Dat dusquote:Op donderdag 22 december 2011 18:23 schreef Maanvis het volgende:
ik zag in LIF dat je mooiekleurrijke kleding kunt naaien. kun je die kleding niet verkopen om zo zwart geld te verdienen?
Ik heb geen overbodige spullen die geld waard zijn, al mijn CD's zijn voorzien van mij eigen naam (dille zwarte vilstift op hoesjes geschrven) en beschermfolie op CD labelzijde, daar heb ik al geprobeert te verkopen, maar handelaar kon daar niks meer mee. Verder heb ik geen spaargeld, geen auto, of andere waardevolle bezittingen, ook door mikjn WAO totaal geen zicht op werk of andere inkomsten.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:21 schreef RPG het volgende:
Overbodige spullen verkopen
Niet cd'tje kopen maar geld gebruiken om af te lossen
Alle overbodige dingen (abonnementen en stuff opzeggen)
En je bent zo bij de 9000 euro als je je best er voor doet.
Ik leef eigenlijk al van minder dan 25 euro per week, alleen op brood en eenvoudig beleg, dus geen warm eten of vlees, maar dat is nog niet eens het probleemquote:Op donderdag 22 december 2011 18:24 schreef Habork het volgende:
Hoeveel vrije tijd heb je in de week nog over? En wat al gezegd is zuiniger gaan leven dus een CD minder kopen en kijken wat je kan missen.
Maar hoeveel vrije tijd heb je in de week? Elke bijbaantje kan helpen lijkt me.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:27 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik leef eigenlijk al van minder dan 25 euro per week, alleen op brood en eenvoudig beleg, dus geen warm eten of vlees, maar dat is nog niet eens het probleem
Dat is juist het probleem ,ik ben een beetje koopziek, heb vanmiddag toch maar weer nep Uggs gekocht voor 35 euro en weer bij de karwei materialen om mijn slaapkemer met de kesrt verder af te maken, dit project was ik afgelopen maand mee begonnen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:24 schreef Habork het volgende:
Hoeveel vrije tijd heb je in de week nog over? En wat al gezegd is zuiniger gaan leven dus een CD minder kopen en kijken wat je kan missen.
Nee dat moet je niet. Jij moet gewoon geen onzinnige troep kopen. Maarja zoals je al liet merken in je CBR topic, woningstichting topic en je stalking topic luister je toch nooit naar adviezen van andere mensen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:31 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem ,ik ben een beetje koopziek, heb vanmiddag toch maar weer nep Uggs gekocht voor 35 euro en weer bij de karwei materialen om mijn slaapkemer met de kesrt verder af te maken, dit project was ik afgelopen maand mee begonnen.
Tevvens heb ik via paypal weer 5 CD's betaald die ikvia ebay en abstraxlogic (fusion muzieksite) gekocht hebt. maar zonder die Cd's kan ik die 9000 euro schuld niet sneller aflossen, ik moet 1 geldverstrekker (lees echte bank) zien te vinden die de 9000 euro op zich neemt en die ik dan met pakweg 75 euro per maand kan aflossen.
Ik heb geen ouders, mijn vader is in 1996 oveleden, en mijn moeder is zwaar gehandicapt en woont in een zorginsttelling.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:29 schreef Hydrogeny het volgende:
Je woont op jezelf begrijp ik? Wat hou je over per maand? Niet mogelijk om tijdelijk bij je ouders te wonen/eten? Kunnen andere niet wat voorschieten?
Wat kun je allemaal wel? Beroep?
IK heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!quote:Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb geen ouders, mijn vader is in 1996 oveleden, en mijn moeder is zwaar gehandicapt en woont in een zorginsttelling.
Mijn moeder heeft mij in 2010 een goudstaaf geschonken die 2300 euro waard was, maar die had ik al 2 maanden later weer verkocht tegen een iets hogere koers.
Dat is al jouw foute instelling. Zonder die cd's had je al het bedrag ter waarde van 5 cd's kunnen aflossen. Dus dan gaat het wel degelijk sneller. Je zult het zelf moeten betalen en als je zelf die geldschieter bent is het enkel goedkoper en ben je sneller van je schulden af.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:31 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem ,ik ben een beetje koopziek, heb vanmiddag toch maar weer nep Uggs gekocht voor 35 euro en weer bij de karwei materialen om mijn slaapkemer met de kesrt verder af te maken, dit project was ik afgelopen maand mee begonnen.
Tevvens heb ik via paypal weer 5 CD's betaald die ikvia ebay en abstraxlogic (fusion muzieksite) gekocht hebt. maar zonder die Cd's kan ik die 9000 euro schuld niet sneller aflossen, ik moet 1 geldverstrekker (lees echte bank) zien te vinden die de 9000 euro op zich neemt en die ik dan met pakweg 75 euro per maand kan aflossen.
Werken ligt je niet? Hopelijk eindig je dan gewoon op straat te creperen van de kou en niemand die je helpt.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
IK heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!
En daarom moet je wel schuldhulpverlening aanvaarden. Dan leer je ook budgetteren.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef RPG het volgende:
[..]
Nee dat moet je niet. Jij moet gewoon geen onzinnige troep kopen.
jawel je kunt wel werkenquote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
IK heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!
Dat wil iki ook wel, maar dan moet ik al mijn geld uit handen gaan geven, en dat stee mij. Krijg ook geen geld voor mijn medivatie, dat ik dan geen CD kan kopen en geen H&M kleding dat wil ik nog wel accepteren, maar mijn haarmedicatie kan ik echt niet zonder daar dez egoed werken op mijn haar en mijn haar betkend voor mij hele veel.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
En daarom moet je wel schuldhulpverlening aanvaarden. Dan leer je ook budgetteren.
Maar hoe kom je DAN aan die schuld? Heb je zo'n laag geen inkomen?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:27 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik leef eigenlijk al van minder dan 25 euro per week, alleen op brood en eenvoudig beleg, dus geen warm eten of vlees, maar dat is nog niet eens het probleem
Dat ligt er maar aan wie je treft en waarom je haar zo belangrijk is.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:37 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat wil iki ook wel, maar dan moet ik al mijn geld uit handen gaan geven, en dat stee mij. Krijg ook geen geld voor mijn medivatie, dat ik dan geen CD kan kopen en geen H&M kleding dat wil ik nog wel accepteren, maar mijn haarmedicatie kan ik echt niet zonder daar dez egoed werken op mijn haar en mijn haar betkend voor mij hele veel.
Wao is niet echt een vetpot.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:38 schreef Simba het volgende:
[..]
Maar hoe kom je DAN aan die schuld? Heb je zo'n laag geen inkomen?
Je kan als eerste proberen om de leningen samen onder te brengen bij een partij die minder rente rekent dan de Wehkamp doet. Dan loop je het al iets sneller in.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:16 schreef Fusionfreak het volgende:
Nu komt dat Wehkamp telkens 90 euro wilt hebvben, en als ikd at termijnbetdrah betaal zie ik dat de rente 94 euro is, dus die schuld loopt eigenlijk alleen maar op.
Hoe kan ik dit nu aanpakken? ik kom er zelf niet meer uit daar die schuld in feite maar niet afgelost wordt, ik klooi maar wat aan met deelbetalingen, zeg maar een soort zoethoudertje. Maar Wehkamp heeft al aangegeven dat ze met die 90 euro niet meer akkoortd gaan, wat ze eerst wel deden, want het openstaande bedrag van 4400 euro is nog geen rooie cent van afgelost sinds juni van dit jaar.
Kon bij een gewone bank niet terecht, maar wel bij wehkamp en ander postorder bedrijven, heb van dat geld rolluiken, nieuwe vloerbedekkiing vloermatten en nieuwe gordijnen gekocht, die rolluiken heb ik laten plaatesen daar mijn woning constand werd belaagd door tieners met sneeuwballen en steentjes vanwege mijn vrouwelijke kleidng en autisme, mijn veiligheid gaart boven financieel belang,quote:Op donderdag 22 december 2011 18:38 schreef Simba het volgende:
[..]
Maar hoe kom je DAN aan die schuld? Heb je zo'n laag geen inkomen?
Kan gebeuren joh, maak je niet druk. Als je niets hebt kunnen ze ook niets bij je halen, van een kale kip kunnen ze niet plukken!quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Heb je hulp omdat je autistisch bent?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Kon bij een gewone bank niet terecht, maar wel bij wehkamp en ander postorder bedrijven, heb van dat geld rolluiken, nieuwe vloerbedekkiing vloermatten en nieuwe gordijnen gekocht, die rolluiken heb ik laten plaatesen daar mijn woning constand werd belaagd door tieners met sneeuwballen en steentjes vanwege mijn vrouwelijke kleidng en autisme, mijn veiligheid gaart boven financieel belang,
ZAlo straks een scan plaatsen van het rekekingoverzicht waaropstaat dat er 90 euro is afgelopst, maar 94 euro is bijgekomen (rente) de openstande schuld is nu weer met 4 euro gestegen, terwijl ik niet te laat betaald hebt. De laatste betating is van 23 november 2011.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:40 schreef cricket het volgende:
[..]
Je kan als eerste proberen om de leningen samen onder te brengen bij een partij die minder rente rekent dan de Wehkamp doet. Dan loop je het al iets sneller in.
Verder lijkt het niet te kloppen dat de rente bij Wehkamp 94 euro per maand is over 4400 euro. Op basis van het rentepercentage wat zij maximaal (mogen) rekenen zou dat eerder iets van 45-50 euro per maand moeten zijn. Of is die 94 voor die 9000 samen en niet alleen voor die 4400? Waar komt die berekening vandaan?
Dus als je geen uggs replica's, cd's en andere troep had gekocht was je schuld rond de 50 euro minder geweest.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:43 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
ZAlo straks een scan plaatsen van het rekekingoverzicht waaropstaat dat er 90 euro is afgelopst, maar 94 euro is bijgekomen (rente) de openstande schuld is nu weer met 4 euro gestegen, terwijl ik niet te laat betaald hebt. De laatste betating is van 23 november 2011.
Reken maar dat er nog wat geplukt kan worden bij hem.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kan gebeuren joh, maak je niet druk. Als je niets hebt kunnen ze ook niets bij je halen, van een kale kip kunnen ze niet plukken!
Wel lezen he, geen Uggs maar NUggs ( nep Uggs ).quote:Op donderdag 22 december 2011 18:46 schreef dabadbass het volgende:
WAAROM heb je in hemelsnaam Uggs en cd's gekocht ipv af te lossen.
Je geeft geld uit wat niet van jou is!!
Dat is essentie helemaal niet, wat interesseert mij het nou of het echte of niet echte zijn. Het verhaal wordt er niet beter of slechter door...quote:Op donderdag 22 december 2011 18:49 schreef klipper het volgende:
[..]
Wel lezen he, geen Uggs maar NUggs ( nep Uggs ).
Maar waarom hij ze gekocht heeft snap ik ook niet, je wil nog niet dood gevonden worden in echte Uggs, laat staan in NUggs.
Ongelovelijk dat dit soort mensen echt bestaan...quote:Op donderdag 22 december 2011 18:50 schreef Greenfolk het volgende:
Lieve ts, mensen zoals jij leren het nooit. Jij hebt heel snel een bewindvoerder nodig waarbij je zelf helemaal niks meer te vertellen hebt. Voor je eigen bescherming.
Ja maar hij zegt dat bij Wehkamp maar de helft staat, dus er klopt toch iets niet aan die 94 rente per maand.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:02 schreef brulaap112 het volgende:
wehkamp = 16% dan moet je elke maand 137 euro aflossen om in 13 jaar klaar te zijn. Je hebt dan wel 12434.93 ¤ rente betaald
Helaas doet het verleden (en foto) van TS bij mij het vermoeden rijzen dat dit wel eens echter kan zijn dan de meesten hier denken.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan me niet vertellen dat je TS serieus neemt wel?
Dan nog zal Ts buiten een medium als dit op zoek moeten gaan naar hulp.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:39 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Helaas doet het verleden (en foto) van TS bij mij het vermoeden rijzen dat dit wel eens echter kan zijn dan de meesten hier denken.
Omdat werken niks voor TS is geeft hij zelf aan.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:32 schreef Mylene het volgende:
Je bent goed in het naaien van kledingstukken. Dus waarom begin je dan geen naaiatelier? Gordijnen op maat maken, kledingherstel en verstelwerkzaamheden.
dat zei je net ook al.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Wanneer worden onzintopics weer geweerd uit WGR? Dit is niveau DRA...
Waarschijnlijk omdat het allemaal off topic geneuzel is met het ophalen van mijn oude topics die totaal niet relevant zijn aan dit topic.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:56 schreef eriksd het volgende:
Waarom zijn er zoveel posts verdwenen? Is het alleen maar kusjekroel en je bent zo zielig?
Maar waarom koop je die troep als je het niet kan betalen?quote:Op donderdag 22 december 2011 20:08 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het allemaal off topic geneuzel is met het ophalen van mijn oude topics die totaal niet relevant zijn aan dit topic.
Nou, dan zou ik als ik jou was wel kiezen voor saneren. Je hebt zelf die schuld veroorzaakt en helaas moet je nu op de balren zitten. Die medicijnen voor je haren? Als het puur tegen uitvallen is, pech gehad. Dan maar geen haren.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:27 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Prima. Dan hebben wij geen zin meer om een gedeelte van ons geld af te staan om jou in leven te houden.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Je vraagt je inderdaad af welk nut het dient TS uberhaupt nog van iets te voorzien. Het interesseert hem overduidelijk niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima. Dan hebben wij geen zin meer om een gedeelte van ons geld af te staan om jou in leven te houden.
Sorry ligt mij gewoon niet!
Je snapt het echt niet hequote:Op donderdag 22 december 2011 20:06 schreef Fusionfreak het volgende:
Eigenlijk lijkt het mij zo slecht nog niet als wehkamp mij een grtoot deel van hun vorderintg moeten kwijtschelden.
Dat is ook een van de redenen dat ik zo huiverig ben voor bewindvoerders, ik kan mijn huur (die al betaald is) heus wel zelf betalen, maar de rest is ene probleem, maar als ik die hulp ervaar moet ik verplicht mijn geld en bankafschriften (post) geheel uit handen geven, en daar is pas geleden nog op TV een programma over geweest dat bewindvoerdes vaak het geld in eigen zak steken ipv de schulden aflosssenquote:Op donderdag 22 december 2011 20:16 schreef brulaap112 het volgende:
3 jaar is wel lang hoor.. Bovendien lees ik altijd verhalen dat die bewindvoerders er vervolgens een potje van maken of zelfs het geld stelen.
zo is mij uitgelegd, zolang ik onder bewind sta mogen schuldeisers mij niet stalken met rekeningen, aanmaningen en vorderingen, als de rechter mij toelaat mogen de schuldeisers blij zijn dat ze een deel terugzien.quote:
Dan moet TS zelf maar eens volwassen worden en handelen naar zijn leeftijd, de man is de 40 gepasseerd, gaat hoognodig tijd worden dat hij eens verantwoording gaat nemen voor zijn eigen handelen.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:16 schreef brulaap112 het volgende:
3 jaar is wel lang hoor.. Bovendien lees ik altijd verhalen dat die bewindvoerders er vervolgens een potje van maken of zelfs het geld stelen.
Ik heb geen familie en geen vrienden (ook geen behoefte aan) mijn vader is in 1996 overleden en mijn moeder is zwaar gehandicapt en woon in een zorginstelling, ook daar heb ik sinds 2009 geen contact meer mee.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Kun je niet bij familie of vrienden geld lenen?
Ik begrijp niet dat je het zo ver laat komen TS, klinkt alsof het beter is als iemand anders zich over jouw uitgaven buigt ipv jijzelf.
Goh raar he, als je niet met geld kan omgaan dat je het dan niet meer krijgt. Verbazend.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:20 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat is ook een van de redenen dat ik zo huiverig ben voor bewindvoerders, ik kan mijn huur (die al betaald is) heus wel zelf betalen, maar de rest is ene probleem, maar als ik die hulp ervaar moet ik verplicht mijn geld en bankafschriften (post) geheel uit handen geven, en daar is pas geleden nog op TV een programma over geweest dat bewindvoerdes vaak het geld in eigen zak steken ipv de schulden aflosssen
Je mag dan ook best de budgetbeheerder controleren, zolang je maar niet het geld kunt verkwistenquote:Op donderdag 22 december 2011 20:20 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat is ook een van de redenen dat ik zo huiverig ben voor bewindvoerders, ik kan mijn huur (die al betaald is) heus wel zelf betalen, maar de rest is ene probleem, maar als ik die hulp ervaar moet ik verplicht mijn geld en bankafschriften (post) geheel uit handen geven, en daar is pas geleden nog op TV een programma over geweest dat bewindvoerdes vaak het geld in eigen zak steken ipv de schulden aflosssen
Geef mij is 1 hele goede reden waarom het terecht zou zijn dat jij 1 eurocent van ons werkende mensen ontvangt?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Nee, het afzeiken van TS is wel weer klaar. Alle varianten hebben we inmiddels wel gehad.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:56 schreef eriksd het volgende:
Waarom zijn er zoveel posts verdwenen? Is het alleen maar kusjekroel en je bent zo zielig?
Echt... wtf!?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!
Ik vind het ook niks, maar wat doe je eraan?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:12 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Echt... wtf!?
Dit soort mensen laten me koken... Koos Kansloos door de bocht.
Sorry FH... maar ik kan hier écht niet tegen.
Schuldeisers zijn in dit geval bedrijven, ondernemers die een dienst of een product aan je hebben geleverd en hiervoor geld willen zien. Wanneer je zou werken (as if) voor een werkgever, wil je aan het einde van de maand toch ook je geld?quote:Op donderdag 22 december 2011 20:22 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
zo is mij uitgelegd, zolang ik onder bewind sta mogen schuldeisers mij niet stalken met rekeningen, aanmaningen en vorderingen, als de rechter mij toelaat mogen de schuldeisers blij zijn dat ze een deel terugzien.
Onbegrijpelijk, ik zal nooit voor consumentgoederen schulden maken. Dat zit er alleen in bij mijn studie en een toekomstig koophuis!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:33 schreef Fer het volgende:
Ergens verdient de wehkamp klauwen met geld aan koopzieken die lekker veel op krediet kopen en schulden maken. De meesten betalen het uiteindelijk met een dikke rente terug. Enkele gevallen betalen niet omdat ze failliet verklaard worden, noem het risico van ondernemerschap.
Maar het is inderdaad reuzeherkenbaar van TS, gewoon geld dat je in zomer 2012 pas gaat krijgen nu uitgeven. Het is gewoon al uitgegeven voordat het binnen is.
quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Volgens mij is Wehkamp daarmee groot geworden. Mensen hebben een wasmachine nodig, hebben op het moment geen geld. Oplossing: even bij Wehkamp bestellen en het aflossen komt later om de hoek kijken. Eerst het zoet dan het zuur.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Mensen als TS zouden verplicht onder curatele gesteld moeten worden, en alleen maar leefgeld moeten krijgen.
Dergelijke mensen moeten een registratie krijgen waardoor ze nooit iets op krediet kunnen kopen.
Postorderbedrijven als Wehkamp mikken ook wel een beetje op dergelijke figuren. Wat dat betreft heb ik weinig medelijden wanneer dit soort bedrijven, met hun praktijken van woekerrente, kunnen fluiten naar hun geld.
Dan zal je moeten leren leven met het feit dat je schulden en weing geld te besteden hebt.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat dusquote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mirjam het volgende:
hou eerst eens op met al die onzinaankopen, ik vind dat je verdomd elitair doet voor iemand die geen cent te makken heeft.
als je niks hebt, heb je ook niks te willen.
en die dure haarmedicijnen van je, da's iets dat je zelf wil, maar niet iets dat je nodig hebt.
prioriteiten!
Ken iemand die voor de Wehkamp op de vrachtwagen reed om spullen langs te brengen. Die kwam geregeld met spullen bij mensen, die dan enthousiast zeiden: "we hebben de koelkast nu zover afbetaald dat we de bank konden bestellen!"quote:Op donderdag 22 december 2011 21:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Volgens mij is Wehkamp daarmee groot geworden. Mensen hebben een wasmachine nodig, hebben op het moment geen geld. Oplossing: even bij Wehkamp bestellen en het aflossen komt later om de hoek kijken. Eerst het zoet dan het zuur.
Het kan dus welquote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar doodleuk bij Wehkamp op krediet koopt en later gebruik wilt maken van de schuldsanering omdat het niet meer uitkomt? Ik neem aan dat dat er ook criteria zijn voordat een rechter daar akkoord mee gaat.
erg he?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar doodleuk bij Wehkamp op krediet koopt en later gebruik wilt maken van de schuldsanering omdat het niet meer uitkomt? Ik neem aan dat dat er ook criteria zijn voordat een rechter daar akkoord mee gaat.
Ik werk niet nou ja geen echte baan kan het helaas niet meer alleen als ik dit topic door lees krijg ik stukjes braaksel in mijn mondquote:Op donderdag 22 december 2011 22:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
erg he?
ik wor al helemaal kriegelig als ik dit topic lees, die elitaire toon
alsof wij allemaal werken zo leuk vinden
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.quote:
Ik snap het alleen helaas kan ik het in de juiste woorden [niet meer] uitleggen alleen het kan en heb het al heel vaak voorbij zien komen wat eigenlijk belachelijk is.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.
TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
Wat hij maandelijks betaalt is waarschijnlijk veel te laag. Zeker gegeven het feit dat kleine aflossing teniet gedaan worden door de gerekende woekerrentes.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.
TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
Welkom in Nederland, waar onverantwoordelijk omgaan met geld beloond wordt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Ben ik het toch een keer met je eensquote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, waar onverantwoordelijk omgaan met geld beloond wordt.
Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens, maar dood laten hongeren is ook weer zoiets.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
Dan moet TS maar met zijn gebrande billen op de blaren zittenquote:
Niet naief, hebberig.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
Ja, dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit geld lenen voor dergelijke aankopen, en al zeker niet tegen dergelijke woekerrentes.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef ayumu het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.
Zo denk jij, zo denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef ayumu het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.
Er zijn ook genoeg mensen op te noemen die gewoon kopen omdat ze menen dat het kan sommige maakt het gewoon geen zak uit want hebben hebben.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zo denk jij, zo denk ik.
Heel wat mensen denken echter niet zo. Meestal mensen met een (lichte) hersenbeschadiging (tia, beginnende dementie etc) - die (nog) niet als ernstig genoeg gezien wordt om ze onder curatele te plaatsen.
En TS blijkbaar ook niet.
Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening....quote:Op donderdag 22 december 2011 22:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit geld lenen voor dergelijke aankopen, en al zeker niet tegen dergelijke woekerrentes.
Klopt. Maar wat mij dan stoort is dat TS bewust aan het plannen is wanneer hij hulp gaat accepteren om toch maar zoveel mogelijk nog te kunnen cashen (zich in juni melden want dan kan hij zijn vakantiegeld houdenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zo denk jij, zo denk ik.
Heel wat mensen denken echter niet zo. Meestal mensen met een (lichte) hersenbeschadiging (tia, beginnende dementie etc) - die (nog) niet als ernstig genoeg gezien wordt om ze onder curatele te plaatsen.
En TS blijkbaar ook niet.
Je kent fusionfreak toch wel. No way dat het een kloon is.quote:
Oh, bij de Rabobank zeiden ze een jaar geleden tegen mij dat de rente iets is van 16%. Maar het zijn forse rentes inderdaad. Deze rente zouden we als consumenten graag terugzien op spaarrekeningen. Dan hebben we de inflatie en het rendement van 4% die de Belastingdienst berekend wel verdiend met deze rentes. En sparen we ook tegelijkertijd.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening....
Ja, ongelofelijk. Vroeger stonden er zware straffen op woeker. Heden ten dage wordt het niet alleen geaccepteerd maar wordt je zelfs als een 'geslaagd zakenman' gezien in plaats van crimineel als je op deze wijze aan je geld komt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening....
Jij hebt je huis cash bij elkaar gespaard voordat je het kocht?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef ayumu het volgende:
[..]
Deels wel. Geldverstrekkers hebben ook een zorgplicht.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nee je begrijp het niet. De bedrijven zijn de schuldigen.
Ik vind het sowieso bizar dat mensen die niet werken wel vakantiegeld krijgen...quote:Op donderdag 22 december 2011 22:24 schreef Cat22 het volgende:
om toch maar zoveel mogelijk nog te kunnen cashen (zich in juni melden want dan kan hij zijn vakantiegeld houden) .
Kweenie, krijg wel de indruk dat FusionFreak écht niet helemaal 100 % is, om 't het een beetje netjes te zeggen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:28 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso bizar dat mensen die niet werken wel vakantiegeld krijgen...
Dat van die haar-medicatie wat hij schrijft is wel een grap toch? Ik vraag me af in hoeverre TS serieus is, of de boel loopt op te naaien. Daar slaagt ie goed in, in ieder geval :-)
Vroeger ging dat wat makkelijker dan tegenwoordig. En TS is al wat ouder.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:28 schreef BlueMage het volgende:
Wat ik me nav dit verhaaltje van FF afvraag is hoe het mogelijk is dat ie creditcards met (blijkbaar) de maximale limiet heeft kunnen krijgen?
Prima voor je hypotheek, Mits je kunt betalen ik leen nooit geld sterker nog in heel mijn leven nog nooit een euro geleendquote:Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij hebt je huis cash bij elkaar gespaard voordat je het kocht?
Iedereen leent geld. Okay, bijna iedereen dan. Verreweg de meesten in elk geval.
Maargoed, buiten mijn hypotheek leen ik niks meer.
Niet voor een TV, niet voor een koelkast, niet voor een wasmachine, niet voor een bank, niet voor een auto.
Niks meer.
In het verleden ook wel eens wat geleend en een CC vol de min in getrokken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt.
Mijn rekeningen kunnen niet in de min en als mijn geld op is dan is het op en dan eet ik wel een week droog brood mocht het zo zijn. Ik leen niks meer buiten de hypotheek dan.
En dat zouden meer mensen moeten doen. Lenen voor een hypotheek is ok, de rest in zijn geheel niet.
Ok, maar ze checken je kredietwaardigheid toch van tijd tot tijd mag ik hopen? Kan me voorstellen als je niks van je creditcard rekeningen afbetaalt dat de kaart gewoon geblokkeerd wordt?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Vroeger ging dat wat makkelijker dan tegenwoordig. En TS is al wat ouder.
En over 3 jaar en 1 maand kan je dan weer opnieuw aankloppen bij de schuldhulpquote:Op donderdag 22 december 2011 19:24 schreef Fer het volgende:
Schuldhulp aanvragen, alles wat je niet kwijt wilt verstoppen buitenshuis. Zwart klussen voor je haargroeiplacebo en over 3 jaar begin je met een schone lei en kun je weer opnieuw lenen.
Met 75 euro per maand 9k aan schuld aflossen, zelfs renteloos zou je daar nog 10 jaar over doen...quote:Op donderdag 22 december 2011 18:31 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Exact. Door die woekerrentes loopt het bedrag alleen maar op vermits de aflossing waarschijnlijk lager is dan het rentebedrag.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:36 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
Met 75 euro per maand 9k aan schuld aflossen, zelfs renteloos zou je daar nog 10 jaar over doen...
Krijg nog 10euro van je vosssquote:Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij hebt je huis cash bij elkaar gespaard voordat je het kocht?
Iedereen leent geld. Okay, bijna iedereen dan. Verreweg de meesten in elk geval.
Maargoed, buiten mijn hypotheek leen ik niks meer.
Niet voor een TV, niet voor een koelkast, niet voor een wasmachine, niet voor een bank, niet voor een auto.
Niks meer.
In het verleden ook wel eens wat geleend en een CC vol de min in getrokken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt.
Mijn rekeningen kunnen niet in de min en als mijn geld op is dan is het op en dan eet ik wel een week droog brood mocht het zo zijn. Ik leen niks meer buiten de hypotheek dan.
En dat zouden meer mensen moeten doen. Lenen voor een hypotheek is ok, de rest in zijn geheel niet.
Verfris mijn geheugen even, mijn waarde steven. Ik weet het niet meerquote:Op donderdag 22 december 2011 22:38 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Krijg nog 10euro van je vosss
Toen we gingen stappen en ik jou een tientje leendequote:Op donderdag 22 december 2011 22:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Verfris mijn geheugen even, mijn waarde steven. Ik weet het niet meer
Hij heeft via maatschappelijk werk al budgetbeheer aangeboden gekregen schrijft hij. Maar ook dat wil ie niet...quote:Op donderdag 22 december 2011 22:39 schreef Troel het volgende:
Maar je zit in de WAO zeg je. Kan je vanuit die WAO niet een persoon krijgen die je bijstaat en die je je geld afneemt en voor elke week zoveel euro geeft, zodat je het niet aan andere zaken uit kan geven, zonder dat het per se de schuldhulpverlening is?
Dat is incl wehkamp rente 321 euro.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Toen we gingen stappen en ik jou een tientje leende
Klopt! Glad vergeten!quote:Op donderdag 22 december 2011 22:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Toen we gingen stappen en ik jou een tientje leende
Godsamme, lopen klagen maar hulp weigeren. Een zeer hopeloos geval. De enige oplossing is dat iemand hem helpt met de financiën, dus elke week een bepaald bedrag geeft voor de broodnodige inkopen/vaste lasten.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hij heeft via maatschappelijk werk al budgetbeheer aangeboden gekregen schrijft hij. Maar ook dat wil ie niet...
Hopeloos geval lijkt me. Dergelijk mensen moeten z.s.m. onder curatele geplaatst worden, niet in de laatste plaats uit zelfbescherming.
Of TS hoopt dat het hele financiele systeem binnen een paar maanden in elkaar dondert. Heeft hij lekker bij de Wehkamp gekocht en die schulden bestaan niet meerquote:Op donderdag 22 december 2011 22:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Godsamme, lopen klagen maar hulp weigeren. Een zeer hopeloos geval. De enige oplossing is dat iemand hem helpt met de financiën, dus elke week een bepaald bedrag geeft voor de broodnodige inkopen/vaste lasten.
En de rest gaat naar het aflossen van schulden.
quote:Op donderdag 22 december 2011 22:42 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat is incl wehkamp rente 321 euro.
Dat dusquote:Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben serieus als ik zeg dat FusionFreak eigenlijk gewoon niet op zichzelf moet wonen. 'n Vorm van begleid wonen zou veel beter voor 'm zijn.
Maar dat wil TS niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dusOf in ieder geval hulp bij sommige zaken
Bij alle zaken. Zoals daar zijn: niet zomaar vrouwen lopen te stalken omdat ze boswandelingen maken en niet constant je rijbewijs proberen te halen zelfs na door alles en iedereen afgekeurd te zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dusOf in ieder geval hulp bij sommige zaken
Niks vreemds aan die rente.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Hier een scan van een deel van het rekeningoverzicht, die rente is wel vreemd??
[ afbeelding ]
Nee, die rente is niet vreemd. Heb je al eens gekeken naar het percentage wat Wehkamp rekent?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:46 schreef Fusionfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Nee hoor, voor zo'n bedrag is die rente helemaal niet vreemd. Bij de Wehkamp zal de rente zeker niet mals zijn. Je betaalt inderdaad maandelijks nog niet eens de rente, je zult minimaal 94 euro moeten betalen om aan aflossen toe te komenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:46 schreef Fusionfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is echt een hopeloze, vooruitzichtloze balans.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:46 schreef Fusionfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Debetrentevoet / jaarlijks kostenpercentage 16 %quote:Op donderdag 22 december 2011 22:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, die rente is niet vreemd. Heb je al eens gekeken naar het percentage wat Wehkamp rekent?
Ik ben heel benieuwd hoe jij aan die 20% komt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:49 schreef ColtZ40 het volgende:
Is max rente niet 16% ? Je zit op 20%
H&M, creditcard, OTTO, Neckermann, bol.com?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:51 schreef Isabeau het volgende:
En waar heb je die andere 5000 euro schuld dan?
En dan zeggen dattie niks van waarde heeft wat ie kan verkopenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
T*ring.. 4.000 schuld hebben bij de Wehkamp...
26% dan ?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe jij aan die 20% komt.
Ik gok dat die is ingesteld toen de schuld nog minder hoog was en er wel degelijk afgelost werd?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:52 schreef Cat22 het volgende:
Ik vind die betalingsregeling van Wehkamp trouwens wel een lachertje. Minder aflossen dan er aan rente bijkomt... ja, zo kom je wel van je schuld af.
Tweedehands rolluiken etc. zijn echt niet de helft van de aankoopwaarde waard vrees ik.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:52 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan zeggen dattie niks van waarde heeft wat ie kan verkopen
Verkoop alles wat je voor die 4000 gekocht hebt voor 2000.
Desnoods voor 1500.
Dan sta je er al weer een stuk beter voor
Heb zelf ¤ 13.000 op mijn rekening staan. Dat vergt wel enige vorm van discipline moet ik zeggen. Maar mijn ouders hebben mij zo gemaakt en opgevoed.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:49 schreef BlueMage het volgende:
Saldo van ¤4000 is toch helemaal niet verkeerd?! Wou dat ik dat op m'n rekening had staan.
Ik woom al sinds 1986 op mijzelf. en al ruim 15 jaar in de huidige huurwomning. Zekers weten de de meeste fokkers intussenn al tig keren verhuist zijn van de ene te dure particuliere slechte huurwoning (of kamer) naar de andere te dure huurwoning.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben serieus als ik zeg dat FusionFreak eigenlijk gewoon niet op zichzelf moet wonen. 'n Vorm van begleid wonen zou veel beter voor 'm zijn.
quote:Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb zelf ¤ 13.000 op mijn rekening staan. Dat vergt wel enige vorm van discipline moet ik zeggen. Maar mijn ouders hebben mij zo gemaakt en opgevoed.
Oh, ach het is een aardig bedrag voor mijn studie? Daar kan ik wel mee verder. Maar het is geen spectaculair bedrag.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:54 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]. Daar kom ik m'n bed nog niet voor uit. Maar afhankelijk van je leeftijd zeker goede instelling
dude, loop de feiten nog eens even naquote:Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Dus uit de woninmg zetten kan niemand mij, en zeker geen wehkamp, want ik heb geen huurovereenkomst met hun afgesloten, alleen een lening.
Misschien dat de inderdaad vele Fok!kers in de loop der jaren zijn verhuisd naar een duurdere woning, maar al die 'vele' Fok!kers hebben geen schulden waar ze niet mee om kunnen gaan, dus wat is nou je punt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik woom al sinds 1986 op mijzelf. en al ruim 15 jaar in de huidige huurwomning. Zekers weten de de meeste fokkers intussenn al tig keren verhuist zijn van de ene te dure particuliere slechte huurwoning (of kamer) naar de andere te dure huurwoning.
Bij mij aan de overkant liggen koopwoningen (twee onder 1 kap) hiervan zijn vrijwel alle woningen zolang ik er woon al vaker van eigenaar verwisseld, intusswen woon ik nog steeds spotgoedkoop in mijn hoekwonimng van maar 238 euro huur. Huurschulden heb ik nog nooit gehad en de huur van december 2011 is al betaald, alleen die 3 andere schuldeisers, daar zit iik mee. Dus uit de woninmg zetten kan niemand mij, en zeker geen wehkamp, want ik heb geen huurovereenkomst met hun afgesloten, alleen een lening.
Als Wehkamp een gerechtelijke procedure start en je trekt aan het kortste eind, dan kom je uiteindelijk vanzelf in de schuldsaneringquote:Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik woom al sinds 1986 op mijzelf. en al ruim 15 jaar in de huidige huurwomning. Zekers weten de de meeste fokkers intussenn al tig keren verhuist zijn van de ene te dure particuliere slechte huurwoning (of kamer) naar de andere te dure huurwoning.
Bij mij aan de overkant liggen koopwoningen (twee onder 1 kap) hiervan zijn vrijwel alle woningen zolang ik er woon al vaker van eigenaar verwisseld, intusswen woon ik nog steeds spotgoedkoop in mijn hoekwonimng van maar 238 euro huur. Huurschulden heb ik nog nooit gehad en de huur van december 2011 is al betaald, alleen die 3 andere schuldeisers, daar zit iik mee. Dus uit de woninmg zetten kan niemand mij, en zeker geen wehkamp, want ik heb geen huurovereenkomst met hun afgesloten, alleen een lening.
Tja dat is voor de Wehkamp niet het belangrijkste. Zij willen in ieder geval geen verlies draaien op hun uitgegeven geld. Daar hebben ze prachtige mooie statistieken en modellen voor.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:52 schreef Cat22 het volgende:
Ik vind die betalingsregeling van Wehkamp trouwens wel een lachertje. Minder aflossen dan er aan rente bijkomt... ja, zo kom je wel van je schuld af.
Je ziet hier een aantal dingen niet helemaal helder. Maar gelukkig heb je een goedkope woning dan ben je beter in staat de schuld af te lossen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik zal proberen morgenvroeg wehkamp te bellen voor uitleg, maar op de andere rekeningoverzichten staat dat er maar 53 euro bijkomt, en 90 euro af, nu plotseling 94 euro erbij en 92 euro eradf. Ook als ik inlog onder mijn wehkamp staat precies het zelfde rare rente bedrag, meer rente dat dat ik afloas, terwijl ik niet achterloop, want iik heb vandaag maar weer 90 euyro overgemaakt zodat er toch iedere mand voilgens de afspraak het minimum bedrag betaald wordt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe jij aan die 20% komt.
Verkijk je daar in ieder geval niet opquote:Op donderdag 22 december 2011 22:56 schreef BlueMage het volgende:
ik had zo in 'n Wajong uitkering terecht kunnen komen
Tuurlijk. Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, ach het is een aardig bedrag voor mijn studie? Daar kan ik wel mee verder. Maar het is geen spectaculair bedrag.
Mag toch hopen dat je dat niet op je lopende rekening hebt staan.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb zelf ¤ 13.000 op mijn rekening staan. Dat vergt wel enige vorm van discipline moet ik zeggen. Maar mijn ouders hebben mij zo gemaakt en opgevoed.
Getuige je posts in dit topic moet je het echt uit handen geven. Dit ga jij zelf NOOIT oplossen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:57 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik zal proberen morgenvroeg wehkamp te bellen voor uitleg, maar op de andere rekeningoverzichten staat dat er maar 53 euro bijkomt, en 90 euro af, nu plotseling 94 euro erbij en 92 euro eradf. Ook als ik inlog onder mijn wehkamp staat precies het zelfde rare rente bedrag, meer rente dat dat ik afloas, terwijl ik niet achterloop, want iik heb vandaag maar weer 90 euyro overgemaakt zodat er toch iedere mand voilgens de afspraak het minimum bedrag betaald wordt.
Goede instelling. Bekijk het van de positieve kant. Jij kan trots op jezelf zijn en je zelf recht in de spiegel aankijken.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:56 schreef BlueMage het volgende:
Nu komt er even een onthulling over m'n persoonlijke situatie: ik werk en verdien daarmee echt het absolute minimumloon, ik werk in Duitsland dus ik loop ook tal van belastingvoordelen mis. Maar ik heb tenminste werk en in vast dienstverband. Ik leef van zeer weinig en ben er trots op dat ik altijd weer quite weet te spelen aan het eind van de maand. Als ik 'n heel enkele keer wat meer te besteden heb koop ik wel eens een boek of iets anders wat ik niet persé nodig heb, en ik ben best gelukkig, natuurlijk wil ik meer, ik probeer ook te sparen om toch een opleiding te gaan doen want ik ben een uni drop-out en heb in zekere zin een mooie toekomst totaal vergooid. Ook los ik keurig m'n IBG schuld af zonder dat ik nieuwe schulden maak.
Ja ik had 't slim kunnen spelen: ik heb wel wat autistische trekjes, ben behoorlijk depressief geweest, ik had zo in 'n Wajong uitkering terecht kunnen komen en ironisch genoeg had ik dan waarschijnlijk meer te besteden gehad. Maar ik wil dat niet, ik wil zelf werken voor m'n geld, ik wil geen misbruik maken van zulke voorzieningen, ik wil dat die gaan naar mensen die ze écht nodig hebben.
Is het misschien begrijpelijk voor je FusionFreak dat mijn bloed begint te koken als ik jouw topics lees?
Die wel afbetaald dient te worden.quote:want ik heb geen huurovereenkomst met hun afgesloten, alleen een lening.
Waarom vraag je dan in godsnaam in je FoBo of iemand een setje van die speakers heeft voor een zacht prijsje? Zo duur zijn die nu ook weer niet en al helemaal niet voor iemand die voor 13K zn bed niet uit komtquote:Op donderdag 22 december 2011 22:54 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]. Daar kom ik m'n bed nog niet voor uit. Maar afhankelijk van je leeftijd zeker goede instelling
Met 'n beetje acteertalent kom je volgens mij nog steeds erg ver.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Verkijk je daar in ieder geval niet opZelfs met een behoorlijke autistische stempel krijg je tegenwoordig geen Wajong meer hoor
Voor de rest: respect
Als ik even snel reken heb je een maandbedrag van 1,245 %quote:Op donderdag 22 december 2011 22:57 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik zal proberen morgenvroeg wehkamp te bellen voor uitleg, maar op de andere rekeningoverzichten staat dat er maar 53 euro bijkomt, en 90 euro af, nu plotseling 94 euro erbij en 92 euro eradf. Ook als ik inlog onder mijn wehkamp staat precies het zelfde rare rente bedrag, meer rente dat dat ik afloas, terwijl ik niet achterloop, want iik heb vandaag maar weer 90 euyro overgemaakt zodat er toch iedere mand voilgens de afspraak het minimum bedrag betaald wordt.
Op mijn spaarrekening, maar de rente is zo laag dat het niet eens de inflatie dekt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:58 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat je dat niet op je lopende rekening hebt staan.
Zo letterlijk moet je het ook weer niet nemenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan in godsnaam in je FoBo of iemand een setje van die speakers heeft voor een zacht prijsje? Zo duur zijn die nu ook weer niet en al helemaal niet voor iemand die voor 13K zn bed niet uit komt
Laten we beginnen met de schuld aflossen. De maatschappij niet nog meer laten opdraaien voor de levensstijl van TS lijkt me nu prioriteit hebben.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:00 schreef ElisaB het volgende:
OMG... werken ligt je niet, het idee dat Wehkamp na drie jaar naar de rest van de centen kan fluiten staat je wel aan, maar je zaakjes (die je overduidelijk zelf niet kunt regelen) uit handen geven vind je geen goed idee.
Weet je wat jij moet doen? Van je luie reet komen, een baan zoeken, je sch af gaan betalen en je ondertussen diep schamen
Sneeuwbalfobie.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:03 schreef Troel het volgende:
Op basis waarvan zit je in de WAO trouwens?
Ik schat vanwege zijn autisme ?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:03 schreef Troel het volgende:
Op basis waarvan zit je in de WAO trouwens?
Ik weet niet wat precies de dagelijkse beperkingen zijn van autisme, maar is het niet mogelijk om minimumloonbaantjes te doen?quote:
Ga het geld gebruiken voor mijn studie. Momenteel heb ik een baan op mbo-niveau. Maar niet tevreden met het salaris.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:58 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Tuurlijk. Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen.
OT:
geld maakt meer geld
schuld maakt meer schuld
enige manier om het tweede proces te stoppen is de schuld z.s.m. om te zetten in geld, zodat je niet meer schuld maakt. Pas dan ga je werken aan meer geld wat weer meer geld maakt.
Dat ligt aan de ernst van het autisme natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat precies de dagelijkse beperkingen zijn van autisme, maar is het niet mogelijk om minimumloonbaantjes te doen?
Kan ook, maar ergens staat dat ie rolluiken heeft gekocht omdat ie sneeuwballen tegen z'n raam kreeg.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:04 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik dacht dat 't was vanwege haaruitval.
quote:Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat precies de dagelijkse beperkingen zijn van autisme, maar is het niet mogelijk om minimumloonbaantjes te doen?
Geen idee of hij dat heeft hoorquote:
Wanneer ben je van plan het geld in te gaan zetten? Er zijn genoeg manieren om interim er nog wat meer geld van te maken.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ga het geld gebruiken voor mijn studie. Momenteel heb ik een baan op mbo-niveau. Dus gebruik het geld zeker om later wat meer maandsalaris binnen te krijgen.
Als ik zie wat voor topics hij verder maakt en waar hij zoal mee bezig is, zal er heus wel ergens een plek te vinden zijn waar hij zich nuttig kan makenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:06 schreef kikoooooo het volgende:
Er zijn hier dus serieus mensen die vinden dat TS moet gaan werken? Waar dan?
Ik ben zeer benieuwd welk bedrijf hem zou aannemen.
Jouw bedrijf misschien met die lekbak met gaten erin geboord en die dikke collega die zegt dat 't aan een foliumzuur tekort ligt? Is toch best 'n optie voor FF, veel plezier met 'm.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:06 schreef kikoooooo het volgende:
In een etalage?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als ik zie wat voor topics hij verder maakt en waar hij zoal mee bezig is, zal er heus wel ergens een plek te vinden zijn waar hij zich nuttig kan maken
Okay dus het geld schuift jouw richting op omdat je alles voor half geld koopt.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:02 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Zo letterlijk moet je het ook weer niet nemen, maar het schuift aardig mijn richting op. Omdat ik alles graag goedkoper koop dan het kan. Zo heb ik mijn computer ook tweedehands gekocht. En mijn telefoon. Ik krijg toch hetzelfde product, waarom meer betalen?
Ik ben zelf ook autist, maar met minimumloonbaantjes kan je ook ver onder het niveau van de autist zitten, waardoor het werken alsnog niet gaat lukkenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Goed dat je er zo tegenaan kijkt, deed iedereen dat maar. Ik vind het ook altijd erg om te horen dat mensen met een uitkering die heel de dag in hun nest blijven meuren, mede dankzij belastingvoodeeltjes e.d. vaak meer overhouden dan mensen die iedere dag hard werken en een minimumoon betaald krijgenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:56 schreef BlueMage het volgende:
Nu komt er even een onthulling over m'n persoonlijke situatie: ik werk en verdien daarmee echt het absolute minimumloon, ik werk in Duitsland dus ik loop ook tal van belastingvoordelen mis. Maar ik heb tenminste werk en in vast dienstverband. Ik leef van zeer weinig en ben er trots op dat ik altijd weer quitte weet te spelen aan het eind van de maand. Als ik 'n heel enkele keer wat meer te besteden heb koop ik wel eens een boek of iets anders wat ik niet persé nodig heb, en ik ben best gelukkig, natuurlijk wil ik meer, ik probeer ook te sparen om toch een opleiding te gaan doen want ik ben een uni drop-out en heb in zekere zin een mooie toekomst totaal vergooid. Ook los ik keurig m'n IBG schuld af zonder dat ik nieuwe schulden maak.
Ja ik had 't slim kunnen spelen: ik heb wel wat autistische trekjes, ben behoorlijk depressief geweest, ik had zo in 'n Wajong uitkering terecht kunnen komen en ironisch genoeg had ik dan waarschijnlijk meer te besteden gehad. Maar ik wil dat niet, ik wil zelf werken voor m'n geld, ik wil geen misbruik maken van zulke voorzieningen, ik wil dat die gaan naar mensen die ze écht nodig hebben.
Is het misschien begrijpelijk voor je FusionFreak dat mijn bloed begint te koken als ik jouw topics lees?
In februari ben ik van plan om te beginnen met een hbo-studie. Dus dan zal ik gelijk een paar honderd euro uitgeven aan boeken en lesgeld!quote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Wanneer ben je van plan het geld in te gaan zetten? Er zijn genoeg manieren om interim er nog wat meer geld van te maken.
Maar of een werkgever het geduld op kan/wil brengen is een tweede natuurlijk. Sowieso wordt iemand met een dermate grote afstand tot de arbeidsmarkt tegenwoordig niet snel voor een reguliere baan aangenomen natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als ik zie wat voor topics hij verder maakt en waar hij zoal mee bezig is, zal er heus wel ergens een plek te vinden zijn waar hij zich nuttig kan maken
Dan kom ik mijn bed er wel voor uit.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Okay dus het geld schuift jouw richting op omdat je alles voor half geld koopt.
Als je modaal vangt dan heb je dus eik op zn best 2x modaal omdat je niks voor meer dan half geld koopt.
2x modaal is pak hem beet 65K bruto op een jaar.
Doe dan geen uitspraken als voor 13K netto kom ik mn bed niet uit, want op 65K bruto is 13K netto een heel erg groot bedrag.
Wel vette speaker overigens. De naam is me even ontschoten
Dat zegt TS hier.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:06 schreef Troel het volgende:
[..]
[..]
Geen idee of hij dat heeft hoorMaar als je dat zo zegt, zal dat wel
Bewijs gewoon dat je het wél 400 uur kan volhouden.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook autist, maar met minimumloonbaantjes kan je ook ver onder het niveau van de autist zitten, waardoor het werken alsnog niet gaat lukken(Altijd leuk als je te horen krijgt dat je beter diepvriesproducten in kan pakken dan werk op hoger niveau, omdat je dat wel 40 uur vol zou moeten kunnen houden, maar dat er geen rekening gehouden wordt met het feit dat je na een uur zo gek wordt omdat je je hersens niet kan gebruiken dat je het liefst jezelf in de vriezer stopt
)
Voor de meeste wel volgens mij, veel autisten kunnen prima meedraaien in de maatschappij en zijn in sommige technische dingen beter dan de gemiddelde niet-autist. Maar dan moet je niet zo`n schijtinstelling hebben als TS.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Dan doet ie géén reguliere baan. Gaat ie lekker het bos opruimen of hectometerpaaltjes schoonborstelenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:09 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar of een werkgever het geduld op kan/wil brengen is een tweede natuurlijk. Sowieso wordt iemand met een dermate grote afstand tot de arbeidsmarkt tegenwoordig niet snel voor een reguliere baan aangenomen natuurlijk.
Maar hij is creatief en handig met naald en draad. Dan denk ik dat er in ieder geval in die richting wel iets te vinden moet zijn. Desnoods met een stuk coaching.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:09 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar of een werkgever het geduld op kan/wil brengen is een tweede natuurlijk. Sowieso wordt iemand met een dermate grote afstand tot de arbeidsmarkt tegenwoordig niet snel voor een reguliere baan aangenomen natuurlijk.
Tsja, mentaal gehandicapten is altijd lastig.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook autist, maar met minimumloonbaantjes kan je ook ver onder het niveau van de autist zitten, waardoor het werken alsnog niet gaat lukken(Altijd leuk als je te horen krijgt dat je beter diepvriesproducten in kan pakken dan werk op hoger niveau, omdat je dat wel 40 uur vol zou moeten kunnen houden, maar dat er geen rekening gehouden wordt met het feit dat je na een uur zo gek wordt omdat je je hersens niet kan gebruiken dat je het liefst jezelf in de vriezer stopt
)
Er zijn talloze manieren, als je 5000 euro een redelijke periode kan missen; koop wat aandelen van een groot, stabiel bedrijf met hoge dividenduitkeringen of staatsobligaties van redelijk risicovolle landen. Levert altijd meer op dan op de spaar zetten, alleen de inflatie verknalt het al.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In februari ben ik van plan om te beginnen met een hbo-studie. Dus dan zal ik gelijk een paar honderd euro uitgeven aan boeken en lesgeld!
Welke manieren heb je het over? En wat bedoel je met interim?![]()
Ik denk dat het wel meevalt met de sneeuwballen momenteel.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef Ludd het volgende:
Was het trouwens niet goedkoper om de woningbouw/politie in te schakelen, in plaats van dure rolluiken aan te schaffen?
En zit je nu de hele dag met de rolluiken dicht? Of wordt je alleen 's avonds belaagd?
Na fucking 241 sollicitaties in het gewone bedrijfsleven wilden ze me nog niet hebben en heb overal op gereageerdquote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan doet ie géén reguliere baan. Gaat ie lekker het bos opruimen of hectometerpaaltjes schoonborstelen
Echt, ik heb het soms wel een beetje gehad met 'kan niet en wil niet'
Er is een reden dat je op risicovolle beleggingen meer rente krijgt dan op je spaarrekening hequote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef Lindstrøm. het volgende:
Er zijn talloze manieren, als je 5000 euro een redelijke periode kan missen; koop wat aandelen van een groot, stabiel bedrijf met hoge dividenduitkeringen of staatsobligaties van redelijk risicovolle landen. Levert altijd meer op dan op de spaar zetten, alleen de inflatie verknalt het al.
Zo ken ik meer mensen en die krijgen ook te horen dat ze maar een fcking baan moeten zoekenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:13 schreef ayumu het volgende:
Na fucking 241 sollicitaties in het gewone bedrijfsleven wilden ze me nog niet hebben en heb overal op gereageerd
Ik heb het ook niet over jou, mopjequote:Op donderdag 22 december 2011 23:13 schreef ayumu het volgende:
Na fucking 241 sollicitaties in het gewone bedrijfsleven wilden ze me nog niet hebben en heb overal op gereageerd
Nee, ik werk in een echt arbeidersbedrijf. Dan zou ts vieze handen krijgenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Jouw bedrijf misschien met die lekbak met gaten erin geboord en die dikke collega die zegt dat 't aan een foliumzuur tekort ligt? Is toch best 'n optie voor FF, veel plezier met 'm.
Dat zou kunnen. Aan wat voor percentages moet ik dan denken bij stabiele bedrijven? Verder zal ik mij een beetje erin moeten verdiepen alvorens de stap te nemen. Je hebt toch wat basiskennis nodig, lijkt mij.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Tsja, mentaal gehandicapten is altijd lastig.
[..]
Er zijn talloze manieren, als je 5000 euro een redelijke periode kan missen; koop wat aandelen van een groot, stabiel bedrijf met hoge dividenduitkeringen of staatsobligaties van redelijk risicovolle landen. Levert altijd meer op dan op de spaar zetten, alleen de inflatie verknalt het al.
Blijven zoeken, jezelf blijven ontwikkelen binnen je mogelijkheden. Is zo erg niet, tchquote:Op donderdag 22 december 2011 23:14 schreef Isabeau het volgende:
Zo ken ik meer mensen en die krijgen ook te horen dat ze maar een fcking baan moeten zoeken
Juist ja. Die zijn makkelijk nieuw te betalen voor iemand die voor 13K zn nest niet uit komt. Me dunkt.quote:
Tsja ik vrees dat er voor FusionFreak inderdaad altijd wat is om als excuus te gebruiken om er niet te gaan werken.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, ik werk in een echt arbeidersbedrijf. Dan zou ts vieze handen krijgen
Tja, niet iedereen kan dat. Kijk, de instelling 'werken ligt me niet' vind ik ook niet juist. Maar ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen doordraaien als ze bepaald werk fulltime zouden moeten doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan doet ie géén reguliere baan. Gaat ie lekker het bos opruimen of hectometerpaaltjes schoonborstelen
Echt, ik heb het soms wel een beetje gehad met 'kan niet en wil niet'
Geen enkel bedrijf, mij hebben ze zelfs bij het licom (aangepaste werkvoorziening) twee keer afgewezen, en keer in 1986 en tweede keer in 1991. Ik heb alleen maar lagere LOM school gehad en ben sinds 1981 thuis (ontheffing van de leerplicht) sindien zit ik thuis met een uitkering, later wajong en wao.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:06 schreef kikoooooo het volgende:
Natuurlijk. Maar een staatsobligatie maakt die kans meteen een stuk kleiner. Daarom niet een al te risicovol land kiezen. België is bijvoorbeeld een perfect voorbeeld om staatsobligaties van te kopen dit moment.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:14 schreef DaneV het volgende:
[..]
Er is een reden dat je op risicovolle beleggingen meer rente krijgt dan op je spaarrekening he. Lijkt me niet zo`n goed advies voor iemand die iedere euro goed kan gebruiken...
Welkom in (bijna) 2012... Er is in 11 jaa best het een en ander veranderd in de wereldquote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Geen enkel bedrijf, mij hebben ze zelfs bij het licom (aangepaste werkvoorziening) twee keer afgewezen, en keer in 1986 en tweede keer in 1991. Ik heb alleen maar lagere LOM school gehad en ben sinds 1981 thuis (ontheffing van de leerplicht) sindien zit ik thuis met een uitkering, later wajong en wao.
Waarom werd je afgewezen?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Geen enkel bedrijf, mij hebben ze zelfs bij het licom (aangepaste werkvoorziening) twee keer afgewezen, en keer in 1986 en tweede keer in 1991. Ik heb alleen maar lagere LOM school gehad en ben sinds 1981 thuis (ontheffing van de leerplicht) sindien zit ik thuis met een uitkering, later wajong en wao.
IK KOM ER TOCH WEL VOOR UIT.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Juist ja. Die zijn makkelijk nieuw te betalen voor iemand die voor 13K zn nest niet uit komt. Me dunkt.
wacht... je hebt al 30 jaar een uitkering?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
1981.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Bel Wehkamp, zeg dat je goed bent met naald en draad en vraag of je voor ze kan werken en ze voor elk uur dat je werkt 10 euro op je schuld in mindering willen brengen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik had nav dat KLB topic toch echt zo'n hele dikke zeikerd in m'n hoofd, vergissing dus.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:15 schreef kikoooooo het volgende:
En die collega is niet dik. Die is zo mager als een lat.
Nou dan krijg je 5-6%... niet bepaald om rijk van te worden als je met 5000 begint (en nog steeds niet zonder risico)quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar een staatsobligatie maakt die kans meteen een stuk kleiner. Daarom niet een al te risicovol land kiezen. België is bijvoorbeeld een perfect voorbeeld om staatsobligaties van te kopen dit moment.
En toch zie ik je allerlei kleding in elkaar zetten van best goede kwaliteit geloof ik. Absoluut niet mijn smaak maar je bent beter met de naaimachine dan ik. En ik heb universiteit gedaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen!!quote:Op donderdag 22 december 2011 23:18 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
IK KOM ER TOCH WEL VOOR UIT.
Goed adviesquote:Op donderdag 22 december 2011 23:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bel Wehkamp, zeg dat je goed bent met naald en draad en vraag of je voor ze kan werken en ze voor elk uur dat je werkt 10 euro op je schuld in mindering willen brengen.
Ik heb ze overdags op de gaatjesstand staan (komt er toch licht binnen en frisse lucht) van buiten lijkt het alsof ze geheel dicht zijhn. Avonds gaan ze alemaal dicht, mijn hele wnon inbg is compleet voorzioen, dat geeft mij een geborgen en veiuliog gevoel en niet onbelangrijk geen geklier meer om mijn woning, schijnbaar schrikte die geslotenrolluiken toch af. Normaal zijn ze met laserpennen, steentjes of schreeuwen op straat bezig, ook snacjhts, maar nu totaalk niet meer. Lijkt wel alsof niemansd thuis is, tevens scheelft het mij in de stookkosten, hebook zware boreauxrode gordijnen voor de ramen hange die ook dicht gaan, dan hoor ik nog minder van buyietn.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef Ludd het volgende:
Was het trouwens niet goedkoper om de woningbouw/politie in te schakelen, in plaats van dure rolluiken aan te schaffen?
En zit je nu de hele dag met de rolluiken dicht? Of wordt je alleen 's avonds belaagd?
Ik zeg toch ook niet dat je er rijk van wordt? Als er toch niks met het geld gebeurt, waarom zou je het niet tegen een klein risico wegleggen en meer rente ontvangen?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:20 schreef DaneV het volgende:
[..]
Nou dan krijg je 5-6%... niet bepaald om rijk van te worden als je met 5000 begint (en nog steeds niet zonder risico)
Weet ikquote:Op donderdag 22 december 2011 23:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over jou, mopje
Wat zei de woningbouw/politie toen je ze vertelde van deze overlast?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:21 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb ze overdags op de gatjesstand staan (ko0mt er toch licht binnen en frisse lucht) van buiten lijkt het alsof ze geheel dicht zijhn. Avonds gaan ze alemaal dicht, mijn hele wnon inbg is compleet voorzioen, dat geeft mij een geborgen en veiuliog gevoel en niet onbelangrijk geen geklier meer om mijn woning, schijnbaar schrikte die geslotenrolluiken toch af. Normaal zijn ze met laserpennen, steentjes of schreeuwen op straat bezig, ook snacjhts, maar nu totaalk niet meer. Lijkt wel alsof niemansd thuis is, tevens scheelft het mij in de stookkosten, hebook zware boreauxrode gordijnen voor de ramen hange die ook dicht gaan, dan hoor ik nog minder van buyietn.
Laar het nieuwejaar maar komen, mijn woning is nu vuurwerk proof.
Plan is er al, toch? Maximaal consumeren en dan de schuldsanering in.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Maarreh Fusion... wat denk je nu te gaan doen? Ik mis iets van een plan na 9 pagina's tips en adviezen.
Alsof de wehkamp daar op in zou gaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je iets doet.
Het geld zal ik investeren voor mijn opleiding. En verder zal ik het nergens anders voor gebruiken. Een baan op mbo-niveau, ik word niet goed als ik elke maand de salarisstrook zie. Veel te weinig.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:14 schreef DaneV het volgende:
[..]
Er is een reden dat je op risicovolle beleggingen meer rente krijgt dan op je spaarrekening he. Lijkt me niet zo`n goed advies voor iemand die iedere euro goed kan gebruiken...
Nee, als je zo'n instelling hebt "ik wil niet werken" zal je ook nergens aangenomen worden neequote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Eerrst wehkamp bellen om uitleg over die rare rente, dat zxie iik nui pas voor de eerstekeerr staan, na januari wil ik toch voor het budgetbeheer gaan als blijkt dat de rente hoger gaat worden dan dat ik aflos.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Maarreh Fusion... wat denk je nu te gaan doen? Ik mis iets van een plan na 9 pagina's tips en adviezen.
Het eerste valt reuze meequote:Op donderdag 22 december 2011 23:21 schreef Aloria het volgende:
Wel rekening er mee houden dat de "meeste" autisten niet tot weinig sociaal contact kunnen maken. Dan wordt een baan zoeken al snel HEEEEEEEEL moeilijk.
Er zijn wel speciale werkplekken waar ze mensen met een wajong uitkering of iets in die geest zoeken. Ik denk als jij zegt dat je autistisch bent en je op zoek bent naar een speciale werkplek dat er genoeg bedrijven zijn die je willen hebben. WAAROM ? Omdat ze vergoeding voor jouw krijgen als ze je aannemen. Zoek eens wat meer informatie op en probeer dus aan zo'n plek te komen.
Als ik het zo lees lijken jouw keuzes wel een soort piramidespel zonder einde. Je hebt eigenlijk geen ruimte om dingen te kopen....en dat doe je toch waardoor je nog meer in de shit komt.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:25 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Eerrst wehkamp bellen om uitleg over die rare rente, dat zxie iik nui pas voor de eerstekeerr staan, na januari wil ik toch voor het budgetbeheer gaan als blijkt dat de rente hoger gaat worden dan dat ik aflos.
Ik neem aan dat als ik die afgesproken 90 euro blijf betaklen dat de schuld steeds hoger wordt en wehkamp dan gaat besluitemn dat ik nog hoger moet gaan aflosen, met weer meer rente dasa flossing, het lijkt wel een soort piramidespel zonder einde.
Verbaast me niks met een geboortedatum van 01-04-1849quote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef ayumu het volgende:
[..]
Weet ik![]()
Alleen heb vanaf april dus overal gesolliciteerd en heb vanaf jongs af aan altijd hard gewerkt en dan op een punt kun je niet meer zoveel en willen ze je niet meer hebben wat gewoon frustreert
Ik ben momenteel harstikke nerveus van dit alles, dan maak ik de ene fout na de andere, sorry dat heb ik gewoon, dan moet ik eigenlijk rust nemen. Vreems bij het klussen, naaien en breien ben ik ene perfectionsi, maar kom mij niet anzettrenb met schrijven, rekenen en andere leerdingen dat roept meteen traumas op van mijn schooltijd die al even dramitsch was.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:24 schreef TJV het volgende:
Hey TS, heb je toevallig nog wat geld in een oude sok voor een typecursus?
Whaha vosje tochquote:Op donderdag 22 december 2011 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Verbaast me niks met een geboortedatum van 01-04-1849
Ik zou ook niks meer kunnen als ik inmiddels 162 was
Kudo's voor je vrijwilligerswerk met jouw leeftijd
Ik ga je voordragen voor een lintje als je dat goed vindt?
Niet na januari, ga dan gewoon nu al. Echt, waarom uitstellen? Hoe eerder je eraan begint, hoe eerder je ervan af bent.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:25 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Eerrst wehkamp bellen om uitleg over die rare rente, dat zxie iik nui pas voor de eerstekeerr staan, na januari wil ik toch voor het budgetbeheer gaan als blijkt dat de rente hoger gaat worden dan dat ik aflos.
Ik neem aan dat als ik die afgesproken 90 euro blijf betaklen dat de schuld steeds hoger wordt en wehkamp dan gaat besluitemn dat ik nog hoger moet gaan aflosen, met weer meer rente dasa flossing, het lijkt wel een soort piramidespel zonder einde.
Misschien niet, maar je bent dan wel in gesprek. Dit soort bedrijven zijn vaak wel weer ervoor in om mensen weer op de rit te krijgen. Je komt op de zwarte lijst, zodat je niet meer kan bestellen zonder vooruitbetaling, en als je wil aflossen zijn ze vaak wel genegen om de rente te verminderen/soms zelfs stoppen, zodat je er iets mee opschiet. De Wehkamp heeft ook niks aan schuldsanering, namelijk. Maar ze helpen alleen mensen die er zelf ook iets voor willen doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Alsof de wehkamp daar op in zou gaan.. Die laten hun kleren voor 80cent per uur in elkaar naaien door slaafjes in Azië.
Alles is beter dan er alleen voor te staan. Dat ga je denk ik écht niet redden.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:25 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
... and I love you for itquote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef ayumu het volgende:
Weet ik![]()
Alleen heb vanaf april dus overal gesolliciteerd en heb vanaf jongs af aan altijd hard gewerkt en dan op een punt kun je niet meer zoveel en willen ze je niet meer hebben wat gewoon frustreert
nu vul ik mijn dagen met vrijwilligerswerk en allerhande klusjes om maar bezig te blijven
Stel je voor dat je je hersens zou gebruiken inderdaad.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:28 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik ben momenteel harstikke nerveus van dit alles, dan maak ik de ene fout na de andere, sorry dat heb ik gewoon, dan moet ik eigenlijk rust nemen. Vreems bij het klussen, naaien en breien ben ik ene perfectionsi, maar kom mij niet anzettrenb met schrijven, rekenen en andere leerdingen dat roept meteen traumas op van mijn schooltijd die al even dramitsch was.
Ze hebben vaskantie en de persoon dit hierover gaat is maar 2 keer per week beschikbaar, pas nu januari as kan ik weer een nieuwe afspraak maken, maar er werd mij verteld dat ik eerst onder budgetbeheer ga, dan na 6 toto 8 maanden kan de zaak aan de rechter worden voorgelegd, dus ik zal dan minstens 4 toto 5 jaar in de regeling zitten.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet na januari, ga dan gewoon nu al. Echt, waarom uitstellen? Hoe eerder je eraan begint, hoe eerder je ervan af bent.
Dan stuur je dus nu een brief naar dat gebeuren zodat als ze terug zijn van vakantie jouw brief als eerste zien liggenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ze hebben vaskantie en de persoon dit hierover gaat is maar 2 keer per week beschikbaar, pas nu januari as kan ik weer een nieuwe afspraak maken, maar er werd mij verteld dat ik eerst onder budgetbeheer ga, dan na 6 toto 8 maanden kan de zaak aan de rechter worden voorgelegd, dus ik zal dan minstens 4 toto 5 jaar in de regeling zitten.
Budgetbeheer kan je zelf ook hoor; minder uitgeven dan je binnen krijgtquote:Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef Fusionfreak het volgende:
Ze hebben vaskantie en de persoon dit hierover gaat is maar 2 keer per week beschikbaar, pas nu januari as kan ik weer een nieuwe afspraak maken, maar er werd mij verteld dat ik eerst onder budgetbeheer ga, dan na 6 toto 8 maanden kan de zaak aan de rechter worden voorgelegd, dus ik zal dan minstens 4 toto 5 jaar in de regeling zitten.
Of beter nog: je stuurt even een email, die worden meestal vrij snel gelezen is mijn ervaring.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan stuur je dus nu een brief naar dat gebeuren zodat als ze terug zijn van vakantie jouw brief als eerste zien liggen
Als ze echt met vakantie zijn, dan krijg je waarschijnlijk een afwezigheidsmelder, maar dan weet je ook precies wanneer je weer kan bellenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:32 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Of beter nog: je stuurt even een email, die worden meestal vrij snel gelezen is mijn ervaring.
Misschien is iemand anders die ook verstand van zulke zaken heeft wél beschikbaar?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ze echt met vakantie zijn, dan krijg je waarschijnlijk een afwezigheidsmelder, maar dan weet je ook precies wanneer je weer kan bellenKortom: actie ondernemen! Goede voornemen voor dit jaar
Daarom erger ik me hier zo erg aan, Als je echt niets kan zoals bij mij het geval is prima alleen als je wat kunt moet je het ook gewoon proberen. Ik hoop weer langzaam aan de gang te komen en ben zelfs bezig om te kijken naar een studie om weer aan de bak te komenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
... and I love you for it
Ik heb niets tegen mensen die een uitkering ontvangen. In tegendeel; ik ben een van die zeldzame mensen die graag belasting betaalt en er redelijk trots op is dat we in een land wonen waar we ons best doen om te zorgen voor de mensen die dat zelf niet kunnen. Maar ik ben hyperallergisch voor niet willen.
Dawast
Ook best kans inderdaadquote:Op donderdag 22 december 2011 23:36 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Misschien is iemand anders die ook verstand van zulke zaken heeft wél beschikbaar?Kan me sowieso niet voorstellen dat zo'n groot bedrijf maar één persoon heeft als aanspreekpunt bij dit soort problemen, en dan ook nog maar twee keer per week.
Als ik de twee CBR psychiaters en de keuringarts van het UWV moet geloven dan zou ik autismespectrum stoornis hebben, ADHD, borderline (soort persosnlijkheidstoornis) en nog van alles op lichamelijk gebied, (zoals te mager|) wat ik uiteraard zelf niet vind.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef Troel het volgende:
Fusionfreak, even voor mijn beeldvorming hoor: welke vorm van autisme heb je en wat is je IQ?
Je vindt niet dat je te mager bent, of kan je niet vinden in de stoornissen waarvan ze zeggen dat je ze hebt?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:36 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Als ik de twee CBR psychiaters en de keuringarts van het UWV moet geloven dan zou ik autismespectrum stoornis hebben, ADHD, borderline (soort persosnlijkheidstoornis) en nog van alles op lichamelijk gebied, (zoals te mager|) wat ik uiteraard zelf niet vind.
Kortom ik wordt als ene soort psychopaat neergezet. Het is maar hoe je het bekijhkt.
En jij bekijkt het anders he? Het blijft bijzonder hoe hardnekkig je volhoudt dat al die anderen het verkeerd zien. En dat iedereen van alles moet, behalve jij.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:36 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Als ik de twee CBR psychiaters en de keuringarts van het UWV moet geloven dan zou ik autismespectrum stoornis hebben, ADHD, borderline (soort persosnlijkheidstoornis) en nog van alles op lichamelijk gebied, (zoals te mager|) wat ik uiteraard zelf niet vind.
Kortom ik wordt als ene soort psychopaat neergezet. Het is maar hoe je het bekijhkt.
En heb je al eens gekeken of je met training wat vaardigheden kunt aanleren?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:36 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 december 2011 23:36 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ow nu ben IK de klapjosit? Ik dacht dat TS de klapjosti wasquote:Op donderdag 22 december 2011 23:28 schreef ayumu het volgende:
[..]
Whaha vosje tochVerrekte klaptosti die je bent
Die vaardigheidstrainingen zijn niet zaligmakendquote:Op donderdag 22 december 2011 23:38 schreef ayumu het volgende:
[..]
En heb je al eens gekeken of je met training wat vaardigheden kunt aanleren?
Ja dit, maar dan heeft ie nog steeds het probleem dat volgens mij niemand, behalve hijzelf, z'n ontwerpen mooi vindt.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Fusion, het is al eerder genoemd: waarom maak je van je sterke punt (kledingontwerp geloof ik?) geen hobby waar je wat mee kunt verdienen? Je bent perfectionistisch zeg je, nou, dat is een groot pluspunt. En erkenning voor wat je kunt, is toch ook fijn?
quote:Op donderdag 22 december 2011 23:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow nu ben IK de klapjosit? Ik dacht dat TS de klapjosti was
Bovendien heb niet ik maar jij die geboortedatum in je profiel gezet ja!
Weet ik en geloof me heb een zware PTTS alleen werk er iedere dag aan om dat hele gebeuren te verminderen en dat kost veel moeite alleen probeer het toch en dat is niet makkelijkquote:Op donderdag 22 december 2011 23:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Die vaardigheidstrainingen zijn niet zaligmakend
Nou, dan moet ie op bestelling dingen maken. En ja idd. de mode (of wat er voor doorgaat) lijkt nérgens op.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:41 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja dit, maar dan heeft ie nog steeds het probleem dat volgens mij niemand, behalve hijzelf, z'n ontwerpen mooi vindt.Alhoewel als ik zie wat voor belachelijke modes er allemaal voorbij komen in LIF dan maakt ie nog best 'n goeie kans om een succesvol ontwerper te worden!
Wat voor aanbieding? 1 halen, 1,5 betalen?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:40 schreef vosss het volgende:
Ey jongens en meisjes ik ben ff weg hier;
ik zie namelijk dat Wehkamp een aantal kerstaanbiedingen heeft!!!!!!
PTTS zegt me nietsquote:Op donderdag 22 december 2011 23:42 schreef ayumu het volgende:
[..]
[..]
Weet ik en geloof me heb een zware PTTS alleen werk er iedere dag aan om dat hele gebeuren te verminderen en dat kost veel moeite alleen probeer het toch en dat is niet makkelijk
FF die gaat doen wat anderen hem opdragen, dat zou iets nieuws zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, dan moet ie op bestelling dingen maken. En ja idd. de mode (of wat er voor doorgaat) lijkt nérgens op.
Nu kopen in 2012 betalen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat voor aanbieding? 1 halen, 1,5 betalen?
Dag collega. Ik heb hetzelfde.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:42 schreef ayumu het volgende:
Weet ik en geloof me heb een zware PTTS alleen werk er iedere dag aan om dat hele gebeuren te verminderen
Misschien dat die psychiaters daardoor op iets in het autismespectrum uitkwamenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En jij bekijkt het anders he? Het blijft bijzonder hoe hardnekkig je volhoudt dat al die anderen het verkeerd zien. En dat iedereen van alles moet, behalve jij.
Ja... idd... maar hij moet toch écht iets doenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
FF die gaat doen wat anderen hem opdragen, dat zou iets nieuws zijn.
Moet ie ook maar ik denk dat 't bij hem gewoon niet doordringt, is eigenlijk wel een beetje triest.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja... idd... maar hij moet toch écht iets doen
generaliseren -1quote:Op donderdag 22 december 2011 23:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Misschien dat die psychiaters daardoor op iets in het autismespectrum uitkwamen
Nou, het is ook wel een bombardement aan posts hierquote:Op donderdag 22 december 2011 23:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Moet ie ook maar ik denk dat 't bij hem gewoon niet doordringt, is eigenlijk wel een beetje triest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |