Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Zeer zeker een mooie fietsquote:Op maandag 9 januari 2012 23:01 schreef Oksel het volgende:
Don't give a fuck.
En mensen die 2400 EUR uitgeven voor een Sensa met kutwielen, terwijl ze voor hetzelfde geld dit hebben zijn oerdom:
http://link.marktplaats.nl/504620467
Wat een prachtfietsje.
Zag het iddquote:
Wordt er op het vlakke natuurlijk gewoon afgereden door het geringere gewicht en het daardoor ook lagere totaal vermogen. Kijk maar bij het veldrijden. Marianne Vos (met alle respect hoor) rijdt gewoon langzamer dan eerste jaars junior Mathieu van der Poel. Uiteindelijk zegt mij dat vermogen niet zo heel veel. Lars Boom had een lager vermogen per kg dan Gesink maar een veel hoger totaal vermogen. Dus wat is het waard. Leuke vergelijking van waar je staat tov de vorige test. En voor de rest moet je in de koers gewoon slim zijn, beetje linkeballen en vooral niet vallen.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:33 schreef kaasplankje het volgende:
Ik las vandaag in de krant dat Marianne Vos 6.6 Watt/kg gewicht trapt bij een inspanningstest. Met zo'n vermogen per kg lichaamsgewicht kan ze praktisch met de heren mee.
Toch wel heel straf voor een dame hoorquote:Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wordt er op het vlakke natuurlijk gewoon afgereden door het geringere gewicht en het daardoor ook lagere totaal vermogen. Kijk maar bij het veldrijden. Marianne Vos (met alle respect hoor) rijdt gewoon langzamer dan eerste jaars junior Mathieu van der Poel. Uiteindelijk zegt mij dat vermogen niet zo heel veel. Lars Boom had een lager vermogen per kg dan Gesink maar een veel hoger totaal vermogen. Dus wat is het waard. Leuke vergelijking van waar je staat tov de vorige test. En voor de rest moet je in de koers gewoon slim zijn, beetje linkeballen en vooral niet vallen.
Absoluut, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar op dit moment, en de komende jaren zit er natuurlijk daar helemaal geen concurrentie aan te komen. Die heerst nog harder dan Nys in z'n beste jaren.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch wel heel straf voor een dame hoor
hele mooie fiets idd maar voor een 4 maanden oude fiets niet een beetje te goedkoop ? meegevallen ofzo:O?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef Oksel het volgende:
Ben meteen verliefd.
Wat een prachtfietsje..
http://link.marktplaats.nl/514248844
Iemand een Bianchi kopen?
Ik zal het in gedachte houden.Ik kijk ook nog wel beetje rond voor wat anders.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:01 schreef Oksel het volgende:
Don't give a fuck.
En mensen die 2400 EUR uitgeven voor een Sensa met kutwielen, terwijl ze voor hetzelfde geld dit hebben zijn oerdom:
http://link.marktplaats.nl/504620467
Wat een prachtfietsje.
Waarom die 3 voorwaarden?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:52 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik zal het in gedachte houden.Ik kijk ook nog wel beetje rond voor wat anders.
Maar het moet gewoon aan 3 voorwaarden voldoen.
max 2500
Carbon
DI2
interne kabels.
Goede wielen kan ik later nog makkelijk upgraden dus is geen pre
Omdat het kanquote:
fixed.Dat krijg je met kopiëren/plakkenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is dat toch met peNdalen? Is er ergens een gebied in nl waar je dat zo uitspreekt ofzo?
Carbon kan een hoop trillingen opvangen, maar stel je er bij zo'n huis tuin en keuken Taaiwanees frame van Sensa niet al te veel van voor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:33 schreef foetre het volgende:
[..]
Omdat het kan![]()
Carbon omdat dat hoop trillingen opvangt en licht is.
Di2 schakelt direct en vloeiend ook al sta je vol op de pedalen
Interne kabels omdat schurende buitenkabels zorgen voor onherstelbare schade als deze door de lak heen schuren.
Gedeeltelijk eens met 1 en 3, maar als je met een lege batterij komt te staan ben je gewoon te dom om te fietsen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Carbon kan een hoop trillingen opvangen, maar stel je er bij zo'n huis tuin en keuken Taaiwanees frame van Sensa niet al te veel van voor.
DI2... En hoe vaak schakel je dan? Ik zou de ellende van de eerste serie Ultegra DI2 niet willen hebben. En zeker niet met een lege batterij willen staan.
Interne kabels hebben veel meer weerstand dan open kabels buitenom. En daarbij is het nog zwaarder ook door die veel langere buitenkabel.
Of je bent bezig met afstanden makenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens met 1 en 3, maar als je met een lege batterij komt te staan ben je gewoon te dom om te fietsen.
En eerste serie Dura-Ace Di2 ook niets dan lof. Heb er wel vertrouwen in.
Zelfs Parijs - Brest - Parijs kan je op 1 batterij doen dus dan ben je wel erg extreem (of Ultra-Ivo)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of je bent bezig met afstanden maken
2000km moet kunnen op 1 batterijquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zelfs Parijs - Brest - Parijs kan je op 1 batterij doen dus dan ben je wel erg extreem (of Ultra-Ivo)
Stukje plakband erachter>opgelost.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:33 schreef foetre het volgende:
[..]
Omdat het kan![]()
Nee als ik zo'n hoop geld uitgeef wil ik gewoon bepaalde dingen hebben.Ander kan ik op m'n trek 2.3 door blijven fiets.
Carbon omdat dat hoop trillingen opvangt en licht is.
Di2 schakelt direct en vloeiend ook al sta je vol op de pedalen
Interne kabels omdat schurende buitenkabels zorgen voor onherstelbare schade als deze door de lak heen schuren.
PS kan je een full carbon frame gebruiken op een tacx genius?
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.quote:
Daarom denk ik dat je er in Nederland nog wel wat langer mee doet dan de door Shimano opgegeven 1500 mijl.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.
Het aantal km zal afhangen van hoe vaak je schakelt.
Idd en hoelang doet een gemiddeld renner over 3000 km.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.
Het aantal km zal afhangen van hoe vaak je schakelt.
Ik een jaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef foetre het volgende:
[..]
Idd en hoelang doet een gemiddeld renner over 3000 km.
Om de 4 maanden een volle batterij is wel te doen.
Ik ga gewoon is een proefritje maken als de eerste modellen in de winkel zijn.
1500*1.6=2400quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat je er in Nederland nog wel wat langer mee doet dan de door Shimano opgegeven 1500 mijl.
Overigens is een lege baterrij nog niet een hele grote ramp natuurlijk, behalve als je hem net in 34-25 hebt staan voor de Keutenberg
99 van de 100 keer zal je dat toch niet zien. Misschien heb je zelfs juist extra respect omdat ze 53-12 het kopje bij Bloemendaal oprammenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik een jaar
[..]
1500*1.6=2400
De grootste faal van een lege batterij is dat je daaro staat. Met je fiets van honderden of duizenden euro's. En niet meer kunnen schakelen.
Iedereen die dat gebeurd lach ik uit.![]()
Ja, net als een reservewielquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:21 schreef foetre het volgende:
Of je neemt gewoon een reserve batterij mee
Kopje van Bloemendaal, moet ik ook nog een keer doenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
99 van de 100 keer zal je dat toch niet zien. Misschien heb je zelfs juist extra respect omdat ze 53-12 het kopje bij Bloemendaal oprammen
Ik rij op zo'n zwarte plastic Giant en rij iedereen (behalve Kaas, oProg, Yankee, Tommeke, Superhero, dutch_cyclist / Wielracer, Cyclinggirlquote:
Ja, bij de derde rontonde links.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is dat toch met peNdalen? Is er ergens een gebied in nl waar je dat zo uitspreekt ofzo?
Keutenberg altijd gewoon op de 39-25 en toen die een keer niet op het grootste kransje wilde schakelen door een slechte afstelling, lukte het op de 39-23 ook nog. Poten deden toen wel heel zeer, maar niet afstappen hé... Wat is dat toch tegenwoordig met al die koffiemolentjes een helling op rijden? Ik dacht ook slim te zijn om een compact 50x34 aan te schaffen. Nou die 34er ligt nu stof te happen en er staat gewoon weer een 39er binnenblad op.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Overigens is een lege baterrij nog niet een hele grote ramp natuurlijk, behalve als je hem net in 34-25 hebt staan voor de Keutenberg
Wat voor werk doen die daar dan? Want voor zover mij bekend wordt er daar niet getippeld......quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb mensen lopen op het kopje van Bloemendaal
1500 mijl per oplaadbeurt. Inderdaad zou de totale levensduur van de batterij over de 100k in kilometers moeten gaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, bij de derde rontonde links.
Geeft Shimano echt 1500mijl op voor die batterij? Ik dacht in de orde van 100.000km gehoord te hebben. Weet iemand hoe dat zit?
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te rokenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zelfs ik kom op de fiets over het kopje![]()
![]()
•Levensduur van een volle batterij is ongeveer 2000 km, ten minste 1000 km, afhankelijk van het aantal schakelacties en de buitentemperatuur.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
1500 mijl per oplaadbeurt. Inderdaad zou de totale levensduur van de batterij over de 100k in kilometers moeten gaan.
Ik heb er ook 1quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te roken
Ik wil trouwens wel een plastic Giant! Mooie fietsen die TCR's!
Maar mark my words: Shimanko kennende zal die batterij in die Ultegra wel een goedkopere zijn dan die, die bij de Dura Ace groep hoort.... Ik wacht wel op SRAM die toch altijd doorborduurd waar Shimano gestopt is (om eens een gezegde te verkrachten)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef foetre het volgende:
[..]
•Levensduur van een volle batterij is ongeveer 2000 km, ten minste 1000 km, afhankelijk van het aantal schakelacties en de buitentemperatuur.
•Het opladen van de batterij met de lader (SMBCR1) duurt ongeveer 1,5 uur.
•Shimano garandeert minimaal 500 oplaadbeurten.
Batterij is juist het enige onderdeel wat precies hetzelfde is (dura ace - ultegra) ..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar mark my words: Shimanko kennende zal die batterij in die Ultegra wel een goedkopere zijn dan die, die bij de Dura Ace groep hoort.... Ik wacht wel op SRAM die toch altijd doorborduurd waar Shimano gestopt is (om eens een gezegde te verkrachten)
Ik zie het allemaal wel en wacht nog maar even totdat het allemaal WiFi wordt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Batterij is juist het enige onderdeel wat precies hetzelfde is (dura ace - ultegra) ..
En SRAM heeft net aangegeven geen toekomst in electra te zien
niet waar dan heb je nog nooit op een goede fiets gereden met kabel binnen door.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Interne kabels hebben veel meer weerstand dan open kabels buitenom. En daarbij is het nog zwaarder ook door die veel langere buitenkabel.
Een elektrakabel heeft niet echt last van vuil en slijtagequote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:36 schreef dop het volgende:
[..]
niet waar dan heb je nog nooit op een goede fiets gereden met kabel binnen door.
als het goed word uitgevoerd zit er hooguit een teflon hulsje om het deel wat binnendoor loopt.
en omdat het veel minder gevoelig is voor vuil en slijtage schakelt het gewoon goed en op de lange duur beter.
dat is dan ook weer waar , dan maakt het geen bijna fluit uit en is binnendoor alleen mooier.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een elektrakabel heeft niet echt last van vuil en slijtage
Het schakelen kan al draadloos, o.a. EPBike (de hier wel bekende fm) is daarmee bezig. Op Bikemotion stond een Cervelo waar dat al in verwerkt is. Voordelen zijn natuurlijk duidelijk: minder kabels en ook dat lelijke blokje dat ergens rond het stuur bungelt kan verdwijnen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zie het allemaal wel en wacht nog maar even totdat het allemaal WiFi wordt.
En dan onderaan de Keutenberg met een zender om al die DI2's op de 11 te klappen
Lelijke blokje? Welke bedoel je?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het schakelen kan al draadloos, o.a. EPBike (de hier wel bekende fm) is daarmee bezig. Op Bikemotion stond een Cervelo waar dat al in verwerkt is. Voordelen zijn natuurlijk duidelijk: minder kabels en ook dat lelijke blokje dat ergens rond het stuur bungelt kan verdwijnen.
Hey ff oppassen hè, beunhaas! Anders kun je zaterdag zwemmenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:03 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb een Trek en heb m zo aangekleed dat ik 'm juist erg mooi vind
Ik hou juist wel van strakkere fietsen qua design. Scott en Focus vind ik ook mooi. Net als Specialized en Cannondale. Ik vind de meeste Italianen juist kermisfietsen.
en ontken eens dat hij stiekum toch wel lekker fiets?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hey ff oppassen hè, beunhaas! Anders kun je zaterdag zwemmenOverigens verplaats ik me even tijdelijk op een kiezelharde cannondale
Mij wel, ik geef het eerlijk toe.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij op zo'n zwarte plastic Giant en rij iedereen (behalve Kaas, oProg, Yankee, Tommeke, Superhero, dutch_cyclist / Wielracer, Cyclinggirl) eraf. En zéker als ik mn plastic Sensa kutwielen erin steek, dan snij ik door de wind als een heet mes door roomboter
Klopt, hij stond openquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die zadeltas, die er uit ziet als een vliegtuighangar?
Dat deed ie 5 minuten ervoor nog welquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:08 schreef IronTaksi het volgende:
Een schroef die niet meer in de muur zit !
Wat een onzin zeg, rijd maar een keer mee. En niet janken als je eraf moet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:17 schreef eentwee het volgende:
Vrouwenwielrennen is natuurlijk ook een soort veldrijden. Beetje warmrijden en dan hooguit een uurtje knallen. Wat niet wegneemt dat Vos geweldig is![]()
Fietst absoluut primaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:06 schreef dop het volgende:
[..]
en ontken eens dat hij stiekum toch wel lekker fiets?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:10 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, rijd maar een keer mee. En niet janken als je eraf moet.
waarom bij mij nu weer eenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij op zo'n zwarte plastic Giant en rij iedereen (behalve Kaas, oProg, Yankee, Tommeke, Superhero, dutch_cyclist / Wielracer, Cyclinggirl) eraf. En zéker als ik mn plastic Sensa kutwielen erin steek, dan snij ik door de wind als een heet mes door roomboter
Hij schaamt zich dat hij er door een vrouw uit wordt gereden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
waarom bij mij nu weer eenGaat lekker wielen stelen op het damrak met je plastic Sensa's
![]()
Vrouwenkoersen zijn toch gewoon veel korter?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:10 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, rijd maar een keer mee. En niet janken als je eraf moet.
Dat bedoel ik. Als vrouwelijke prof kun je prima wat duurvermogen inleveren voor explosiviteit. Zegt an sich niks over het niveau of individuele prestaties. Ik impliceer toch ook niet dat Usain Bolt een koekenbakker is omdat-ie maar 20 seconden hard loopt?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vrouwenkoersen zijn toch gewoon veel korter?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
De grootste faal van een lege batterij is dat je daaro staat. Met je fiets van honderden of duizenden euro's. En niet meer kunnen schakelen.
Iedereen die dat gebeurdt lach ik uit.![]()
Foto of filmcamera's?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:54 schreef kiekjesdief het volgende:
Toen camera's nog mechanisch waren en de eerste op de markt kwamen met essentiële elektronica weigerde ik. Stel je toch eens voor dat je batt ineens op was.
Nu is er bij digitale niet anders en laad ik braaf mijn reserve batt op. Iedere nacht gaat mijn smartphone aan de oplader en ik vind het normaal.
Is ook niet te stoppen natuurlijk, over 10 jaar heeft elke fiets elektronisch schakelen..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:54 schreef kiekjesdief het volgende:
Toen camera's nog mechanisch waren en de eerste op de markt kwamen met essentiële elektronica weigerde ik. Stel je toch eens voor dat je batt ineens op was.
Nu is er bij digitale niet anders en laad ik braaf mijn reserve batt op. Iedere nacht gaat mijn smartphone aan de oplader en ik vind het normaal.
Elke nieuwe fiets? No way. Datzelfde zou je kunnen zeggen over carbon, maar dat zit nu ook alleen nog maar op duurste groepen/frame's enzo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is ook niet te stoppen natuurlijk, over 10 jaar heeft elke fiets elektronisch schakelen..
Let maar opquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Elke nieuwe fiets? No way. Datzelfde zou je kunnen zeggen over carbon, maar dat zit nu ook alleen nog maar op duurste groepen/frame's enzo.
Bedoel je met verstoffen dat je nu niets meer kwa fotografie doet?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:00 schreef kiekjesdief het volgende:
Fotografie mijn oude nikon staat in de kast te verstoffen, Nu sleep ik extra batterijen mee.
Ik heb zo'n 30 jaar geleden al geprobeerd met oplaadbare fietslampen te rijden. Ging ook in de winter 's ochtends om 6 uur naar mijn werk maar binnen een paar kilometer was er geen licht meer, mede door de kou natuurlijk. Nu kan ik uren fietsen, ook in de kou met redelijk licht en zonder dynamo
Gaaf, al een frame in gedachte?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:00 schreef kiekjesdief het volgende:
Ik ga voor titanium heb ik gisteren besloten
Hmm, daar heb je ook wel een goed punt. Al denk ik wel dat ze het di2 exclusief willen laten blijven, dus alleen in de hoogste groepen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Let maar opover 2 jaar 105 di2, nog eens 2 tiara etc..
Carbon is gewoon een duurder materiaal. Een di2 groep hoeft niet veel meer te kosten als de standaard groepen.
Allereerst een verkeerd type plug gebruikt. Daarnaast is die plug ook nog een maat te groot, of de schroef een maatje te klein. Die drie kruisjes ... laat ik daar als niet Amsterdommer maar niets van zeggen. En tenslotte is het gewoon je straf. Moet je je fiets maar schoonmaken voordat je die ophangt!quote:
Meeste merken kun je ook dichterbij opmeten en bestellen hoor. Moots gewoon in Nederland bv. Firefly Londen en baum ergens in Duitsland..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:18 schreef kiekjesdief het volgende:
Nu digitaal met een D200.
Van Nicholas Zephyr is wel mooi en gewoon dichtbij op maat te laten maken. Ik heb moeite met bestellen en betalen en dan maar afwachten wat er binnenkomt.
Zag ook andere mooie frames maar dan uit Boston enzo, daar kom ik niet zo vaak.
Is wel net zo'n bedrag als de nieuwe D4 maar denk dat ik toch liever de fiets koop dan de camera.
Ik zag op de bikemotion die Di2 en vind het wel wat hebben maar zou nu nog niet overstappen naar elektronisch schakelen. Ik heb al erg moeten wennen aan het geïndexeerd schakelen op de remhandels, wat heb ik bij commandeurs op de onderbuis gemist zeg. Ik ben trouwens geen purist ik ben gewoon traag.
Van die Van Nicholas worden uitsluitend de stickers er in Nederland opgeplakt. Voor de rest is het een in Rusland geproduceerde fiets op Nederlandse specificaties. Niets mis mee, maar ik zou ook nog even in Bruchem kijken bij CC5311. Daar worden bijna dezelfde frames onder een andere naam verkocht en als je een beetje lullen kan, kan daar je zomaar een paar honderd euro besparen tov een Van Nicholas. Succes met je keuze!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:18 schreef kiekjesdief het volgende:
Nu digitaal met een D200.
Van Nicholas Zephyr is wel mooi en gewoon dichtbij op maat te laten maken. Ik heb moeite met bestellen en betalen en dan maar afwachten wat er binnenkomt.
Zag ook andere mooie frames maar dan uit Boston enzo, daar kom ik niet zo vaak.
Is wel net zo'n bedrag als de nieuwe D4 maar denk dat ik toch liever de fiets koop dan de camera.
Ik zag op de bikemotion die Di2 en vind het wel wat hebben maar zou nu nog niet overstappen naar elektronisch schakelen. Ik heb al erg moeten wennen aan het geïndexeerd schakelen op de remhandels, wat heb ik bij commandeurs op de onderbuis gemist zeg. Ik ben trouwens geen purist ik ben gewoon traag.
Not! Bij bestelling betaal je dan dus vooraf en teken je even voor de maten die zij voor je opgemeten hebben. Dan is dat dus jouw bestelling.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan bestel je ook bij een dealer dus het "risico" ligt bij hen.
Klopt, die zou ik er af gaan halen.quote:
Verkeerd type zou kunnen, maat niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Allereerst een verkeerd type plug gebruikt. Daarnaast is die plug ook nog een maat te groot, of de schroef een maatje te klein. Die drie kruisjes ... laat ik daar als niet Amsterdommer maar niets van zeggen. En tenslotte is het gewoon je straf. Moet je je fiets maar schoonmaken voordat je die ophangt!
Ik dacht dat kiekjes bang was voor het niet leveren van een frame. Dat risico ligt dan toch echt bij de dealer hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Not! Bij bestelling betaal je dan dus vooraf en teken je even voor de maten die zij voor je opgemeten hebben. Dan is dat dus jouw bestelling.
Niet zeuren die maat is gewoon vaut. Bij een juiste maat moet die plug gewoon bol staan als die uit de muur komt zetten. Gewoon te weinig spanning er op gehad door een te kleine schroef. En voor dat soort blokken zijn er grovere pluggen in de handel.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
Verkeerd type zou kunnen, maat niet.
Daarnaast woon ik niet in Amsterdam en is het niet mijn keus geweest om 't frame zo te spuiten
Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik zie de voordelen van elektronisch schakelen nog niet opwegen tegen de nadelen eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is ook niet te stoppen natuurlijk, over 10 jaar heeft elke fiets elektronisch schakelen..
Nog mooier wordt 't als je naar de titaniumbouwer in Rusland gaat en 'm daar gewoon in de werkplaats zelf bestelt. Een Russische maat van me heeft een paar jaar terug daar z'n titanium frame op maat laten maken, heb hem toen nog geadviseerd met het ontwerpen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van die Van Nicholas worden uitsluitend de stickers er in Nederland opgeplakt. Voor de rest is het een in Rusland geproduceerde fiets op Nederlandse specificaties. Niets mis mee, maar ik zou ook nog even in Bruchem kijken bij CC5311. Daar worden bijna dezelfde frames onder een andere naam verkocht en als je een beetje lullen kan, kan daar je zomaar een paar honderd euro besparen tov een Van Nicholas. Succes met je keuze!
Gevaarlijke uitspraak. Zoiets als dat de eerste shifters ook maar onzin waren tov goed werkende buis commandeurs. En die eerste geindexeerde buis commadeurs waren ook voor mietjes want schakelen deed je toch op je gevoel met je Maillard 6 pion. Gelukkig staat de ontwikkeling niet stil.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik zie de voordelen van elektronisch schakelen nog niet opwegen tegen de nadelen eigenlijk.
Is bij haast elke tocht zo, Kopje over en dan de verzorging op dat grasveld of wat het dan ook is...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te roken
Ik wil trouwens wel een plastic Giant! Mooie fietsen die TCR's!
Einstein heeft gesproken..quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het klopt wel. Moment = kracht x arm.
Daarom moet ie ook een boete betalen slimpie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:32 schreef mytec het volgende:
http://nos.nl/artikel/329(...)auderende-waoer.html Geniaal dit een man die zich arbeidsongeschikt heeft laten verklaren maar toch even de Alpe D'Huez op. haha wat een systeem in dit land. Als je die berg op komt kan je ook echt wel werken.
Haha ja dat begrijp ik ook wel, alleen ik vindt dit een heel mooi geval van bedrog, wel even een berg op kunnen fietsen en toch zeggen dat je arbeidsongeschikt bent:Pquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarom moet ie ook een boete betalen slimpie.![]()
Ronde van Gelderland 150kmquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Als vrouwelijke prof kun je prima wat duurvermogen inleveren voor explosiviteit. Zegt an sich niks over het niveau of individuele prestaties. Ik impliceer toch ook niet dat Usain Bolt een koekenbakker is omdat-ie maar 20 seconden hard loopt?
De mannenversie is langer.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:39 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ronde van Gelderland 150km
Parel vd Veluwe 130km
Ik vind ze lang zat jullie niet dan?
Ik hou je wiel toch nietquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hey ff oppassen hè, beunhaas! Anders kun je zaterdag zwemmenOverigens verplaats ik me even tijdelijk op een kiezelharde cannondale
Vrouwen die wielrennenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
waarom bij mij nu weer eenGaat lekker wielen stelen op het damrak met je plastic Sensa's
![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik hou je wiel toch nietWas een lekker tochtje zonet! Best een mooie fiets die Cannondale, maar een kermisfiets past beter bij je
Ja mannen zijn fysiek ook sterker maar daarom snap ik niet waarom er dan wordt gezegd dat vrouwen even warm rijden en dan 1 uur knallen. Dan denk ik bij mijzelf dan heb je geen verstand van vrouwen wielrennen want niet alleen door Vos wordt hard gereden.quote:
Op zich is het wel bijzonder dat er bij wielrennen zo'n groot verschil zit tussen de mannen en vrouwenafstand. Bij de Ironman doen ze bv gewoon precies dezelfde afstand en de marathon korten ze ook niet in. Vrouwen zouden toch ook perfect in staat moeten zijn om gewoon 250 km door Vlaanderen te koersen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:12 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja mannen zijn fysiek ook sterker maar daarom snap ik niet waarom er dan wordt gezegd dat vrouwen even warm rijden en dan 1 uur knallen. Dan denk ik bij mijzelf dan heb je geen verstand van vrouwen wielrennen want niet alleen door Vos wordt hard gereden.
Toch niet als je het vergelijkt met de Ironman bijvoorbeeld? Of de Elfstedentocht?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:35 schreef Tommeke het volgende:
Wielrennen komt veel meer op kracht aan. Zeker als je dat vergelijkt met hardlopen oid. Mannen hebben gewoon veel meer power dan vrouwen. Een topamateur fiets een profvrouw er zo af. Of is gelijkwaardig.
250 km heuvelop en af is niet niks.
Vlak fiets parcour? Ik vind wel wat logies in wat Tommeke zegt over kracht en heuvels...quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toch niet als je het vergelijkt met de Ironman bijvoorbeeld?
Niet perse en sowieso komt daar nog 4 km zwemmen en een marathon bij hé.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vlak fiets parcour? Ik vind wel wat logies in wat Tommeke zegt over kracht en heuvels...
En verhalen zoals dit:quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Er doen inderdaad ook minder vrouwen mee. Daardoor is het niveau ook lager. Met alle respect voor Vos, maar je zal bij de mannen niet snel iemand een jaar lang zien ownen als zij doet.
Op je 30ste beginnen met fietsen en het dan nog tot 1 van de betere ploegen schoppenquote:Het was november 2008. Ik was net een paar dagen dertig jaar. Dat vond ik maar niks. Dertig: het begin van de rest van je leven. Daar was ik nog even niet aan toe. Dus startte ik een experiment: kun je nog topsporter worden op je dertigste? Beter gezegd: wielrenner?
Die zomer was ik begonnen met fietsen, zo’n drie keer in de week, met een club mannen. Voor ik het wist was ik helemaal verslingerd aan mijn racefiets. En ik reed hard. Vonden de mannen. Ik moest gaan koersen. Vonden de mannen. Na een weekend op de Redoute en de Stockeu, in de Ardennen, vond ik dat zelf ook. Ik sloot me aan bij de vrouwenploeg van de Noordwesthoek.
Nee joh wie er wel of niet afgereden wordt door welke vrouwen is helemaal niet van belang voor de discussie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:59 schreef Narcotical het volgende:
Ik ga me niet in deze discussie mengen zolang ik er door vrouwen genadeloos afgereden ga worden.
Er is inderdaad heus wel een reden dat vrouwenkoersen korter zijn. Amusementswaarde bijvoorbeeld. Daarom spelen vrouwen ook geen best-of-5 tenniswedstrijden. Of rijden ze geen 10km schaatsen. Dat geeft niks maar daardoor verandert wel de karakteristiek van de wedstrijdsport, naar korter en explosiever. Daarom scoort Vos ook zo goed op een maximaaltest van een half uur (o.i.d.) en kan zij makkelijker dan Lars Boom veldrijden combineren met wedstrijden winnen op de weg. Het maakt de sporten ook toegankelijker, niet iedereen vindt het leuk om duurtrainingen van 8 uur te doen. Alles gelijktrekken met de mannen schrikt eerder af dan dat het een verbetering is volgens mij (idem voor tennis en schaatsen), uiteindelijk is veel competitie juist goed voor de sport. Er zijn zeker ook wedstrijden waarin grote inspanningen van meer dan een uur worden geleverd (bijv. Giro waarin Vos heerste). Maar bijv. het afgelopen WK gebeurde er echt helemaal niks. Overigens zijn er ook veel mannenkoersen waar nauwelijks inspanningen geleverd worden, bijv. vlakke etappes in grote rondes waar iemand midden in het peloton de hele dag met hartslag 100 mee zit te peddelen en zich 3km voor de finish uit laat bollen ipv mee te sprinten. Dan is een uurtje veldrijden een heel stuk zwaarder.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Er doen inderdaad ook minder vrouwen mee. Daardoor is het niveau ook lager. Met alle respect voor Vos, maar je zal bij de mannen niet snel iemand een jaar lang zien ownen als zij doet.
En ik denk dat je de zwaarte niet moet onderschatten. Dat vrouwen daarom minder rijden. Ze gaan gewoon minder snel dan mannen en daardoor duurt het ook langer >> extra uren, niet interessant om te zien en om aan mee te doen. M'n ex deed vroeger triatlons, maar zij vond de Steven Rooks een stuk zwaarder dan en triatlon. Triatlon is btw een sport waar je als vrouw relatief makkelijk aan de top kan raken omdat er weinig meedoen.
quote:1 1 CZ Martina Sáblíková 27- 5-1987 13.48,33 15- 3-2007 Calgary
2 2 CDN Clara Hughes 27- 9-1972 14.19,73 11- 3-2005 Calgary
3 3 D Gunda Niemann-Stirnemann 7- 5-1966 14.22,60 27- 3-1994 Calgary
4 4 NL Carla Zijlstra 15- 3-1969 14.39,22 16- 3-1997 Calgary
5 5 NL Carien Kleibeuker 12- 3-1978 14.39,76 24- 3-2006 Heerenveen
6 6 N Mari Hemmer 20-11-1983 14.47,49 20- 3-2009 Calgary
7 7 USA Catherine Raney-Norman 20- 6-1980 14.56,12 11- 3-2005 Calgary
8 8 J Hiromi Yamamoto 21- 4-1970 15.01,95 27- 3-1994 Calgary
9 9 NL Moniek Kleinsman 3-11-1982 15.07,50 23- 3-2002 Calgary
10 10 DK Cathrine Grage 13-10-1976 15.11,84 20- 3-2009 Calgary
Een ironman (dat is een volle triathlon toch?) lijkt me wel tof en stoer om een keer te doen. Al denk ik dat vooral het hardlopen mij de das om doetquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet perse en sowieso komt daar nog 4 km zwemmen en een marathon bij hé.
Denk dat de meeste vrouwelijke fietsters toch liever 250 km over de heuveltjes worden gestuurd
Edit: en alleen de fietsafstand van de ironman is dus al langer als de vrouwelijke versie van de Ronde..
Edit 2: en ze moeten het grootste gedeelte van die 180 km nog alleen fietsen ook![]()
Ik wil ook ooit een ironman doen alleen alles bij elkaar het zwemmen ga je ook kapot van, wordt het een hele klus. Maar het lijkt me wel het ultieme om behaald te hebben qua gevoel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een ironman (dat is een volle triathlon toch?) lijkt me wel tof en stoer om een keer te doen. Al denk ik dat vooral het hardlopen mij de das om doet
En eindelijk mijn nieuwe ketting binnen. Dat ding ook maar even ontvetten en insmeren met squirtlube vanavond/morgen.
Jij blijft toch makkelijk drijvenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:46 schreef Oksel het volgende:
Ik wil wel een keer een kwart doen. Maar dat zwemmen..
en dan na onderzoek Aegon:quote:2.9 Laatstelijk op 17 november 2009 heeft [gedaagde] tegenover Aegon aangegeven de volgende klachten en beperkingen te ondervinden (productie 8 dagvaarding):
- zeer slechte lichamelijke conditie;
...
- niet meer in staat om te wielrennen en voetbaltraining te geven. Over het wielrennen
merkte hij op dat hij dat maximaal 1 uur kon doen, maar dat hij daarna moest stoppen. Hij zou daarbij als een zombie op een fiets zitten en veel pijnstillers moeten slikken. Zijn beperkingen op het gebied van fietsen en sociale activiteiten bevestigde hij in een later gesprek nog eens;
quote:2.11 Anders dan [gedaagde] beweerde, was [gedaagde] in elk geval vanaf 2005 weer volledig in staat om – meer dan één uur – te wielrennen en andere sportieve activiteiten te ondernemen:
a. In 2005, 2006, 2007, 2008 en 2009 heeft [gedaagde] deelgenomen aan de Amstel Curaçao
Race op Curaçao, een wielerrace waarbij een afstand van 80 kilometer wordt afgelegd. In 2009 maakte hij deel uit van een delegatie van het OBN-wielerteam, dat voor hun prestaties later “in de bloemen werd gezet”. Blijkens de foto’s was [gedaagde] daarbij ook aanwezig. Uit deze omstandigheid blijkt tevens dat [gedaagde] in staat is om een lange vliegreis naar Curaçao te maken, terwijl de arbeidsdeskundige hem – gelet op de gestelde beperkingen – niet tot reizen in staat achtte;
b. Op 29 augustus 2009 heeft [gedaagde] als lid van het OBN-wielerteam een wielertocht van 250 kilometer van Luxemburg naar Valkenswaard uitgefietst. Uitgangspunt van deze tocht was (slechts) het uitrijden daarvan, maar [gedaagde] slaagde er tevens in om deze tocht binnen de gestelde tijdslimiet van 20 uur uit te rijden. Aegon legt ook over een foto van kort na deze tocht waarop [gedaagde], als lid van een “trots en voldaan OBN-wielerteam” te zien is;
c. In 2008 en 2009 heeft [gedaagde] deelgenomen aan de Pre-Ride Twente: een wielertoertocht van 100 kilometer. Hij staat tevens op de deelnemerslijst van de Pre-Ride Twente;
d. In september 2008 en 2009 was [gedaagde] tevens deelnemer aan de zogenaamde Kennedymars te Haaksbergen, een wandeltocht van 80 kilometer. Hij legde in 2009 de Nachtmarathon (aldus 42 kilometer) van Haaksbergen af in een tijd van 6:34:55, waarmee hij als 11e van de 510 deelnemers eindigde;
e. In maart 2008 is [gedaagde] op skivakantie naar Oostenrijk geweest, hetgeen blijkt uit een bericht van 26 maart 2008 aan hem op zijn Hyves-pagina, waaruit tevens blijkt dat hij nog in staat was om te reizen;
f. In 2008 en in 2009 heeft [gedaagde] met de fiets de Alpe d’Huez beklommen, hetgeen blijkt uit de uitslagenlijst van Tour Alpe d’Huez respectievelijk zijn Hyves-pagina waarop zijn dochter schrijft:
“Heey Pa, Gefeliciteerd met weer een knappe prestatie, je bent die grote lummel van een Alp d’Heuz toch weer opgekomen.”
Hieruit blijkt bovendien opnieuw dat [gedaagde] – anders dan hij beweerde – nog in staat is om te reizen (naar Frankrijk);
g. Tevens heeft [gedaagde] in mei 2009 een tweedaagse fietstocht gemaakt met de WielerToerClub Geesteren Ov (WTCG). [gedaagde] is een actief lid van deze club, hetgeen onder meer blijkt uit het feit dat [gedaagde] zich begin 2010 nog heeft ingezet om alle belangstellende leden te kunnen laten deelnemen aan de Amstel Gold Race op
17 april 2010.
Haha geniaal nu gaat hij als verdediging aanvoeren maar ik stopte elke keer na een uur. en ik slikte heel veel pijnstillers. haha jammer voor die gast dat ze ook tijden van hem hebben gevonden;-)quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hihi, stukje uit uitspraak frauderende wielrenner:
[..]
en dan na onderzoek Aegon:
[..]
Maar na het zwemmen kan je lekker chil op je fiets uitrusten. Daarna alleen die marathon...quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:45 schreef mytec het volgende:
[..]
Ik wil ook ooit een ironman doen alleen alles bij elkaar het zwemmen ga je ook kapot van, wordt het een hele klus. Maar het lijkt me wel het ultieme om behaald te hebben qua gevoel.
Dat zei hij in 2009quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef mytec het volgende:
[..]
Haha geniaal nu gaat hij als verdediging aanvoeren maar ik stopte elke keer na een uur. en ik slikte heel veel pijnstillers. haha jammer voor die gast dat ze ook tijden van hem hebben gevonden;-)
En vergeet niet dat Vos voor de Giro een aantal kilo's is afgevallen om die te kunnen winnen. Vos is niet de enige hardrijdster maar wel de enige die dat kan in alle disciplines.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee joh wie er wel of niet afgereden wordt door welke vrouwen is helemaal niet van belang voor de discussie.
[..]
Er is inderdaad heus wel een reden dat vrouwenkoersen korter zijn. Amusementswaarde bijvoorbeeld. Daarom spelen vrouwen ook geen best-of-5 tenniswedstrijden. Of rijden ze geen 10km schaatsen. Dat geeft niks maar daardoor verandert wel de karakteristiek van de wedstrijdsport, naar korter en explosiever. Daarom scoort Vos ook zo goed op een maximaaltest van een half uur (o.i.d.) en kan zij makkelijker dan Lars Boom veldrijden combineren met wedstrijden winnen op de weg. Het maakt de sporten ook toegankelijker, niet iedereen vindt het leuk om duurtrainingen van 8 uur te doen. Alles gelijktrekken met de mannen schrikt eerder af dan dat het een verbetering is volgens mij (idem voor tennis en schaatsen), uiteindelijk is veel competitie juist goed voor de sport. Er zijn zeker ook wedstrijden waarin grote inspanningen van meer dan een uur worden geleverd (bijv. Giro waarin Vos heerste). Maar bijv. het afgelopen WK gebeurde er echt helemaal niks. Overigens zijn er ook veel mannenkoersen waar nauwelijks inspanningen geleverd worden, bijv. vlakke etappes in grote rondes waar iemand midden in het peloton de hele dag met hartslag 100 mee zit te peddelen en zich 3km voor de finish uit laat bollen ipv mee te sprinten. Dan is een uurtje veldrijden een heel stuk zwaarder.
Als je eens weet hoeveel van deze mensen in het peloton rond rijdenquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hihi, stukje uit uitspraak frauderende wielrenner:
[..]
en dan na onderzoek Aegon:
[..]
Contador zal dan ook wel behoorlijk wat verdienen. Ik zou eerder benieuwd zijn wat het gemiddeld salaris in het mannen peleton is en wat dit is in het vrouwenpeleton.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is ook zo er zijn te weinig vrouwen die echt professioneel voor de wielersport leven. Dat kan ook bijna niet want een Vos krijgt minder geld dan een Contador dus is het ook niet aantrekkelijk om je werk ervoor op te geven.
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden.........quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:33 schreef CyclingGirl het volgende:
En ik rij liever ook 250km over de heuvels dan te moeten hardlopen.
Het is ook zo er zijn te weinig vrouwen die echt professioneel voor de wielersport leven. Dat kan ook bijna niet want een Vos krijgt minder geld dan een Contador dus is het ook niet aantrekkelijk om je werk ervoor op te geven.
Die renster die dat experiment deed, zij had een test gedaan over longinhoud en wattage en daaruit bleek dat zij een goede renster zou zijn, als je dan door Leontien getraind wordt dan gaat het wel makkelijk, ook zij heeft haar baan laten vallen voor het fietsen.
Het is niet aantrekkelijk omdat je jezelf net zo afbeult als Contador, er geen reet aan over houd en als klap op de vuurpijl je best moet doen om genoeg geld op tafel te krijgen om te eten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden.........![]()
![]()
En met "die renster" bedoel je dus Marijn de Vries, die naast het fietsen ook nog met het schrijven van stukjes en TV snabbels wat geld bij elkaar harkt. Ja?
Haha truequote:Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden.........![]()
![]()
En met "die renster" bedoel je dus Marijn de Vries, die naast het fietsen ook nog met het schrijven van stukjes en TV snabbels wat geld bij elkaar harkt. Ja?
quote:
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lelijke blokje? Welke bedoel je?
PATROON! Welke hartslagmeter had je ookalweer? Want op die polar cs400 zit toch geen GPS?
Als het CWI op een zondag eens bij een BWF (Brabantse Wieler Federatie) wedstrijd zou gaan kijken dan konden ze zo een half peleton amateurs en masters 50+ uit de WAO uitschrijven.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:35 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Als je eens weet hoeveel van deze mensen in het peloton rond rijden
Ik vind dat zo asociaal. Geen slecht woord over mensen in de aow, maar als je kan werken, doe dat dan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het CWI op een zondag eens bij een BWF (Brabantse Wieler Federatie) wedstrijd zou gaan kijken dan konden ze zo een half peleton amateurs en masters 50+ uit de WAO uitschrijven.
Wat heb je en waar ga je nu naar kijken?quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:13 schreef joers1 het volgende:
Zo...mijn vorig jaar gekochte instapper maar eens inruilen en een kleine upgrade maken
Klopt op die CS400 zit niet standaard een GPS, maar die kan je dus wel als soort ontvanger erbij kopen. Weet niet precies hoe dat werkt.quote:
Ik heb 9 maanden op een nieuwe Giant Defy Limited Black gereden, met een Sora-groep. Ga nu voor een minimaal 105-groep (of gelijkwaardig). Jong-gebruikt of nieuw, ligt ook aan de shop.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heb je en waar ga je nu naar kijken?
Marktplaats een beetje afspeuren.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:46 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik heb 9 maanden op een nieuwe Giant Defy Limited Black gereden, met een Sora-groep. Ga nu voor een minimaal 105-groep (of gelijkwaardig). Jong-gebruikt of nieuw, ligt ook aan de shop.
M'n eigen bikestore heeft o.a. een Colnago staan, maar ook een Cube (beiden van modeljaar 2011).
Ik vind zelf de "zit" van mijn Giant wel erg prettig.
Oh, ik dacht dat je zei dat er wel GPS in zit. Zodat je kan zien dat je waar je gereden hebt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt op die CS400 zit niet standaard een GPS, maar die kan je dus wel als soort ontvanger erbij kopen. Weet niet precies hoe dat werkt.
Neehoor, het enige verschil is dat met een bij de FM aangeschafte bike een aantal dingen beetje service zijn en als je ze elders aanschaft er kosten voor worden berekend.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:53 schreef joers1 het volgende:
Probleem is dat ik (op fiets-technisch gebied) twee linkerhanden heb...en werkelijk al het onderhoud/bijstellen/afstellen moet laten doen. Er is idd. genoeg te vinden, maar met een particuliere aankoop, stap je (denk ik) wat lastig een fietsenzaak binnen voor onderhoud...toch?
Precies, en een klant een klant.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:09 schreef marcodej het volgende:
Een beetje goeie FM servicet natuurlijk ook gewoon Marktplaats-fietsen e.d., zeker als je vaste klant van hem bent. Die van mij heeft dat tenminste wel gedaan bij mijn MP-MTB.
En waarom zou hij ook niet, geld is geld toch?
Het meeste kwa fietsonderhoud is zelf heel makkelijk te doen trouwens. Al gaat 't mij ook niet altijd goed af. Maar al doende leert men. En de kick van zelf even je ketting vervangen+bespaarde kosten weegt is ook wat waard!quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:53 schreef joers1 het volgende:
Probleem is dat ik (op fiets-technisch gebied) twee linkerhanden heb...en werkelijk al het onderhoud/bijstellen/afstellen moet laten doen. Er is idd. genoeg te vinden, maar met een particuliere aankoop, stap je (denk ik) wat lastig een fietsenzaak binnen voor onderhoud...toch?
Afstellen van derailleurs blijft bij mij lastig. Weet nooit welk schroefje ik welke kant op moet draaien. Meestal begin ik maar wat te draaien en uiteindelijk staat ie afgesteld zoals het hoort.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:12 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn buur bijv. kan niet eens een band van zijn fiets vervangen. Laat staan een derailleur afstellen oid.
Stuurlint.... Ja, moet ik ook nog steeds vervangenquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:13 schreef marcodej het volgende:
Eens, ik heb ook twee linkerhanden maar kan steeds meer zelf. Kon eerst ternauwernood een bandje vervangen, nu draai ik mijn hand niet om voor balhoofden, cassettes en kettingen. Alleen aan gepiel aan derailleur en kabels durf ik me niet te wagen.
Volgende probeersel is het wikkelen van een stuurlint.
Koop dan maar gelijk 2 sets. Want de eerste keer wikkelen zal je zien dat je te kort komt, begin je weer opnieuw, dan scheurt het. Het is het enige dat ik NOOITmeer zelf doe. Zit het er eens een keer goed op, dan zie je bij de rem net een klein driehoekje dan niet afdekt. Maar gelukkig heb ik een fiets collega die dit met veel liefde en plezier helemaal voor niets er strak oplegt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stuurlint.... Ja, moet ik ook nog steeds vervangen
Bij die koersen van de Zwaluw etc rijden idd soms halve profs rond...quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het CWI op een zondag eens bij een BWF (Brabantse Wieler Federatie) wedstrijd zou gaan kijken dan konden ze zo een half peleton amateurs en masters 50+ uit de WAO uitschrijven.
Idd. Waar ik werk gaat dat ook zo. Prima als je je fiets ergens anders hebt gekocht, maar dat zie je wel terug in de rekening voor je reparatie. Als je je fiets bij ons hebt gekocht kan je er voor een klein bedrag drie onderhoudsbeurten bij kopen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor, het enige verschil is dat met een bij de FM aangeschafte bike een aantal dingen beetje service zijn en als je ze elders aanschaft er kosten voor worden berekend.
Ik ook, vind het alleen zo'n klote karweitje.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stuurlint.... Ja, moet ik ook nog steeds vervangen
Stuurlint wikkelen is ook niet iets technisch, kortom, ik behoor het niet te kunnenquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:08 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik ook, vind het alleen zo'n klote karweitje.Kan zelf alles aan de fiets, maar een stuurlint wikkelen is blijkbaar te moeilijk voor mij. De fm hier draait het er voor niks op dus ik laat het voortaan wel aan hem over.
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat ik snoef over mensen eruitrijden, en dan zo ongeveer de halve namenlijst van de mensen die hier posten tussen de haakjes zet. En dat het wel een beetjequote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
waarom bij mij nu weer eenGaat lekker wielen stelen op het damrak met je plastic Sensa's
![]()
Ja dat klopt. Marijn die heeft lichamelijk talent en heeft ook koersinzicht als je niet kan fietsen redt je het echt niet hoor in die grote wielerkoersen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden.........![]()
![]()
En met "die renster" bedoel je dus Marijn de Vries, die naast het fietsen ook nog met het schrijven van stukjes en TV snabbels wat geld bij elkaar harkt. Ja?
Hoe oud issue?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:32 schreef foetre het volgende:
Is hier nog een liefhebber voor een trek 2.3 shimano 105 groep voor een zacht prijsje?
Miss Oksel?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:10 schreef Oksel het volgende:
Wie herkent deze dame?
[ afbeelding ]
Pas dan ben je een echte held.
Oe... die taarten heb ik wel weer trek in?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:59 schreef Blik het volgende:
Ik ben natuurlijk aan het lullen
Mooie foto, ze kan heel goed tennissen (ze wordt wellicht Rheinland-Meisterin las ik vandaag), ze fietst en ze kan uitstekend taarten bakken.
Toppertje!
3 maanden? Begin je al in April dan?quote:Op zondag 15 januari 2012 09:58 schreef Evit0 het volgende:
Gisteren ook weer op de fiets gekropen, laat in de ochtend. Eerste ritje van het jaar, 60 km ongeveer, dus gewoon een kleine afstand om mee te beginnen.
Ik las gisteren over die Vlaamse journalist die vorig jaar de Tour heeft gefietst (telkens één dag voor het peloton uit), lijkt me ook wel mooi om dat te doen dit jaar. Ik ben zelfstandige, dus de drie maanden vrij kan ik wel krijgen.
De Tour duurt geen 3 maanden hoorquote:Op zondag 15 januari 2012 09:58 schreef Evit0 het volgende:
Gisteren ook weer op de fiets gekropen, laat in de ochtend. Eerste ritje van het jaar, 60 km ongeveer, dus gewoon een kleine afstand om mee te beginnen.
Ik las gisteren over die Vlaamse journalist die vorig jaar de Tour heeft gefietst (telkens één dag voor het peloton uit), lijkt me ook wel mooi om dat te doen dit jaar. Ik ben zelfstandige, dus de drie maanden vrij kan ik wel krijgen.
Ga je nu echt al 200k doen? Wel een goede training voor de 300 natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:11 schreef Gripper het volgende:
Eindelijk weer lekker weer en zon op de bol![]()
Vanmiddag een tijdritrondje van 3 kwartier gedaan, er zit nog niet zoveel explosieve kracht in de benen...
Morgen een lange D1 (rond de 200 km, want eerst 55 km naar fietsmaatje fietsen die niet topfit is en max 100 km samen wil rijden)
200.000?quote:Op zondag 15 januari 2012 12:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ga je nu echt al 200k doen? Wel een goede training voor de 300 natuurlijk.
Een winterjas aan en serieus gaan fietsen? Die zijn gek.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:50 schreef marcodej het volgende:
Vandaag gewoon weer fietsers in korte broek gezien.En 's winters laat iedereen de soigné-regels varen geloof ik: korte broeken, met de knieen naar buiten fietsen, helmpjes op het achterhoofd (of helemaal geen helm), dikke gewone winterjassen aan...
Vooral mtb-ers hebben daar een handje van ja... En dan met van die dikke harige plofkuiten, over een geasfalteerde dijk fietsen op een 7.000 ¤ Specialized Epic.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:50 schreef marcodej het volgende:
Vandaag gewoon weer fietsers in korte broek gezien.En 's winters laat iedereen de soigné-regels varen geloof ik: korte broeken, met de knieen naar buiten fietsen, helmpjes op het achterhoofd (of helemaal geen helm), dikke gewone winterjassen aan...
Jongen tochquote:Op zondag 15 januari 2012 21:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vooral mtb-ers hebben daar een handje van ja... En dan met van die dikke harige plofkuiten, over een geasfalteerde dijk fietsen op een 7.000 ¤ Specialized Epic.
Ik wás vandaag soigné. Totdat mn band lekreed, en ik bij het plakken een zwarte veeg smeer op mn mooie witte mouw kreeg![]()
Je kan een hoop zeggen over mtbers, maar voor een paar heb ik toch echt respect. Ik fietste toen ik nog bij mijn oude baas zat vaak in 't wiel van 1. Die ging echt als een raket. Wel op big apples, maar hij ging wel echt hard.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vooral mtb-ers hebben daar een handje van ja... En dan met van die dikke harige plofkuiten, over een geasfalteerde dijk fietsen op een 7.000 ¤ Specialized Epic.
Ik wás vandaag soigné. Totdat mn band lekreed, en ik bij het plakken een zwarte veeg smeer op mn mooie witte mouw kreeg![]()
Ik had juist last van mijn nek van het diep zitten met ligstuurtje. Wel blij verrast dat ik thuiskwam boven de magische grens in z1z2. Zat ik vorig jaar rond deze tijd lange niet aan.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
200.000?![]()
Het is uiteindelijk 130 geworden, lekker rustig cruisen met 27-28. Als ik niet lek was gereden, en ik op de terugweg vanaf het rondje met vriend niet een hongerklop had gekregen die alleen met een pannekoek+ chocomel slagroom kon worden opgelost, dan was 200 zeker haalbaar![]()
En inderdaad, er moet toch zitvlees en dikke trage vezels worden gekweekt voor de 300.
Check even bij de comments&vragen :quote:Op zondag 15 januari 2012 18:25 schreef foetre het volgende:
Is de wielset shimano WH-RS80 c50 een beetje een goede wielset voor op de sensa giulia ultegra di2?
Ik ben rond de 90kg.
Ok Thnx ! Voor deze prijsklasse is het toch wel een goede keuze?Best lastige keuze met zoveel verschillende wielenquote:Op zondag 15 januari 2012 21:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Check even bij de comments&vragen :
http://www.futurumshop.nl(...)on-50-mm-draad.phtml
Geen slechte wielen natuurlijk maar voor hetzelfde geld koop je ook een set Mavic Ksyrium Elite SL, en die zijn wel een paar honderd gram lichter, en dat merk je dus echt.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:55 schreef foetre het volgende:
[..]
Ok Thnx ! Voor deze prijsklasse is het toch wel een goede keuze?Best lastige keuze met zoveel verschillende wielen
Oh mijn god, de horror.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:03 schreef Gripper het volgende:
Ik wás vandaag soigné. Totdat mn band lekreed, en ik bij het plakken een zwarte veeg smeer op mn mooie witte mouw kreeg![]()
Goed gegokt, was best lekker trouwensquote:Op zondag 15 januari 2012 18:27 schreef Tommeke het volgende:
We mochten niet mee met het A-team van onze club, omdat zij nog niet als team hadden getraind en aan teambuilding wilden doen (ik denk dan aan samen rukken in een blokhut bij het Lauwersmeer)
Als ik ze met hoge velg wil hebben moet ik zeker de MAVIC COSMIC CARBON SL hebbenquote:Op maandag 16 januari 2012 00:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen slechte wielen natuurlijk maar voor hetzelfde geld koop je ook een set Mavic Ksyrium Elite SL, en die zijn wel een paar honderd gram lichter, en dat merk je dus echt.
quote:Op maandag 16 januari 2012 09:56 schreef Freddeh het volgende:
Vanavond de weg weer op
[ afbeelding ]
Neem gewoon lage velgen, tenzij je echt topwielen kan betalen en nog een extra setje voor dagen met wind, want:quote:Op maandag 16 januari 2012 10:33 schreef foetre het volgende:
[..]
Als ik ze met hoge velg wil hebben moet ik zeker de MAVIC COSMIC CARBON SL hebben
Goed plan. Heb je een periode in gedachten? Ik wil niet in volle zomer, alle campings bomvol en veel te veel nederlanders... juni ofzo. of anders september/oktoberquote:Op zondag 15 januari 2012 21:59 schreef Oksel het volgende:
Zeg Grip, gaan we weekje fietsen in Frankrijk trouwens? Ik kan wel weekje er tussen uit knijpen.
Heb je ze een beetje pijn gedaan? Op de fiets welteverstaanquote:Op maandag 16 januari 2012 10:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Goed gegokt, was best lekker trouwens
Mischien heb je wel gelijk maar hoge wielen zijn momenteel wel inquote:Op maandag 16 januari 2012 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Neem gewoon lage velgen, tenzij je echt topwielen kan betalen en nog een extra setje voor dagen met wind, want:
* Lager gewicht
* Betere kwaliteit
* Mooier (over 2 jaar zijn hoge velgen uit)
* Onder alle omstandigheden te gebruiken
en 2x zo duur?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Hoog zat, veel mooier en lichter
Die wel, maar er zijn zat andere (mooie) setjes te bedenken in die prijsklasse (fulcrum racing 1 bijvoorbeeld, het eerder genoemde setje van mavic, Campa Eurus... etc)quote:
Idd gelukkig heb ik nog 2 a 3 maanden voor ik de beslissing moet nemen.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die wel, maar er zijn zat andere (mooie) setjes te bedenken in die prijsklasse (fulcrum racing 1 bijvoorbeeld, het eerder genoemde setje van mavic, Campa Eurus... etc)
Edit: en mooier is inderdaad natuurlijk een kul-argument, maar imo zijn andere 3 argumenten wel iets om 2 keer over na te denken voordat je zon hip setje hoge wielen aanschaft
Sowieso heb je bij een hoog aero wiel (of het nou alu, full carbon of opgespoten purschuim is) een zo lawaaierig mogelijke naaf nodig, niet zo'n zachte fluisternaaf van Shimano. En een hoge velg werkt dan als een prima klankkast om al dat moois nog harder te laten ratelen. TAKKETAKKETAKKETAK!!!!quote:Op maandag 16 januari 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:
Die RS80 zijn geen slechte koop voor 600¤, alleen niet heel spetterend. Zilveren naven ben ik zelf geen fan van. Ik zou eerder kiezen voor het aanbod van Campa/Fulcrum dat bij 650¤ begint. Zonder de lelijke stickers zijn ze ook weer iets minder zwaar
Hehe das wel beter ja.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sowieso heb je bij een hoog aero wiel (of het nou alu, full carbon of opgespoten purschuim is) een zo lawaaierig mogelijke naaf nodig, niet zo'n zachte fluisternaaf van Shimano. En een hoge velg werkt dan als een prima klankkast om al dat moois nog harder te laten ratelen. TAKKETAKKETAKKETAK!!!!
je hoeft nooit meer te bellen of roepen als je iemand wilt passeren, alleen even je pedalen stilhouden.
Ik ga van het voorjaar denk ik toch maar een klein belletje aan mn fiets hangen, dan is het maar niet soignee.. Het is wel dé manier om anderen te laten weten dat je eraan komt en er graag langs wilt, zonder te veel irritatie te kweken. Velgen met een ratelende naaf ga ik iig niet kopen, wielen moeten een "zoef"-geluid maken imoquote:Op maandag 16 januari 2012 16:08 schreef foetre het volgende:
[..]
Hehe das wel beter ja.
Ik heb echt een pesthekel aan mensen die niet op tijd opzij gaan.
Een fietspel op je racefiets vindt ik weer "not done"
Ik ga er ook 1 aanschaffen. Als je met iemand mee rijdt mét bel merk je toch dat het veel makkelijker gaat en een hoop irritatie voorkomt.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ga van het voorjaar denk ik toch maar een klein belletje aan mn fiets hangen, dan is het maar niet soignee.. Het is wel dé manier om anderen te laten weten dat je eraan komt en er graag langs wilt, zonder te veel irritatie te kweken. Velgen met een ratelende naaf ga ik iig niet kopen, wielen moeten een "zoef"-geluid maken imo
Ik ben wel benieuwd hoeveel geluid die rs80 maakt dan.Mischien vindt ik op youtube wel watquote:Op maandag 16 januari 2012 16:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ga van het voorjaar denk ik toch maar een klein belletje aan mn fiets hangen, dan is het maar niet soignee.. Het is wel dé manier om anderen te laten weten dat je eraan komt en er graag langs wilt, zonder te veel irritatie te kweken. Velgen met een ratelende naaf ga ik iig niet kopen, wielen moeten een "zoef"-geluid maken imo
Ja idd das zeker een goed idee.Gat in de marktquote:Op maandag 16 januari 2012 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga er ook 1 aanschaffen. Als je met iemand mee rijdt mét bel merk je toch dat het veel makkelijker gaat en een hoop irritatie voorkomt.
Pas geleden stond er in één of ander fietsblaadje een tof idee: zorg dat je de fietscomputertjes uitrust met een bel functie.Volgens mij moet het tegenwoordig mogelijk zijn om met een relatief klein luidsprekertje een behoorlijk geluidsniveau te halen.
Alleen als je wedstrijden rijdt hoort iedereen dat je zit te linkeballenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sowieso heb je bij een hoog aero wiel (of het nou alu, full carbon of opgespoten purschuim is) een zo lawaaierig mogelijke naaf nodig, niet zo'n zachte fluisternaaf van Shimano. En een hoge velg werkt dan als een prima klankkast om al dat moois nog harder te laten ratelen. TAKKETAKKETAKKETAK!!!!
je hoeft nooit meer te bellen of roepen als je iemand wilt passeren, alleen even je pedalen stilhouden.
Zoiets:quote:Op maandag 16 januari 2012 16:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Weet iemand hier toevallig wat het gemiddeld aantal watts is bij dames in het wielrennen?
Zowel het aantal watts als het aantal watts per kg? Ik probeer dit op Google op te zoeken maar ik zoek niet goed of het staat er gewoonweg niet.
Is er al, dacht ik.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor fietsbellen moet inderdaad een mooiere oplossing komen. Ik zou verwerking in de topcap wel een goed idee vinden. Daaronder zit wat loze ruimte die eveneens als klankkast kan fungeren. Klein knopje bovenop
Nee dit is niet wat ik zoek, ik moet een test doen beginnend op 20 watt en dan tot zover ik kan.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zoiets:
[ afbeelding ]
http://forums.teamestrogen.com/showthread.php?t=13750
Ik vind die dikke buizen wel weer tof, carbon ook, maar niet te veel of te overduidelijk. En dan het liefst met lage wielen. Of 4 spaken voor en dicht achter.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:
Hoge wielen blijven naar mijn gevoel zeker wel 'in'. Er komen steeds meer aerodynamische wegfietsen. Dikke buizen en veel carbon. Hoge wielen passen uitstekend in dat plaatje. Als je ze niet supermooi vindt zijn de voordelen beperkt. Ze zijn vaak niet al te licht, maar gelukkig compenseert je portemonnee dat een beetjeLage carbon wielen zijn wel licht maar dan moet je echt geld te veel hebben, vele aluminium setjes bieden dan meer value for money.
Die RS80 zijn geen slechte koop voor 600¤, alleen niet heel spetterend. Zilveren naven ben ik zelf geen fan van. Ik zou eerder kiezen voor het aanbod van Campa/Fulcrum dat bij 650¤ begint. Zonder de lelijke stickers zijn ze ook weer iets minder zwaar
Kijk maar eens wat voor geluid er bijvoorbeeld uit een smartphone komt met een klein luidsprekertje.. Zou het zeker wel een stof idee vinden om dit gewoon standaard aan fietscomputers toe te voegen, zou gelijk het hele probleem van het niet soigne zijn van fietsbellen oplossen en een hoop irritatie en ergenis voorkomen, wat ook misschien meteen "onze" reputatie als wielrenners weer wat op kriktquote:Op maandag 16 januari 2012 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga er ook 1 aanschaffen. Als je met iemand mee rijdt mét bel merk je toch dat het veel makkelijker gaat en een hoop irritatie voorkomt.
Pas geleden stond er in één of ander fietsblaadje een tof idee: zorg dat je de fietscomputertjes uitrust met een bel functie.Volgens mij moet het tegenwoordig mogelijk zijn om met een relatief klein luidsprekertje een behoorlijk geluidsniveau te halen.
Onze reputatie als wielrenners zal nooit verbeteren. Mensen blijven altijd bij hun vooroordelen van bijvoorbeeld homo's in strakke pakjes, of hufters die denken dat het fietspad van hun alleen is.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat voor geluid er bijvoorbeeld uit een smartphone komt met een klein luidsprekertje.. Zou het zeker wel een stof idee vinden om dit gewoon standaard aan fietscomputers toe te voegen, zou gelijk het hele probleem van het niet soigne zijn van fietsbellen oplossen en een hoop irritatie en ergenis voorkomen, wat ook misschien meteen "onze" reputatie als wielrenners weer wat op krikt.
Dat komt omdat er altijd wielrenners zijn die zich gedragen alsof de weg van hun is. Het moet natuurlijk ook een beetje van beiden kanten komen.. Maar ik blijf erbij dat als wij een beetje goodwill tonen door netjes te bellen en ze niet meteen de berm in te schreeuwen dat er altijd wel mensen zijn die dan inzien dat er ook aardige wielrenners zijn..quote:Op maandag 16 januari 2012 19:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Onze reputatie als wielrenners zal nooit verbeteren. Mensen blijven altijd bij hun vooroordelen van bijvoorbeeld homo's in strakke pakjes, of hufters die denken dat het fietspad van hun alleen is.
Ik dacht vorige week dat ik ingehaald werd door een auto, was het Yankee met z'n Cosmicsquote:Op maandag 16 januari 2012 16:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ga van het voorjaar denk ik toch maar een klein belletje aan mn fiets hangen, dan is het maar niet soignee.. Het is wel dé manier om anderen te laten weten dat je eraan komt en er graag langs wilt, zonder te veel irritatie te kweken. Velgen met een ratelende naaf ga ik iig niet kopen, wielen moeten een "zoef"-geluid maken imo
quote:Op maandag 16 januari 2012 19:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik dacht vorige week dat ik ingehaald werd door een auto, was het Yankee met z'n Cosmics![]()
Ik kan alleen een pauw nadoen. Zou dat ook werken?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:42 schreef Tommeke het volgende:
Ik hoorde gister een mooie voor als je geen bel bij je hebt. Koeren als een duif. Mensen zijn dan zo verbaasd dat ze niet boos worden
teveel Duivenmeneer op dumpert gekeken zeker? HOE HOE HOE . lijkt me wel grappig op de fiets XDquote:Op maandag 16 januari 2012 19:42 schreef Tommeke het volgende:
Ik hoorde gister een mooie voor als je geen bel bij je hebt. Koeren als een duif. Mensen zijn dan zo verbaasd dat ze niet boos worden
Monteer ook meteen ver-schijners en knipperlichten als je toch bezig bentquote:Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef kiekjesdief het volgende:
het is niet soigdinges maar ik heb gewoon een bel en als ik een houder kan vinden ook mijn garmin op het stuur, zal ik mijn mobiel er naast doen?
Bij automobilisten werkt alleen een dubbele luchthoorn, die kan er ook naast met de bus lucht in de bekerhouder. die zit links naast de rem.
Met zo'n 1800 lumen lamp kom je al een heel eind hoor. Dan alleen nog knipperlichtenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:04 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Monteer ook meteen ver-schijners en knipperlichten als je toch bezig bent
Dat ging ik gister spontaan wel doenquote:Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef mytec het volgende:
[..]
teveel Duivenmeneer op dumpert gekeken zeker? HOE HOE HOE . lijkt me wel grappig op de fiets XD
Ik riep nog: ACHTERRRR!quote:Op maandag 16 januari 2012 19:39 schreef Narcotical het volgende:
[..]![]()
Er zullen mensen zijn die dat geluid prachtig vinden, maar ik hou toch van de stil zoevend shimano naven
Tik je er dan niet constant tegenaan met je been? Of heb ik te dikke poten?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ging ik gister spontaan wel doen
Heb er nu ook een belletje op. Op de zadelpen. Niemand die 'm ziet
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik riep nog: ACHTERRRR!
Ik heb ook stille wielen. Kan je lekker mee linkeballen.
Wielen met een rateltje (zoals fulcrum) = Luidruchtigquote:Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.
Ratel? Van het achterwiel?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:56 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wielen met een rateltje (zoals fulcrum) = Luidruchtig
Wielen zonder ratel, die dus een zoevend geluid maken = stil.
Ik dacht dat dat kwam door de cassette? Ik ben op die gedachte gekomen omdat mijn fietsmaten allemaal shimano hebben en een heel ander geluid maken.quote:
Die ratel zit in de naven die oa. in de wielen van Fulcrum zittenquote:Op maandag 16 januari 2012 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat kwam door de cassette? Ik ben op die gedachte gekomen omdat mijn fietsmaten allemaal shimano hebben en een heel ander geluid maken.
Ik heb geen Cancellarapotenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tik je er dan niet constant tegenaan met je been? Of heb ik te dikke poten?
[..]
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.
Mijne ratelt echt supererg, maar dat vind ik juist wel weer tof.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb geen Cancellarapoten
En de bel zit helemaal bovenaan.
Bij m'n vista's hoor je de body niet als ik m'n stil hou
Ik dacht dus dat er een verschil zat tussen shimanonaven en campanaven.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:06 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die ratel zit in de naven die oa. in de wielen van Fulcrum zitten
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed hebquote:Op maandag 16 januari 2012 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijne ratelt echt supererg, maar dat vind ik juist wel weer tof.
[..]
Ik dacht dus dat er een verschil zat tussen shimanonaven en campanaven.
Als jullie in maart gaan, dan ga ik mee.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook wel zin in een meet. De 300 van Ivo staat in de agenda.
Eventueel als Gripper En Okkie in September naar Frankrijk willen heb ik misschien wel goesting om mee te gaan. Alleen als jullie naar de bergen gaan dan hé?
Lijkt me (net als de andere meets), als ik mijn rijbewijs heb, hartstikke tof.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:04 schreef No-P het volgende:
[..]
Als jullie in maart gaan, dan ga ik mee.
Is er animo voor een Nijmegen mtbmeet begin maart overigens?
Liekt mie ook wel wat! Gallen, fietsen en BBQ'en!quote:Op maandag 16 januari 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook wel zin in een meet. De 300 van Ivo staat in de agenda.
Eventueel als Gripper En Okkie in September naar Frankrijk willen heb ik misschien wel goesting om mee te gaan. Alleen als jullie naar de bergen gaan dan hé?
Ach, DT Swiss naven ratelen ook, maar dat komt wel door de constructie waardoor er bij die naven nooit een palletje kan blijven hangen of scheef kan schieten. Onverslijtbaar zeg maar. En die Furcrum wielen/naven waren door Campagnolo toch gewoon in de markt gezet om een stuk van de Shimano markt af te snoepen. Aan alle wielen is wel wat aan te merken zoals Mavic er vanwege de constructie om bekend staat dat na verloop van tijd de cassette gaat "slingeren". Nieuwe teflon bus er in en het probleem is weer opgelost. Zolang het "ratelen" nog een regelmatig geluid is zou ik er maar niet al te veel aandacht aan schenken.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed heb
En als die ratel is wel uit die naaf te krijgen als je dat perse zou willen trouwens
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tofquote:Op maandag 16 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed heb
En als die ratel is wel uit die naaf te krijgen als je dat perse zou willen trouwens
Is je budget dus 1000 euro?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:56 schreef MarsX het volgende:
Ik wil graag mijn eerste fiets gaan kopen, ik heb bij 2 lokale winkels mij laten informeren over instapmodellen en zij kwamen met:
Specialized Allez met Shimano 105
en
Beone Mistral Comp ook met Shimano 105
Beiden iets over de 1000¤
Ik weet zelf niet zo goed waar ik precies op moet letten, zijn dit goede fietsen? Wat raden jullie mij aan? Zijn deze merken goed of moet ik voor iets anders kijken? En waar moet ik op letten?
Deze man snapt hetquote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tof
Het is voor Shimano rijders toch sowieso mogelijk om Campa wielen te rijden?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tof
Mee eens, zolang jij weigert om in skipak te rijden, zodat de mensheid niet geconfronteerd wordt met jouw strak verpakte vleeschwaren, is er weinig hoopquote:Op maandag 16 januari 2012 19:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Onze reputatie als wielrenners zal nooit verbeteren. Mensen blijven altijd bij hun vooroordelen van bijvoorbeeld homo's in strakke pakjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |