abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:32:27 #226
211083 Angelof9
I must go first
pi_106411507
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:56 schreef Muck het volgende:
Prachtig O+
Waar koop je die?
Bij het wolwinkeltje bij mij om de hoek! :D Het wordt gerunt door twee oude mensjes en ze hebben een poes en zo'n kassa met van die grote knoppen en een ronddraai ding aan de zijkant om hem open te doen. Die man telt alles met de hand op met een stukje papier en een potlood achter zijn oor. En die vrouw geeft breiles aan andere oude dames achter in de winkel.

Echt genieten.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_106411819
Ik heb toch nog een 200 Blocks gevonden, mocht iemand er interesse in hebben.

Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien EsseEi. En je hebt PM ;)
pi_106412224
Wat een leuke dingen weer! Die giraffe is erg schattig en de old rose wrap wordt geweldig mooi! O+ Oh, en Pip 't aapje! O+ En die tak met vogeltjes! :D Ennnn...ik weet 't ff niet meer, haha. Maar erg mooi gemaakt weer allemaal. ^O^

Ik heb even een vraagje:
Ik wil een paar polswarmers maken die in het rond worden gehaakt. Aan het eind van elke toer moet je dan sluiten met een halve vaste in een losse die je aan het begin van de toer hebt gemaakt. Dan een losse, keren en weer helemaal rond haken.
Maar nou is dus het probleem dat het sluiten met een halve vaste bij mij altijd een rommeltje wordt... Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar het ziet er gewoon niet mooi uit.

Dus ik vroeg me af; zou ik de polswarmers ook in heen-en-weer gaande toeren kunnen haken, zodat je een rechthoekig lapje krijgt? En dan helemaal aan het eind het lapje aan elkaar naaien zodat het een polswarmer wordt. Gaat dat werken??
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:48:17 #229
211083 Angelof9
I must go first
pi_106412353
Als je elke keer moet keren, zie ik het nut van rondhaken zowiezo niet in. Maar is het hele patroon zo, of alleen een stukje? Ik zou het gewoon proberen op jouw manier, zo'n werk is het niet, als het niks wordt haal je het gewoon weer uit.
pi_106412670
Het is inderdaad het hele patroon zo dat je moet keren, vandaar dat ik bedacht had dat ik dan misschien ook wel een lapje zou kunnen maken. ;)
Hier staat het patroon.
En bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon proberen. :')
pi_106413458
@Trui ik maak ze inderdaad meteen aan elkaar, ze zitten op een paar punten op de zijkant aan elkaar vast, niet langs de hele zijkant... :)
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef LittleQ het volgende:
@Mijsje, mooie garen en kleuren voor je Old Rose Wrap. Ik ben heel benieuwd hoe hij er uit komt te zien als ie helemaal af is! Leuk dekentje :)
Wat is een groeidekentje?
:) dank je! (het is een shawl... ;) http://www.loopknitlounge(...)/Old-Rose-Wrap-1.pdf )
Ik zal even op zoek gaan naar een voorbeeld van zo'n dekentje. Die kun je breien en haken, maar gebreid vind ik dan mooier... :)
edit: dit is zo'n deken, je maakt hem met 10 steken per toer, en er komt steeds een randje omheen... :)

hier te vinden: http://www.ravelry.com/patterns/library/ten-stitch-blanket

[ Bericht 8% gewijzigd door mijsje op 04-01-2012 21:17:13 ]
pi_106413887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:32 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Bij het wolwinkeltje bij mij om de hoek! :D Het wordt gerunt door twee oude mensjes en ze hebben een poes en zo'n kassa met van die grote knoppen en een ronddraai ding aan de zijkant om hem open te doen. Die man telt alles met de hand op met een stukje papier en een potlood achter zijn oor. En die vrouw geeft breiles aan andere oude dames achter in de winkel.

Echt genieten.
Haha, bij mijn hobbywinkeltje hebben ze heel vaak de kat van de overkant binnenzitten. Heerlijk beest :)

Doet me wel denken aan het wolwinkeltje in Utrecht, die beschrijving ;).
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:20:05 #233
211083 Angelof9
I must go first
pi_106413987
Misschien zijn alle wolwinkeltjes gewoon hetzelfde :D
pi_106414042
:P Al hebben ze in Utrecht geen poes geloof ik.

En bij mij is het een allerhande winkeltje. Vroeger hadden ze alleen maar vliegtuigbouwpakketten, maar ze zijn er achter dat haken weer hip is. :)
Wel vrolijke mensen trouwens. Vind ik altijd wel belangrijk en zeker bij wolwinkeltjes.
pi_106416371
ik zou wel het patroontje van de giraffe willen.
Kan mijn mond verder houden :P Ik ben niet onder de klanten derving in te delen, daar ik nooit iets koop :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_106416412
leuke dingen allemaal. Handig die blokkentip :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_106417091
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:08 schreef mijsje het volgende:
@Trui ik maak ze inderdaad meteen aan elkaar, ze zitten op een paar punten op de zijkant aan elkaar vast, niet langs de hele zijkant... :)

[..]

:) dank je! (het is een shawl... ;) http://www.loopknitlounge(...)/Old-Rose-Wrap-1.pdf )
Ik zal even op zoek gaan naar een voorbeeld van zo'n dekentje. Die kun je breien en haken, maar gebreid vind ik dan mooier... :)
edit: dit is zo'n deken, je maakt hem met 10 steken per toer, en er komt steeds een randje omheen... :)
[ afbeelding ]
hier te vinden: http://www.ravelry.com/patterns/library/ten-stitch-blanket
Ik bedoelde eigenlijk het dekentje in dezelfde post, voor het kindje van Vlindur onduidelijk gereageerd van mij... Maar ik blijf de Old Rose Wrap geweldig vinden, dus vind het helemaal niet erg dat je de link nog een keer plaatst! :s)
Wat leuk, zo'n groeidekentje!
pi_106417901
Ow, hahaha, dat had ik inderdaad niet door... :') maar dank je, ook dat dekentje ben ik heel tevreden over, en Vlindur volgens mij ook wel... ;)
pi_106434810
Deze zijn vast bij iedereen bekend, maar misschien ook niet :P Dus ik plaats ze maar

http://freeamigurumipatterns.wordpress.com/

http://nerdigurumi.com/nerdigurumi-amigurumi-pattern-index.html

Persoonlijk vind ik ze beide geweldig :D
pi_106435103
Bij die 'nerdigurumi' staan wel wat leuke dingen ja! :D Heb een vriend en 2 zwagers die nogal game-verslaafd zijn, dus das altijd leuk met verjaardagen ofzo! ;)

Na wat meet-, weeg- en rekenwerk ben ik toch bang dat ik wol te kort kom voor m'n regenboogdeken :{ als ik zo doorga, wordt-ie maar een meter breed ofzo...
Dus binnenkort nog maar eens wat bijbestellen :9 heb echt heel erg de neiging om een flinke bestelling te doen, zodat ik aan die ¤50 kom :@
Smile, tomorrow will be worse...
pi_106438553
Ik lees hier soms nog mee en wilde jullie mijn ontdekking niet onthouden. In NL is nu ook dit creatieve tijdschrift te koop, wel voor de belachelijke prijs van ¤12,50, maar goed. Je kunt ook een abonnement nemen, dat is al goedkoper. Ik ben er helemaal verliefd op, het heeft zo'n leuk sfeertje en is gericht op meerdere disciplines, met ook de nodige haakdingetjes.
http://molliemakes.themakingspot.com/magazine
pi_106439021
Voor mensen die wat met apps kunnen...ik niet dus. :')

http://itunes.apple.com/us/app/crochet-handy/id480287451?mt=8

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lees hier soms nog mee en wilde jullie mijn ontdekking niet onthouden. In NL is nu ook dit creatieve tijdschrift te koop, wel voor de belachelijke prijs van ¤12,50, maar goed. Je kunt ook een abonnement nemen, dat is al goedkoper. Ik ben er helemaal verliefd op, het heeft zo'n leuk sfeertje en is gericht op meerdere disciplines, met ook de nodige haakdingetjes.
Eens even kijken :P , jammer genoeg zie je hier nooit die Amerikaanse haakbladen, zelfs niet in de best gesorteerde winkel hier. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106439175
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef LittleQ het volgende:

