SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Ynske's hexagonnetjes
Lyssa's kerstuiltje![]()
Omhaakte potjes van Trui:
EsseEi maakte vogeltjes:![]()
Lexie2011's papegaai:![]()
HOOK ON!!
[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 29-12-2011 20:51:42 ]***
wat leuk! Is dat een gekocht of vrij patroon?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:03 schreef lexie2011 het volgende:
![]()
Ik heb weereens een beestje afgemaakt, lag al maanden op een vleugel te wachten...
klopt, foei BE!quote:Op woensdag 28 december 2011 09:34 schreef Dottey het volgende:
dacht dat we geen halve dingen meer in de OP deden![]()
ja het is heel makkelijk! alleen haak ik de halve vasten alleen door 1 kant van het v'tje heen, omdat ik het idee heb dat hij anders te stroef wordt. bovendien zie je dan de kleur ook beter. verder is t een heel fijn en snel tussendoorprojectje, bedankt voor het delen van de link!quote:Op woensdag 28 december 2011 13:47 schreef trui het volgende:
wat een productiviteit, angelof9! mooi inderdaad, die sprout! hoe heb je die bloemetjes langs de rand gemaakt? de muts vind ik er ook heel ingenieus uit zien, zo met dat kleurenverloop.
noraly, leuk dat je die sjaal gaat maken. gaat het net zo makkelijk als 't lijkt in de beschrijving? of is 't lastig om onder de halve vasten van de vorige rij door te haken?
Klik er eens opquote:Op donderdag 29 december 2011 14:05 schreef LittleQ het volgende:
Ander vraagje, ik krijg bovenin mijn scherm een (1) te zien (net als op Facebook als je een melding hebt). Wat is dit?
ik ben niet bekend met het Fok forum...
Nope, heeft dus niet met de privé berichtjes te makenquote:Op donderdag 29 december 2011 14:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Leuk geworden TG!
[..]
Klik er eens op(en is het nu een 2?
)
Blijft die (1) er dan ook staan als het er 3 zijn, of wordt het dan (3)? soms beetje blonTquote:Op donderdag 29 december 2011 14:27 schreef Lijnloos het volgende:
Die (1) is om aan te geven dat er een nieuwe post is geplaatst. Maar vaak is het die van jezelf
Dan zou het (3) moeten worden ja. Maar het hoort te verdwijnen zodra je deze pagina weer naar de voorgrond klikt zeg maar.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:29 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Blijft die (1) er dan ook staan als het er 3 zijn, of wordt het dan (3)? soms beetje blonT
Ja, dat was ik ook vergeten. Maarja, toen was ik al aan m'n project begonnen natuurlijk.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:44 schreef trovey het volgende:
Haken met zwarte wol...ik vergeet steeds hoe waardeloos dat is in de winter met weinig daglicht.
wow, wat een werk! en leuk dat je er een rechthoekige sprei van maakt. maar zou je dat wel met zwart doen? dan vallen de buitenste lijnen toch weg?quote:Op donderdag 29 december 2011 18:40 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik heb me ook maar eens gewaagd aan de 1 up. Hij is groooot.![]()
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een zooi zwarte bollen gehaald, zodat ik er een gewone rechthoekige sprei van kan maken.
Heb ik al verteld dat ik een projectje met de zwarte tweede van de Zeeman op de pen heb staanquote:Op donderdag 29 december 2011 18:47 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ja, dat was ik ook vergeten. Maarja, toen was ik al aan m'n project begonnen natuurlijk.
Ja, het leek me dat zo'n 1 up in felle kleuren er juist goed uitspringt met zwart. Misschien kan ik hier eerst een wit lijntje omheen maken. Zodat de 1 up incl buitenste lijn goed onderscheiden is van de rest.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:52 schreef trui het volgende:
[..]
wow, wat een werk! en leuk dat je er een rechthoekige sprei van maakt. maar zou je dat wel met zwart doen? dan vallen de buitenste lijnen toch weg?
In m'n eigen woning heb ik een staande lamp naast de bank staan, dat helpt ook wel. Ben nu bij m'n ouders op bezoek, toch te weinig licht om fatsoenlijk met zwart te kunnen werken.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb ik al verteld dat ik een projectje met de zwarte tweede van de Zeeman op de pen heb staan...overdag dan...'s avonds moet ik overstappen naar lichte wol.
