abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105937905
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.

TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
Ik snap het alleen helaas kan ik het in de juiste woorden [niet meer] uitleggen alleen het kan en heb het al heel vaak voorbij zien komen wat eigenlijk belachelijk is.
pi_105937926
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.

TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
Wat hij maandelijks betaalt is waarschijnlijk veel te laag. Zeker gegeven het feit dat kleine aflossing teniet gedaan worden door de gerekende woekerrentes.
pi_105937961
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar doodleuk bij Wehkamp op krediet koopt en later gebruik wilt maken van de schuldsanering omdat het niet meer uitkomt? Ik neem aan dat dat er ook criteria zijn voordat een rechter daar akkoord mee gaat.
Welkom in Nederland, waar onverantwoordelijk omgaan met geld beloond wordt.
pi_105938026
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben ik het toch een keer met je eens ;)
pi_105938069
je hebt 9000 euro schuld en je hebt niets van waarde, hoe kan dat?

je geeft geld uit wat je niet hebt. het zal niet lang meer duren dat de bank je pas zal blokkeren, zodat je niets meer kan betalen met je bankpas. je zal niets meer op afbetaling kunnen kopen omdat je bij de BKR genoteerd staat. als dan iets stuk gaat kan je nergens terecht.

je hebt geen familie en/of vrienden. als je die wel had zouden ze je met geen cent helpen. want zoals jij er tegen aankijkt, zouden zij geen cent terug krijgen

je denkt dat het makkelijk is in de schuldsanering? je hebt geen idee.
ga eens een praatje maken bij de mensen van de voedselbank.
pi_105938262
quote:

[..]

Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
pi_105938313
quote:

[..]

Eens, maar dood laten hongeren is ook weer zoiets.

Punt is dat dit geval zonder hulpverlening uiteindelijk nog duurder zal uitvallen. Kan blijk baar niet voor zichzelf zorgen. Dit is met name jammer voor hemzelf. En een beetje treurig ook.
Whatever...
pi_105938328
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:

[..]

Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.
pi_105938402
Gevalletje billen gebrand en op de blaren zitten. :')

Het zal voor TS natuurlijk heel vervelend zijn dat er op zijn inkomsten en uitgaven gelet gaat worden maar daar heeft hij het toch echt zelf naar gemaakt. En dan druk ik me nog mild uit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 december 2011 @ 22:16:19 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105938465
TS moet een trol zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105938496
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
TS moet een trol zijn
piet, was het maar zo.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_105938515
Naief? Slinks? Welnee, heel simpel juist: gewoon geen geld uitgeven dat je niet hebt.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:18:08 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105938573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:16 schreef Mirjam het volgende:

[..]

piet, was het maar zo.
Dan moet TS maar met zijn gebrande billen op de blaren zitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105938594
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:

[..]

Niet naief, hebberig.
pi_105938636
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef ayumu het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.

Ja, dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit geld lenen voor dergelijke aankopen, en al zeker niet tegen dergelijke woekerrentes.

Maar er zijn nu eenmaal ook veel mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan en daarbij ook nog redelijk naïef zijn. Dit gecombineerd met de reclamepropaganda en huidige tijdsgeest van
ongebreideld consumentisme maakt de verleiding voor bepaalde kansarmen lieden wel groot. Natuurlijk blijft dit hun eigen verantwoording, maar bepaalde bedrijven targetten deze doelgroep gewoon als een prooi.

Wat mij betreft wordt het verboden om dergelijke zaken op afbetaling te verstrekken aan mensen zonder een vast inkomen uit werk.
pi_105938805
quote:

[..]

Zo denk jij, zo denk ik.
Heel wat mensen denken echter niet zo. Meestal mensen met een (lichte) hersenbeschadiging (tia, beginnende dementie etc) - die (nog) niet als ernstig genoeg gezien wordt om ze onder curatele te plaatsen.

En TS blijkbaar ook niet.
pi_105938917
quote:
3s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Zo denk jij, zo denk ik.
Heel wat mensen denken echter niet zo. Meestal mensen met een (lichte) hersenbeschadiging (tia, beginnende dementie etc) - die (nog) niet als ernstig genoeg gezien wordt om ze onder curatele te plaatsen.

Er zijn ook genoeg mensen op te noemen die gewoon kopen omdat ze menen dat het kan sommige maakt het gewoon geen zak uit want hebben hebben.
pi_105938919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:19 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit geld lenen voor dergelijke aankopen, en al zeker niet tegen dergelijke woekerrentes.

Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening.... 8)7
pi_105938989
quote:
3s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Zo denk jij, zo denk ik.

Klopt. Maar wat mij dan stoort is dat TS bewust aan het plannen is wanneer hij hulp gaat accepteren om toch maar zoveel mogelijk nog te kunnen cashen (zich in juni melden want dan kan hij zijn vakantiegeld houden :{ ) . Dat kan hij blijkbaar wel. Gebruik je hersenen en die motivatie om de gevolgen van je koopgedrag onder ogen zien en een start te maken om je schulden af te lossen, denk ik dan. Want hij heeft al hulp aangeboden gekregen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 december 2011 @ 22:24:35 #110
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105938993
Wat een klukkluk.
pi_105938997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
TS moet een trol zijn
Je kent fusionfreak toch wel. No way dat het een kloon is.

TS ga zo snel mogelijk in de schuldsanering, dan kan je ook gratis eten halen bij de voedselbank. Kunnen zij wapperen met de statistieken dat er zoveel mensen onder de armoedegrens leven en is iedereen blij.
pi_105939054
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet naief, hebberig.
Nee je begrijp het niet. De bedrijven zijn de schuldigen.
pi_105939084
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Laatst kwam ik er achter dat je 12,9% rente betaald als je in de min staat op je betaalrekening.... 8)7
Oh, bij de Rabobank zeiden ze een jaar geleden tegen mij dat de rente iets is van 16%. Maar het zijn forse rentes inderdaad. Deze rente zouden we als consumenten graag terugzien op spaarrekeningen. Dan hebben we de inflatie en het rendement van 4% die de Belastingdienst berekend wel verdiend met deze rentes. En sparen we ook tegelijkertijd. :)
pi_105939089
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ja, ongelofelijk. Vroeger stonden er zware straffen op woeker. Heden ten dage wordt het niet alleen geaccepteerd maar wordt je zelfs als een 'geslaagd zakenman' gezien in plaats van crimineel als je op deze wijze aan je geld komt.
pi_105939196
quote:

[..]

Jij hebt je huis cash bij elkaar gespaard voordat je het kocht? :+

Iedereen leent geld. Okay, bijna iedereen dan. Verreweg de meesten in elk geval.

Maargoed, buiten mijn hypotheek leen ik niks meer.
Niet voor een TV, niet voor een koelkast, niet voor een wasmachine, niet voor een bank, niet voor een auto.

Niks meer.

In het verleden ook wel eens wat geleend en een CC vol de min in getrokken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt.

Mijn rekeningen kunnen niet in de min en als mijn geld op is dan is het op en dan eet ik wel een week droog brood mocht het zo zijn. Ik leen niks meer buiten de hypotheek dan.

En dat zouden meer mensen moeten doen. Lenen voor een hypotheek is ok, de rest in zijn geheel niet.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_105939250
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Nee je begrijp het niet. De bedrijven zijn de schuldigen.
Deels wel. Geldverstrekkers hebben ook een zorgplicht.
Maar zover als TS wil dat die zorgplicht gaat gaat die vanzelfsprekend niet.
pi_105939255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:24 schreef Cat22 het volgende:
om toch maar zoveel mogelijk nog te kunnen cashen (zich in juni melden want dan kan hij zijn vakantiegeld houden :{ ) .
Ik vind het sowieso bizar dat mensen die niet werken wel vakantiegeld krijgen...

Dat van die haar-medicatie wat hij schrijft is wel een grap toch? Ik vraag me af in hoeverre TS serieus is, of de boel loopt op te naaien. Daar slaagt ie goed in, in ieder geval :-)
pi_105939274
Wat ik me nav dit verhaaltje van FF afvraag is hoe het mogelijk is dat ie creditcards met (blijkbaar) de maximale limiet heeft kunnen krijgen? :{

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso bizar dat mensen die niet werken wel vakantiegeld krijgen...

Dat van die haar-medicatie wat hij schrijft is wel een grap toch? Ik vraag me af in hoeverre TS serieus is, of de boel loopt op te naaien. Daar slaagt ie goed in, in ieder geval :-)
Kweenie, krijg wel de indruk dat FusionFreak écht niet helemaal 100 % is, om 't het een beetje netjes te zeggen.
Hallon!
pi_105939344
quote:
15s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:28 schreef BlueMage het volgende:
Wat ik me nav dit verhaaltje van FF afvraag is hoe het mogelijk is dat ie creditcards met (blijkbaar) de maximale limiet heeft kunnen krijgen? :{
Vroeger ging dat wat makkelijker dan tegenwoordig. En TS is al wat ouder.
pi_105939356
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij hebt je huis cash bij elkaar gespaard voordat je het kocht? :+

Iedereen leent geld. Okay, bijna iedereen dan. Verreweg de meesten in elk geval.

Maargoed, buiten mijn hypotheek leen ik niks meer.
Niet voor een TV, niet voor een koelkast, niet voor een wasmachine, niet voor een bank, niet voor een auto.

Niks meer.

In het verleden ook wel eens wat geleend en een CC vol de min in getrokken, maar daar ben ik al lang vanaf gestapt.

Mijn rekeningen kunnen niet in de min en als mijn geld op is dan is het op en dan eet ik wel een week droog brood mocht het zo zijn. Ik leen niks meer buiten de hypotheek dan.

En dat zouden meer mensen moeten doen. Lenen voor een hypotheek is ok, de rest in zijn geheel niet.

:)
Prima voor je hypotheek, Mits je kunt betalen ik leen nooit geld sterker nog in heel mijn leven nog nooit een euro geleend :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')