abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105925300
Durf het eigenlijk niet te plaatsen, maar doe het toch maar eens. Heb sinds 1 jaar een schuld die bijna 9000 euro is opgelopen, waarvan 3 postorder bedrijven, H&M, CZ, ,creditcard en maximale roodstand.
Heb via maatrschappelijk werk budgetbeheer aangeboden gekregen, aar dan moet ik al mijn geld WAO uitkering uit handen gven en de kans is groot dat ik een deel van mijn inboedel vrijwillig moet afstaan, ze komen dan ook op huisbezoek. Dat zie ik tootaal niet zitten, wel dat ik met behoud van eigen uitkering een maandelijkse aflossing aan de kredietbank wil doen, mar de kredietbank eist dat ik dan onder beheer kom, dus al mijn geld en pas gaat naar de bewindvoerder, anders werken ze niet aan schuldsanering niet akkoord ga. Wil ook nog wel eens graag een CDtje kopen en mijn haarmedicijnen blijven gebruiken die niet worden vergoed. Dat is
mijn voorwaarde!

Ben al 3 keer bij de kreditbank geweest en ze hebben mijn verzoek 3 keer afgegezen met de rden dat ik eerst de shuld moet afbetalen, maar daar zocht ik juist hulp voor,

Nu komt dat Wehkamp telkens 90 euro wilt hebvben, en als ikd at termijnbetdrah betaal zie ik dat de rente 94 euro is, dus die schuld loopt eigenlijk alleen maar op.

Hoe kan ik dit nu aanpakken? ik kom er zelf niet meer uit daar die schuld in feite maar niet afgelost wordt, ik klooi maar wat aan met deelbetalingen, zeg maar een soort zoethoudertje. Maar Wehkamp heeft al aangegeven dat ze met die 90 euro niet meer akkoortd gaan, wat ze eerst wel deden, want het openstaande bedrag van 4400 euro is nog geen rooie cent van afgelost sinds juni van dit jaar.
pi_105925507
Overbodige spullen verkopen
Niet cd'tje kopen maar geld gebruiken om af te lossen
Alle overbodige dingen (abonnementen en stuff opzeggen)

En je bent zo bij de 9000 euro als je je best er voor doet.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 22 december 2011 @ 18:23:25 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105925573
ik zag in LIF dat je mooie kleurrijke kleding kunt naaien. kun je die kleding niet verkopen om zo zwart geld te verdienen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105925620
Hoeveel vrije tijd heb je in de week nog over? En wat al gezegd is zuiniger gaan leven dus een CD minder kopen en kijken wat je kan missen.
pi_105925678
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:23 schreef Maanvis het volgende:
ik zag in LIF dat je mooiekleurrijke kleding kunt naaien. kun je die kleding niet verkopen om zo zwart geld te verdienen?
Dat dus :+
pi_105925691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:21 schreef RPG het volgende:
Overbodige spullen verkopen
Niet cd'tje kopen maar geld gebruiken om af te lossen
Alle overbodige dingen (abonnementen en stuff opzeggen)

En je bent zo bij de 9000 euro als je je best er voor doet.
Ik heb geen overbodige spullen die geld waard zijn, al mijn CD's zijn voorzien van mij eigen naam (dille zwarte vilstift op hoesjes geschrven) en beschermfolie op CD labelzijde, daar heb ik al geprobeert te verkopen, maar handelaar kon daar niks meer mee. Verder heb ik geen spaargeld, geen auto, of andere waardevolle bezittingen, ook door mikjn WAO totaal geen zicht op werk of andere inkomsten.

Oja ik heb ook geen abonnementen lopen, alleen vaste telefoon icm met internet, dus geen mobiel oid.
pi_105925744
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:24 schreef Habork het volgende:
Hoeveel vrije tijd heb je in de week nog over? En wat al gezegd is zuiniger gaan leven dus een CD minder kopen en kijken wat je kan missen.
Ik leef eigenlijk al van minder dan 25 euro per week, alleen op brood en eenvoudig beleg, dus geen warm eten of vlees, maar dat is nog niet eens het probleem
pi_105925775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:27 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik leef eigenlijk al van minder dan 25 euro per week, alleen op brood en eenvoudig beleg, dus geen warm eten of vlees, maar dat is nog niet eens het probleem
Maar hoeveel vrije tijd heb je in de week? Elke bijbaantje kan helpen lijkt me.
pi_105925796
Je woont op jezelf begrijp ik? Wat hou je over per maand? Niet mogelijk om tijdelijk bij je ouders te wonen/eten? Kunnen andere niet wat voorschieten?
Wat kun je allemaal wel? Beroep?
pi_105925924
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:24 schreef Habork het volgende:
Dat is juist het probleem ,ik ben een beetje koopziek, heb vanmiddag toch maar weer nep Uggs gekocht voor 35 euro en weer bij de karwei materialen om mijn slaapkemer met de kesrt verder af te maken, dit project was ik afgelopen maand mee begonnen.

Tevvens heb ik via paypal weer 5 CD's betaald die ikvia ebay en abstraxlogic (fusion muzieksite) gekocht hebt. maar zonder die Cd's kan ik die 9000 euro schuld niet sneller aflossen, ik moet 1 geldverstrekker (lees echte bank) zien te vinden die de 9000 euro op zich neemt en die ik dan met pakweg 75 euro per maand kan aflossen.
  donderdag 22 december 2011 @ 18:32:52 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105925974
Aha, je kunt dus ook klussen, kun je niet in het zwart wat bij timmeren?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105926014
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:31 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem ,ik ben een beetje koopziek, heb vanmiddag toch maar weer nep Uggs gekocht voor 35 euro en weer bij de karwei materialen om mijn slaapkemer met de kesrt verder af te maken, dit project was ik afgelopen maand mee begonnen.

Tevvens heb ik via paypal weer 5 CD's betaald die ikvia ebay en abstraxlogic (fusion muzieksite) gekocht hebt. maar zonder die Cd's kan ik die 9000 euro schuld niet sneller aflossen, ik moet 1 geldverstrekker (lees echte bank) zien te vinden die de 9000 euro op zich neemt en die ik dan met pakweg 75 euro per maand kan aflossen.
Nee dat moet je niet. Jij moet gewoon geen onzinnige troep kopen. Maarja zoals je al liet merken in je CBR topic, woningstichting topic en je stalking topic luister je toch nooit naar adviezen van andere mensen.
pi_105926016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:29 schreef Hydrogeny het volgende:
Je woont op jezelf begrijp ik? Wat hou je over per maand? Niet mogelijk om tijdelijk bij je ouders te wonen/eten? Kunnen andere niet wat voorschieten?
Wat kun je allemaal wel? Beroep?
Ik heb geen ouders, mijn vader is in 1996 oveleden, en mijn moeder is zwaar gehandicapt en woont in een zorginsttelling.

Mijn moeder heeft mij in 2010 een goudstaaf geschonken die 2300 euro waard was, maar die had ik al 2 maanden later weer verkocht tegen een iets hogere koers.
pi_105926079
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik heb geen ouders, mijn vader is in 1996 oveleden, en mijn moeder is zwaar gehandicapt en woont in een zorginsttelling.

Mijn moeder heeft mij in 2010 een goudstaaf geschonken die 2300 euro waard was, maar die had ik al 2 maanden later weer verkocht tegen een iets hogere koers.
IK heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!
pi_105926087
quote:

[..]

Dat is al jouw foute instelling. Zonder die cd's had je al het bedrag ter waarde van 5 cd's kunnen aflossen. Dus dan gaat het wel degelijk sneller. Je zult het zelf moeten betalen en als je zelf die geldschieter bent is het enkel goedkoper en ben je sneller van je schulden af.
  donderdag 22 december 2011 @ 18:35:15 #16
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105926092
Hoe kom je in godsnaam aan 9000 euro schuld bij dat soort k*tbedrijven?
Ook hoi !
pi_105926109
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

IK heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!
Werken ligt je niet? Hopelijk eindig je dan gewoon op straat te creperen van de kou en niemand die je helpt.
pi_105926124
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef RPG het volgende:

[..]

Nee dat moet je niet. Jij moet gewoon geen onzinnige troep kopen.
En daarom moet je wel schuldhulpverlening aanvaarden. Dan leer je ook budgetteren.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 22 december 2011 @ 18:36:30 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105926142
quote:

[..]

jawel je kunt wel werken :) en als ik zeg dat het kan dan is het zo.
Een gedicht over Maanvis
pi_105926202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:36 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

En daarom moet je wel schuldhulpverlening aanvaarden. Dan leer je ook budgetteren.
Dat wil iki ook wel, maar dan moet ik al mijn geld uit handen gaan geven, en dat stee mij. Krijg ook geen geld voor mijn medivatie, dat ik dan geen CD kan kopen en geen H&M kleding dat wil ik nog wel accepteren, maar mijn haarmedicatie kan ik echt niet zonder daar dez egoed werken op mijn haar en mijn haar betkend voor mij hele veel.
pi_105926214
quote:

[..]

Maar hoe kom je DAN aan die schuld? Heb je zo'n laag geen inkomen?
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_105926236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:37 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat wil iki ook wel, maar dan moet ik al mijn geld uit handen gaan geven, en dat stee mij. Krijg ook geen geld voor mijn medivatie, dat ik dan geen CD kan kopen en geen H&M kleding dat wil ik nog wel accepteren, maar mijn haarmedicatie kan ik echt niet zonder daar dez egoed werken op mijn haar en mijn haar betkend voor mij hele veel.
Dat ligt er maar aan wie je treft en waarom je haar zo belangrijk is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_105926313
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:38 schreef Simba het volgende:

[..]

Wao is niet echt een vetpot.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 22 december 2011 @ 18:40:42 #24
335452 cricket
cricket from space
pi_105926317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:16 schreef Fusionfreak het volgende:
Nu komt dat Wehkamp telkens 90 euro wilt hebvben, en als ikd at termijnbetdrah betaal zie ik dat de rente 94 euro is, dus die schuld loopt eigenlijk alleen maar op.

Hoe kan ik dit nu aanpakken? ik kom er zelf niet meer uit daar die schuld in feite maar niet afgelost wordt, ik klooi maar wat aan met deelbetalingen, zeg maar een soort zoethoudertje. Maar Wehkamp heeft al aangegeven dat ze met die 90 euro niet meer akkoortd gaan, wat ze eerst wel deden, want het openstaande bedrag van 4400 euro is nog geen rooie cent van afgelost sinds juni van dit jaar.
Je kan als eerste proberen om de leningen samen onder te brengen bij een partij die minder rente rekent dan de Wehkamp doet. Dan loop je het al iets sneller in.

Verder lijkt het niet te kloppen dat de rente bij Wehkamp 94 euro per maand is over 4400 euro. Op basis van het rentepercentage wat zij rekenen zou dat eerder iets van 45-50 euro per maand moeten zijn (of hebben ze het recent heel erg omhoog gegooid?). Of is die 94 voor die 9000 samen en niet alleen voor die 4400? Waar komt die berekening vandaan?
pi_105926336
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:38 schreef Simba het volgende:

[..]

Kon bij een gewone bank niet terecht, maar wel bij wehkamp en ander postorder bedrijven, heb van dat geld rolluiken, nieuwe vloerbedekkiing vloermatten en nieuwe gordijnen gekocht, die rolluiken heb ik laten plaatesen daar mijn woning constand werd belaagd door tieners met sneeuwballen en steentjes vanwege mijn vrouwelijke kleidng en autisme, mijn veiligheid gaart boven financieel belang,
pi_105926367
quote:

[..]

Kan gebeuren joh, maak je niet druk. Als je niets hebt kunnen ze ook niets bij je halen, van een kale kip kunnen ze niet plukken!
pi_105926375
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Kon bij een gewone bank niet terecht, maar wel bij wehkamp en ander postorder bedrijven, heb van dat geld rolluiken, nieuwe vloerbedekkiing vloermatten en nieuwe gordijnen gekocht, die rolluiken heb ik laten plaatesen daar mijn woning constand werd belaagd door tieners met sneeuwballen en steentjes vanwege mijn vrouwelijke kleidng en autisme, mijn veiligheid gaart boven financieel belang,
Heb je hulp omdat je autistisch bent?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_105926415
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:40 schreef cricket het volgende:

[..]

Je kan als eerste proberen om de leningen samen onder te brengen bij een partij die minder rente rekent dan de Wehkamp doet. Dan loop je het al iets sneller in.

Verder lijkt het niet te kloppen dat de rente bij Wehkamp 94 euro per maand is over 4400 euro. Op basis van het rentepercentage wat zij maximaal (mogen) rekenen zou dat eerder iets van 45-50 euro per maand moeten zijn. Of is die 94 voor die 9000 samen en niet alleen voor die 4400? Waar komt die berekening vandaan?
ZAlo straks een scan plaatsen van het rekekingoverzicht waaropstaat dat er 90 euro is afgelopst, maar 94 euro is bijgekomen (rente) de openstande schuld is nu weer met 4 euro gestegen, terwijl ik niet te laat betaald hebt. De laatste betating is van 23 november 2011.
pi_105926472
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:43 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

ZAlo straks een scan plaatsen van het rekekingoverzicht waaropstaat dat er 90 euro is afgelopst, maar 94 euro is bijgekomen (rente) de openstande schuld is nu weer met 4 euro gestegen, terwijl ik niet te laat betaald hebt. De laatste betating is van 23 november 2011.
Dus als je geen uggs replica's, cd's en andere troep had gekocht was je schuld rond de 50 euro minder geweest.
pi_105926592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Kan gebeuren joh, maak je niet druk. Als je niets hebt kunnen ze ook niets bij je halen, van een kale kip kunnen ze niet plukken!
Reken maar dat er nog wat geplukt kan worden bij hem.
Als je per week €25 kan besteden aan eten, dan kan dit ook €20 worden.

Ts heeft gewoon 2 keuzes.
1) hij aanvaardt de hulp en heeft niets meer te zeggen.
2) hij aanvaardt geen hulp en vervolgens wordt er gewoon beslag gelegd.
Met punt 1 is hij altijd beter af dan met punt 2.

Hoe dan ook het is eigenlijk wel goed dat hij eindelijk eens een keer goed op zijn bek gaat, geen geld maar gaat vervolgens toch weer spullen kopen om zijn kamer op te knappen.
TS kan niet met geld omgaan en zal dit waarschijnlijk ook nooit kunnen ook zonder hulp.
  donderdag 22 december 2011 @ 18:46:49 #31
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_105926597
WAAROM heb je in hemelsnaam Uggs en cd's gekocht ipv af te lossen.

Je geeft geld uit wat niet van jou is!!
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_105926701
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:46 schreef dabadbass het volgende:
WAAROM heb je in hemelsnaam Uggs en cd's gekocht ipv af te lossen.

Je geeft geld uit wat niet van jou is!!
Wel lezen he, geen Uggs maar NUggs ( nep Uggs ).
Maar waarom hij ze gekocht heeft snap ik ook niet, je wil nog niet dood gevonden worden in echte Uggs, laat staan in NUggs.
  donderdag 22 december 2011 @ 18:50:51 #33
347717 Greenfolk
Keep on walking
pi_105926793
Lieve ts, mensen zoals jij leren het nooit. Jij hebt heel snel een bewindvoerder nodig waarbij je zelf helemaal niks meer te vertellen hebt. Voor je eigen bescherming.
  donderdag 22 december 2011 @ 18:51:13 #34
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_105926814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:49 schreef klipper het volgende:

[..]

Wel lezen he, geen Uggs maar NUggs ( nep Uggs ).
Maar waarom hij ze gekocht heeft snap ik ook niet, je wil nog niet dood gevonden worden in echte Uggs, laat staan in NUggs.
Dat is essentie helemaal niet, wat interesseert mij het nou of het echte of niet echte zijn. Het verhaal wordt er niet beter of slechter door...
  donderdag 22 december 2011 @ 18:51:34 #35
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_105926836
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:50 schreef Greenfolk het volgende:
Lieve ts, mensen zoals jij leren het nooit. Jij hebt heel snel een bewindvoerder nodig waarbij je zelf helemaal niks meer te vertellen hebt. Voor je eigen bescherming.
Ongelovelijk dat dit soort mensen echt bestaan...
pi_105927092
Dus als ik het goed begrijp:

Je hebt schuld waar je vanaf wilt. Dit lukt je met je huidige levensstijl niet en dat weet je. Ook weet je wel wat de opties zijn maar dat wil je niet omdat je te lui bent om te werken en toch dingen wilt kopen die je niet nodig hebt.

En nu verwacht je nog hulp van ons ook?
pi_105927200
Ik zie je ook altijd op rommelmarkten zwerven en troep kopen. Als je niet werkt maar je kan het wel heb je eigenlijk geen recht op geld of onzinnige aankopen. Stop gewoon met bestellen, ga werken (niemand wil dat, maar doe het nu maar gewoon) en zet je principes eens aan de kant. En haargroeimiddel is geen medicatie.
pi_105927311
John Williams?
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_105927344
Bewindvoering aanvragen en rap een beetje!
pi_105927397
9000 euro bij 5% rente = 13 jaar 75 euro aflossen :)

wehkamp = 16% dan moet je elke maand 137 euro aflossen om in 13 jaar klaar te zijn. Je hebt dan wel 12434.93 € rente betaald :D
  donderdag 22 december 2011 @ 19:02:48 #41
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105927423
TS. Stop met troep kopen. Maak dit lijstje:

Inkomsten (dus ELKE euro):
Totaal: <som bovenstaande posten>

Uitgaven (wederom ELKE euro, ook euro's die je uitgeeft aan aflossingen)
Totaal: <som bovenstaande posten>

Pas je uitgaven zodanig aan zodat het de som van je uitgaven lager is dan de som van je inkomsten. Succes.
2000 light years from home
  donderdag 22 december 2011 @ 19:04:20 #42
335452 cricket
cricket from space
pi_105927487
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:02 schreef brulaap112 het volgende:
wehkamp = 16% dan moet je elke maand 137 euro aflossen om in 13 jaar klaar te zijn. Je hebt dan wel 12434.93 € rente betaald :D
Ja maar hij zegt dat bij Wehkamp maar de helft staat, dus er klopt toch iets niet aan die 94 rente per maand.
pi_105928337
Schuldhulp aanvragen, alles wat je niet kwijt wilt verstoppen buitenshuis. Zwart klussen voor je haargroeiplacebo en over 3 jaar begin je met een schone lei en kun je weer opnieuw lenen.
.
pi_105928741
Je bent goed in het naaien van kledingstukken. Dus waarom begin je dan geen naaiatelier? Gordijnen op maat maken, kledingherstel en verstelwerkzaamheden.
pi_105929033
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Je kan me niet vertellen dat je TS serieus neemt wel? :@
Helaas doet het verleden (en foto) van TS bij mij het vermoeden rijzen dat dit wel eens echter kan zijn dan de meesten hier denken.
pi_105929112
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:39 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Helaas doet het verleden (en foto) van TS bij mij het vermoeden rijzen dat dit wel eens echter kan zijn dan de meesten hier denken.
Dan nog zal Ts buiten een medium als dit op zoek moeten gaan naar hulp.
pi_105929408
Geef jezelf een een schop onder je kont TS, je hebt inmiddels de leeftijd dat je allang volwassen gedrag moet vertonen, doe dat dan ook, je bent geen 12 jaar meer. }:| Begin van de maand berekenen wat je kwijt bent van je inkomsten aan vaste lasten (incl. afbetalen van schulden) en kijk dan wat je overhebt en hou je daar dan ook aan en stop met die impulsaankopen die je je niet kunt veroorloven.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105929484
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:32 schreef Mylene het volgende:
Je bent goed in het naaien van kledingstukken. Dus waarom begin je dan geen naaiatelier? Gordijnen op maat maken, kledingherstel en verstelwerkzaamheden.
Omdat werken niks voor TS is geeft hij zelf aan.
  donderdag 22 december 2011 @ 19:54:44 #49
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_105929863
Als je al die rijbewijstopics van TS lees, dan snap ik wel hoe die aan 9000 euro schuld komt, om maar te zwijgen hoeveel kosten hij de overheid heeft laten betalen :X.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  donderdag 22 december 2011 @ 19:56:13 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105929948
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Wanneer worden onzintopics weer geweerd uit WGR? Dit is niveau DRA...
dat zei je net ook al.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 22 december 2011 @ 19:56:16 #51
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105929950
Waarom zijn er zoveel posts verdwenen? Is het alleen maar kusjekroel en je bent zo zielig?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105930496
Bedanlt voor de reacties en dat ik hulp moet zioken kwam mnet terug van de karwei met metrialen zodat ik met de kesrt mijn slaapkamervloer eindelijk kan afmaken, heb inmiddels maar weer 90 euro via ideal betaald aan wehkamp zodaty ik weer tot januari 2012 even ervanaf ben, maar sta dan wel weer diep in het rood.

Wil; rond juni 2012 echt naar de schulverleing gaan, want dan heb ik mijn vakantiegeld gehad en kunnen ze dat tenminste niet meer invorderen, met dat vakanitie geld koop ik dan voor het hele jaar medicatie voor mijn haren, want waarschijnlijk zal ik hiervoor geen extra geld krijgen.

Wel is het zo dat als ik akkoord ga dat wekamp en de andere 3 schuldeisere geen geld en rente meer mogen vorderen en als ik na 3 jaar geen nieuwe schulden maak dan ben ik schulkdenvriuj. Ik leef van een wao op bijstandsnivo dus ze mogen mij maar hooguit 50 to 70 euro permand inoufden en ze moeten voor de rest alle vaste woonlasten betalen van mijn overige geld.

Eigenlijk lijkt het mij zo slecht nog niet als wehkamp mij een grtoot deel van hun vorderintg moeten kwijtschelden.
pi_105930580
quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:56 schreef eriksd het volgende:
Waarom zijn er zoveel posts verdwenen? Is het alleen maar kusjekroel en je bent zo zielig?
Waarschijnlijk omdat het allemaal off topic geneuzel is met het ophalen van mijn oude topics die totaal niet relevant zijn aan dit topic.
  donderdag 22 december 2011 @ 20:11:18 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105930690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:08 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het allemaal off topic geneuzel is met het ophalen van mijn oude topics die totaal niet relevant zijn aan dit topic.
Maar waarom koop je die troep als je het niet kan betalen?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105930767
quote:

[..]

Nou, dan zou ik als ik jou was wel kiezen voor saneren. Je hebt zelf die schuld veroorzaakt en helaas moet je nu op de balren zitten. Die medicijnen voor je haren? Als het puur tegen uitvallen is, pech gehad. Dan maar geen haren.

Als je neits doet loopt de schuld verder op en gaan ze beslag leggen op je WAO, kun je geen huur meer betalen en wordt je huis leeggehaald.

Je hebt het over voorwaarden stellen: als je 9000 schuld hebt en geen mogelijkheden om zelf een inkomen te genereren heb je nu eenmaal geen voorwaaarden te stellen.

Kortom: schuldsanering in en in 3 jaar ben je klaar. Even doorbijten en thats it.
Whatever...
pi_105930774
quote:

[..]

Prima. Dan hebben wij geen zin meer om een gedeelte van ons geld af te staan om jou in leven te houden.

Sorry ligt mij gewoon niet!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 22 december 2011 @ 20:14:16 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105930839
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Prima. Dan hebben wij geen zin meer om een gedeelte van ons geld af te staan om jou in leven te houden.

Sorry ligt mij gewoon niet!
Je vraagt je inderdaad af welk nut het dient TS uberhaupt nog van iets te voorzien. Het interesseert hem overduidelijk niet.
Bis bis bis
  donderdag 22 december 2011 @ 20:15:44 #58
347717 Greenfolk
Keep on walking
pi_105930903
Dit is een van de eerste keren dat ik me echt boos maak om een topic. Nog net niet m'n iPad op de grond getetterd. Kerel hoe leef jij? Wat is je vraag nou helemaal als je het zelf allemaal zo goed en wijs weet? Goed idee als wehkamp je schuld moet kwijtschenden? Hoezo is dat goed? Jouw schuld!!

Wacht idd maar lekker tot zomer volgend jaar, waars heb je tegen die tijd al niet eens meer een dak boven je kop.
pi_105930951
3 jaar is wel lang hoor.. Bovendien lees ik altijd verhalen dat die bewindvoerders er vervolgens een potje van maken of zelfs het geld stelen.
pi_105931062
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:06 schreef Fusionfreak het volgende:

Eigenlijk lijkt het mij zo slecht nog niet als wehkamp mij een grtoot deel van hun vorderintg moeten kwijtschelden.
Je snapt het echt niet he
pi_105931130
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:16 schreef brulaap112 het volgende:
3 jaar is wel lang hoor.. Bovendien lees ik altijd verhalen dat die bewindvoerders er vervolgens een potje van maken of zelfs het geld stelen.
Dat is ook een van de redenen dat ik zo huiverig ben voor bewindvoerders, ik kan mijn huur (die al betaald is) heus wel zelf betalen, maar de rest is ene probleem, maar als ik die hulp ervaar moet ik verplicht mijn geld en bankafschriften (post) geheel uit handen geven, en daar is pas geleden nog op TV een programma over geweest dat bewindvoerdes vaak het geld in eigen zak steken ipv de schulden aflosssen
pi_105931254
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:19 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he
zo is mij uitgelegd, zolang ik onder bewind sta mogen schuldeisers mij niet stalken met rekeningen, aanmaningen en vorderingen, als de rechter mij toelaat mogen de schuldeisers blij zijn dat ze een deel terugzien.
pi_105931275
Waarom voel je de noodzaak rotzooi te komen nu, uggs enzo.. Misschien kan je beter naar een psycholoog gaan om dat te behandelen? Dan lost het probleem vanzelf op.

Reken uit hoeveel geld je nodig hebt in 1 maand. Zonder extra kosten. En maak de rest gelijk over naar wehkamp zodra het binnen komt. (Meer dan 90 dus, anders schiet het niet op)
pi_105931280
Kun je niet bij familie of vrienden geld lenen?
Ik begrijp niet dat je het zo ver laat komen TS, klinkt alsof het beter is als iemand anders zich over jouw uitgaven buigt ipv jijzelf.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_105931452
Nooit iets uitgeven wat je niet hebt? Ik zelf heb ook een klerenkast en tv-kast nodig. Tevens wil ik graag nog een samsung plasma scherm. Maar hiervoor werk ik hard (meer dan 40 uur in de week). Ook wil ik een studie hbo-recht gaan volgen en zet daar elke week minimaal € 100 voor opzij. Dat is inmiddels bijna € 13.000 geworden.

Koop alleen wat je nodig hebt en af en toe wat vermaak/ontspanning! Je leeft tenslotte maar een keer, maar je moet gewoon een balans leren te vinden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 22-12-2011 20:33:24 ]
pi_105931685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:16 schreef brulaap112 het volgende:
Dan moet TS zelf maar eens volwassen worden en handelen naar zijn leeftijd, de man is de 40 gepasseerd, gaat hoognodig tijd worden dat hij eens verantwoording gaat nemen voor zijn eigen handelen. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105931766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Kun je niet bij familie of vrienden geld lenen?
Ik begrijp niet dat je het zo ver laat komen TS, klinkt alsof het beter is als iemand anders zich over jouw uitgaven buigt ipv jijzelf.
Ik heb geen familie en geen vrienden (ook geen behoefte aan) mijn vader is in 1996 overleden en mijn moeder is zwaar gehandicapt en woon in een zorginstelling, ook daar heb ik sinds 2009 geen contact meer mee.
pi_105932329
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:20 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat is ook een van de redenen dat ik zo huiverig ben voor bewindvoerders, ik kan mijn huur (die al betaald is) heus wel zelf betalen, maar de rest is ene probleem, maar als ik die hulp ervaar moet ik verplicht mijn geld en bankafschriften (post) geheel uit handen geven, en daar is pas geleden nog op TV een programma over geweest dat bewindvoerdes vaak het geld in eigen zak steken ipv de schulden aflosssen
Goh raar he, als je niet met geld kan omgaan dat je het dan niet meer krijgt. Verbazend.

En huiverig voor bewindvoerders :') Die mensen doen hun werk, vaak tegen wil in dank van werkschuwe klootzakken. Heb jaren bij een schuldhulpverlener gewerkt en spreek dus uit ervaring. Mensen moeten eerst eens leren snappen dat ze zelf het probleem zijn en dat ze god op de blote knieen moeten danken dat er iemand is die zich druk wil maken om hen.
  donderdag 22 december 2011 @ 20:42:42 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105932402
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:20 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Je mag dan ook best de budgetbeheerder controleren, zolang je maar niet het geld kunt verkwisten
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_105932496
quote:

[..]

Geef mij is 1 hele goede reden waarom het terecht zou zijn dat jij 1 eurocent van ons werkende mensen ontvangt?
pi_105932515
quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:56 schreef eriksd het volgende:
Nee, het afzeiken van TS is wel weer klaar. Alle varianten hebben we inmiddels wel gehad.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_105934179
quote:

[..]

Ik heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!
Echt... wtf!?

Dit soort mensen laten me koken... Koos Kansloos door de bocht.

Sorry FH... maar ik kan hier écht niet tegen.
pi_105934462
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:12 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Echt... wtf!?

Dit soort mensen laten me koken... Koos Kansloos door de bocht.

Sorry FH... maar ik kan hier écht niet tegen.
Ik vind het ook niks, maar wat doe je eraan? :? Als ik een week thuiszit begint de verveling al. :{
pi_105934505
Nee ik ook niet. Serieus, dat soort mensen horen gewoon in de goot. Met je 'dat ligt me niet'.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Milf donderdag 22 december 2011 @ 21:28:46 #75
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_105935276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:22 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

zo is mij uitgelegd, zolang ik onder bewind sta mogen schuldeisers mij niet stalken met rekeningen, aanmaningen en vorderingen, als de rechter mij toelaat mogen de schuldeisers blij zijn dat ze een deel terugzien.
Schuldeisers zijn in dit geval bedrijven, ondernemers die een dienst of een product aan je hebben geleverd en hiervoor geld willen zien. Wanneer je zou werken (as if) voor een werkgever, wil je aan het einde van de maand toch ook je geld?
Ik hoop wanneer je in de sanering zit, je nieuwe schulden maakt binnen een aantal maanden zodat je eruit gezet wordt.

Je mentaliteit is om te janken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_105935628
Ergens verdient de wehkamp klauwen met geld aan koopzieken die lekker veel op krediet kopen en schulden maken. De meesten betalen het uiteindelijk met een dikke rente terug. Enkele gevallen betalen niet omdat ze failliet verklaard worden, noem het risico van ondernemerschap.

Maar het is inderdaad reuzeherkenbaar van TS, gewoon geld dat je in zomer 2012 pas gaat krijgen nu uitgeven. Het is gewoon al uitgegeven voordat het binnen is.
.
pi_105936046
OMG, ik word voor het eerst boos sinds ik op FoK! zit!

TS, je bent een verrekte mongol! Ik heb alle respect voor mensen met schulden die hun fouten erkennen en het onderste uit de kan halen om er bovenop te komen. Maar met jouw instelling, gun ik je helemáál niets! Zelfs geen schuldsanering.

Verbaast me helemaal niets, dat je geen vrienden hebt....wat ben jij een draak zeg. En dat is de 40 gepasseerd. :{
pi_105936352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:33 schreef Fer het volgende:
Ergens verdient de wehkamp klauwen met geld aan koopzieken die lekker veel op krediet kopen en schulden maken. De meesten betalen het uiteindelijk met een dikke rente terug. Enkele gevallen betalen niet omdat ze failliet verklaard worden, noem het risico van ondernemerschap.

Maar het is inderdaad reuzeherkenbaar van TS, gewoon geld dat je in zomer 2012 pas gaat krijgen nu uitgeven. Het is gewoon al uitgegeven voordat het binnen is.
Onbegrijpelijk, ik zal nooit voor consumentgoederen schulden maken. Dat zit er alleen in bij mijn studie en een toekomstig koophuis!

Als er staat dat je pas in 2012 moet betalen, dan snap ik niet dat mensen dat met een schoon geweten gewoon kunnen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 22-12-2011 22:17:39 ]
pi_105936735
quote:

[..]

:')

Mensen als TS zouden verplicht onder curatele gesteld moeten worden, en alleen maar leefgeld moeten krijgen.

Dergelijke mensen moeten een registratie krijgen waardoor ze nooit iets op krediet kunnen kopen.

Postorderbedrijven als Wehkamp mikken ook wel een beetje op dergelijke figuren. Wat dat betreft heb ik weinig medelijden wanneer dit soort bedrijven, met hun praktijken van woekerrente, kunnen fluiten naar hun geld.
pi_105937083
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:50 schreef Ludd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mensen als TS zouden verplicht onder curatele gesteld moeten worden, en alleen maar leefgeld moeten krijgen.

Dergelijke mensen moeten een registratie krijgen waardoor ze nooit iets op krediet kunnen kopen.

Postorderbedrijven als Wehkamp mikken ook wel een beetje op dergelijke figuren. Wat dat betreft heb ik weinig medelijden wanneer dit soort bedrijven, met hun praktijken van woekerrente, kunnen fluiten naar hun geld.
Volgens mij is Wehkamp daarmee groot geworden. Mensen hebben een wasmachine nodig, hebben op het moment geen geld. Oplossing: even bij Wehkamp bestellen en het aflossen komt later om de hoek kijken. Eerst het zoet dan het zuur. :')

Mensen als TS maken daar graag gebruik van, en bij TS is het stevig uit de hand gelopen. En dat is 40 jaar. :P
pi_105937239
quote:

[..]

Dan zal je moeten leren leven met het feit dat je schulden en weing geld te besteden hebt.
Je moet nou eenmaal geld verdienen. Denk je dat andere het gratis krijgen.
pi_105937421
hou eerst eens op met al die onzinaankopen, ik vind dat je verdomd elitair doet voor iemand die geen cent te makken heeft.
als je niks hebt, heb je ook niks te willen.

en die dure haarmedicijnen van je, da's iets dat je zelf wil, maar niet iets dat je nodig hebt.

prioriteiten!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_105937440
TS, je situatie is bedroevend en dat heb je zelf ook wel door, maar ik zou als eerste STOPPEN met onzinnige dingen te kopen. Niet pas in juni 2012 of januari of wat dan ook. Vanaf nu! Je maakt het allemaal alleen maar nog erger.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105937466
Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar doodleuk bij Wehkamp op krediet koopt en later gebruik wilt maken van de schuldsanering omdat het niet meer uitkomt? Ik neem aan dat dat er ook criteria zijn voordat een rechter daar akkoord mee gaat.
pi_105937469
quote:
13s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mirjam het volgende:
hou eerst eens op met al die onzinaankopen, ik vind dat je verdomd elitair doet voor iemand die geen cent te makken heeft.
als je niks hebt, heb je ook niks te willen.

en die dure haarmedicijnen van je, da's iets dat je zelf wil, maar niet iets dat je nodig hebt.

prioriteiten!
Dat dus 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 22 december 2011 @ 22:01:35 #86
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_105937518
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Volgens mij is Wehkamp daarmee groot geworden. Mensen hebben een wasmachine nodig, hebben op het moment geen geld. Oplossing: even bij Wehkamp bestellen en het aflossen komt later om de hoek kijken. Eerst het zoet dan het zuur. :')
Ken iemand die voor de Wehkamp op de vrachtwagen reed om spullen langs te brengen. Die kwam geregeld met spullen bij mensen, die dan enthousiast zeiden: "we hebben de koelkast nu zover afbetaald dat we de bank konden bestellen!"

Die hadden al zoveel krediet bij de Wehkamp dat die zei van het is eerst wel even mooi.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_105937556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar doodleuk bij Wehkamp op krediet koopt en later gebruik wilt maken van de schuldsanering omdat het niet meer uitkomt? Ik neem aan dat dat er ook criteria zijn voordat een rechter daar akkoord mee gaat.
Het kan dus wel ;)
pi_105937707
quote:
erg he?
ik wor al helemaal kriegelig als ik dit topic lees, die elitaire toon
alsof wij allemaal werken zo leuk vinden :')
pi_105937786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

erg he?
ik wor al helemaal kriegelig als ik dit topic lees, die elitaire toon
alsof wij allemaal werken zo leuk vinden :')
Ik werk niet nou ja geen echte baan kan het helaas niet meer alleen als ik dit topic door lees krijg ik stukjes braaksel in mijn mond ;(
pi_105937824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:02 schreef ayumu het volgende:

[..]

Het kan dus wel ;)
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.

TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
pi_105937905
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.

Ik snap het alleen helaas kan ik het in de juiste woorden [niet meer] uitleggen alleen het kan en heb het al heel vaak voorbij zien komen wat eigenlijk belachelijk is.
pi_105937926
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wat hij maandelijks betaalt is waarschijnlijk veel te laag. Zeker gegeven het feit dat kleine aflossing teniet gedaan worden door de gerekende woekerrentes.
pi_105937961
quote:
Welkom in Nederland, waar onverantwoordelijk omgaan met geld beloond wordt.
pi_105938026
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben ik het toch een keer met je eens ;)
pi_105938069
je hebt 9000 euro schuld en je hebt niets van waarde, hoe kan dat?

je geeft geld uit wat je niet hebt. het zal niet lang meer duren dat de bank je pas zal blokkeren, zodat je niets meer kan betalen met je bankpas. je zal niets meer op afbetaling kunnen kopen omdat je bij de BKR genoteerd staat. als dan iets stuk gaat kan je nergens terecht.

je hebt geen familie en/of vrienden. als je die wel had zouden ze je met geen cent helpen. want zoals jij er tegen aankijkt, zouden zij geen cent terug krijgen

je denkt dat het makkelijk is in de schuldsanering? je hebt geen idee.
ga eens een praatje maken bij de mensen van de voedselbank.
pi_105938262
quote:

[..]

Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
pi_105938313
quote:

[..]

Eens, maar dood laten hongeren is ook weer zoiets.

Punt is dat dit geval zonder hulpverlening uiteindelijk nog duurder zal uitvallen. Kan blijk baar niet voor zichzelf zorgen. Dit is met name jammer voor hemzelf. En een beetje treurig ook.
Whatever...
pi_105938328
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:

[..]

Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.
pi_105938402
Gevalletje billen gebrand en op de blaren zitten. :')

Het zal voor TS natuurlijk heel vervelend zijn dat er op zijn inkomsten en uitgaven gelet gaat worden maar daar heeft hij het toch echt zelf naar gemaakt. En dan druk ik me nog mild uit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 december 2011 @ 22:16:19 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105938465
TS moet een trol zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105938496
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
TS moet een trol zijn
piet, was het maar zo.
pi_105938515
Naief? Slinks? Welnee, heel simpel juist: gewoon geen geld uitgeven dat je niet hebt.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:18:08 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105938573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:16 schreef Mirjam het volgende:

[..]

piet, was het maar zo.
Dan moet TS maar met zijn gebrande billen op de blaren zitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105938594
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:

[..]

Niet naief, hebberig.
pi_105938636
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef ayumu het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.

Ja, dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit geld lenen voor dergelijke aankopen, en al zeker niet tegen dergelijke woekerrentes.

Maar er zijn nu eenmaal ook veel mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan en daarbij ook nog redelijk naïef zijn. Dit gecombineerd met de reclamepropaganda en huidige tijdsgeest van
ongebreideld consumentisme maakt de verleiding voor bepaalde kansarmen lieden wel groot. Natuurlijk blijft dit hun eigen verantwoording, maar bepaalde bedrijven targetten deze doelgroep gewoon als een prooi.

Wat mij betreft wordt het verboden om dergelijke zaken op afbetaling te verstrekken aan mensen zonder een vast inkomen uit werk.
pi_105938805
quote:

[..]

Zo denk jij, zo denk ik.
Heel wat mensen denken echter niet zo. Meestal mensen met een (lichte) hersenbeschadiging (tia, beginnende dementie etc) - die (nog) niet als ernstig genoeg gezien wordt om ze onder curatele te plaatsen.

En TS blijkbaar ook niet.
pi_105938917
quote:
3s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Zo denk jij, zo denk ik.
Heel wat mensen denken echter niet zo. Meestal mensen met een (lichte) hersenbeschadiging (tia, beginnende dementie etc) - die (nog) niet als ernstig genoeg gezien wordt om ze onder curatele te plaatsen.

Er zijn ook genoeg mensen op te noemen die gewoon kopen omdat ze menen dat het kan sommige maakt het gewoon geen zak uit want hebben hebben.
pi_105938919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:19 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit geld lenen voor dergelijke aankopen, en al zeker niet tegen dergelijke woekerrentes.

Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening.... 8)7
pi_105938989
quote:
3s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Zo denk jij, zo denk ik.

Klopt. Maar wat mij dan stoort is dat TS bewust aan het plannen is wanneer hij hulp gaat accepteren om toch maar zoveel mogelijk nog te kunnen cashen (zich in juni melden want dan kan hij zijn vakantiegeld houden :{ ) . Dat kan hij blijkbaar wel. Gebruik je hersenen en die motivatie om de gevolgen van je koopgedrag onder ogen zien en een start te maken om je schulden af te lossen, denk ik dan. Want hij heeft al hulp aangeboden gekregen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 december 2011 @ 22:24:35 #110
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105938993
Wat een klukkluk.
pi_105938997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
TS moet een trol zijn
Je kent fusionfreak toch wel. No way dat het een kloon is.

TS ga zo snel mogelijk in de schuldsanering, dan kan je ook gratis eten halen bij de voedselbank. Kunnen zij wapperen met de statistieken dat er zoveel mensen onder de armoedegrens leven en is iedereen blij.
pi_105939054
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet naief, hebberig.
Nee je begrijp het niet. De bedrijven zijn de schuldigen.
pi_105939084
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening.... 8)7
Oh, bij de Rabobank zeiden ze een jaar geleden tegen mij dat de rente iets is van 16%. Maar het zijn forse rentes inderdaad. Deze rente zouden we als consumenten graag terugzien op spaarrekeningen. Dan hebben we de inflatie en het rendement van 4% die de Belastingdienst berekend wel verdiend met deze rentes. En sparen we ook tegelijkertijd. :)
pi_105939089
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ja, ongelofelijk. Vroeger stonden er zware straffen op woeker. Heden ten dage wordt het niet alleen geaccepteerd maar wordt je zelfs als een 'geslaagd zakenman' gezien in plaats van crimineel als je op deze wijze aan je geld komt.
pi_105939196
quote:

[..]

Jij hebt je huis cash bij elkaar gespaard voordat je het kocht? :+

Iedereen leent geld. Okay, bijna iedereen dan. Verreweg de meesten in elk geval.

Maargoed, buiten mijn hypotheek leen ik niks meer.
Niet voor een TV, niet voor een koelkast, niet voor een wasmachine, niet voor een bank, niet voor een auto.

Niks meer.

In het verleden ook wel eens wat geleend en een CC vol de min in getrokken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt.

Mijn rekeningen kunnen niet in de min en als mijn geld op is dan is het op en dan eet ik wel een week droog brood mocht het zo zijn. Ik leen niks meer buiten de hypotheek dan.

En dat zouden meer mensen moeten doen. Lenen voor een hypotheek is ok, de rest in zijn geheel niet.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_105939250
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Nee je begrijp het niet. De bedrijven zijn de schuldigen.
Deels wel. Geldverstrekkers hebben ook een zorgplicht.
Maar zover als TS wil dat die zorgplicht gaat gaat die vanzelfsprekend niet.
pi_105939255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:24 schreef Cat22 het volgende:
om toch maar zoveel mogelijk nog te kunnen cashen (zich in juni melden want dan kan hij zijn vakantiegeld houden :{ ) .
Ik vind het sowieso bizar dat mensen die niet werken wel vakantiegeld krijgen...

Dat van die haar-medicatie wat hij schrijft is wel een grap toch? Ik vraag me af in hoeverre TS serieus is, of de boel loopt op te naaien. Daar slaagt ie goed in, in ieder geval :-)
pi_105939274
Wat ik me nav dit verhaaltje van FF afvraag is hoe het mogelijk is dat ie creditcards met (blijkbaar) de maximale limiet heeft kunnen krijgen? :{

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso bizar dat mensen die niet werken wel vakantiegeld krijgen...

Dat van die haar-medicatie wat hij schrijft is wel een grap toch? Ik vraag me af in hoeverre TS serieus is, of de boel loopt op te naaien. Daar slaagt ie goed in, in ieder geval :-)
Kweenie, krijg wel de indruk dat FusionFreak écht niet helemaal 100 % is, om 't het een beetje netjes te zeggen.
Hallon!
pi_105939344
quote:
15s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:28 schreef BlueMage het volgende:
Wat ik me nav dit verhaaltje van FF afvraag is hoe het mogelijk is dat ie creditcards met (blijkbaar) de maximale limiet heeft kunnen krijgen? :{
Vroeger ging dat wat makkelijker dan tegenwoordig. En TS is al wat ouder.
pi_105939356
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Iedereen leent geld. Okay, bijna iedereen dan. Verreweg de meesten in elk geval.

Niet voor een TV, niet voor een koelkast, niet voor een wasmachine, niet voor een bank, niet voor een auto.

Niks meer.

In het verleden ook wel eens wat geleend en een CC vol de min in getrokken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt.

Mijn rekeningen kunnen niet in de min en als mijn geld op is dan is het op en dan eet ik wel een week droog brood mocht het zo zijn. Ik leen niks meer buiten de hypotheek dan.

En dat zouden meer mensen moeten doen. Lenen voor een hypotheek is ok, de rest in zijn geheel niet.

Prima voor je hypotheek, Mits je kunt betalen ik leen nooit geld sterker nog in heel mijn leven nog nooit een euro geleend :)
  donderdag 22 december 2011 @ 22:30:57 #121
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105939438
TS lijkt een beetje wereldvreemd vind ik. Ik krijg visioenen van zo'n Boy George-achtig type.
pi_105939468
quote:
3s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:29 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Vroeger ging dat wat makkelijker dan tegenwoordig. En TS is al wat ouder.
Ok, maar ze checken je kredietwaardigheid toch van tijd tot tijd mag ik hopen? Kan me voorstellen als je niks van je creditcard rekeningen afbetaalt dat de kaart gewoon geblokkeerd wordt?
Hallon!
  donderdag 22 december 2011 @ 22:33:44 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_105939618
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:24 schreef Fer het volgende:
Schuldhulp aanvragen, alles wat je niet kwijt wilt verstoppen buitenshuis. Zwart klussen voor je haargroeiplacebo en over 3 jaar begin je met een schone lei en kun je weer opnieuw lenen.
En over 3 jaar en 1 maand kan je dan weer opnieuw aankloppen bij de schuldhulp :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 22 december 2011 @ 22:35:46 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_105939756
Maar eigenlijk hadden ze jou dus beter in het glazen huis kunnen zetten, want jij bent al gewend niets te eten :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105939811
Dan was die 9000 in een uurtje wel betaald O-)
  donderdag 22 december 2011 @ 22:36:59 #126
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_105939825
quote:

[..]

Met 75 euro per maand 9k aan schuld aflossen, zelfs renteloos zou je daar nog 10 jaar over doen...
Borientus Permanentus!
pi_105939905
quote:
13s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:36 schreef Dance-Commander het volgende:

[..]

Met 75 euro per maand 9k aan schuld aflossen, zelfs renteloos zou je daar nog 10 jaar over doen...
Exact. Door die woekerrentes loopt het bedrag alleen maar op vermits de aflossing waarschijnlijk lager is dan het rentebedrag.
pi_105939950
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Niks meer.

Krijg nog 10euro van je vosss
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 22 december 2011 @ 22:39:40 #129
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105940007
Ach mensen, steek hier toch geen energie in. TS is allang weer nieuwe cd's aan het kopen. En iedereen hier maar raad blijven geven.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:39:51 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_105940019
Maar je zit in de WAO zeg je. Kan je vanuit die WAO niet een persoon krijgen die je bijstaat en die je je geld afneemt en voor elke week zoveel euro geeft, zodat je het niet aan andere zaken uit kan geven, zonder dat het per se de schuldhulpverlening is?
En schrijf je in ieder geval in voor een dubbeltje op zijn kant, wellicht dat er dan een lichtje gaat branden ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105940061
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:38 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Krijg nog 10euro van je vosss
Verfris mijn geheugen even, mijn waarde steven. Ik weet het niet meer :)
vosss is de naam,
pi_105940121
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Verfris mijn geheugen even, mijn waarde steven. Ik weet het niet meer :)
Toen we gingen stappen en ik jou een tientje leende
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_105940166
Toch in budgetbeheer gaan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_105940172
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:39 schreef Troel het volgende:
Maar je zit in de WAO zeg je. Kan je vanuit die WAO niet een persoon krijgen die je bijstaat en die je je geld afneemt en voor elke week zoveel euro geeft, zodat je het niet aan andere zaken uit kan geven, zonder dat het per se de schuldhulpverlening is?
Hij heeft via maatschappelijk werk al budgetbeheer aangeboden gekregen schrijft hij. Maar ook dat wil ie niet...

Hopeloos geval lijkt me. Dergelijk mensen moeten z.s.m. onder curatele geplaatst worden, niet in de laatste plaats uit zelfbescherming.
pi_105940196
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:41 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Dat is incl wehkamp rente 321 euro. :7
pi_105940259
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:41 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Klopt! Glad vergeten! :@

Ik heb het zojuist overgeboekt op je rekening. Plus rente van 1 euro 34.

~:)
vosss is de naam,
pi_105940276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:42 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hij heeft via maatschappelijk werk al budgetbeheer aangeboden gekregen schrijft hij. Maar ook dat wil ie niet...

Hopeloos geval lijkt me. Dergelijk mensen moeten z.s.m. onder curatele geplaatst worden, niet in de laatste plaats uit zelfbescherming.
Godsamme, lopen klagen maar hulp weigeren. Een zeer hopeloos geval. De enige oplossing is dat iemand hem helpt met de financiën, dus elke week een bepaald bedrag geeft voor de broodnodige inkopen/vaste lasten.

En de rest gaat naar het aflossen van schulden. :{
pi_105940332
Ik ben serieus als ik zeg dat FusionFreak eigenlijk gewoon niet op zichzelf moet wonen. 'n Vorm van begleid wonen zou veel beter voor 'm zijn.
Hallon!
pi_105940356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:43 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Godsamme, lopen klagen maar hulp weigeren. Een zeer hopeloos geval. De enige oplossing is dat iemand hem helpt met de financiën, dus elke week een bepaald bedrag geeft voor de broodnodige inkopen/vaste lasten.

En de rest gaat naar het aflossen van schulden. :{
Of TS hoopt dat het hele financiele systeem binnen een paar maanden in elkaar dondert. Heeft hij lekker bij de Wehkamp gekocht en die schulden bestaan niet meer :P
pi_105940369
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:42 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat is incl wehkamp rente 321 euro. :7
:D
  donderdag 22 december 2011 @ 22:45:52 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_105940390
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben serieus als ik zeg dat FusionFreak eigenlijk gewoon niet op zichzelf moet wonen. 'n Vorm van begleid wonen zou veel beter voor 'm zijn.
Dat dus :) Of in ieder geval hulp bij sommige zaken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105940447
Hier een scan van een deel van het rekeningoverzicht, die rente is wel vreemd??

pi_105940478
Is er elders op FOK! nog meer info te vinden over TS' aandoeningen? Ik kan niet geloven dat een normaal, gezond persoon met zo'n denkwijze/instelling 9000 euro schuld kan hebben. Als je zo doorgaat dan kan het zo 90.000 euro zijn. Zoek iemand op die je kan helpen man, je eindigt nog een keer in de goot zo.
pi_105940486
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dat wil TS niet. :') Het probleem met zo'n houding en onveranderd koopgedrag is echter dat hij op een gegeven moment niks meer heeft te willen.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:48:28 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105940547
Oh, we krijgen nu de rekeningoverzichten.
pi_105940550
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Bij alle zaken. Zoals daar zijn: niet zomaar vrouwen lopen te stalken omdat ze boswandelingen maken en niet constant je rijbewijs proberen te halen zelfs na door alles en iedereen afgekeurd te zijn. :')
Hallon!
pi_105940551
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:46 schreef Fusionfreak het volgende:

[ afbeelding ]
Niks vreemds aan die rente.
pi_105940580
quote:

[ afbeelding ]
Nee, die rente is niet vreemd. Heb je al eens gekeken naar het percentage wat Wehkamp rekent?
pi_105940606
Saldo van €4000 is toch helemaal niet verkeerd?! Wou dat ik dat op m'n rekening had staan. :+

Hallon!
  donderdag 22 december 2011 @ 22:49:33 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_105940620
quote:

[ afbeelding ]
Nee hoor, voor zo'n bedrag is die rente helemaal niet vreemd. Bij de Wehkamp zal de rente zeker niet mals zijn. Je betaalt inderdaad maandelijks nog niet eens de rente, je zult minimaal 94 euro moeten betalen om aan aflossen toe te komen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105940635
quote:

[ afbeelding ]
Dit is echt een hopeloze, vooruitzichtloze balans.
pi_105940643
Is max rente niet 16% ? Je zit op 20% :')
pi_105940708
T*ring.. 4.000 schuld hebben bij de Wehkamp...
pi_105940710
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:48 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee, die rente is niet vreemd. Heb je al eens gekeken naar het percentage wat Wehkamp rekent?
Debetrentevoet / jaarlijks kostenpercentage 16 %

Volgens hun website.

Christus te paard, wat een woekeraars. :o

Zijn er openbare jaaroverzichten van deze instelling? Het zoe me niets verbazen als ze meer omzet halen uit deze woekerpraktijken dan uit de verkoop van hun zooi.
pi_105940723
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:49 schreef ColtZ40 het volgende:
Is max rente niet 16% ? Je zit op 20% :')
Ik ben heel benieuwd hoe jij aan die 20% komt.
pi_105940755
En waar heb je die andere 5000 euro schuld dan?
  donderdag 22 december 2011 @ 22:52:22 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_105940800
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:51 schreef Isabeau het volgende:
En waar heb je die andere 5000 euro schuld dan?
H&M, creditcard, OTTO, Neckermann, bol.com?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105940802
Ik vind die betalingsregeling van Wehkamp trouwens wel een lachertje. Minder aflossen dan er aan rente bijkomt... ja, zo kom je wel van je schuld af. :|W
pi_105940809
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
T*ring.. 4.000 schuld hebben bij de Wehkamp...
En dan zeggen dattie niks van waarde heeft wat ie kan verkopen 8)7

Verkoop alles wat je voor die 4000 gekocht hebt voor 2000.
Desnoods voor 1500.

Dan sta je er al weer een stuk beter voor :)
vosss is de naam,
pi_105940827
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:51 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

26% dan ?
  donderdag 22 december 2011 @ 22:52:56 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_105940841
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:52 schreef Cat22 het volgende:
Ik vind die betalingsregeling van Wehkamp trouwens wel een lachertje. Minder aflossen dan er aan rente bijkomt... ja, zo kom je wel van je schuld af. :|W
Ik gok dat die is ingesteld toen de schuld nog minder hoog was en er wel degelijk afgelost werd?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105940874
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:52 schreef vosss het volgende:

[..]

En dan zeggen dattie niks van waarde heeft wat ie kan verkopen 8)7

Verkoop alles wat je voor die 4000 gekocht hebt voor 2000.
Desnoods voor 1500.

Dan sta je er al weer een stuk beter voor :)
Tweedehands rolluiken etc. zijn echt niet de helft van de aankoopwaarde waard vrees ik.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:53:33 #163
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105940879
TS doe nou verstandig en laat je helpen door iemand jouw financiën op orde te maken en dit gewoon te accepteren. Ik snap niet dat je zelf niet graag alles op orde wil hebben.
klerkje
pi_105940887
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:49 schreef BlueMage het volgende:
Saldo van €4000 is toch helemaal niet verkeerd?! Wou dat ik dat op m'n rekening had staan. :+

Heb zelf € 13.000 op mijn rekening staan. Dat vergt wel enige vorm van discipline moet ik zeggen. Maar mijn ouders hebben mij zo gemaakt en opgevoed. :P
pi_105940890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef BlueMage het volgende:
Ik woom al sinds 1986 op mijzelf. en al ruim 15 jaar in de huidige huurwomning. Zekers weten de de meeste fokkers intussenn al tig keren verhuist zijn van de ene te dure particuliere slechte huurwoning (of kamer) naar de andere te dure huurwoning.

Bij mij aan de overkant liggen koopwoningen (twee onder 1 kap) hiervan zijn vrijwel alle woningen zolang ik er woon al vaker van eigenaar verwisseld, intusswen woon ik nog steeds spotgoedkoop in mijn hoekwonimng van maar 238 euro huur. Huurschulden heb ik nog nooit gehad en de huur van december 2011 is al betaald, alleen die 3 andere schuldeisers, daar zit iik mee. Dus uit de woninmg zetten kan niemand mij, en zeker geen wehkamp, want ik heb geen huurovereenkomst met hun afgesloten, alleen een lening.
pi_105940955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Heb zelf € 13.000 op mijn rekening staan. Dat vergt wel enige vorm van discipline moet ik zeggen. Maar mijn ouders hebben mij zo gemaakt en opgevoed. :P
:'). Daar kom ik m'n bed nog niet voor uit. Maar afhankelijk van je leeftijd zeker goede instelling :Y
pi_105941011
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:54 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

:'). Daar kom ik m'n bed nog niet voor uit. Maar afhankelijk van je leeftijd zeker goede instelling :Y
Oh, ach het is een aardig bedrag voor mijn studie? Daar kan ik wel mee verder. Maar het is geen spectaculair bedrag. :{

Mag ik vragen wanneer jij ergens je bed voor uitkomt? :')
pi_105941022
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Fusionfreak het volgende:

Dus uit de woninmg zetten kan niemand mij, en zeker geen wehkamp, want ik heb geen huurovereenkomst met hun afgesloten, alleen een lening.
dude, loop de feiten nog eens even na :')
  donderdag 22 december 2011 @ 22:55:53 #169
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105941036
Wat word ik witheet van dit topic :{
pi_105941057
Nu komt er even een onthulling over m'n persoonlijke situatie: ik werk en verdien daarmee echt het absolute minimumloon, ik werk in Duitsland dus ik loop ook tal van belastingvoordelen mis. Maar ik heb tenminste werk en in vast dienstverband. Ik leef van zeer weinig en ben er trots op dat ik altijd weer quitte weet te spelen aan het eind van de maand. Als ik 'n heel enkele keer wat meer te besteden heb koop ik wel eens een boek of iets anders wat ik niet persé nodig heb, en ik ben best gelukkig, natuurlijk wil ik meer, ik probeer ook te sparen om toch een opleiding te gaan doen want ik ben een uni drop-out en heb in zekere zin een mooie toekomst totaal vergooid. Ook los ik keurig m'n IBG schuld af zonder dat ik nieuwe schulden maak.
Ja ik had 't slim kunnen spelen: ik heb wel wat autistische trekjes, ben behoorlijk depressief geweest, ik had zo in 'n Wajong uitkering terecht kunnen komen en ironisch genoeg had ik dan waarschijnlijk meer te besteden gehad. Maar ik wil dat niet, ik wil zelf werken voor m'n geld, ik wil geen misbruik maken van zulke voorzieningen, ik wil dat die gaan naar mensen die ze écht nodig hebben.

Is het misschien begrijpelijk voor je FusionFreak dat mijn bloed begint te koken als ik jouw topics lees?
Hallon!
  donderdag 22 december 2011 @ 22:56:55 #171
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105941094
quote:

[..]

Ik woom al sinds 1986 op mijzelf. en al ruim 15 jaar in de huidige huurwomning. Zekers weten de de meeste fokkers intussenn al tig keren verhuist zijn van de ene te dure particuliere slechte huurwoning (of kamer) naar de andere te dure huurwoning.

Bij mij aan de overkant liggen koopwoningen (twee onder 1 kap) hiervan zijn vrijwel alle woningen zolang ik er woon al vaker van eigenaar verwisseld, intusswen woon ik nog steeds spotgoedkoop in mijn hoekwonimng van maar 238 euro huur. Huurschulden heb ik nog nooit gehad en de huur van december 2011 is al betaald, alleen die 3 andere schuldeisers, daar zit iik mee. Dus uit de woninmg zetten kan niemand mij, en zeker geen wehkamp, want ik heb geen huurovereenkomst met hun afgesloten, alleen een lening.
Misschien dat de inderdaad vele Fok!kers in de loop der jaren zijn verhuisd naar een duurdere woning, maar al die 'vele' Fok!kers hebben geen schulden waar ze niet mee om kunnen gaan, dus wat is nou je punt.

Je hebt jezelf in een rotsituatie gewerkt, oké dat is nu zo, nu moet je er zien uit te komen. Dus laat je helpen of help jezelf (maar dan goed en geen onzin kopen dus).
klerkje
  donderdag 22 december 2011 @ 22:57:02 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_105941102
quote:

[..]

Als Wehkamp een gerechtelijke procedure start en je trekt aan het kortste eind, dan kom je uiteindelijk vanzelf in de schuldsanering :')
Misschien moet je dan alsnog op zoek gaan naar een nog goedkoper huis :)

En dat woningen van eigenaar wisselen, kan ook zijn dat ze zo goed geboerd hebben dat ze naar een duurder huis zijn verhuisd en ondanks alle verhuiskosten en dergelijke meer geld hebben :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105941114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:52 schreef Cat22 het volgende:
Tja dat is voor de Wehkamp niet het belangrijkste. Zij willen in ieder geval geen verlies draaien op hun uitgegeven geld. Daar hebben ze prachtige mooie statistieken en modellen voor.

quote:

[..]

Je ziet hier een aantal dingen niet helemaal helder. Maar gelukkig heb je een goedkope woning dan ben je beter in staat de schuld af te lossen.
pi_105941137
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:51 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik zal proberen morgenvroeg wehkamp te bellen voor uitleg, maar op de andere rekeningoverzichten staat dat er maar 53 euro bijkomt, en 90 euro af, nu plotseling 94 euro erbij en 92 euro eradf. Ook als ik inlog onder mijn wehkamp staat precies het zelfde rare rente bedrag, meer rente dat dat ik afloas, terwijl ik niet achterloop, want iik heb vandaag maar weer 90 euyro overgemaakt zodat er toch iedere mand voilgens de afspraak het minimum bedrag betaald wordt.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:58:01 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_105941161
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:56 schreef BlueMage het volgende:
ik had zo in 'n Wajong uitkering terecht kunnen komen
Verkijk je daar in ieder geval niet op :P Zelfs met een behoorlijke autistische stempel krijg je tegenwoordig geen Wajong meer hoor :P

Voor de rest: respect :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105941163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Oh, ach het is een aardig bedrag voor mijn studie? Daar kan ik wel mee verder. Maar het is geen spectaculair bedrag. :{
Tuurlijk. Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen.

OT:
geld maakt meer geld
schuld maakt meer schuld

enige manier om het tweede proces te stoppen is de schuld z.s.m. om te zetten in geld, zodat je niet meer schuld maakt. Pas dan ga je werken aan meer geld wat weer meer geld maakt.
pi_105941168
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat je dat niet op je lopende rekening hebt staan. :P
Hallon!
pi_105941203
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:57 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik zal proberen morgenvroeg wehkamp te bellen voor uitleg, maar op de andere rekeningoverzichten staat dat er maar 53 euro bijkomt, en 90 euro af, nu plotseling 94 euro erbij en 92 euro eradf. Ook als ik inlog onder mijn wehkamp staat precies het zelfde rare rente bedrag, meer rente dat dat ik afloas, terwijl ik niet achterloop, want iik heb vandaag maar weer 90 euyro overgemaakt zodat er toch iedere mand voilgens de afspraak het minimum bedrag betaald wordt.
Getuige je posts in dit topic moet je het echt uit handen geven. Dit ga jij zelf NOOIT oplossen.
pi_105941205
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:56 schreef BlueMage het volgende:
Nu komt er even een onthulling over m'n persoonlijke situatie: ik werk en verdien daarmee echt het absolute minimumloon, ik werk in Duitsland dus ik loop ook tal van belastingvoordelen mis. Maar ik heb tenminste werk en in vast dienstverband. Ik leef van zeer weinig en ben er trots op dat ik altijd weer quite weet te spelen aan het eind van de maand. Als ik 'n heel enkele keer wat meer te besteden heb koop ik wel eens een boek of iets anders wat ik niet persé nodig heb, en ik ben best gelukkig, natuurlijk wil ik meer, ik probeer ook te sparen om toch een opleiding te gaan doen want ik ben een uni drop-out en heb in zekere zin een mooie toekomst totaal vergooid. Ook los ik keurig m'n IBG schuld af zonder dat ik nieuwe schulden maak.
Ja ik had 't slim kunnen spelen: ik heb wel wat autistische trekjes, ben behoorlijk depressief geweest, ik had zo in 'n Wajong uitkering terecht kunnen komen en ironisch genoeg had ik dan waarschijnlijk meer te besteden gehad. Maar ik wil dat niet, ik wil zelf werken voor m'n geld, ik wil geen misbruik maken van zulke voorzieningen, ik wil dat die gaan naar mensen die ze écht nodig hebben.

Is het misschien begrijpelijk voor je FusionFreak dat mijn bloed begint te koken als ik jouw topics lees?
Goede instelling. Bekijk het van de positieve kant. Jij kan trots op jezelf zijn en je zelf recht in de spiegel aankijken.
pi_105941217
quote:
want ik heb geen huurovereenkomst met hun afgesloten, alleen een lening.
Die wel afbetaald dient te worden.

Met die 90 euro die je nu "afbetaald" komt er elke maand 4 euro bij je schuld.

Dat heeft geen zin.

Als je nou eens niet 2x in de maand een cd koopt dan kan je ipv 90 euro aflossen zomaar ineens 120 euro aflossen.

Met de rente van 94 euro los je dan effectief 26 euro per maand af!
Dan ben je er na 166 maanden vanaf! Dat is slechts 13,8 jaar!!! _O_

Okay niet helemaal, want die rente wordt minder naar mate je minder open hebt staan natuurlijk, maargoed, als je nu de schuldsanering in gaat dan is het 3 jaar op een houtje bijten en geen nieuwe cd's meer kopen en dan ben je er van af.

Niet makkelijk, maar wel het verstandigste om te doen.
Beter 3 jaar geen cd's kopen dan 14 jaar geen cd's kopen toch?

vosss is de naam,
pi_105941254
Als je met schuld nog zit te zeuren om een CD te kunnen kopen is er iets mis met je... :{

Prioriteiten stellen... en deze zullen niet altijd leuk en volgens jouw wil zijn.
Als instanties eisen hebben, dan heb je maar te doen wat ze eisen.

Wil je dat niet, moet je niet zeiken en zoek je het maar uit. Het is je eigen schuld immers.
pi_105941318
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:54 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan in godsnaam in je FoBo of iemand een setje van die speakers heeft voor een zacht prijsje? Zo duur zijn die nu ook weer niet en al helemaal niet voor iemand die voor 13K zn bed niet uit komt :')
vosss is de naam,
  donderdag 22 december 2011 @ 23:00:50 #183
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105941363
OMG... werken ligt je niet, het idee dat Wehkamp na drie jaar naar de rest van de centen kan fluiten staat je wel aan, maar je zaakjes (die je overduidelijk zelf niet kunt regelen) uit handen geven vind je geen goed idee.

Weet je wat jij moet doen? Van je luie reet komen, een baan zoeken, je schulden gaan afbetalen en je ondertussen diep schamen :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_105941414
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Verkijk je daar in ieder geval niet op :P Zelfs met een behoorlijke autistische stempel krijg je tegenwoordig geen Wajong meer hoor :P

Voor de rest: respect :)
Met 'n beetje acteertalent kom je volgens mij nog steeds erg ver. :') Maar zoals gezegd dat is mijn instelling niet en ik kan mezelf inderdaad recht aankijken in de spiegel en ik weet dat ik voor iedere Euro gewerkt heb. :)
Hallon!
  donderdag 22 december 2011 @ 23:02:00 #185
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105941441
Mensen, we gaan te snel. TS zit nog te prakkizeren over die rente van Wehkamp.
pi_105941454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:57 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Als ik even snel reken heb je een maandbedrag van 1,245 %

Op dat bedrag zou ik dan € 53,84 verwachten. Wat dat betreft begrijp ik je punt wel.
pi_105941477
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:58 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat je dat niet op je lopende rekening hebt staan. :P
Op mijn spaarrekening, maar de rente is zo laag dat het niet eens de inflatie dekt. :{ Maar goed, elke week/maand zet ik wat opzij om de waarde van het geld toch te laten stijgen. Ik houd rekening met een inflatie van 3%. :P
pi_105941494
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan in godsnaam in je FoBo of iemand een setje van die speakers heeft voor een zacht prijsje? Zo duur zijn die nu ook weer niet en al helemaal niet voor iemand die voor 13K zn bed niet uit komt :')
Zo letterlijk moet je het ook weer niet nemen :'), maar het schuift aardig mijn richting op. Omdat ik alles graag goedkoper koop dan het kan. Zo heb ik mijn computer ook tweedehands gekocht. En mijn telefoon. Ik krijg toch hetzelfde product, waarom meer betalen?
pi_105941509
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:00 schreef ElisaB het volgende:
OMG... werken ligt je niet, het idee dat Wehkamp na drie jaar naar de rest van de centen kan fluiten staat je wel aan, maar je zaakjes (die je overduidelijk zelf niet kunt regelen) uit handen geven vind je geen goed idee.

Weet je wat jij moet doen? Van je luie reet komen, een baan zoeken, je sch af gaan betalen en je ondertussen diep schamen :{
Laten we beginnen met de schuld aflossen. De maatschappij niet nog meer laten opdraaien voor de levensstijl van TS lijkt me nu prioriteit hebben.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:03:18 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_105941535
Op basis waarvan zit je in de WAO trouwens?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 22 december 2011 @ 23:03:56 #191
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105941578
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:03 schreef Troel het volgende:
Sneeuwbalfobie.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:04:11 #192
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_105941595
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:03 schreef Troel het volgende:
Ik schat vanwege zijn autisme ?
pi_105941621
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Sneeuwbalfobie.
Ik dacht dat 't was vanwege haaruitval. :)
Hallon!
pi_105941680
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:04 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ik weet niet wat precies de dagelijkse beperkingen zijn van autisme, maar is het niet mogelijk om minimumloonbaantjes te doen?
pi_105941719
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:58 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Tuurlijk. Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen.

OT:
geld maakt meer geld
schuld maakt meer schuld

enige manier om het tweede proces te stoppen is de schuld z.s.m. om te zetten in geld, zodat je niet meer schuld maakt. Pas dan ga je werken aan meer geld wat weer meer geld maakt.
Ga het geld gebruiken voor mijn studie. Momenteel heb ik een baan op mbo-niveau. Maar niet tevreden met het salaris. :{ Dus gebruik het geld zeker om later wat meer maandsalaris binnen te krijgen. :P
pi_105941743
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Ik weet niet wat precies de dagelijkse beperkingen zijn van autisme, maar is het niet mogelijk om minimumloonbaantjes te doen?
Dat ligt aan de ernst van het autisme natuurlijk.
pi_105941748
Er zijn hier dus serieus mensen die vinden dat TS moet gaan werken? Waar dan? :')
Ik ben zeer benieuwd welk bedrijf hem zou aannemen.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:06:06 #198
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105941749
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:04 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik dacht dat 't was vanwege haaruitval. :)
Kan ook, maar ergens staat dat ie rolluiken heeft gekocht omdat ie sneeuwballen tegen z'n raam kreeg.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:06:26 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_105941786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:04 schreef DaneV het volgende:

[..]

Geen idee of hij dat heeft hoor :) Maar als je dat zo zegt, zal dat wel :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105941829
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ga het geld gebruiken voor mijn studie. Momenteel heb ik een baan op mbo-niveau. Dus gebruik het geld zeker om later wat meer maandsalaris binnen te krijgen. :P
Wanneer ben je van plan het geld in te gaan zetten? Er zijn genoeg manieren om interim er nog wat meer geld van te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')