abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:38:02 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106109628
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

Ynske's hexagonnetjes

Lyssa's kerstuiltje

Omhaakte potjes van Trui:

EsseEi maakte vogeltjes:

Lexie2011's papegaai:

HOOK ON!! *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 29-12-2011 20:51:42 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:44:33 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106109955
[+]*{^+{]^}]^{}@@]*#¥£ :X
OP's editten wil niet op de iPad, hij refresht steeds en dus ben ik ineens de OP die ik had gemaakt kwijt. Ik kijk morgen even ok?
pi_106117123
dacht dat we geen halve dingen meer in de OP deden ;)

alweer een nieuw deeltje! *O*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_106117188
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:03 schreef lexie2011 het volgende:

Ik heb weereens een beestje afgemaakt, lag al maanden op een vleugel te wachten...
wat leuk! Is dat een gekocht of vrij patroon?
Moet nog een papegaai maken voor carnaval :/
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 28 december 2011 @ 09:53:03 #5
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106117422
papegaai is van CHristel Krukkert, uit dr laatste boekje :)
pi_106118050
ik heb het plaatje even opgeslagen :D

hihi :@
  woensdag 28 december 2011 @ 10:53:14 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106118750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:34 schreef Dottey het volgende:
dacht dat we geen halve dingen meer in de OP deden ;)
klopt, foei BE! :P
in de haak.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:39:57 #8
211083 Angelof9
I must go first
pi_106120180
De sprout is af! Hij is erg mooi geworden vind ik zelf.

Ik heb ook nog de santa fe cape afgemaakt (beetje te klein geworden) en nog een muts:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_106120538
die hont! :D
pi_106121058
Ik ben begonnen aan de draadjessjaal die trui laatst had gepost! (deze). dat kan ik als noobhaakster nog wel aan :'). Verder ben ik nog 3 andere dingen aan het breien, maar dit is wel een goed gedachteloos tussendoorproject en chill om restjes op te maken..
  woensdag 28 december 2011 @ 13:47:29 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106124033
wat een productiviteit, angelof9! mooi inderdaad, die sprout! hoe heb je die bloemetjes langs de rand gemaakt? de muts vind ik er ook heel ingenieus uit zien, zo met dat kleurenverloop.

noraly, leuk dat je die sjaal gaat maken. gaat het net zo makkelijk als 't lijkt in de beschrijving? of is 't lastig om onder de halve vasten van de vorige rij door te haken?
in de haak.
  woensdag 28 december 2011 @ 13:53:44 #12
211083 Angelof9
I must go first
pi_106124244
Die bloemetjes, een ketting van 15 lossen, dan een halve vaste in de 5e lossen om een cirkeltje te maken, 5 blaadjes (3 lossen, 1 stokje, 3 lossen) en dan weer 5 lossen, halve vaste halverwege de 10 lossen die nog over waren, weer 5 lossen en dan op naar het volgende bloemetje.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:00:26 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106124469
ah, bedankt!
in de haak.
pi_106124662
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:47 schreef trui het volgende:
wat een productiviteit, angelof9! mooi inderdaad, die sprout! hoe heb je die bloemetjes langs de rand gemaakt? de muts vind ik er ook heel ingenieus uit zien, zo met dat kleurenverloop.

noraly, leuk dat je die sjaal gaat maken. gaat het net zo makkelijk als 't lijkt in de beschrijving? of is 't lastig om onder de halve vasten van de vorige rij door te haken?
ja het is heel makkelijk! alleen haak ik de halve vasten alleen door 1 kant van het v'tje heen, omdat ik het idee heb dat hij anders te stroef wordt. bovendien zie je dan de kleur ook beter. verder is t een heel fijn en snel tussendoorprojectje, bedankt voor het delen van de link!
  woensdag 28 december 2011 @ 20:38:19 #15
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_106138752
Weer een WIP-je van de sjaal.

De roos is nu helemaal af en aangezien de sjaal nu erg groot is ga ik het huidige (en tevens laatste bolletje) gebruiken om gewoon het open werkje door te zetten aan de bovenkant zodat de roos zelf wat meer naar beneden komt als het ware. Ik moet ook nog wat draadjes wegwerken, dat zijn de wat dikkere stukjes die je ziet.
Ik ben eerlijk gezegd de sjaal wel heel erg beu, ik heb al weer zoveel dingen overal gezien dat ik graag weer aan iets anders wil beginnen (maar wat dat weet ik dan nog niet, ik zie zoveel leuke dingen hier en op ravlery voorbij komen!).
klerkje
pi_106139470
Ik vind hem echt ontzettend mooi!!
Misschien heb je het al wel ergens vermeld, maar wat voor wol/katoen heb je gebruikt ? en welke haaknaald dikte?
Ik heb nog katoen voor haaknaald 1.75 en t lijkt me wel erg mooi om daar zoiets van te maken
  woensdag 28 december 2011 @ 21:10:43 #17
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_106140091
Ik heb zelf Cotton Viscose van Drops, kleur 05 (donkerrood), via de hobbydoos gekocht. Het is garen voor naald 2,5 / 3,5 mm (US 2-4). Ik gebruik een 3 (maar mijn maten zijn niet gelijk aan de meest gangbare maten, ik denk dat het overeenkomt met een 2,5). Het garen is gelijk of misschien iets dikker (ook splijtgevoeliger) dan catania zeg maar.

Eigenlijk moet je inderdaad een veel dunnere garen gebruiken hoor, dan kun je de sjaal helemaal maken (met meerdere rozen) zoals 'ie ook op Ravelry staat.
Als je garen hebt voor haaknaald 1.75 denk ik dat dat nog beter tot z'n recht komt hoor. Eerlijkheidshalve staat er in het patroon ook vermeld dat je dunner garen moet gebruiken, maar ik ben eigenwijs en vond dit garen zo mooi omdat het zo glimt.
klerkje
pi_106144228
Ik zit er hard aan te denken om dit uit te halen...

en er dan die sjaal van te maken.
Ik ga eens ff zoeken op Ravelry naar het patroon.
Was het een gratis patroon?
  woensdag 28 december 2011 @ 22:38:47 #19
211083 Angelof9
I must go first
pi_106144326
Ik denk dat zo'n sjaal met een patroon erin, zoals die roos, beter werkt met een éénkleurige draad...
pi_106149323
Hallo allemaal! Ik ben afgelopen zomer (juli/augustus) begonnen met haken, nadat ik een gehaakt koetje tegen ben gekomen op het internet. Ik ben gek op koeien! O+

Inmiddels heb ik vanalles gehaakt, liggen er verschillende WIP-jes verspreid in tasjes door het huis en diverse dingen zijn natuurlijk ook weer uitgehaald. Dankzij dit forum heb ik vele patronen gevonden ja, ik heb alle topics doorgelezen... en heb ik heel veel aan jullie tips gehad.

Wat me wel opvalt is dat er periodes zijn dat veel mensen "hetzelfde" maken, dat is wel heel grappig!

Een greep uit mijn fotootjes:

Mijn laatste projectje, Padma:

Jiji, ik vind dat zo'n schatje!

Schaapje, kraamcadeautje voor het zoontje van mijn beste vriendin

En ik denk toch wel mijn grootste trots (op haakgebied):

Verder ben ik bezig met een deken; ligt er ergens nog een Lavenderbunny die een oor mist en in elkaar gezet moet worden; een poesje die klaar is, op het in elkaar zetten en oogjes borduren na; een dodecahedron die nog 5 'stekels' moet; ben ik bezig met zelf een patroon maken voor een pop en tot slot nu pas begonnen aan een koe, de reden waarom ik ben begonnen met haken!
Mijn wijsvinger is alleen kapot (te strak haken...) dus nu alleen bezig met de deken.
  donderdag 29 december 2011 @ 08:40:48 #21
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106155686
Welkom LittleQ! En wat een mooie dingen maak je! Wat goed dat dat schaap je gelukt is, als je nog geen half jaar bezig bent!! Ik heb ooit een poging gewaagd maar die wol, ik kan het niet hoor!
Dat katje is inderdaad een schatje zeg! Heb je daar het patroontje van?
(oh en respect dat je alles hebt doorgelezen ;))

Spiegelei ik vind je shawl heel gaaf! :D En prima zo toch, met 1 roos? :) Het einde is in zicht, nog even doorzetten en dan mag je weer andere dingen maken!

Angelof mooie dingen ook gemaakt :D die muts is tof met die lijnen! :D

Ik ga vandaag met wat vriendinnen zo'n mand versieren met zpagetti, maak er een soort workshop van want ze kunnen allemaal niet haken (gelukkig kan je het ook omwikkelen en red je het ook met vingerhaken ;)), ben benieuwd of het gaat lukken!
Eerst nog even m'n crobot afmaken en als het lukt voor 1 uur nog 3 sfeerlichtjes maken ;)

edit: crobot is af! :D hij is alleen niet zo fotogeniek want in het echt is ie veel liever!

[ Bericht 11% gewijzigd door EsseEi op 29-12-2011 09:57:59 ]
  donderdag 29 december 2011 @ 11:41:29 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106159501
wat een scheetje, esseEi! :D O+ waar zijn z'n voeten nou van gemaakt?

en littleQ, welkom. en wat een boel leuke dingen heb je in korte tijd gemaakt! alle topics doorgespit ook nog, wow! :D

doobsie, wel zonde om al dat werk uit te halen... wat moest het worden? zou je daar nog heel veel aan moeten doen? zo nee, dan zou ik 't mooi zo laten en voor de rozenshawl een nieuw garen kopen/kiezen.

ik ben ook met een heel dun naaldje aan 't haken (2.0), drops lace garen. ik probeer deze te maken, maar alleen al met 1 boord ben ik al 2 avonden bezig en nog niet klaar... (ok, daar zaten ook het oprollen van het garen en het maken van een proeflapje bij).
in de haak.
pi_106159881
@Doodbsie: ja het is een gratis patroon via Ravelry -klik-
Met tekst en tekening.

Ik weet niet of zo'n patroon met open en dichte hokjes met een niet effen kleur garen leuk/duidelijk wordt inderdaad (wat Angelof ook al zei).

LittleQ wat heb je al leuke dingen gemaakt, die pop jeetje daar heeft vast veel (in elkaar zet) werk in gezeten! En welkom inderdaad *O* . Haha en dat we wel eens in periodes dezelfde dingen maken? haha ja we inspireren elkaar hier denk ik.

Crobot is leuk EsseEi, ik denk dat het moertjes zijn trui die voetjes van de crobot.
klerkje
  donderdag 29 december 2011 @ 12:04:25 #24
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106160211
hee die zijn gaaf trui!

en inderdaad de voetjes zijn moertjes, hele kleine ^^ (de vader van m'n vriend heeft een doosje met allemaal kleine schroefjes en moertjes enzo, perfect voor crobotjes!

oh en inderdaad, het is grappig hoe mensen elkaar hier inspireren en dat je vlagen van dingen ziet
pi_106161357
De inspiratie om meer amigurumi te maken voel ik weer opkomen
  donderdag 29 december 2011 @ 13:50:17 #26
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106163757
@lexie2011, wat is Puck leuk geworden :D

@spiegelei, wauw wat een mooie omslagdoel/sjaal. Hij zal wel echt enorm zijn.

@littleQ, welkom en wat ben je al goed bezig geweest. Padma is leuk geworden.

@EsseEi, Crobot is ook leuk. Is hij van een spel of film ofzo? het zegt mij namelijk niets...maar ziet er wel leuk uit :)

Ik heb vandaag eindelijk Gijs afgemaakt. Volgens Ravelry was ik er al vanaf begin november mee bezig :@ Heb echt teveel tussendoor gedaan en weinig zin gehad in het inelkaar zetten....
Maar staat een beetje scheef op zijn poten (kwam erachter dat ik later met een kleinere haaknaald ben verder gegaan...dus zijn poten zijn niet evengroot :S)

Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_106164312
Bedankt voor het welkom! *O*

@EsseEi, ik had het schaapje zo rond eind september gemaakt, dus was al vrij snel in aanraking gekomen met dat garen. Ik vond het niet zo rampzalig haken als ik eigenlijk had verwacht, maar het scheelt ook dat ik nu wel foutjes 'mocht' maken, omdat ze niet te zien zijn. Een schaapje is toch wel wat voller ;) Bij een ander patroontje zal het wat lastiger zijn, ben ik bang.
Patroontje voor Jiji staat hier. Ik wil 'm denk ik ook nog in diverse kleurtjes maken, ik vond 'm zo leuk! Ik heb alleen de pootjes niet gemaakt, ik vond 'm zo leuk genoeg. Staartje heb ik wel vastgemaakt aan de voorkant.

@Spiegelei, in die pop heeft heel veel tijd gezeten. Ik had 'm voor Sinterklaas gemaakt voor mijn dochtertje en was de avond voor ik het wilde geven klaar. Ik was toen ook wel even helemaal klaar met dat enorm fijne haken ;) Daarna weer begonnen aan mijn deken, die inmiddels gewoon een tussendoorproject is geworden.

@Trui, ik hoop dat je project gaat lukken. Je maakt geweldige dingen, dus ik ben echt heel benieuwd!

Ander vraagje, ik krijg bovenin mijn scherm een (1) te zien (net als op Facebook als je een melding hebt). Wat is dit?
ik ben niet bekend met het Fok forum...
pi_106164752
Leuk geworden TG!

quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:05 schreef LittleQ het volgende:

Ander vraagje, ik krijg bovenin mijn scherm een (1) te zien (net als op Facebook als je een melding hebt). Wat is dit?
ik ben niet bekend met het Fok forum...
Klik er eens op ;) (en is het nu een 2? :P )
pi_106165077
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Leuk geworden TG!

[..]

Klik er eens op ;) (en is het nu een 2? :P )
Nope, heeft dus niet met de privé berichtjes te maken :N Thanks for the help! :*

Ik kijk het nog ff aan, mocht het weer terugkomen (het is nu natuurlijk weg...) dan maak ik een print screen en ga dan wel weer verder zoeken :)
pi_106165103
Die (1) is om aan te geven dat er een nieuwe post is geplaatst. Maar vaak is het die van jezelf ;)
pi_106165146
Wat een leuke dingen zijn er weer gepost!
Leuke jiji, Ragety Ann (toch?), sjaal, robotje (leuk die metalen details!) en andere beestjes!

Trui: Die mitts heb ik ook in mijn favorieten staan! Zie alleen een beetje tegen het fijne werk op. Heb ook nog lace van drops liggen, maar ik vraag me af of ik het geduld kan vinden om daar mee aan het werk te gaan... Het voelt wel heerlijk!

Mijn laatste haakprojectje waren african flowers in kerst kleuren, voor in de boom. Heb ze aan mijn moeder gegeven en vergeten een foto te maken! Ik vond ze wel leuk leuk geworden :)
Verder ben ik meer aan het breien op het moment. Alleen ook daar geen foto's van (sorry breiers!)
pi_106165165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:27 schreef Lijnloos het volgende:
Die (1) is om aan te geven dat er een nieuwe post is geplaatst. Maar vaak is het die van jezelf ;)
Blijft die (1) er dan ook staan als het er 3 zijn, of wordt het dan (3)? soms beetje blonT
pi_106167392
quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:29 schreef LittleQ het volgende:

[..]

Blijft die (1) er dan ook staan als het er 3 zijn, of wordt het dan (3)? soms beetje blonT
Dan zou het (3) moeten worden ja. Maar het hoort te verdwijnen zodra je deze pagina weer naar de voorgrond klikt zeg maar. :)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_106167655
@Tyler-Girl: Gijs is leuk!! :D Die wil ik binnenkort ook nog maken! Voor mijn neefje Gijs ;)

Veel leuke dingen gezien verder, even te veel om op te noemen ;)

Zelf op het moment druk bezig met heeeel veel behalve haken :{ Maar er moet tussen de feestdagen door helaas ook nog het een en ander gebeuren...
Ben zoals gezegd ondertussen wel eindelijk begonnen aan m'n regenboogdeken (die van de TT van 4 topics terug :@ ), dus zodra dat een beetje begint te lijken zal ik eens een foto posten!
pi_106168068
Jiji! ohw geweldig. Opgeslagen O+
voor mij zussen haken O+
  donderdag 29 december 2011 @ 17:04:08 #36
211083 Angelof9
I must go first
pi_106171500
Ik vind die hond erg leuk, maar die poten zijn een beetje raar. Niet omdat ze niet even groot zijn, maar omdat ze zo'n uitstekend stukje hebben waarmee ze aan het lijfje zijn genaaid. Zo lijkt het althans. Verder is ie heel schattig.
pi_106173407
Mooie dingen weer gemaakt O+ Ik ben nu even bezig met een proefdingetje voor Tunisch haken....waarom krult de onderkant op? }:| Kan ik dat tegengaan door het straks om te haken? :P Ik volg precies de plaatjes maar heb toch het idee dat ik aan één kant aan het minderen (alhoewel ik wel eerst 1 lusje doorhaal en daarna met 2 tegelijk begin) ben alhoewel dat weer niet zo is als ik het geheel rechttrek. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 29-12-2011 18:41:11 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 29 december 2011 @ 18:40:12 #38
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_106175086
Ik heb me ook maar eens gewaagd aan de 1 up. Hij is groooot. :D

Ik heb nog wel een zooi zwarte bollen gehaald, zodat ik er een gewone rechthoekige sprei van kan maken. :+
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_106175262
Haken met zwarte wol...ik vergeet steeds hoe waardeloos dat is in de winter met weinig daglicht. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 29 december 2011 @ 18:47:28 #40
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_106175361
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:44 schreef trovey het volgende:
Haken met zwarte wol...ik vergeet steeds hoe waardeloos dat is in de winter met weinig daglicht. :')
Ja, dat was ik ook vergeten. Maarja, toen was ik al aan m'n project begonnen natuurlijk.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  donderdag 29 december 2011 @ 18:52:53 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106175579
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:40 schreef TwistedDarling het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb nog wel een zooi zwarte bollen gehaald, zodat ik er een gewone rechthoekige sprei van kan maken. :+
wow, wat een werk! en leuk dat je er een rechthoekige sprei van maakt. maar zou je dat wel met zwart doen? dan vallen de buitenste lijnen toch weg?
in de haak.
pi_106175790
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:47 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Ja, dat was ik ook vergeten. Maarja, toen was ik al aan m'n project begonnen natuurlijk.
Heb ik al verteld dat ik een projectje met de zwarte tweede van de Zeeman op de pen heb staan :P ...overdag dan...'s avonds moet ik overstappen naar lichte wol. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 29 december 2011 @ 19:00:06 #43
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_106175836
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:52 schreef trui het volgende:

[..]

wow, wat een werk! en leuk dat je er een rechthoekige sprei van maakt. maar zou je dat wel met zwart doen? dan vallen de buitenste lijnen toch weg?
Ja, het leek me dat zo'n 1 up in felle kleuren er juist goed uitspringt met zwart. Misschien kan ik hier eerst een wit lijntje omheen maken. Zodat de 1 up incl buitenste lijn goed onderscheiden is van de rest.
Ik denk er nog even over na. Ik heb toch eerst even een pauze nodig van de granny squares. :+
  donderdag 29 december 2011 @ 19:03:40 #44
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_106175948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb ik al verteld dat ik een projectje met de zwarte tweede van de Zeeman op de pen heb staan :P ...overdag dan...'s avonds moet ik overstappen naar lichte wol. :')
In m'n eigen woning heb ik een staande lamp naast de bank staan, dat helpt ook wel. Ben nu bij m'n ouders op bezoek, toch te weinig licht om fatsoenlijk met zwart te kunnen werken. :Y
Succes nog in ieder geval. ;)
  donderdag 29 december 2011 @ 19:06:22 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106176028
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:53 schreef trui het volgende:

[..]

klopt, foei BE! :P
oh ja shit... De op... Zit nu op mijn telefoon... Later! Echt! :Y
pi_106176788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:54 schreef trovey het volgende:
Leuke dingetjes weer gezien,,,die kerstsokjes en dat beestje O+.
De strik was ijnderdaad wat groot van het mandjes maar ach...je kunt niet alles hebben. :P
Ravelry staat overigens vol met Kerstideeen, even Christmas intikken en je wordt doodgegooid met van alles en nog wat....eigen ervaring. :')

Hier nog even snel een kol c.q. muts gehaakt in het Engels ook wel cowl/hood genoemd.

Foto van hoe je hem kunt dragen:

[ afbeelding ]

en mijn exemplaar (wel met een ribbeleffect)

[ afbeelding ]

Gemaakt van Multicopulour van de Zeeman dus lekker warm. *; .
Hoi allemaal!

Ik ben Inge en heb vanmiddag na weken van kwijlen bij dit forum toch maar een inlognaam aangevraagd.
Ik ben (naast afstuderen aan de pabo) vooral bezig met het haken van knuffeltjes, het welbekende amigurumi. Mijn lopende project is een minion van de film 'verschrikkelijke ikke'.
Laatst heb ik wol gekocht voor de cowl die Trovey ook gemaakt heeft. Ik kom alleen helemaal niet uit het patroon en hoop dat jullie hem voor mij willen vertalen.

Ik hoop binnenkort wat foto's te kunnen maken zodat jullie ook kunnen zien wat ik gemaakt heb.
Groetjes, Inge
pi_106179135
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:03 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

In m'n eigen woning heb ik een staande lamp naast de bank staan, dat helpt ook wel. Ben nu bij m'n ouders op bezoek, toch te weinig licht om fatsoenlijk met zwart te kunnen werken. :Y
Succes nog in ieder geval. ;)
Ik ook(zelfs eentje bij de bank en eentje bij de stoel) maar zit toch nog te inspannend te turen. :')
het beste werkt het in bed, daar heb ik een bedlampje achter me met halogeenlamp die meteen de hele kamer in een zee van licht zet...dat vinden de hondjes naast het bed dan weer niet zo fijn. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:26 schreef x__duck het volgende:

[..]

Hoi allemaal!

Ik ben Inge en heb vanmiddag na weken van kwijlen bij dit forum toch maar een inlognaam aangevraagd.
Ik ben (naast afstuderen aan de pabo) vooral bezig met het haken van knuffeltjes, het welbekende amigurumi. Mijn lopende project is een minion van de film 'verschrikkelijke ikke'.
Laatst heb ik wol gekocht voor de cowl die Trovey ook gemaakt heeft. Ik kom alleen helemaal niet uit het patroon en hoop dat jullie hem voor mij willen vertalen.

Ik hoop binnenkort wat foto's te kunnen maken zodat jullie ook kunnen zien wat ik gemaakt heb.
Groetjes, Inge
Welkom *O* , we kijken het even na. ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 29 december 2011 @ 20:33:10 #48
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106179683
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:04 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind die hond erg leuk, maar die poten zijn een beetje raar. Niet omdat ze niet even groot zijn, maar omdat ze zo'n uitstekend stukje hebben waarmee ze aan het lijfje zijn genaaid. Zo lijkt het althans. Verder is ie heel schattig.
Het moet een ijsbeer voorstellen,maar heb de vergelijking met een hond al vaak gehoord vandaag....
De poten moesten idd zo met een extra stuk, op tvoorbeeld valt tniet zo hard op maar dat is met zon pluiswol gemaakt....en met gewoon wol wordt hij schijnbaar zo :(
pi_106179888
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:24 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Dan zou het (3) moeten worden ja. Maar het hoort te verdwijnen zodra je deze pagina weer naar de voorgrond klikt zeg maar. :)
Klopt, ik zag straks een (2). Heel irritant en ik ga 'm uitzetten ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:28 schreef bietel het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er weer gepost!
Leuke jiji, Ragety Ann (toch?), sjaal, robotje (leuk die metalen details!) en andere beestjes!
Inderdaad Raggedy Ann! Ik ken dat helemaal niet, kwam het patroon ergens tegen en ben haar gaan maken. Ik heb haar alleen geen rode wangetjes gegeven, want dat vind ik niks en haar haren heb ik anders gedaan. Naderhand bleek ik diverse foutjes te hebben gemaakt, maar desalniettemin vind ik haar nog steeds het meest geweldige wat ik heb gemaakt :)
pi_106180387
ik vind het wel handig. dan zie ik wanneer iemand wat heeft gezegd en ik even kan loeren :D
  donderdag 29 december 2011 @ 20:52:02 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106180524
Zooo! OP! *O*
pi_106180525
Cowl:

55 lossen en sluit de ring in de eerste losse met een halve vaste.

rij 1:1 losse (in de achterste lus)_, vaste in dezelfde lus als waar je de ring hebt gesloten en markeren met markeerring of draadje afwijkende wol, rest van de steken vasten, draai de ring niet.

rij 2: 2 lossen (geldt als eerste stokje), een steek overslaan en dan stokje in elke steek, an het einde de rij sluiten met een halve vaste in de vaste van de vorige rij. (is eerste halve stokje), .

rij 3: 1 losse (telt als 1e halve stokje), steek overslaan en halve stokjes en alle steken, afsluiten met een halve vasten

rij 4: 2 lossen, steek overslaan en stokje in elke steek, afsluiten met halve vaste.

rij 5 + 6: herhaal rij 4

rij 7: herhaal rij 3

rij 8: herhaal rij 4

rij 9: 1 losse, vasten in elke steek, afsluiten met halve vaste

rij 10-17: herhaal rij 2-9

rij 18-23: herhaal rij 2-5

afkanten.
Optimist tot in de kist
pi_106180691
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:33 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Het moet een ijsbeer voorstellen,maar heb de vergelijking met een hond al vaak gehoord vandaag....
De poten moesten idd zo met een extra stuk, op tvoorbeeld valt tniet zo hard op maar dat is met zon pluiswol gemaakt....en met gewoon wol wordt hij schijnbaar zo :(
Ik heb die poten zonder zo'n stukje gedaan. Vond het niet mooi zo :P

Mooie dingen hier!

Ik zal morgen eens een foto maken van de granny squaredeken in wording. :) Ik ben eindelijk bij.
pi_106183381
Wat een leuke crobot O+ Ik vind die patroontjes zo leuk altijd!

Mijn twee haaksels die ik vandaag heb (af)gemaakt!

Een monster met kattehoedje en een tekkelsleutelhanger :D
  donderdag 29 december 2011 @ 21:58:50 #55
211083 Angelof9
I must go first
pi_106183709
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
Sorry :@

Je kunt gewone wol ook pluizig maken met een borstel voor honden. Zo een met van die scherpe naald tanjes voor de onderharen.

Deze:

pi_106184043
quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:38 schreef LittleQ het volgende:
Inderdaad Raggedy Ann! Ik ken dat helemaal niet, kwam het patroon ergens tegen en ben haar gaan maken. Ik heb haar alleen geen rode wangetjes gegeven, want dat vind ik niks en haar haren heb ik anders gedaan. Naderhand bleek ik diverse foutjes te hebben gemaakt, maar desalniettemin vind ik haar nog steeds het meest geweldige wat ik heb gemaakt :)
Nou, ik zie geen foutjes en ik vind ´m erg leuk! :)
pi_106184227
@Bietel, zelf zie je de foutjes vaker sneller dan anderen, toch? En bedankt! :)

@Angelof, ik had ergens op internet gelezen dat je die inderdaad kunt gebruiken, maar met katoen zou het niet werken. Ik wil zo'n ding nog een keer kopen, lijkt me bij bepaalde haaksels wel ontzettend leuk effect geven!

@Lyssa, leuk! Is dat tekkeltje niet een enorm gepriegel geweest? Of is je monster aan de grotere kant?
Ik vroeg me trouwens af, die leuke vilten bloemetjes die jij hebt, waar heb je die ook alweer besteld? Ik kan je bericht daarover niet meer terugvinden en ik vind ze echt te gek!
pi_106184446
quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:10 schreef LittleQ het volgende:

@Lyssa, leuk! Is dat tekkeltje niet een enorm gepriegel geweest? Of is je monster aan de grotere kant?
Ik vroeg me trouwens af, die leuke vilten bloemetjes die jij hebt, waar heb je die ook alweer besteld? Ik kan je bericht daarover niet meer terugvinden en ik vind ze echt te gek!
Beide ;) Het tekkeltje is enorm gepriegel geweest, die ik niet snel nog eens. Maar het monster is ook aan de grote kant ;)

Ik heb mijn viltjes bij deze shop gekocht: http://www.etsy.com/shop/ifeltsprightly (eigenlijk een andere shop, maar die is opgesplitst in deze variant) Als je net iets anders aanbod wil, dan kan dat gewoon, ik vond het super service. Het vilt is ook mooi dik. Ik zit alweer te watertanden, misschien weer eens wat nieuws bestellen! ;)
  donderdag 29 december 2011 @ 22:15:11 #59
211083 Angelof9
I must go first
pi_106184461
LittleQ, deze heb ik geborsteld:

Maar ik heb voor dat wit gewone wol gebruikt en alleen voor de pootjes katoen. Ik heb nog nooit geprobeerd katoen te borstelen.
  donderdag 29 december 2011 @ 23:27:43 #60
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106187857
Ideetjes voor een tt-change? :)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106188850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Ideetjes voor een tt-change? :)
waar 2011 aan 2012 haakt. ^^)
pi_106195557
Wat een mooie dingen zijn er alweer voorbij gekomen, complimenten ^O^

Eerste kerstdag kreeg ik dit, puntgaaf en uit 1975!

O+

Ik heb niet zoveel gedaan afgelopen week. Vooral veel gelezen en de nieuwe professor Layton gespeeld :D Wel deze twee even tussendoor:

Komende week gaat er ook zeer weinig gehaakt worden, we vertrekken zo richting de Ardennen voor een week. Ga snel onze tas pakken. Iedereen een goede jaarwisseling en dat 2012 maar goed aangehaakt mag worden ;) :P
  vrijdag 30 december 2011 @ 10:41:29 #63
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106196529
ohhh leuke dingen weer :D lieve ijsbeer, grappig monster van lyssa, leuke monstertjes van Serinde
En TD je UP sprei is echt gaaaf me die grote grannies!! :D

crobots komen uit een boekje, is niet van een spel. tis een boekje met allemaal robotjes, deze heet mechanobot ofzo :)
pi_106197170
Ben mijn enorm brede deken even beu ^^.
Kussenslopen afmaken :D
Nieuwe projecten verzinnen :+
  vrijdag 30 december 2011 @ 11:27:26 #65
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_106197665
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2011 09:47 schreef Serinde het volgende:
Wat een mooie dingen zijn er alweer voorbij gekomen, complimenten ^O^

Eerste kerstdag kreeg ik dit, puntgaaf en uit 1975!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

O+

Ik heb niet zoveel gedaan afgelopen week. Vooral veel gelezen en de nieuwe professor Layton gespeeld :D Wel deze twee even tussendoor:
[ afbeelding ]

Komende week gaat er ook zeer weinig gehaakt worden, we vertrekken zo richting de Ardennen voor een week. Ga snel onze tas pakken. Iedereen een goede jaarwisseling en dat 2012 maar goed aangehaakt mag worden ;) :P
dat boek heb ik ook :D
Ik ben een enorme sucker voor dat soort 'truttige' boeken :@ zo heb ik ook huishoudschoolboeken uit de jaren vijftig, een oude vlekkengidsch en een hele plank vol kookboeken van 1890 tot nu O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_106201109
Ik heb de hele week vakantie gehad en nog nooit zo weinig gehaakt. :'(
Oke wel gordijnen ingekort en van de rest stof kussenhoezen gemaakt.
pi_106206142
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:52 schreef trovey het volgende:
Cowl:

55 lossen en sluit de ring in de eerste losse met een halve vaste.

rij 1:1 losse (in de achterste lus)_, vaste in dezelfde lus als waar je de ring hebt gesloten en markeren met markeerring of draadje afwijkende wol, rest van de steken vasten, draai de ring niet.

rij 2: 2 lossen (geldt als eerste stokje), een steek overslaan en dan stokje in elke steek, an het einde de rij sluiten met een halve vaste in de vaste van de vorige rij. (is eerste halve stokje), .

rij 3: 1 losse (telt als 1e halve stokje), steek overslaan en halve stokjes en alle steken, afsluiten met een halve vasten

rij 4: 2 lossen, steek overslaan en stokje in elke steek, afsluiten met halve vaste.

rij 5 + 6: herhaal rij 4

rij 7: herhaal rij 3

rij 8: herhaal rij 4

rij 9: 1 losse, vasten in elke steek, afsluiten met halve vaste

rij 10-17: herhaal rij 2-9

rij 18-23: herhaal rij 2-5

afkanten.
Super!!
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:41:41 #68
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106211434
gister nog snel een sfeerlichtje gemaakt voor schoonmoeders

hij is oranje :)

en nu bezig met en giraf
pi_106215291
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:15 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Beide ;) Het tekkeltje is enorm gepriegel geweest, die ik niet snel nog eens. Maar het monster is ook aan de grote kant ;)

Ik heb mijn viltjes bij deze shop gekocht: http://www.etsy.com/shop/ifeltsprightly (eigenlijk een andere shop, maar die is opgesplitst in deze variant) Als je net iets anders aanbod wil, dan kan dat gewoon, ik vond het super service. Het vilt is ook mooi dik. Ik zit alweer te watertanden, misschien weer eens wat nieuws bestellen! ;)
Thanks! Gaat in mijn favorieten, ik vind ze echt geweldig!

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:15 schreef Angelof9 het volgende:
LittleQ, deze heb ik geborsteld:

[ afbeelding ]

Maar ik heb voor dat wit gewone wol gebruikt en alleen voor de pootjes katoen. Ik heb nog nooit geprobeerd katoen te borstelen.
Is dat met echt wol of met acryl? Ziet er echt ontzettend leuk uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door LittleQ op 30-12-2011 22:16:47 ]
pi_106226796

Met kat

Zonder kat

Excuus dat de deken er wat rommelig bij ligt ;)

De vierkantjes zijn afzonderlijk hier te vinden, behalve de witte :)
pi_106227591
Wow, wat gaaf om alles te zien wat jullie maken! Ik haak inmiddels een jaar maar heb pas alleen maar kleine projectjes gemaakt, zoals een sjaal en een muts en een hoop amigurumi :) Zo'n grote plaid is echt super tof! Hoe lang ben je daar mee bezig?
  zaterdag 31 december 2011 @ 08:07:56 #72
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_106236290
Wouw, wat mooi allemaal weer zeg... Die tekkel ook O+

Ik ben jaloers op die deken, ik vraag me af of ik zoveel geduld kan opbrengen.

Momenteel haak ik helemaal niet meer, mijn jongste zit in zo'n fase waarbij hij me veel tijd kost en het waren hectische dagen natuurlijk zo in december met een groot gezin.

Maar nadat ik mijn viltwerkje voor de winter heb afgemaakt ga ik weer haken :Y heb er zo'n zin in steeds!

Ik wens jullie allemaal een gezellige jaarwisseling (niet te veel oliebollen eten ;))
pi_106236838
mooie deken Herfstblad! Ga je hem nog blokken (Kán je deze wol blokken?) Ik vind de kleurencombo heel leuk :D
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 09:21:21 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_106236926
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:29 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]

Met kat

[ afbeelding ]

Zonder kat

Wat mooi Herstblad!! Ik hoop dat mijn deken ook zo goed gaat uitpakken :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106236963
Wow, mooie deken Herfstblad! Wat een werk! Maar her einde is in zicht!
Op die 2e foto lijkt het trouwens net, alsof de kat er nog zit, maar dan onder de deken :P

Ga je er nog een rand omheen haken, of zijn de witte gs-jes de rand?
pi_106238503
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:23 schreef bietel het volgende:
Op die 2e foto lijkt het trouwens net, alsof de kat er nog zit, maar dan onder de deken :P

Het moeten totaal een stuk of 365 vierkanten worden, dus ben nog niet op de helft. :P. En om de gsjes komt nog een rand.

En deze kat is niet zo van het 'onder dekens kruipen' is hij niet, dus hij ligt er niet onder. ;)
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:50:14 #77
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_106238886
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:23 schreef bietel het volgende:

Gaaf hoor Herfstblad! Ik dacht ook dat je kat eronder was gekropen :D
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_106240506
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:29 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]

Met kat

[ afbeelding ]

Zonder kat

héél erg tof!!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:48:41 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106242721
leuk herfstblad!! maar jee, nog niet op de helft! dat is nog erg veel werk zeg... succes!

esseEi, da's een zeldzaam type giraf zeker, met die strepen! ;) ben benieuwd naar 't eindresultaat!
in de haak.
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:41:13 #80
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_106244970

Ein-de-lijk is hij af... na iets meer dan 1,5 jaar (met pauzes weliswaar) is mijn monsterproject ten einde. Nu mag ik van mezelf beginnen aan het up-kussen :)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:48:30 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106245328
wow kruimel, wat een prestatie! _O_ applaus voor je doorzettingsvermogen, en het resultaat is heel mooi! zijn het stokjes of vasten?
in de haak.
  zaterdag 31 december 2011 @ 14:30:41 #82
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106247009
woow gave deken! :D en herfstblad die van jouw wordt ook tof!! :D:D

Giraf hoeft alleen nog armen en benen...zal tof zijn als die dit jaar nog af komt ;)
pi_106247895
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:26 schreef x__duck het volgende:

[..]

Super!!
Resultaat wel laten zien hè? :P

Mooie dingetjes weer en vooral die dekens *; ...hier ben ik met twee exemplaren bezig maar dat gaat nog heeeeeeel lang duren voordat die klaar zijjn. :')

Gisteren bij een Kringloop meer dan 40 oude Ariadnes gekocht en dan bedoel ik oud :') . nog wel van mijn tijd maar voor velen van hier voor hun geboorte namelijk bladen van 1977 t/m 1983 :P .....vele dingen herken ik wel maar toch ziet dit voor mij er ook eeuwenoud uit maar toen was het nog wel een handwerkblad in tegenstelling tot nu (blaadjes kosten overigens maar 15 cent per stuk, ik had 50% korting i.v.m. laatste dag van het jaar open *O* ). Verder ook nog wat andere handwerkspullen voor knopen enn een onafgemaakt kussen om te borduren met wol (modern motief wat nu nog steeds kan ;) ).
Optimist tot in de kist
pi_106248111
Jeetje wat een werk Kruimel, maar wel heel mooi! Lekker om onder weg te kruipen als het koud is, zonder dat je voeten uitsteken :D
pi_106248523
Mooi Kruimel!

En dank voor de complimenten van de deken :). Als ik hem groot genoeg vind en nog vierkantjes over heb, maak ik er kussenhoezen van :).
  zaterdag 31 december 2011 @ 16:18:37 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106251923
haha nu al aan 'vierkantjes-over' denken, wat een optimisme! :o maar succes met het vervolg!
in de haak.
pi_106252176
Nou ja, het worden er sowieso 365. (365dagenproject is het immers :))
pi_106257965
Wat een geweldige dekens!

Ik heb vandaag mijn vierkantjes op de grond gelegd om te zien hoe groot mijn deken al is. Viel me toch heel erg tegen :N Heb niet voldoende wol om in dezelfde kleur nog meer vierkantjes te maken, dus ik ga in mijn voorraad neuzen wat er mogelijk is.

Iedereen een goede jaarwisseling toegewenst!
  zaterdag 31 december 2011 @ 19:21:43 #89
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_106259622
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:41 schreef kruimel_20 het volgende:
[ afbeelding ]

Ein-de-lijk is hij af... na iets meer dan 1,5 jaar (met pauzes weliswaar) is mijn monsterproject ten einde. Nu mag ik van mezelf beginnen aan het up-kussen :)
Wow wat tof! Mooie kleurtjes. Bijna mijn gordijnen. (is niet bedoeld als belediging wat ik heb namelijk enorm toffe gordijnen :Y )
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_106269859
Kwam weer ff gluren wat een mooie dingen weer meisjes ^O^ ^O^ ik wens jullie in 2012 natuurlijk op de allereerste plaats veel gezondheid en geluk, maar natuurlijk ook heel veel haak en breiplezier (en ander frubelwerk)............... O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 1 januari 2012 @ 12:27:42 #91
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_106273568
Wauw, geweldige deken Herfstblad. O+
pi_106273906
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 02:24 schreef Toverheks het volgende:
Kwam weer ff gluren wat een mooie dingen weer meisjes ^O^ ^O^ ik wens jullie in 2012 natuurlijk op de allereerste plaats veel gezondheid en geluk, maar natuurlijk ook heel veel haak en breiplezier (en ander frubelwerk)............... O+
:* Iedereen een fijn 2012. *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:54 schreef trovey het volgende:
Ik ben nu even bezig met een proefdingetje voor Tunisch haken....waarom krult de onderkant op? }:| Kan ik dat tegengaan door het straks om te haken? :P Ik volg precies de plaatjes maar heb toch het idee dat ik aan één kant aan het minderen (alhoewel ik wel eerst 1 lusje doorhaal en daarna met 2 tegelijk begin) ben alhoewel dat weer niet zo is als ik het geheel rechttrek. :')
Ik quote mezelf even, Iemand nog een idee wat ik fout doe? :')
Optimist tot in de kist
  zondag 1 januari 2012 @ 13:30:04 #93
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_106274884
Iedereen een sm(h)aakvol 2012! :*

Trovey, volgens mij komt dat gewoon door de tunische haaksteek. Omhaken is een goed idee! Denk alleen niet dat het helemaal recht trekt.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_106275272
Iedereen de allerbeste wensen voor 2012! :*
Dat er maar weer veel mooie haaksels voorbij mogen komen! ;)
  zondag 1 januari 2012 @ 14:38:39 #95
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_106276291
wat een werk Kruimel! _O_ Mooi geworden hoor!

Een fijn 2012 iedereen en wat we hier lekker door haken allemaal! :)
klerkje
pi_106278082
wat een mooie deken
pi_106278219
Een supergmooie deken!!
Iedereen de beste wensen voor 2012 !
pi_106280887
Allemaal een goed en creatief 2012!

Trovey: Tunische steken krullen altijd wel een beetje en de ene steek heeft het meer dan de andere. Strak haken doet het ook meer krullen, dus misschien kun je proberen met een grotere naald?
En wat bedoel je met eerst 1 lus en dan 2 tegelijk?
pi_106281926
:( :( :( :( Gloeiende rotkat :( :( :(
Een van mijn fijne poezebeesten heeft in een onbewaakt ogenblik de draad doorgekauwd van mijn deken. Grrmbl. -O-
pi_106282629
Dat heeft 1 van mijn katten gedaan toen ik net kon haken. :P

Ik ga aan een babydekentje voor het kraamcadeau beginnen in de kleuren bruin en oranje. Het wordt een ripple in elk geval. :)

* Herfstblad is blij dat ze hier met een nick schrijft die de ontvangster niet kent.
Het zou flauw zijn als ze er zo achter komt wat de cadeautjes worden. ;)
pi_106283765
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Met veel haakplezier!
Ik heb even een vraagje aan Trui, wat voor gsjes heb jij gebruikt voor die leuke poncho? Het lijken gewone basis gs-jes maar ze lijken ook weer op een bloem :P ... hihi :) ben heel benieuwd!
haken is cool
  zondag 1 januari 2012 @ 20:48:35 #102
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_106287521
iedereen bedankt voor de complimenten en jullie ook allemaal een super 2012!

@trui, het zijn volgens mij halve stokjes. Een double crochet zonder de eerste overslag.
Toen ik begon leerde ik net haken en ik had een te kleine naald met een te kleine steek... maarja toen ik doorhad dat het erg lang ging duren kon ik niet meer terug :)
Dit doe ik dus nooit meer!

Ik ben vandaag begonnen met de vierkantjes voor het up-kussen, die ben ik waarschijnlijk na 50 vierkantjes ook zat :)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_106288226
Toch ook mijn Regenboog Granny Stripe maar eens showen! ;)

Niet het meest originele project op het moment ( :P ) maar nadat ik er 4 topics geleden over begon, heb ik dan nu toch eindelijk een beginnetje gemaakt *)

zondag 1 januari 2012 @ 22:48:16 #104
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_106292687
Gister avond heeft mijn moeder me leren haken. Ik ben nu bezig om deze haarband te maken :)

pi_106294866
De vorderingen van mn omslagdoek/stola die ik eigenlijk in een dwaze bui was begonnen maar nu toch maar verder afmaak
  zondag 1 januari 2012 @ 23:59:11 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106295520
lieve mede haakfanaten, ook nog even een heel gelukkig nieuwjaar gewenst namens mij! met veel inspiratie en mooie haaksels uiteraard!

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:20 schreef MissN het volgende:
Ik heb even een vraagje aan Trui, wat voor gsjes heb jij gebruikt voor die leuke poncho? Het lijken gewone basis gs-jes maar ze lijken ook weer op een bloem :P ... hihi :) ben heel benieuwd!
het zijn heel simpele gs-jes, 2 rondes, clusters van 3 stokjes met 1 tussenlosse. het aan elkaar zetten heb ik gedaan met zigzaggende kettinkjes van 4 lossen, telkens met een slipstitch vastgemaakt (was nog wel even een gepuzzel).
in de haak.
pi_106300350
ik kom ook even onder m'n twittersteen vandaan om iedereen een heel gelukkig 2012 toe te wensen...

leuke foto's heb ik in het topic gezien zeg! O+
ik heb ook niet stilgezeten in de tussentijd... :)

hiermee ben ik nu bezig, de old-rose-wrap... die wilde ik al heel erg lang maken, ben er nu eindelijk mee begonnen met de wol die ik voor mijn verjaardag kreeg...

het babydekentje voor de jongste van Vlindur:

en nog wat andere dingen die ik ook nog op ravelry moet zetten, en waar ik de foto's dus nog van moet uploaden... :)
  maandag 2 januari 2012 @ 11:15:15 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106304355
ooh mijsje, geweldig dat je met de old-rose-wrap begonnen bent. en wat een prachtig garen ervoor! wat is het precies? en hoe groot worden je vierkantjes met dit garen/deze naalddikte?
leuk dekentje ook! ^O^ (en fijn om je weer even te 'lezen'!)
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 januari 2012 @ 11:16:10 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_106304374
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2012 02:31 schreef mijsje het volgende:
ik kom ook even onder m'n twittersteen vandaan om iedereen een heel gelukkig 2012 toe te wensen...

hiermee ben ik nu bezig, de old-rose-wrap... die wilde ik al heel erg lang maken, ben er nu eindelijk mee begonnen met de wol die ik voor mijn verjaardag kreeg...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
en nog wat andere dingen die ik ook nog op ravelry moet zetten, en waar ik de foto's dus nog van moet uploaden... :)
Mooi! O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 2 januari 2012 @ 12:32:25 #110
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_106306717
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2012 02:31 schreef mijsje het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Wat een mooi garen hiervoor!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_106307931
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:40 schreef TwistedDarling het volgende:

[ afbeelding ]

_O_ Zo tof al die UP's! *O* Moet ook die van mij echt gaan afmaken!!! o|O
  maandag 2 januari 2012 @ 13:07:59 #112
112545 Muck
pi_106307989
Allemaal de beste wensen voor 2012 *O*
  maandag 2 januari 2012 @ 19:32:38 #113
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106323316
Allemaal een heel gelukkig, mooi en creatief 2012 gewenst!!
Dat er maar veel gehaakt en andere creatieve dingen gedaan mogen worden en je veel leuke avonturen mag beleven.

Wat een mooie shawls, omslagdoeken, poncho's en andere grote dingen worden er allemaal gemaakt ^^
Vandaag is het ook nog m'n verjaardag en van m'n vriend een hele toffe kast gekregen waarin al m'n wolletjes nu zitten op kleur-volgorde :D En rechts naast de kast zit een gestreepte giraf ;) (die ik nu nog even ogen ga geven maar hij is best wel af dus!)

zien jullie trouwens dat ik nog maar een heeeeel klein beetje rood heb? komt door al die geluksvogels :P
pi_106323941
Ooohh! Die giraf is gaaf! Welk patroon is dat? :D Mooie kast voor je wolletjes zo O+ En gefeliciteerd met je verjaardag!

[ Bericht 6% gewijzigd door Lyssa op 02-01-2012 19:58:48 ]
pi_106324180
Wauw EsseEI, sjiek zeg _O_ ! En nog gefeliciteerd natuurlijk :*

Inderdaad prachtige dingen weer, word al helemaal warm van alleen naar al die mooie dekens kijken O+ En dan de rest nog!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  maandag 2 januari 2012 @ 20:21:30 #116
112545 Muck
pi_106325921
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:32 schreef EsseEi het volgende:
Dat er maar veel gehaakt en andere creatieve dingen gedaan mogen worden en je veel leuke avonturen mag beleven.

Wat een mooie shawls, omslagdoeken, poncho's en andere grote dingen worden er allemaal gemaakt ^^
Vandaag is het ook nog m'n verjaardag en van m'n vriend een hele toffe kast gekregen waarin al m'n wolletjes nu zitten op kleur-volgorde :D En rechts naast de kast zit een gestreepte giraf ;) (die ik nu nog even ogen ga geven maar hij is best wel af dus!)
[ afbeelding ]
zien jullie trouwens dat ik nog maar een heeeeel klein beetje rood heb? komt door al die geluksvogels :P
Wat toevallig, ik ben vandaag ook jarig :D
Maar ik heb bloemen gekregen, geen handig kast :P
  maandag 2 januari 2012 @ 20:27:14 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106326370
van harte gefeliciteerd Muck en EsseEi!

en je giraf is geweldig EsseEi! en die kast is een leuk cadeau! ^O^
in de haak.
  maandag 2 januari 2012 @ 20:59:16 #118
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106328098
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:32 schreef EsseEi het volgende:

[ afbeelding ]
Wat leuk! _O_
  maandag 2 januari 2012 @ 21:04:40 #119
244933 trovey
Nachtoele
pi_106328378
Gefeliciteerd meiden. :*
Optimist tot in de kist
  maandag 2 januari 2012 @ 21:39:33 #120
112545 Muck
pi_106330183
Dank jullie :*

Mijn vriend is groot fan van Mario en aanverwanten, dus ik ben van plan een kussen te maken van de 1-up voor zijn verjaardag. Nu ben ik op zoek naar hele, hele kleine squares om de pixels te maken, maar de kleinste tot nu toe komt met babywol en naald 1,5 toch nog op bijna 5 cm breedte uit. Dat zou betekenen dat het kussen zo'n 90 cm breed wordt, en dat is wel erg veel... Heeft iemand een idee hoe ik nog kleinere vierkantjes kan maken?
pi_106330343
Häkelspass is er in een hoop kleuren en dat spul is knap fijn. Het is alleen niet zo zacht als babywol.
pi_106330384
En gefeliciteerd jarigen!
  maandag 2 januari 2012 @ 21:43:52 #123
112545 Muck
pi_106330390
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord :o
Waar zou ik dat kunnen halen?
pi_106330422
http://www.wolmarkt.nl/catalog/index.php?cPath=139_497

Maar de verschillende wol en handwerkwinkels hier verkopen het ook gewoon.
  maandag 2 januari 2012 @ 21:46:24 #125
112545 Muck
pi_106330491
Nooit geweten dat dat zo heet :D
Daar heb ik wel een paar bolletjes van liggen, maar alleen wit. Eens kijken of ik in de buurt ook andere kleuren kan vinden :)
  maandag 2 januari 2012 @ 22:09:45 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106331698
je kunt ook vierkantjes van 1 toer maken?
in de haak.
  maandag 2 januari 2012 @ 22:10:55 #127
112545 Muck
pi_106331750
Mijn god, waarom heb ik daar niet aan gedacht 8)7
  maandag 2 januari 2012 @ 22:15:18 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106331978
:D
in de haak.
pi_106332863
_O-
  maandag 2 januari 2012 @ 22:34:27 #130
112545 Muck
pi_106332966
Verbaast het jullie dat ik regelmatig mijn bril zoek en dan besef dat ik wel bijzonder helder kan zien? :+
  maandag 2 januari 2012 @ 23:11:11 #131
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106335062
Giraf heb ik nagemaakt van een plaatje....die gene verkoopt zelf alleen de kant en klare giraffen en niet het patroon. Ik heb wel opgeschreven wat ik gedaan heb, wil het alleen nog wat mooier maken, met foto's enzo ;) (stuur maar PM als je interesse hebt) :)

oh en over dekens gesproken: de hokjes voor mn Jan Eaton deken passen heel mooi in het laatje :D
En ik "moet" nog 2 dekens maken: 1 had ik zelf bedacht en ander voor in kinderwagen van iemand haha ;) en verder wil ik nog zoooveel

En bedantk voor de felicitaties!
En Muck ook gefeliciteerd!!
(wou nog foto maken van giraf die nu echt af is maar dat komt morgen wel hoor)

[ Bericht 12% gewijzigd door EsseEi op 02-01-2012 23:26:24 ]
pi_106336951
de beide jarigen nog even snel gefeliciteerd! Ben nog net op tijd :P
pi_106343747
van harte jarige(n)! :D :*
pi_106344512
Gefeliciteerd Muck & EsseEi! :*

Mooie kast inderdaad! :Y En dat girafje is lief! :D
  dinsdag 3 januari 2012 @ 09:41:17 #135
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106344834
Muck Lijnloos heeft op ravelry het patroon van de grannies die zij voor dr Up heeft gebruikt (en ik ook) opgeschreven. Ik heb het met naald 3 gedaan en dan werden ze 5cm, dus als je dat met naald 1,5 doet worden ze nog wel wat kleiner ;) (en die zijn 2 rondes geloof ik)
pi_106344890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 09:41 schreef EsseEi het volgende:
Muck Lijnloos heeft op ravelry het patroon van de grannies die zij voor dr Up heeft gebruikt (en ik ook) opgeschreven. Ik heb het met naald 3 gedaan en dan werden ze 5cm, dus als je dat met naald 1,5 doet worden ze nog wel wat kleiner ;) (en die zijn 2 rondes geloof ik)
Bij mij werden ze iets kleiner (met naald 3,5 Catania-katoen), maar idd het zijn maar 2 rondes... En ik denk dat ze ongeveer 70-80 cm in totaal zijn geworden...
Zie hier mijn beschrijving: http://www.lijnloos.be/?p=1437
pi_106345118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 09:41 schreef EsseEi het volgende:
Met naald 3 toch nog 5cm groot? Dan haak ik nog strakker dan ik dacht... :P
Ik heb ze met naald 4 gehaakt, en die werden maar 3,5cm...mijn Up is nu 56x56cm
Binnenkort maar eens beginnen met de groene kant denk ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 10:06:06 #138
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106345286
oh misschien zijn ze dan wel iets kleiner en kan ik gewoon niet zo goed schatten...(ja ze zijn maar 3 cm haha :P)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:02:32 #139
112545 Muck
pi_106348501
Ah top! Ik heb uiteindelijk zelf maar wat bedacht (rondje maken van 5 lossen, 4 stokjes+2 lossen (x4) en klaaaaar) en die zijn ook lekker klein :9

Bedankt voor de hulp en de felicitaties *O* :*
pi_106349441
thanks trui!
Ik ben eerst met mijn goede voornemen van 2012 begonnen, mijn wipjes afmaken en mn wol-la leeghaken. Heb nu alleen maar saskia wol maar ben dr wel es een keer klaar mee. Wil graag andere kleuren/materialen gaan gebruiken maar dat mag pas van vriendlief als ik alles op heb gehaakt (lees: verstopt) hihi. Maar hij heeft wel gelijk dus ik ga eerst wat dingen afmaken en de rest van de wol verstoppen zodat het zogenaamd op is en dan ga ik leuke nieuwe wolletjes kopen *O*
haken is cool
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:53:28 #141
244933 trovey
Nachtoele
pi_106350248
Ik moet nog wat extra wol bij de Wibra halen (die dikke wol) en moet ook naar de apotheek.....met dit weer :X ...IK WIL NIET ;( , maar moet wel. :')
Optimist tot in de kist
pi_106351447
ik heb nog wel wat trovey ;)
haken is cool
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:25:01 #143
244933 trovey
Nachtoele
pi_106351572
Maar ik moet ook medicijnen ophalen bij de apotheek ;( ...had ik gisteren eigenlijk al moeten doen maar vergeten. :')
Optimist tot in de kist
pi_106354671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:06 schreef EsseEi het volgende:
oh misschien zijn ze dan wel iets kleiner en kan ik gewoon niet zo goed schatten...(ja ze zijn maar 3 cm haha :P)
Haha, dan lag het gelukkig niet helemaal aan mij dus! ;)
Ik pak al bijna standaard een maat grotere haaknaald dan in het patroon staat, omdat alles anders zo ieniemienie wordt bij mij! :P (hoewel dat Up-kussen met 56x56cm wel aardig wordt ;) )
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:35:37 #145
346485 derdekeer
3x is scheepsrecht.....
pi_106354706
Voorzichtig om het hoekje kijkt en zwaait :W

Ik heb vorige week in een opwelling een haaknaald en 2 bollen garen gekocht en nu?? :D

Ik ben al heel fanatiek internet afgestruind maar daar is zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie :X

Hebben jullie nog goede en leuke tips waar mee te beginnen? Zodat ik de fun ervan ga in zien. 8)7
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:38:43 #146
112545 Muck
pi_106354896
Welkom derdekeer!
Is het al gelukt om een sliert te haken?
Misschien is het leuk om een muts te maken (lekker snel klaar) of met een klein, makkelijk beestje te beginnen, zodat je snel resultaat hebt. Waar gaan je eigen voorkeuren naar uit?

Edit:
De laplandse flapjesmuts is heel makkelijk te maken (let niet op het blije hoofd :+)

Net als een bloemenhangertje (leuk beginprojectje denk ik!)

Super mario paddestoel is iets lastiger, maar nog steeds goed te doen

Dit zijn allemaal stokjes. Als je een stokje kunt maken (en dat klinkt veel moeilijker dan het is) kun je dit ook :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:44:17 #147
346485 derdekeer
3x is scheepsrecht.....
pi_106355167
Hoi Muck,

Het gewone recht toe recht aan haken lukt me aardig :D Uiteindelijk zou ik graag dierfiguren
willen gaan maken. Tenminste... dat heb ik me als doel gesteld zeg maar :P

:o die flapjes muts is cool

[ Bericht 15% gewijzigd door derdekeer op 03-01-2012 14:45:20 (edit op edit van muck) ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:57:38 #148
112545 Muck
pi_106355857
Kijk anders even op Ravelry, daar zijn zoveel toffe patronen te vinden _O_

een vogeltje is goed te doen als eerste beestje, en als je die bol eenmaal kunt haken, kun je bijna alles :D

dinsdag 3 januari 2012 @ 14:58:00 #149
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106355876
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:38 schreef Muck het volgende:

De laplandse flapjesmuts is heel makkelijk te maken (let niet op het blije hoofd :+)

Ik zou ook blij zijn als ik een muts had gehaakt die goed past :+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:59:35 #150
112545 Muck
pi_106355949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zou ook blij zijn als ik een muts had gehaakt die goed past :+
kwiews O+
Je bent terug *O*

Ik was melig en het is een webcam-shot :+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:00:59 #151
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106356004
Welkom derdekeer!
Ik begin me af te vragen of je een vriendin van me bent haha (had het over haakles en de 2e keer haakles moet nog komen, heeft ze geen zin in want gaat toch niet lukken want 3 maal is scheepsrecht zeg maar ;))

M'n giraf is helemaal klaar! :D en het nederlandse patroon ook (wil 'm ook nog in t engels maken)

ben er nog niet helemaal over uit of ik het patroon wel mag publiceren op bijvoorbeeld ravelry, omdat ik het toch wel echt na-gehaakt heb...maar ja die gene verkoopt het patroon niet. En het is niet helemaal hetzelfde. Weet iemand dat?

[ Bericht 13% gewijzigd door EsseEi op 03-01-2012 15:08:17 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:02:20 #152
112545 Muck
pi_106356066
Hij is echt leuk geworden EsseEi O+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:04:57 #153
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106356188
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:59 schreef Muck het volgende:

[..]

kwiews O+
Je bent terug *O*
Ja *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:00 schreef EsseEi het volgende:
Welkom derdekeer!
Ik begin me af te vragen of je een vriendin van me bent haha (had het over haakles en de 2e keer haakles moet nog komen, heeft ze geen zin in want gaat toch niet lukken want 3 maal is scheepsrecht zeg maar ;))

M'n giraf is helemaal klaar! :D en het nederlandse patroon ook (wil 'm ook nog in t engels maken)
[ afbeelding ]
Mooi hee! Ik vind knuffels met verschillende kleuren altijd zo leuk O+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:07:52 #154
346485 derdekeer
3x is scheepsrecht.....
pi_106356320
[quote]0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:00 schreef EsseEi het volgende:
Welkom derdekeer!

Ik denk het niet... de mensen om mij heen lachen me allemaal uit -O- :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:08:19 #155
346485 derdekeer
3x is scheepsrecht.....
pi_106356338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:57 schreef Muck het volgende:
Kijk anders even op Ravelry, daar zijn zoveel toffe patronen te vinden _O_

een vogeltje is goed te doen als eerste beestje, en als je die bol eenmaal kunt haken, kun je bijna alles :D

[ afbeelding ]
Ok ga ik ff doen. Bedankt!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:08:57 #156
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106356364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:07 schreef derdekeer het volgende:

Ik denk het niet... de mensen om mij heen lachen me allemaal uit -O- :P
Dat had ik in het begin ook, maar nu ze zien wat je erallemaal mee kan maken wordt er steeds gevraagd of ik iets kan haken voor ze :')
pi_106356486
quote:

ben er nog niet helemaal over uit of ik het patroon wel mag publiceren op bijvoorbeeld ravelry, omdat ik het toch wel echt na-gehaakt heb...maar ja die gene verkoopt het patroon niet. En het is niet helemaal hetzelfde. Weet iemand dat?
Dit vraag ik me dus ook wel eens af... Als je iemands patroon volgt, mag je bijv. ook het beestje niet verkopen schijnbaar...
Maar als je een klein beetje ervaring met beestjes hebt, zijn ze relatief makkelijk na te maken toch? Maar hoe zit dat wettelijk dan, met auteursrecht e.d.?
pi_106358453
Wat een leuke dingen weer! Dekens en dekens in wording! een giraffe in hele vrolijke kleuren
en weer een nieuwe aanhaker!

Ik heb jip de aap gehaakt:

Nu nog een schaap haken voor iemand anders en dan kan ik me weer op mn deken en mn borduurwerk storten!
pi_106358556
Leuk, EsseEi!

En ik vraag me dt ook af vsn die patronen. Zo heb ik een boom nagehaakt van het voorbeeld van Ana Paula Rimoli.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:30:23 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106360196
quote:
Welkom derdekeer!

[ afbeelding ]

ik vind 'm echt geweldig! O+
en wat betreft de publicatie-kwestie over zo'n nagemaakt patroon: zoiets kan wel ingewikkeld liggen, er was eens iets vergelijkbaars aan de hand met iemand in de lucy-group op ravelry. zij had een tas gezien op internet, had deze nagehaakt en wilde dat patroon met de groep delen (gewoon gratis) maar kreeg er echt gedonder mee als ze 'm niet terugtrok; het zou voor inkomstenderving zorgen bij de desbetreffende webshop. dus dat heeft ze toen toch maar gedaan.

goed gelukte jip, annelotje!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 januari 2012 @ 16:46:06 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_106360910
wat leuk O+
quote:
Bedankt dat we je in 2011 hebben mogen begroeten op onze websitehobbydoos.nl. Ook in 2012 hopen we je weer te mogen verwelkomen op onze site. Om het nieuwe jaar goed te beginnen ontvang je hierbij een kadobon t.w.v. 5 euro die je op de website van hobbydoos.nl kunt besteden.
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:53:45 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106361283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:46 schreef Ynske het volgende:
wat leuk O+

[..]

Zie de mail ook net. Super leuke actie :) ik bestel toch vast weer een keer voor 50+ euro :P
pi_106363078
Ik kreeg het mailtje ook. Ik bestel daar alleen nooit boven de 30 e. geloof ik. :P Voor mij heeft het niet echt veel zin dus.
pi_106363151
En ook nog eens voor 31 januari :') Nee, dat wordt 'm niet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 januari 2012 @ 17:46:40 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_106363232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:42 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kreeg het mailtje ook. Ik bestel daar alleen nooit boven de 30 e. geloof ik. :P Voor mij heeft het niet echt veel zin dus.
30?
hier 50 :o
Today is life -

Dale Carnegie
pi_106363285
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

30?
hier 50 :o
Hier ook 50, maar ik kom al amper aan 30, laat staan 50 :) Dat bedoel ik met die post.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 januari 2012 @ 17:48:40 #167
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_106363303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:48 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Hier ook 50, maar ik kom al amper aan 30, laat staan 50 :) Dat bedoel ik.
aaah zo,
toen ik mn dekenspul bestelde wel
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:57:00 #168
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106363623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:44 schreef Lyssa het volgende:
En ook nog eens voor 31 januari :') Nee, dat wordt 'm niet.
31 januari 2011 zelfs :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:05:23 #169
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_106363895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:31 schreef MissN het volgende:
thanks trui!
Ik ben eerst met mijn goede voornemen van 2012 begonnen, mijn wipjes afmaken en mn wol-la leeghaken. Heb nu alleen maar saskia wol maar ben dr wel es een keer klaar mee. Wil graag andere kleuren/materialen gaan gebruiken maar dat mag pas van vriendlief als ik alles op heb gehaakt (lees: verstopt) hihi. Maar hij heeft wel gelijk dus ik ga eerst wat dingen afmaken en de rest van de wol verstoppen zodat het zogenaamd op is en dan ga ik leuke nieuwe wolletjes kopen *O*
Herkenbaar! Ik heb gister ook al mijn garen bij elkaar gezocht. Ik wil een deken maken met elke kleur(zal ongeveer 1 bol zijn per kleur) een andere steek.

Wat een toffe giraf en een lief aapje!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_106364610
Wat een mooie creaties weer zeg! :D.
Fake it till you make it...
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:34:17 #171
244933 trovey
Nachtoele
pi_106364777
Blub blub waai waai, zo wol en medicijnen opgehaald en bij de Wibra lag in de opruimingsbak nog wat Saskia en nog een andere soort voor 50 cent de bol omdat de wikkel ontbrak....komt nog wel op die 8 bollen. :')

Leuke beestjes trouwens. :D
Optimist tot in de kist
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:26:46 #172
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106366877
mmmascha nog even vraagje over die hello kitty deken (was van jou toch?)
Je doet toch iedere pixel = 3 steken. dus dicht hokje = 3 stokjes, open hokje is 3 losse, 3 steken overslaan en dan weer een stokje? Maar als je dan 2 open hokjes naast elkaar doet? 1 stokje er tussen of 3 stokjes? (en sla je echt 3 steken over of maar 2?)
Heb nu een sample van garen en maak proeflapjes :P maar als ik 3 over sla en dan 1 stokje en dan weer 3 overslaan kom ik er niet met een veelvoud van 3 ;)

never mind heb het al gevonden hier
pi_106367937
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:15 schreef trui het volgende:
ooh mijsje, geweldig dat je met de old-rose-wrap begonnen bent. en wat een prachtig garen ervoor! wat is het precies? en hoe groot worden je vierkantjes met dit garen/deze naalddikte?
leuk dekentje ook! ^O^ (en fijn om je weer even te 'lezen'!)
:* lief! :)
het garen dat ik gebruik is Viento van Katia, dat heeft een heel mooi kleurenverloop. :) het is 75% wol en 25% nylon. met naalddikte 2,5mm krijg ik nu vierkantjes van 7,5 cm, precies wat de bedoeling is volgens het patroon. :) ik heb de wol ook in een bruinige kleur, en twijfel of ik de gebloemde blokken van die kleur ga maken met de blauw/groene wol als bloem erop, en dan ook de bruinige kleur om de hele wrap heen, of dat ik het gewoon met deze blauw/groene wol afmaak... maar dat is nog van latere zorg... ik heb nu 6 rijen van 5 blokken af, maar moet er 17 hebben voor ik met de 20 bloemenblokken ga beginnen... :) ik heb nog even te gaan dus... :)
pi_106370458
Hier ga ik ook mijn kast leeghalen. Al ben ik nu met een babydekentje bezig en daarvoor moet ik bijhalen, bij lange niet genoeg :(.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:19:23 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106372069
Mag ik even binnenvallen dames? :@
Ik ben bezig met een proefstukje om te kijken wat de maat wordt met mijn garen, maar ik snap iets niet! Wat bedoelen ze met; YO in dit stuk;
cluster (cl)= (yo, insert hook, yo, draw up a loop, yo, draw thru 2 loops)

yarn over? als in draad eroverheen?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:24:42 #176
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106372338
yo betekend inderdaad yarn over, als in draad eroverheen :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:25:35 #177
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106372375
Maar volgens mij doe ik sowieso de draad eroverheen met een steek...
Ylana
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:28:55 #178
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106372526
hm het is inderdaad wel vreemd ja...maar yo betekend meestal yarn over. Heb het even geprobeerd en als je door 2loops haalt (wat er staat) hou je nog 2loops op je naald...hmmm
wat is het patroon? (heb je een plaatje erbij ofzo?)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:33:00 #179
244933 trovey
Nachtoele
pi_106372710
Ik ben nu even bezig met een breiprojectje op naalden 12, dacht zo klaar te zijn maar wat duurt breien toch lang ;( ...met haken was ik al klaar geweest. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:33:47 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106372754
Ik kan sowieso niet breien dus vind het heel knap trovey!
Ylana
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:53:02 #181
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_106373729
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef EsseEi het volgende:
mmmascha nog even vraagje over die hello kitty deken (was van jou toch?)
Je doet toch iedere pixel = 3 steken. dus dicht hokje = 3 stokjes, open hokje is 3 losse, 3 steken overslaan en dan weer een stokje? Maar als je dan 2 open hokjes naast elkaar doet? 1 stokje er tussen of 3 stokjes? (en sla je echt 3 steken over of maar 2?)
Heb nu een sample van garen en maak proeflapjes :P maar als ik 3 over sla en dan 1 stokje en dan weer 3 overslaan kom ik er niet met een veelvoud van 3 ;)

never mind heb het al gevonden hier
Dat is de enige uitleg waarbij ik heb kunnen vinden dat je bij het opzetten van de lossen een meervoud van 3 moet doen +1! Nou doe ik vaan een extra rand vasten eromheen dus dan maakt die +1 eigenlijk niet uit. Maar daar ging ik nog wel eens de mis mee in.
Maar een dicht hokje is idd 3 stokjes en een open hokje 2 lossen en 1 stokje.
Ik ben wel heel benieuwd wat je ervan gaat maken hoor! Is de tekening wel in verhouding gebleven bij het proeflapje?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:02:14 #182
244933 trovey
Nachtoele
pi_106374193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:33 schreef Saffier het volgende:
Ik kan sowieso niet breien dus vind het heel knap trovey!
Voor mij moet het ook niet te ingewikkeld zijn hoor ;) ...recht, averecht en meerderen en minderen kan ik maar rechts en averechte fantasiesteken kan ik dan weer niet meerderen en minderen. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:04:23 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106374306
oh leuk dat katia viento, mijsje! watertand-materiaal, voor zover ik op google zag! :) hoeveel bollen daarvan gaan er nou ongeveer in denk je?
in de haak.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:48:53 #184
211083 Angelof9
I must go first
pi_106376657
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:24 schreef LittleQ het volgende:

Is dat met echt wol of met acryl? Ziet er echt ontzettend leuk uit!
Sorry - late reactie, ik was er even niet. Dat was gewoon Zeeman-wol, dus zal wel voornamelijk acryl zijn. Echte scheerwol zal wel nog makkelijker pluizen denk ik.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:49:12 #185
211083 Angelof9
I must go first
pi_106376677
PS - die giraffe is super gaaf!
pi_106376695
Ah die giraf is leuk! Jip blijft altijd een topper vind ik!

Ben nu bezig met de geluksvogel mobile. Er moet nog een vogel bovenop en dan nog afwerken met linten om op te hangen. Pic is niet zo mooi dankzij flits+mobiel...

dinsdag 3 januari 2012 @ 23:33:06 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106378871
geinig lexie! een flinke tak is dat geworden. :o maar wat ziter nou aan de uiteinden, zijn dat blaadjes, of bloemen?
in de haak.
pi_106379238
Dat zijn blaadjes, maar ze krullen een beetje... ;-)
De tak is denk ik zo'n 35cm.
pi_106381251
ja YO is yarn over..dus de draad omslaan over de haaknaald... :)
haken is cool
pi_106381267
howww..ik had deze pagina nog niet gezien..sorry :P
haken is cool
  woensdag 4 januari 2012 @ 08:51:08 #191
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_106386334
Ow Esseei,wat een supergave giraf!!! En het aapje van annelotje is ook zo leuk!

Lexie, wat leuk! Is dat voor een baby of gewoon ter decoratie? Was het trouwens niet mooier geweest om dat gele touw helemaal in de tak te verwerken?
pi_106386471
Ik denk ter decoratie in m'n klas. Het touw was alleen voor de foto, er komen bruine satijnen linten aan...;)
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:50:18 #193
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106388367
hee wat leuk die tak met vogeltjes ^^

ik was toch bezig met een deken van alle Jan Eaton blokken? Nu was ik een beetje illegaal bezig (dat boek stond ergens online) en dat wordt natuurlijk bestraft: boek weg....en deken nog lang niet af. Zit te denken wat ik ga doen: het boek kopen (al vond ik het vierkanten haken stiekem niet zo heel leuk meer)? of de overige bollen verwerken tot een heeeele andere deken? Of de blokken die ik heb op een toffe manier aan elkaar haken (ze groter maken enzo)? Lastig....

en m'n idee voor de nijn deken wordt veel te groot...zit te denken of het leuk is als het alleen amar een nijntje hoofd is, of dat dat saai is? (als baby dekentje)
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:08:44 #194
211083 Angelof9
I must go first
pi_106388796
Kun je niet gewoon de blokken die je al kent nog een paar keer maken? Ik ken die deken niet dus misschien zeg ik iets heel stoms...
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:18:21 #195
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106389055
is niet heel stom hoor ;) maar het zijn blokken uit het boek 200 crochet blocks (ofzoiets) en dacht dus om ieder blok 1 keer te maken en daar een deken van te maken....en ik weet ze niet uit m'n hoofd haha :@ ik zou dus wel via ravelry andere blokken kunnen zoekne ofzo maar ja...
pi_106391596
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:04 schreef trui het volgende:
oh leuk dat katia viento, mijsje! watertand-materiaal, voor zover ik op google zag! :) hoeveel bollen daarvan gaan er nou ongeveer in denk je?
zeker watertand-materiaal, al is het niet zo knuffelbaar zacht... het is ook weer niet heel stug als verschillende sokkenwol-soorten... :) het is geen kriebelwol... O+
ik ben nu nog met de eerste bol bezig, en heb nu 6,5 rijen met 5 vierkantjes. ik verwacht dat ik in totaal 4 bollen nodig ga hebben, maar dat ze niet eens helemaal opgebruikt gaan worden... :)

ms ga ik van die bruine zo'n groeidekentje breien, waar je niet meer dan 15 steken op je naald hebt... (had ik eens in paars geprobeerd... :) )
  woensdag 4 januari 2012 @ 12:56:07 #197
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106391953
Even een klein bloemetje gemaakt om op m'n nieuwe felroze tas te spelden :P

woensdag 4 januari 2012 @ 13:29:35 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106393052
leuk, kwiwi!

esseEi, je mag mijn Jan Eaton boek wel een tijdje lenen?
in de haak.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:49:59 #199
112545 Muck
pi_106393827
Vrolijk bloemetje ^O^
Ik ga zo eens kijken of Zeeman nog rode en zwarte Soft wol heeft voor mijn UP-kussen. Anders moet ik een weekje wachten en in de bakken zoeken die ik nog bij mijn ouders heb staan (mijn hobbykamer wordt nog verbouwd :+ ), want ik weet vrij zeker dat daar nog wel wat in zit :P
pi_106394779
:) mooi Kwiwi :)

mijn eerste bol is nu op bij de 'old rose wrap' met precies 7 rijen van 5 blokjes :) nu ziet hij er zo uit:
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:15:59 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106394842
haak je ze meteen aan elkaar?
in de haak.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:25:57 #202
211083 Angelof9
I must go first
pi_106395235
Ja, de laatste rij van het vierkantje, is de rij waarmee je hem aan het vorige haakt. Dat is wel fijn, hoef je het achteraf niet allemaal aan elkaar te prutsen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:57:04 #203
211083 Angelof9
I must go first
pi_106396562
Ik heb van de wol die ik van mijn schoonouders voor kerst heb gekregen een muts gemaakt:

En nu ben ik aan een padma begonnen:

woensdag 4 januari 2012 @ 14:59:40 #204
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106396682
Wat een leuke kleurtjes voor de padma!!! Wat voor wol/garen is dat?
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:19:40 #205
112545 Muck
pi_106397675
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb van de wol die ik van mijn schoonouders voor kerst heb gekregen een muts gemaakt:

[ afbeelding ]

En nu ben ik aan een padma begonnen:

[ afbeelding ]
Prachtige wol zeg O+

en inderdaad, wat voor garen is dat voor padma? :9
pi_106398055
Ik denk dat het Catania Color is. Te zien aan de wikkel tenminste ;).
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:42:59 #207
211083 Angelof9
I must go first
pi_106398803
Yup, Catania Color :)
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:01:51 #208
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106399734
Is dat dan de Africa versie?
Had hem net ff gegoogled, maar vind die er van jou mooier en feller uitzien dan plaatjes die ik op internet vind....daar zijn ze heel dof :(

Ben benieuwd naar je eindresultaat :D
pi_106399808
Die bol catania color is zo leuk! Ik heb hem zelf ook maar vind het haast zonde om te gebruiken !!

Inmiddels weet ik wel dat ik Karen de kameleon er ooit van ga maken, daar vind ik deze wol zo leuk bij passen!
Ben benieuwd naar jouw padma!
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:15:19 #210
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106400391
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:03 schreef x__duck het volgende:
Die bol catania color is zo leuk! Ik heb hem zelf ook maar vind het haast zonde om te gebruiken !!

Dat heb ik ook met een heleboel van m'n "specialere" wolletjes :') Elk project is niet speciaal genoeg om ze te gebruiken _O-
pi_106400756
Ik heb die catania color vooral gebruikt voor mn eendjessleutelhangers, dan kan je er een boel maken met 1 bolletje. Ik heb zelfs nog over :D Het is zo'n toffe kleur!
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:51:40 #212
211083 Angelof9
I must go first
pi_106401935
het is deze: http://www.ravelry.com/people/MrsFife/stash/catania-color-2 nummer 93

Ik heb vier bollen :D
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:56:45 #213
112545 Muck
pi_106402146
Prachtig O+
Waar koop je die?
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:14:43 #214
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106402856
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:56 schreef Muck het volgende:
Prachtig O+
Waar koop je die?
http://www.hobbydoos.nl/w(...)a-colo-93-africa.asp

Als dit de goede is....
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:53:47 #215
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106406674
Trui bedankt voor het aanbod, maar heb het niet nodig :) heb bedacht wat ik ga doen: de 44 blokken die ik heb aan elkaar maken (nog even bedenken of ik het ga naaien of op een toffe manier vasthaken) en daaromheen een grote rand

en padma wordt cool met die kleuren :D
en mijsje je old rose wrap wordt ook coool :D
pi_106406979
aah die catania color is idd nice, had ik ook al eens gezien!
Ik ben nu bezig met mn granny shawl....volgens ravelry ben ik er in mei 2011 mee begonnen... :o oeps!
http://www.ravelry.com/projects/Nyn/sezession-i
haken is cool
pi_106407693
http://www.hetspinnewielroden.nl/index.php/katoen.html

bij dit winkeltje is de catania trouwens 20 cent goedkoper dan bij hobbydoos :)
haken is cool
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:43:03 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106408970
maar misschien rekenen ze wel weer meer verzendkosten?

ik heb ergens ook nog zo'n bolletje catania color, leuk idee om dat voor een padma te gebruiken!
in de haak.
pi_106410432
@EsseEi ik ben begonnen met je giraf! Ik heb meer bollen soft dan ik dacht! Lastig toch altijd die kleuren keuze! Ik vind jouw gebruikte kleuren ook erg tof! Ik doe denk ik hetzelfde, maar dan nog met donkerroze erbij!
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:15:15 #220
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106410682
jaa ik had ook nog roze erbij willen doen maar kon 'm niet vinden haha. Ach zo is ie wel neutraler vind ik (voor jongen of meisje zeg maar ;))
pi_106410902
@Mijsje, mooie garen en kleuren voor je Old Rose Wrap. Ik ben heel benieuwd hoe hij er uit komt te zien als ie helemaal af is! Leuk dekentje :)
Wat is een groeidekentje?

@EsseEi, wat een leuke giraf heb je gemaakt! Geldt het aanbod voor het patroon nog steeds?
Lief van je lief dat je een eigen kast hebt gekregen, gauw weer rood scoren ;)
Dat 200 Blocks boek, had jij dat via Picasa? Ik had 'm namelijk wel via Picasa en ook niet meer te vinden :N Vond het zo'n leuk idee van je, dat ik eigenlijk ook wel zo'n deken wilde maken...

@Muck en EsseEi, nog gefeliciteerd met jullie verjaardag :+

@Trovey, krijg je de bollen Saskia bij de Wibra voor 50ct mee? En de andere bollen als ze een wikkel missen? Hier in de stad missen ook veel wikkels en moet men de normale prijs betalen zag ik toevallig van de week

@Angelof9, thanks. Ik ga denk ik binnenkort ook zo'n borstel kopen, geeft echt kei leuk effect!
Prachtige wol voor je muts. En voor Padma, leuk!

@Lexie2011, wat een gave mobile!

@Kwiwi, lief blommetje!

Ik heb de laatste dagen niet gehaakt. Ik heb een goede voorhoofdsholteontsteking gehad, dus kon me niet zo goed concentreren op haken op niks eigenlijk
pi_106410912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:15 schreef EsseEi het volgende:
jaa ik had ook nog roze erbij willen doen maar kon 'm niet vinden haha. Ach zo is ie wel neutraler vind ik (voor jongen of meisje zeg maar ;))
Jah, al vind ik dat roze, zeker in zo'n combi, ook prima kan voor een jongen :D Ik heb ook wel eens een roze padma gegeven aan iemand met een zoontje ;) Maar ik weet niet eens of ik deze wel weg ga geven :D
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:28:53 #223
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106411315
LittleQ het aanbod geldt nog steeds ja ;) en had dat boek inderdaad van picasa. Maar denk dat deze oplossing wel goed wordt, heb de eerste 2 rijen al aan elkaar :) nu weer het grote feest dat draadjes afhechten heet
pi_106411437
Bij mij in het kraampakket zitten neutrale kleuren (wit, rood, geel, oranje en groen). O, en een aapje als danseresje waarschijnlijk :P

Edit: heb je en tweet gestuurd :)
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:32:03 #225
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106411483
PM'en als je het patroon wilt haha ;)
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:32:27 #226
211083 Angelof9
I must go first
pi_106411507
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:56 schreef Muck het volgende:
Prachtig O+
Waar koop je die?
Bij het wolwinkeltje bij mij om de hoek! :D Het wordt gerunt door twee oude mensjes en ze hebben een poes en zo'n kassa met van die grote knoppen en een ronddraai ding aan de zijkant om hem open te doen. Die man telt alles met de hand op met een stukje papier en een potlood achter zijn oor. En die vrouw geeft breiles aan andere oude dames achter in de winkel.

Echt genieten.
pi_106411819
Ik heb toch nog een 200 Blocks gevonden, mocht iemand er interesse in hebben.

Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien EsseEi. En je hebt PM ;)
pi_106412224
Wat een leuke dingen weer! Die giraffe is erg schattig en de old rose wrap wordt geweldig mooi! O+ Oh, en Pip 't aapje! O+ En die tak met vogeltjes! :D Ennnn...ik weet 't ff niet meer, haha. Maar erg mooi gemaakt weer allemaal. ^O^

Ik heb even een vraagje:
Ik wil een paar polswarmers maken die in het rond worden gehaakt. Aan het eind van elke toer moet je dan sluiten met een halve vaste in een losse die je aan het begin van de toer hebt gemaakt. Dan een losse, keren en weer helemaal rond haken.
Maar nou is dus het probleem dat het sluiten met een halve vaste bij mij altijd een rommeltje wordt... Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar het ziet er gewoon niet mooi uit.

Dus ik vroeg me af; zou ik de polswarmers ook in heen-en-weer gaande toeren kunnen haken, zodat je een rechthoekig lapje krijgt? En dan helemaal aan het eind het lapje aan elkaar naaien zodat het een polswarmer wordt. Gaat dat werken??
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:48:17 #229
211083 Angelof9
I must go first
pi_106412353
Als je elke keer moet keren, zie ik het nut van rondhaken zowiezo niet in. Maar is het hele patroon zo, of alleen een stukje? Ik zou het gewoon proberen op jouw manier, zo'n werk is het niet, als het niks wordt haal je het gewoon weer uit.
pi_106412670
Het is inderdaad het hele patroon zo dat je moet keren, vandaar dat ik bedacht had dat ik dan misschien ook wel een lapje zou kunnen maken. ;)
Hier staat het patroon.
En bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon proberen. :')
pi_106413458
@Trui ik maak ze inderdaad meteen aan elkaar, ze zitten op een paar punten op de zijkant aan elkaar vast, niet langs de hele zijkant... :)
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef LittleQ het volgende:
@Mijsje, mooie garen en kleuren voor je Old Rose Wrap. Ik ben heel benieuwd hoe hij er uit komt te zien als ie helemaal af is! Leuk dekentje :)
Wat is een groeidekentje?
:) dank je! (het is een shawl... ;) http://www.loopknitlounge(...)/Old-Rose-Wrap-1.pdf )
Ik zal even op zoek gaan naar een voorbeeld van zo'n dekentje. Die kun je breien en haken, maar gebreid vind ik dan mooier... :)
edit: dit is zo'n deken, je maakt hem met 10 steken per toer, en er komt steeds een randje omheen... :)

hier te vinden: http://www.ravelry.com/patterns/library/ten-stitch-blanket

[ Bericht 8% gewijzigd door mijsje op 04-01-2012 21:17:13 ]
pi_106413887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:32 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Bij het wolwinkeltje bij mij om de hoek! :D Het wordt gerunt door twee oude mensjes en ze hebben een poes en zo'n kassa met van die grote knoppen en een ronddraai ding aan de zijkant om hem open te doen. Die man telt alles met de hand op met een stukje papier en een potlood achter zijn oor. En die vrouw geeft breiles aan andere oude dames achter in de winkel.

Echt genieten.
Haha, bij mijn hobbywinkeltje hebben ze heel vaak de kat van de overkant binnenzitten. Heerlijk beest :)

Doet me wel denken aan het wolwinkeltje in Utrecht, die beschrijving ;).
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:20:05 #233
211083 Angelof9
I must go first
pi_106413987
Misschien zijn alle wolwinkeltjes gewoon hetzelfde :D
pi_106414042
:P Al hebben ze in Utrecht geen poes geloof ik.

En bij mij is het een allerhande winkeltje. Vroeger hadden ze alleen maar vliegtuigbouwpakketten, maar ze zijn er achter dat haken weer hip is. :)
Wel vrolijke mensen trouwens. Vind ik altijd wel belangrijk en zeker bij wolwinkeltjes.
pi_106416371
ik zou wel het patroontje van de giraffe willen.
Kan mijn mond verder houden :P Ik ben niet onder de klanten derving in te delen, daar ik nooit iets koop :P
pi_106416412
leuke dingen allemaal. Handig die blokkentip :P
pi_106417091
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:08 schreef mijsje het volgende:
@Trui ik maak ze inderdaad meteen aan elkaar, ze zitten op een paar punten op de zijkant aan elkaar vast, niet langs de hele zijkant... :)

[..]

:) dank je! (het is een shawl... ;) http://www.loopknitlounge(...)/Old-Rose-Wrap-1.pdf )
Ik zal even op zoek gaan naar een voorbeeld van zo'n dekentje. Die kun je breien en haken, maar gebreid vind ik dan mooier... :)
edit: dit is zo'n deken, je maakt hem met 10 steken per toer, en er komt steeds een randje omheen... :)
[ afbeelding ]
hier te vinden: http://www.ravelry.com/patterns/library/ten-stitch-blanket
Ik bedoelde eigenlijk het dekentje in dezelfde post, voor het kindje van Vlindur onduidelijk gereageerd van mij... Maar ik blijf de Old Rose Wrap geweldig vinden, dus vind het helemaal niet erg dat je de link nog een keer plaatst! :s)
Wat leuk, zo'n groeidekentje!
pi_106417901
Ow, hahaha, dat had ik inderdaad niet door... :') maar dank je, ook dat dekentje ben ik heel tevreden over, en Vlindur volgens mij ook wel... ;)
pi_106434810
Deze zijn vast bij iedereen bekend, maar misschien ook niet :P Dus ik plaats ze maar

http://freeamigurumipatterns.wordpress.com/

http://nerdigurumi.com/nerdigurumi-amigurumi-pattern-index.html

Persoonlijk vind ik ze beide geweldig :D
pi_106435103
Bij die 'nerdigurumi' staan wel wat leuke dingen ja! :D Heb een vriend en 2 zwagers die nogal game-verslaafd zijn, dus das altijd leuk met verjaardagen ofzo! ;)

Na wat meet-, weeg- en rekenwerk ben ik toch bang dat ik wol te kort kom voor m'n regenboogdeken :{ als ik zo doorga, wordt-ie maar een meter breed ofzo...
Dus binnenkort nog maar eens wat bijbestellen :9 heb echt heel erg de neiging om een flinke bestelling te doen, zodat ik aan die ¤50 kom :@
pi_106438553
Ik lees hier soms nog mee en wilde jullie mijn ontdekking niet onthouden. In NL is nu ook dit creatieve tijdschrift te koop, wel voor de belachelijke prijs van ¤12,50, maar goed. Je kunt ook een abonnement nemen, dat is al goedkoper. Ik ben er helemaal verliefd op, het heeft zo'n leuk sfeertje en is gericht op meerdere disciplines, met ook de nodige haakdingetjes.
http://molliemakes.themakingspot.com/magazine
pi_106439021
Voor mensen die wat met apps kunnen...ik niet dus. :')

http://itunes.apple.com/us/app/crochet-handy/id480287451?mt=8

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lees hier soms nog mee en wilde jullie mijn ontdekking niet onthouden. In NL is nu ook dit creatieve tijdschrift te koop, wel voor de belachelijke prijs van ¤12,50, maar goed. Je kunt ook een abonnement nemen, dat is al goedkoper. Ik ben er helemaal verliefd op, het heeft zo'n leuk sfeertje en is gericht op meerdere disciplines, met ook de nodige haakdingetjes.
Eens even kijken :P , jammer genoeg zie je hier nooit die Amerikaanse haakbladen, zelfs niet in de best gesorteerde winkel hier. ;(
Optimist tot in de kist
pi_106439175
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef LittleQ het volgende:

@Trovey, krijg je de bollen Saskia bij de Wibra voor 50ct mee? En de andere bollen als ze een wikkel missen? Hier in de stad missen ook veel wikkels en moet men de normale prijs betalen zag ik toevallig van de week

Normaal niet en betaal je gewoon de normale prijs want hier missen ook heel veel wikkels maar blijkbaar hadden ze geen zin om bij de jaarbalans opmaken die bollen nog mee te tellen of zoiets. :P
Optimist tot in de kist
pi_106439944
Die haakbladen (en ook dit Engelse blad) enzo kun je soms wel als PDFergens online vinden, al vind ik het wel leuker om zo'n blad gewoon echt als tijdschrift om vast te houden en te bladeren te hebben.
pi_106440758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Heel gevaarlijk }) ! Maar op de covers staan wel hele leuke dingen inderdaad! :Y
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:34:06 #246
211083 Angelof9
I must go first
pi_106440826
Mijn padma is af! :D Wat een schattig ding is het geworden. En een heerlijk patroon waar je achteraf niets in elkaar hoeft te zetten of draadjes hoeft weg te werken! Ik ga zeker nog meer padmas maken.

Zal hem vanavond wel even op de foto zetten.
pi_106441440
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn padma is af! :D Wat een schattig ding is het geworden. En een heerlijk patroon waar je achteraf niets in elkaar hoeft te zetten of draadjes hoeft weg te werken! Ik ga zeker nog meer padmas maken.

Leuk is-ie om te maken he? :D Ik kwam een tijdje terug in de oude topics trui's padma-familie tegen, toen was ik ook meteen verkocht!
Vooral het feit dat-ie inderdaad uit 1 stuk is is wel fijn, dan zit je ook niet met lelijke naden achteraf! :)

Ben benieuwd naar je kleurige padma! ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:36:38 #248
112545 Muck
pi_106443517
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:38 schreef LittleQ het volgende:
Ik heb toch nog een 200 Blocks gevonden, mocht iemand er interesse in hebben.

Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien EsseEi. En je hebt PM ;)
Ik heb hem meteen opgeslagen, dank je _O_

Inmiddels heb ik 43 van de 66 witte blokjes voor het upkussen af, dus het gaat lekker vlug. al moet ik zeggen dat ik wel opzie tegen het in elkaar zetten :X

Ook heb ik nog geen zwarte wol gevonden (Soft van Zeeman was er toch ook in het zwart? :? ), dus ik doe eerst de andere kleuren en zoek ondertussen verder...
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:41:05 #249
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106443760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:

Dat heb je snel gedaan!

Ik heb pip de pinguin gemaakt van Christel Krukkert.

Zonder mutsje.....is waarschijnlijk veiliger voor kindjes van 2,5jaar ;)
pi_106445952
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:36 schreef Muck het volgende:

[..]

Inmiddels heb ik 43 van de 66 witte blokjes voor het upkussen af, dus het gaat lekker vlug. al moet ik zeggen dat ik wel opzie tegen het in elkaar zetten :X

Ik zal niet liegen: het is niet het leukste werkje nee.. Maar ik kan wel eerlijk zeggen dat het erg belonend werkt -bij mij althans- omdat je Up dan echt vorm krijgt! ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:41 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Dat heb je snel gedaan!

Ik heb pip de pinguin gemaakt van Christel Krukkert.
[ afbeelding ]
Zonder mutsje.....is waarschijnlijk veiliger voor kindjes van 2,5jaar ;)
Hij is leuk! :D
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:27:27 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106445998
hmm, zo'n mutsje lijkt me niet zo gevaarlijk anders? maar hij is leuk gelukt hoor!

en ja, padma blijft ook een van mijn favorieten. O+
in de haak.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:35:28 #252
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106446372
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef trui het volgende:
hmm, zo'n mutsje lijkt me niet zo gevaarlijk anders? maar hij is leuk gelukt hoor!

en ja, padma blijft ook een van mijn favorieten. O+
Nee is hij waarschijnlijk ook niet...maar dan zou ik wel willen dat het mutsje op Pip bleef zitten zeg maar en dan zou ik die weer vast moeten maken enzo.....ben beetje lui geweest deze keer :@
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:07:40 #253
211083 Angelof9
I must go first
pi_106447780
pi_106447924
Aww, hij is echt cute! O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:40:59 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106449098
en 't scheelt een boel gedoe met dradenwissel. ik denk dat ik 'm ook een keer zo ga maken! ik had juist nooit iets waar ik dat garen geschikt voor vond. hiervoor is 't perfect!
in de haak.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:41:51 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106449132
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Nee is hij waarschijnlijk ook niet...maar dan zou ik wel willen dat het mutsje op Pip bleef zitten zeg maar en dan zou ik die weer vast moeten maken enzo.....ben beetje lui geweest deze keer :@
volgens mij vinden ze 't juist hartstikke leuk om zo'n mutsje op en af te doen, en zo iniminiklein is de muts (en de 2,5 jarige) toch ook niet (meer)?
in de haak.
pi_106454101
@Muck, hier bij Zeeman heb ik nog nooit zwarte Soft gezien. Ik ben er een tijdje terug ook naar op zoek geweest, maar helaas. Wel de Royal, maar die is natuurlijk wel wat dikker...

Ik zag een geweldige Padma en schattige Pip voorbijkomen!
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:21:02 #258
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106454359
lieeve pinguin en toffe padma! :D:D
vandaag een vriendinnetje leren haken...poging 2, ging stuk beter dan poging 1 vorig jaar ;)
En mijn deken zit al voor behoorlijk stuk aan elkaar :)

en up aan elkaar zetten is niet het leukste nee ;)
pi_106454486
Padma is leuk! Pip ook!

Ik ben bezig met een ripple en ik heb hem al 3 keer uitgehaald :(.
pi_106458562
heeft iemand een nederlands patroon van de padma? Ik vind m echt zoooo gaaf...

edit: eerst zoeken dan pas vragen...heb m al gevonden...
pi_106460088
Yess! Ik heb m'n schoonzusje ook aan het haken gekregen! :9
Ze is nu ook al bezig over een deken, dus misschien komen we dan samen wel aan die ¤50 van die cadeaubon :s)
Plus dan heb ik weer iemand die ook echt snapt wat ik zeg als ik het erover heb! ;)
pi_106460278
Wat een superleuke Padma! ^O^ Mooie kleuren ook! (Ik moet 'm toch maar eens wat hoger op m'n to-do-lijstje zetten. :) )
En Pip!! O+ Hij is mooi geworden Tyler-Girl!

Ik had maandag toevallig ook m'n Pip klaar (mét mutsje ;)) :

Ik heb 'm gebruikt voor een amigurumi dropping, dus ik heb géén idee waar hij nu is en of er kindjes van 2,5 mee gaan spelen. ;)

En de polswarmertjes waar ik gisteren een vraag over stelde zijn ook klaar:

Ik heb wel gewoon 2 lapjes gemaakt en die later dicht genaaid; werkte prima! :)

Edit: ik lees zojuist dat Pip goed terecht is gekomen! Degene die hem gevonden heeft, heeft een reactie geplaatst op Ravelry, zie hier

[ Bericht 7% gewijzigd door Kniertje22 op 05-01-2012 22:17:22 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:25:56 #263
211083 Angelof9
I must go first
pi_106461242
Die muts is super! En dat uiltje wat je in de bieb hebt achtergelaten is ook heel lief.
pi_106461379
Dankjewel! O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:30:59 #265
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106461472
:D leuke pip en handschoenen! wat een tof idee dat ami dropping heb me aangemeld ^^
pi_106461500
Wat leuk, Amigurumi-dropping! Ik ga er ook eens over nadenken :)

Ik vind Pip zo lief he O+ Mooi mutsje heeft ie gekregen!
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:40:14 #267
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106461901
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:28 schreef Kniertje22 het volgende:
Dankjewel! O+
Jouw pip is erg leuk geworden! Daat kan de mijne niet aan tippen.
Ik had jullie dropping topic al gezien en vind het een erg leuk idee, leuk dat je ontvangster al heeft gereageerd.
pi_106461918
Bedankt meiden! :)

We zijn pas net begonnen met de dropping (afgelopen maandag), maar ik vind het ontzettend leuk! Vooral de spanning of iemand je ziet als je je ami dropt, haha. ;) En dat je dan zo'n lieve reactie krijgt is natuurlijk nóg leuker! :D
pi_106462016
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:40 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Jouw pip is erg leuk geworden! Daat kan de mijne niet aan tippen.
Hoezo niet? Ik vind jouw Pip ook hartstikke leuk! :Y (Zelfs zonder mutsje, hihi. ;) )
pi_106462565
Ik heb ook weleens ami's gedropt. Blijft leuk :)

Ik heb een keer zitten stoeien met die muts, maar het is me nooit gelukt haha. Maar die muts maakt hem leuk.
pi_106462731
Die muts lukte mij ook niet met 2 kleurtjes, vandaar dat ik maar een garen heb genomen met kleurverloop. Heeft toch nét iets meer dan een effen mutsje vind ik. :)
pi_106473924
Padma is cute!!! En pip natuurlijk. Zeker 2x!

Ik heb floortje af!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:43:09 #273
211083 Angelof9
I must go first
pi_106474544
Aaahhh! O+
pi_106479489
Padma, Pip en Floortje zijn lieff en heeel mooi O+ O+
haken is cool
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:28:12 #275
244933 trovey
Nachtoele
pi_106480043
Leuke beestjes weer en die handschoentjes zijn prima gelukt. ;)

Hier nog steeds even aan het breien, baksteenshrug :Y) want ik heb extra warmte nodig voor schouders en armpjes. :P
Optimist tot in de kist
pi_106481185
Floortje O+
pi_106482484
Mn granny shawl is bijna af! Pics volgenn
haken is cool
pi_106485471
Jaaay finally finished WIPje:

Hij is 130 breed en 62 cm lang geworden :)

Zo zit ie toch het fijnst:

haken is cool
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:00:46 #279
211083 Angelof9
I must go first
pi_106486525
Leuk! Vooral de laatste.
pi_106486738
Ja ik vind m uiteindelijk als omslagdoek ook iets minder, zou ik zelf niet zo gauw zo dragen..dus het wordt een 'afghan'
haken is cool
pi_106486792
In het kader van WIPjes afmaken, had ik deze laatst ook al es afgemaakt hihi

haken is cool
pi_106493187
Floortje! O+ Ontzettend schattig Annelotje!

Mooie shawl en tas MissN! ^O^ Vind vooral de kleurtjes van de tas erg fleurig!
pi_106496017
k ben nu begonnen aan de south bay shawlette..die had trui toch ook es gemaakt?
haken is cool
pi_106496291
Leuke shawl en tas ^O^
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:06:55 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106500481
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:43 schreef MissN het volgende:
k ben nu begonnen aan de south bay shawlette..die had trui toch ook es gemaakt?
inderdaad, en velen met mij! :) leuk patroon he? ik ben nu met een elise-shawl bezig. die lijkt er erg op.

je granny shawl & de rood-roze tas zijn mooi geworden!

en wat een lief floortje! O+

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 06-01-2012 21:23:27 ]
in de haak.
pi_106502706
Ik ben nu ook bezig met m'n Elise-shawl! :D Hoop 'm vanavond nog af te krijgen. En dan kan ik morgen beginnen met de Elise-shawl voor m'n moeder. ;)
pi_106503841
@trui, ja n heel leuk patroon!
Ik maak m nu met saskia-achtig garen maar dan die de zeeman.. Met naald 4 maar vind m best stijf worden dus miss ga ik wel overnieuw en dan met 5. T lijkt me ook leuk om 1 van katoen te maken
voor de zomer... Maar mn schouders doen weer pijn dus eerst maar n haakstop!
haken is cool
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:06:08 #288
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_106504184
Hoi! Ik ben aan een updeken voor mijn vriendje begonnen. Hij vind mijn haaksels meestal een beetje suf geloof ik, maar die vindt ie wel leuk :D. Maar een vraagje, doen jullie vierkantjes van 2 of 3 rondes? Ik doe nu drie, omdat ik wel een aardig grote deken wil maken. Maar ik geloof dat ik nog wel tot kerst 2040 bezig ben :').

En verder, iemand Leiden centraal gezien de laatste paar dagen? Alle bomen waren aangekleed O+

Verder kijk ik hier altijd, maar reageer ik niet zoveel, maar wat een poepige dingen allemaal weer O+
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:05:14 #289
211083 Angelof9
I must go first
pi_106510362
Padma nummer twee:

zaterdag 7 januari 2012 @ 00:09:53 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106510579
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:40 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik ben nu ook bezig met m'n Elise-shawl! :D Hoop 'm vanavond nog af te krijgen. En dan kan ik morgen beginnen met de Elise-shawl voor m'n moeder. ;)
:D da's toevallig. hoe groot maak jij 'm? ik kom denk ik net een beetje tekort voor een mooi formaat, heb er 1 streng 'malabrigo lace' voor (en ik weet niet of ik nog precies zoeen kan vinden, afgezien nog van 't feit dat dat ook wel een duur grapje is). misschien rekt ie nog genoeg op bij het opspannen. :+

missN, pas maar op met die schouder(s) van je! :*

angel, hij is leuk!

bloempje, zet 'm Up! :)
in de haak.
pi_106511178
Mijn shawl is nu (ongeblockt) zo'n 145 cm. bij 75 cm. en ik ben nu bezig met het laatste picotrandje. :) Ik denk dat er, als hij klaar is, zo'n 4,5 bol Drops Delight in zit en ik heb 'm gehaakt met naald 4.

Ik weet nog niet of ik 'm ga blocken... Ik vind 'm eigenlijk wel groot genoeg zo (en hij ziet er ook best mooi uit) en ik vraag me af of dat blocken wel zin heeft? Het lijkt me dat hij tijdens het dragen toch wel weer wat krimpt, zeg maar.

Wel balen dat je waarschijnlijk te weinig wol hebt... ;( Zou jammer zijn van de wol en het werk als je er straks nét niks aan hebt.

Edit: wat weer een toffe Padma!! O+
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:28:15 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106511378
ja, dan ga ik gewoon sparen voor een extra streng. :+ (heb net al wat zitten zoeken en het is te vinden hoor. alleen wel duur. maar 't is ook ongelooflijk zacht en lekker materiaal.)
in de haak.
pi_106517593
Angelof9: wat maak je veel mooie dingen, en ook zo snel! Is het allemaal voor eigen verbruik of verkoop je ook?

Ik ben nog bezig met de stripe deken. Hij word echt groot, terwijl ik gewoon ben begonnen met 240 lossen. Moet hem nu toch even wegleggen want ik wil een kraamkado gaan haken.
pi_106518206
Oh Angelof! Wat een leuke Padma!!
Gaaf wolletje ook :)
Waar kan ik het patroontje vinden??
  zaterdag 7 januari 2012 @ 10:13:28 #295
211083 Angelof9
I must go first
pi_106518303
Padma patroon: http://dawntoussaint.blogspot.com/2010_08_01_archive.html

Ik verkoop eigenlijk niets. Mensen zeggen altijd "je moet een winkel beginnen!", maar ik weet het niet. De meeste dingen geef ik weg of houd ik zelf.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 10:33:49 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106518531
Leuke padma, tas, shawl en floortje :D
En handwarmers natuurlijk!

Die padma is die nou met goud??

Mijn deken zit aan elkaar, alleen nog een heeeeele brede rand eromheen

En m'n zus was heel blij met de giraf voor dr baby :) had al 100 foto's op twitter geplaatst maar ze had niet door dat die voor haar zou zijn haha
  zaterdag 7 januari 2012 @ 10:42:21 #297
211083 Angelof9
I must go first
pi_106518636
Ik zie zoveel paarse dingen voorbijkomen, ik ben blijkbaar niet de enige die van paars houdt O+

Geen goud, meet een soort van geel/koper kleurtje. Maar het is een glanskatoen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:14:19 #298
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106519166
Wat een leuke sjaal/omslagdoek, tas, Padma en deken zie ik weer voorbij komen......

Ik heb even een vraagje.....en hij is al vaker voorbij gekomen de laatste tijd, maar dan nu voor eens en voor altijd.
Als ik een deken wil maken, kan ik dan beter garen met acryl gebruiken of garen van katoen? Of mag het bijvoorbeeld ook een mix zijn van acryl en katoen? En wat zijn dan de voordelen van het ene garen tegenover het andere garen?

Ik wil namelijk (ooit) graag een deken maken. Voor de kleuren die ik wil kwam ik uit bij Drops Paris, die 100% katoen is of bij Stylecraft Special DK die 100% acryl is (maar die ik zelf nog nooit gebruikt heb/vast gehad).
Beide garens zal ik via internet moeten bestellen, want beide zijn bijna nergens in de winkels te krijgen (tenmiste niet bij mij in de buurt).

Iemand tips en ideeen??? Help
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:26:34 #299
211083 Angelof9
I must go first
pi_106519410
Katoen is zwaarder en stijver dan acryl, maar geeft wel een wat strakker resultaat. Ik zelf gebruik altijd katoen voor poppetjes/beestjes etc. Acryl is denk ik beter voor een deken, maar het ligt ook een beetje aan het patroon en waar je het voor wilt gebruiken. Als het voor een soort sprei is, is het misschien weer beter om een wat zwaarder materiaal te gebruiken. Maar als je een deken wil om onder te zitten terwijl je tv kijkt, zou ik acryl genruiken. Of babywol o.i.d.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:36:38 #300
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106519626
Ik wil idd een deken voor op de bank gaan maken. Weet nog niet precies hoe groot (ligt ook aan de bank die er dan staat). Ik wil waarschijnlijk een ripple deken gaan maken en dan in verschillende kleuren paars/oud roze
(waarom die kleuren weet ik eigenlijk niet....ben anders nooit zo van de "meisjes" kleuren maar de laatste tijd vind ik heel veel paars mooi :? )

Ow en ik wil eigenlijk een dikker garen gaan gebruiken, omdat ik vrij strak haak en ik anders denk ik heel lang bezig ben. Dus ik wil eigenlijk een garen hebben waarvoor ik bijv haaknaald 5 moet gebruiken....
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:38:28 #301
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106519658
En dan zal ik hem ook maar dicht maken......Hopen dat dat goed gaat.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')