Neehoor, het enige verschil is dat met een bij de FM aangeschafte bike een aantal dingen beetje service zijn en als je ze elders aanschaft er kosten voor worden berekend.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:53 schreef joers1 het volgende:
Probleem is dat ik (op fiets-technisch gebied) twee linkerhanden heb...en werkelijk al het onderhoud/bijstellen/afstellen moet laten doen. Er is idd. genoeg te vinden, maar met een particuliere aankoop, stap je (denk ik) wat lastig een fietsenzaak binnen voor onderhoud...toch?
Precies, en een klant een klant.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:09 schreef marcodej het volgende:
Een beetje goeie FM servicet natuurlijk ook gewoon Marktplaats-fietsen e.d., zeker als je vaste klant van hem bent. Die van mij heeft dat tenminste wel gedaan bij mijn MP-MTB.
En waarom zou hij ook niet, geld is geld toch?
Het meeste kwa fietsonderhoud is zelf heel makkelijk te doen trouwens. Al gaat 't mij ook niet altijd goed af. Maar al doende leert men. En de kick van zelf even je ketting vervangen+bespaarde kosten weegt is ook wat waard!quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:53 schreef joers1 het volgende:
Probleem is dat ik (op fiets-technisch gebied) twee linkerhanden heb...en werkelijk al het onderhoud/bijstellen/afstellen moet laten doen. Er is idd. genoeg te vinden, maar met een particuliere aankoop, stap je (denk ik) wat lastig een fietsenzaak binnen voor onderhoud...toch?
Afstellen van derailleurs blijft bij mij lastig. Weet nooit welk schroefje ik welke kant op moet draaien. Meestal begin ik maar wat te draaien en uiteindelijk staat ie afgesteld zoals het hoort.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:12 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn buur bijv. kan niet eens een band van zijn fiets vervangen. Laat staan een derailleur afstellen oid.
Stuurlint.... Ja, moet ik ook nog steeds vervangenquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:13 schreef marcodej het volgende:
Eens, ik heb ook twee linkerhanden maar kan steeds meer zelf. Kon eerst ternauwernood een bandje vervangen, nu draai ik mijn hand niet om voor balhoofden, cassettes en kettingen. Alleen aan gepiel aan derailleur en kabels durf ik me niet te wagen.
Volgende probeersel is het wikkelen van een stuurlint.
Koop dan maar gelijk 2 sets. Want de eerste keer wikkelen zal je zien dat je te kort komt, begin je weer opnieuw, dan scheurt het. Het is het enige dat ik NOOITmeer zelf doe. Zit het er eens een keer goed op, dan zie je bij de rem net een klein driehoekje dan niet afdekt. Maar gelukkig heb ik een fiets collega die dit met veel liefde en plezier helemaal voor niets er strak oplegt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stuurlint.... Ja, moet ik ook nog steeds vervangen
Bij die koersen van de Zwaluw etc rijden idd soms halve profs rond...quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het CWI op een zondag eens bij een BWF (Brabantse Wieler Federatie) wedstrijd zou gaan kijken dan konden ze zo een half peleton amateurs en masters 50+ uit de WAO uitschrijven.
Idd. Waar ik werk gaat dat ook zo. Prima als je je fiets ergens anders hebt gekocht, maar dat zie je wel terug in de rekening voor je reparatie. Als je je fiets bij ons hebt gekocht kan je er voor een klein bedrag drie onderhoudsbeurten bij kopen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor, het enige verschil is dat met een bij de FM aangeschafte bike een aantal dingen beetje service zijn en als je ze elders aanschaft er kosten voor worden berekend.
Ik ook, vind het alleen zo'n klote karweitje.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stuurlint.... Ja, moet ik ook nog steeds vervangen
Stuurlint wikkelen is ook niet iets technisch, kortom, ik behoor het niet te kunnenquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:08 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik ook, vind het alleen zo'n klote karweitje.Kan zelf alles aan de fiets, maar een stuurlint wikkelen is blijkbaar te moeilijk voor mij. De fm hier draait het er voor niks op dus ik laat het voortaan wel aan hem over.
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat ik snoef over mensen eruitrijden, en dan zo ongeveer de halve namenlijst van de mensen die hier posten tussen de haakjes zet. En dat het wel een beetjequote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
waarom bij mij nu weer eenGaat lekker wielen stelen op het damrak met je plastic Sensa's
![]()
Ja dat klopt. Marijn die heeft lichamelijk talent en heeft ook koersinzicht als je niet kan fietsen redt je het echt niet hoor in die grote wielerkoersen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden.........![]()
![]()
En met "die renster" bedoel je dus Marijn de Vries, die naast het fietsen ook nog met het schrijven van stukjes en TV snabbels wat geld bij elkaar harkt. Ja?
Hoe oud issue?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:32 schreef foetre het volgende:
Is hier nog een liefhebber voor een trek 2.3 shimano 105 groep voor een zacht prijsje?
Miss Oksel?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:10 schreef Oksel het volgende:
Wie herkent deze dame?
[ afbeelding ]
Pas dan ben je een echte held.
Oe... die taarten heb ik wel weer trek in?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:59 schreef Blik het volgende:
Ik ben natuurlijk aan het lullen
Mooie foto, ze kan heel goed tennissen (ze wordt wellicht Rheinland-Meisterin las ik vandaag), ze fietst en ze kan uitstekend taarten bakken.
Toppertje!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |