Maar of een werkgever het geduld op kan/wil brengen is een tweede natuurlijk. Sowieso wordt iemand met een dermate grote afstand tot de arbeidsmarkt tegenwoordig niet snel voor een reguliere baan aangenomen natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als ik zie wat voor topics hij verder maakt en waar hij zoal mee bezig is, zal er heus wel ergens een plek te vinden zijn waar hij zich nuttig kan maken
Dan kom ik mijn bed er wel voor uit.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Okay dus het geld schuift jouw richting op omdat je alles voor half geld koopt.
Als je modaal vangt dan heb je dus eik op zn best 2x modaal omdat je niks voor meer dan half geld koopt.
2x modaal is pak hem beet 65K bruto op een jaar.
Doe dan geen uitspraken als voor 13K netto kom ik mn bed niet uit, want op 65K bruto is 13K netto een heel erg groot bedrag.
Wel vette speaker overigens. De naam is me even ontschoten
Dat zegt TS hier.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:06 schreef Troel het volgende:
[..]
[..]
Geen idee of hij dat heeft hoorMaar als je dat zo zegt, zal dat wel
Bewijs gewoon dat je het wél 400 uur kan volhouden.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook autist, maar met minimumloonbaantjes kan je ook ver onder het niveau van de autist zitten, waardoor het werken alsnog niet gaat lukken(Altijd leuk als je te horen krijgt dat je beter diepvriesproducten in kan pakken dan werk op hoger niveau, omdat je dat wel 40 uur vol zou moeten kunnen houden, maar dat er geen rekening gehouden wordt met het feit dat je na een uur zo gek wordt omdat je je hersens niet kan gebruiken dat je het liefst jezelf in de vriezer stopt
)
Voor de meeste wel volgens mij, veel autisten kunnen prima meedraaien in de maatschappij en zijn in sommige technische dingen beter dan de gemiddelde niet-autist. Maar dan moet je niet zo`n schijtinstelling hebben als TS.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat precies de dagelijkse beperkingen zijn van autisme, maar is het niet mogelijk om minimumloonbaantjes te doen?
Dan doet ie géén reguliere baan. Gaat ie lekker het bos opruimen of hectometerpaaltjes schoonborstelenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:09 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar of een werkgever het geduld op kan/wil brengen is een tweede natuurlijk. Sowieso wordt iemand met een dermate grote afstand tot de arbeidsmarkt tegenwoordig niet snel voor een reguliere baan aangenomen natuurlijk.
Maar hij is creatief en handig met naald en draad. Dan denk ik dat er in ieder geval in die richting wel iets te vinden moet zijn. Desnoods met een stuk coaching.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:09 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar of een werkgever het geduld op kan/wil brengen is een tweede natuurlijk. Sowieso wordt iemand met een dermate grote afstand tot de arbeidsmarkt tegenwoordig niet snel voor een reguliere baan aangenomen natuurlijk.
Tsja, mentaal gehandicapten is altijd lastig.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook autist, maar met minimumloonbaantjes kan je ook ver onder het niveau van de autist zitten, waardoor het werken alsnog niet gaat lukken(Altijd leuk als je te horen krijgt dat je beter diepvriesproducten in kan pakken dan werk op hoger niveau, omdat je dat wel 40 uur vol zou moeten kunnen houden, maar dat er geen rekening gehouden wordt met het feit dat je na een uur zo gek wordt omdat je je hersens niet kan gebruiken dat je het liefst jezelf in de vriezer stopt
)
Er zijn talloze manieren, als je 5000 euro een redelijke periode kan missen; koop wat aandelen van een groot, stabiel bedrijf met hoge dividenduitkeringen of staatsobligaties van redelijk risicovolle landen. Levert altijd meer op dan op de spaar zetten, alleen de inflatie verknalt het al.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In februari ben ik van plan om te beginnen met een hbo-studie. Dus dan zal ik gelijk een paar honderd euro uitgeven aan boeken en lesgeld!
Welke manieren heb je het over? En wat bedoel je met interim?![]()
Ik denk dat het wel meevalt met de sneeuwballen momenteel.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef Ludd het volgende:
Was het trouwens niet goedkoper om de woningbouw/politie in te schakelen, in plaats van dure rolluiken aan te schaffen?
En zit je nu de hele dag met de rolluiken dicht? Of wordt je alleen 's avonds belaagd?
Na fucking 241 sollicitaties in het gewone bedrijfsleven wilden ze me nog niet hebben en heb overal op gereageerdquote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan doet ie géén reguliere baan. Gaat ie lekker het bos opruimen of hectometerpaaltjes schoonborstelen
Echt, ik heb het soms wel een beetje gehad met 'kan niet en wil niet'
Er is een reden dat je op risicovolle beleggingen meer rente krijgt dan op je spaarrekening hequote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef Lindstrøm. het volgende:
Er zijn talloze manieren, als je 5000 euro een redelijke periode kan missen; koop wat aandelen van een groot, stabiel bedrijf met hoge dividenduitkeringen of staatsobligaties van redelijk risicovolle landen. Levert altijd meer op dan op de spaar zetten, alleen de inflatie verknalt het al.
Zo ken ik meer mensen en die krijgen ook te horen dat ze maar een fcking baan moeten zoekenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:13 schreef ayumu het volgende:
Na fucking 241 sollicitaties in het gewone bedrijfsleven wilden ze me nog niet hebben en heb overal op gereageerd
Ik heb het ook niet over jou, mopjequote:Op donderdag 22 december 2011 23:13 schreef ayumu het volgende:
Na fucking 241 sollicitaties in het gewone bedrijfsleven wilden ze me nog niet hebben en heb overal op gereageerd
Nee, ik werk in een echt arbeidersbedrijf. Dan zou ts vieze handen krijgenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:07 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Jouw bedrijf misschien met die lekbak met gaten erin geboord en die dikke collega die zegt dat 't aan een foliumzuur tekort ligt? Is toch best 'n optie voor FF, veel plezier met 'm.
Dat zou kunnen. Aan wat voor percentages moet ik dan denken bij stabiele bedrijven? Verder zal ik mij een beetje erin moeten verdiepen alvorens de stap te nemen. Je hebt toch wat basiskennis nodig, lijkt mij.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Tsja, mentaal gehandicapten is altijd lastig.
[..]
Er zijn talloze manieren, als je 5000 euro een redelijke periode kan missen; koop wat aandelen van een groot, stabiel bedrijf met hoge dividenduitkeringen of staatsobligaties van redelijk risicovolle landen. Levert altijd meer op dan op de spaar zetten, alleen de inflatie verknalt het al.
Blijven zoeken, jezelf blijven ontwikkelen binnen je mogelijkheden. Is zo erg niet, tchquote:Op donderdag 22 december 2011 23:14 schreef Isabeau het volgende:
Zo ken ik meer mensen en die krijgen ook te horen dat ze maar een fcking baan moeten zoeken
Juist ja. Die zijn makkelijk nieuw te betalen voor iemand die voor 13K zn nest niet uit komt. Me dunkt.quote:
Tsja ik vrees dat er voor FusionFreak inderdaad altijd wat is om als excuus te gebruiken om er niet te gaan werken.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, ik werk in een echt arbeidersbedrijf. Dan zou ts vieze handen krijgen
Tja, niet iedereen kan dat. Kijk, de instelling 'werken ligt me niet' vind ik ook niet juist. Maar ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen doordraaien als ze bepaald werk fulltime zouden moeten doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan doet ie géén reguliere baan. Gaat ie lekker het bos opruimen of hectometerpaaltjes schoonborstelen
Echt, ik heb het soms wel een beetje gehad met 'kan niet en wil niet'
Geen enkel bedrijf, mij hebben ze zelfs bij het licom (aangepaste werkvoorziening) twee keer afgewezen, en keer in 1986 en tweede keer in 1991. Ik heb alleen maar lagere LOM school gehad en ben sinds 1981 thuis (ontheffing van de leerplicht) sindien zit ik thuis met een uitkering, later wajong en wao.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:06 schreef kikoooooo het volgende:
Er zijn hier dus serieus mensen die vinden dat TS moet gaan werken? Waar dan?
Ik ben zeer benieuwd welk bedrijf hem zou aannemen.
Natuurlijk. Maar een staatsobligatie maakt die kans meteen een stuk kleiner. Daarom niet een al te risicovol land kiezen. België is bijvoorbeeld een perfect voorbeeld om staatsobligaties van te kopen dit moment.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:14 schreef DaneV het volgende:
[..]
Er is een reden dat je op risicovolle beleggingen meer rente krijgt dan op je spaarrekening he. Lijkt me niet zo`n goed advies voor iemand die iedere euro goed kan gebruiken...
Welkom in (bijna) 2012... Er is in 11 jaa best het een en ander veranderd in de wereldquote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Geen enkel bedrijf, mij hebben ze zelfs bij het licom (aangepaste werkvoorziening) twee keer afgewezen, en keer in 1986 en tweede keer in 1991. Ik heb alleen maar lagere LOM school gehad en ben sinds 1981 thuis (ontheffing van de leerplicht) sindien zit ik thuis met een uitkering, later wajong en wao.
Waarom werd je afgewezen?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Geen enkel bedrijf, mij hebben ze zelfs bij het licom (aangepaste werkvoorziening) twee keer afgewezen, en keer in 1986 en tweede keer in 1991. Ik heb alleen maar lagere LOM school gehad en ben sinds 1981 thuis (ontheffing van de leerplicht) sindien zit ik thuis met een uitkering, later wajong en wao.
IK KOM ER TOCH WEL VOOR UIT.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Juist ja. Die zijn makkelijk nieuw te betalen voor iemand die voor 13K zn nest niet uit komt. Me dunkt.
wacht... je hebt al 30 jaar een uitkering?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
1981.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Bel Wehkamp, zeg dat je goed bent met naald en draad en vraag of je voor ze kan werken en ze voor elk uur dat je werkt 10 euro op je schuld in mindering willen brengen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik had nav dat KLB topic toch echt zo'n hele dikke zeikerd in m'n hoofd, vergissing dus.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:15 schreef kikoooooo het volgende:
En die collega is niet dik. Die is zo mager als een lat.
Nou dan krijg je 5-6%... niet bepaald om rijk van te worden als je met 5000 begint (en nog steeds niet zonder risico)quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar een staatsobligatie maakt die kans meteen een stuk kleiner. Daarom niet een al te risicovol land kiezen. België is bijvoorbeeld een perfect voorbeeld om staatsobligaties van te kopen dit moment.
En toch zie ik je allerlei kleding in elkaar zetten van best goede kwaliteit geloof ik. Absoluut niet mijn smaak maar je bent beter met de naaimachine dan ik. En ik heb universiteit gedaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen!!quote:Op donderdag 22 december 2011 23:18 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
IK KOM ER TOCH WEL VOOR UIT.
Goed adviesquote:Op donderdag 22 december 2011 23:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bel Wehkamp, zeg dat je goed bent met naald en draad en vraag of je voor ze kan werken en ze voor elk uur dat je werkt 10 euro op je schuld in mindering willen brengen.
Ik heb ze overdags op de gaatjesstand staan (komt er toch licht binnen en frisse lucht) van buiten lijkt het alsof ze geheel dicht zijhn. Avonds gaan ze alemaal dicht, mijn hele wnon inbg is compleet voorzioen, dat geeft mij een geborgen en veiuliog gevoel en niet onbelangrijk geen geklier meer om mijn woning, schijnbaar schrikte die geslotenrolluiken toch af. Normaal zijn ze met laserpennen, steentjes of schreeuwen op straat bezig, ook snacjhts, maar nu totaalk niet meer. Lijkt wel alsof niemansd thuis is, tevens scheelft het mij in de stookkosten, hebook zware boreauxrode gordijnen voor de ramen hange die ook dicht gaan, dan hoor ik nog minder van buyietn.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:12 schreef Ludd het volgende:
Was het trouwens niet goedkoper om de woningbouw/politie in te schakelen, in plaats van dure rolluiken aan te schaffen?
En zit je nu de hele dag met de rolluiken dicht? Of wordt je alleen 's avonds belaagd?
Ik zeg toch ook niet dat je er rijk van wordt? Als er toch niks met het geld gebeurt, waarom zou je het niet tegen een klein risico wegleggen en meer rente ontvangen?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:20 schreef DaneV het volgende:
[..]
Nou dan krijg je 5-6%... niet bepaald om rijk van te worden als je met 5000 begint (en nog steeds niet zonder risico)
Weet ikquote:Op donderdag 22 december 2011 23:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over jou, mopje
Wat zei de woningbouw/politie toen je ze vertelde van deze overlast?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:21 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb ze overdags op de gatjesstand staan (ko0mt er toch licht binnen en frisse lucht) van buiten lijkt het alsof ze geheel dicht zijhn. Avonds gaan ze alemaal dicht, mijn hele wnon inbg is compleet voorzioen, dat geeft mij een geborgen en veiuliog gevoel en niet onbelangrijk geen geklier meer om mijn woning, schijnbaar schrikte die geslotenrolluiken toch af. Normaal zijn ze met laserpennen, steentjes of schreeuwen op straat bezig, ook snacjhts, maar nu totaalk niet meer. Lijkt wel alsof niemansd thuis is, tevens scheelft het mij in de stookkosten, hebook zware boreauxrode gordijnen voor de ramen hange die ook dicht gaan, dan hoor ik nog minder van buyietn.
Laar het nieuwejaar maar komen, mijn woning is nu vuurwerk proof.
Plan is er al, toch? Maximaal consumeren en dan de schuldsanering in.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Maarreh Fusion... wat denk je nu te gaan doen? Ik mis iets van een plan na 9 pagina's tips en adviezen.
Alsof de wehkamp daar op in zou gaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je iets doet.
Het geld zal ik investeren voor mijn opleiding. En verder zal ik het nergens anders voor gebruiken. Een baan op mbo-niveau, ik word niet goed als ik elke maand de salarisstrook zie. Veel te weinig.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:14 schreef DaneV het volgende:
[..]
Er is een reden dat je op risicovolle beleggingen meer rente krijgt dan op je spaarrekening he. Lijkt me niet zo`n goed advies voor iemand die iedere euro goed kan gebruiken...
Nee, als je zo'n instelling hebt "ik wil niet werken" zal je ook nergens aangenomen worden neequote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Eerrst wehkamp bellen om uitleg over die rare rente, dat zxie iik nui pas voor de eerstekeerr staan, na januari wil ik toch voor het budgetbeheer gaan als blijkt dat de rente hoger gaat worden dan dat ik aflos.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Maarreh Fusion... wat denk je nu te gaan doen? Ik mis iets van een plan na 9 pagina's tips en adviezen.
Het eerste valt reuze meequote:Op donderdag 22 december 2011 23:21 schreef Aloria het volgende:
Wel rekening er mee houden dat de "meeste" autisten niet tot weinig sociaal contact kunnen maken. Dan wordt een baan zoeken al snel HEEEEEEEEL moeilijk.
Er zijn wel speciale werkplekken waar ze mensen met een wajong uitkering of iets in die geest zoeken. Ik denk als jij zegt dat je autistisch bent en je op zoek bent naar een speciale werkplek dat er genoeg bedrijven zijn die je willen hebben. WAAROM ? Omdat ze vergoeding voor jouw krijgen als ze je aannemen. Zoek eens wat meer informatie op en probeer dus aan zo'n plek te komen.
Als ik het zo lees lijken jouw keuzes wel een soort piramidespel zonder einde. Je hebt eigenlijk geen ruimte om dingen te kopen....en dat doe je toch waardoor je nog meer in de shit komt.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:25 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Eerrst wehkamp bellen om uitleg over die rare rente, dat zxie iik nui pas voor de eerstekeerr staan, na januari wil ik toch voor het budgetbeheer gaan als blijkt dat de rente hoger gaat worden dan dat ik aflos.
Ik neem aan dat als ik die afgesproken 90 euro blijf betaklen dat de schuld steeds hoger wordt en wehkamp dan gaat besluitemn dat ik nog hoger moet gaan aflosen, met weer meer rente dasa flossing, het lijkt wel een soort piramidespel zonder einde.
Verbaast me niks met een geboortedatum van 01-04-1849quote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef ayumu het volgende:
[..]
Weet ik![]()
Alleen heb vanaf april dus overal gesolliciteerd en heb vanaf jongs af aan altijd hard gewerkt en dan op een punt kun je niet meer zoveel en willen ze je niet meer hebben wat gewoon frustreert
Ik ben momenteel harstikke nerveus van dit alles, dan maak ik de ene fout na de andere, sorry dat heb ik gewoon, dan moet ik eigenlijk rust nemen. Vreems bij het klussen, naaien en breien ben ik ene perfectionsi, maar kom mij niet anzettrenb met schrijven, rekenen en andere leerdingen dat roept meteen traumas op van mijn schooltijd die al even dramitsch was.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:24 schreef TJV het volgende:
Hey TS, heb je toevallig nog wat geld in een oude sok voor een typecursus?
Whaha vosje tochquote:Op donderdag 22 december 2011 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Verbaast me niks met een geboortedatum van 01-04-1849
Ik zou ook niks meer kunnen als ik inmiddels 162 was
Kudo's voor je vrijwilligerswerk met jouw leeftijd
Ik ga je voordragen voor een lintje als je dat goed vindt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |