Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Zeer zeker een mooie fietsquote:Op maandag 9 januari 2012 23:01 schreef Oksel het volgende:
Don't give a fuck.
En mensen die 2400 EUR uitgeven voor een Sensa met kutwielen, terwijl ze voor hetzelfde geld dit hebben zijn oerdom:
http://link.marktplaats.nl/504620467
Wat een prachtfietsje.
Zag het iddquote:
Wordt er op het vlakke natuurlijk gewoon afgereden door het geringere gewicht en het daardoor ook lagere totaal vermogen. Kijk maar bij het veldrijden. Marianne Vos (met alle respect hoor) rijdt gewoon langzamer dan eerste jaars junior Mathieu van der Poel. Uiteindelijk zegt mij dat vermogen niet zo heel veel. Lars Boom had een lager vermogen per kg dan Gesink maar een veel hoger totaal vermogen. Dus wat is het waard. Leuke vergelijking van waar je staat tov de vorige test. En voor de rest moet je in de koers gewoon slim zijn, beetje linkeballen en vooral niet vallen.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:33 schreef kaasplankje het volgende:
Ik las vandaag in de krant dat Marianne Vos 6.6 Watt/kg gewicht trapt bij een inspanningstest. Met zo'n vermogen per kg lichaamsgewicht kan ze praktisch met de heren mee.
Toch wel heel straf voor een dame hoorquote:Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wordt er op het vlakke natuurlijk gewoon afgereden door het geringere gewicht en het daardoor ook lagere totaal vermogen. Kijk maar bij het veldrijden. Marianne Vos (met alle respect hoor) rijdt gewoon langzamer dan eerste jaars junior Mathieu van der Poel. Uiteindelijk zegt mij dat vermogen niet zo heel veel. Lars Boom had een lager vermogen per kg dan Gesink maar een veel hoger totaal vermogen. Dus wat is het waard. Leuke vergelijking van waar je staat tov de vorige test. En voor de rest moet je in de koers gewoon slim zijn, beetje linkeballen en vooral niet vallen.
Absoluut, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar op dit moment, en de komende jaren zit er natuurlijk daar helemaal geen concurrentie aan te komen. Die heerst nog harder dan Nys in z'n beste jaren.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch wel heel straf voor een dame hoor
hele mooie fiets idd maar voor een 4 maanden oude fiets niet een beetje te goedkoop ? meegevallen ofzo:O?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef Oksel het volgende:
Ben meteen verliefd.
Wat een prachtfietsje..
http://link.marktplaats.nl/514248844
Iemand een Bianchi kopen?
Ik zal het in gedachte houden.Ik kijk ook nog wel beetje rond voor wat anders.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:01 schreef Oksel het volgende:
Don't give a fuck.
En mensen die 2400 EUR uitgeven voor een Sensa met kutwielen, terwijl ze voor hetzelfde geld dit hebben zijn oerdom:
http://link.marktplaats.nl/504620467
Wat een prachtfietsje.
Waarom die 3 voorwaarden?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:52 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik zal het in gedachte houden.Ik kijk ook nog wel beetje rond voor wat anders.
Maar het moet gewoon aan 3 voorwaarden voldoen.
max 2500
Carbon
DI2
interne kabels.
Goede wielen kan ik later nog makkelijk upgraden dus is geen pre
Omdat het kanquote:
fixed.Dat krijg je met kopiëren/plakkenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is dat toch met peNdalen? Is er ergens een gebied in nl waar je dat zo uitspreekt ofzo?
Carbon kan een hoop trillingen opvangen, maar stel je er bij zo'n huis tuin en keuken Taaiwanees frame van Sensa niet al te veel van voor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:33 schreef foetre het volgende:
[..]
Omdat het kan![]()
Carbon omdat dat hoop trillingen opvangt en licht is.
Di2 schakelt direct en vloeiend ook al sta je vol op de pedalen
Interne kabels omdat schurende buitenkabels zorgen voor onherstelbare schade als deze door de lak heen schuren.
Gedeeltelijk eens met 1 en 3, maar als je met een lege batterij komt te staan ben je gewoon te dom om te fietsen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Carbon kan een hoop trillingen opvangen, maar stel je er bij zo'n huis tuin en keuken Taaiwanees frame van Sensa niet al te veel van voor.
DI2... En hoe vaak schakel je dan? Ik zou de ellende van de eerste serie Ultegra DI2 niet willen hebben. En zeker niet met een lege batterij willen staan.
Interne kabels hebben veel meer weerstand dan open kabels buitenom. En daarbij is het nog zwaarder ook door die veel langere buitenkabel.
Of je bent bezig met afstanden makenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens met 1 en 3, maar als je met een lege batterij komt te staan ben je gewoon te dom om te fietsen.
En eerste serie Dura-Ace Di2 ook niets dan lof. Heb er wel vertrouwen in.
Zelfs Parijs - Brest - Parijs kan je op 1 batterij doen dus dan ben je wel erg extreem (of Ultra-Ivo)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of je bent bezig met afstanden maken
2000km moet kunnen op 1 batterijquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zelfs Parijs - Brest - Parijs kan je op 1 batterij doen dus dan ben je wel erg extreem (of Ultra-Ivo)
Stukje plakband erachter>opgelost.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:33 schreef foetre het volgende:
[..]
Omdat het kan![]()
Nee als ik zo'n hoop geld uitgeef wil ik gewoon bepaalde dingen hebben.Ander kan ik op m'n trek 2.3 door blijven fiets.
Carbon omdat dat hoop trillingen opvangt en licht is.
Di2 schakelt direct en vloeiend ook al sta je vol op de pedalen
Interne kabels omdat schurende buitenkabels zorgen voor onherstelbare schade als deze door de lak heen schuren.
PS kan je een full carbon frame gebruiken op een tacx genius?
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.quote:
Daarom denk ik dat je er in Nederland nog wel wat langer mee doet dan de door Shimano opgegeven 1500 mijl.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.
Het aantal km zal afhangen van hoe vaak je schakelt.
Idd en hoelang doet een gemiddeld renner over 3000 km.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.
Het aantal km zal afhangen van hoe vaak je schakelt.
Ik een jaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef foetre het volgende:
[..]
Idd en hoelang doet een gemiddeld renner over 3000 km.
Om de 4 maanden een volle batterij is wel te doen.
Ik ga gewoon is een proefritje maken als de eerste modellen in de winkel zijn.
1500*1.6=2400quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat je er in Nederland nog wel wat langer mee doet dan de door Shimano opgegeven 1500 mijl.
Overigens is een lege baterrij nog niet een hele grote ramp natuurlijk, behalve als je hem net in 34-25 hebt staan voor de Keutenberg
99 van de 100 keer zal je dat toch niet zien. Misschien heb je zelfs juist extra respect omdat ze 53-12 het kopje bij Bloemendaal oprammenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik een jaar
[..]
1500*1.6=2400
De grootste faal van een lege batterij is dat je daaro staat. Met je fiets van honderden of duizenden euro's. En niet meer kunnen schakelen.
Iedereen die dat gebeurd lach ik uit.![]()
Ja, net als een reservewielquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:21 schreef foetre het volgende:
Of je neemt gewoon een reserve batterij mee
Kopje van Bloemendaal, moet ik ook nog een keer doenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
99 van de 100 keer zal je dat toch niet zien. Misschien heb je zelfs juist extra respect omdat ze 53-12 het kopje bij Bloemendaal oprammen
Ik rij op zo'n zwarte plastic Giant en rij iedereen (behalve Kaas, oProg, Yankee, Tommeke, Superhero, dutch_cyclist / Wielracer, Cyclinggirlquote:
Ja, bij de derde rontonde links.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is dat toch met peNdalen? Is er ergens een gebied in nl waar je dat zo uitspreekt ofzo?
Keutenberg altijd gewoon op de 39-25 en toen die een keer niet op het grootste kransje wilde schakelen door een slechte afstelling, lukte het op de 39-23 ook nog. Poten deden toen wel heel zeer, maar niet afstappen hé... Wat is dat toch tegenwoordig met al die koffiemolentjes een helling op rijden? Ik dacht ook slim te zijn om een compact 50x34 aan te schaffen. Nou die 34er ligt nu stof te happen en er staat gewoon weer een 39er binnenblad op.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Overigens is een lege baterrij nog niet een hele grote ramp natuurlijk, behalve als je hem net in 34-25 hebt staan voor de Keutenberg
Wat voor werk doen die daar dan? Want voor zover mij bekend wordt er daar niet getippeld......quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb mensen lopen op het kopje van Bloemendaal
1500 mijl per oplaadbeurt. Inderdaad zou de totale levensduur van de batterij over de 100k in kilometers moeten gaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, bij de derde rontonde links.
Geeft Shimano echt 1500mijl op voor die batterij? Ik dacht in de orde van 100.000km gehoord te hebben. Weet iemand hoe dat zit?
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te rokenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zelfs ik kom op de fiets over het kopje![]()
![]()
•Levensduur van een volle batterij is ongeveer 2000 km, ten minste 1000 km, afhankelijk van het aantal schakelacties en de buitentemperatuur.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
1500 mijl per oplaadbeurt. Inderdaad zou de totale levensduur van de batterij over de 100k in kilometers moeten gaan.
Ik heb er ook 1quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te roken
Ik wil trouwens wel een plastic Giant! Mooie fietsen die TCR's!
Maar mark my words: Shimanko kennende zal die batterij in die Ultegra wel een goedkopere zijn dan die, die bij de Dura Ace groep hoort.... Ik wacht wel op SRAM die toch altijd doorborduurd waar Shimano gestopt is (om eens een gezegde te verkrachten)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef foetre het volgende:
[..]
•Levensduur van een volle batterij is ongeveer 2000 km, ten minste 1000 km, afhankelijk van het aantal schakelacties en de buitentemperatuur.
•Het opladen van de batterij met de lader (SMBCR1) duurt ongeveer 1,5 uur.
•Shimano garandeert minimaal 500 oplaadbeurten.
Batterij is juist het enige onderdeel wat precies hetzelfde is (dura ace - ultegra) ..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar mark my words: Shimanko kennende zal die batterij in die Ultegra wel een goedkopere zijn dan die, die bij de Dura Ace groep hoort.... Ik wacht wel op SRAM die toch altijd doorborduurd waar Shimano gestopt is (om eens een gezegde te verkrachten)
Ik zie het allemaal wel en wacht nog maar even totdat het allemaal WiFi wordt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Batterij is juist het enige onderdeel wat precies hetzelfde is (dura ace - ultegra) ..
En SRAM heeft net aangegeven geen toekomst in electra te zien
niet waar dan heb je nog nooit op een goede fiets gereden met kabel binnen door.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Interne kabels hebben veel meer weerstand dan open kabels buitenom. En daarbij is het nog zwaarder ook door die veel langere buitenkabel.
Een elektrakabel heeft niet echt last van vuil en slijtagequote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:36 schreef dop het volgende:
[..]
niet waar dan heb je nog nooit op een goede fiets gereden met kabel binnen door.
als het goed word uitgevoerd zit er hooguit een teflon hulsje om het deel wat binnendoor loopt.
en omdat het veel minder gevoelig is voor vuil en slijtage schakelt het gewoon goed en op de lange duur beter.
dat is dan ook weer waar , dan maakt het geen bijna fluit uit en is binnendoor alleen mooier.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een elektrakabel heeft niet echt last van vuil en slijtage
Het schakelen kan al draadloos, o.a. EPBike (de hier wel bekende fm) is daarmee bezig. Op Bikemotion stond een Cervelo waar dat al in verwerkt is. Voordelen zijn natuurlijk duidelijk: minder kabels en ook dat lelijke blokje dat ergens rond het stuur bungelt kan verdwijnen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zie het allemaal wel en wacht nog maar even totdat het allemaal WiFi wordt.
En dan onderaan de Keutenberg met een zender om al die DI2's op de 11 te klappen
Lelijke blokje? Welke bedoel je?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het schakelen kan al draadloos, o.a. EPBike (de hier wel bekende fm) is daarmee bezig. Op Bikemotion stond een Cervelo waar dat al in verwerkt is. Voordelen zijn natuurlijk duidelijk: minder kabels en ook dat lelijke blokje dat ergens rond het stuur bungelt kan verdwijnen.
Hey ff oppassen hè, beunhaas! Anders kun je zaterdag zwemmenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:03 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb een Trek en heb m zo aangekleed dat ik 'm juist erg mooi vind
Ik hou juist wel van strakkere fietsen qua design. Scott en Focus vind ik ook mooi. Net als Specialized en Cannondale. Ik vind de meeste Italianen juist kermisfietsen.
en ontken eens dat hij stiekum toch wel lekker fiets?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hey ff oppassen hè, beunhaas! Anders kun je zaterdag zwemmenOverigens verplaats ik me even tijdelijk op een kiezelharde cannondale
Mij wel, ik geef het eerlijk toe.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij op zo'n zwarte plastic Giant en rij iedereen (behalve Kaas, oProg, Yankee, Tommeke, Superhero, dutch_cyclist / Wielracer, Cyclinggirl) eraf. En zéker als ik mn plastic Sensa kutwielen erin steek, dan snij ik door de wind als een heet mes door roomboter
Klopt, hij stond openquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die zadeltas, die er uit ziet als een vliegtuighangar?
Dat deed ie 5 minuten ervoor nog welquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:08 schreef IronTaksi het volgende:
Een schroef die niet meer in de muur zit !
Wat een onzin zeg, rijd maar een keer mee. En niet janken als je eraf moet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:17 schreef eentwee het volgende:
Vrouwenwielrennen is natuurlijk ook een soort veldrijden. Beetje warmrijden en dan hooguit een uurtje knallen. Wat niet wegneemt dat Vos geweldig is![]()
Fietst absoluut primaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:06 schreef dop het volgende:
[..]
en ontken eens dat hij stiekum toch wel lekker fiets?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:10 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, rijd maar een keer mee. En niet janken als je eraf moet.
waarom bij mij nu weer eenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij op zo'n zwarte plastic Giant en rij iedereen (behalve Kaas, oProg, Yankee, Tommeke, Superhero, dutch_cyclist / Wielracer, Cyclinggirl) eraf. En zéker als ik mn plastic Sensa kutwielen erin steek, dan snij ik door de wind als een heet mes door roomboter
Hij schaamt zich dat hij er door een vrouw uit wordt gereden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
waarom bij mij nu weer eenGaat lekker wielen stelen op het damrak met je plastic Sensa's
![]()
Vrouwenkoersen zijn toch gewoon veel korter?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:10 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, rijd maar een keer mee. En niet janken als je eraf moet.
Dat bedoel ik. Als vrouwelijke prof kun je prima wat duurvermogen inleveren voor explosiviteit. Zegt an sich niks over het niveau of individuele prestaties. Ik impliceer toch ook niet dat Usain Bolt een koekenbakker is omdat-ie maar 20 seconden hard loopt?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vrouwenkoersen zijn toch gewoon veel korter?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
De grootste faal van een lege batterij is dat je daaro staat. Met je fiets van honderden of duizenden euro's. En niet meer kunnen schakelen.
Iedereen die dat gebeurdt lach ik uit.![]()
Foto of filmcamera's?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:54 schreef kiekjesdief het volgende:
Toen camera's nog mechanisch waren en de eerste op de markt kwamen met essentiële elektronica weigerde ik. Stel je toch eens voor dat je batt ineens op was.
Nu is er bij digitale niet anders en laad ik braaf mijn reserve batt op. Iedere nacht gaat mijn smartphone aan de oplader en ik vind het normaal.
Is ook niet te stoppen natuurlijk, over 10 jaar heeft elke fiets elektronisch schakelen..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:54 schreef kiekjesdief het volgende:
Toen camera's nog mechanisch waren en de eerste op de markt kwamen met essentiële elektronica weigerde ik. Stel je toch eens voor dat je batt ineens op was.
Nu is er bij digitale niet anders en laad ik braaf mijn reserve batt op. Iedere nacht gaat mijn smartphone aan de oplader en ik vind het normaal.
Elke nieuwe fiets? No way. Datzelfde zou je kunnen zeggen over carbon, maar dat zit nu ook alleen nog maar op duurste groepen/frame's enzo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is ook niet te stoppen natuurlijk, over 10 jaar heeft elke fiets elektronisch schakelen..
Let maar opquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Elke nieuwe fiets? No way. Datzelfde zou je kunnen zeggen over carbon, maar dat zit nu ook alleen nog maar op duurste groepen/frame's enzo.
Bedoel je met verstoffen dat je nu niets meer kwa fotografie doet?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:00 schreef kiekjesdief het volgende:
Fotografie mijn oude nikon staat in de kast te verstoffen, Nu sleep ik extra batterijen mee.
Ik heb zo'n 30 jaar geleden al geprobeerd met oplaadbare fietslampen te rijden. Ging ook in de winter 's ochtends om 6 uur naar mijn werk maar binnen een paar kilometer was er geen licht meer, mede door de kou natuurlijk. Nu kan ik uren fietsen, ook in de kou met redelijk licht en zonder dynamo
Gaaf, al een frame in gedachte?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:00 schreef kiekjesdief het volgende:
Ik ga voor titanium heb ik gisteren besloten
Hmm, daar heb je ook wel een goed punt. Al denk ik wel dat ze het di2 exclusief willen laten blijven, dus alleen in de hoogste groepen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Let maar opover 2 jaar 105 di2, nog eens 2 tiara etc..
Carbon is gewoon een duurder materiaal. Een di2 groep hoeft niet veel meer te kosten als de standaard groepen.
Allereerst een verkeerd type plug gebruikt. Daarnaast is die plug ook nog een maat te groot, of de schroef een maatje te klein. Die drie kruisjes ... laat ik daar als niet Amsterdommer maar niets van zeggen. En tenslotte is het gewoon je straf. Moet je je fiets maar schoonmaken voordat je die ophangt!quote:
Meeste merken kun je ook dichterbij opmeten en bestellen hoor. Moots gewoon in Nederland bv. Firefly Londen en baum ergens in Duitsland..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:18 schreef kiekjesdief het volgende:
Nu digitaal met een D200.
Van Nicholas Zephyr is wel mooi en gewoon dichtbij op maat te laten maken. Ik heb moeite met bestellen en betalen en dan maar afwachten wat er binnenkomt.
Zag ook andere mooie frames maar dan uit Boston enzo, daar kom ik niet zo vaak.
Is wel net zo'n bedrag als de nieuwe D4 maar denk dat ik toch liever de fiets koop dan de camera.
Ik zag op de bikemotion die Di2 en vind het wel wat hebben maar zou nu nog niet overstappen naar elektronisch schakelen. Ik heb al erg moeten wennen aan het geïndexeerd schakelen op de remhandels, wat heb ik bij commandeurs op de onderbuis gemist zeg. Ik ben trouwens geen purist ik ben gewoon traag.
Van die Van Nicholas worden uitsluitend de stickers er in Nederland opgeplakt. Voor de rest is het een in Rusland geproduceerde fiets op Nederlandse specificaties. Niets mis mee, maar ik zou ook nog even in Bruchem kijken bij CC5311. Daar worden bijna dezelfde frames onder een andere naam verkocht en als je een beetje lullen kan, kan daar je zomaar een paar honderd euro besparen tov een Van Nicholas. Succes met je keuze!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:18 schreef kiekjesdief het volgende:
Nu digitaal met een D200.
Van Nicholas Zephyr is wel mooi en gewoon dichtbij op maat te laten maken. Ik heb moeite met bestellen en betalen en dan maar afwachten wat er binnenkomt.
Zag ook andere mooie frames maar dan uit Boston enzo, daar kom ik niet zo vaak.
Is wel net zo'n bedrag als de nieuwe D4 maar denk dat ik toch liever de fiets koop dan de camera.
Ik zag op de bikemotion die Di2 en vind het wel wat hebben maar zou nu nog niet overstappen naar elektronisch schakelen. Ik heb al erg moeten wennen aan het geïndexeerd schakelen op de remhandels, wat heb ik bij commandeurs op de onderbuis gemist zeg. Ik ben trouwens geen purist ik ben gewoon traag.
Not! Bij bestelling betaal je dan dus vooraf en teken je even voor de maten die zij voor je opgemeten hebben. Dan is dat dus jouw bestelling.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan bestel je ook bij een dealer dus het "risico" ligt bij hen.
Klopt, die zou ik er af gaan halen.quote:
Verkeerd type zou kunnen, maat niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Allereerst een verkeerd type plug gebruikt. Daarnaast is die plug ook nog een maat te groot, of de schroef een maatje te klein. Die drie kruisjes ... laat ik daar als niet Amsterdommer maar niets van zeggen. En tenslotte is het gewoon je straf. Moet je je fiets maar schoonmaken voordat je die ophangt!
Ik dacht dat kiekjes bang was voor het niet leveren van een frame. Dat risico ligt dan toch echt bij de dealer hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Not! Bij bestelling betaal je dan dus vooraf en teken je even voor de maten die zij voor je opgemeten hebben. Dan is dat dus jouw bestelling.
Niet zeuren die maat is gewoon vaut. Bij een juiste maat moet die plug gewoon bol staan als die uit de muur komt zetten. Gewoon te weinig spanning er op gehad door een te kleine schroef. En voor dat soort blokken zijn er grovere pluggen in de handel.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
Verkeerd type zou kunnen, maat niet.
Daarnaast woon ik niet in Amsterdam en is het niet mijn keus geweest om 't frame zo te spuiten
Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik zie de voordelen van elektronisch schakelen nog niet opwegen tegen de nadelen eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is ook niet te stoppen natuurlijk, over 10 jaar heeft elke fiets elektronisch schakelen..
Nog mooier wordt 't als je naar de titaniumbouwer in Rusland gaat en 'm daar gewoon in de werkplaats zelf bestelt. Een Russische maat van me heeft een paar jaar terug daar z'n titanium frame op maat laten maken, heb hem toen nog geadviseerd met het ontwerpen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van die Van Nicholas worden uitsluitend de stickers er in Nederland opgeplakt. Voor de rest is het een in Rusland geproduceerde fiets op Nederlandse specificaties. Niets mis mee, maar ik zou ook nog even in Bruchem kijken bij CC5311. Daar worden bijna dezelfde frames onder een andere naam verkocht en als je een beetje lullen kan, kan daar je zomaar een paar honderd euro besparen tov een Van Nicholas. Succes met je keuze!
Gevaarlijke uitspraak. Zoiets als dat de eerste shifters ook maar onzin waren tov goed werkende buis commandeurs. En die eerste geindexeerde buis commadeurs waren ook voor mietjes want schakelen deed je toch op je gevoel met je Maillard 6 pion. Gelukkig staat de ontwikkeling niet stil.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik zie de voordelen van elektronisch schakelen nog niet opwegen tegen de nadelen eigenlijk.
Is bij haast elke tocht zo, Kopje over en dan de verzorging op dat grasveld of wat het dan ook is...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te roken
Ik wil trouwens wel een plastic Giant! Mooie fietsen die TCR's!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |