abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107455996
Om het haar stofzuig ik elke dag!
En natuurlijk ook om de viezigheid.
Dus zowel stofzuigen als dweilen is hier dagelijks nodig. (nou ja IK vind dat dagelijks nodig).

Een robotstofzuiger, is dan weer wat aan de prijzige kant voor nu. Wellicht dat deze er in de toekomst zeker gaat komen :)
pi_107456090
Je hebt zo'n robotstofzuiger ook in dweilvariant. Als je ze allebei hebt hoef je niks meer te doen. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107456223
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:59 schreef No_Promises het volgende:
Klinkt handig, die dweil. Ik heb net een zo'n stoomdweil weggedaan die ik een paar jaar geleden ook persé moest hebben :@ Daar ga ik dus maar niet meer in investeren.
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n stoomapparaatding gekocht. Wat een miskoop. :X

quote:
Hoe werkt dat dan met die afvalbak? Grote prullenbak met vuilniszak en als die vol is naar de afvalbak lopen? Wij hebben eigen afvalbakken die om en om leeggemaakt worden.
Dat systeem is vrij normaal hier in Amsterdam: er zijn overal ondergrondse vuilnisbakken waar je je vuilnis, glas en papier (gescheiden) in kunt gooien. Wat voor mij nieuw is, is dat je bij deze bakken een pas moet gebruiken (anders gaat 'ie niet open). Het is op zich een fijn systeem, want je kunt altijd je afval kwijt en bent niet aan een limiet gebonden. Meestal hoef je ook niet heel ver te lopen, maar de afvalbak die aan onze kant moet komen is er dus nog niet.
pi_107456398
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt zo'n robotstofzuiger ook in dweilvariant. Als je ze allebei hebt hoef je niks meer te doen. *O*
Klinkt als heaven! *)

Geniet van jullie 'paleisje', want dat is het zeker!
Erg mooi, alles past ook bij elkaar.
(als ik naar de foto's kijk wordt ik weer somber van mijn eigen interieur).
pi_107457231
Dank!

Dit vind ik een superkleur voor de nis:

O+
pi_107457650
Of deze.

pi_107457711
Ik zie nu dat ik van de laatste al een kleurstaal had besteld. Da's een goed teken. :+
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:37:44 #212
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107457866
Ik voel een beslissing aankomen! O+ ;)
pi_107458124
Helaas heb ik al 15 kleurstalen besteld. :')
pi_107458180
Nieuw kastje was ook een leuk idee, in theorie. Lief en ik konden het nergens over eens worden.
pi_107458268
Handig, de nieuwe babyfoon. Hoor ik precies wat mijn lief boven uitspookt.
pi_107458344
Ik denk dat de bovenste kleur het mooist staat bij onze nieuwe gordijnen. Maar de onderste kleur is zo mooi dat 'ie ergens moet komen. De gang dan maar, misschien.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:49:13 #217
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107458396
Dat je hem dan ineens een telefoongesprek hoort voeren met zijn minnares :o :D.

Kleuren zijn ook moeilijk om beslissingen over te nemen, althans dat vond ik wel. En nu zou ik het bijvoorbeeld in de veranda al weer anders willen doen... Gaat waarschijnlijk ook nog wel gebeuren dit voorjaar...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:49:31 #218
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_107458408
Ik stem ook voor de bovenste kleur!
pi_107458812
Heb je daar nog een foto van? En wat is je idee nu? (Misschien tijd voor een topicupdate? O-) )

Ik bestel een hoop kleurstalen, leg ze een tijd tegen de muur waar de kleur moet komen en neem dan een beslissing. Bij sommige kleuren ben ik er meteen uit. Onze slaapkamer en Lena's kamer had ik zo gevonden. De zolder was érg lastig. Ik had mijn zinnen gezet op een kleur uit de Pure-collectie van Flexa en die stalen kun je alleen in verfspeciaalzaken bekijken. Toen we dat eindelijk deden vond ik de kleur tegenvallen. In een kleurstalenrek ter plaatse vond ik ineens een aardige kleur en thuis zag ik dat ik die staal al had. Bingo.

Ik heb ook heel lang getwijfeld over de kleur van de keuken. Ik wou eerst een champagnekleurige keuken met een wit blad. Maar ik vond het witte blad zelf in de winkel tegenvallen en was bang dat de champagnekleur gauw uit de mode zou raken. Uiteindelijk hebben we een veiligere keuze gemaakt en ook daar ben ik blij mee. Je ziet alleen niet aan de keuken af dat we zolang over het wit getwijfeld hebben. :+

Tot nog toe klopt alles in ieder geval wel qua kleur.
pi_107459754
En dan kom ik weer dit soort dingen tegen:

Ik duik maar eens m'n bed in.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:22:25 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107460108
Oh, die bovenste foto is wel een hele mooie manier om een zolder op te delen.... ik gok dat 9 van de 10 keer de deur (vrijwel) in het midden van de muur zit, terwijl dit veel mooier is O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107464704
Oh die bovenste! Ik vind de uitwerking net niet helemaal leuk, maar het concept wel!
Freehand lijntjes trekken op je muur... x500 :P O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_107474756
Ja, het idee van zo'n grafische voorstelling op je muur is tof. Je zou denken dat meer mensen op het idee zijn gekomen.
pi_107475171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dankjewel. :*

En hierbij wil ik ook even stilstaan bij de lurkers. Ik krijg zo nu en dan een pm van mensen die zeggen mijn topic leuk en nuttig vinden om te volgen. Dat vind ik heel leuk om te lezen!
Hier meldt zich er dan nog 1! Ik geniet echt van je topic! Temeer omdat wij een zeer vergelijkbaar huis gaan kopen. Wordt in 2013 pas opgeleverd maar door jouw topic heb ik er zo'n zin in! Zo gaan wij ook zeker de muur van de trap naar zolder schilderen bijv. Allemaal door jou! ;) Dank!
pi_107475573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:53 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Hier meldt zich er dan nog 1! Ik geniet echt van je topic! Temeer omdat wij een zeer vergelijkbaar huis gaan kopen. Wordt in 2013 pas opgeleverd maar door jouw topic heb ik er zo'n zin in! Zo gaan wij ook zeker de muur van de trap naar zolder schilderen bijv. Allemaal door jou! ;) Dank!
Leuk!
pi_107490514
Claudia, die verfkleur van het bovenste plaatje, welke is dat?
Ik heb vorige week grote kleurstalen besteld bij Flexa, maar nog steeds niet binnen, helaas.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107491225
quote:
5s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, het idee van zo'n grafische voorstelling op je muur is tof. Je zou denken dat meer mensen op het idee zijn gekomen.
Nou ja, als het niet een-twee-drie zo te koop is, dan moet je het dus zelf dóen. Lijntje voor lijntje. Wat een werk moet dat zijn :D
pi_107491533
je kan toch ook je eigen behang maken? Als foto behang kan, dan moet dit ook kunnen. Gewoon plaatje aanleveren en dan behangen. Is en duurder en sneller.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107496286
Doen we eventjes voor De Wereld Draait Door begint. Famous last words.

pi_107496334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:42 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, die verfkleur van het bovenste plaatje, welke is dat?
Ik heb vorige week grote kleurstalen besteld bij Flexa, maar nog steeds niet binnen, helaas.
Geen flauw idee, helaas. Ik heb wat stalen bij Flexa in bestelling die er in de buurt moeten komen. Ik houd je op de hoogte!
pi_107496415
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:55 schreef innepin het volgende:

[..]

Nou ja, als het niet een-twee-drie zo te koop is, dan moet je het dus zelf dóen. Lijntje voor lijntje. Wat een werk moet dat zijn :D
We kopen wel wat kunst voor aan de muur. Veel makkelijker.
pi_107506194
Haha duurt even maar dan heb je ook wat... Ziet er wel strak uit!

Lijkt het zo ofzit er nu toch iets op de voordeurruit?
pi_107507224
Oh ja, wat ik nog wou zeggen: zelf behangen is helemaal niet zo moeilijk hoor. En in mijn ervaring: hoe beter het behang is waar je mee werkt, hoe makkelijker het is. En het allermakkelijkst is van dat vliesbehang (?), waarbij je de muur insmeert met plaksel, en niet het behang zelf.

Oh, en die inloopmat, hadden jullie die nou van de carpetland? Wij moeten er eigenlijk ook een hebben, maar ik had eigenlijk geen idee waar je zo'n ding haalt.
pi_107508057
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:02 schreef Jipster het volgende:

Lijkt het zo ofzit er nu toch iets op de voordeurruit?
Lijkt maar zo. Er reflecteert volgens mij iets in de ruit. Of het is afval van de straat, want het waait hard en er ligt veel afval op straat.
pi_107508143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:05 schreef Bleie het volgende:
Oh ja, wat ik nog wou zeggen: zelf behangen is helemaal niet zo moeilijk hoor. En in mijn ervaring: hoe beter het behang is waar je mee werkt, hoe makkelijker het is. En het allermakkelijkst is van dat vliesbehang (?), waarbij je de muur insmeert met plaksel, en niet het behang zelf.
Ik heb het één keer gedaan, de achterkant van de kast van Lena behangen. Dat was een drama. Waarschijnlijk kwam het doordat de ondergrond veel lijm opzoog. Maar ik heb inderdaad begrepen dat dat laatste behang heel makkelijk zou zijn.

quote:
Oh, en die inloopmat, hadden jullie die nou van de carpetland? Wij moeten er eigenlijk ook een hebben, maar ik had eigenlijk geen idee waar je zo'n ding haalt.
Van de Carpet Right, maar dat is ongetwijfeld dezelfde of eenzelfde keten. Bij de Praxis en Kwantum kun je ze ook krijgen, maar de rollen die ze daar hadden waren net niet breed genoeg voor onze gang. We hebben er niet naar gevraagd; het zou goed kunnen dat we daar best een breder stuk hadden kunnen bestellen.

Het assortiment van de Carpet Right is niet heel groot; ze hebben twee soorten inloopmat in de goede breedte. Maar je kunt wel uit best veel kleuren kiezen.
pi_107508192
Wat staat er vandaag een irritant zonnetje. Ik kan heel goed zien hoe vies ons huis is.

Weet je wat me ook echt tegenvalt? Hoe snel de trap vies wordt. Twee dagen geleden met de stoffer langsgeweest en nu ligt er weer overal stof. Ik heb niet genoeg tijd om zo'n groot huis schoon te houden. ;(
pi_107508684
Trappen zijn inderdaad vreselijk! Ik moet ook echt minstens twee keer per week allebei de trappen doen, want het stof dwarrelt door het huis, vooral bij de open trap naar zolder.

Jullie zijn echt heel goed bezig! Vooral de laaste kleine dingen blijven vaak zo lang liggen. Wij moeten na twee jaar ook echt nog eens goed de zolderspullen opruimen. En om bv de garage of berging een beetje aan kant te houden, het kost allemaal veel tijd :X
Met een meidenkwartet
pi_107508773
Oh ja, Carpet Right, die bedoel ik ook. Toch maar eens gaan kijken.

En trappen zijn vreselijk, wat stof betreft. Wij hebben ook nog een kat, dat maakt het nog erger. Gelukkig heb ik een schoonmaakster :D, en kan ik heel goed doen alsof ik stof niet zie.
pi_107508873
Vandaag ben ik twee beschadigingen in de vloer tegengekomen. Ik hoop dat het gauw overgaat dat ik me daaraan stoor. Ik vind het bij vlagen heel overweldigend voelen, dat dit dan onze Eigen Woning is waar we goed voor moeten zorgen en waar niks mee mag gebeuren. Er moet natuurlijk ook gewoon in geleefd worden.

En ik moet ook gauw een schoonmaakster regelen! Hoe ben jij daaraan gekomen, Bleie?
pi_107509048
Mat verkopen ze ook bij de Karwei, op een rol. Kun je laten afsnijden hoeveel je nodig hebt. Geen keuze in kleur, bij ons alleen antraciet, dus als je iets anders wilt ben je bij een andere zaak waarschijnlijk beter uit.
Met een meidenkwartet
pi_107510467
Ik denk dat ik eruit ben wat onze nis betreft, met dank aan Kleurdoos die zeegroen als kleur opperde. Ik ben verliefd op celadon: Celadon is keramiek met een groene glazuur. Voor de Aziaten lijkt het jade. Toen tijdens het bakproces as op het aardewerk terecht kwam, reageerde dat met de klei en leverde een plek met een wonderlijke groen/blauwe glazuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 02-02-2012 15:05:23 ]
pi_107510635
En ik kwam nog een grappig idee tegen op de site van VT Wonen, namelijk sjabloneren met een metallic muurverf:

Dan heb je toch het behangeffect. Maar ik weet niet of dit 'em wordt.
pi_107512617
Ohh, die kleur groen, daar ben ik ook verliefd op O+

En ik volg je topic ook graag, je hebt best dezelfde smaak als ik, dus erg leuk om ideetjes op te doen!
Ben ook erg fan van je vloer!

Als je je woonkamer verder met veel grijstinten inricht (gordijnen/bank e.d.) dan is een (oker)gele kleur ook mooi voor op de muur denk ik! (zie ook het plaatje dat je hierboven ergens post met de grijze muur waarbij okergele accenten zijn gebruikt)

[ Bericht 20% gewijzigd door bl0emetjE op 02-02-2012 12:47:22 ]
pi_107512632
quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag ben ik twee beschadigingen in de vloer tegengekomen. Ik hoop dat het gauw overgaat dat ik me daaraan stoor. Ik vind het bij vlagen heel overweldigend voelen, dat dit dan onze Eigen Woning is waar we goed voor moeten zorgen en waar niks mee mag gebeuren. Er moet natuurlijk ook gewoon in geleefd worden.

En ik moet ook gauw een schoonmaakster regelen! Hoe ben jij daaraan gekomen, Bleie?
Ik hoop niet dat je daaraan blijft storen, dat maakt leven in je huis wel lastig, zeker met kleine kinderen. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Ik had het bij de eerste beschadigingen hier ook wel. Gelukkig liet manlief op dag 2 een tv op de vloer vallen, die voor een lelijke plek zorgde. Gelukkig in de slaapkamer, maar toch. Sindsdien valt alles mee.

De schoonmaakster werkte bij buren in het apartementencomplex waar we hiervoor woonden, en ze wilde gelukkig mee naar het nieuwe huis, hoewel dat een stuk verder reizen is voor haar (ze woont in Zuidoost), maar we hebben haar dan ook een flinke loonsverhoging gegeven + meer uren).
pi_107512662
En dat groen is geweldig!

Soms, als ik hier meelees, krijg ik bijna spijt dat wij alles zo snel beslist hebben en niet zo zorgvuldig hebben uitgezocht als jullie. Aan de andere kant: wij hadden geen geld meer, dus alles moest goedkoop :'( . Ooit komt hier een mooie vloer e.d.
pi_107517474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:31 schreef bl0emetjE het volgende:

Als je je woonkamer verder met veel grijstinten inricht (gordijnen/bank e.d.) dan is een (oker)gele kleur ook mooi voor op de muur denk ik! (zie ook het plaatje dat je hierboven ergens post met de grijze muur waarbij okergele accenten zijn gebruikt)
Ja! Ik wil eigenlijk geen gele muur, maar het zou wel een geweldige accentkleur zijn, bijvoorbeeld voor kussens op de bank.

Ik vind kleuren voor de muur heel lastig omdat het of zo'n bonte boel wordt met de rode stoel erbij of het wordt een saaie grijs- of bruintint. Ik denk dat dat groen een prima oplossing is. Moet ik wel eerst een verf vinden die de kleur benadert. Dat kan nog wel eens lastig worden.
pi_107517579
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:32 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je daaraan blijft storen, dat maakt leven in je huis wel lastig, zeker met kleine kinderen. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Ik had het bij de eerste beschadigingen hier ook wel. Gelukkig liet manlief op dag 2 een tv op de vloer vallen, die voor een lelijke plek zorgde. Gelukkig in de slaapkamer, maar toch. Sindsdien valt alles mee.
Het zijn altijd die mannen, hè? :Y) Ik weet dat het goedkomt, zo ging dat met onze vorige huis ook. Maar het is zo'n proces dat je doormaakt waarin je eerst alles ziet als het perfect is en dan begint de aftakeling.

quote:
De schoonmaakster werkte bij buren in het apartementencomplex waar we hiervoor woonden, en ze wilde gelukkig mee naar het nieuwe huis, hoewel dat een stuk verder reizen is voor haar (ze woont in Zuidoost), maar we hebben haar dan ook een flinke loonsverhoging gegeven + meer uren).
Oh, ideaal! Ik ga eens bij m'n buren rondvragen of ze iemand hebben die voor ons aan de slag zou willen.
pi_107517616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:33 schreef Bleie het volgende:
En dat groen is geweldig!

Soms, als ik hier meelees, krijg ik bijna spijt dat wij alles zo snel beslist hebben en niet zo zorgvuldig hebben uitgezocht als jullie. Aan de andere kant: wij hadden geen geld meer, dus alles moest goedkoop :'( . Ooit komt hier een mooie vloer e.d.
Wij hebben echt niet alles zorgvuldig uitgezocht. Met alles waar ik laconieker in ben geweest heb ik ook net iets meer moeite, merk ik.
pi_107517623
Vandaag nog even een fotootje gemaakt:

pi_107517960
Ik moet nog een handig plekje voor de slabben bedenken. Hoe doen jullie dat?
pi_107517997
Ik ga geen kleurstalen meer bij Flexa bestellen. Veel kleuren zien er op mijn beeldscherm heel anders uit dan in het echt. Ik ga morgen wel even langs de Gamma of Praxis.
pi_107518125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet nog een handig plekje voor de slabben bedenken. Hoe doen jullie dat?
In de la van de tafelkleden :Y
En andere onbestemde zooi :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107518304
Ja, zie. Ik mis een rommellade.
pi_107518747
Komt verdomd dichtbij, toch?

pi_107518892
quote:
5s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
Komt verdomd dichtbij, toch?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi!
pi_107518960
Of ik het motief mooi vind, weet ik niet, maar de kleur groen van dat behang linksonder spreekt me wel erg aan.

We hebben net de slaapkamer blauw geschilderd, maar voor de woonkamer neig ik ook naar zoiets. Of nog wat lichter, zoals het vlak rechtsonder in deze afbeelding:

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_107519245
Het is me ook om die kleur te doen, DaD! En het is dus muurverf met metallic verf eroverheen gesjabloneerd. Dat laatste zou ik zelf ook niet doen.

Ik heb in ieder geval instemming gekregen van mijn lief! *O* Ben benieuwd of ik het komend weekeinde al ga doen.
pi_107519324
Hallo Claudia ,

Heb je topic af en toe bezocht en was benieuwd welke vloer het uiteindelijk geworden is .
MET MIJN GEDACHTEN ERGENS ANDERS, BEN IK ALTIJD OVERAL
pi_107519333
Het is een epoxy coating geworden!
pi_107519359
(beetje laat by the way) jullie huis is echt leuk geworden !! wij mogen wachten tot het einde van dit jaar dus wij beginnen nu alvast te plannen
pi_107519372
Dat blauw vind ik trouwens mooi, DaD! Mijn schoonzus heeft zoiets in haar gang en het staat daar ook erg mooi. Als er maar iets van dat vergrijsde in zit. O+
pi_107519431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:03 schreef P-PAPPA het volgende:
(beetje laat by the way) jullie huis is echt leuk geworden !! wij mogen wachten tot het einde van dit jaar dus wij beginnen nu alvast te plannen
Dank! En spannend! Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met ideeën verzamelen. Ken je www.pinterest.com al?
pi_107519629
Ok thnx voor de info bladwijzer is gemaakt.
En idd je kan niet vroeg genoeg beginnen al merk ik wel dat definitief kiezen nog niet mijn ding is hou t graag nog even open behalve de vloer die word PU of iets in die richting .
pi_107519739
Gietvloer?

Het handige aan Pinterest vind ik dat je een button aan je browser toegevoegd krijgt waarmee je plaatjes kunt 'pinnen'. Dan wordt het plaatje op je persoonlijke prikbord bewaard inclusief de link. Ik maak er véél gebruik van om ideeën te verzamelen. Het leuke is dat het nu allemaal nog niet definitief hoeft te zijn, dus je kunt je uitleven!

De prikborden zijn volgens mij per definitie openbaar. Het voordeel daarvan is dat je ook door andermans ideeën kunt bladeren. Daar maak ik wel minder gebruik van.

Wat ik leuke sites vind om door te kijken zijn trouwens onder andere www.welke.nl en www.vtwonen.nl.
pi_107519742
Zeg Claudia, ik snap dat pinterest niet zo goed hè, maar het klinkt wel iets als iets waar ik bij wil horen :') Heb je een invite voor mij? O-)
pi_107519782
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:12 schreef innepin het volgende:
Zeg Claudia, ik snap dat pinterest niet zo goed hè, maar het klinkt wel iets als iets waar ik bij wil horen :') Heb je een invite voor mij? O-)
Pm of dm me even je mailadres!
pi_107519867
Mag ik er ook één, Claudia?

Wat ik me (of nou ja, mijn vriend) afvroeg: hoe doe je dat met de vloer als je ooit gaat verhuizen?
pi_107519937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Of ik het motief mooi vind, weet ik niet, maar de kleur groen van dat behang linksonder spreekt me wel erg aan.

We hebben net de slaapkamer blauw geschilderd, maar voor de woonkamer neig ik ook naar zoiets. Of nog wat lichter, zoals het vlak rechtsonder in deze afbeelding:

[ afbeelding ]
Die wand vind ik echt zo mooi gedaan O+

Denken of ik dat ergens hier zou kunnen realiseren, maar ik vrees van niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107519955
Ja een gietvloer voor ons epoxy of iets dergelijks .
Printerest is leuk idd en Welke is ook ideaal kan je ook kijken naar wat andere mensen al op hun moodboards hebben .
pi_107521417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mag ik er ook één, Claudia?

Wat ik me (of nou ja, mijn vriend) afvroeg: hoe doe je dat met de vloer als je ooit gaat verhuizen?
Laat me ook even je mailadres weten!

Wat je doet met de vloer: niks. Hij kan niet meeverhuizen, maar je hoeft hem ook niet te verwijderen of zo. Je kunt er zo iets overheen leggen, wat dan ook. En wat onszelf betreft: over een jaar of 5 zouden we de toplaag kunnen laten opschuren en opnieuw aanbrengen. Dan zou de vloer grotendeels als nieuw moeten zijn.
pi_107521545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Laat me ook even je mailadres weten!

Wat je doet met de vloer: niks. Hij kan niet meeverhuizen, maar je hoeft hem ook niet te verwijderen of zo. Je kunt er zo iets overheen leggen, wat dan ook. En wat onszelf betreft: over een jaar of 5 zouden we de toplaag kunnen laten opschuren en opnieuw aanbrengen. Dan zou de vloer grotendeels als nieuw moeten zijn.
Ah ja, dat was de vraag eigenlijk inderdaad een beetje - of een volgende eigenaar er gewoon laminaat of iets dergelijks overheen zou kunnen leggen. Ik vind het echt erg mooi!
pi_107524226
Met die foto van je huiskamer (incl gaaf schilderij bij de eettafel!) denk ik idd dat dat groen (celadon) mooi is! Het rood van de stoel springt er dan ook extra mooi uit!

Ik wilde deze kleur ook hier (studeerkamer). Ik had een mooie uitgezocht, maar toen ik ging verven dacht ik dat het te donker werd. Toen heb ik een lichtere tint gehaald, maar uiteindelijk bleek de verf behoorlijk lichter op te drogen. Nu spijt dat ik toch niet door ben gegaan met de donkerdere tint.
Op mijn kast (woonkamer) trouwens dezelfde lichtere tint gedaan en daarop komt ie erg mooi uit, maar op de muur had ik toch wel net dat tintje donkerder gewild, het is nu heel subtiel gekleurd geworden ;)

Dus als je gaat verven, onthoud dat de kleur een behoorlijk stuk lichter opdroogt! En dus niet schrikken als ie in de eerste instantie behoorlijk donker lijkt.

Trouwens niet makkelijk om precies de goede tint te vinden vond ik. Ik wil(de) graag dat licht/oud groene met een blauwige ondertoon, maar ik vond vooral groengrijze (te zwak) tinten of groenblauwe (te fel). Ben benieuwd welke tint je uit kiest, ik blijf meelezen, extra inspiratie om hier de studeerkamer toch nog eens aan te pakken!
pi_107528063
Ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik moet gewoon op mijn gevoel afgaan bij het uitzoeken van de stalen. Mijn lief vindt alles al gauw te donker en wil dan een tint lichter. Daardoor vond ik de muur in Ivans oude kamer net iets te licht. Deze keer heb ik een vrijbrief om te kiezen wat ik wil, aangezien ik verf en beloofd heb dat ik er overheen verf als hij het niks vindt!
pi_107528144
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:11 schreef bl0emetjE het volgende:
Trouwens niet makkelijk om precies de goede tint te vinden vond ik. Ik wil(de) graag dat licht/oud groene met een blauwige ondertoon, maar ik vond vooral groengrijze (te zwak) tinten of groenblauwe (te fel). Ben benieuwd welke tint je uit kiest, ik blijf meelezen, extra inspiratie om hier de studeerkamer toch nog eens aan te pakken!
Ja, die ervaring heb ik ook. Ik verwacht dat het nog een kluif kan worden om een goede kleur te vinden. Ik heb een lijstje van kleuren van bekende merken die ik af kan gaan. De kleur waar ik hoge verwachtingen van heb is "Celadon" van VT Wonen (voor Flexa). Ik heb daar alleen nog geen muurverf van gevonden, maar ik heb er al een mail aan gewaagd.

pi_107528837
Ik vind die kleur echt de bom. Krijg er helemaal zin in om onze nis over te verven O+

Maar Johan vindt groen stom }:|

In het echt is het veel lichter, maar na 6 jaar wil ik wel eens wat anders. Ik ga straks als hij uit school is eens even polsen of hij ook een andere kleur wil!

[ Bericht 27% gewijzigd door Vlinder op 02-02-2012 20:07:37 ]
pi_107528937
Dan zeg je dat het blauw is. Zien mannen toch niet.
pi_107528998
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Dan zeg je dat het blauw is. Zien mannen toch niet.
Mijne wel }:|
pi_107529076
Maar als die kleur bestaat als lak, dan zouden ze hem toch ook als muurverf moeten kunnen mengen bij de bouwmarkt?
pi_107529107
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die ervaring heb ik ook. Ik verwacht dat het nog een kluif kan worden om een goede kleur te vinden. Ik heb een lijstje van kleuren van bekende merken die ik af kan gaan. De kleur waar ik hoge verwachtingen van heb is "Celadon" van VT Wonen (voor Flexa). Ik heb daar alleen nog geen muurverf van gevonden, maar ik heb er al een mail aan gewaagd.

[ afbeelding ]
De celadon van flexa was ook mijn eerste keus toentertijd, maar daarvan dacht ik dat ie te donker werd. Nu denk ik dus dat ie juist erg mooi is inderdaad. http://www.flexa.nl/#/colors1/ L0.07.77 misschien?

Op de website van histor vond ik net nog 'zeeschuim' die me ook wel erg aanspreekt, iets blauwiger misschien.

(Op de histor website ook op een groter vlak te zien, maar dan moet je even zoeken, in het blauwgroene kleurpalet)

In hetzelfde histor pallet zit ook 'ragfijn', ook mooi, net iets lichter wel weer ;)
pi_107529184
Inderdaad, Bleie, maar ik heb slechte ervaring met Bouwmarkten en Flexacollecties. Heel vaak hebben ze bepaalde dingen ineens niet. Maar ik ga het gewoon proberen!

Vlindur, als je lief groen stom vindt, waarom is jullie woonkamer nu dan groen? :+ Ik vind het tof dat je zoveel kleur op de muur hebt gedaan!
pi_107529339
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

De celadon van flexa was ook mijn eerste keus toentertijd, maar daarvan dacht ik dat ie te donker werd. Nu denk ik dus dat ie juist erg mooi is inderdaad. http://www.flexa.nl/#/colors1/ L0.07.77 misschien?

Op de website van histor vond ik net nog 'zeeschuim' die me ook wel erg aanspreekt, iets blauwiger misschien.
[ afbeelding ]
(Op de histor website ook op een groter vlak te zien, maar dan moet je even zoeken, in het blauwgroene kleurpalet)
Zeeschuim heb ik ook op mijn lijstje staan, maar op mijn beeldscherm is het gewoon blauw. Daarom moet ik de kleuren in het echt bekijken. Ik neem m'n laptop wel mee. :@ Dan heb ik een referentiekader.

Een andere kleur op mijn lijstje is trouwens L0.15.65, een tikkeltje donkerder dan jouw kleur.
pi_107529529
Die zit er net boven inderdaad!

Ja, beeldschermen, dat is gewoon niet zo handig. Ik ga van de week ook maar weer eens langs de bouwmarkt/verfhandel, eens kijken wat ik daar tegenkom!
pi_107529561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Inderdaad, Bleie, maar ik heb slechte ervaring met Bouwmarkten en Flexacollecties. Heel vaak hebben ze bepaalde dingen ineens niet. Maar ik ga het gewoon proberen!

Vlindur, als je lief groen stom vindt, waarom is jullie woonkamer nu dan groen? :+ Ik vind het tof dat je zoveel kleur op de muur hebt gedaan!
Nee joh :D Dat is "zeester" en "wierook" creme en bruin <3 Vind het nog steeds heel mooi, maar omdat we qua meubels niet veel kanten op kunnen wil ik nu de muur wel eens aanpakken. Alleen de wierook dus, de creme is nog prima!
pi_107529655
Ah, houd me op de hoogte! *O*

Ik vind het zo grappig om via mijn Pinterestpagina te zien dat ik al een paar dagen op dit spoor zat:

pi_107529732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee joh :D Dat is "zeester" en "wierook" creme en bruin <3 Vind het nog steeds heel mooi, maar omdat we qua meubels niet veel kanten op kunnen wil ik nu de muur wel eens aanpakken. Alleen de wierook dus, de creme is nog prima!
Ik denk dat mijn beeldscherm rare dingen doet. Ik heb andersom ook vaak dat ik stalen via Flexa bestel en dat ze groen zijn terwijl ik ze bruin verwacht had. Of ik ben kleurenblind, dat kan ook. :')

Ik ben benieuwd of je ook voor een kleurverandering gaat!
pi_107529835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn beeldscherm rare dingen doet. Ik heb andersom ook vaak dat ik stalen via Flexa bestel en dat ze groen zijn terwijl ik ze bruin verwacht had. Of ik ben kleurenblind, dat kan ook. :')

Ik ben benieuwd of je ook voor een kleurverandering gaat!
Kun je je instellingen dan niet eens vergelijken met die van J? Want ik lees wel vaker dat je het verkeerd ziet. Lijkt me knap irritant :X

Ik hou je op de hoogte! :Y
pi_107529862
Verkoop jij eigenlijk geen prints, bloemetje? Je maakt zulke toffe dingen. Gevonden! *O* Kom ik zomaar ineens onze hond tegen, haha.

[ Bericht 35% gewijzigd door Claudia_x op 02-02-2012 20:20:56 ]
pi_107531143
En dan dit met de korte muur:

pi_107531407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
En dan dit met de korte muur:

[ afbeelding ]
Ohh leuk, een familiealbum aan de muur! Met die gave oude foto's van vroeger ertussen :Y

Dat celadon/groen kan sowieso veel kleuren erbij hebben, bijna met alles te combineren!
pi_107531522
En ons interieur kan nog wel een lokale kleurexplosie gebruiken. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van lijstjes omdat ik liever foto's regelmatig kan wisselen. Maar ach, ik heb toch geen fotoprinter meer, dus ik zal er sowieso wat meer werk van moeten maken.

En dan inderdaad foto's van vroeger ertussen! O+
pi_107533241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
En ons interieur kan nog wel een lokale kleurexplosie gebruiken. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van lijstjes omdat ik liever foto's regelmatig kan wisselen. Maar ach, ik heb toch geen fotoprinter meer, dus ik zal er sowieso wat meer werk van moeten maken.

En dan inderdaad foto's van vroeger ertussen! O+
En anders kun je ook losse foto's ophangen met Japanse masking tape, dat heb je in allerlei kleurtjes! En de foto's zelf voegen natuurlijk ook al de nodige kleur toe.

Eventueel losse foto's afgewisseld met een paar lijstjes. Zelf ben ik altijd fan van die randloze wissellijstje ;) Maar her en der een kleurenlijstje is natuurlijk ook leuk!
pi_107533796
Ja, ik vind die randloze wissellijstjes ook erg leuk, en dan ligt de aandacht meer bij de foto's zelf. Deze vind ik ook leuk, maar past misschien iets te veel in het thema:

pi_107534613
Die lijstjes zijn mooi! Modern maar wel met een 70s twist, kan best vind ik!

Of een combi:

muurstickerwinkel

Kleur en toch makkelijk foto's kunnen wisselen ;)
pi_107534677
Oh, grappig!

Waar kun je die masking tape eigenlijk krijgen?
pi_107534873
http://www.eennieuwavontuur.com/
http://www.wonenmetlef.nl(...)uSgK4CFYeEDgodmSPn5g

Op google kun je zoeken op japanse masking tape, dan komen er wel winkels tevoorschijn!

Ideaal voor foto's, want de tape beschadigd de foto's niet en blijft wel goed hangen aan de muur! Laat ook geen plakresten op de muur achter trouwens! En in heel veel kleurtjes, ik heb echt al een hele verzameling onderhand :D

(whehe lijkt wel een tellsell reclame praatje zo)
pi_107534964
Oh dat klinkt ideaal! Ik heb er een gewoonte van gemaakt om ongeveer elke 3 maanden een selectie van foto's te laten drukken. Die berg ik in Hema-mappen op, in van die plastic vellen waar je er 4 in kwijt kunt. Op deze manier kan ik ook eens iets met die foto's doen!
pi_107535172
Ja, ik vind het ook een super uitvinding. Makkelijk wisselen idd en vrolijke kleurtjes, ik zag ook mensen die bijv letters ervan plakken en zo een tekst of woord op de muur zetten. Of het raam kan ook, de tape is vrij dun en aan beide kanten dezelfde kleur.

Ook afgelopen jaar alle kerstkaartjes zo aan de muur gehangen trouwens.

Van die ene website (wonen met lef):
quote:
MT-Masking Tape

Hip hot and happening! Masking Tape van MT en wat kan je er toch leuke dingen mee doen!! Uit japan overgewaait deze Masking-Tape of Washi-tape. Washi-tape is van papier en dus makkelijk te scheuren. Erg leuk om cadeautjes mee in te pakken of poster of foto;s mee aan de muur te hangen. Ook kan je denken aan accenten op kaarten of eneveloppen. Kortom Masking-tape is trending!
pi_107535891
Ow handig bl0emetjE
En even stiekem :W Naar je :*
pi_107537034
Hee mrien :W Alles goed daar in het hoge noorden? (nog net snel voordat het topic sluit!)

En nog wat tape-inspiratie:

http://sarahhearts.com/2011-09-06/washi-tape-art/

http://ninainvorm.punt.nl/?id=628801&r=1&tbl_archief=&

Ook van hele brede masking tape met groene stippen!

[ Bericht 17% gewijzigd door bl0emetjE op 02-02-2012 22:19:04 ]
pi_107537725
Je kunt zelfs je hele kamer/gang ermee behangen :P

pi_107540529
Je kan ze ook in de Tas-ka webwinkel krijgen. Ik houd heel erg veel van me masking tape O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')