@Trovey, krijg je de bollen Saskia bij de Wibra voor 50ct mee? En de andere bollen als ze een wikkel missen? Hier in de stad missen ook veel wikkels en moet men de normale prijs betalen zag ik toevallig van de week

Normaal niet en betaal je gewoon de normale prijs want hier missen ook heel veel wikkels maar blijkbaar hadden ze geen zin om bij de jaarbalans opmaken die bollen nog mee te tellen of zoiets. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106439944
Die haakbladen (en ook dit Engelse blad) enzo kun je soms wel als PDFergens online vinden, al vind ik het wel leuker om zo'n blad gewoon echt als tijdschrift om vast te houden en te bladeren te hebben.
pi_106440758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Heel gevaarlijk }) ! Maar op de covers staan wel hele leuke dingen inderdaad! :Y
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:34:06 #246
211083 Angelof9
I must go first
pi_106440826
Mijn padma is af! :D Wat een schattig ding is het geworden. En een heerlijk patroon waar je achteraf niets in elkaar hoeft te zetten of draadjes hoeft weg te werken! Ik ga zeker nog meer padmas maken.

Zal hem vanavond wel even op de foto zetten.
pi_106441440
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn padma is af! :D Wat een schattig ding is het geworden. En een heerlijk patroon waar je achteraf niets in elkaar hoeft te zetten of draadjes hoeft weg te werken! Ik ga zeker nog meer padmas maken.

Leuk is-ie om te maken he? :D Ik kwam een tijdje terug in de oude topics trui's padma-familie tegen, toen was ik ook meteen verkocht!
Vooral het feit dat-ie inderdaad uit 1 stuk is is wel fijn, dan zit je ook niet met lelijke naden achteraf! :)

Ben benieuwd naar je kleurige padma! ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:36:38 #248
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_106443517
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:38 schreef LittleQ het volgende:
Ik heb toch nog een 200 Blocks gevonden, mocht iemand er interesse in hebben.

Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien EsseEi. En je hebt PM ;)
Ik heb hem meteen opgeslagen, dank je _O_

Inmiddels heb ik 43 van de 66 witte blokjes voor het upkussen af, dus het gaat lekker vlug. al moet ik zeggen dat ik wel opzie tegen het in elkaar zetten :X

Ook heb ik nog geen zwarte wol gevonden (Soft van Zeeman was er toch ook in het zwart? :? ), dus ik doe eerst de andere kleuren en zoek ondertussen verder...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:41:05 #249
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_106443760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:

Dat heb je snel gedaan!

Ik heb pip de pinguin gemaakt van Christel Krukkert.

Zonder mutsje.....is waarschijnlijk veiliger voor kindjes van 2,5jaar ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_106445952
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:36 schreef Muck het volgende:

[..]

Inmiddels heb ik 43 van de 66 witte blokjes voor het upkussen af, dus het gaat lekker vlug. al moet ik zeggen dat ik wel opzie tegen het in elkaar zetten :X

Ik zal niet liegen: het is niet het leukste werkje nee.. Maar ik kan wel eerlijk zeggen dat het erg belonend werkt -bij mij althans- omdat je Up dan echt vorm krijgt! ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:41 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Dat heb je snel gedaan!

Ik heb pip de pinguin gemaakt van Christel Krukkert.
[ afbeelding ]
Zonder mutsje.....is waarschijnlijk veiliger voor kindjes van 2,5jaar ;)
Hij is leuk! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')