Dat ging ik gister spontaan wel doenquote:Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef mytec het volgende:
[..]
teveel Duivenmeneer op dumpert gekeken zeker? HOE HOE HOE . lijkt me wel grappig op de fiets XD
Ik riep nog: ACHTERRRR!quote:Op maandag 16 januari 2012 19:39 schreef Narcotical het volgende:
[..]![]()
Er zullen mensen zijn die dat geluid prachtig vinden, maar ik hou toch van de stil zoevend shimano naven
Tik je er dan niet constant tegenaan met je been? Of heb ik te dikke poten?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ging ik gister spontaan wel doen
Heb er nu ook een belletje op. Op de zadelpen. Niemand die 'm ziet
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik riep nog: ACHTERRRR!
Ik heb ook stille wielen. Kan je lekker mee linkeballen.
Wielen met een rateltje (zoals fulcrum) = Luidruchtigquote:Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.
Ratel? Van het achterwiel?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:56 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wielen met een rateltje (zoals fulcrum) = Luidruchtig
Wielen zonder ratel, die dus een zoevend geluid maken = stil.
Ik dacht dat dat kwam door de cassette? Ik ben op die gedachte gekomen omdat mijn fietsmaten allemaal shimano hebben en een heel ander geluid maken.quote:
Die ratel zit in de naven die oa. in de wielen van Fulcrum zittenquote:Op maandag 16 januari 2012 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat kwam door de cassette? Ik ben op die gedachte gekomen omdat mijn fietsmaten allemaal shimano hebben en een heel ander geluid maken.
Ik heb geen Cancellarapotenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tik je er dan niet constant tegenaan met je been? Of heb ik te dikke poten?
[..]
Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken.
Mijne ratelt echt supererg, maar dat vind ik juist wel weer tof.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb geen Cancellarapoten
En de bel zit helemaal bovenaan.
Bij m'n vista's hoor je de body niet als ik m'n stil hou
Ik dacht dus dat er een verschil zat tussen shimanonaven en campanaven.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:06 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die ratel zit in de naven die oa. in de wielen van Fulcrum zitten
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed hebquote:Op maandag 16 januari 2012 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijne ratelt echt supererg, maar dat vind ik juist wel weer tof.
[..]
Ik dacht dus dat er een verschil zat tussen shimanonaven en campanaven.
Als jullie in maart gaan, dan ga ik mee.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook wel zin in een meet. De 300 van Ivo staat in de agenda.
Eventueel als Gripper En Okkie in September naar Frankrijk willen heb ik misschien wel goesting om mee te gaan. Alleen als jullie naar de bergen gaan dan hé?
Lijkt me (net als de andere meets), als ik mijn rijbewijs heb, hartstikke tof.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:04 schreef No-P het volgende:
[..]
Als jullie in maart gaan, dan ga ik mee.
Is er animo voor een Nijmegen mtbmeet begin maart overigens?
Liekt mie ook wel wat! Gallen, fietsen en BBQ'en!quote:Op maandag 16 januari 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook wel zin in een meet. De 300 van Ivo staat in de agenda.
Eventueel als Gripper En Okkie in September naar Frankrijk willen heb ik misschien wel goesting om mee te gaan. Alleen als jullie naar de bergen gaan dan hé?
Ach, DT Swiss naven ratelen ook, maar dat komt wel door de constructie waardoor er bij die naven nooit een palletje kan blijven hangen of scheef kan schieten. Onverslijtbaar zeg maar. En die Furcrum wielen/naven waren door Campagnolo toch gewoon in de markt gezet om een stuk van de Shimano markt af te snoepen. Aan alle wielen is wel wat aan te merken zoals Mavic er vanwege de constructie om bekend staat dat na verloop van tijd de cassette gaat "slingeren". Nieuwe teflon bus er in en het probleem is weer opgelost. Zolang het "ratelen" nog een regelmatig geluid is zou ik er maar niet al te veel aandacht aan schenken.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed heb
En als die ratel is wel uit die naaf te krijgen als je dat perse zou willen trouwens
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tofquote:Op maandag 16 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed heb
En als die ratel is wel uit die naaf te krijgen als je dat perse zou willen trouwens
Is je budget dus 1000 euro?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:56 schreef MarsX het volgende:
Ik wil graag mijn eerste fiets gaan kopen, ik heb bij 2 lokale winkels mij laten informeren over instapmodellen en zij kwamen met:
Specialized Allez met Shimano 105
en
Beone Mistral Comp ook met Shimano 105
Beiden iets over de 1000¤
Ik weet zelf niet zo goed waar ik precies op moet letten, zijn dit goede fietsen? Wat raden jullie mij aan? Zijn deze merken goed of moet ik voor iets anders kijken? En waar moet ik op letten?
Deze man snapt hetquote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tof
Het is voor Shimano rijders toch sowieso mogelijk om Campa wielen te rijden?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tof
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |