Ik snap het alleen helaas kan ik het in de juiste woorden [niet meer] uitleggen alleen het kan en heb het al heel vaak voorbij zien komen wat eigenlijk belachelijk is.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.
TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
Wat hij maandelijks betaalt is waarschijnlijk veel te laag. Zeker gegeven het feit dat kleine aflossing teniet gedaan worden door de gerekende woekerrentes.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.
TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
Welkom in Nederland, waar onverantwoordelijk omgaan met geld beloond wordt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar doodleuk bij Wehkamp op krediet koopt en later gebruik wilt maken van de schuldsanering omdat het niet meer uitkomt? Ik neem aan dat dat er ook criteria zijn voordat een rechter daar akkoord mee gaat.
Ben ik het toch een keer met je eensquote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, waar onverantwoordelijk omgaan met geld beloond wordt.
Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens, maar dood laten hongeren is ook weer zoiets.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
Dan moet TS maar met zijn gebrande billen op de blaren zittenquote:
Niet naief, hebberig.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
Ja, dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit geld lenen voor dergelijke aankopen, en al zeker niet tegen dergelijke woekerrentes.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef ayumu het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.
Zo denk jij, zo denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef ayumu het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.
Er zijn ook genoeg mensen op te noemen die gewoon kopen omdat ze menen dat het kan sommige maakt het gewoon geen zak uit want hebben hebben.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zo denk jij, zo denk ik.
Heel wat mensen denken echter niet zo. Meestal mensen met een (lichte) hersenbeschadiging (tia, beginnende dementie etc) - die (nog) niet als ernstig genoeg gezien wordt om ze onder curatele te plaatsen.
En TS blijkbaar ook niet.
Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening....quote:Op donderdag 22 december 2011 22:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit geld lenen voor dergelijke aankopen, en al zeker niet tegen dergelijke woekerrentes.
Klopt. Maar wat mij dan stoort is dat TS bewust aan het plannen is wanneer hij hulp gaat accepteren om toch maar zoveel mogelijk nog te kunnen cashen (zich in juni melden want dan kan hij zijn vakantiegeld houdenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zo denk jij, zo denk ik.
Heel wat mensen denken echter niet zo. Meestal mensen met een (lichte) hersenbeschadiging (tia, beginnende dementie etc) - die (nog) niet als ernstig genoeg gezien wordt om ze onder curatele te plaatsen.
En TS blijkbaar ook niet.
Je kent fusionfreak toch wel. No way dat het een kloon is.quote:
Oh, bij de Rabobank zeiden ze een jaar geleden tegen mij dat de rente iets is van 16%. Maar het zijn forse rentes inderdaad. Deze rente zouden we als consumenten graag terugzien op spaarrekeningen. Dan hebben we de inflatie en het rendement van 4% die de Belastingdienst berekend wel verdiend met deze rentes. En sparen we ook tegelijkertijd.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening....
Ja, ongelofelijk. Vroeger stonden er zware straffen op woeker. Heden ten dage wordt het niet alleen geaccepteerd maar wordt je zelfs als een 'geslaagd zakenman' gezien in plaats van crimineel als je op deze wijze aan je geld komt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening....
Jij hebt je huis cash bij elkaar gespaard voordat je het kocht?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef ayumu het volgende:
[..]
Deels wel. Geldverstrekkers hebben ook een zorgplicht.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nee je begrijp het niet. De bedrijven zijn de schuldigen.
Ik vind het sowieso bizar dat mensen die niet werken wel vakantiegeld krijgen...quote:Op donderdag 22 december 2011 22:24 schreef Cat22 het volgende:
om toch maar zoveel mogelijk nog te kunnen cashen (zich in juni melden want dan kan hij zijn vakantiegeld houden) .
Kweenie, krijg wel de indruk dat FusionFreak écht niet helemaal 100 % is, om 't het een beetje netjes te zeggen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:28 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso bizar dat mensen die niet werken wel vakantiegeld krijgen...
Dat van die haar-medicatie wat hij schrijft is wel een grap toch? Ik vraag me af in hoeverre TS serieus is, of de boel loopt op te naaien. Daar slaagt ie goed in, in ieder geval :-)
Vroeger ging dat wat makkelijker dan tegenwoordig. En TS is al wat ouder.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:28 schreef BlueMage het volgende:
Wat ik me nav dit verhaaltje van FF afvraag is hoe het mogelijk is dat ie creditcards met (blijkbaar) de maximale limiet heeft kunnen krijgen?
Prima voor je hypotheek, Mits je kunt betalen ik leen nooit geld sterker nog in heel mijn leven nog nooit een euro geleendquote:Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij hebt je huis cash bij elkaar gespaard voordat je het kocht?
Iedereen leent geld. Okay, bijna iedereen dan. Verreweg de meesten in elk geval.
Maargoed, buiten mijn hypotheek leen ik niks meer.
Niet voor een TV, niet voor een koelkast, niet voor een wasmachine, niet voor een bank, niet voor een auto.
Niks meer.
In het verleden ook wel eens wat geleend en een CC vol de min in getrokken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt.
Mijn rekeningen kunnen niet in de min en als mijn geld op is dan is het op en dan eet ik wel een week droog brood mocht het zo zijn. Ik leen niks meer buiten de hypotheek dan.
En dat zouden meer mensen moeten doen. Lenen voor een hypotheek is ok, de rest in zijn geheel niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |