Ik ga van het voorjaar denk ik toch maar een klein belletje aan mn fiets hangen, dan is het maar niet soignee.. Het is wel dé manier om anderen te laten weten dat je eraan komt en er graag langs wilt, zonder te veel irritatie te kweken. Velgen met een ratelende naaf ga ik iig niet kopen, wielen moeten een "zoef"-geluid maken imoquote:Op maandag 16 januari 2012 16:08 schreef foetre het volgende:
[..]
Hehe das wel beter ja.
Ik heb echt een pesthekel aan mensen die niet op tijd opzij gaan.
Een fietspel op je racefiets vindt ik weer "not done"
Ik ga er ook 1 aanschaffen. Als je met iemand mee rijdt mét bel merk je toch dat het veel makkelijker gaat en een hoop irritatie voorkomt.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ga van het voorjaar denk ik toch maar een klein belletje aan mn fiets hangen, dan is het maar niet soignee.. Het is wel dé manier om anderen te laten weten dat je eraan komt en er graag langs wilt, zonder te veel irritatie te kweken. Velgen met een ratelende naaf ga ik iig niet kopen, wielen moeten een "zoef"-geluid maken imo
Ik ben wel benieuwd hoeveel geluid die rs80 maakt dan.Mischien vindt ik op youtube wel watquote:Op maandag 16 januari 2012 16:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik ga van het voorjaar denk ik toch maar een klein belletje aan mn fiets hangen, dan is het maar niet soignee.. Het is wel dé manier om anderen te laten weten dat je eraan komt en er graag langs wilt, zonder te veel irritatie te kweken. Velgen met een ratelende naaf ga ik iig niet kopen, wielen moeten een "zoef"-geluid maken imo
Ja idd das zeker een goed idee.Gat in de marktquote:Op maandag 16 januari 2012 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga er ook 1 aanschaffen. Als je met iemand mee rijdt mét bel merk je toch dat het veel makkelijker gaat en een hoop irritatie voorkomt.
Pas geleden stond er in één of ander fietsblaadje een tof idee: zorg dat je de fietscomputertjes uitrust met een bel functie.Volgens mij moet het tegenwoordig mogelijk zijn om met een relatief klein luidsprekertje een behoorlijk geluidsniveau te halen.
Alleen als je wedstrijden rijdt hoort iedereen dat je zit te linkeballenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sowieso heb je bij een hoog aero wiel (of het nou alu, full carbon of opgespoten purschuim is) een zo lawaaierig mogelijke naaf nodig, niet zo'n zachte fluisternaaf van Shimano. En een hoge velg werkt dan als een prima klankkast om al dat moois nog harder te laten ratelen. TAKKETAKKETAKKETAK!!!!
je hoeft nooit meer te bellen of roepen als je iemand wilt passeren, alleen even je pedalen stilhouden.
Zoiets:quote:Op maandag 16 januari 2012 16:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Weet iemand hier toevallig wat het gemiddeld aantal watts is bij dames in het wielrennen?
Zowel het aantal watts als het aantal watts per kg? Ik probeer dit op Google op te zoeken maar ik zoek niet goed of het staat er gewoonweg niet.
Is er al, dacht ik.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor fietsbellen moet inderdaad een mooiere oplossing komen. Ik zou verwerking in de topcap wel een goed idee vinden. Daaronder zit wat loze ruimte die eveneens als klankkast kan fungeren. Klein knopje bovenop
Nee dit is niet wat ik zoek, ik moet een test doen beginnend op 20 watt en dan tot zover ik kan.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zoiets:
[ afbeelding ]
http://forums.teamestrogen.com/showthread.php?t=13750
Ik vind die dikke buizen wel weer tof, carbon ook, maar niet te veel of te overduidelijk. En dan het liefst met lage wielen. Of 4 spaken voor en dicht achter.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:
Hoge wielen blijven naar mijn gevoel zeker wel 'in'. Er komen steeds meer aerodynamische wegfietsen. Dikke buizen en veel carbon. Hoge wielen passen uitstekend in dat plaatje. Als je ze niet supermooi vindt zijn de voordelen beperkt. Ze zijn vaak niet al te licht, maar gelukkig compenseert je portemonnee dat een beetjeLage carbon wielen zijn wel licht maar dan moet je echt geld te veel hebben, vele aluminium setjes bieden dan meer value for money.
Die RS80 zijn geen slechte koop voor 600¤, alleen niet heel spetterend. Zilveren naven ben ik zelf geen fan van. Ik zou eerder kiezen voor het aanbod van Campa/Fulcrum dat bij 650¤ begint. Zonder de lelijke stickers zijn ze ook weer iets minder zwaar
Kijk maar eens wat voor geluid er bijvoorbeeld uit een smartphone komt met een klein luidsprekertje.. Zou het zeker wel een stof idee vinden om dit gewoon standaard aan fietscomputers toe te voegen, zou gelijk het hele probleem van het niet soigne zijn van fietsbellen oplossen en een hoop irritatie en ergenis voorkomen, wat ook misschien meteen "onze" reputatie als wielrenners weer wat op kriktquote:Op maandag 16 januari 2012 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga er ook 1 aanschaffen. Als je met iemand mee rijdt mét bel merk je toch dat het veel makkelijker gaat en een hoop irritatie voorkomt.
Pas geleden stond er in één of ander fietsblaadje een tof idee: zorg dat je de fietscomputertjes uitrust met een bel functie.Volgens mij moet het tegenwoordig mogelijk zijn om met een relatief klein luidsprekertje een behoorlijk geluidsniveau te halen.
Onze reputatie als wielrenners zal nooit verbeteren. Mensen blijven altijd bij hun vooroordelen van bijvoorbeeld homo's in strakke pakjes, of hufters die denken dat het fietspad van hun alleen is.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat voor geluid er bijvoorbeeld uit een smartphone komt met een klein luidsprekertje.. Zou het zeker wel een stof idee vinden om dit gewoon standaard aan fietscomputers toe te voegen, zou gelijk het hele probleem van het niet soigne zijn van fietsbellen oplossen en een hoop irritatie en ergenis voorkomen, wat ook misschien meteen "onze" reputatie als wielrenners weer wat op krikt.
Dat komt omdat er altijd wielrenners zijn die zich gedragen alsof de weg van hun is. Het moet natuurlijk ook een beetje van beiden kanten komen.. Maar ik blijf erbij dat als wij een beetje goodwill tonen door netjes te bellen en ze niet meteen de berm in te schreeuwen dat er altijd wel mensen zijn die dan inzien dat er ook aardige wielrenners zijn..quote:Op maandag 16 januari 2012 19:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Onze reputatie als wielrenners zal nooit verbeteren. Mensen blijven altijd bij hun vooroordelen van bijvoorbeeld homo's in strakke pakjes, of hufters die denken dat het fietspad van hun alleen is.
Ik dacht vorige week dat ik ingehaald werd door een auto, was het Yankee met z'n Cosmicsquote:Op maandag 16 januari 2012 16:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 januari 2012 19:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik dacht vorige week dat ik ingehaald werd door een auto, was het Yankee met z'n Cosmics![]()
Ik kan alleen een pauw nadoen. Zou dat ook werken?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:42 schreef Tommeke het volgende:
Ik hoorde gister een mooie voor als je geen bel bij je hebt. Koeren als een duif. Mensen zijn dan zo verbaasd dat ze niet boos worden
teveel Duivenmeneer op dumpert gekeken zeker? HOE HOE HOE . lijkt me wel grappig op de fiets XDquote:Op maandag 16 januari 2012 19:42 schreef Tommeke het volgende:
Ik hoorde gister een mooie voor als je geen bel bij je hebt. Koeren als een duif. Mensen zijn dan zo verbaasd dat ze niet boos worden
Monteer ook meteen ver-schijners en knipperlichten als je toch bezig bentquote:Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef kiekjesdief het volgende:
het is niet soigdinges maar ik heb gewoon een bel en als ik een houder kan vinden ook mijn garmin op het stuur, zal ik mijn mobiel er naast doen?
Bij automobilisten werkt alleen een dubbele luchthoorn, die kan er ook naast met de bus lucht in de bekerhouder. die zit links naast de rem.
Met zo'n 1800 lumen lamp kom je al een heel eind hoor. Dan alleen nog knipperlichtenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:04 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Monteer ook meteen ver-schijners en knipperlichten als je toch bezig bent
Dat ging ik gister spontaan wel doenquote:Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef mytec het volgende:
[..]
teveel Duivenmeneer op dumpert gekeken zeker? HOE HOE HOE . lijkt me wel grappig op de fiets XD
Ik riep nog: ACHTERRRR!quote:Op maandag 16 januari 2012 19:39 schreef Narcotical het volgende:
[..]![]()
Er zullen mensen zijn die dat geluid prachtig vinden, maar ik hou toch van de stil zoevend shimano naven
Tik je er dan niet constant tegenaan met je been? Of heb ik te dikke poten?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ging ik gister spontaan wel doen
Heb er nu ook een belletje op. Op de zadelpen. Niemand die 'm ziet
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik riep nog: ACHTERRRR!
Ik heb ook stille wielen. Kan je lekker mee linkeballen.
Wielen met een rateltje (zoals fulcrum) = Luidruchtigquote:Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.
Ratel? Van het achterwiel?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:56 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wielen met een rateltje (zoals fulcrum) = Luidruchtig
Wielen zonder ratel, die dus een zoevend geluid maken = stil.
Ik dacht dat dat kwam door de cassette? Ik ben op die gedachte gekomen omdat mijn fietsmaten allemaal shimano hebben en een heel ander geluid maken.quote:
Die ratel zit in de naven die oa. in de wielen van Fulcrum zittenquote:Op maandag 16 januari 2012 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat kwam door de cassette? Ik ben op die gedachte gekomen omdat mijn fietsmaten allemaal shimano hebben en een heel ander geluid maken.
Ik heb geen Cancellarapotenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tik je er dan niet constant tegenaan met je been? Of heb ik te dikke poten?
[..]
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.
Mijne ratelt echt supererg, maar dat vind ik juist wel weer tof.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb geen Cancellarapoten
En de bel zit helemaal bovenaan.
Bij m'n vista's hoor je de body niet als ik m'n stil hou
Ik dacht dus dat er een verschil zat tussen shimanonaven en campanaven.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:06 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die ratel zit in de naven die oa. in de wielen van Fulcrum zitten
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed hebquote:Op maandag 16 januari 2012 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijne ratelt echt supererg, maar dat vind ik juist wel weer tof.
[..]
Ik dacht dus dat er een verschil zat tussen shimanonaven en campanaven.
Als jullie in maart gaan, dan ga ik mee.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook wel zin in een meet. De 300 van Ivo staat in de agenda.
Eventueel als Gripper En Okkie in September naar Frankrijk willen heb ik misschien wel goesting om mee te gaan. Alleen als jullie naar de bergen gaan dan hé?
Lijkt me (net als de andere meets), als ik mijn rijbewijs heb, hartstikke tof.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:04 schreef No-P het volgende:
[..]
Als jullie in maart gaan, dan ga ik mee.
Is er animo voor een Nijmegen mtbmeet begin maart overigens?
Liekt mie ook wel wat! Gallen, fietsen en BBQ'en!quote:Op maandag 16 januari 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook wel zin in een meet. De 300 van Ivo staat in de agenda.
Eventueel als Gripper En Okkie in September naar Frankrijk willen heb ik misschien wel goesting om mee te gaan. Alleen als jullie naar de bergen gaan dan hé?
Ach, DT Swiss naven ratelen ook, maar dat komt wel door de constructie waardoor er bij die naven nooit een palletje kan blijven hangen of scheef kan schieten. Onverslijtbaar zeg maar. En die Furcrum wielen/naven waren door Campagnolo toch gewoon in de markt gezet om een stuk van de Shimano markt af te snoepen. Aan alle wielen is wel wat aan te merken zoals Mavic er vanwege de constructie om bekend staat dat na verloop van tijd de cassette gaat "slingeren". Nieuwe teflon bus er in en het probleem is weer opgelost. Zolang het "ratelen" nog een regelmatig geluid is zou ik er maar niet al te veel aandacht aan schenken.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed heb
En als die ratel is wel uit die naaf te krijgen als je dat perse zou willen trouwens
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tofquote:Op maandag 16 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed heb
En als die ratel is wel uit die naaf te krijgen als je dat perse zou willen trouwens
Is je budget dus 1000 euro?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:56 schreef MarsX het volgende:
Ik wil graag mijn eerste fiets gaan kopen, ik heb bij 2 lokale winkels mij laten informeren over instapmodellen en zij kwamen met:
Specialized Allez met Shimano 105
en
Beone Mistral Comp ook met Shimano 105
Beiden iets over de 1000¤
Ik weet zelf niet zo goed waar ik precies op moet letten, zijn dit goede fietsen? Wat raden jullie mij aan? Zijn deze merken goed of moet ik voor iets anders kijken? En waar moet ik op letten?
Deze man snapt hetquote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tof
Het is voor Shimano rijders toch sowieso mogelijk om Campa wielen te rijden?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tof
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |