Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Zeer zeker een mooie fietsquote:Op maandag 9 januari 2012 23:01 schreef Oksel het volgende:
Don't give a fuck.
En mensen die 2400 EUR uitgeven voor een Sensa met kutwielen, terwijl ze voor hetzelfde geld dit hebben zijn oerdom:
http://link.marktplaats.nl/504620467
Wat een prachtfietsje.
Zag het iddquote:
Wordt er op het vlakke natuurlijk gewoon afgereden door het geringere gewicht en het daardoor ook lagere totaal vermogen. Kijk maar bij het veldrijden. Marianne Vos (met alle respect hoor) rijdt gewoon langzamer dan eerste jaars junior Mathieu van der Poel. Uiteindelijk zegt mij dat vermogen niet zo heel veel. Lars Boom had een lager vermogen per kg dan Gesink maar een veel hoger totaal vermogen. Dus wat is het waard. Leuke vergelijking van waar je staat tov de vorige test. En voor de rest moet je in de koers gewoon slim zijn, beetje linkeballen en vooral niet vallen.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:33 schreef kaasplankje het volgende:
Ik las vandaag in de krant dat Marianne Vos 6.6 Watt/kg gewicht trapt bij een inspanningstest. Met zo'n vermogen per kg lichaamsgewicht kan ze praktisch met de heren mee.
Toch wel heel straf voor een dame hoorquote:Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wordt er op het vlakke natuurlijk gewoon afgereden door het geringere gewicht en het daardoor ook lagere totaal vermogen. Kijk maar bij het veldrijden. Marianne Vos (met alle respect hoor) rijdt gewoon langzamer dan eerste jaars junior Mathieu van der Poel. Uiteindelijk zegt mij dat vermogen niet zo heel veel. Lars Boom had een lager vermogen per kg dan Gesink maar een veel hoger totaal vermogen. Dus wat is het waard. Leuke vergelijking van waar je staat tov de vorige test. En voor de rest moet je in de koers gewoon slim zijn, beetje linkeballen en vooral niet vallen.
Absoluut, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar op dit moment, en de komende jaren zit er natuurlijk daar helemaal geen concurrentie aan te komen. Die heerst nog harder dan Nys in z'n beste jaren.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch wel heel straf voor een dame hoor
hele mooie fiets idd maar voor een 4 maanden oude fiets niet een beetje te goedkoop ? meegevallen ofzo:O?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:04 schreef Oksel het volgende:
Ben meteen verliefd.
Wat een prachtfietsje..
http://link.marktplaats.nl/514248844
Iemand een Bianchi kopen?
Ik zal het in gedachte houden.Ik kijk ook nog wel beetje rond voor wat anders.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:01 schreef Oksel het volgende:
Don't give a fuck.
En mensen die 2400 EUR uitgeven voor een Sensa met kutwielen, terwijl ze voor hetzelfde geld dit hebben zijn oerdom:
http://link.marktplaats.nl/504620467
Wat een prachtfietsje.
Waarom die 3 voorwaarden?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:52 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik zal het in gedachte houden.Ik kijk ook nog wel beetje rond voor wat anders.
Maar het moet gewoon aan 3 voorwaarden voldoen.
max 2500
Carbon
DI2
interne kabels.
Goede wielen kan ik later nog makkelijk upgraden dus is geen pre
Omdat het kanquote:
fixed.Dat krijg je met kopiëren/plakkenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is dat toch met peNdalen? Is er ergens een gebied in nl waar je dat zo uitspreekt ofzo?
Carbon kan een hoop trillingen opvangen, maar stel je er bij zo'n huis tuin en keuken Taaiwanees frame van Sensa niet al te veel van voor.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:33 schreef foetre het volgende:
[..]
Omdat het kan![]()
Carbon omdat dat hoop trillingen opvangt en licht is.
Di2 schakelt direct en vloeiend ook al sta je vol op de pedalen
Interne kabels omdat schurende buitenkabels zorgen voor onherstelbare schade als deze door de lak heen schuren.
Gedeeltelijk eens met 1 en 3, maar als je met een lege batterij komt te staan ben je gewoon te dom om te fietsen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Carbon kan een hoop trillingen opvangen, maar stel je er bij zo'n huis tuin en keuken Taaiwanees frame van Sensa niet al te veel van voor.
DI2... En hoe vaak schakel je dan? Ik zou de ellende van de eerste serie Ultegra DI2 niet willen hebben. En zeker niet met een lege batterij willen staan.
Interne kabels hebben veel meer weerstand dan open kabels buitenom. En daarbij is het nog zwaarder ook door die veel langere buitenkabel.
Of je bent bezig met afstanden makenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens met 1 en 3, maar als je met een lege batterij komt te staan ben je gewoon te dom om te fietsen.
En eerste serie Dura-Ace Di2 ook niets dan lof. Heb er wel vertrouwen in.
Zelfs Parijs - Brest - Parijs kan je op 1 batterij doen dus dan ben je wel erg extreem (of Ultra-Ivo)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of je bent bezig met afstanden maken
2000km moet kunnen op 1 batterijquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zelfs Parijs - Brest - Parijs kan je op 1 batterij doen dus dan ben je wel erg extreem (of Ultra-Ivo)
Stukje plakband erachter>opgelost.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:33 schreef foetre het volgende:
[..]
Omdat het kan![]()
Nee als ik zo'n hoop geld uitgeef wil ik gewoon bepaalde dingen hebben.Ander kan ik op m'n trek 2.3 door blijven fiets.
Carbon omdat dat hoop trillingen opvangt en licht is.
Di2 schakelt direct en vloeiend ook al sta je vol op de pedalen
Interne kabels omdat schurende buitenkabels zorgen voor onherstelbare schade als deze door de lak heen schuren.
PS kan je een full carbon frame gebruiken op een tacx genius?
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.quote:
Daarom denk ik dat je er in Nederland nog wel wat langer mee doet dan de door Shimano opgegeven 1500 mijl.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.
Het aantal km zal afhangen van hoe vaak je schakelt.
Idd en hoelang doet een gemiddeld renner over 3000 km.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ivo doet 3000 km alsof het niets is.
Het aantal km zal afhangen van hoe vaak je schakelt.
Ik een jaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef foetre het volgende:
[..]
Idd en hoelang doet een gemiddeld renner over 3000 km.
Om de 4 maanden een volle batterij is wel te doen.
Ik ga gewoon is een proefritje maken als de eerste modellen in de winkel zijn.
1500*1.6=2400quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat je er in Nederland nog wel wat langer mee doet dan de door Shimano opgegeven 1500 mijl.
Overigens is een lege baterrij nog niet een hele grote ramp natuurlijk, behalve als je hem net in 34-25 hebt staan voor de Keutenberg
99 van de 100 keer zal je dat toch niet zien. Misschien heb je zelfs juist extra respect omdat ze 53-12 het kopje bij Bloemendaal oprammenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik een jaar
[..]
1500*1.6=2400
De grootste faal van een lege batterij is dat je daaro staat. Met je fiets van honderden of duizenden euro's. En niet meer kunnen schakelen.
Iedereen die dat gebeurd lach ik uit.![]()
Ja, net als een reservewielquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:21 schreef foetre het volgende:
Of je neemt gewoon een reserve batterij mee
Kopje van Bloemendaal, moet ik ook nog een keer doenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
99 van de 100 keer zal je dat toch niet zien. Misschien heb je zelfs juist extra respect omdat ze 53-12 het kopje bij Bloemendaal oprammen
Ik rij op zo'n zwarte plastic Giant en rij iedereen (behalve Kaas, oProg, Yankee, Tommeke, Superhero, dutch_cyclist / Wielracer, Cyclinggirlquote:
Ja, bij de derde rontonde links.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is dat toch met peNdalen? Is er ergens een gebied in nl waar je dat zo uitspreekt ofzo?
Keutenberg altijd gewoon op de 39-25 en toen die een keer niet op het grootste kransje wilde schakelen door een slechte afstelling, lukte het op de 39-23 ook nog. Poten deden toen wel heel zeer, maar niet afstappen hé... Wat is dat toch tegenwoordig met al die koffiemolentjes een helling op rijden? Ik dacht ook slim te zijn om een compact 50x34 aan te schaffen. Nou die 34er ligt nu stof te happen en er staat gewoon weer een 39er binnenblad op.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Overigens is een lege baterrij nog niet een hele grote ramp natuurlijk, behalve als je hem net in 34-25 hebt staan voor de Keutenberg
Wat voor werk doen die daar dan? Want voor zover mij bekend wordt er daar niet getippeld......quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb mensen lopen op het kopje van Bloemendaal
1500 mijl per oplaadbeurt. Inderdaad zou de totale levensduur van de batterij over de 100k in kilometers moeten gaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, bij de derde rontonde links.
Geeft Shimano echt 1500mijl op voor die batterij? Ik dacht in de orde van 100.000km gehoord te hebben. Weet iemand hoe dat zit?
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te rokenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zelfs ik kom op de fiets over het kopje![]()
![]()
•Levensduur van een volle batterij is ongeveer 2000 km, ten minste 1000 km, afhankelijk van het aantal schakelacties en de buitentemperatuur.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
1500 mijl per oplaadbeurt. Inderdaad zou de totale levensduur van de batterij over de 100k in kilometers moeten gaan.
Ik heb er ook 1quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te roken
Ik wil trouwens wel een plastic Giant! Mooie fietsen die TCR's!
Maar mark my words: Shimanko kennende zal die batterij in die Ultegra wel een goedkopere zijn dan die, die bij de Dura Ace groep hoort.... Ik wacht wel op SRAM die toch altijd doorborduurd waar Shimano gestopt is (om eens een gezegde te verkrachten)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:51 schreef foetre het volgende:
[..]
•Levensduur van een volle batterij is ongeveer 2000 km, ten minste 1000 km, afhankelijk van het aantal schakelacties en de buitentemperatuur.
•Het opladen van de batterij met de lader (SMBCR1) duurt ongeveer 1,5 uur.
•Shimano garandeert minimaal 500 oplaadbeurten.
Batterij is juist het enige onderdeel wat precies hetzelfde is (dura ace - ultegra) ..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar mark my words: Shimanko kennende zal die batterij in die Ultegra wel een goedkopere zijn dan die, die bij de Dura Ace groep hoort.... Ik wacht wel op SRAM die toch altijd doorborduurd waar Shimano gestopt is (om eens een gezegde te verkrachten)
Ik zie het allemaal wel en wacht nog maar even totdat het allemaal WiFi wordt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Batterij is juist het enige onderdeel wat precies hetzelfde is (dura ace - ultegra) ..
En SRAM heeft net aangegeven geen toekomst in electra te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |