Einstein heeft gesproken..quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het klopt wel. Moment = kracht x arm.
Daarom moet ie ook een boete betalen slimpie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:32 schreef mytec het volgende:
http://nos.nl/artikel/329(...)auderende-waoer.html Geniaal dit een man die zich arbeidsongeschikt heeft laten verklaren maar toch even de Alpe D'Huez op. haha wat een systeem in dit land. Als je die berg op komt kan je ook echt wel werken.
Haha ja dat begrijp ik ook wel, alleen ik vindt dit een heel mooi geval van bedrog, wel even een berg op kunnen fietsen en toch zeggen dat je arbeidsongeschikt bent:Pquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarom moet ie ook een boete betalen slimpie.![]()
Ronde van Gelderland 150kmquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Als vrouwelijke prof kun je prima wat duurvermogen inleveren voor explosiviteit. Zegt an sich niks over het niveau of individuele prestaties. Ik impliceer toch ook niet dat Usain Bolt een koekenbakker is omdat-ie maar 20 seconden hard loopt?
De mannenversie is langer.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:39 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ronde van Gelderland 150km
Parel vd Veluwe 130km
Ik vind ze lang zat jullie niet dan?
Ik hou je wiel toch nietquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hey ff oppassen hè, beunhaas! Anders kun je zaterdag zwemmenOverigens verplaats ik me even tijdelijk op een kiezelharde cannondale
Vrouwen die wielrennenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
waarom bij mij nu weer eenGaat lekker wielen stelen op het damrak met je plastic Sensa's
![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik hou je wiel toch nietWas een lekker tochtje zonet! Best een mooie fiets die Cannondale, maar een kermisfiets past beter bij je
Ja mannen zijn fysiek ook sterker maar daarom snap ik niet waarom er dan wordt gezegd dat vrouwen even warm rijden en dan 1 uur knallen. Dan denk ik bij mijzelf dan heb je geen verstand van vrouwen wielrennen want niet alleen door Vos wordt hard gereden.quote:
Op zich is het wel bijzonder dat er bij wielrennen zo'n groot verschil zit tussen de mannen en vrouwenafstand. Bij de Ironman doen ze bv gewoon precies dezelfde afstand en de marathon korten ze ook niet in. Vrouwen zouden toch ook perfect in staat moeten zijn om gewoon 250 km door Vlaanderen te koersen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:12 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja mannen zijn fysiek ook sterker maar daarom snap ik niet waarom er dan wordt gezegd dat vrouwen even warm rijden en dan 1 uur knallen. Dan denk ik bij mijzelf dan heb je geen verstand van vrouwen wielrennen want niet alleen door Vos wordt hard gereden.
Toch niet als je het vergelijkt met de Ironman bijvoorbeeld? Of de Elfstedentocht?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:35 schreef Tommeke het volgende:
Wielrennen komt veel meer op kracht aan. Zeker als je dat vergelijkt met hardlopen oid. Mannen hebben gewoon veel meer power dan vrouwen. Een topamateur fiets een profvrouw er zo af. Of is gelijkwaardig.
250 km heuvelop en af is niet niks.
Vlak fiets parcour? Ik vind wel wat logies in wat Tommeke zegt over kracht en heuvels...quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toch niet als je het vergelijkt met de Ironman bijvoorbeeld?
Niet perse en sowieso komt daar nog 4 km zwemmen en een marathon bij hé.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vlak fiets parcour? Ik vind wel wat logies in wat Tommeke zegt over kracht en heuvels...
En verhalen zoals dit:quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Er doen inderdaad ook minder vrouwen mee. Daardoor is het niveau ook lager. Met alle respect voor Vos, maar je zal bij de mannen niet snel iemand een jaar lang zien ownen als zij doet.
Op je 30ste beginnen met fietsen en het dan nog tot 1 van de betere ploegen schoppenquote:Het was november 2008. Ik was net een paar dagen dertig jaar. Dat vond ik maar niks. Dertig: het begin van de rest van je leven. Daar was ik nog even niet aan toe. Dus startte ik een experiment: kun je nog topsporter worden op je dertigste? Beter gezegd: wielrenner?
Die zomer was ik begonnen met fietsen, zo’n drie keer in de week, met een club mannen. Voor ik het wist was ik helemaal verslingerd aan mijn racefiets. En ik reed hard. Vonden de mannen. Ik moest gaan koersen. Vonden de mannen. Na een weekend op de Redoute en de Stockeu, in de Ardennen, vond ik dat zelf ook. Ik sloot me aan bij de vrouwenploeg van de Noordwesthoek.
Nee joh wie er wel of niet afgereden wordt door welke vrouwen is helemaal niet van belang voor de discussie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:59 schreef Narcotical het volgende:
Ik ga me niet in deze discussie mengen zolang ik er door vrouwen genadeloos afgereden ga worden.
Er is inderdaad heus wel een reden dat vrouwenkoersen korter zijn. Amusementswaarde bijvoorbeeld. Daarom spelen vrouwen ook geen best-of-5 tenniswedstrijden. Of rijden ze geen 10km schaatsen. Dat geeft niks maar daardoor verandert wel de karakteristiek van de wedstrijdsport, naar korter en explosiever. Daarom scoort Vos ook zo goed op een maximaaltest van een half uur (o.i.d.) en kan zij makkelijker dan Lars Boom veldrijden combineren met wedstrijden winnen op de weg. Het maakt de sporten ook toegankelijker, niet iedereen vindt het leuk om duurtrainingen van 8 uur te doen. Alles gelijktrekken met de mannen schrikt eerder af dan dat het een verbetering is volgens mij (idem voor tennis en schaatsen), uiteindelijk is veel competitie juist goed voor de sport. Er zijn zeker ook wedstrijden waarin grote inspanningen van meer dan een uur worden geleverd (bijv. Giro waarin Vos heerste). Maar bijv. het afgelopen WK gebeurde er echt helemaal niks. Overigens zijn er ook veel mannenkoersen waar nauwelijks inspanningen geleverd worden, bijv. vlakke etappes in grote rondes waar iemand midden in het peloton de hele dag met hartslag 100 mee zit te peddelen en zich 3km voor de finish uit laat bollen ipv mee te sprinten. Dan is een uurtje veldrijden een heel stuk zwaarder.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Er doen inderdaad ook minder vrouwen mee. Daardoor is het niveau ook lager. Met alle respect voor Vos, maar je zal bij de mannen niet snel iemand een jaar lang zien ownen als zij doet.
En ik denk dat je de zwaarte niet moet onderschatten. Dat vrouwen daarom minder rijden. Ze gaan gewoon minder snel dan mannen en daardoor duurt het ook langer >> extra uren, niet interessant om te zien en om aan mee te doen. M'n ex deed vroeger triatlons, maar zij vond de Steven Rooks een stuk zwaarder dan en triatlon. Triatlon is btw een sport waar je als vrouw relatief makkelijk aan de top kan raken omdat er weinig meedoen.
quote:1 1 CZ Martina Sáblíková 27- 5-1987 13.48,33 15- 3-2007 Calgary
2 2 CDN Clara Hughes 27- 9-1972 14.19,73 11- 3-2005 Calgary
3 3 D Gunda Niemann-Stirnemann 7- 5-1966 14.22,60 27- 3-1994 Calgary
4 4 NL Carla Zijlstra 15- 3-1969 14.39,22 16- 3-1997 Calgary
5 5 NL Carien Kleibeuker 12- 3-1978 14.39,76 24- 3-2006 Heerenveen
6 6 N Mari Hemmer 20-11-1983 14.47,49 20- 3-2009 Calgary
7 7 USA Catherine Raney-Norman 20- 6-1980 14.56,12 11- 3-2005 Calgary
8 8 J Hiromi Yamamoto 21- 4-1970 15.01,95 27- 3-1994 Calgary
9 9 NL Moniek Kleinsman 3-11-1982 15.07,50 23- 3-2002 Calgary
10 10 DK Cathrine Grage 13-10-1976 15.11,84 20- 3-2009 Calgary
Een ironman (dat is een volle triathlon toch?) lijkt me wel tof en stoer om een keer te doen. Al denk ik dat vooral het hardlopen mij de das om doetquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet perse en sowieso komt daar nog 4 km zwemmen en een marathon bij hé.