Hoi allemaal!quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:54 schreef trovey het volgende:
Leuke dingetjes weer gezien,,,die kerstsokjes en dat beestje.
De strik was ijnderdaad wat groot van het mandjes maar ach...je kunt niet alles hebben.![]()
Ravelry staat overigens vol met Kerstideeen, even Christmas intikken en je wordt doodgegooid met van alles en nog wat....eigen ervaring.![]()
Hier nog even snel een kol c.q. muts gehaakt in het Engels ook wel cowl/hood genoemd.
Foto van hoe je hem kunt dragen:
[ afbeelding ]
en mijn exemplaar (wel met een ribbeleffect)
[ afbeelding ]
Gemaakt van Multicopulour van de Zeeman dus lekker warm..
Ik ook(zelfs eentje bij de bank en eentje bij de stoel) maar zit toch nog te inspannend te turen.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:03 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
In m'n eigen woning heb ik een staande lamp naast de bank staan, dat helpt ook wel. Ben nu bij m'n ouders op bezoek, toch te weinig licht om fatsoenlijk met zwart te kunnen werken.
Succes nog in ieder geval.
Welkomquote:Op donderdag 29 december 2011 19:26 schreef x__duck het volgende:
[..]
Hoi allemaal!
Ik ben Inge en heb vanmiddag na weken van kwijlen bij dit forum toch maar een inlognaam aangevraagd.
Ik ben (naast afstuderen aan de pabo) vooral bezig met het haken van knuffeltjes, het welbekende amigurumi. Mijn lopende project is een minion van de film 'verschrikkelijke ikke'.
Laatst heb ik wol gekocht voor de cowl die Trovey ook gemaakt heeft. Ik kom alleen helemaal niet uit het patroon en hoop dat jullie hem voor mij willen vertalen.
Ik hoop binnenkort wat foto's te kunnen maken zodat jullie ook kunnen zien wat ik gemaakt heb.
Groetjes, Inge
Het moet een ijsbeer voorstellen,maar heb de vergelijking met een hond al vaak gehoord vandaag....quote:Op donderdag 29 december 2011 17:04 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind die hond erg leuk, maar die poten zijn een beetje raar. Niet omdat ze niet even groot zijn, maar omdat ze zo'n uitstekend stukje hebben waarmee ze aan het lijfje zijn genaaid. Zo lijkt het althans. Verder is ie heel schattig.
Klopt, ik zag straks een (2). Heel irritant en ik ga 'm uitzettenquote:Op donderdag 29 december 2011 15:24 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dan zou het (3) moeten worden ja. Maar het hoort te verdwijnen zodra je deze pagina weer naar de voorgrond klikt zeg maar.
Inderdaad Raggedy Ann! Ik ken dat helemaal niet, kwam het patroon ergens tegen en ben haar gaan maken. Ik heb haar alleen geen rode wangetjes gegeven, want dat vind ik niks en haar haren heb ik anders gedaan. Naderhand bleek ik diverse foutjes te hebben gemaakt, maar desalniettemin vind ik haar nog steeds het meest geweldige wat ik heb gemaaktquote:Op donderdag 29 december 2011 14:28 schreef bietel het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er weer gepost!
Leuke jiji, Ragety Ann (toch?), sjaal, robotje (leuk die metalen details!) en andere beestjes!
Ik heb die poten zonder zo'n stukje gedaan. Vond het niet mooi zoquote:Op donderdag 29 december 2011 20:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Het moet een ijsbeer voorstellen,maar heb de vergelijking met een hond al vaak gehoord vandaag....
De poten moesten idd zo met een extra stuk, op tvoorbeeld valt tniet zo hard op maar dat is met zon pluiswol gemaakt....en met gewoon wol wordt hij schijnbaar zo
Sorryquote:Op donderdag 29 december 2011 20:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
Het moet een ijsbeer voorstellen,maar heb de vergelijking met een hond al vaak gehoord vandaag....
De poten moesten idd zo met een extra stuk, op tvoorbeeld valt tniet zo hard op maar dat is met zon pluiswol gemaakt....en met gewoon wol wordt hij schijnbaar zo
Nou, ik zie geen foutjes en ik vind ´m erg leuk!quote:Op donderdag 29 december 2011 20:38 schreef LittleQ het volgende:
Inderdaad Raggedy Ann! Ik ken dat helemaal niet, kwam het patroon ergens tegen en ben haar gaan maken. Ik heb haar alleen geen rode wangetjes gegeven, want dat vind ik niks en haar haren heb ik anders gedaan. Naderhand bleek ik diverse foutjes te hebben gemaakt, maar desalniettemin vind ik haar nog steeds het meest geweldige wat ik heb gemaakt
Beidequote:Op donderdag 29 december 2011 22:10 schreef LittleQ het volgende:
@Lyssa, leuk! Is dat tekkeltje niet een enorm gepriegel geweest? Of is je monster aan de grotere kant?
Ik vroeg me trouwens af, die leuke vilten bloemetjes die jij hebt, waar heb je die ook alweer besteld? Ik kan je bericht daarover niet meer terugvinden en ik vind ze echt te gek!
waar 2011 aan 2012 haakt. ^^)quote:
dat boek heb ik ookquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:47 schreef Serinde het volgende:
Wat een mooie dingen zijn er alweer voorbij gekomen, complimenten![]()
Eerste kerstdag kreeg ik dit, puntgaaf en uit 1975!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Ik heb niet zoveel gedaan afgelopen week. Vooral veel gelezen en de nieuwe professor Layton gespeeldWel deze twee even tussendoor:
[ afbeelding ]
Komende week gaat er ook zeer weinig gehaakt worden, we vertrekken zo richting de Ardennen voor een week. Ga snel onze tas pakken. Iedereen een goede jaarwisseling en dat 2012 maar goed aangehaakt mag worden![]()
Super!!quote:Op donderdag 29 december 2011 20:52 schreef trovey het volgende:
Cowl:
55 lossen en sluit de ring in de eerste losse met een halve vaste.
rij 1:1 losse (in de achterste lus)_, vaste in dezelfde lus als waar je de ring hebt gesloten en markeren met markeerring of draadje afwijkende wol, rest van de steken vasten, draai de ring niet.
rij 2: 2 lossen (geldt als eerste stokje), een steek overslaan en dan stokje in elke steek, an het einde de rij sluiten met een halve vaste in de vaste van de vorige rij. (is eerste halve stokje), .
rij 3: 1 losse (telt als 1e halve stokje), steek overslaan en halve stokjes en alle steken, afsluiten met een halve vasten
rij 4: 2 lossen, steek overslaan en stokje in elke steek, afsluiten met halve vaste.
rij 5 + 6: herhaal rij 4
rij 7: herhaal rij 3
rij 8: herhaal rij 4
rij 9: 1 losse, vasten in elke steek, afsluiten met halve vaste
rij 10-17: herhaal rij 2-9
rij 18-23: herhaal rij 2-5
afkanten.
Thanks! Gaat in mijn favorieten, ik vind ze echt geweldig!quote:Op donderdag 29 december 2011 22:15 schreef Lyssa het volgende:
[..]
BeideHet tekkeltje is enorm gepriegel geweest, die ik niet snel nog eens. Maar het monster is ook aan de grote kant
Ik heb mijn viltjes bij deze shop gekocht: http://www.etsy.com/shop/ifeltsprightly (eigenlijk een andere shop, maar die is opgesplitst in deze variant) Als je net iets anders aanbod wil, dan kan dat gewoon, ik vond het super service. Het vilt is ook mooi dik. Ik zit alweer te watertanden, misschien weer eens wat nieuws bestellen!
Is dat met echt wol of met acryl? Ziet er echt ontzettend leuk uit!quote:Op donderdag 29 december 2011 22:15 schreef Angelof9 het volgende:
LittleQ, deze heb ik geborsteld:
[ afbeelding ]
Maar ik heb voor dat wit gewone wol gebruikt en alleen voor de pootjes katoen. Ik heb nog nooit geprobeerd katoen te borstelen.
Wat mooi Herstblad!! Ik hoop dat mijn deken ook zo goed gaat uitpakkenquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:29 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]
Met kat
[ afbeelding ]
Zonder kat
Excuus dat de deken er wat rommelig bij ligt
De vierkantjes zijn afzonderlijk hier te vinden, behalve de witte
Het moeten totaal een stuk of 365 vierkanten worden, dus ben nog niet op de helft.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:23 schreef bietel het volgende:
Wow, mooie deken Herfstblad! Wat een werk! Maar her einde is in zicht!
Op die 2e foto lijkt het trouwens net, alsof de kat er nog zit, maar dan onder de deken
Ga je er nog een rand omheen haken, of zijn de witte gs-jes de rand?
Gaaf hoor Herfstblad! Ik dacht ook dat je kat eronder was gekropenquote:Op zaterdag 31 december 2011 09:23 schreef bietel het volgende:
Wow, mooie deken Herfstblad! Wat een werk! Maar her einde is in zicht!
Op die 2e foto lijkt het trouwens net, alsof de kat er nog zit, maar dan onder de deken
Ga je er nog een rand omheen haken, of zijn de witte gs-jes de rand?
héél erg tof!!quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:29 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]
Met kat
[ afbeelding ]
Zonder kat
Excuus dat de deken er wat rommelig bij ligt
De vierkantjes zijn afzonderlijk hier te vinden, behalve de witte
Resultaat wel laten zien hè?quote:
Wow wat tof! Mooie kleurtjes. Bijna mijn gordijnen. (is niet bedoeld als belediging wat ik heb namelijk enorm toffe gordijnenquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:41 schreef kruimel_20 het volgende:
[ afbeelding ]
Ein-de-lijk is hij af... na iets meer dan 1,5 jaar (met pauzes weliswaar) is mijn monsterproject ten einde. Nu mag ik van mezelf beginnen aan het up-kussen
quote:Op zondag 1 januari 2012 02:24 schreef Toverheks het volgende:
Kwam weer ff gluren wat een mooie dingen weer meisjes![]()
ik wens jullie in 2012 natuurlijk op de allereerste plaats veel gezondheid en geluk, maar natuurlijk ook heel veel haak en breiplezier (en ander frubelwerk)...............
Ik quote mezelf even, Iemand nog een idee wat ik fout doe?quote:Op donderdag 29 december 2011 17:54 schreef trovey het volgende:
Ik ben nu even bezig met een proefdingetje voor Tunisch haken....waarom krult de onderkant op?Kan ik dat tegengaan door het straks om te haken?
Ik volg precies de plaatjes maar heb toch het idee dat ik aan één kant aan het minderen (alhoewel ik wel eerst 1 lusje doorhaal en daarna met 2 tegelijk begin) ben alhoewel dat weer niet zo is als ik het geheel rechttrek.
het zijn heel simpele gs-jes, 2 rondes, clusters van 3 stokjes met 1 tussenlosse. het aan elkaar zetten heb ik gedaan met zigzaggende kettinkjes van 4 lossen, telkens met een slipstitch vastgemaakt (was nog wel even een gepuzzel).quote:Op zondag 1 januari 2012 19:20 schreef MissN het volgende:
Ik heb even een vraagje aan Trui, wat voor gsjes heb jij gebruikt voor die leuke poncho? Het lijken gewone basis gs-jes maar ze lijken ook weer op een bloem... hihi
ben heel benieuwd!
Mooi!quote:Op maandag 2 januari 2012 02:31 schreef mijsje het volgende:
ik kom ook even onder m'n twittersteen vandaan om iedereen een heel gelukkig 2012 toe te wensen...
leuke foto's heb ik in het topic gezien zeg!
ik heb ook niet stilgezeten in de tussentijd...
hiermee ben ik nu bezig, de old-rose-wrap... die wilde ik al heel erg lang maken, ben er nu eindelijk mee begonnen met de wol die ik voor mijn verjaardag kreeg...
[ afbeelding ]
het babydekentje voor de jongste van Vlindur:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
en nog wat andere dingen die ik ook nog op ravelry moet zetten, en waar ik de foto's dus nog van moet uploaden...
Wat een mooi garen hiervoor!quote:Op maandag 2 januari 2012 02:31 schreef mijsje het volgende:
ik kom ook even onder m'n twittersteen vandaan om iedereen een heel gelukkig 2012 toe te wensen...
leuke foto's heb ik in het topic gezien zeg!
ik heb ook niet stilgezeten in de tussentijd...
hiermee ben ik nu bezig, de old-rose-wrap... die wilde ik al heel erg lang maken, ben er nu eindelijk mee begonnen met de wol die ik voor mijn verjaardag kreeg...
[ afbeelding ]
het babydekentje voor de jongste van Vlindur:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
en nog wat andere dingen die ik ook nog op ravelry moet zetten, en waar ik de foto's dus nog van moet uploaden...
quote:Op donderdag 29 december 2011 18:40 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik heb me ook maar eens gewaagd aan de 1 up. Hij is groooot.![]()
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een zooi zwarte bollen gehaald, zodat ik er een gewone rechthoekige sprei van kan maken.
Wat toevallig, ik ben vandaag ook jarigquote:Op maandag 2 januari 2012 19:32 schreef EsseEi het volgende:
Allemaal een heel gelukkig, mooi en creatief 2012 gewenst!!
Dat er maar veel gehaakt en andere creatieve dingen gedaan mogen worden en je veel leuke avonturen mag beleven.
Wat een mooie shawls, omslagdoeken, poncho's en andere grote dingen worden er allemaal gemaakt ^^
Vandaag is het ook nog m'n verjaardag en van m'n vriend een hele toffe kast gekregen waarin al m'n wolletjes nu zitten op kleur-volgordeEn rechts naast de kast zit een gestreepte giraf
(die ik nu nog even ogen ga geven maar hij is best wel af dus!)
[ afbeelding ]
zien jullie trouwens dat ik nog maar een heeeeel klein beetje rood heb? komt door al die geluksvogels
Wat leuk!quote:Op maandag 2 januari 2012 19:32 schreef EsseEi het volgende:
Allemaal een heel gelukkig, mooi en creatief 2012 gewenst!!
Dat er maar veel gehaakt en andere creatieve dingen gedaan mogen worden en je veel leuke avonturen mag beleven.
Wat een mooie shawls, omslagdoeken, poncho's en andere grote dingen worden er allemaal gemaakt ^^
Vandaag is het ook nog m'n verjaardag en van m'n vriend een hele toffe kast gekregen waarin al m'n wolletjes nu zitten op kleur-volgordeEn rechts naast de kast zit een gestreepte giraf
(die ik nu nog even ogen ga geven maar hij is best wel af dus!)
[ afbeelding ]
zien jullie trouwens dat ik nog maar een heeeeel klein beetje rood heb? komt door al die geluksvogels
Bij mij werden ze iets kleiner (met naald 3,5 Catania-katoen), maar idd het zijn maar 2 rondes... En ik denk dat ze ongeveer 70-80 cm in totaal zijn geworden...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:41 schreef EsseEi het volgende:
Muck Lijnloos heeft op ravelry het patroon van de grannies die zij voor dr Up heeft gebruikt (en ik ook) opgeschreven. Ik heb het met naald 3 gedaan en dan werden ze 5cm, dus als je dat met naald 1,5 doet worden ze nog wel wat kleiner(en die zijn 2 rondes geloof ik)
Met naald 3 toch nog 5cm groot? Dan haak ik nog strakker dan ik dacht...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:41 schreef EsseEi het volgende:
Muck Lijnloos heeft op ravelry het patroon van de grannies die zij voor dr Up heeft gebruikt (en ik ook) opgeschreven. Ik heb het met naald 3 gedaan en dan werden ze 5cm, dus als je dat met naald 1,5 doet worden ze nog wel wat kleiner(en die zijn 2 rondes geloof ik)
Haha, dan lag het gelukkig niet helemaal aan mij dus!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:06 schreef EsseEi het volgende:
oh misschien zijn ze dan wel iets kleiner en kan ik gewoon niet zo goed schatten...(ja ze zijn maar 3 cm haha)
Ik zou ook blij zijn als ik een muts had gehaakt die goed pastquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:38 schreef Muck het volgende:
De laplandse flapjesmuts is heel makkelijk te maken (let niet op het blije hoofd)
kwiewsquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou ook blij zijn als ik een muts had gehaakt die goed past
Jaquote:
Mooi hee! Ik vind knuffels met verschillende kleuren altijd zo leukquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:00 schreef EsseEi het volgende:
Welkom derdekeer!
Ik begin me af te vragen of je een vriendin van me bent haha (had het over haakles en de 2e keer haakles moet nog komen, heeft ze geen zin in want gaat toch niet lukken want 3 maal is scheepsrecht zeg maar)
M'n giraf is helemaal klaar!en het nederlandse patroon ook (wil 'm ook nog in t engels maken)
[ afbeelding ]
Ok ga ik ff doen. Bedankt!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:57 schreef Muck het volgende:
Kijk anders even op Ravelry, daar zijn zoveel toffe patronen te vinden
een vogeltje is goed te doen als eerste beestje, en als je die bol eenmaal kunt haken, kun je bijna alles
[ afbeelding ]
Dat had ik in het begin ook, maar nu ze zien wat je erallemaal mee kan maken wordt er steeds gevraagd of ik iets kan haken voor zequote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:07 schreef derdekeer het volgende:
Ik denk het niet... de mensen om mij heen lachen me allemaal uit![]()
Dit vraag ik me dus ook wel eens af... Als je iemands patroon volgt, mag je bijv. ook het beestje niet verkopen schijnbaar...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:00 schreef EsseEi het volgende:
ben er nog niet helemaal over uit of ik het patroon wel mag publiceren op bijvoorbeeld ravelry, omdat ik het toch wel echt na-gehaakt heb...maar ja die gene verkoopt het patroon niet. En het is niet helemaal hetzelfde. Weet iemand dat?
ik vind 'm echt geweldig!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:00 schreef EsseEi het volgende:
Welkom derdekeer!
Ik begin me af te vragen of je een vriendin van me bent haha (had het over haakles en de 2e keer haakles moet nog komen, heeft ze geen zin in want gaat toch niet lukken want 3 maal is scheepsrecht zeg maar)
M'n giraf is helemaal klaar!en het nederlandse patroon ook (wil 'm ook nog in t engels maken)
[ afbeelding ]
ben er nog niet helemaal over uit of ik het patroon wel mag publiceren op bijvoorbeeld ravelry, omdat ik het toch wel echt na-gehaakt heb...maar ja die gene verkoopt het patroon niet. En het is niet helemaal hetzelfde. Weet iemand dat?
quote:Bedankt dat we je in 2011 hebben mogen begroeten op onze websitehobbydoos.nl. Ook in 2012 hopen we je weer te mogen verwelkomen op onze site. Om het nieuwe jaar goed te beginnen ontvang je hierbij een kadobon t.w.v. 5 euro die je op de website van hobbydoos.nl kunt besteden.
30?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:42 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kreeg het mailtje ook. Ik bestel daar alleen nooit boven de 30 e. geloof ik.Voor mij heeft het niet echt veel zin dus.
aaah zo,quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:48 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier ook 50, maar ik kom al amper aan 30, laat staan 50Dat bedoel ik.
31 januari 2011 zelfsquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:44 schreef Lyssa het volgende:
En ook nog eens voor 31 januariNee, dat wordt 'm niet.
Herkenbaar! Ik heb gister ook al mijn garen bij elkaar gezocht. Ik wil een deken maken met elke kleur(zal ongeveer 1 bol zijn per kleur) een andere steek.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:31 schreef MissN het volgende:
thanks trui!
Ik ben eerst met mijn goede voornemen van 2012 begonnen, mijn wipjes afmaken en mn wol-la leeghaken. Heb nu alleen maar saskia wol maar ben dr wel es een keer klaar mee. Wil graag andere kleuren/materialen gaan gebruiken maar dat mag pas van vriendlief als ik alles op heb gehaakt (lees: verstopt) hihi. Maar hij heeft wel gelijk dus ik ga eerst wat dingen afmaken en de rest van de wol verstoppen zodat het zogenaamd op is en dan ga ik leuke nieuwe wolletjes kopen
quote:Op maandag 2 januari 2012 11:15 schreef trui het volgende:
ooh mijsje, geweldig dat je met de old-rose-wrap begonnen bent. en wat een prachtig garen ervoor! wat is het precies? en hoe groot worden je vierkantjes met dit garen/deze naalddikte?
leuk dekentje ook!(en fijn om je weer even te 'lezen'!)
Dat is de enige uitleg waarbij ik heb kunnen vinden dat je bij het opzetten van de lossen een meervoud van 3 moet doen +1! Nou doe ik vaan een extra rand vasten eromheen dus dan maakt die +1 eigenlijk niet uit. Maar daar ging ik nog wel eens de mis mee in.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef EsseEi het volgende:
mmmascha nog even vraagje over die hello kitty deken (was van jou toch?)
Je doet toch iedere pixel = 3 steken. dus dicht hokje = 3 stokjes, open hokje is 3 losse, 3 steken overslaan en dan weer een stokje? Maar als je dan 2 open hokjes naast elkaar doet? 1 stokje er tussen of 3 stokjes? (en sla je echt 3 steken over of maar 2?)
Heb nu een sample van garen en maak proeflapjesmaar als ik 3 over sla en dan 1 stokje en dan weer 3 overslaan kom ik er niet met een veelvoud van 3
never mind heb het al gevonden hier
Voor mij moet het ook niet te ingewikkeld zijn hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:33 schreef Saffier het volgende:
Ik kan sowieso niet breien dus vind het heel knap trovey!
Sorry - late reactie, ik was er even niet. Dat was gewoon Zeeman-wol, dus zal wel voornamelijk acryl zijn. Echte scheerwol zal wel nog makkelijker pluizen denk ik.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:24 schreef LittleQ het volgende:
Is dat met echt wol of met acryl? Ziet er echt ontzettend leuk uit!
zeker watertand-materiaal, al is het niet zo knuffelbaar zacht... het is ook weer niet heel stug als verschillende sokkenwol-soorten...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:04 schreef trui het volgende:
oh leuk dat katia viento, mijsje! watertand-materiaal, voor zover ik op google zag!hoeveel bollen daarvan gaan er nou ongeveer in denk je?
Prachtige wol zegquote:Op woensdag 4 januari 2012 14:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb van de wol die ik van mijn schoonouders voor kerst heb gekregen een muts gemaakt:
[ afbeelding ]
En nu ben ik aan een padma begonnen:
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook met een heleboel van m'n "specialere" wolletjesquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:03 schreef x__duck het volgende:
Die bol catania color is zo leuk! Ik heb hem zelf ook maar vind het haast zonde om te gebruiken !!
Jah, al vind ik dat roze, zeker in zo'n combi, ook prima kan voor een jongenquote:Op woensdag 4 januari 2012 20:15 schreef EsseEi het volgende:
jaa ik had ook nog roze erbij willen doen maar kon 'm niet vinden haha. Ach zo is ie wel neutraler vind ik (voor jongen of meisje zeg maar)
Bij het wolwinkeltje bij mij om de hoek!quote:
quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef LittleQ het volgende:
@Mijsje, mooie garen en kleuren voor je Old Rose Wrap. Ik ben heel benieuwd hoe hij er uit komt te zien als ie helemaal af is! Leuk dekentje![]()
Wat is een groeidekentje?
Haha, bij mijn hobbywinkeltje hebben ze heel vaak de kat van de overkant binnenzitten. Heerlijk beestquote:Op woensdag 4 januari 2012 20:32 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Bij het wolwinkeltje bij mij om de hoek!Het wordt gerunt door twee oude mensjes en ze hebben een poes en zo'n kassa met van die grote knoppen en een ronddraai ding aan de zijkant om hem open te doen. Die man telt alles met de hand op met een stukje papier en een potlood achter zijn oor. En die vrouw geeft breiles aan andere oude dames achter in de winkel.
Echt genieten.
Ik bedoelde eigenlijk het dekentje in dezelfde post, voor het kindje van Vlindur onduidelijk gereageerd van mij... Maar ik blijf de Old Rose Wrap geweldig vinden, dus vind het helemaal niet erg dat je de link nog een keer plaatst!quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:08 schreef mijsje het volgende:
@Trui ik maak ze inderdaad meteen aan elkaar, ze zitten op een paar punten op de zijkant aan elkaar vast, niet langs de hele zijkant...
[..]dank je! (het is een shawl...
http://www.loopknitlounge(...)/Old-Rose-Wrap-1.pdf )
Ik zal even op zoek gaan naar een voorbeeld van zo'n dekentje. Die kun je breien en haken, maar gebreid vind ik dan mooier...
edit: dit is zo'n deken, je maakt hem met 10 steken per toer, en er komt steeds een randje omheen...
[ afbeelding ]
hier te vinden: http://www.ravelry.com/patterns/library/ten-stitch-blanket
Eens even kijkenquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lees hier soms nog mee en wilde jullie mijn ontdekking niet onthouden. In NL is nu ook dit creatieve tijdschrift te koop, wel voor de belachelijke prijs van ¤12,50, maar goed. Je kunt ook een abonnement nemen, dat is al goedkoper. Ik ben er helemaal verliefd op, het heeft zo'n leuk sfeertje en is gericht op meerdere disciplines, met ook de nodige haakdingetjes.
http://molliemakes.themakingspot.com/magazine
Normaal niet en betaal je gewoon de normale prijs want hier missen ook heel veel wikkels maar blijkbaar hadden ze geen zin om bij de jaarbalans opmaken die bollen nog mee te tellen of zoiets.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef LittleQ het volgende:
@Trovey, krijg je de bollen Saskia bij de Wibra voor 50ct mee? En de andere bollen als ze een wikkel missen? Hier in de stad missen ook veel wikkels en moet men de normale prijs betalen zag ik toevallig van de week
Heel gevaarlijkquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lees hier soms nog mee en wilde jullie mijn ontdekking niet onthouden. In NL is nu ook dit creatieve tijdschrift te koop, wel voor de belachelijke prijs van ¤12,50, maar goed. Je kunt ook een abonnement nemen, dat is al goedkoper. Ik ben er helemaal verliefd op, het heeft zo'n leuk sfeertje en is gericht op meerdere disciplines, met ook de nodige haakdingetjes.
http://molliemakes.themakingspot.com/magazine
Leuk is-ie om te maken he?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn padma is af!Wat een schattig ding is het geworden. En een heerlijk patroon waar je achteraf niets in elkaar hoeft te zetten of draadjes hoeft weg te werken! Ik ga zeker nog meer padmas maken.
Zal hem vanavond wel even op de foto zetten.
Ik heb hem meteen opgeslagen, dank jequote:Op woensdag 4 januari 2012 20:38 schreef LittleQ het volgende:
Ik heb toch nog een 200 Blocks gevonden, mocht iemand er interesse in hebben.
Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien EsseEi. En je hebt PM
Dat heb je snel gedaan!quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn padma is af!Wat een schattig ding is het geworden. En een heerlijk patroon waar je achteraf niets in elkaar hoeft te zetten of draadjes hoeft weg te werken! Ik ga zeker nog meer padmas maken.
Zal hem vanavond wel even op de foto zetten.
Ik zal niet liegen: het is niet het leukste werkje nee.. Maar ik kan wel eerlijk zeggen dat het erg belonend werkt -bij mij althans- omdat je Up dan echt vorm krijgt!quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:36 schreef Muck het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik 43 van de 66 witte blokjes voor het upkussen af, dus het gaat lekker vlug. al moet ik zeggen dat ik wel opzie tegen het in elkaar zetten
Hij is leuk!quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Dat heb je snel gedaan!
Ik heb pip de pinguin gemaakt van Christel Krukkert.
[ afbeelding ]
Zonder mutsje.....is waarschijnlijk veiliger voor kindjes van 2,5jaar
Nee is hij waarschijnlijk ook niet...maar dan zou ik wel willen dat het mutsje op Pip bleef zitten zeg maar en dan zou ik die weer vast moeten maken enzo.....ben beetje lui geweest deze keerquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef trui het volgende:
hmm, zo'n mutsje lijkt me niet zo gevaarlijk anders? maar hij is leuk gelukt hoor!
en ja, padma blijft ook een van mijn favorieten.
volgens mij vinden ze 't juist hartstikke leuk om zo'n mutsje op en af te doen, en zo iniminiklein is de muts (en de 2,5 jarige) toch ook niet (meer)?quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Nee is hij waarschijnlijk ook niet...maar dan zou ik wel willen dat het mutsje op Pip bleef zitten zeg maar en dan zou ik die weer vast moeten maken enzo.....ben beetje lui geweest deze keer
Jouw pip is erg leuk geworden! Daat kan de mijne niet aan tippen.quote:
Hoezo niet? Ik vind jouw Pip ook hartstikke leuk!quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Jouw pip is erg leuk geworden! Daat kan de mijne niet aan tippen.
inderdaad, en velen met mij!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:43 schreef MissN het volgende:
k ben nu begonnen aan de south bay shawlette..die had trui toch ook es gemaakt?
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:40 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik ben nu ook bezig met m'n Elise-shawl!Hoop 'm vanavond nog af te krijgen. En dan kan ik morgen beginnen met de Elise-shawl voor m'n moeder.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |