Then there is Wallander, another current series gripping keen interior design fans by its look as much as its acting and plot lines. This famously morose Swedish detective never sleeps in his bed if he can nod off in his incredibly stylish leather chair with a glass of wine, and his police station is decorated with mosaics that wouldn't look out of place on the cover of glossy magazine Elle Deco.

The makers of both programmes have paid huge attention to the details, and suddenly uncluttered, simple furniture in muted colours with sleek lines feels totally right for now. So what is this style and, more importantly, where can we get it?

Wallander is a homage to the mid-century modern style that was led by the Scandinavians and is still going strong today – a perfect marriage of form and function with objects made from natural materials in colours that reflect the sometimes harsh environment outside.

The look of Mad Men is a faithful representation of the American take on Scandinavian style, says David Tatham, an expert on the design of this period, adding that both shows are spot-on for detail. "Wallander has an understated cool that represents Scandinavian design," he says. "It's not just a stylised look for the programme: people really do live like that. It's about beautiful things that are not flashy but simple. Mad Men, on the other hand, is very stylised and represents the American take on modern Danish design. Of course, the US had its own designers such as Charles and Ray Eames, but they were interpreting that style."

In an interview with Interior Design, Amy Wells, set designer for Mad Men and fashion designer Tom Ford's A Single Man, set in 1962, explained how she got the look: "I've gone through nearly every early decorating magazine and book, such as Fifties Furniture, from 2005, Creative Home Decorating, The Doubleday Book of Interior Decorating and Encyclopedia of Styles, and Inside Today's Home, the last three from the 1950s and 1960s.

"We go with period colours with different saturations from today; for example, the Sterling Cooper office has a lot of medium blue and muted green. Palettes complement each actor. The complexion of Don Draper (Jon Hamm), for instance, looks good against blue. Betty Draper (January Jones) is very blonde, so we surround her with more contrast, like the French blue grass-cloth walls of the Draper house living room or the tan-black plaid wallpaper in the kitchen. Since Joan Holloway (Christina Hendricks) is a redhead, we're careful what we put her against, steering clear of pinks and oranges."

This isn't as strange as it might sound. The Georgians would decorate to reflect well on the hostess's looks. Says Tatham: "For those who like beautiful design and have the sensibility for an unfussy, cool home, the Wallander style is achievable and, in my opinion, timeless. Likewise it is possible to fill your home with 1960s furniture and lighting and get that stylised look of Mad Men. You don't even need to buy the originals as there is a lot of furniture inspired by the Danish Modern interior like G-Plan and Ercol, both widely available."

If you prefer to buy new then look out for clean lines. Sofas have legs and are not the mass of cushions we are used to lounging on today. Try Habitat's Ella sofa, and John Lewis stocks Robin Day chairs.

If you're shopping for the original Scandi look then be nice to the bank manager as the big names – Jacobsen, Saarinen and Henningsen – are classics and don't come cheap.

But if you don't want to be retro, there's a new generation of Scandinavians producing the future classics. Look out for Muuto, Iittala and Normann Copenhagen. Newhouse textiles has a wonderful range of fabrics and kitchenware inspired by Swedish designers – check out the herring table mats – and visit 95percentdanish.com for wall stickers, cushions and other accessories, not forgetting Skandium, where you can buy chairs, kitchenware and lighting. Design House Stockholm is another good place – they will ship to this country. And don't forget flat pack: read Stieg Larsson's The Girl With the Dragon Tattoo for a comprehensive list of Ikea furniture to be inspired in a more affordable way.
pi_107313059
Dat je dan 31 bent en ineens weet waar je van houdt.
pi_107313457
Oh, dat is jammer van die rol! Het leek me ineens zo gaaf, zo'n klein stukje muur in zo'n kleur in jullie interieur. Die achterste muur in de nis verven of behangen ligt eigenlijk zo voor de hand, en gaat heel bepalend zijn in het geheel. Juist zo'n klein stukje geeft dat effect waar je volgens mij naar op zoek bent. O+

En ik denk dat meer (kleine) gekleurde dingetjes dat effect wel gaat teweeg brengen. Alhoewel ik wel denk dat je minimalistisch moet blijven om het effect niet rommelig en rotzooiderig te maken.

Oh en ik heb geen puf om een heel engels stuk te lezen, mijn hersens zijn moe! ;)

Stiemie, ik houd toch meer van originele stukken geloof ik. Wij zijn de Ikea na 3 uur ook weer uitgelopen met alleen 2 trofast-speelgoedbakken en 1 plaid. :')
Zoals deze, ik kan hem alleen linken, niet plaatsen jammer genoeg.
Mooie pootjes! O+
pi_107313656
Oh, en ik ben momenteel op deze stoelen:

Maar ja, misschien als ik groot ben en een groter huis heb en meer geld. :P
pi_107313665
Ja, die poten! Dat zijn volgens mij ook de poten van ons kastje. Het ellendige is wel dat het onderstel er los opzit en we dat telkens vergeten als we het kastje willen verplaatsen. :+

Ik begrijp wat je bedoelt met dat muuurtje. Ik ga het laten bezinken!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:46:13 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107313717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:12 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik vind de Stockholm serie idd ook erg fraai, de bank is ook mooi en zit lekker... verder is het voor mij allemaal net een beetje teveel dat wat m'n ouders in huis hadden toen ik klein was, dus ik vind het wel mooi maar ik ben te opstandig om m'n huis zo in te richten als mijn ouders ooit hadden :')

Volgens mij hebben ze de kasten uit die tijd nog op diverse plekken in huis staan; op zolder een hoge boekenkast, en in de badkamer twee kastjes met deurtjes op elkaar, van de ene kast de poten onderuit gesloopt. Het was dus wel kwaliteit want het is al meer dan 46 jaar oud :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107313786
Mooi kastje ook Oeke! Al vind ik dat strakke van het ikea-model zelf mooier. Maar dan in echt hout. Dat zou het mooist zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107313801
Gut ja, inrichting uit de oude doos:

pi_107313840
Oh die stoelen!

Claudia heb je al eens bij cocomat op de overtoom gekeken. Hele mooie spullen en een stoel die lijkt op de stoel van de psych uit The Soprano's :D

pi_107313893
Jij speelt vals, Stiemie, want je hebt je huis net verkoopklaar gemaakt. :6 O+

Nope, genoteerd! Overtoom.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:51:32 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107313899
Kijk dat behangetje dan op je foto's Claudia.... was dat in het vorige topic ook niet langsgekomen?
Dat rietbladeren-achtige?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107313926
Het behang in combi met alle planten :D

Wat ik me nog afvroeg, je kinders en het nieuwe huis. Hoe gaat het met hun ontdekkingsreis?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107313948
Hahaha ja maar voor de foto's hebben we geen nieuwe meubels gekocht hoor :D

Dit kastje hebben ze ook bij cocomat. Wel eerst de staatsloterij winnen (1400 euro :X )

pi_107313952
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:51 schreef Leandra het volgende:
Kijk dat behangetje dan op je foto's Claudia.... was dat in het vorige topic ook niet langsgekomen?
Dat rietbladeren-achtige?
Je wilt niet weten hoeveel ik van ons oude interieur zo over zou nemen. :D Terwijl het in zijn totaliteit veel te donker en druk is voor me.

Ik weet nog wel dat mijn ouders van het bruin-oranje af wilden. Ineens gingen alle oude stukken de deur uit en kwam er een boel lelijks voor terug. Heel strak maar dan net niet modern (denk Leen Bakker), verkeerde tint grijs, brr.
pi_107314041
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:52 schreef wickie het volgende:
Het behang in combi met alle planten :D
Ik heb een levendige herinnering aan de planten. Mijn moeder was dol op planten en ons huis stond er vol mee. Elke maandag zetten we ze buiten en gaven we ze een douche terwijl we ze liefdevol toespraken.

In mijn eigen woningen heb ik sindsdien nooit meer een plant gehad. :+

quote:
Wat ik me nog afvroeg, je kinders en het nieuwe huis. Hoe gaat het met hun ontdekkingsreis?
Heel goed! Ik ontdek door hen leuke dingen aan ons nieuwe huis. Ze staan bijvoorbeeld graag bij de schuifpui naar buiten te kijken. Ik heb even overwogen om de bank ervoor te zetten, maar dat ga ik nu niet doen. Het is een fijne plek voor ze. Ook heb ik ontdekt dat een groot nadeel van onze lage tv-meubel is dat ze bij de afstandsbedieningen kunnen. }:| En de trapkast vinden ze leuk. Verder kruipt Lena graag naar de gang om de trap te bestieren.

Lena voelt zich duidelijk heel goed in haar kamertje. Ze slaapt er prima. Van Ivan weet ik het nog niet zo. Hij vindt zijn kamer op een bepaalde manier heel interessant, maar hij speelt er niet echt alleen. Misschien is het de leeftijd. Ik wil zijn kamer in ieder geval gauw meer aankleden. Alleen al een kleed zou een hoop verschil maken.
pi_107314077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:52 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha ja maar voor de foto's hebben we geen nieuwe meubels gekocht hoor :D

Dit kastje hebben ze ook bij cocomat. Wel eerst de staatsloterij winnen (1400 euro :X )

[ afbeelding ]
Ja maar die poten, hè?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:57:50 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107314108
Ik weet nog dat bruin en oranje erin kwamen....
En volgens mij daarvoor van dat goudkleurige behang met deels vilt.... het was zacht iig, en voor m'n gevoel een combinatie van papier en stof.

Op de muren in een hotel in Parijs zag ik een paar jaar geleden nog stoffen behang trouwens, ook heel erg apart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 27-01-2012 23:07:47 (typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107314209
Stiemie, ik ben nog bij je thuis geweest! Ik weet het nog ongeveer. :Y
Fijne plek heb je daar hoor.

Die foto's! Ik snap helemaal wat je bedoelt Claudia. Ik zou ook een groot deel van de meubels over kunnen nemen. Sterker nog, ik denk dat ik een hoop meubels uit die tijd heb. :D
Alleen ik combineer het anders, waardoor het lichter en luchtiger aanvoelt.
En ik houd erg van groen in mijn interieur. Dus ipv oranje, brui met groen. :P
Maar ik ben heel erg slecht met planten in huis. Jammer vind ik dat, ik heb daar gewoon geen talent voor.
pi_107314224
Wat leuk, dat je kinderen je zo'n andere kijk kunnen geven he? Op wonen sowieso. O+
pi_107314298
Zeil in de keuken. :X

Box O+

Vitrage in combinatie met een afgrijselijk kasthangding voor het raam. :'(

pi_107314553
Dat kasthangding is juist leuk! Met steeds een ander verzamelingetje erin O+ Schelpen, stenen, kleine vaasjes etc. Zou hem dan wel wit maken.

En dat activityding aan de box kwam ik twee weken geleden nog bij mijn ouders op zolder tegen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')