Denk dat de meeste vrouwelijke fietsters toch liever 250 km over de heuveltjes worden gestuurd
Edit: en alleen de fietsafstand van de ironman is dus al langer als de vrouwelijke versie van de Ronde..
Edit 2: en ze moeten het grootste gedeelte van die 180 km nog alleen fietsen ook![]()
Ik wil ook ooit een ironman doen alleen alles bij elkaar het zwemmen ga je ook kapot van, wordt het een hele klus. Maar het lijkt me wel het ultieme om behaald te hebben qua gevoel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een ironman (dat is een volle triathlon toch?) lijkt me wel tof en stoer om een keer te doen. Al denk ik dat vooral het hardlopen mij de das om doet
En eindelijk mijn nieuwe ketting binnen. Dat ding ook maar even ontvetten en insmeren met squirtlube vanavond/morgen.
Jij blijft toch makkelijk drijvenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:46 schreef Oksel het volgende:
Ik wil wel een keer een kwart doen. Maar dat zwemmen..
en dan na onderzoek Aegon:quote:2.9 Laatstelijk op 17 november 2009 heeft [gedaagde] tegenover Aegon aangegeven de volgende klachten en beperkingen te ondervinden (productie 8 dagvaarding):
- zeer slechte lichamelijke conditie;
...
- niet meer in staat om te wielrennen en voetbaltraining te geven. Over het wielrennen
merkte hij op dat hij dat maximaal 1 uur kon doen, maar dat hij daarna moest stoppen. Hij zou daarbij als een zombie op een fiets zitten en veel pijnstillers moeten slikken. Zijn beperkingen op het gebied van fietsen en sociale activiteiten bevestigde hij in een later gesprek nog eens;
quote:2.11 Anders dan [gedaagde] beweerde, was [gedaagde] in elk geval vanaf 2005 weer volledig in staat om – meer dan één uur – te wielrennen en andere sportieve activiteiten te ondernemen:
a. In 2005, 2006, 2007, 2008 en 2009 heeft [gedaagde] deelgenomen aan de Amstel Curaçao
Race op Curaçao, een wielerrace waarbij een afstand van 80 kilometer wordt afgelegd. In 2009 maakte hij deel uit van een delegatie van het OBN-wielerteam, dat voor hun prestaties later “in de bloemen werd gezet”. Blijkens de foto’s was [gedaagde] daarbij ook aanwezig. Uit deze omstandigheid blijkt tevens dat [gedaagde] in staat is om een lange vliegreis naar Curaçao te maken, terwijl de arbeidsdeskundige hem – gelet op de gestelde beperkingen – niet tot reizen in staat achtte;
b. Op 29 augustus 2009 heeft [gedaagde] als lid van het OBN-wielerteam een wielertocht van 250 kilometer van Luxemburg naar Valkenswaard uitgefietst. Uitgangspunt van deze tocht was (slechts) het uitrijden daarvan, maar [gedaagde] slaagde er tevens in om deze tocht binnen de gestelde tijdslimiet van 20 uur uit te rijden. Aegon legt ook over een foto van kort na deze tocht waarop [gedaagde], als lid van een “trots en voldaan OBN-wielerteam” te zien is;
c. In 2008 en 2009 heeft [gedaagde] deelgenomen aan de Pre-Ride Twente: een wielertoertocht van 100 kilometer. Hij staat tevens op de deelnemerslijst van de Pre-Ride Twente;
d. In september 2008 en 2009 was [gedaagde] tevens deelnemer aan de zogenaamde Kennedymars te Haaksbergen, een wandeltocht van 80 kilometer. Hij legde in 2009 de Nachtmarathon (aldus 42 kilometer) van Haaksbergen af in een tijd van 6:34:55, waarmee hij als 11e van de 510 deelnemers eindigde;
e. In maart 2008 is [gedaagde] op skivakantie naar Oostenrijk geweest, hetgeen blijkt uit een bericht van 26 maart 2008 aan hem op zijn Hyves-pagina, waaruit tevens blijkt dat hij nog in staat was om te reizen;
f. In 2008 en in 2009 heeft [gedaagde] met de fiets de Alpe d’Huez beklommen, hetgeen blijkt uit de uitslagenlijst van Tour Alpe d’Huez respectievelijk zijn Hyves-pagina waarop zijn dochter schrijft:
“Heey Pa, Gefeliciteerd met weer een knappe prestatie, je bent die grote lummel van een Alp d’Heuz toch weer opgekomen.”
Hieruit blijkt bovendien opnieuw dat [gedaagde] – anders dan hij beweerde – nog in staat is om te reizen (naar Frankrijk);
g. Tevens heeft [gedaagde] in mei 2009 een tweedaagse fietstocht gemaakt met de WielerToerClub Geesteren Ov (WTCG). [gedaagde] is een actief lid van deze club, hetgeen onder meer blijkt uit het feit dat [gedaagde] zich begin 2010 nog heeft ingezet om alle belangstellende leden te kunnen laten deelnemen aan de Amstel Gold Race op
17 april 2010.
Haha geniaal nu gaat hij als verdediging aanvoeren maar ik stopte elke keer na een uur. en ik slikte heel veel pijnstillers. haha jammer voor die gast dat ze ook tijden van hem hebben gevonden;-)quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hihi, stukje uit uitspraak frauderende wielrenner:
[..]
en dan na onderzoek Aegon:
[..]
Maar na het zwemmen kan je lekker chil op je fiets uitrusten. Daarna alleen die marathon...quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:45 schreef mytec het volgende:
[..]
Ik wil ook ooit een ironman doen alleen alles bij elkaar het zwemmen ga je ook kapot van, wordt het een hele klus. Maar het lijkt me wel het ultieme om behaald te hebben qua gevoel.
Dat zei hij in 2009quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef mytec het volgende:
[..]
Haha geniaal nu gaat hij als verdediging aanvoeren maar ik stopte elke keer na een uur. en ik slikte heel veel pijnstillers. haha jammer voor die gast dat ze ook tijden van hem hebben gevonden;-)
En vergeet niet dat Vos voor de Giro een aantal kilo's is afgevallen om die te kunnen winnen. Vos is niet de enige hardrijdster maar wel de enige die dat kan in alle disciplines.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee joh wie er wel of niet afgereden wordt door welke vrouwen is helemaal niet van belang voor de discussie.
[..]
Er is inderdaad heus wel een reden dat vrouwenkoersen korter zijn. Amusementswaarde bijvoorbeeld. Daarom spelen vrouwen ook geen best-of-5 tenniswedstrijden. Of rijden ze geen 10km schaatsen. Dat geeft niks maar daardoor verandert wel de karakteristiek van de wedstrijdsport, naar korter en explosiever. Daarom scoort Vos ook zo goed op een maximaaltest van een half uur (o.i.d.) en kan zij makkelijker dan Lars Boom veldrijden combineren met wedstrijden winnen op de weg. Het maakt de sporten ook toegankelijker, niet iedereen vindt het leuk om duurtrainingen van 8 uur te doen. Alles gelijktrekken met de mannen schrikt eerder af dan dat het een verbetering is volgens mij (idem voor tennis en schaatsen), uiteindelijk is veel competitie juist goed voor de sport. Er zijn zeker ook wedstrijden waarin grote inspanningen van meer dan een uur worden geleverd (bijv. Giro waarin Vos heerste). Maar bijv. het afgelopen WK gebeurde er echt helemaal niks. Overigens zijn er ook veel mannenkoersen waar nauwelijks inspanningen geleverd worden, bijv. vlakke etappes in grote rondes waar iemand midden in het peloton de hele dag met hartslag 100 mee zit te peddelen en zich 3km voor de finish uit laat bollen ipv mee te sprinten. Dan is een uurtje veldrijden een heel stuk zwaarder.
Als je eens weet hoeveel van deze mensen in het peloton rond rijdenquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hihi, stukje uit uitspraak frauderende wielrenner:
[..]
en dan na onderzoek Aegon:
[..]
Contador zal dan ook wel behoorlijk wat verdienen. Ik zou eerder benieuwd zijn wat het gemiddeld salaris in het mannen peleton is en wat dit is in het vrouwenpeleton.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is ook zo er zijn te weinig vrouwen die echt professioneel voor de wielersport leven. Dat kan ook bijna niet want een Vos krijgt minder geld dan een Contador dus is het ook niet aantrekkelijk om je werk ervoor op te geven.
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden.........quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:33 schreef CyclingGirl het volgende:
En ik rij liever ook 250km over de heuvels dan te moeten hardlopen.
Het is ook zo er zijn te weinig vrouwen die echt professioneel voor de wielersport leven. Dat kan ook bijna niet want een Vos krijgt minder geld dan een Contador dus is het ook niet aantrekkelijk om je werk ervoor op te geven.
Die renster die dat experiment deed, zij had een test gedaan over longinhoud en wattage en daaruit bleek dat zij een goede renster zou zijn, als je dan door Leontien getraind wordt dan gaat het wel makkelijk, ook zij heeft haar baan laten vallen voor het fietsen.
Het is niet aantrekkelijk omdat je jezelf net zo afbeult als Contador, er geen reet aan over houd en als klap op de vuurpijl je best moet doen om genoeg geld op tafel te krijgen om te eten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden.........![]()
![]()
En met "die renster" bedoel je dus Marijn de Vries, die naast het fietsen ook nog met het schrijven van stukjes en TV snabbels wat geld bij elkaar harkt. Ja?
Haha truequote:Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden.........![]()
![]()
En met "die renster" bedoel je dus Marijn de Vries, die naast het fietsen ook nog met het schrijven van stukjes en TV snabbels wat geld bij elkaar harkt. Ja?
quote:
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lelijke blokje? Welke bedoel je?
PATROON! Welke hartslagmeter had je ookalweer? Want op die polar cs400 zit toch geen GPS?
Als het CWI op een zondag eens bij een BWF (Brabantse Wieler Federatie) wedstrijd zou gaan kijken dan konden ze zo een half peleton amateurs en masters 50+ uit de WAO uitschrijven.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:35 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Als je eens weet hoeveel van deze mensen in het peloton rond rijden
Ik vind dat zo asociaal. Geen slecht woord over mensen in de aow, maar als je kan werken, doe dat dan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het CWI op een zondag eens bij een BWF (Brabantse Wieler Federatie) wedstrijd zou gaan kijken dan konden ze zo een half peleton amateurs en masters 50+ uit de WAO uitschrijven.
Wat heb je en waar ga je nu naar kijken?quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:13 schreef joers1 het volgende:
Zo...mijn vorig jaar gekochte instapper maar eens inruilen en een kleine upgrade maken
Klopt op die CS400 zit niet standaard een GPS, maar die kan je dus wel als soort ontvanger erbij kopen. Weet niet precies hoe dat werkt.quote:
Ik heb 9 maanden op een nieuwe Giant Defy Limited Black gereden, met een Sora-groep. Ga nu voor een minimaal 105-groep (of gelijkwaardig). Jong-gebruikt of nieuw, ligt ook aan de shop.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heb je en waar ga je nu naar kijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |